החברים של ג'ורג'

אל תתנו להם תירוצים

לשמאל אסור לסייע לימין בהקמת ממשלה. הגיע הזמן שמפלגות הפנטזיה יתייצבו מול הציבור בלי שעיר לעזאזל

שבוע טרם חלף מהבחירות, וכבר אפשר לשמוע את חרחורי הפאניקה של נתניהו. אומרים עכשיו שהוא מבין שהוא צריך ממשלת אחדות. הבית הלבן לא נותן לו להתחמק משקריו הבוטים בשאלת פתרון שתי המדינות, והפצת השנאה הבוטה שלו כנגד הפלסטינים הישראלים – שלגמרי לא היתה מוגבלת ליום הבחירות, הוא ושלוחיו רכבו על הסוס הזה שבועות קודם לכן – מכה עכשיו גלים בארה"ב.

אז, כרגיל, נתניהו צריך שכפ"צ. הוא צריך איזה שמעון פרס או ציפי לבני או אהוד ברק, שיאפשרו לו להעלות בפני העולם מצג שווא, כביכול הוא ממתן את הימין הפרוע שלו. אבל, כפי שראינו בשבועות האחרונים, שבהם נתניהו האמין שהוא על סף תבוסה, נתניהו הוא-הוא הימין הפרוע; אין שום הבדל בינו ובין בנצי גופשטיין. כמובן, מי שזוכר את 1996 ואת "נתניהו טוב ליהודים" (עם הלחישה הכבדה הנלווית של "פרס טוב לערבים") לא יופתע; אבל תזכורת אף פעם לא מזיקה, וב-2015 נתניהו התעלה על עצמו.

אבל מעבר לכך שאסור לשתף פעולה עם הונאה של העולם באשר לכוונותיו של נתניהו, יש כמה סיבות טובות לסרב לשרת בממשלתו.

קודם כל, שירות בממשלה כזו יאפשר החייאה נוספת של חזון שתי המדינות הגוסס – החייאה לא של החזון עצמו, אלא של האשליה של קיומו. תחת האשליה הזו, קידמו כל ממשלות ישראל מאז ממשלת רבין השניה מדיניות של סיפוח זוחל. מי שהעקרון שלו גורס שכל בני האדם שווים, ושהפלסטינים ראויים לממשל עצמי לא פחות מהיהודים, לא יכול מוסרית להמשיך את ההונאה הזו.

בהתאם, שנית, סירוב לשתף פעולה עם אשליית שתי המדינות ייאלץ את השמאל והמרכז בישראל לחשב מחדש את כוונותיהם במסלול הפלסטיני. ניעור כזה הכרחי אם השמאל רוצה אי פעם לשכנע את הבוחרים שהוא יצא סוף סוף משנות התשעים.

ושלישית וחשוב מכל: בשני העשורים האחרונים, מאז ימי אוסלו, פיתח לעצמו הימין שיטה של ללכת עם ולהרגיש בלי. הוא מנהל את המדינה, אבל הוא מטפח שוב ושוב את הטענה שהוא בעצם אופוזיציה, את הטענה שהשמאל מנהל מאחורי הקלעים את המדינה ולא מאפשר לו לשלוט.

אז הנה, שלטו. יש לכם רוב של 67 חברי כנסת. תעבירו מה שאתם רוצים. אנחנו נעשה הרבה רעש, וכל תרגיל אפשרי, אבל הכוח העצום של ראש ממשלה ישראלי שמגובה ברוב פרלמנטרי יכול לדרוס, בלי מאמץ, כל התנגדות. אז הנה, אתם בשלטון. האופוזיציה חסרת כוח. עשו מה שאתם רוצים. פעם אחת בהיסטוריה שלכם, קחו אחריות. שלטו.

והתוצאה הסבירה של האתגר הזה היא שמפלגות הפנטזיה של הימין היהודי לא יעמדו בנטל. הן לא באמת מסוגלות לשלוט כפי שהן רוצות. הן צריכות איזו מפלגת מרכז-שמאל – העבודה היא המועמד הקבוע לתפקיד הזה – שתאפשר להן להעמיד פנים בפני הבוחרים שלהן שהם רצו, אבל השמאל המרושע לא אפשר. לעזאזל, נתניהו ודני דנון עשו את זה כשבממשלה היתה מפלגת "עצמאות" חסרת המשמעות של אהוד ברק.

אז די. קיבלתם כוח; השתמשו בו. בואו נראה מה ישאר ממכם אחר כך, בואו נראה איך תהיו מסוגלים להסביר את עצמכם לציבור אחרי קדנציה של שלטון ימני שלא יכול להסתתר מאחורי מישהו אחר. זה יעשה טוב לנו, לכם ולציבור כולו. מקלחת של צוננים ואולי, אולי, התעוררות מתרעלת התפיסה של "עם לבדד ישכון."

צריך לזכור: אחרי הקדנציה הראשונה של הימין, זו של בגין, הוא היה קרוב לתבוסה ב-1981. ב-1984, כבר היה תיקו. אלא שאז הוקמה ממשלת האחדות, שאפשרה לימין – בהנהגת שמיר – לשרוף ארבע שנים על כלום. העבודה נענשה על השתתפותה בבחירות של 1988. אחרי פרישתה ב-1990, ושנתיים של אופוזיציה שבה שמיר נאלץ לעמוד מול העולם ומול התחלה עדינה של סנקציות – הסירוב האמריקני לתת ערבויות – היא שבה לשלטון, זאת למרות "התרגיל המסריח" של פרס ב-1990. נתניהו ניצח, בקושי, ב-1996 – אבל העבודה קיבלה יותר מנדטים (34 לעומת 32) מהליכוד. נתניהו נפל ב-1999, כשלא היה שום שיתוף פעולה של מפלגת העבודה איתו (למרות נסיונות נואשים של פרס לזחול לממשלה.)

אחרי נפילת ממשלת ברק, ב-2001, העבודה זחלה לממשלת ימין אחרי ממשלת ימין: 2001, 2005 (התירוץ היה ההתנתקות), 2009. ב-2013, מילא לפיד את תפקיד העבודה: מגן של משטר הימין מול העולם ומול הציבור.

ובכל פעם שמפלגות שמאל או מרכז שיחקו במשחק הזה, הן הפסידו. הן קורבן נוח מדי לתלות בו את האשם. די ברור שהליכוד של נתניהו ינסה לעשות את זה בכל מקרה – לעזאזל, ביומיים האחרונים ישראל כץ ומירי רגב טענו שהפרופסור מאריאל חצרוני הוא איש שמאל – אבל, קודם כל, אין סיבה לעזור לו ושנית, בעבר זה לא כל כך עבד.

67 חברי כנסת המליצו בימים האחרונים על נתניהו כראש ממשלה. עכשיו כל מי שרוצה בהצלתה של ישראל מעצמה צריך לתת להם לשלוט – בכוחות עצמם. נראה איך תתמודד הפנטזיה של הימין היהודי עם המציאות ואיך יגיבו הישראלים למה שיקרה אז. הגיע הזמן, סוף סוף, לבחון מה הימין מסוגל.

ועוד דבר אחד: כל זה, כמובן, אלא אם היועץ המשפטי יחליט להעמיד לדין את בנימין נתניהו על הסתה לגזענות. הרשימה המשותפת הודיעה שהיא מתכוונת להגיש נגדו תלונה למשטרה בנושא בשל התנהלותו ביום הבחירות. לכולנו ברור שהבובה החלולה שממלאת את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה לא תעז לעשות את תפקידה, אבל גם זה יהיה שיעור חשוב.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

48 תגובות על ”אל תתנו להם תירוצים“

  1. בנג'י הגיב:

    מה עם החסינות של נתניהו כחבר כנסת?

  2. An Cat Dubh הגיב:

    ליצן חצרוני אמר פעם שהוא "לא ימין ולא שמאל אלא קול ההגיון הצרוף", לפיו ככל הנראה לבנים הם גזע עליון, גברים עליונים לנשים והשוק צריך להיות חפשי; נאצים לפחות יוצאים נגד עולות הקפיטליזם והבנקאות המלוכלכת שאנחנו מכירים. לא שזה משנה משהו; האיש הוא אתנחתא קומית והוא לא יודע לקרוא.
    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=573275&blogcode=13989131

    • An Cat Dubh הגיב:

      נוכחתי לגלות כי באופן משעשע, כל 2013 נמחק לו מהוול (כולל הפוסט שאליו הפניתי בבלוג).

    • אלכס ז. הגיב:

      חן חן.

      תמיד חשבתי שפרופסורים הם עם עסוק, אבל מסתבר של"פרופסורים" (קרי, מרצה במכללה שחושב שהוא פרופסור) יש זמן להיטפל לבלוגרים.

  3. טא הגיב:

    לא שכחת משהו? )
    שהימין, הגזענות, הטירוף והאלימות גם אשכרה נצחו בבחירות?
    או שזה הנחת מוצא מובנת מאליה שלא צריך להזכיר?

    • זיגי הגיב:

      ההנחה המובלעת בפוסט היא שבוחרי הליכוד ושאר מפלגות הימין קונים את ה"ללכת עם ולהרגיש בלי" של שלוחיהם, ובראשם נתניהו.
      אפשר להתלהם גבוהה-גבוהה (א"י שייכת לעם ישראל, לא מתנצלים וגו' בלי לשלם את המחיר – בין אם שההצהרות לא מגובות במעשים (חוק הלאום), באשמת השעיר לעזאזל השמאלני (לרבות היועמ"ש, שמאלני ידוע) שמנע אותם, ובין אם שהמעשים אכן תואמים את ההצהרות (ההתנחלויות) אבל מכובסים ע"י המלבין התורן – פרס, ברק, לפיד).

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ההבדל בין בנימין נתניהו לבנצי גופשטיין הוא שאת בנימין נתניהו כולנו מכירים.

    דבר שני, אתה מחזיק ביד אחת בטטה וביד השניה בנדורה – מצד אחד, המצב האיום שנקלענו אליו הוא בגלל המדיניות הימנית\לאומנית, ומצד שני אתה אומר להם – הנה, קיבלתם מנדט, תשלטו בלי לעשות כאילו, תעשו מה שאתם באמת רוצים, ונראה לאן תגיעו? הלו! האם לא בגלל השליטה שלהם אנחנו כדבריך מובלים לקריסה?

    • עדו הגיב:

      קראת את המאמר? אנחנו מובלים לקריסה כי תמיד יש שמאלנים להאשים. אם לא יהיו הימין מהר מאד מתגלה במערומיו

  5. אלכס ז. הגיב:

    אני מת שכחלון יקבל את האוצר. נראה איך הוא מחזיק מעמד כשצריך לבחור בין ה"חברתיות" שלו לביבי.

  6. סמולן הגיב:

    הו, זה רעיון מעולה. ממשלת ימין, בלי קשקושים. אכן כן: זכו, שישלטו. אממה, בלי התבכיינויות אחרי שיתברר שהם יודעים גם לשלוט לבד. כי בפועל, עשוי להסתבר שהצורך האקוטי בעלה-תאנה-מהשמאל הוא המצאה.

    • יותם הגיב:

      סגרנו.

    • זיגי הגיב:

      אובמה נותן עכשיו את ה"בקרוב" לביבי. עוד מעט יהיה עיכוב קל בפתיחת מחסני התחמושת להצטיידות צה"ל, ואז נראה את זקיפות הקומה והאין-התנצלויות.

  7. נתן הגיב:

    לגבי חצרוני – האשם הוא אך ורק בתקשורת (כן לא נעים להגיד את זה אבל זה נכון) לאחר דבריו על אותו מפגין ששרף את עצמו למוות בהפגנת מחאה – "טוב שנפתרנו מפרזיט" היה צריך להימנע מלהזמין אותו לחלוטין לאיזה אולפן או ערוץ תקשורת אבל באופן "מפתיע" מאז הוא דווקא נהפך לכוכב המתראיין תחת כל עץ רענן וכושי כידוע , לא יהפוך עורו.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אז אנחנו ראסמית ב"אשליית שתי המדינות"? יופי, ממשלת ישראל היא לא היחידה שמוציאה מרצעים מן השק.
    הערה עובדתית: ממשלת ישראל ה-22 לא היתה ממשלת ימין. שמיר היה רה"מ, אבל שרי הבטחון והחוץ היו רבין ופרס בהתאמה, כלומר מי שניהל בפועל את המדיניות הישראלית בכל נושא שאינו תשלומי ארנונה היה השמאל. על הרקע הזה צריך להבין גם את התפרצות האינתיפדה הראשונה, כנובעת ישירות ממדיניות הויתורים של רבין (הנסיגה מלבנון) והמכינציות הדיפלומטיות של פרס (הסכם לונדון). זה המקום להזכיר שכל פעם שהשמאל מנהל את העניינים בשטחים זה נגמר באלימות: 1987, 1996, 1999, 2009.

    • יותם הגיב:

      איזו תגובה מדהימה. כל מה שצריך לכתוב עכשיו הוא מ.ש.ל.
      הגישה הזו היא בדיוק – אבל בדיוק – מה שגורביץ מדבר עליו, רוה"מ הוא ימני, אבל 'מי שמנהל בעצם את הדברים' הוא איזה שמאלן מחמד שאפשר להפיל עליו את הכול וגם להיות בטוחים שזה באמת המצב (כי זה ידוע שרוה"מ הוא, בסופו של יום, סתם אחד שסופר את הכסף של הארנונה ולא, חו"ח, מי שמתווה את המדיניות או מחליט משהו – זה השרים שלו שעושים את הכול).

      במחשבה שניה, אני לגמרי חושד שזו תגובה מוזמנת…

      • מודי תולששש הגיב:

        אחת הסיבות לאלימות הגוברת כשיש ממשלת שמאל, היא שהטרוריסטים מעדיפים ממשלת ימין.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          מתוחכם מאוד! וזאת לשם מה? בשביל להפסיק לעשות פיגועים במשך שנתיים שלוש עד שתוקם שוב ממשלת שמאל? ממש דיאלקטיקנים ערמומיים החמאסניקים האלה.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        משרד הבטחון והחוץ נראה לי כמו מי ש"מנהל בעצם את הדברים", כן. ועוד שועלים זקנים כמו רבין ופרס.

        • גיל ב' הגיב:

          כן, ראינו איך פרס ממש הצליח להעביר את הסכם לונדון בממשלת שמיר.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            עצם המשמעות של ההסכם היתה בהצגתו, לא בהעברתו. הוא היה נכשל ממילא כמו שכל נסיון להנדס מחדש את המזה"ת נכשל בסופו של דבר. קרא את הספר של שיף ויערי על האינתיפדה ותראה כמה שהוא הרגיז את הפלסטינים בגדה. די בצדק, חייב לומר.

    • נתן הגיב:

      "כנובעת ישירות ממדיניות הויתורים של רבין (הנסיגה מלבנון) "

      אז אתה חושב שצה"ל היה צריך להמשיך לשבת בבירות?

    • ההיא הגיב:

      אתה צודק בהחלט: 18 שנה של ישיבה בלבנון לא הספיקו, היינו צריכים להיות שם עד היום. הזכר לי בבקשה, מי הכניס את מדינת ישראל ללבנון ומי ברח הביתה מתפקידו ללא הסבר, עם הזנב בין הרגליים? מדובר בגיבור ישראל, לא? פאר היצירה האצ"לית, שכשהיה צריך להסביר את מעשיו, כל שיכול לנפק היה "אינני יכול", הלא כן? על זה אתה לוקח אחריות, כמצביע ימין גיבור?

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        את לא יודעת מה אני מצביע.
        מי שהכניס את ישראל ללבנון היה בעיקר אריק שרון, מפא"יניק בכל נים מנימי נשמתו שהצטרף לליכוד בקומבינה וחתך ברגע שהיה יכול.
        מלבנון היה צריך לצאת רק עם הסכם ועם ערבויות בינלאומיות משמעותיות, שזה הדבר האחרון שהיה לאמריקאים בראש (בצדק) אחרי שהאיראנים פוצצו להם את המארינס. הרוב הגדול של חיילי צה"ל וצד"ל (וגם מהמקומיים, לטובת השמאלנים המוסריים) שנהרגו בלבנון היו לאחר הנסיגה ב-1985. אפילו עוד הרבה יותר אם כוללים את מלחמת לבנון השניה. ככלל, נסיגות ללא הסכם מובילות לטרור, נסיגות עם הסכם או"מניקי מובילות לקצת פחות טרור.

        • מני זהבי הגיב:

          אתה הוא אותו אנונימי שהצביע לכחלון?
          במלחמת לבנון הראשונה, לפי הוויקיפדיה, "במהלך הקרבות נהרגו 670 אנשי מערכת הביטחון, ו-4 הוגדרו כנעדרים. עד הנסיגה מלבנון בשנת 2000 נהרגו בסה"כ כ-1,216 חיילים".
          "הקרבות" בניסוח הזה הם כנראה מבצע של"ג (יוני-ספטמבר 1982), כך שנראה שרוב חללי צה"ל בלבנון נהרגו לפני 1985. בכל מקרה, לצה"ל לא היה מה לעשות בלבנון, מעבר להתקפות בזק על מטרות מוגדרות סטייל "אביב נעורים", והנסיגה של מאי 2000 באה 18 שנה מאוחר מדי.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            זה לא לוקח בחשבון משום מה את אסון המסוקים, וגם לא את מלחמת לבנון השניה.

            • מני זהבי הגיב:

              סביר להניח שהם אינם סופרים את מספר הרוגי מלחמת לבנון השנייה (כ-100 חיילים), אבל למה אתה חושב שהם לא ספרו את הרוגי אסון המסוקים (73 איש)?
              בכל אופן, מספר ההרוגים של "שלום הגליל" (יוני-ספטמבר 1982) הוא בערך זהה למספר הכולל של חיילי צה"ל שנהרגו בלבנון מאז ספטמבר 1982 עד ימינו, גם אם אחד המספרים האלה גדול מהשני בכמה עשרות. אם זה לא אומר לך ש"שלום הגליל" היה מהלך קטלני במיוחד, אני לא יודע מה כן יכול לומר לך את זה.
              דרך אגב, בין יוני לספטמבר 1982 נהרגו גם כמה אלפי לבנונים ופלסטינים שמעולם לא ירו כדור אחד באיזשהו ישראלי, אבל אני מניח שאת אלה אתה לא סופר בכלל.

        • גיל הגיב:

          כנציג השמאלנים המוסריים: מה?? מאיפה המספרים שלך? במלחמת לבנון הראשונה הרג צה״ל בלבנון כחמש עשרה אלף אזרחים אם לוקחים את הממוצע של ההערכות השונות. רק במהלך המצור על בירות נהרגו אלפים. איך הגעת לכך שרובם הגדול נהרגו לאחר 85׳?

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      רבין ופרס אינם שמאל, הם ימין!
      כהנא רק דיבר על מה שרבין עשה כל הזמן.

  9. עמרי הגיב:

    הערה קטנה: מכם (mikem) ולא ממכם.

  10. מיכאל ג הגיב:

    אני לא חושב שיש רצון כרגע בימין לכלול מפלגת שמאל. אפילו אם ביבי רוצה מסתור מפני העולם, אף אחד לא יתן לו להכניס מפלגת שמאל לקואליציות החלומות של הימין.
    אבל עולה שאלה אחרת: מה שהליכוד כן ירצה זה להוריד את דרישות השותפות, ובשביל זה הוא צריך להפחיד את השותפות מימין ע"י העלאת האופציה של ממשלת אחדות עם מפלגות המרכז-שמאל. בהנחה שהרעיון יועלה מתישהו ע"י הליכוד (בלי שום כוונה לממשו כמובן), האם המרכז-שמאל צריך לשתף פעולה כדי להרחיק, למשל, את החרדים ממרכזי השפעה, או שצריך לכוון לממשלה כמה שיותר גרועה בתקווה שבסיבוב הבא המטוטלת תזוז לכיוון השני?

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אני לא חושב שפיפי עושה דברים לאחר מחשבה ועם סיבה או רצון להגיע למשהו.
    כמו כל פסיכופת הוא פועל באופן אימפולסיבי או מניפולטיבי.

  12. אלה הגיב:

    נו ו..
    נגיד שהעבודה לא תשב בממשלה (ממש..), ונגיד שזה יגרום לישראלים להבין שהליכוד דופק אותם (משש..), מה ייצא מזה בדיוק?
    העבודה תבחר ותמשיך במצג השווא של משא ומתן ודאגה לעובדים תוך כדי המשך הכיבוש ומכירת המדינה לטייקונים?
    ממש הישג…

  13. חוח הגיב:

    אולי אפשר להביט על זה בדרך אחרת.
    ביבי לא יקים ממשלת אחדות, המחיר האלקטורלי של כזו יהיה קטלני, מה שהוא כן צריך זה להראות שהוא עלול להקים כזאת, לטובת מו״מ קואליציוני נוח יותר ובעיקר כנשק יום הדין כנגד חברי ליכוד עם אספירציות הגדולות משמעותית מהקואליפיקציות.

    כרגיל, ממשל אובאמה ונציגיו בישראל מסייעים בידו, שהרי ביבי יכול כעת למכור לשותפיו הפוטנציאלים ש״מכופפים את ידו״ ש״מערכת היחסים עם ארה״ב בסכנה״ ושאר בבל״ת.
    כל שהוא צריך זה לשלוח אותם למאמר ״הארץ״ שכותב באותיות קידוש לבנה שהממשל ידחוף את הרצוג לממשלה, גם טקמא רומז לכך. תנו חז״ל ״צדיקים, מלאכתם נעשית בידי אחרים״. כנראה שביבי צדיק גדול במיוחד.

    הפוסט הזה הוא בעצם תוצא של הספין של ביבי ורק מוכיח שלוקחים את הספין הזה ברצינות. הוא קוסם.

    • ערן הגיב:

      צודק, כדי לדפוק את ביבי צריך להכנס לקואליציה ולעשות כל מה שהוא אומר!
      ככה נראה לו!

      • חוח הגיב:

        יקירי, ביבי לא יכניס את בוז׳י לממשלה, גם אם מיכל מתפקדת לליכוד מחר. אז נגב את הקצף וקרא שוב.
        בוז׳י יקפוץ לממשלה הזו בשניה ורבע תמורת אתנן קטן מאד, אחרת בפריימריס הקרובים ראשו טס כמנהג עדות העבודה.

        זה ספין של נתניהו על מנת להלחיץ את שותפיו הקואלציוניים. אם יש קלף בשרוול של ביבי הרי שזה לפיד, אם לא הבנת את פשר הקריאה שלו לגבי דרעי, אזי אתה חרש פוליטית, יתכן וזה משום שאתה צועק בצינית במקום לנסות להבין מה כותבים לך, דע לך שזה גם עושה קמטים. וחבל, יש לך פנים יפות.

        • מני זהבי הגיב:

          רגע, אם ביבי לא יכניס את בוז'י לממשלה, אז איך בוז'י יוכל לקפוץ אליה תוך שנייה ורבע?
          האמת היא שנכון לעכשיו, אין להרצוג שום סיבה להיכנס לממשלה. נתניהו רץ להקים ממשלה עם שותפיו הטבעיים, נראה שהם מסתדרים לא רע, והאפשרות של ממשלת אחדות קיימת בעיקר ע"מ לרכך את השותפים הנ"ל כדי שלא יתעקשו יותר מדי על תיקים מסוימים. זה נראה כמו טריק של מתווך דירות מתחיל, והדבר הטוב ביותר לעשות מבחינת הרצוג הוא לא להתייחס לזה.
          ובינתיים, אובמה משחק עם נתניהו במשחק הידוע "תוכיח לי שאתה רציני". אלוהים יודע לאן זה יילך. אבל אני, בתור מיזנטרופ מוצהר, מסתכל על כל העניין בסיפוק מסוים.

          • חוח הגיב:

            ביבי לא יכניס אבל בוז׳י היה מת להכנס. מצטער אם הניסוח לא היה ברור מספיק. אנחנו מסכימים לגמרי אם הבנתי אותך נכון.

            אני לא מוצא מאומה ממה שאובמה אמר עד כה כמזיק, בעייתי או סותר את המדיניות של ביבי נתניהו, אם כבר להפך.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            חוץ מזה שציפי לבני מתה להכנס לממשלה והיא בערך שליש מהסיעה שלו, מה שמאפשר לה להתפלג?

            • מני זהבי הגיב:

              מאיפה יש ללבני 8 ח"כים? יכול להיות שהסכם האיחוד שלה עם העבודה מאפשר לה להתפלג בכל מקרה, אבל שליש מחברי הסיעה המאוחדת אין לה.
              דרך אגב, אחרי מה שלבני עברה עם נתניהו בשנתיים האחרונות, היא צריכה להיות מזוכיסטית כדי להיכנס שוב לממשלתו. ממה שאני יודע, נראה לי ש-BDSM זה בוחרי הליכוד, לא לבני.

        • נתן הגיב:

          אם זה ספין של ביבי בשביל להלחיץ את השותפים ואתה הצלחת לעלות על זה ,אז כנראה שגם הם יעלו על זה.
          אולי במקום ספינים היה רצוי שיתחיל להיות מנהיג אבל לזה הוא כבר כנראה לא מסוגל, העיקר שלבריכה בקיסריה יש פטור ממס בצורת.

          • חוח הגיב:

            האגדה מספרת על אורח שביקר בביתו של הפרופסור נילס בוהר. אותו אורח הבחין בפרסה של מזל התלויה על דלתו של מארחו והדבר הציק לו. לבסוף גברה סקרנותו על על נימוסיו והוא פנה אל בוהר ושאל ״האם אתה באמת מאמין בהבלים מן הסוג הזה, פרופסור?״. ״כמובן שלא״ ענה לו בוהר ״אך שמעתי שזה עובד גם אם לא מאמינים״.

            כפי שיודע כל מי שניהל משאים ומתנים, התרגילים עובדים גם אם מצפים להם.

            בנוגע למנהיג, במדינה דמוקרטית לפחות, מנהיג זה מי שיודע לנצח בבחירות, לנהל משא ומתן, להקים ממשלה ולקיים את שהבטיח לבוחריו. לא פחות, לא יותר.

            אני מניח שזה העניין עם קיום ההבטחות שיש לך בעיה איתו? כי את השאר הוא עושה לא רע.

            ובכן, הוא גם די מקיים את מה שהוא מבטיח ל*בוחריו*. הוא משך את המשק לעבר התפיסה הקפיטליסטית שהוביל, הוא חירב את אוסלו, הוא חיסל את תהליך השלום, הוא בונה בהתנחלויות, הוא לא מחלק את ירושלים, הוא מתמודד מול איראן והוא לא חושש למתוח את החבל האמריקאי, גם אם רק משום שברי לכל בר דעת שלאמריקאים אין משחק אחר בעיר. האמריקאים הימרו על ישראל מאז 73׳ בערך וההימור עלה יפה, לא מחליפים סוסים מנצחים בעליה.

            זאת הסיבה שהם בוחרים בו… מה נבחריך עשו למענך לאחרונה?

            • נתן הגיב:

              לא מנהיג אלה נגרר ,
              לא שקול אלה היסטרי,
              לא רציונלי אלה רדוף שדים ורוחות.

              נתניהו כמו כל סוחר בשוק לא מציע ללקוחותיו מוצר שאותו הם באמת צריכים, אלא מוכר להם אחד פלוס אחד: פחד קיומי, ותרופה מקולקלת: בנימין נתניהו ראש הממשלה.

              נתניהו יודע לצעוק 'דאע"ש דאע"ש', אבל אין לו שום פתרון. מדיני או צבאי.

              האיומים הבטחוניים שנתניהו הפחיד אותנו בעזרתם התבררו כמופרכים. השמועות על הנשק הביולוגי בעיראק התבררו כשגויות וגררו את ארה"ב ואותנו למחמה מיותרת, שרק עזרה לעליית דאע"ש. איום הנשק הכימי הסורי פחת משמעותית עקב מלחמת האזרחים בסוריה והשמדת חלק מהנשק הכימי על ידי פקחי האו"ם. הסכם השלום עם מצרים נשמר גם לאחר עליית האחים המוסלמים בשלטון. כנראה שהסכמים טובים מונעים מלחמות גם עם האויבת ההיסטורית הכי גדולה שלנו.

              שורת המחץ שנתניהו חזר עליה במערכות הבחירות האחרונות הייתה "חזק מול החמאס". קשה לשכוח איך בסוף מבצע "עופרת יצוקה" הבטיח נתניהו למגר את שלטון החמאס ומאז בשני סבבי עימות מולם, נמנע מלעשות את מה שהטיף לו. הוא נובח אבל לא נושך. למרות מנהרות הטרור, הסכים נתניהו להפסקת אש ערב המבצע. וחודש לפני המבצע? הוחלט על קיצוץ בתקציבי רכזי הבטחון של ישובי עוטף עזה. אם ידע על המנהרות, למה החליט לחתוך ולקצץ בבטחון של תושבי הדרום? ואם לא ידע על המנהרות – אוי לנו, זה הביטחוניסט שהבטיחו לנו?

              גם ניהול מבצע צוק איתן לא הותיר רושם שמדובר במדינאי או אסטרטג צבאי דגול. שוב היגררות, שוב חוסר יוזמה, הימנעות מקבלת החלטות ודשדוש. המבצע התחיל בתנופה והסתיים בקול ענות חלושה. במקום שישראל ביום שאחרי המבצע תמצא את עצמה בנקודת פתיחה טובה יותר להישגים מול החמאס, מצאנו את עצמנו אחרי המבצע הארוך ביותר שניהלה ישראל ב-30 השנים האחרונות, בלי שום הישגים.

              לא צריך להיות מומחה לבטחון לאומי כדי לדעת מאיפה מגיע רוב הסיוע לבטחון ישראל. ארצות הברית אחראית ל-20% מתקציב הבטחון, מימון לכיפת ברזל וגיבוי ללא פשרות בזירה הבינלאומית. למי התקשר נתניהו כשהמאבטחים בשגרירות ישראל בקהיר היו לכודים? ממי ביקש צה"ל ציוד במהלך צוק איתן ומלחמת לבנון השניה ? ובכל זאת, נתניהו מתעקש להרוס את היחסים עם הממשל האמריקאי, עם הנשיא אובמה ואפילו עם הלובי היהודי בוושינגטון, מתוך איזה אמונה משיחית(שבאה לידי ביטוי בתגובתך) שהאמריקאים ימשיכו "להמר" עלינו.
              אני מציע שתחפש את דרום-ויאטנם על המפה(ספוילר- לא תמצא)

              ולא דיברנו עוד על שחרור מחבלי חמאס כחלק מעסקאות, ומחוות לרשות הפלסטינית. עסקאות שנתניהו יודע להתנגד להן בדיבורים, אבל גם לחתום עליהן בלי שום בעיה.

              נתניהו נכשל לחלוטין גם בגולת הכותרת של פעילותו , המאבק בגרעין האיראני והביא את עצמו למצב שבו הוא בלתי רלוונטי , אירופה וארה"ב פשוט לא מתייחסים למה שהוא אומר רוצה או חושב.

              נתניהו אינו מסוגל להנהיג לפתרון בסכסוך הישראלי-פלשתיני והוא בעצם נותן למציאות להנהיג אותו ואותנו למצב של מדינה דו-לאומית שמשמעותו סוף הרעיון הציוני .

              נתניהו ואשתו שרה אנטואנט יצרו נורמות מושחתות ורקובות שמקרינות על החברה כולה

              ועוד לא דיברתי על התרסקות הרפואה הציבורית, הגדלת הפערים, 40 תלמידים בכיתה,התדרדרות ברמת ההשכלה הגבוהה, משבר הדיור, התרחבות העוני , יוקר המחיה ,עליית הגזענות והלאומנות , הגדלת הקיטוב בעם ועוד נושאים רבים אחרים שנתניהו אינו מסוגל לתת להם פתרון
              כי בשביל זה צריך מנהיג ,בשביל הסתה, הפחדות והפצת שנאה אפשר להסתפק גם באקוניס.

            • אלכס ז. הגיב:

              "את השאר הוא עושה לא רע."

              את השאר? הממשלה שלו נפלה אחרי שנתיים כשהיא לא מצליחה להעביר את התקציב השני(!) שלה. על איזה "שאר" את מדברת? מה, את אומרת שמנהיגות זה היכולת להיבחר ולהקים קואליציה ראשונית ואז ליפול ברגע שמתגלת המחלוקת הראשונה?

              הסיבה היחידה שביבי מחזיק מעמד היא, כמו שהוזכר בפוסט זה והוסבר באחרים, שאין שום הבדל אידאולוגי בינו ושאר מפלגות הימין. יש לו קואליציה אוטומטית והוא עדיין לא מצליח לנהל ממשלה.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    חסרים שעירים לעזאזל? בג"ץ, התקשורת, הפרקליטות, פקידי האוצר, עמותות זרות, הרמטכ"ל, נשיא המדינה, נשיא ארה"ב, ההסתדרות, אבו מאזן… הרשימה עוד ארוכה.

    • שמחה הגיב:

      אז צריך לתת לימין למשול כדי לחזק את הפאשיזם להסית ולסכסך לשלוח בריונים להכות שמאלנים ולחוקק ברוח תורת המלך?

      • אסףר הגיב:

        נדמה לי שאתם באותו צד… הטענה שאם תיתן לימין לשלוט לא יהיה לו את מי להאשים,לא ממש עובדת. הם תמיד ימצאו מישהו.

  15. רפונזל הגיב:

    יש הבדל יסודי בין גופשטיין לנתניהו. אני מתעבת את שניהם, אבל גופשטיין אידאליסט ואילו נתניהו אופורטוניסט.

  16. איציק הגיב:

    ראשית, הגיע הזמן שנפסיק לייחס חיוב להיות האדם אידיאליסט. אידיאליזם הוא מושג חסר תוכן לכשעצמו. התוכן נמצא במהות האידאל. נתחיל מגולדשטיין.
    ולהצעה לתת לימין לשלוט: ודאי שזה נכון. העניין הוא שגם כאופוזיציה, יכול השמאל לשתף פעולה ולקחת אחריות על פעולות מסוימות של הימין. הימין יכול לומר ולתרץ הצעות חוק אנטי דמוקרטיות- " הן התקבלו בכנסת בדרך דמוקרטית". לכן על השמאל או לפחות חלקו, לקבוע קווים אדומים שמעבר להם נשברים הכלים הדמוקרטיים והוא לא ישתף פעולה, אלא יחרים באופן הפגנתי את פעילות הכנסת- כל פעילות הכנסת. קשה לומר שאני רואה את הרצוג עושה משהו כזה. אבל פעולות כאלה יכולות להיעשות על בסיס אישי.