החברים של ג'ורג'

הדמגוג והדיקטטור: בין בנט ופייסיסטראטוס

נפתלי בנט נקט השבוע בתרגיל מסריח אפילו ביחס למגזר שהוא בא ממנו, והיה מעדיף מאד שהוא ייעלם. אסור לשתף פעולה עם ההונאה שלו

מותר להניח שנפתלי בנט מעולם לא שמע על פייסיסטראטוס האתונאי. זו חוכמה יוונית, אחרי הכל, וארור האיש המלמד בנו חוכמה יוונית. ואף על פי שבנט לא שמע את שמו, הוא נקט באותו תרגיל מסריח כמו הטיראן הראשון של אתונה.

פייסיסטראטוס בן היפוקרטס הגיע לרודנות הראשונה שלו – היו לו שלוש תקופות רודנות – אחרי שפצע את עצמו וטען בפני העם שהוא הותקף על ידי יריביו. כתוצאה מכך, הוענקו לו שומרי ראש. הוא השתמש בהם כדי להשתלט על האקרופוליס ולתפוס את השלטון.

נפתלי בנט, דמגוג יהודי שעלה לגדולה לאחר שהעניק למועצת יש”ע זרוע למבצעי hasbara מלוכלכים, “ישראל שלי,” ניסה השבוע לנקוט בתרגיל דומה. שלשום (ג’) הופיע בנט בכנס השלום של עיתון “הארץ.” הוא התגרה במכוון בקהל וזכה לקריאות גנאי. בזה אין שום דבר רע בדמוקרטיה תקינה: פוליטיקאי צריך לדעת שאם יש נגדו מורת רוח, יש זכות מלאה להביע אותה, גם בקול וצעקות. בנט ותומכיו גילו פתאום שהם שייכים לסיעת חנה בבלי בפוליטיקה הישראלית – תגלית שוודאי היתה מפתיעה את מי שקיבלו מבנט ואנשיו תמונות של ילדי משפחת פוגל השחוטים, או מי שהקשיב לבנט אומר לאחמד טיבי שהערבים גרו על עצים – ושפכו דמעות תנין על כך שהפריעו לו להאשים את הסססססמולנים באונס של המציאות.

העובדה שחברי המגזר של בנט הם בחלקם הגדול צבועים היא לא בדיוק חדשות, כך שמה שחשוב כאן הוא מה שקרה אחר כך. בנט טען שכאשר הוא עזב את הכנס, הוא הותקף בגבו וחטף אגרוף. הדובר שלו מיהר להפיץ את הידיעה לכל כלי התקשורת, וכרגיל, השקר הקיף את כדור הארץ בעוד האמת מחפשת חיבור רשת מאובטח. כשעה לאחר השקר של בנט, העידו אנשים אחרים שהיו במקום שלהד”מ.

מה שהתרחש שם, על פי מספר עדויות, היה כך: קשיש כלשהו התקרב במהירות לבנט, ואו דחף אותו בכתפו (לטענת תומכי בנט) או נגע בכתפו. בנט הסתובב, לפי חלק מהטענות כדי להכות את הקשיש, ואז שומרי הראש שלו התערבו וסילקו אותו מהמקום. חשוב לציין שהם לא עצרו את הקשיש – מה שהם היו עושים אם הוא היה חשוד באיזשהו סוג של תקיפה של שר.

אם אכן תקפו את בנט, אז זה חמור מאד. אבל אם בנט שיקר, והפיץ שמועת שווא על כך שהוא הותקף בכנס של יריביו הפוליטיים, אז זה חמור עוד יותר. בנט מגיע ממגזר שמנסה כבר שנים לנקות את הדם ששפך מעל ידיו, שלא בהצלחה. כדי לנקות את הדם, מגזר הכיפות הסרוגות ממציא שורה של מיתוסים ומתחפר בהדחקה. מחתרת יהודית? בואו לא נדבר על זה. ההתקפות היומיומיות של קוזאקים חובשי כיפה על חקלאים פלסטינים ורכושם? בואו נעמיד פנים שמדובר רק בגרפיטי. רצח ראש ממשלה? נמציא קונספירציות על השב”כ. נסיון לפיגוע המוני בזמן ההתנתקות? נעלים את זה. אילוץ ילד לשתות דלק ואחר כך הצתתו? נספר לכל העולם ואשתו שהוא היה הומו ושזה היה רצח על רקע כבוד המשפחה.

עכשיו מנסה בנט להעמיד לרשות מגזר איש-הרגתי-לפצעי-וילד-לחבורתי שלו אגדה פוליטית חדשה, כביכול הוא הותקף על ידי יריביו. משיח הפח הקודם של המפד”ל, אפי איתם, ניסה לעשות גם הוא את אותו התרגיל: הוא טען שהותקף בעמונה על ידי שוטרים והצטלם עם תחבושת פוטוגנית. אחר כך הסתבר שהוא חטף אבנים מנערי הגבעות רעולי הפנים שלו. למנהיגי הבית היהודי יש משהו עם פיברוק אלימות נגדם, כמסתבר.

העניין הוא שאגדות כאלה רעילות לדמוקרטיה. התומכים של בנט מיהרו להוריד פרופיל ברגע שעלו טענות הנגד. אסור לתת לבנט להתחמק מהנושא: המקום היה מצולם למשעי וודאי היו שם גם מצלמות אבטחה. יש לפתוח בחקירת משטרה: או בחשד לתקיפה של שר, או בחשד להונאה. יש לבחון את כל המצלמות, ובמידה והיתה תקיפה – להעמיד לדין את התוקף. אבל אם לא היתה תקיפה, יש לגרש את השקרן והמסית מהחיים הפוליטיים בזפת ונוצות.

כך או כך, אסור לאפשר לנפתלי בנט ללכת בדרכו של פייסיסטראטוס ולקשור נגד הדמוקרטיה הישראלית, ואסור לאפשר לשקר שלו להתפוגג לתוך עננת ההונאה הרגילה שלו ושל תומכיו. בנט עדיין דמגוג, לא טיראן; ראוי לעצור אותו בשלב הזה.

ועוד דבר אחד: לפני כשמונה שנים כתבתי מאמר בנענע שהפך לאקטואלי מאד בימים האחרונים: “הטרוריסטים בירוק,” שדן בעובדה שצה”ל מתנהל ברצועת עזה כארגון טרור. כרגע, עומד מניין ההרוגים ברצועה על 81, מתוכם 22 ילדים ותינוקות. מספר ההרוגים בישראל, הקורבן לכאורה: אפס.

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

53 תגובות על ”הדמגוג והדיקטטור: בין בנט ופייסיסטראטוס“

  1. צבי הגיב:

    אני מסכים שיש לחקור את מה שארע, בעיקר דוקא משום שבנט גוזר מזה רווח פוליטי. התחושה אצלי היא שבעוד שבנט מנסה להעצים את הארוע – "שמאלנים תקפו אותי פיסית", הרי השמאל (למשל עיתון הארץ, וגם בפוסט הזה) מנסה להמעיט ממנו ולגחך את בנט: סך הכל מישהו נגע בו במקרה או דחף אותו קלות.
    אני כמובן לא יודע מה האמת וכאמור אני חושב שצריך לחקור אותה, אבל אני חושב שאין זה נכון להמעיט ממה שקרה. אין שום סיבה שאדם – צעיר, מבוגר או קשיש, יגע בבנט, במכה או בדחיפה, בכוונה או במקרה. כאשר אדם כמו בנט בא לכנס שמאלנים, הוא צריך להיות כמו אתרוג – לשמור עליו בשמונה עשרה עיניים.
    כי בניגוד למה שכתבת, יוסי גורביץ, אני חושב שזה מאד לא מכובד שלא שמעו אותו בסבלנות, ואף שלא הקשיבו לו בעניין. אין אצלנו תרבות של הקשבה מנומסת ועניינית לאחר. ברגע שבנט סומן כימני נוצרה אוירה שלא צריך להקשיב ורק לרדת עליו, להדוף אותו מהבמה מגולגל בזפת ובנוצות. במובן המטאפורי, כמובן. אבל זו האוירה שבה מישהו יכול להרשות לעצמו לגשת ולדחוף את בנט. אני כמוך מתנגד מאד לאדם ולדעותיו, ודוקא משום כך אני חושב שצריך להקשיב לו ולנסות להבין את הנימוקים שלו. קריאות גנאי אינן תחליף לנימוקים נוגדים, וסתימת פיות היא הדרך הנחותה ביותר לנהל דיון. לא כך צריך השמאל להתנהג.

    • ella הגיב:

      המחנה של בנט מדבר על תרבות הקשבה וסובלנות? זה לא המחנה שבו חוסה איילת שקד, מהארגון שניסה להפיל את המחאה החברתית באינספור טוקבקים בתשלום ופרופילים מזויפים בפייסבוק שנתנו מידע כוזב על הפגנות וסתמו פיות?

      • יוסי פוגלמן הגיב:

        ella, מה הקשר? זה עושה את זה לדבר טוב? את מאשרת את ההתנהגות הזו כשזה נוח לך?

    • גיל ב' הגיב:

      כשבוע לפני רצח רבין, הוא הופיע לפני כנס של עולי צפון אמריקה. שם הוא הותקף פיזית בידי מספר אנשים לא קטן. אז כנראה שלאנשי ימין אין בעייה עם נגיעות בפוליטיקאים והשתקה של דבריהם. אני עוד זוכר את הבוס שלי לשעבר שחזר משם מזועזע מ"החוצפה" של רבין שהעז להופיע בפניהם. אבל כנראה שכל זה היה מעשה ידי השב"כ.

  2. ראם שרמן הגיב:

    אני מסכים לגמרי עם מה שכתבת ובאמת דרושה פעולה לכאן או לשם: תלונה נגד תקיפת שר או תלונה בגין הונאה. זה יופי של רעיון, אבל אז כרגיל, באקט של בולימיה רעיונית לא יכולת לעצור עצמך וציינת את יחסי ההרוגים בין הכוחות הלוחמים. אקט דמגוגי למדי, שנועד לפנות לרגש ולא להגיון כמתבקש מדמגוגיה זולה.

    המשכת וציינת גם את מספר הילדים והתינוקות. יכולת, אני מניח, לציין עוד כפילות ולטעון שהיו שם: ילדים, פעוטות ותינוקות. תודה שויתרת על הפעוטות. זה לא משנה את העובדה שאתה יודע כמו כולנו שהחמאס מעודד את המשפחות לעלות לגגות כדי להגדיש את הסאה, כדי לשחק את משחק המספרים שאתה למשל שוחה בו בצורה חופשית למדי. אם נניח ולא הייתה קיימת מערכת ככיפת הברזל והטילים האלה היו נופלים על בנייני מגורים והמצב היה 88-88 בלוח התוצאות הטפשי שאתה מנהל, האם היה זה משנה משהו? אם כן, אז העסק כולו מדיף מרדידות מחשבתית ואם לא, אז למה בכלל לציין זאת?

    הדבר דומה לכך שציינת, בפוסט אחר, שמדינת ישראל היא המדינה הברברית ביותר במזרח התיכון, כשאתה יודע היטב שבסוריה מתנהלת מלחמת אזרחים עם רבע מיליון הרוגים, שעירק ואירן ניהלו מלחמות עם מיליוני נרצחים כולל ילדים שנשלחו לנקות שדות מוקשים, עם סיפורים דומים בכל אחת מהמדינות האחרות באזור. האם אי אפשר להימנע מהתקף הבליסה הזה וויתור על הביס האחרון בעוגת הרגש שבה אתה תדיר מתאר רעיון או עובדה מעניינים, אבל אז ממשיך בכל הכוח לשטות כשלהי שגם אתה הרי יודע שהיא לכל הפחות דמגוגית או לכל היותר מעליבה את האינטליגנציה. והכל כדי לסגור כל טקסט עם זעזוע כלשהו.

    ותר על העניין בן-אדם, פשוט ותר. בשביל מה זה טוב? אם הדבר הזה יוצר אצלי, אדם שמסכים עם תשעים אחוזים מדבריך, אנטגונציה, אז מה הטעם? האם אתה מסתפק בלדבר ולשכנע רק את אלה שכבר במילא מסכימים איתך לגמרי, האם לזה כל המפעל העיתונאי הזה הצטצמם?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יוסי, תשאר עם מחשבים.
    העסק הזה לא מתאים לך.
    אתה מעורב בו רגשית דבר שמשבש את שיקול דעתך.

    • פרענסיס הגיב:

      את הנישה של כתב מחשבים ששונא טכנולוגיה ולא מבין בה כבר תפסו הזוג המוזר מ״הארץ״. מעניין אם לכתבות על אדריכלות היו מעיזים להביא מישהו שלא מבין באדריכלות… אה, אסתר זנדברג, אז למדור הספרות.. הממ.. לכל הרוחות יש הגיון בשגעון.

      הא.. מה עם אורי משגב, הרי הוא לא מבין כלום בשום דבר, איך בחרו לו נושא? אמור מעתה, לא בחרו. הוא באמת כותב על כל דבר, תחת השמש.

      • נתן הגיב:

        אז למה אתה קורא את "הארץ"?

        • פרענסיס הגיב:

          ראו פעם ליהודי ובידו הדר אנגריף, שאלו לו, מה לך ולתועבה הזאת. כאשר אני קורא את ההיינט אמר להם, על יהודים שהותקפו שם, פוגרום כאן, בית כנסת נשרף פה וליבי נחמץ בקירבי. ומאידך בדר אנגריף, היהודים שולטים בעולם, ליהודים כל הכסף והיהודים שולטים בפוליטיקה ואני נרגע.

          כשאני בקפריסין אגב התחנה החביבה עלי היא אל-מנאר, אין כמו לראות את חיילי צה״ל בתפקיד הרעים בסרט מלחמה. בטח ככה הרגישו הרוסים שצפו בסרטים הוליוודים, חוויה מרתקת.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            זה כמו שכיף לקרוא את רוטר.‏ לפי רוטר המדינה נשלטת על ידי שמאלנים,‏ פמיניסטיות והומואים,‏ מחרדים עומדים בפני השמדה והימין הוא מיעוט נרדף.‏ ‏

          • נתן הגיב:

            אתה מתחמק מתשובה אמיתית.

  4. עדו הגיב:

    גאולה כהן ניצלה מנסיון הרעלה בבית החולים. האישה שהסתובבה על גבעות השומרון בלי שמירה פתאום הייתה צריכה מאבטח. המאבטח גילה שבאוכל של גאולה המאושפזת יש רעל. טוב קצת קשה לפספס גוש סבון צהוב במרק וזה בבית חולים שבו מאוחסנים כמה מהרעלים הכי יעילים וחסרי הצבע שיש

  5. מני זהבי הגיב:

    נו, מילא בנט והדחיפה שנשמעה מסביב לעולם (מעניין אם מר מיליונר הייטק עלה אי-פעם בחייו על אוטובוס בשעות עומס).
    אבל מה זה: "בנט מגיע ממגזר שמנסה כבר שנים לנקות את הדם ששפך מעל ידיו"?
    ובכן, מגזר אינו יודע לשפוך דם. יש אנשים שיודעים, יש התנהגות סלחנית (ולעתים מעודדת) של זרועות השלטון כלפיהם, אבל הרוב המוחלט מהמגזר של בנט לא רק שלא שפך שום דם, אלא אין לו ממש מושג איך עושים את זה. אחד ההישגים של החברה המודרנית הוא הגבלת האלימות למסגרות חברתיות מסוימות מאוד והרחקתה מחייהם של רוב בני האדם למשך רוב הזמן (עם חריגות מצערות בדמות מלחמות טוטאליות ומאובנים מסוימים כמו זכות חוקתית לנשיאת נשק במדינה שדווקא יש לה הלוקסוס לבחור לאיזו מלחמה להיכנס).
    אה, ורוצחי מוחמד אבו-חדייר אינם שייכים בשום אופן למגזר של בנט (אלא אם כל היהודים הדתיים הם אותו דבר בשבילך).

  6. צבי הגיב:

    אני מבין את "המגזר ששפך דם" כימין הדתי, שמנו יצא האיש שרצח את רבין. היה אדם אחד שרצח את רבין – אולי עוד אחד או שניים שסייעו לו בשתיקה – והאחרים לא ידעו על כך מראש והזדעזעו כשזה קרה;אבל האחרים שנאו את רבין שנאה כל כך יוקדת, שרצח היה התוצאה המתבקשת שלה. הימין הדתי יצר תרבות כזו שבה כל מי שמתנגד לדעותיהם מוצא מחוץ לגדר, וכל מי שמוכן לנהל מו"מ לשלום שכרוך בויתור על השטחים הוא אויב הציבור. ר' ערך: "פשעי אוסלו". את אריק שרון, למשל, אף אחד לא רצח, אבל רבים בימין הדתי מאמינים שהוא קיבל עונש משמיים על שביצע את ההתנתקות.

    • פרענסיס הגיב:

      מאיזה מגזר יצא עמי פופר, במובן של דם הוא הרג הרבה יותר מעמיר על רקע לאומני ואת אשתו הראשונה ובנו על רקע של חוסר אחריות. אולי ״ראשון לציונים״ או ״חילונים״ או ״כאלו שלא סיימו את שרותם הצבאי״ או ״עתידים לשאת מספר נשים״. חוץ מזה המגזר של עמיר הוא ״תימנים״.

      • צבי הגיב:

        לפרענסיס – אתה קצת מתמם. עמיר לא רצח את רבין כתימני, אלא כאדם דתי שמאמין ששליטתו של העם היהודי על כל שטחי ארץ ישראל חשובה מכל ערך אחר – לא רק חיי אדם, אלא גם הדמוקרטיה. ולהשקפה הזו שותפים רבים מהימין המתנחלי.

        • פרענסיס הגיב:

          עמי פופר רצח 7 אנשים ופצע עשרות, הוא רצח אותם על רקע ציוניותו, כלומר התפיסה לפיה בית לאומי לעם היהודי חשוב יותר מחיי אדם, תפיסה לה שותפים רבים רבים מהציבור הישראלי. האם הציונות אם כן צריכה לשטוף את ידיה מהדם ששפך פופר? כי אם לא הרצל, אין פופר.

          • צבי הגיב:

            לפרענסיס: למיטב זכרוני וידיעתי, פופר רצח שבעה ערבים כי הוא שנא ערבים. איך זה קשור לציונות או להרצל?
            אנשים חשים ריחוק, ניכור ועוינות כלפי השונה מהם בכל העולם. דרושה הרבה עבודה – ברמת הפרט וברמת החברה – על מנת להתגבר על דחפים קמאיים אלה, לכבד ולהיות סובלני אל האחר והשונה, לראות את המשותף ולא לשנוא את ההבדלים.
            בארץ כמובן יש האוירה שהערבים רוצחים אותנו ולכן יש סיבה טובה לשנוא אותם.
            לכל אלה יש אך קשר קלוש לציונות.הציונות במובנה המסורתי (שגורביץ מתנגד לו) אמרה שאנחנו נקים כאן בית לאומי על אפתם ועל חמתם של הערבים, ואם הם יפריעו לנו אנחנו ניאבק בהם. זה לא שנאה ובטח לא אמור להוביל לרצוח שבעה ערבים שמחכים על פי תומם בטרמפיאדה.

            • פרענסיס הגיב:

              למה אתה נמנע מלתת לאידיאולוגיה הציונית את הרוצחים בשמה, היו לנו לא מעט כאלו, מהלח״י והפלמ״ח עד נתן זאדה ופופר. לכל אידיאולוגיה משמעותית יש. עמי פופר מייצג את הציונות באותו אופן שעמיר מייצג את הלאומיות הדתית. איש מהשוליים של המחנה, לא יציב במיוחד.

              האשמת כל הציבור הלאומי דתי במעשה שלו היא נבזות ותולולו.

              • שחר כ. הגיב:

                האם אפשר להגיד את זה גם על היטלר, או שהאידיאולוגיה שלו לא משמעותית מספיק לטעמך?
                היטלר מייצג את האידיאולוגיה הנאצית כמו שעמי פופר מייצג את האידיאולוגיה הציונית וכמו שעמיר מייצג את האידיאולוגיה הלאומית-דתית. איש מהשוליים של המחנה, לא יציב במיוחד. האשמת כל הציבור הנציונאל-סוציאליסטי המעשה של היטלר הוא נבזות ותו לא.
                אה, לא הולך כל כך טוב.

                • פרענסיס הגיב:

                  נו, זה קל. היטלר היה *מנהיג*, כלומר אדם עם כח משמעותי מאד, אדם שהוביל מלחמת עולם, אדם עם מדינה הסרה למרותו. עמיר ופופר היו שוליים לחלוטין וחסרי כל כח אמיתי, כך שהאנלוגיה שלך מקושקשת כמו ביצה.

                  • שחר כ. הגיב:

                    אז אייכמן

                    • שחר כ. הגיב:

                      או אחרון עושי הלינץ' והפחות חשוב מכולם בקו קלוקס קלאן

                    • פרענסיס הגיב:

                      הנסיון השקוף לייצר אנלוגיה בין הציונות או הציונות הדתית והנאציזם או גזענות הוא די שקוף ודי נלוז. תנסה את זה על האידיאולוגיה הקרובה לליבך, האם הלאומיות הפלסטינית צריכה לשטוף את ידיה מהדם של כל רוצח פלסטיני שקם בבוקר להרוג יהודים?

  7. יוני הגיב:

    לפי דעתי נפתלי בנט לכל הפחות הגזים. אבל מה שיותר מקומם אותי זה שהוא אשכרה הצליח לסובב את השיח התקשורתי לעסוק בנושא הלא מעניין הזה. נניח אפילו הוא לא שיקר-
    ואם באמת קבוצה של אנשים השתיקה אותו במהלך הכנס? ואם באמת מישהו ניסה לתת לו אגרוף בגב (אוי אוי אוי)? ואם אפילו מישהו ניסה להרגו אותו? אז מה?!
    זה ספין שרלוונטי בערך כמו שההתנקשות בשגריר הגרמני הצדיקה את ליל הבדולח שאחריו…

    • מני זהבי הגיב:

      אילו זה היה רק בנט, זה היה מצחיק. הבעיה היא שמדינת ישראל כולה מתנהגת כך.
      "בדיון במועצת הביטחון השמיע השגריר פרושאור אזעקה מוקלטת והסביר שלתושבים 15 שניות לברוח"
      (http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.2372987)
      ואללה, אדוני השגריר. כמה ישראלים בדיוק נהרגו ממטחי הטילים האחרונים, כמה פלסטינים נהרגו באותו פרק-זמן מאש צה"ל, והאם אתה בטוח שישראל היא הקורבן העיקרי בסיפור הזה? (לא, אני לא שואל מי צודק; אני שואל מי הקורבן העיקרי, שזה מה שההצגה הזאת עם הסירנה נועדה לטעון.)

      • יוני הגיב:

        אני לא חושב שזאת תחרות של מי יותר קורבן. אין ספק שישראל הרגה יותר פלסטינאים במבצע משהם הרגו אזרחי ישראל, וכנ"ל גם בפרמטר של הרס רכוש.
        יחד עם זאת, קשה לי לקרוא להם קורבן, בשל העובדה שהם החלו סבבה מאבק אלים בידיעה גמורה שזה מה שיקרה להם. וגם לאחר שאמרו להם מפורשות שהמשך הירי יגרור תגובה צבאית לא פרופורציונלית, הם המשיכו.
        במקסימום אולי אפשר לומר שהעם הפלסטינאי קורבן של שלטונו (אני באמת לא מכיר מספיק מקרוב את הרחוב העזתי כדי לדעת עד כמה הוא אוהד את מדיניות החוץ של חמאס – אני אשמח לשמוע צדדים בעניין).

        גם יש פה משהו לא סימטרי. שגריר ישראל אמור לייצג את מדינת ישראל, ולהשיג הישגים דיפלומטיים שמשרתים את האינטרס הישראלי (גם במחיר של לצאת דביל אל מול האו"מ). אפשר לומר לכל היותר שהוא מגוחך, אבל לא נכון להתייחס אליו כפוליטיקאי.

        לעומתו השר נפתלי בנט משרת את האינטרסים הצרים של הציבור שלו, ובתוך כך מכפיש ציבור שלם אחר – ממש בלי סיבה.

      • פרענסיס הגיב:

        כמה ישראלים צריכים למות בכדי שהשגריר שלי באו״ם יוכל להשמיע את האזעקה שהבן שלי מתעורר אתה בבוקר בכדי לרוץ למדרגות? 5, 10, 20?

        כאשר אי אפשר להאשים את ישראל במלחמה, מאשימים את היהודים שהם לא מתים בקצב מספיק.

        • מני זהבי הגיב:

          מי מאשים את "היהודים" במשהו?
          אני בסך הכל אומר שאם ממשלת ישראל רוצה לחסוך מאזרחיה את שגרת האזעקות, מה שהיא צריכה זה לא לנסות לצבור נקודות בדעת הקהל ע"י התקרבנות (שזה בדיוק הטריק של בנט במקרה המתואר בפוסט) אלא להגיע להפסקת אש תוך חזרה לסטטוס קוו שלפני ה-12 ליוני. זה מה שהציע החמא"ס, דרך אגב.
          כן, זה אומר שאי-אפשר "לנצח את הטרור". באסה.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            עזוב, מני, אתה ילד.
            הסטטוס קוו היחידי שתקבל עם משא ומתן זה הסטטוס קוו של אתה בן חסות במדינה איסלאמית אחת גדולה שמורכבת מכל העולם המוכר לך כיום.
            וזה בתנאי שאתה לא הומו ,שחור או סתם לא בא להם טוב בעין ואז אתה צפוי להעלם מן העולם.
            (הנה הימין מנסה להפחיד ולסלף האמת.. תקרא את אמנת החמאס)

            • מני זהבי הגיב:

              "במדינה איסלאמית אחת גדולה שמורכבת מכל העולם המוכר לך כיום"

              אה… מה אתה מעשן?

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                טבק ומשתמש באמנת החמאס בתור נייר גלגול.
                אתה תמים נורא.
                מסביבך כל העולם הערבי מבצע שינויי צורה כשהצורה שמתעתעדת להופיע היא צורת המדינה האיסאלמית החליפית (למעשה מדינה כזאת כבר קיימת על שטח די גדול) שכל מטרתה היא להשתית את חוקי השריעה על כל מדינות העולם. תמשיך לזלזל בהם ותגיע למצב עגום שיזכיר לך ימים אפלים בהיסטוריה האנושית

                • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                  אז אני מבין שהטוקינג פוינט הנוכחי של ההסברה הישראלית עברה מאיראן, משטר שיעי יחסית יציב, לארגוני הטרור הסונים. טוב שקיבלנו את המזכר.

                  • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                    חברים תוציאו את הראש מהמקום שטמנתם אותו שם.
                    השיעים מאמינים במהדי ומוכנים לזרז את הגעתו בקץ הימים.
                    הם גם מבינים את המציאות וידעו במהלך ההיסטוריה להוריד את ראשם ולהתחזות בהיותם פלג נרדף.
                    בזמן זה הכוח הסוני מתחיל להתחזק שוב דבר שגורם להם להוריד את הראש שוב פעם אך דבר זה לא אמור לגרום לך לזלזל בכוח הסלפי.
                    הסלפיים מאמינים בהשתת חוקי השריעה על כל פני תבל וזה שתסרב לראות את המציאות כפי שהיא לא תגרום למציאות להשתנות.
                    כאדם רוצה להגיע להבנות עם קבוצה מסוימת עליו להכיר את אותה הקבוצה ולהבין את מטרותיה, דבר שאתם, השמאל ההזוי לא עושים לצערי.
                    (אוסלו, יציאה מדרום לבנון, ההתנתקות. איינשטיין טען שמשוגע הוא אדם שמבצע את אותה הפעולה וכל פעם מאמין שהתוצאה תהיה שונה. אני די מסכים איתו)

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    כדאי לדייק בעניין אבו חדיר. הרוצחים הם לא דתיים לאומיים, וגם לא ממש מתנחלים(ביתר). הם חרדים מזרחים ואפשר לומר שהם משתייכים ברמה מסוימת לאליטה החרדית מזרחית. זה שהם נתפסו ללאומנות מתובלת בגזענות מבחילה זה עצוב ומדאיג כאחד. במיוחד שהחברה החרדית התייחסה לעניינים הלאומיים תמיד רק דרך הפריזמה ההלכתית או המגזרית והנה כאן יש תופעה מזעזעת של מפגן נקמה לאומנית בבחינת התלמיד עלה על רבו. חוץ מזה, אין ספק שלממסד יש חלק מהותי באווירה ובהלך הרוח הציבורי לאחר גילוי הגופות. אם לא היו משקרים לציבור ולמשפחות הנרצחים כל קתרזיס הנקמה הזה היה נחסך מאתנו.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      מסכים, אבל מאיפה הבאת את המלה "אליטה"? ממיטב הבנתי לפי מה ששוחרר, הם תושבי השכונות העניות בירושלים, מצביעים לש"ס, כאלה מין. אליטה זה ממש לא.

      • מאיה הגיב:

        דווח שאחד מהם הוא נכדו של אחד הרבנים החשובים בעדה, מכאן האליטה.

  9. יואב הגיב:

    נראה לי שאתה מנסה לאכול את העוגה ולהשיר אותה שלמה. או שאתה יודע מה קרה, ואז לא צריך שום חקירה, או שאתה לא יודע מה קרה, ואז כל העדויות הן סתם שמועות לא מבוססות שבאות מפיותיהם של אינטרנסטים, וככאלה יש לקחת אותם בקצת יותר פקפוק.

    אני מאד מקווה שאתה צודק, אבל הייתי שמח לדעת יותר פרטים, גם בשמאל יש פסיכים, הרבה פסיכים. אין לנו שום חסינות מהפעלת אלימות. אם באמת מישהו תקף את בנט באלימות צריך להוקיע אותו, ולנסיונות ההשתקה שהיו, אם היו, אין שום הצדקה.

    • עדו הגיב:

      ובדיוק לכן צריך לפתוח בחקירה משטרתית או לחלופין לא לעשות מזה עניין.

      • יואב הגיב:

        מסכים, רק שכרגע הסיפורים על איש זקן שהתחלק וטפח על כתפו של בנט אינם במקום.

  10. נועה הגיב:

    יוסי אני מופתעת מהקלות שבה אתה פוטר את החמאס מאחריות. ה״צינורות המעופפים״ כפי שאתה קורא להם הם נשק קטלני שהחמאס הולך ומשכלל, והם שם לא כדי לשבש את שגרת החיים, אלא כדי להרוג. האם אתה חושב שהחמאס היה חס על חיינו באיזושהי צורה אם היו עומדים לרשותו האמצעים של צהל?
    בדיוק כמו שממשלת ישראל בוגדת בתושבי הדרום ובעצם בכולנו בכך שאינה חותרת להסכם מדיני, כך גם החמאס בוגד בעזתים ומחזיק אותם כבני ערובה. המחאה שלנו השמאלנים צריכה לקרוא בקול חזק וברור נגד האלימות של ממשלת ישראל, כמו גם נגד אלימות החמאס והניצול הציני של תושבי עזה האומללים ולא להעמידם פנים כאילו אנחנו נתונים בסכסוך במעמד צד אחד

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      קטלני (ת'): מסכן חיים, גורם למוות; הורג; רצחני.

      ההרוג האחרון מפגיעת קסאם היה ב-2010.

      • פרענסיס הגיב:

        רוצה להתנדב שיפול עליך?

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          אני גם לא אתנדב להיפגע על ידי אגוז קוקוס. זה לא אומר שאגוז קוקוס הוא נשק קטלני (למרות שאחדים נהרגים מפגיעתו).

          • פרענסיס הגיב:

            כי עשרות קילוגרמים של חומר נפץ ואגוז קוקוס הם אותו הדבר? אני לא מצליח להבין את הלוגיקה המופרכת הזאת.
            כנראה שגם אתה לא.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            נשק קטלני יכול להיות אגוז קוקוס ידידי.
            אם אני אזרוק אגוזי קוקוס על רכבים נוסעים תוכל לקרוא לאגוז נשק.
            בדיוק כמו שאפשר לקרוא לצפרדע נשק אם אתה משתמש בארס שלה על מנת להרוג.
            הכל תלוי הכוונה. במקרה של חמאס ,הם מתכוונים לפגוע בך, לא משנה אם זה עם צינורות ,מקלות או אבנים זה נשק ,ונשק קטלני אם הוא מסוגל להרוג.

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              אז הוא כנראה לא מסוגל להרוג, כי כמעט אף אחד לא נהרג ממנו. כלומר הוא לא קטלני. מ.ש.ל

              • גיל ב' הגיב:

                אם אני מכוון אליך אקדח ויורה אבל משום מה לא מצליח לפגוע כי אני צלף גרוע או כי הצלחת להתחבא מאחורי עץ ברגע האחרון אז האקדח הוא לא נשק קטלני? זה לא רלוונטי כמה אנשים נהרגו ע"י הרקטות הספציפיות שירה החמאס. השאלה היא מה פוטנציאל ההרג שלהם. והוא לא זניח. או שאתה חושב שיצרני הרקטות האלו הם חבורת רמאים שמוכרים נשק שרק עושה רעש ולא גורם שום נזק.

      • יאיר ט. הגיב:

        סטטיסטית, כל חמישים רקטות נהרג ישראלי אחד ובתגובה כעשרים וחמישה פלסטינים, הערכות שונות אומדות את מספר הרקטות בכעשרת אלפים, צפי של כמאתיים הרוגים.
        (הפרטים מהארץ של היום, החשבונאות בגסות, שלי)

  11. גיל הגיב:

    אז מה נגיד על מי שכותב "מה שהתרחש שם על פי מספר עדויות" ובונה מגדל של קלפים בלי לדעת מה באמת קרה שם?

    מה נגיד על מי שלוקח את הטיעון ש90% מתג מחיר זה גרפיטי (כשלעצמו מדוייק לגמרי מבחינה עובדתית ולא מכשיר בכהוא זה את הזוועות של 10% האחרים) והופך אותו לבובת-קש לצרכיו הפוליטיים שלו עצמו ?

    מה נגיד על מי שבוחר סדרת טיעונים של ימין-קיצוני ומייחס אותן לימיןה המתון?

    לא יזיק לך מבט ארוך ועצוב בראי.

    הרי ידוע בדוק וגמור שאנשים תוקפניים במיוחד כלפי אחרים הדומים להם, עם אותן תכונות שליליות, עמן אינם מסוגלים להם להתמודד בתוך-תוכם…

  12. שחר הגיב:

    פחות מחבלים בסיבובים הבאים.

  13. מאיה הגיב:

    עוד ממחנהו של נפתלי בנט:
    בתוכנית "מאזינים למאזינים", ברשת א', עולים לאחרונה (מאזינה אחר מאזינה, האם בתשלום?) מאזינים שמתקוממים על כך שהשדרים לא מתארים את הקורה כ"נס" ולא מוסיפים "תודה לאל/לשם".
    היום בגל"צ, השדר תיאר נפילת רקטה ואי פגיעה, כ"התרחש נס". הוא חזר על כך.
    האם זה ניסיון (ממומן?) לשנות את השיח הציבורי למיסטי?
    המקום הזה הולך ומתרחק מראציונליות.
    הלוואי ויעלו מאזינים ראציונליים וידברו בתגובה לשטף הימני, הדתי, הלאומני, והשוחר מלחמה ("למה לא כותשים אותם מהאוויר? למה מאפשרים להם להעביר משאיות מזון? וכדומה) שמופיע שם.