החברים של ג'ורג'

הצבוע הידוע

בוגי "משה" יעלון מצא את עצמו בתסבוכת, זמן קצר סמוך לכניסתו ללשכת שר הבטחון: לפני כשבוע הוא השתמש במסוק צבאי כדי להגיע לחתונת בתו. אלה העובדות. אחר כך התחיל, כרגיל, הנסיון לטשטש אותן.

לשכת השר מיהרה להודיע בצדקנות ש"שר הביטחון טס במסוק לחתונת בתו בקיבוצו גרופית הסמוך לאילת, מאחר ועד שעות הצהריים היה עסוק בדיונים מבצעיים דחופים והערכות מצב בלשכתו בתל אביב, במקום לבלות את יום החתונה עם משפחתו. כדי למנוע איחור לחתונת בתו, הוחלט מחוסר ברירה כי שר הביטחון יגיע לאירוע במסוק." ההדגשה שלי. מה זה "מחוסר ברירה"? ההודעה הזו מבקשת מאיתנו להאמין שמה שהתרחש היה כך: השר הגיע השכם בבוקר ללשכתו, ומשם היה עסוק בדיונים קדחתניים (כולל דיונים "מבצעיים דחופים", כדי שלא תחשבו חס וחלילה שהוא רק עוסק בהגנה על הנתח של מערכת הבטחון מאוצר המדינה), כשלפתע, בבעתה, הוא מבין שהוא עומד לאחר לחתונת בתו, שתיערך עוד כחצי שעה. מהר, הוא מורה לרל"ש שלו. אין ברירה, ארגן לי מסוק צבאי.

או שלא. סביר הרבה יותר שערב קודם, כשתכנן את היום שלו, העיר הרל"ש על כך שלוח הזמנים צפוף משהו, ובוגי, בתנועת יד מזלזלת, אמר "אין בעיה, דבר עם הרמטכ"ל שיארגן מסוק." איכשהו, התרחיש הזה – שלא כולל את הרעיון שיעלון מסוגל לשכוח את החתונה של בתו, אירוע שהוא בכל זאת אירוע מרכזי בחייו של אדם – נשמע סביר יותר.

רגע, אבל האם היתה בכלל סכנת איחור? שימו לב למילים המודגשות: "עד שעות הצהרים." חופות, כידוע, נערכות בערב. משדה דב יוצאת טיסה לאילת, הסמוכה לגרופית, מדי כשעה. מה הפריע ליעלון לתפוס משם טיסה? או, לצורך העניין, להתרווח במושב האחורי של מכונית השרד שלו, ולהורות לנהג לשעוט לגרופית? מדובר בשלוש עד ארבע שעות נסיעה בלבד. לא התאים לו להדחק בגרוטאות המעופפות של ארקיע עם ההוי פולוי? נשמע לגיטימי. הוא בהחלט היה רשאי לשכור מסוק פרטי, או מטוס פרטי, למה שהיה לגמרי נסיעה פרטית. אבל למה שיעלון יוציא מכספו הפרטי, כשאפשר להפיל את ההוצאה על הציבור?

במשרד הבטחון מתעקשים למרוח אותנו ולטעון שעלות הטיסה היא 6,000 ₪ בלבד – למרות שמקורות במערכת הבטחון, שמותר להניח שהם גם אלה שהדליפו את הסיפור, אומרים שמדובר במשהו קרוב יותר ל-70,000 ₪: 20,000 ₪ לשעת מסוק, כשהטיסה היא שעה וחצי בכל כיוון, כשהמסוק ממתין לכבוד השר על המנחת. מישהו צריך לומר ליעלון שיום עבודה שלו – או, אם לדייק, חצי יום עבודה – לא שווה לנו את הסכום הזה.

בקיצור, יעלון קימבן לעצמו צ'ופר נחמד על חשבוננו. מיד יצאו מחוריהם כל מלחכי פנכתה של מערכת הבטחון והשמיעו את זעקת ה"בחייאת" הקבועה במצבים כאלה. מה רציתם, ייבב אחד מהגרועים שבהם, צביקה פוגל, שיחסמו את כל הכבישים בדרום כדי לאפשר לו לנהוג? ונו, מה קרה, נשפך קצת כסף ציבורי.

הטענה עלתה גם מחוגים שדווקא תומכים בצדק חברתי: הם חששו שהפרשיה תאפשר הסחת דעת משורה של מעשי עוול גרועים בהרבה. הם אמרו, בצדק, שיש בעיות הרבה יותר רציניות בתקציב הבטחון.

ואף על פי כן, צריך להתעקש ולהתעסק בפרשיה הזו. יעלון, אחד הגרועים שברמטכ"לים וללא ספק מהבזויים שבהם, טיפח לעצמו במשך שני עשורים אגדה של אדם בלתי מושחת. ואין ספק שאם יאמרו לו שהטיסה הזו, שהיא ניצול לרעה מובהק של סמכות – שהרי תרגיל כזה לא היה עולה על הדעת במקרה של, נניח, שר החינוך, שגם לו יש דיונים דחופים – היא שחיתות, הוא נורא ייעלב. שחיתות? הוא? וזה לגמרי מובן. איך אדם שחושב שמגיע לו הכל יכול להיות מושחת? הוא רק לוקח את מה שמגיע לו.

זו לא היתה, חשוב להזכיר, הפעם הראשונה שיעלון משתמש בציוד צבאי כדי להגיע לאירוע שלא קשור לתפקידו. לפני עשור, כשהיה לרוע המזל רמטכ"ל, הוא השתמש במסוק צבאי כדי להגיע לחתונה בצפון. המסוק הוריד את יעלון, אשתו, ועוד מספר אזרחים, ומשם הם נלקחו לחתונה בקיבוץ סמוך. בינתיים, המסוק המתין לשובם של יעלון ואורחיו, כשחיילים מאבטחים אותו. שעת שימוש במסוק הוערכה אז בעשרות אלפי שקלים. קשה להבין איך בדיוק היא הצטמצמה בעשור האחרון ל-6,000 ₪. אז התגובה של מערכת הבטחון היתה חצופה אפילו יותר: "כמדיניות, אין אנו מפרטים את פרטי פעילותו של הרמטכ"ל והאופן שבו היא מתבצעת." אתם מבינים? חתונה היא "פעילות" של הרמטכ"ל, והיא נאפדת סוד כמבצע חשאי של סיירת מטכ"ל. קשה, אגב, להאמין, שהתגובה הזו פורסמה ללא ידיעתו של יעלון.

אז לפני עשור יעלון למד שאפשר להשתמש בציוד צבאי יקר להחריד לצרכיך הפרטיים, ולסנג'ר חיילים לשם כך, בלי שיקרה לך שום דבר. עכשיו הוא ניסה לעשות את זה שוב, רק שהפעם הוא גילה לרוע מזלו שאין אינתיפאדה שניה שתחפה על הביזה שהוא מבצע באוצר המדינה, ושהוא כבר לא רמטכ"ל אלא פוליטיקאי. בכיר, אמנם, ובכל זאת רמטכ"ל לשעבר, אבל פוליטיקאי. פעם, כרמטכ"ל, הוא היה מסוגל להודיע לכנסת שהוא לא רואה את עצמו כפוף לה; היום, הוא כנראה עוד לא קלט, זה כבר לא היה עובר בקלות כזו.

וזה חשוב, לא רק בגלל הכסף. בהתחשב בכמות הבזבוז של המערכת הבטחונית, זה כנראה זניח. זה חשוב משום שזה אומר לנו דברים חשובים על יעלון, מי שמייעד את עצמו לרשת את נתניהו ובכל מקרה יהיה פוליטיקאי בכיר. יעלון תמיד האשים את החברה הישראלית ברפיסות: במהלך האינתיפאדה השניה, כשאנשים התפוצצו באוטובוסים על ימין ועל שמאל, העז יעלון – שבניגוד לאוכלוסיה המותקפת, לא הלך לשום מקום בלי שומרי ראש – לרטון על כך שהיא, החברה שבהגנה עליה נכשל קטסטרופלית, דווקא היא החוליה החלשה. האיש שכל חייו התקיים על חשבונם של אחרים (תחילה על חשבון הציבור, אותו תיעב, ואחר כך על חשבון הקריקטורה האנטישמית שלדון אדלסון, כשהיה במכון לאסטרטגיה ציונית) התרגל לכך שהוא יכול לקבל מה שהוא רוצה, שמגיע לו, שמותר לו. נו, הוא הרי מייצג את הישראליות האמיתית, הנחושה, הלא רופסת, אז מה אתם מציקים לו עם זוטות? מה, אתם מצפים מהאיש שבין בטחון ישראל ובין בטחון הקריירה שלו תמיד בחר בקריירה, שכל קיומו הוא על אגדת הסכין בגב – איכשהו, תמיד הגב האישי שלו – שיהיה מסוגל להבין איך חי ישראלי מן השורה? כזה שלא מסתובב עם משכורת של 70,000 ₪ בחודש? כזה שלא יוצא לרחוב עם מאבטחים? כזה שאוליגרכים ימנים לא מסדרים לו ג'וב כשהוא בתקופת צינון?

ואם הציבור הישראלי ישכח את ה"מגיע לי" של יעלון כשהלז יתייצב שוב בקלפי, אז מגיע לו.

ועוד דבר אחד: שר האוצר החדש שלנו הודיע שהוא רוצה שמשרדו יתחיל לסגור את פרצות המס של האוליגרכיה. המממ. אולי הוא יכול להתחיל מאחד, יאיר לפיד, שהקים לעצמו חברה כדי שיוכל לשלם לעצמו דיווידנדים במקום לקבל משכורת, וכך לשלם הרבה פחות מס. זה חוקי לגמרי, כמובן. זה גם מסריח עד השמיים, במיוחד כשמדובר בשר האוצר שכבר הודיע ששוב יצטרך להדק את החגורה שעל צווארנו. שרים אמורים להוות דוגמא. איזו דוגמא נותן שר האוצר הנוכחי לנישומיו? יום אחד, ילד, תוכל להיות מצליח ואז להתחמק מחובתך המוסרית לשלם מס אמת?

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

86 תגובות על ”הצבוע הידוע“

  1. עדו הגיב:

    רק להזכיר נשכחות. שמעתי שמשה דיין פעם נחת במסוק באיזור עזה. סיירת דלמה איבטחה אותו כשחפר שם יום שלם ובסוף המסוק לקח איזה עמוד שיש

    לביתו של שר הביטחון . בוגי לא המציא כלום והוא בטח לא מבין איך הממזרים שוב שינו את הכללים.

    • יוסף למפל הגיב:

      העניין הוא שהממזרים לא שינו את הכללים. בבריטניה הסתיימו בשנתיים האחרונות הקריירות של חברי פרלמנט בגלל גריפת כסף ציבורי למטרות פרטיות (חלקם נשלחו לכלא), ואילו ה"בוגי"ם למיניהם שלנו ימשיכו בנכלוליהם כרגיל. אצלנו לא היה כללים, ולפיכך דבר לא השתנה ולא ישתנו – לבטח לו תחת ממשלת נתניהו (הקמצן הפתולוגי תאב הבצע) והסנשו פנשו החדש שלו, יהיר לפידון.

      • יוסף למפל הגיב:

        תיקון טעויות הקלדה:
        דבר לא השתנה ולא ישתנה – לבטח לא …

  2. עדו הגיב:

    דלמה= שלמה

  3. חץ בן חמו הגיב:

    אם כבר, תיקון קטן. במספר מקומות ברשת מופיע ששעה של מסוק באויר עולה 13,000 שקל (וזה מופיע עוד ב-2011), כך שהחישוב (אם זה שעה וחצי לכל כיוון) צריך להיות 39,000.

  4. א.ה. הגיב:

    הביקורת על לפיד כאן הפכה לכה צפויה (ולא הוגנת) עד שידעתי, עוד לפני שהתחלתי לקרוא, שבסוף הפוסט תידאג להיכנס גם בלפיד.

    האיש מדבר על פרצות המס של האוליגרכיה (כמה מרענן לאחר שרי האוצר הקודמים), וכאן? במקום להכות על חטא (לאחר שנאמר לנו מהעלמות המס של חבריו העשירים) נכנסים בו שוב. כצפוי.

  5. אורן29 הגיב:

    כדאי גם להוסיף לרשימה גם את התחקיר הזה של "הארץ" על השימוש לצרכים פרטיים שעשה הרמטכ"ל לשעבר יעלון ביחידת המגורים שהתווספה לביתו לצרכי אבטחתו כרמטכ"ל:

    http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1850126

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    המכון לאסטרטגיה ציונית לא ממומן על ידי שלדון אדלסון אלא על ידי מכון הדסון, אלה שממנים גם את מכחיש האקולוגיה גבי אביטל.

    ויעלון משך משכורת ממרכז שלם.

  7. דני הגיב:

    מה שמשעשע זה שיש לו בת שלא שירתה בצה"ל מטעמי מצפון..
    מעניין אם זה אותה אחת שהוא הגיע לחתונה שלה במסוק צבאי.

  8. נתן הגיב:

    יעלון אכן היה רמטכ"ל גרוע.
    בתקופתו היגיעה ההיתדרדרות ביכולתו המבצעית של צה"ל לשפל שאת פרותיו ראו כולם במלחמת לבנון השנייה.אמנם למזלו את המלחמה עצמה ניהל מחליפו דן חלוץ אבל הכישלון זקוף כולו ל"זכותו".
    קשה לדע אפילו מאיפה להתחיל – יחידות מילואים שהפסיקו לגמרי להתאמן ועסקו בעיקר בפעילויות ב"שטחים"(ואת זה אני אומר מידע אישי), התדרדרות במערך ההכשרה של הצבא הסדיר (במלחמת לבנון היו מצבים שכוח טנקים לא היה מסוגל לנוע בציר הררי בלי שום התנגדות), תורות לחימה מבולבלות ומלאות שפת ג'יבריש, ניסיונות הזוים כמו הקמת יחידת האלפאקות והלאמות שנועדה להעביר אספקה בשטחים ההררים של דרום לבנון(רק אף אחד לא בדק איך האלפקות מגיבות לרעש יריות), היתדרדרות ברוח הלחימה אחרי שנים של השחתה מוסרית ב"שטחים",ועכשיו גם מתברר שהוא מושחת.
    אני מאד ממליץ לכל מי שמעוניין לקרוא את הספר "אבודים בלבנון" מאת עופר שלח.
    אבל הדבר המדהים ביותר שאין אפילו כלי תקשורת אחד שבו ניתן לקרוא את מה שכתבתי עכשיו

  9. רונן הגיב:

    כייף לקרוא !
    יש הרבה שנאה מצד הכותב גם לבוגי ולגם ללפיד (גנב קולות ממרצ).
    למרות כל השנאה והרעל הציבור שבלוגרים כמוהו שופכים בחר ביעלון ולפיד ולא בזהבה גלאון והוא לא מבין למה.
    מאז שלנה זרקה אותו הפוסטים משתבחים כי אין לאן לפרוק את הכל…

    • גלינה הגיב:

      מי זו לנה?

      • מודי תולשששש הגיב:

        LOL

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        דמות משנה ברומן האירוטי הפיקרסקי "עלילות יוסי בארמון הרוסיות" המתאר חזון חלום של ימני שקיבל שבץ מוח לאחר שניסה לקרוא את "קובלא חאן" ובו הוא הוזה איך שמאלנים רעים מגשימים את הפנטזיות שלו בעודו נותר בתול.

    • יואב הגיב:

      נו, ואחרי שסיימת לטנף על כותב הבלוג:
      – האם מה שרשם אינו נכון?
      – ואם נכון, האם ציוני פטריוט ונעלה כמוך לא אמור להתרעם על התנהלות מושחתת כזו?
      – ואם לא נכון- מדוע שלא תשתף אותנו בפרטים הסותרים מה שכתב?
      – ואם מדובר במדינה שאתה והוא חיים בה יחד, למה אתה שמח שיש לך שר אוצר שככל הנראה ימשיך לקבע את הפערים החברתיים והכלכליים כאן, ושר ביטחון שנחשב בזמנו לרמטכ"ל גרוע?
      (אלא אם זו כמובן בדיחה פרטית בינך לבינו שהקורא הממוצע כמוני לא מכיר)

    • מני זהבי הגיב:

      התייחסות כזאת לחייו האישיים של כותב הבלוג דורשת את מחיקת התגובה. למעשה, קשה לי לחשוב על משהו אחר שהיה דורש את מחיקת התגובה באותה מידה.

    • עדו הגיב:

      ואני בכל זאת שואל למה בדיוק צריך להשתלח בזהבה גלאון? כלומר אולי זה מה שהיה משמח אנשי ימין מסוימים – לעמוד מהצד ולראות איך השמאלנים מכניסים זה לזה – אבל זהבה גלאון, נכון לעכשיו, לא נושאת בשום משרה ממשלתית. היא יכולה להיות אולי גרועה באופוזיציה (כששלי בראש, נא לזכור) אבל זה כשלעצמו לא ממש מעניין כמו מה שעושים אנשים שממונים על ניהול המדינה שלי. לפחות אצלי זה ככה.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        כי זהבה גלאון היא לא גירסת הפוליטיקה לפדראסט אלים שהתקבל לעבודה בפנימיה לנערים עזובים?

    • גילי פדון הגיב:

      תגובה סקסיסטית מגעילה, שמלמדת על אישיותו של הכותב "רונן" ומסבירה מדוע הוא נזעק להגנתם של צמד הכלומניקים יעלון ולפידון.

  10. רונן הגיב:

    אז אני אגיד לכם:
    יש פה אובססיה כלפי בוגי וכלפי לפיד.
    אני כמעט לא מכיר בן אדם שנאלץ לעבוד ביום החתונה של ביתו ומה לעשות שהיא גרה בגרופית.
    הכותב לא יודע על מה היו הדיונים ויש הרבה דברים שמתנהלים בחשאי וטוב שכך.
    מאוד קל להאשים ולבוא בביקורת מרושעת ואני לא פוסל גם ביקורת לגיטימית על יעלון ("הטילים של חיזבאללה יחלידו").
    באשר ללפיד – הוא נבחר ע"י ציבור רחב ובינתיים הוא לומד את החומר וכולי תקוה שהוא ישנו פה דברים. כואב לכם שהוא גונב קולות למרצ אז תסבלו בשקט.
    בינתיים אני רואה שמרצ דואגת למסתננים וערבים ולא שמעתי ממנה דאגה למי שעובד ומשלם מיסים.
    זהבה גלאון יכולה להמשיך ולצעוק אבל אני הרבה יותר סומך על שלי יחימוביץ שתהיה אופזיציה עניינית שתאתגר את הממשלה איפה שצריך.
    את יעילון ולפיד אפשר יהיה לשפוט לאורך זמן ואני נותן להם את מלוא הקרדיט כי הם נבחרו.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      זה שיש ביטוח למילואימניקים כמו לאנשי קבע מכיר?

      חוק של מרצ.

    • גלינה הגיב:

      חבל שלא בדקת את מצעה או פועלה של מרצ לפני שכתבת את התגובה הזו.
      או את העובדה שבתקופת לפיד מרצ הכפילה את כוחה.

    • עדו הגיב:

      "אני כמעט לא מכיר בן אדם שנאלץ לעבוד ביום החתונה של ביתו ומה לעשות שהיא גרה בגרופית."
      אז ?
      כפי שכתב יוסי, יעלון היה יכול להגיע בזמן לחתונה אם סיים בשעות הצהריים.
      אבל נניח שהיה מדובר בשר החינוך, הבריאות או החקלאות, האם גם אז היה מסוק של חיל האויר מטיס אותו לחתונה?

    • גילי פדון הגיב:

      גם זהבה גלאון נבחרה. גם חנין זועבי נבחרה. גם ד"ר אחמד טיבי נבחר. כל אחד מההשלישיה הזאת מייצגת עמדות (שונות) של ממש, שיש מאחוריהן השקפת עולם ואידאולוגיה. ואיזו אידאולוגיה יש ללפיד? הרי אין דבר שהוא אמר ולא אמר או עשה אח"כ את ההפך. ועל יעלון ותאוות השררה שלו מיותר להרחיב את הדיבור.

    • אמוץ דניאלי הגיב:

      1. העובדה המרתקת ש"כמעט" אינך מכיר אדם שנאלץ לעבוד ביום החתונה של בתו אינה רלוונטית. בוגי לא "נאלץ" לעבוד ביום החתונה של בתו, אלא בחר לעבוד בו. כידוע, לא פרצה מלחמה ביום החתונה, כך שלא היה שום אילוץ.
      2. הבה נניח שיוסי גורביץ אינו יודע במה עסקו הדיונים שבוגי "נאלץ" לקיים ביום החתונה. ואתה יודע? (רמז: התשובה היא: אינך יודע.) והאם אתה יודע כמה דיונים טרחניים ומיותרים מקיימים שרי ביטחון ושמשיהם? (רמז: אני יודע. המון.) כתומך נלהב בלפיד, מחבר הדרשה "איפה הכסף," היה עליך לדרוש מהנוכל בוגי שיחזיר לקופת המדינה את הכסף ששדד לטובת טיסת העינוגים לחתונת בתו. מדובר בכסף שלך ושלי. וזה מבלי להביא בחשבון שעל-פי הישגיו של בוגי הוא ראוי לנסיעה באוטובוס – בעמידה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      למה זה "ביקורת מרושעת".?
      תאר לך שבוגי יעלון יבוא אלייך הביתה ,יקח כסף מהארנק (בלי רשות כמובן) כדי לממן לעצמו נסיעה במסוק האם תשב ותשתוק? האם תצעק? האם צעקתך היא בגדר "ביקורת מרושעת"?

      לצערי כל עוד האזרחים במדינה(ואנשי ימין בפרט) לא ישתחררו ממנטליות העבד לא יפסקו השחיתויות.

      -*-*-*-*-**
      *מנטליות העבד –
      -*-*-*-*-*-*-*
      העבד יודע שבעל הביית מרמה וגונב ממנו אבל הוא מפחד שבלעדיו הוא יהיה אבוד וחסר ישע ולכן אינו מתנגד, לעומתו אדם חופשי אינו חושב כך.

  11. רונן הגיב:

    אני סומך על יעלון שהדיון שהוא השתתף בו מספיק חשוב כדי לקיים אותו ביום חתונת בתו והוא לא עשה את זה בשביל הכייף. קורה הרבה פעמים שמסוק מקפיץ בכירים מחופשה.ואני מניח שאם לשרת הבריאות היה דיון חשוב ודחוף על התפרצות מחלה ביום חתונת בנה זה גם היה קורה.
    מוזר גם שמי שתוקף את אדלסון מקבל מימון בארגון יש דין מממשלות זרות שיש להן פה אינטרס זר לבחוש והוא לא לטובת מדינת ישראל.
    מרץ דאגה למילואים? שמרצ תסביר פעם אם היא ציונית או לא ציונית ובעד השתמטות.

    • עדו הגיב:

      אני לא סומך על יעלון אבל היות ואין לי מידע על הדיון אז אני צריך להניח שכן, הדיון היה חשוב, או לפחות שבוגי יעלון חשב ככה.
      השאלה היא האם היה לו מספיק זמן להגיע לחתונת בתו במכונית השרד שלו. אם לא, האם זה מנהל תקין שמסוק של חיל האוויר יטיס אותו לשם.
      בהחלט הוקפצו בכירים "מ" חופשות , אל חופשות זה כבר סיפור אחר (ואם יש לך דוגמה תן אותה בבקשה) . אם באמצע חתונת הבת היה מסוק מגיע לקחת את בוגי בגלל עניין בטחוני דחוף היית צודק לגמרי.

    • עדו הגיב:

      ומר"צ היא המפלגה הציונית האחרונה בכנסת. מגוחך בעיני שכל אלו שמתהדרים באהבת ישראל עושים הכל כדי שתהיה פה מדינה דו לאומית ואלו שרוצים בעלות על המדינה מתעקשים שגויים יהיו שואבי המים וחוטבי העצים. כשמר"צ דורשת יחס הומני לפליטים זה בגלל שהיא רוצה לפגוע ברוב היהודי במדינה אבל מי שרוצה לספח את מזרח ירושלים על שלוש מאות אלף הפלסטינים שבה הוא פטריוט משום מה.
      טוב, אבל זה דיון אחר שכנראה נוח לך להיגרר אליו כי אתה מאוכזב מכך שיוסי לא נכנס בזהבה גלאון כמו שרצית.

    • "מקבל מימון בארגון יש דין"? מקבל שכר מארגון יש דין, התכוונת. על עבודה. בניגוד ליעלון. וכן, בין ממשלת הולנד והאיחוד האירופי ובין הקריקטורה האנטישמית של נתניהו, שרוצה לדחוף אותנו למלחמת נצח, אני מעדיף את הראשונים.

      אני סומך על יעלון שהדיון שהוא השתתף בו מספיק חשוב כדי לקיים אותו ביום חתונת בתו והוא לא עשה את זה בשביל הכייף

      אני מניח שאתה גם סומך על נתניהו שהוא לקח את תקציב הגלידה שלו לצרכי אירוח. אני לא סומך על אף אחד מהם. יתר על כן, אני די בטוח שמה שהלך שם היה הרבה יותר פשוט: הדיון לא היה מי יודע מה חשוב, אבל יעלון לא היה מודאג כי הוא ידע שבמקרה הכי גרוע, הוא יוכל להשתמש במסוק צה"לי. שים לב, שוב, שעמדת מערכת הבטחון היא שיעלון סיים את הדיונים *בצהרים*. אבל אל תתן לעובדות להפריע לך לעוות את המציאות.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      מה יעלון כבר עשה שגורם לך לסמוך עליו?
      הוא אמר לך שאפשר לסמוך עליו כי יש לו הבעה כאילו הוא סובל מעצירות ולכן הוא אדם רציני? אם כן, יש לי גשר למכור לך.

    • נתן הגיב:

      אם לשרת הבריאות היה דיון דחוף על התפרצות מחלה ביום חתונת בנה היא לא היתה מקבלת מסוק מצה"ל – מקסימום אמבולנס ממגן דויד אדום….

  12. אור הגיב:

    יש שיעור הרבה יותר חשוב שאפשר ללמוד מהמקרה הזה. השיעור הוא לא על בוגי או אפילו עוזריו ולשכתו.

    עד כמה שזה "נחמד" להגיד שמשרד הבטחון מבזבז ושורף את כספי האזרחים על צורכיהם הפרטיים של מפקדיו ושאר דברים בסגנון, המקרה הזה מייצג התנהגות הרבה יותר כללית.

    אם נוציא מהמקרה את תאריהם המקצועיים של הדמויות, נקבל שפקיד ממשלתי בכיר השתמש בציוד יקר של המדינה/האזרחים בשביל צורכיו הפרטיים ופקידיו הזוטרים תירצו בשבילו וצידדו בו. זהו השיעור שצריך להיות מהמקרה הספציפי הזה, וזה השיעור שצריך להצביע על המגמה הכללית.

    אין, ולא יהיה, פקיד ממשלתי שינצל את כספי האזרח בצורה המיטבית והישרה ביותר. קיימים יחידי סגולה פה ושם אבל אפילו הם לא יכולים להאפיל על ההתנהגות הכללית של פקידי הממשל. כל נסיון לקוות לכך, הוא אשליה במקרה הטוב והזיה במקרה הפחות טוב.

    משעשעת ביותר ההתייחסות גם ל"חוגים שתומכים בצדק חברתי", אותם חוגים שלא מבינים שההתעקשות על לסדר את המנגנונים המנוונים של המדינה רק יביאו לבזבוז כסף נוסף של האזרחים. כל עוד הרוח היחידה שנושבת בכיוון ה"צדק החברתי" מכילה סיסמאות כמו "חלוקה נכונה יותר של העוגה" או "יותר מיסים על העשירים", אנחנו עדיין נישאר עם התערבות ושליטה ממשלית ענפה בתחומי החיים.

    פקידים ממשלתיים תמיד יעשו את זה, והמערכת בכללותה תתנהל בצורה מבישה. מקום המדינה ועד היום ועד בכלל. הפעם זה היה בוגי שהשתמש בציוד של המדינה בשביל צורך פרטי, פעם הבאה זו תהיה (לצערם של "חוגי צדק חברתי") "רפורמה בדיור" שתיטיב רק עם קבוצה קטנה ומקורבת של אנשים. אה, אופס, זה כבר קרה.

    • אילן הגיב:

      אז אתה אומר שצריך להפריט את משרד הבטחון?

      • אור הגיב:

        לא, אני אומר ששחיתות מהסוג הזה היא בלתי נמנעת וזו הייתה דוגמה מאוד מובהקת לכך. אני טוען שהמסקנות לא צריכות להיות ממוקדות על משרד הביטחון, אלא על המערכת כולה.

        את משרד הבטחון אי אפשר להפריט, כי ה"משתמש" היחידי שלו זו המדינה, אבל מה שכן אפשר לעשות הוא להדק את הפיקוח עליו.

        זה דיון אחר, אבל הבעיה כרגע (ומאז ומעולם, בעצם) היא שהממשלה מנסה לנהל לנו את כל החיים, ולפקח עליהם, ולתקצב אותם, ולחוקק רגולציה, מלמעלה, מלמטה ומהצדדים. מעבר לשחיתות שהשיטה הזו מאפשרת, בסופו של דבר לא נשאר תקציב לפיקוח אמיתי על המנגנונים החשובים של המדינה.

  13. רונן הגיב:

    בגדול יש בצבא הרבה בזבוזים והרבה מאוד מחייל האוויר מגיעים ממקום למקום במטוסים ומסוקים.
    אני בעד לקצץ בתקציב הבטחון.
    ההתנפלות על בוגי נובעת פה מאובססיה והלואי ויאיר לפיד יצליח לקצץ בתקציב הבטחון.
    זהבה גלאון דאגה לכל מיניי ורק לא לי בתור אחד שעובד ומשלם מיסים. שיצביעו לה העברים והמסתננים.

    • עדו הגיב:

      א. 'בצבא' יש אנשים שטסים במסוקים שלא לצורך? אולי, אבל בוגי לא שייך לצבא, הוא אזרח.
      קח רגע להתרגל לרעיון ונמשיך.
      ב. זהבה גלאון דאגה ודואגת לך. הבעיה שחוץ ממך היא דואגת לעוד 'כל מיני' וזה מה שמעצבן אצלה. אם היא הייתה דואגת רק לך הכל היה בסדר אבל משום מה מר"צ אשכרה מאמינה לשטויות האלו על שוויון וזכויות ודואגת גם לאלו שלא בהכרח משתלם לדאוג להם ושלא יחזירו לה טובה בקלפי או בצ'קים שמנים. הזויים השמאלנים האלו הא?

  14. אורי אפעל הגיב:

    רונן — כשאני קורא את צרור ההבלים שלך ברור לי מדוע חדלי אישים כ"בוגי", לפיד, ושאר הגדעון-סערים והגלעד-ארדנים ממלאים את בית הנבחרים שלנו. הכשל היסודי בתפיסה שלך הוא אי-ההבנה שהאנשים האלה אמורים לעבוד בשבילנו (האזרחים) – הם "ועד הכיתה" שלנו, אנחנו משלמים את שכרם והם חייבים לנו דין וחשבון. איש מהם – כולל ראש הממשלה שרה נתניהו ועוזרה הנרצע בנימין – לא נמשח למלוכה. הם השליחים שלנו. אין כל הצדקה לשלם להם משכורות עתק (הרי שירות בכנסת או בממשלה אינו שירות מילואים כפוי; הם הלכו לפוליטיקה ברצון ובששון), לספק להם מכוניות שרד (שהאוויל הישראלי המצוי, שאינו יודע עברית, מכנה "מכוניות יוקרה"), ובוודאי שלא לאפשר להם לשנע את עצמם במסוקים צבאיים ששעת טיסה שלהם יכולה לממן את צרכיהן של כמה וכמה משפחות נזקקות. אתה, רונן, נולדת להיות עבד. גרוע מזה, עבד שמעריץ את אדונו המשתין עליו בקשת.

    • עדו הגיב:

      אני חושב שזה קשור להערצת לובשי המדים במדינה. הערצה שיש לה בסיס כלשהו כי אכן – הצבא מגן עלינו מכליה בטחונית אפשרית בהחלט.
      היה פעם קצין בכיר (כנראה בן חנן) שדעתו השתבשה עליו במקצת ובאמצע הרחוב הוא שלף אקדח וירה בגלגלי מכונית שעמדה שם כי החליט שעוקבים אחריו.
      כבר למחרת התפרסמה בעיתון תגובה של אזרח שטען ש'חובתו של קצין לנקוט באמצעים אם הוא מגלה איום..' או משהו בסגנון. כלומר אם קצין בכיר שולף אקדח בצהרי יום ויורה על מכונית הרי שזה בטח מוצדק ויש איזו סיבה סודית מאד מאחורי זה. הרי לא ייתכן שהאיש פשוט מטורף נכון?

  15. עדו הגיב:

    אה כן. אני בכל זאת אסכים במשהו עם רונן. יאיר לפיד הוא זה שכתב פעם מאמר על כך שכחברה בע"מ הוא משלם פחות מס מהאדם הפשוט ושזה לא בסדר. אז אם הוא מאמין לעצמו הוא אמור עכשיו להעלות את מס החברות או משהו בכיוון. בואו נהיה אופטימיים – לפחות לחודש חודשיים.

  16. עידית הגיב:

    ביקורת יש פה הרבה אבל אני מתה לדעת מה הייתה עושה מפלגת מרץ במקום שר האוצר שבקושי נכנס לתפקידו ונבחר באופן דמוקרטי.
    רק לצווח הם יודעים.
    קיצוץ בתקציב הבטחון מקובל גם על בנט ולמעשה על כולם ואני מאחלת ללפיד שיהיה חזק מול הביטוחוניסטים.

    • גיל ב' הגיב:

      מה את מבלבלת במוח? להגיד על מרצ שהם יודעים רק לצווח והם לא עושים כלום זו שטות גמורה. כשמרצ היתה בקואליציה היא עשתה הרבה מעבר למפלגות אחרות. עד היום יש מנהלי בתי ספר שמתגעגעים ליוסי שריד כשר החינוך. אבל, אפילו כמפלגת אופוזיציה מרצ היתה אחראית למספר רב של חוקים.

      ומה הקשר שלפיד נבחר באופן דמוקרטי? כולם נבחרים באופן דמוקרטי, זה לא אומר שהם חסינים מביקורת. לפי ההגיון שלך אפשר להעביר ביקורת רק על אנשים שמונו ולא נבחרו, כמו הרמטכ"ל.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אני לא זוכר שמישהו הצביע ללפיד כדי שיהיה שר אוצר.

      אנשים הצביעו לו כי הוא פופולרי, זול, נראה טוב, עושה נעים באוזן ובדומה לבנט מאפשר להרבה סטרייטים שמרנים להימשך לגבר בלי להרגיש הומואים.

    • עדו הגיב:

      זה די פשוט לא? אם זה היה תלוי במר"צ היו מפנים את ההתנחלויות ואז הרבה עול תקציבי היה משתחרר (רק תשאלי את החרדים מה יש להם לספר על ההתנחלויות עכשיו כשניתקו אותם מברזי הכסף).
      אני יכול להבין את הטענה שאין מה לשאת ולתת עם הפלשתינאים. אני לא מבין לשם מה בדיוק אני צריך התנחלויות חוץ מאשר לתקוע כל אפשרות להסדר.

      • עמית הגיב:

        "אם זה היה תלוי במר"צ היו מפנים את ההתנחלויות ואז הרבה עול תקציבי היה משתחרר"
        פחחחחחח…
        כמה מיליארדי\עשרות מיליארדי שקלים הפינוי והישוב מחדש היו עולים? ואיזה עול תקציבי היה משתחרר? את אותם תשתיות ותקציבים שהיית צריך לספק למתנחלים בגדה המערבית תצטרך לספק לאותם עשרות אלפי אזרחיהם במגוריהם החדשים.

        אפשר לתמוך בפינוי התנחלויות, להציג את זה כמשהו כלכלי\חברתי זה לשקר לעצמך.

        • נתן הגיב:

          לכיבוש ולהתנחלויות יש בהחלט מחיר כלכלי כבד. הדבר נבדק בהרחבה גם על ידי המרכז המקרו-כלכלי ב2007 וגם על ידי מרכז אדווה ב2012

          כאן –
          http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3408099,00.html

          כאן –

          http://www.adva.org/uploaded/H-kibush_1.pdf

          וכאן –
          http://www.haokets.org/2012/06/07/%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8-%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A9-2/

          • עמית הגיב:

            שלושת המאמרים הם לא יותר מבדיחה גרועה. בכלכלה יש מושג קטן שנקרא "עלות אלטרנטיבית". אם רוצים לבדוק את המחיר האמיתי של הכיבוש וההתנחלויות צריך להסתכל על העלות שלהן בהשוואה לעלות האלטרנטיבית.

            אם אותם 400 אלף אזרחים לא היו מתיישבים בגדה המערבית הם היו מתיישבים בתוך ישראל והיה צריך להקים את אותן ישובים, תשתיות ואזורי תעשייה עבורם. אותם 400 אלף אזרחים ישראלים הם ברובם שייכים לרבד הסוציו-אקונומי הנמוך, רבים מהם חרדים – האוכלוסייה הענייה (מבחירה) ביותר בישראל – ורבים אחרים שייכים לאוכלוסיות חלשות. לכן בהתאם הם גם היו מקבלים תקציבים גבוהים יותר מהממוצע, על פי אותם קריטריונים ששאר האוכלוסיות החלשות בישראל מקבלות.
            הגדר היא דבר שמירב ההתנחלים התנגדו לו והיא מנתקת רבים מהם מישראל גופא; להעמיס את העלות שלה עליהם זה מגוחך, היא מגנה על מי שחי בתוככי ישראל ורק על חלק מהמתנחלים.
            להסתכל על העלות של האינתיפאדה הראשונה והשנייה בפני עצמם זה גם דיי מגוחך, יש לנסות לשער מה הייתה יכולה להיות התחלופה לאינתיפאדות? עימותים אלימים בין ישראל למדינות ערביות מתוככי קווי 67? הרי זו בדיוק הטענה הימנית; האלימות הפלסטינים בשטחים היום היא כלום לעומת מה שנחווה אם נסוג מהשטחים.

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              אז הנה רעיון – להתייחס למתנחלים כמו ששלוחיהם בכנסת מתייחסים לכל שאר נתיניהם: לסגור להם כל הטבה כספית או סובסידיה שיש, לבטל להם את הטבות המס, ולתת להם להסתלק לבד. זה בטוח יחסוך כסף.

              את המתנחלים החרדים אפשר פשוט להשאיר שם. הם יסתדרו – ואם לא, למי איכפת.

            • עדו הגיב:

              א. "אם אותם 400 אלף אזרחים לא היו מתיישבים בגדה המערבית הם היו מתיישבים בתוך ישראל". אם החלק הזה אני מסכים. לא בהכרח היה צריך להקים בשבילם ישובים חדשים. הם היו יכולים להיכנס לישובים קיימים. גם בישובים שהיו מוקמים לא היה צריך בהכרח לסלול כבישים עוקפים במיוחד עבור ולא להחזיק יחידות מילואים שלמות כדי לאבטח אותם .
              ב. הנה מה שאומרים (עכשיו) החרדים שמצאו את עצמם מחוץ לממשלה:

              משה גפני, יו"ר ועדת הכספים: "הובלתי מהלכים בעד המתנחלים. אורי אריאל היה מגיע אליי עם בקשות שונות ומשונות והיה מקבל הכל. הייתי חלק מהמערכת שלו… אני מכיר את תקציב המדינה. הם מקבלים כפל תקציבים וכפל תמיכות. אבל אנחנו לא פגענו בזה, ולא דיברנו על המיליארדים שהולכים להתנחלויות… אבל מדוע צריך לממן בתקציבי ענק התנחלות מבודדת שאני עצמי לא מסכים עם קיומה, שמהווה התגרות בארה"ב ושאינה מועילה לאיש? במשך שנים רבות העלמנו עין, אבל כעת, אם מנתקים אותנו מתקציבים, הכל יצוף, דבר לא יישאר מוסתר… כשיגיעו דרישות לקיצוצים בביטחון, רווחה וחברה, אנחנו כבר לא ניתן שיעבירו מיליארדים לקבוצה שמטיפה לנו על שוויון בנטל בעוד שהיא הנטל האמיתי על החברה. אנחנו נראה לכולם ממי צריך לקצץ באמת".

              יצחק כהן, שר במשרד האוצר: "הם אומרים 'שוויון בנטל' ומייצרים את כל הנטל הביטחוני, המדיני והכלכלי. מיגרון זה נטל. גבעת האולפנה שמנסרים בה עכשיו קירות, זה עולה עשרות מיליונים, זה נטל כלכלי וביטחוני. אין מאחז קדוש…"

              יעקב מרגי, שר הדתות: "לפיד שאל 'איפה הכסף?' אז אנחנו נראה להם בדיוק איפה. הוא נמצא בגרעינים התורניים, שמקבלים כפל תקציבים אף שמדובר בפיקציה. אין סיבה להעביר כספים לגרעינים התורניים, ואין סיבה לתקצב אותם. נבדוק בציציות של התקציבים שהולכים אל מעבר לקו הירוק…

              אבי בלום, פרשן חרדי מוביל: "המאחזים, מיגרון, גבעת האולפנה – מאות מליונים על שטויות. אתה רואה ישיבות ממשלה שנערכות על כל מיני מבנים הזויים של סוחרי קרקעות ביש"ע… זו הזדמנות להשתחרר מחיבוק הדוב של המתנחלים… אלו היו העמדות של הציבור החרדי מאז ומעולם רק שאנחנו פשוט הכפפנו ראש…"

              יעקב ריבלין, פרשן חרדי בכיר: "הציר של בנט ולפיד נוצר לא נגד חרדים כמו לרווחת הציבור המדושן הזה של המתנחלים… עכשיו הגיע הזמן להכות על החטא ההיסטורי של כשלון התרגיל המסריח בשנת 91'. אם היינו הולכים אז עם השמאל וכורתים איתם ברית, יכול מאוד להיות שלא היתה לנו היום את כל הבעיה של ההתנחלויות המיותרות האלה"

              • רונן הגיב:

                ולא לשכוח את שר האוצר שלנו שקיבל את פרס יקיר ההתיישבות והתפאר בכך שהכפיל את ההשקעה בהתנחלויות, אך כמובן שעשה את זה בפרופיל נמוך כי לא נרצה שהפראיירים שחיים בתוך הקו הירוק ועוד כל מיני נודניקים של זכויות אדם יציקו לנו.
                http://www.themarker.com/news/macro/1.1862799

              • עמית הגיב:

                א. ואם לא היו התנחלויות לא היית מחזיק יחידות מילואים בשטחים?
                מהו מספר "הכבישים העוקפים", כמה הושקע מהם, וכמה מהם לא היית צריך לסלול עבור אותם ישובים אם היית מקים אותם בארץ?

                ב. העדות של החרדים בנושא שוות ערך לעדות של עובד ממומרמר שהרגע פוטר על העובד שקודם במקומו.

                • מני זהבי הגיב:

                  א) כמה יחידות מילואים פועלות בדרום לבנון וברצועת עזה?
                  ב) עובד ממורמר שפוטר יכול להיות מקור לא רע של מידע. תשאל את דני איילון.

                • גיל ב' הגיב:

                  יש כל כך הרבה גורמים לכך שהעלות של התנחלויות הרבה יותר גבוהה שקשה לדעת מהיכן להתחיל:

                  – בנייה צפופה הרבה יותר יעילה וזולה מבנייה צמודת קרקע. זה נכון גם בתוך הקו הירוק אבל נכון הרבה יותר בשטחים כשכל חור עם שני קראוונים מקבל אוטוסטרדה פרטית
                  – הסטנדרטים בשטחים הם משהו שיישובים בתוך הקו הירוק יכולים רק לחלום עליו, היחס בין אנשים שממש מייצרים משהו לבין משרתי ציבור שונה לחלוטין בשטחים. כל משרתי הציבור האלה ממונים מתקציב המדינה. אין שום סיבה שבהתנחלות יהיו הרבה יותר מורים לילד.
                  – כמובן שאבטחה בשטחים הרבה יותר יקרה וכולה נופל על המדינה, בניגוד ליישובים בתוך הקו הירוק אין כאן חברות אבטחה פרטיות שממונות ע"י התושבים
                  – תושב התנחלות, גם אם הוא גר 5 דקות מכפר סבא מקבל הטבות מס שתושב כפר סבא יכול רק לחלום עליהם
                  – בניגוד למצב שבו וועדות תכנון מחליטות על הקמת יישובים ומתכננות תשתיות בהתאם, בשטחים כל חבורה של ילדי גבעות זבי חוטם יכולה להחליט על הקמת מאחז שזוכה מיוחד בתשתיות יקרות ואבטחה מטעם המדינה
                  – התשתיות עצמן ברבה יותר יקרות בשטחים. קודם כל יש הכפלה של כבישים משיקולי ביטחון והכבישים עצמם הם לא בסטנדרטים שיישוב דומה היה מקבל בתוך הקו הירוק. למשל, יש תאורה כל הלילה והכבישים רחבים יותר.

            • נתן הגיב:

              העלות של ישוב המתנחלים בתוך הקו הירוק היא נמוכה בהרבה מאשר מעבר לקו הירוק וזה נובע בעיקר מאופי המשטר בשני המקומות . מעבר לקו הירוק כל ישוב ערבי מטבע הדברים(אוכלוסיה תחת שלטון צבאי) הוא בסיס אויב שמחייב הערכות מתאימה(סיורים,תצפיות מארבים וכולי) וכל ישוב יהודי הוא מטבע הדברים בסיס צבא שמחייב גם הוא הערכות מתאימה(שמירות,סיורים,תצפיות) – תוסיף לזה מחסומים , כבישים נפרדים(כבישי אפרטהייד),כוחות צבא וכולי ואתה מקבל עלות גדולה בהרבה

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    עברו לא מעט שנים מאז ששירתתי בח"א אבל אז לכל מפקד בסיס היה בעצם מטוס פרטי. ח"א עוסק המון בהובלת בכירים בצבא ממקום למקום.מסכים לחלוטין שהנסיעה הזו ועוד רבות הם גניבת כספי הציבור. יעלון אכן היה רמטכ"ל נורא, ואין ספק שהוא יהיה גם שר בטחון מזעזע.יחד עם שר האוצר החדש נותר רק לראות מי יהיה גרוע יותר…

  18. עידית הגיב:

    אם ככה בואו נשאל כמה עולים לנו כל המסתננים שארגוני הסיוע מייבאים הנה.
    פה מוסבר חלק מהעול על מערכת הבריאות
    http://www.mako.co.il/news-israel/health/Article-75f115c57b4e931017.htm
    ועוד כל מיני תקציבים ופשע.
    כן אני בחרתי בלפיד ומבחינתי מצויין שהוא שר האוצר. אני רוצה שישנה סדרי עדיפויות ואני לא נגד מתנחלים שהיום אין להם שום הטבה מיוחדת.
    כמו שהוזכר כאן קודם יש לכם שנאה ללפיד,לבוגי ובכלל למי שנבחר ולא חושב כמותכם.

    • מני זהבי הגיב:

      "כל המסתננים שארגוני הסיוע מייבאים הנה"

      אה… איך את מתארת לעצמך את התהליך? כלומר, יש איזה משרד שאליו ניתן לפנות כדי לקבל רשיון לייבוא מסתננים? אולי גם אפשר לקבל מזה עמלה כלשהי (את יודעת, כמו חברות כ"א)?

      "כן אני בחרתי בלפיד ומבחינתי מצויין שהוא שר האוצר"

      נו שוין. אני מבין שאת מאלה שמרוויחים קצת מעל 20 אלף ש"ח לחודש, נוסעים לחו"ל פעם בשנתיים והבעיה העיקרית שהלם היא שהם לא יכולים לקנות דירות לשלושת ילדיהם?

      ד"א, את אולי בחרת בלפיד, אבל הסיכוי הגבוה ביותר הוא שהקול שלך הכניס לכנסת את רונן הופמן או את בועז טופורובסקי. אין לי מושג מהים הברנשים הנ"ל, ואין לי מה לומר עליהם מטוב ועד רע. לכל הפחות, הם כנראה לא מפרסמים פדיחות בפייסבוק.

    • גיל ב' הגיב:

      כן את צודקת, ארגוני סיוע לא מסייעים למי שכבר הגיע לכאן אלא מבריחים מסתננים לארץ וכמובן המדינה משקיעה הרבה יותר כסף בפליטים מאשר במתנחלים.

      ושוב, את צריכה לחזור לבית הספר לקורס רענון באזרחות ודמוקרטיה. העובדה שמישהו נבחר לא אמורה להקנות לו אהדה ותמיכה. גם חנין זועבי נבחרה ולא נראה לי שזה גרם ללפיד להתייחס אליה בכבוד. זכותי לשנוא את מי שאני רוצה, אם הוא חושב כמוני או לא. השאלה היחידה היא האם הטיעון שאני מעלה כנגדו מבוסס או לא.

    • נועם א"ס הגיב:

      אם את מוטרדת מהעול על המשק הישראלי מפליטות ופליטי אריתריאה, עלייך לדרוש שאת ההוצאות עליהן/ם ישלמו סוחרי הנשק הישראלים ("התעשייה הצבאית") מרווחיהם בעסקאות הנשק שלהם עם הממשל האריתראי – זה הנשק שבעזרתו מתאפשר האסון ההומניטארי באריתריאה. כמצביעה תומכת של שר האוצר החדש את יכולה להפנות את הדרישה הזאת לטיפולו באופן אישי כמייצג שלך בבית הנבחרים – חלק מסוחרי הנשק הישראלים, מן הסתם, חברים קרובים שלו ובוודאי קרובים אל צלחתו. אין לפסול מכלל אפשרות שרווחים מעסקאות נשק ישראלי הגיעו גם אל קמפיין הבחירות שלו.

  19. עידית הגיב:

    כן אני מרוויחה טוב ולא מתביישת בזה כי אני משלמת גם הרבה מיסים ואני רוצה מישהו שייצג אותי.
    לא רוצה שהמיסים שלי יממנו מי שלא תושב ישראל.
    מרוב דאגה לחלשים אתם דואגים לחלק אוכל לאפריקנים בדרום תל אביב ולא ליד הבית שלכם.
    ואני רוצה לראות אותכם מבקרים גם אנשים כמו גנב הפנסיה נחמן שי (מפלגת העבודה הסוציאליסטית) http://www.themarker.com/misc/1.548535

    • מני זהבי הגיב:

      זה שאת מרוויחה טוב זה בסדר. השאלה היא האם את מבינה שהאפשרות להרוויח טוב היא פועל יוצא גם ממזל מסוים שהיה לך ולא היה לאחרים, שיש לך חובה מסוימת לדאוג לרווחתם של אותם אנשים שהמזל לא האיר להם פנים, ושיום אחד גם את עשויה להימצא במצב דומה (לא, כסף בבנק אינו פותר את כל הבעיות; לעתים הוא עצמו נהפך לבעיה — שאלי את תושבי קפריסין). אם את מבינה את כל זה, לא נראה לי שלפיד הוא זה שיכול לייצג אותך. אבל זה עניין משני.
      את מתייחסת ל"תושב ישראל" כמושג משפטי-פורמלי (יענו, תושב ישראל הוא מי ששר הפנים הנפיק לו תעודה מתאימה). קדחת. מבקשי מקלט מאפריקה הגיעו לישראל בלי שום קשר להחלטות שר הפנים ירום הודו, והם חיים ביננו בין אם נרצה או לא נרצה בכך. כעת השאלה היא אם אנו מתייחסים אליהם כאל בני אדם או לא. ומי שלא בא לו שהמדינה תתייחס לאנשים לא-סימפטיים-בעיניו כאל בני אדם, אל יתפלא אם יום אחד הוא עצמו יהפוך לבלתי-סימפטי בעיני איזשהו בעל שררה או עדר תומכיו.
      אני לא יודע איפה את גרה, אבל ליד הבית שלי, השבח לאל, אין אנשים שצריך לחלק להם אוכל. יש מעון נכים, שהמדינה מתחזקת אותו. כך צריך להיות. ואם כמה אויבער-חוכעמים ינסו לסלק מכאן את המעון כדי להעלות את ערך הדירות שלהם (שאיפה נפוצה במקומותינו), אני אתייחס לאותם אויבער-חוכעמים כאל אחרוני מנוולים, בלי קשר לכמה הם מרוויחים ולמי הם מצביעים. מה שאני רוצה בנוגע למבקשי המקלט מאפריקה הוא שמדינת ישראל תקים מעונות גם עבורם, בהם יוכלו לשהות עד שתתברר זכאותם למעמד של פליט (אה, כדי שהיא תתברר, מדינת ישראל גם צריכה לעשות מאמץ כדי לברר אותה; היית מאמינה?). זה שבני אדם כלשהם, במדינה מודרנית במאה ה-21, צריכים לסמוך על נדיבותם של אנשיפ וארגונים פרטיים כדי לשרוד, זה באמת רע מאוד.
      נחמן שי? האיש קצת מוזר, אבל יש גרועים ממנו. מה שכן, הוא נהנה מפנסיה צבאית נדיבה. את מוזמנת לחפש את מספר הפוסטים בבלוג הזה שמתייחסים לשערוריית הפנסיה המוקדמת לאנשי צבא. אם לפיד יצליח להפסיק את הנוהג הפסול הלז, זה באמת יהיה ראוי להערכה.

  20. עידית הגיב:

    לא היה לי מזל עבדתי קשה ולמדתי כדי להגיע לאן שהגעתי ובאתי מעיירת פיתוח.
    כמה שתתן תנאים יותר טובים למסתננים ככה ירצו עוד לבוא הנה.
    ראיתי גם מסתננים שהגיעו מליבריה וחוף השנהב לפה – יענו היה להם כסף לעבור את כל אפריקה. חלק גדול מהסודאנים חיו כמה שנים במצריים עד בגילו שיש פה תנאים טובים על חשבון המיסים שלי.
    תעבוד ותשלם כמוני ואז תוכל לדבר.
    ואם אתה רוצה לעזור לכל האפריקנים תעשה את זה על חשבונך.

    • מני זהבי הגיב:

      כן, באמת לא היה לך מזל. אני מבין שאף פעם לא התחרית על משרה שהיו עליה מועמדים נוספים עם כישורים שאינם נופלים מאלו שלך. אף פעם לא קיבלת מלגת לימודים שהיו עליה מועמדים נוספים שניתן היה, מפרספקטיבה קצת שונה, לדרג אותם גבוה יותר ממך. המורים שהיו לך בבית הספר לא היו טובים במאומה מהמורים בבתי ספר אחרים ביישוב שלך או ביישובים הסמוכים. יכול להיות, אבל קשה לי להאמין.
      הבעיה באמירות שלך היא שאת רואה את כל בני האדם כאמצעים להגדלת הרווחה האישית שלך. לא שזה נדיר (את המנוולים המנסיל לסלק מעון נכים ע"מ להגדיל את ערך הדירות שלהם לא הזכרתי במקרה). אבל זה שזה לא נדיר אינו הופך את זה לפחות מנוול.
      האם הגעה בלתי-מבוקרת של מבקשי מקלט לישראל מהווה בעיה? כן. האם צריך לעשות משהו כדי למנוע את הבעיה הזאת? כן. האם מותר לשם כך לדרדר לחיי רעב ופשע את מבקשי המקלט שכבר הגיעו הנה? לא ולא. זוהי מגבלה מוסרית בסיסית. כאשר מקבלים את המגבלה הזאת, אפשר לדון בפתרונות טכניים אפשריים לבעיה
      דרך אגב, אין לך מושג כמה ואיפה אני עובד, כמה אני מרוויח וכמה מסים אני משלם. יחד עם זאת, אם את חושבת שזה שאת משלמת יותר מסים ממני (נניח) הופך אותך לאדם שווה יותר, אולי אז באמת מובן למה הצבעת ללפיד. מצטער אם זה כך.

    • נועם א"ס הגיב:

      אני גר 150 מטר מגינת לווינסקי, היכן שיוהנס ברקו קפא למוות חורף שעבר וכך התחילה היוזמה ההתנדבותית של מרק לווינסקי; 100 מטר מבית התמחוי לנזקקים שנפתח בבית הכנסת הישן ברחוב צ'לנוב; 200 מטר מבית הספר שמשרת את ילדי הפליטים והעובדים הזרים; 300 מטר ממוסד סיעודי לעיוורים, 400 מטר ממוסד סיעודי (פתוח) לחולי נפש; ובכלל מוקף בנרקומנים מכל הסוגים ומכל הגוונים. דלת מול הדלת של הדירה שלי, של אשתי ושל הבת שלנו, גרה משפחת עובדים זרים גנאים ועוד שתי דירות בבניין מאכלסות פליטים אפריקאים. את לא מבינה את הקשר הסיבתי בין הכלכלה של יאיר לפיד לתופעת הפליטות ממזרח אפריקה, בין הרווחים שלך למצב של השכונה שלי – אבל אני מבין. הבנתי את הקשר הזה טוב מאוד כשבגינת החשמל המצפונבנת – רק מעבר לכביש (דרך בגין) מגינת לווינסקי – שוטרים ויס"מניקים הגיעו לגרש כמה פליטים שנמנמו שם על הספסלים חזרה אל מעבר לכביש. [לא עשיתי או אמרתי כלום, לבושתי – הייתי עם הבת שלי ואני לא רוצה לחשוף אותה לאלימות הזאת. פשוט הסתלקנו בשקט והשארנו את הגינה ריקה לחלוטין מבני אנוש, חוץ משוטרים]. לא את ולא הכסף שלך תלמדו אותי איך להתייחס לבני אדם – לא לפליטים ולא ליאיר לפיד.

  21. עידית הגיב:

    הגיעו לפה מגאנה ? למה שלא נסלק אותם בחזרה לשם? אולי כי ככה ארגוני הסיוע מקבלים תרומות.
    וכן התחריתי על משרות עם עוד מועמדים אבל התחלתי עם משכורת נמוכה ובחריקת שיניים ועבדתי קשה עד שקידמו אותי עוד ועוד שלא בכיתי כמוכם שהממשלה אשמה.
    כמה קל לאנשים כושלים להאשים את כל העולם.
    אני גם מתנדבת בנושאים שונים כמו שיעורים פרטיים חינם לאוכלוסיות מסוימות אבל קודם כל של אנשים שגדלו פה וקשה להם ויש מהם הרבה עם פוטנציאל קידום.
    מתי מישהו מכם התנדב עם ילדים יהודיים בשכונת התקוה או במקום אחר?
    אתם טובים רק עם מסתננים או ערבים כי כך כנראה אתם מקבלים את ליטרת הבר מכל מיניי קרנות חדשות.
    תמשיכו להשמיץ את מי שהעם בחר ותמשיכו לקבל אצבע משולשת לפנים.

    • עדו הגיב:

      אה, זה הכסף של הקרן החדשה? עכשיו הכל ברור. באמת שאלתי את עצמי למה שמאלנים עוזרים לאנשים כשברור שלא יצא להם מזה כלום בהמשך. את יודעת אולי כמה משלמים ואיפה אפשר להירשם כדי לקבל את תקציבי העתק האלו?

    • עדו הגיב:

      אה כן, לגבי האצבע המשולשת. יש לי איכשהו הרגשה שמצביעיו של לפיד הולכים לקבל אותה ואני לא בטוח שדווקא לפנים..

    • נועם א"ס הגיב:

      את העובדים הזרים מגאנה הביאו ממשלות ישראל, תשאלי את החברים מהמפלגה שלך, חפשי מקורבים מחברות כוח אדם לעובדים זרים – יש בזה כסף טוב. למעשה, בלי קשר למקצוע, סביר להניח שחלק מהכסף שלך לא החליף יותר משתיים-שלוש ידיים מעמלת יבוא של איזה סוחר עבדים עד שהוא נחת בכיס שלך. עכשיו, אני יודע שקפיטליסטים משוכנעים שהכסף שלהם מעניק להם זכות לקבוע מה יקרה לבנות ובני אדם אחרים, מתי מותר להם להיות במקום מסוים (כשהקפיטליסט מרוויח מזה) ומתי אסור (כשהקפיטליסט לא מרוויח מזה). למרבה הצער שורת הרווח של קפיטליסטים לא משכנעת אותי כמשהו שאמור שאמור להכריע גורלות של בני אדם. את לא תסלקי אף אחד מהשכנים שלי, גם אם את נורא בטוחה שזאת "הזכות" ($$$ TM) שלך, בטח לא את הבת שלהם שמדברת עברית, הולכת לצופים (!!) ולפעמים משתמשת אצלנו במחשב (להם אין, מן הסתם) – אפרופו אנשים שגדלו פה, בניגוד, נניח, לזאב אלקין או לח"כ הטרי דב ליפמן.
      .

  22. עידית הגיב:

    אם הבת שלך תדבר אנגלית ותלך לבייסבול בארה"ב היא תשאר שם? יסלקו אותה מייד.
    מי שבא לעבוד פה תקופה ולהרוויח ואח"כ לחזור למולדתו כמו התאילנדים והסינים זה סבבה אבל מי שבא להתעלק על ההצלחה של מדינת ישראל צריך להיות מוחזר בכח למדינתו וכך גם מי שלא היה לו טוב במצרייםוהסתנן הנה.
    ספרו לי מתי התנדבתם עם ילדים בשכונת התקוה או ליויתם קשישים
    י ה ו ד י ם.

    • נועם א"ס הגיב:

      על מה את מדברת, גזענית-עם-כסף? שאני אספר על ט', חבר מהשכונה של הבת שלי שגר בדירת חדר עם דלת לרחוב קרקע (כלומר חנות קטנה שהוסבה ל"דירה") עם אבא שלו שמתפרנס מאיסוף זבל שאנשים השאירו ברחוב (דברים מאוד יפים, לפעמים)? חיים שלמים אני מנהל כאן. שאני אספר לך על כל פעם שקראו לי להשלים מניין בעוד בית כנסת שאוטוטו מתרוקן מאחרוני מבקריו? את מי את חושבת שאת מחנכת כאן עם הכסף שלך?

      "ההצלחה של מדינת ישראל" שכל מיני זרים "באים להתעלק עליה", כמו של כל הקולוניאליזם הלבן, הושגה ומושגת על בסיס ההתעלקות הגדולה בהיסטוריה של כמה אירופאים על כל משאבי העולם, רישושו ושיעבודו. מקור הכסף שלך ושל יאיר לפיד הוא עסקאות נשק באריתריאה ובקונגו. אל תשכחי את זה כשהעולם בא כדי לדרוש בחזרה את חלקו – זה הולך לקרות יותר ויותר, כפי שזה קורה כבר עכשיו. כשתראי את הלהבות שמטפסות יותר ויותר גבוה סביב ביתך היהודי תוכלי לומר לעצמך שזהו – "העולם הגיע".

      • Humble Luke הגיב:

        אתה בעצם אומר שהקיפטילסטים הביאו לכאן את האפריקאים?

        • נועם א"ס הגיב:

          את העובדים הזרים מאפריקה (ומסין ותאילנד והפיליפינים) בוודאי שהקפיטליסטים הביאו – אלא מי? ברגע שהעבודה המקומית נהייתה יקרה מדי (רמז: אינתיפאדה 1), פתאום שכחו את כל התיאולוגיה של "היד הנעלמה של השוק החופשי" ומיהרו לתקן את המצב של "השוק החופשי" שיהיה חופשי בדיוק באופן שממנו אלה שצריכים להרוויח ימשיכו להרוויח.

          לגבי הפליטים ממזרח אפריקה: מובן שאף אחד, קפיטליסט או לא, לא "הביא" אותם באופן יזום. בטח לא "הקרן החדשה לישראל" כפי שאווילים גמורים מתפתים להאמין באופן שממש גורם לך לתהות על גבולותיו האינסופיים של הטמטום האנושי. עם זאת, המצב במזרח אפריקה הוא תוצר ישיר של הקולוניאליזם הקפיטליסטי ההיסטורי, ומנוהל כעת לפי התכתיבים של מוסדות הקפיטליזם הגלובאלי כמו קרן המטבע הבינלאומית וארגון הסחר העולמי. הפשעים שאירגונים אלה ואחרים, בשיתוף תאגידים פרטיים בינלאומיים, מבצעים באפריקה ומבקומות אחרים גלויים וידועים. אף אחד לא מוותר על כוחו מרצון, אלא כאשר כוח זה נלקח ממנו – בכוח.

        • נועם א"ס הגיב:

          מעבר לכך, ההתנהלות סביב הפליטים ממזרח אפריקה שכבר כאן היא ללא ספק מאפיין של מדיניות ומימוש אינטרסים קפיטליסטיים. כזאת היא התנערות המדינה מאחריותה לקליטה מסודרת ולא-הרסנית של הפליטים, ותחת זאת פריקתם הסיטונאית במתחם התחנות בדרום ת"א: מדובר בנדל"ן נחשק מאוד באזור מרכזי מאוד, ובשימוש של הנסיבות הספציפיות של הצפת האזור בפליטים וקריסת התשתיות החברתיות האחרונות שעוד נשארו שם כדי "להשביח את הנכס" – כלומר להוזיל את עלות הנכסים על מנת להשתלט עליהם כאשר יהיו מאוכלסים במהגרים לא חוקיים חסרי כל זכויות בחוק.

          תהליכי ג'נטריפיקציה כאלה הם פרקטיקה קפיטליסטית שגורה ועתיקה כימי האימפריה הרומית. הסיפור שלי מגן החשמל רק מבהיר עד כמה זה יזום ומנוהל. corrilation does't prove causation, nevertheless – this is the corrilation: ברגע שמתחם התחנות התמלא בתושבים חסרי זכויות חוקיות, החלה המדינה לטפל ב"בעיית המסתננים בגבול הדרום", בעוד גלישה של "הבעיה" החוצה מהאזור, ולו רק מעבר לכביש מערבה, מושטרה בקפידה. ומה אתה יודע – עכשיו, כשפחות או יותר הוסדר שטף ההגירה הלא-חוקית מגבול הדרום, ממש עכשיו, לפני החג הראשון, חיכו לכל הדיירים בבניין שלי, ואני מניח בכל הרחוב, מכתבים חגיגיים עם לוגו מיוחד מתאגיד הבנייה גינדי המבשרים לדיירים כי החלו הבדיקות להשבחת הבניינים והאזור לפי תוכנית תמ"א 38. לכל בנות ובני האדם יש אינטרסים, אולם רק לחלק מבנות ובני האדם יש את האמצעים להגן על האינטרסים שלהן/ם, והם משתמשים באמצעים האלה.

          לגבי חלקם של מיכאל בן ארי ושות' בתהליך הזה, ראה דברי בעמוד הקודם באתר זה על האופן שבו הציונות ("מדינה יהודית") משמשת כמכשיר לשכבה הקפיטליסטית-בורגנית לבצר את מעמדה, כוחה ונכסיה. זה כל מה שהיא. דוגמה מובהקת לכך מוענקת לנו על ידי מצביעות ומצביעי יאיר לפיד שמגיבות/ים כאן: אחת כזאת תנפנף ב"ללכת להתנדב עם ילדים בשכונת התקווה" כמו באיזה דגל, כשבאופן ברור אין לה מושג מה הולך בשכונת התקווה עצמה – זאת שמתקיימת בצורת בנות אדם ממשיות, בתים וכבישים ממשיים, ולא בצורה של דמגוגיה ציונית. כיוון שאני דווקא מכיר לא רע פעילות חברתיות מהתקווה, אני יכול להגיד לגברת "עשרים-אלף-שקל-מוצצים-את-דמי-במיסים" שהדבר האחרון שהפעילות האלה רוצות זה שאני אבוא "להתנדב" בשכונה שלהם. מה שהן כן דורשות אחר לגמרי: חלוקה מחודשת של המשאבים המדינתיים לפי מפתח של העוולות ההיסטוריות השונות שהעלו לרווחה כלכלית אחדים ודרדרו לעוני את כל היתר. מר "עשרים-אלף-שקל-מוצצים-את-דמי-איפה-הכסף??!!" יאיר לפיד, אפעס, רואה אחרת את הדברים. זה ההיפך ממה שכל מי שהצביעו לו רוצים. מה לעשות, הגברת עבדה קשה בלייצר לעצמה רווח מעבודה של בנות ובני אדם אחרים, ועכשיו היא רוצה – מה רוצה? צריכה! – עוד. לפיכך: "מסתננים! הקרן החדשה לישראל! לכו תתנדבו בשכונת התקווה! ציונות! מדינה יהודית!"

          • נתן הגיב:

            אין ספק שתושבי דרום ת"א רוצים "חלוקה מחודשת של המשאבים המדינתיים לפי מפתח של העוולות ההיסטוריות השונות " בגלל זה הם הצביעו לליכוד ולש"ס.

            • נועם א"ס הגיב:

              אדוני מגיע לצעדת 1 במאי עוד שלושה שבועות? כי אם לא, על הזיב-זיבי שלי למה אדוני הצביע בבחירות האחרונות, וכמו כן, על הזיב-זיבי שלי מה אדוני חושב על דפוסי ההצבעה ב"שכונת התקווה".

              https://www.facebook.com/photo.php?fbid=617729144908071&set=a.214520251895631.68117.212508465430143&type=1&theater

              • נתן. הגיב:

                לנועם ה"אדום", נער השכונות דה-לה-שמטע.

                מכובדי:

                אם תצליח לחשוב על תגובה עינינית תרגיש חופשי לנסות.

                בידידות
                נתן.

                • נועם א"ס הגיב:

                  אולי הגיע הזמן לפרק את טיעון ה-"הראה לי למי אתה מצביע ואומר לך מי אתה" המעייף ולהסביר לתומכי מרצ הנלהבים את הכשל הפוליטי החריף שטמון בהנחת היסוד שההצבעה שלהם לפרלמנט האתנוקראטי הציוני מהווה איזשהו מדד עליון של תפיסת מציאות פוליטית. לאמיתו של דבר, מה שזה מראה זה בדיוק את ההיפך – את המחסור החמור של מסורת ממשית של פוליטיות בחברת הינוקות הישראלית, בפירוש מצד שמאל הליברלי שלה (ליברלי-תרבותי ולא בהכרח כלכלי: הפילוסופיה הפוליטית המבוססת על זכויות וחירויות הפרט): כנראה כתוצאה של הפיכת עם ללא מסורת של ריבונות פוליטית לכזה שאמור להתנהל במסגרת כזאת, ויותר מכך – כתוצאה מההיגיון האתני שחולש כתנאי מקדים לכל תפיסה פוליטית שהיא, וכך בפועל מונע כל תפיסה פוליטית שאינה תלויה בהגיון האתני הזה או שאפילו עלולה לסתור אותו (כלומר, את הציונות).

                  מה שנתן לא מסוגל להבין בנוגע לדפוסי ההצבעה ב"דרום ת"א" הפרוורביאלית שמאפשר לו לנפנף בהם כאיזה טיעון מוסרי מנצח לגבי מה-שזה-לא-יהיה, נעוץ בכשל הליבראלי-התרבותי העמוק יותר להבין את העוני לכשעצמו, את המצב של היות-עני. כמו כל דבר בשדה הפוליטי, גם הרקע לכשל הזה הוא במהותו כלכלי: ליברליזם-תרבותי מתאפשר רק בתנאי רווחה יחסיים. למעשה – לא יחסיים אלא אבסולוטיים: ליברליזם-תרבותי מתקיים רק במסגרת של משאבי פנאי הנחוצים לקיום של המנגנונים החברתיים הבין-אישיים (לא מנגנונים מוסדיים) שמאפשרים את אורחות הקיום הליבראליות. עד כמה שתומכי מרצ היו מעדיפים את הדברים אחרת – גם הליברליזם בחברות המערביות הנאורות היקרות להם מושג **רק** על בסיס ההתעשרות מהביזה הקולוניאליסטית ההיסטורית של החברות הללו. קודם כסף ואז ליברליזם, ואף פעם לא קודם ליברליזם ואז כסף. מצטער. זאת המציאות. תמיד, בכל מקום.

                  חלוקה מחודשת של המשאבים זו הדרישה. תמיד. אתה תמשיך ליילל למה בדרום ת"א לא מצביעים לאשכנזים שנראים ונשמעים בדיוק כמוך (אז מה יכולה להיות הבעיה?!), ואנחנו נמשיך לדרוש חלוקה מחודשת של המשאבים (ולהצביע למי שנראה לנו, לא לך, במשחק השולחן המשעשע "בחירות דמוקרטיות לפרלמנט הציוני"). להתראות ב-1 במאי.

    • מני זהבי הגיב:

      טוב, למרות שלא קוראים לי ריקי כהן, גם אני צריך לעבוד, אז עיכוב התגובה נובע מזה.

      > אם הבת שלך תדבר אנגלית ותלך
      > לבייסבול בארה"ב היא תשאר שם?
      > יסלקו אותה מייד.

      מה, באמת לא שמעת על זה?
      http://www.usamnesty.org/

      > מי שבא לעבוד פה תקופה
      > ולהרוויח ואח"כ לחזור
      > למולדתו כמו התאילנדים
      > והסינים זה סבבה

      מה סבבה, למה סבבה? חשבתי שאת לא רוצה שאנשים שאין להם זיקה למדינת ישראל או לעם היהודי יחיו כאן. את באמת חושבת שעובדים זרים "חוקיים" אינם נוטים להישאר בארץ אחרי תום האשרה שלהם?
      לי אין שום דבר נגד זרים, אבל אם הבחירה היא בין לתת לאנשים שנמלטו מסכנת חיים לחיות ולעבוד כאן ובין לתת את אותו דבר לאנשים שסך הכל רוצים להרוויח, אני מעדיף את הראשונים. מה לעשות, אני לא חושב שהזכות להרוויח חשובה יותר מהזכות לחיים. אולי זה אחד ההבדלים ביני ליאיר לפיד.

      > אבל מי שבא להתעלק על ההצלחה
      > של מדינת ישראל

      חפשי במילון הגדרה למונח פליט או מבקש מקלט. יש לי רושם שהביטוי "מי שבא להתעלק על…" אינו מופיע שם.

      > ספרו לי מתי התנדבתם

      אבל כל העניין הוא שזה אינו רלוונטי. מי שמתנדב ועוזר לבני אדם במצוקה — יהודים, ערבים, אפריקאים, או כל סוג אחר של בני אדם — כל הכבוד לו. אבל מדינה נורמלית אינה יכולה לבנות את המדיניות החברתית שלה, בכל תחום שהוא, על טוב לבם של אזרחים מתנדבים. כי למתנדבים יש תכונה בעייתית אחת: היום הם כאן, ומחר — לך תדע איפה. לכן, בין היתר, מי שחושב שניתן לפתור את בעיית העוני בישראל באמצעות חלוקת מזון ע"י עמותות למיניהן אינו חכם גדול.
      על הרקע הזה, דאגה למשפחות שמרוויחות יותר מ-20 אלף ש"ח בחודש נראית, איכשהו, מוזר.

  23. Humble Luke הגיב:

    לפחות סידר לעצמו כניסה אפנתית 🙂

  24. רונן הגיב:

    הקפיטליסטים גם מביאים לפה בטח פליטים מסוריה ובכלל הם אשמים בכל הצרות בעולם.
    כמה כייף היה אצל הקומוניסטים שאצלם הייתה דמוקרטיה וזכויות אדם.

    • Humble Luke הגיב:

      Watch out, we a liberal badass here

      נגיד שאנחנו באמת מאמינים בקמוניזם סטלינאי אכזרי, כמו שהליברלים אוהבים להאמין:
      לפחות אנחנו דואגים לקורת גג לאזרחינו (אפילו בסין יש)
      ובריאות חינם (אפילו בסין יש)
      וחינוך (גם את זה יש בסין)
      ספר לי עוד כמה ביבי ויאיר הליברלים נאבקים למען זכויות אזרח בסיסיות בישראל, ואני אפילו לא מתכוון לדבר על חבורתו של בנט והאהבה שלהם לדמוקרטיה (כל עוד היא לא סותרת את התורה)

  25. דרור הגיב:

    ההערה על שר האוצר עובדתית לא נכונה. מדיניות המיסים שומרת על איזון, כך שמס רווחי הון + מס חברות = מס הכנסה לפרטים.