החברים של ג'ורג'

עדכון "אם תרצו" (קצר ביחס)

"לתרומות של 'אם תרצו' אין לך מה לדאוג, עם ישראל עומד מאחורינו ברבבותיו," אומר רונן שובל, ומשקר כהרגלו. על פי הדו"ח הכספי של 'אם תרצו' לשנת 2012 (זהירות, מסמך), היא קיבלה תרומות בסך 1,685,694 ש"ח. מתוך אלה, 1,528,007 ש"ח הגיעו מקבוצה של עשרה תורמים. התורמת העיקרית, כרגיל, היא מיודעתנו קרן הימין הקיצוני Central Fund for Israel, עם 769,750 ש"ח.

כלומר, סך כל התרומות שקטנות מ-20,000 ש"ח שקיבלה "אם תרצו" בשנת 2012 עומד על 157,687 ש"ח. אם ל"אם תרצו" יש "רבבת" תומכים, אז כל אחד מהם שם פחות מ-16 ש"ח בממוצע. הניחוש שלי: יש שם כמה וכמה תרומות של 19,999 ש"ח, שקל אחד פחות מחובת הדיווח, כדי ש"אם תרצו" לא תצטרך לדווח על זהות התורמים.

גם השנה, ממעיטה "אם תרצו" לספק מידע על התורמים שלה: הם שם ותו לא. זו טקטיקה קבועה של "אם תרצו", שמטרתה להסוות את זהותם של התורמים ולרוקן מתוכן את משמעותו של דו"ח פומבי. אחד מהם נקרא פשוט "רשת", ועכשיו לך תברר מי זה. גם זהותם של אחרים לא ברורה: לא ברור מה זו "קרן קינג ג'יי", או "אי וי דימונס." מה שברור הוא שמשנה לשנה, "אם תרצו" מתקשה לשמור על התורמים הוותיקים שלה. עמותת British Friends of Messorah Heritage, שתרמה ל"אם תרצו" ב-2011, לא תרמה שוב ב-2012. כך גם ה-Israel Independence Fund.

אלא אם הם המשיכו לתרום אבל דרשו להסתיר את זהותם, אולי משום שהם לא רוצים להיות מזוהים עם ארגון שהוגדר ככמו-פאשיסטי על ידי בית המשפט. זהותם של שלושה מתוך עשרת התורמים של "אם תרצו" לשנת 2012 חסויה. שניים מהשמות פשוט מחוקים בדו"ח, ועל השלישי היא קיבלה אישור מרשם העמותות להסתיר את זהותו.

זכרו את זה בפעם הבאה, כשהקרקס המעופף של רונן שובל ינסה לטעון שדווקא ארגוני זכויות האדם מסתירים את המימון שלהם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

10 תגובות על ”עדכון "אם תרצו" (קצר ביחס)“

  1. 123 הגיב:

    רונן שובל הוא חלאה מזופתת וכך גם שאר הפאשיסטים מ-"אם תרצו"

  2. וורן הגיב:

    אפשר לחשוב שהשמאל יותר גלוי מאם תרצו בקשר לכספים שלהם.

    • אלכס ז. הגיב:

      תתפלא. או שפשוט תגש לאתר הקרן החדשה והבט בנתונים שלהם. יש להם דוחות כספיים מאוד מפורטים בני עשרות עמודים.

    • גיל ב' הגיב:

      קודם כל כן, וחוץ מזה כשהשמאל יארגן קמפיין נגד תרומות לארגוני ימין אז תוכל להגיד שיש סימטריה.

    • אופיר בלוז הגיב:

      אבל המורה, הוא התחיל!

  3. ערן הגיב:

    האם "קרן קינג ג"יי " היא אחת מקרנות הימין שמאוגדות תחת השם "המגן הישראלי" (ששואב תרומות מה "קרן לעצמאות ישראל" ) וממוקמות ברחוב קינג ג'ורג' 58 בירושליים ?