החברים של ג'ורג'

קצף על שפתי עוג

(*)

(עוד בעקבות אירועי קוסרא, קצר ביחס)

המשטרה אומרת לנו בחודשים האחרונים שהיא לוקחת ברצינות יוצאת דופן את הלחימה במה שהיא מכנה "פשיעה לאומנית" ומה שצריך לכנות טרור המתנחלים. זה האחרון לגמרי לא מוגבל ל"תג מחיר", וכולל התקפות על בסיס יומי כמעט כנגד פלסטינים ורכושם, במטרה לגרום להם לעזוב – טרנספר שקט, במילים אחרות.

שר הבטחון, בוגי "משה" יעלון, אמר שלשום (ג') בעקבות אירועי קוסרא שהתקפת המתנחלים היתה "טרור", ושהוא לוקח את הנושא ברצינות מוחלטת.

מילים נאות. העובדות, לא כל כך.

המשטרה שחררה את כל הפורעים מקוסרא תוך פחות מיממה. אלו היו אנשים שעל פי הודאת הצבא זוהו יורדים רעולי פנים אל קוסרא על ידי תצפית צבאית, שאחר כך איבדה איתם קשר (למה הצבא לא עשה כלום, זו שאלה אחרת.) עד כה, עד כמה שידוע, לא הוגש נגדם כתב אישום. השוו את זה למקרה של אלדד ציון, שהמשטרה והפרקליטות הזדרזו להגיש נגדו כתב אישום ודרשו את מעצרו עד תום ההליכים, ותראו מה באמת קורה כשהמשטרה לוקחת אותך ברצינות. פורעי קוסרא, נדגיש שוב, אפילו לא במעצר בית.

הפורעים יצאו מאש קודש, מאחז בלתי חוקי. לא סתם מאחז בלתי חוקי; מעין ראש נחש, שהיה מעורב בעשרות אירועים כנגד פלסטינים וישובים פלסטיניים בשנות קיומו. ארגון "יש דין" (גילוי נאות: אני כותב עבורו בלוג כפרילאנסר ומחשיב את אנשיו כידידים, חלקם קרובים) מצא 28 תקריות שבהן היה מעורב המאחז בשנתיים האחרונות: 15 מהאירועים היו אירועי אלימות ועשרה היו אירועי פגיעה ברכוש.

אילו יעלון לקח ברצינות את דבריו, אש קודש לא היתה קיימת ביום רביעי בבוקר. כוחות צה"ל היו מגיעים למקום, מפנים את הפולשים – אין מחלוקת על כך שהם פולשים, המדינה מודה בכך – אוספים את רכושם ומוחקים את המבנים. כשהיתה מוגשת עתירה, לאחר מעשה, המפקד הצבאי היה אומר שעקב מצב החירום והצורך להתמודד עם "תג מחיר," היה בכך צורך צבאי דוחק כדי לצרוב תודעה. וזהו.

זה לא קרה, כמובן. יעלון אפילו לא מעלה על דעתו לפנות את אש קודש. הדיבורים שלו מיועדים בסך הכל לאוזני האמריקאים, שלחוצים מאד לאחרונה מהטרור היהודי. יעלון לא הולך להסתבך עם המתנחלים; הם הבסיס הפוליטי שלו. אלה, בצדק לשיטתם, לא יסכימו אפילו לפינוי אש קודש; הם חוששים מתקדים נוסח מדרון חלקלק.

בינתיים, הצליחו הצלמים של "בצלם" ללכוד את המציאות בשטחים: איך חמושי צה"ל מתלווים לפורעים יהודים בתחילת השבוע בכפר עוריף, ואיך החמושים מתעלמים באדישות מרעולי הפנים – עד שהפלסטינים מתקבצים להגן על עצמם ועל בתיהם. אז צה"ל יורה על הפלסטינים גז מדמיע.

ובאחת נחשפה המציאות בשטחים, כפי שמי שעיניו בראשו מכיר כבר שנים: אין הפרדה בין חיילים ומתנחלים, אין הפרדה בין התנחלויות "מוכרות" ובין "מאחזים לא חוקיים," כולם נקודות שונות על רצף סיפוח ציוני, שמצריך טרור מתמיד כלפי האוכלוסיה הכבושה. נערי "תג מחיר" הם כלים בלתי רשמיים של הממשלה; כשהם מוצאים את עצמם בסכנה, הצבא יורה כדי להגן עליהם. כשהם מסכנים פלסטינים, איכשהו התצפית "מאבדת" אותם.

והדיבורים החגיגיים על "מלחמת חורמה" ב"פשיעה לאומנית"? כינוים של הפורעים "טרוריסטים" וההבטחה להלחם בטרור הזה? קצף על שפתי עוג.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

20 תגובות על ”קצף על שפתי עוג“

  1. בטטה הגיב:

    נערי הגבעות הללו משמשים כלי גם במאבק שמנהלת המדינה נגד הכנסיות הנוצריות .
    הממשלה חומדת את אדמות הכנסיה בעבר זה היה נסגר בשוחד ובזיופים היום הנהגות הכנסיות אסרו לחלוטין על עסקאות אז עברו לאלימות לא ממשלתית.

  2. אולג הגיב:

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/538/698.html?hp=1&cat=479&loc=9

    "ביום שלישי בערב טלפנו אליי מהעיתון כדי לבקש שאכתוב למחר מאמר בעניין ה"תג מחיר" שהסתבך בכפר קוסרא. סירבתי. נמאס לי. אני לא סובל את צעירי תג מחיר, אני לא אוהב אלימות ואני בז לאנשים שאין בהם מוסר ומוכנים לפגוע במי שלא עשה להם רע. אבל הודעתי חגיגית שאני לא מוכן עוד לשחק את המשחק. אם לעיתונות הישראלית לא אכפת מיהודים, לי לא אכפת מערבים."

    • נטליה קוצקי הגיב:

      הבנתי. הבאת כתבה של מתנחל, שכותב שגם ערבים זורקים אבנים. אכן תגלית.

      אז עוד פעם, והפעם לאט, כדי שגם מוח הציפור שלך יתפוס את זה – ההתרעמות על התקרית הזאת, היא לא בגלל זריקת האבנים. מתנחלים חמומי מוח תמיד היו. הזעזוע, המוצדק רק בחלקו לדעתי, הוא על כך שצה"ל מאבטח, כפי שרואה כל מי שעיניו בראשו, את זריקת האבנים הזאת. עכשיו זה ברור? האם יש לך טיעון נגד זה? נגד התגלית שצה"ל אשכרה מאבטח פעולות אלימות של מתנחלים? האם אתה חושב שצה"ל אמור לעשות את זה? עוד פעם, ולאט – עימותים אלימים בין מתנחלים לפלסטינים יש כל יום ברחבי הגדה. לדעתי בכולם הפלסטינים צודקים, כי המתנחלים אמורים לעוף להם מהעיניים, אבל לא זה העניין. העניין הוא על זה שצה"ל מבאטח פורעים, ברור? עכשיו ברור? ועכשיו? ועכשיו? ועכשיו? עכשיו זה ברור? ועכשיו? ועכשיו?

      • אולג הגיב:

        נטאשה המתנחל עליו דיברת בבוז שכזה טוען שהתקשורת לחלוטין מתעלמת מכמות גדולה של מקרי אלימות המופנים כנגד מתנחלים הקשים פי כמהוכמה מצמיגים מנוקבים שמנופחים לכדי כמעט 9.11 בכל פעם שזה קורה.וזה נקודה שאכן כדאי לשים לב אליה אלה אם כן החלטנו שהמתנחלים הם לא בני אדם או שערבים לא בני אדם בבחינת כלב נשך אדם.

        לגבי הנביילות מקוסרא שחטפו מכות טוב שחטפו.לגבי כוחות צה"ל שהגנו על מתנחלים תוך כדי ביצוע תג מחיר
        שיטופלו בידי רשויות הצבא כי זה לא לעניין.

        עכשיו לגבי מוח ציפור ושאר הפנינים שלך כיוון שאיננו מכירים אני אניח שעובר עלייך יום עמוס רגשית ואתעלם.רק ארמוז שבימים כאלה עדיף להימנע מלקרוא בלוגים בנושאים פוליטיים טעונים.

        • ב הגיב:

          אבל יש לך כנראה באמת מוח של ציפור אולג, כי שוב אתה מסיט את הנושא אל התקשורת, עאלם ודוניא במקום להתמודד (כמו גבר ביום לא עמוס רגשי כמובן) עם השאלה האם אתה חושב שצה"ל אמור לאבטח זורקי אבנים?

          • אולג הגיב:

            בוא נעשה הסכם אתה לא תגיד לי על מה אני אדבר ואני לא אגיד לך לאן ללכת טוב ?

        • נטליה קוצקי הגיב:

          יש גם היחס למזרחים, היחס לנשים בחברה הפלסטינית, יש הרבה נושאים. הפוסט הזה היה על צה"ל-מגן-על-זורקי-אבנים. כל דיבור על משהו אחר מעיד על מצוקתך או על לא-מי-יודע-מה-חוכמתך. לגבי טיעונך זוטא שהוצנע בתגובה הקודמת – אשריך שאתה חושב שזה מקרה חריג. הדבר החריג היחיד במקרה הזה, ואת זה יודע כל מי שבא לשטחים מדי פעם, הוא שהפעם זה צולם. זה הכל.

          • אולג הגיב:

            .אני מבין שבכל זאת נרגעת קצת
            וכתבת משהו כמעט ראוי לתגובה.עכשיו תנסי שוב והפעם בלי התייחסויות ליכולות הקוגניטיביות שלי.

  3. חנן הגיב:

    כזה עיוות הזוי של אמירה אנטי פשיסטית לא ראיתי הרבה זמן.

    "קודם הם נתנו זכות שיבה לגויים גמורים" – אתה מתכוון למצביעים של אבא שלך והשותף שלו??

    "אחר כך הם נתנו איחוד משפחות לפלסטינים, אבל אני לא הרמתי קול, כי לא רציתי להראות לאומני." – לא רצית להראות לאומני?? (ומי זה "הם"?) (ומי לא רצה להראות לאומני?)

    "אחר כך הם נתנו את הנגב לחמולות בדואיות" – החמולות הבדואיות היו שם קודם. אם כבר, צריך לומר "הם לקחו את רוב הנגב מהחמולות הבדואיות, ואחר כך הם רוצים לקחת עוד יותר, בשביל ליישב יהודים במקומם."

    "אחר כך הם נתנו את תל-אביב למסתננים" – שוב, מי זה "הם"? נדמה לי שאבא שלך והחברים שלו היו ראשי הרשות המבצעת ברוב התקופה המדוברת. לא? האם אתה נגד אמנת הפליטים שישראל חתומה עליה?

    "וכשנתנו לי להפוך למיעוט יהודי נרדף במולדתי…" – בחייאת – מיעוט נרדף? כמה טוב שאתה מציאותי…

  4. חנן הגיב:

    טוב, אני אפסיק להאכיל אותו (למרות שזה משעשע).

  5. אור הגיב:

    הייתי שמח לשמוע מה דעתך (בתור אחד שעוקב עשור אחרי מספר המתאבדים בצה״ל) על הנס הפסיכיאטרי שהתרחש בצה״ל בשנה-שנתיים האחרונות. כלומר, לדעתי הם מחזיקים (כביכול) בשיא צמצום ההתאבדויות בכל מסגרת – אזרחית או צבאית. הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא צמצום הנגישות לנשק (מה שאומר שמתאבדים בדרכים אחרות, יותר קלות לטשטוש בדיעבד)

  6. מני זהבי הגיב:

    אוף טופיק: יהיה פוסט על מייקל "קורליאונה" גרים ודני "קןנסיליירי" דנון?

טראקבקים/פינגבקים

  1. כשהימין הקיצוני שקוף | החברים של ג'ורג'