החברים של ג'ורג'

שחור השיער האורב לנערה זהובת השיער

בערבו של השביעי בנובמבר 1938, בעקבות הגירוש הברוטלי של משפחתו מגרמניה לגבול הפולני, נכנס צעיר יהודי בן 17, הרשל גרינשפן, לשגרירות הגרמנית בפאריס. בכיסו היה אקדח שרכש זמן קצר קודם לכן. הוא ביקש לראות פקיד, הובא למשרדו של המזכיר השלישי של השגרירות, ארנסט פום ראת, שלף את אקדחו וירה בו חמישה כדורים. גרינשפן רצה למחות בכך על יחסה של גרמניה הנאצית ליהודים. טראגית, כפי שקורה לעתים קרובות כשבני אדם הופכים למייצגים של עמים או משטרים, גרינשפן ירה באדם הלא נכון: פום ראת נחשב לבעל נטיות אנטי-נאציות והיה על סף חקירה מצד הגסטאפו.

פום ראת מת מפצעיו יומיים לאחר מכן. גבלס ניצל את המוות כדי לארגן את הפוגרום הגדול ביותר בגרמניה הנאצית עד אז, שזכה על ידי הברלינאים לכינוי הלגלגני "ליל הבדולח של הרייך", כדי לציין את מהותו הרשמית של הפוגרום. 91 יהודים נרצחו על ידי בריוני האס.אה. ואזרחים גרמנים טובים אחרים; 7,000 בתי עסק יהודים הוחרבו; כ-1,000 בתי כנסת נשרפו; אלפי יהודים ספגו תקיפות מצד פטריוטים גרמנים, לעתים קרובות שיכורים; כ-30,000 יהודים הושלכו למחנות ריכוז. כשהתפזר העשן, נקט המשטר שורה של מעשי עוול אחרים: הוא החרים את דמי הביטוח שהיו מיועדים לפצות את היהודים על הנזק לרכושם, והוא הטיל קנס של מיליארד מארקים (5.5 מיליארדי דולרים במונחי הזמן) על הקהילה היהודית בגרמניה. הם, כולם, נשאו בעוונו של גרינשפן. (הוא עצמו נעלם; אייכמן ראה אותו בסוף 1943 או תחילת 1944; גורלו לא ידוע אך קשה מאד להניח שלא נרצח לקראת סוף המלחמה.)

בשבועיים האחרונים היו דיווחים על שלושה מקרי אונס שבוצעו על ידי לא יהודים – שניים שבוצעו לכאורה על ידי פליטים סודאנים, ואחד שבוצע לכאורה על ידי שוהה בלתי חוקי פלסטיני – והממסד הישראלי והתקשורת יצאו מדעתם. מקרי האונס האלו הובלטו מאד, ומזילי הריר הרגילים יצאו מכל החורים. דני דנון כתב הערב ש"נראה שהוקמה מדינת אויב של מסתננים בתוך מדינת ישראל. הגיע הזמן להכריז מלחמה על אותה מדינת מסתננים ולהציב יעד אחד שחייב לעמוד בו- גירוש עכשיו! לפני שיהיה מאוחר מידי." מיכאל בן ארי הוביל הערב הפגנה לעבר מרכזי הסיוע בדרום תל אביב – שכבר דיווחו על שיחות איומים כלפיהם אתמול, בין השאר שיחה שכללה את המילים "אני רוצה את הכתובת שלכם כדי שאני אוכל לשרוף אתכם, לעשות לבנות שלכם מה שעושים לבנות שלנו, יא בת זונה".

זה קרה שעות ספורות אחרי שלא איזה דג רקק כמו דנון או בן ארי אלא שר הפנים בעצמו, אחד החזקים בעולם החופשי והיורש של רוב הסמכויות של הנציב העליון, קרא לעצור את כל (!) הפליטים, לכלוא אותם במתקני מעצר (הוא גם הציע לחנון אסירים שיביעו חרטה כדי לפנות מקום בבתי הכלא), ולגרש אותם. ישי טען כי רוב הפליטים הם "עבריינים", והוסיף שמי שמסייע להם הוא "יפה נפש שמנסה לפגוע במפעל הציוני." הפשע המיוחס למספר קטן של בני אדם ישמש לפגיעה בכל יוצאי אפריקה. ישי כינה את שני הפשעים הללו "איום על החזון הציוני שלנו."

לא הצלחתי לברר את המספר המדויק של מקרי האונס שבוצעו בישראל בשנים האחרונות, כי המשטר הישראלי לא מאמין שהוא צריך לחלוק מידע עם האנשים שממנים אותו. אבל, על פי הרשות לקידום מעמד האישה, נפתחו בשנת 2010 4,705 תיקים בשל עבירות מין, כש-78% מהם נפתחו בשל תלונות של נשים; בעשרת החודשים הראשונים של 2011 נרשמו, שוב על פי הרשות לקידום מעמד האישה, 3,672 תיקים של עבירות מין, שמתוכם 2,919 בשל תלונות נשים. אם נניח שבחודשיים האחרונים של 2011 נשמר שיעור זהה של עבריינות מין, הרי שמספר התלונות באותה השנה עמד על כ-4,406 תיקים.

לא כולם מקרי אונס, אבל סביר להניח ששיעור מקרי האונס מבין התלונות הוא גבוה: על פי נתונים מ-2009, ישראל ניצבת במקום השמיני בעולם בשיעור מקרי האונס המדווחים, עם שיעור מקרי אונס של 17.6 ל-100,000 תושבים. רוב מקרי האונס האלה הוא של יהודים כלפי יהודיות. רוב מקרי האונס מתרחשים לא ברחוב, במקרה התקיפה הקלאסי, אלא בבתים, מצד אנסים שמכירים את קורבנותיהם. מבחינת הסכנה של תקיפה פדופילית, המקום המסוכן ביותר הוא הבית; אחר כך, בית הספר; ורק הרבה אחר כך, הרחוב.

אז למה הממסד והתקשורת מתמקדים במקרי האונס המועטים המיוחסים לפליטים? אחרי הכל, אם המטרה היא מניעת אונס, על פי אותו ההגיון של ישי היה צריך לעצור את כל הגברים תושבי קרית מלאכי, או על כל פנים כל אלה מהם שיש להם שאיפות פוליטיות, ולמצוא מדינה שתהיה מטומטמת דיה כדי לקלוט אותם. זה, כמובן, לא קורה ואף אחד לא מעלה על דעתו פתרון כזה, ובצדק. כשזה מגיע לגברים יהודים, חזקת החפות עומדת להם – ושוב, בצדק – למרות שהם מהווים קבוצת סיכון גדולה הרבה יותר מפליטים לנשים יהודיות. שיעור חובשי הכיפות בקרב האנסים – לפחות בקרב אלה מהם שמגיעים לבתי המשפט; אני עדיין זוכר בשעשוע את האנס הפדופיל שהגיע לבית המשפט עם חולצת "ה' הוא המלך" – הוא פנומנלי. בני ברק כבר זכתה לכינוי "בירת הפדופיליה". ד"ר אביעד הכהן עומד על כך שבירושלים, 95% מהתקיפות המיניות מתבצעות על ידי דתיים וחרדים, מהסיבות הידועות. האם אלי ישי יתמוך בכינוסם של הגברים החרדים והדתיים במחנות ריכוז – סליחה, מחנות מעצר? כמובן שלא.

אז מה קורה פה? מאד פשוט. כשהתקשורת הישראלית מדווחת על אונס על ידי "זרים", היא שורקת במשרוקית כלבים. היא מודיעה לקהל הקוראים שלה שקרה כאן משהו הרבה יותר גרוע מאונס, פשע שאליו הציבור כבר התרגל: הפשע הוא חילול הדם והכבוד של העם היהודי, חילול כבודה של בת ישראל.

קל לשכוח, כשרואים את ההצהרות של בן ארי, דנון ואלי ישי, שהם הסיתו כלפי הפליטים הרבה לפני שנחשפו פרשיות האונס האלה. בן ארי הוביל מסעות הסתה כלפיהם, והקים את "משמר השכונות", לפני יותר משנה – כשהסיסמה החוזרת ונשנית שלו היא שיש מגעים אסורים בין פליטים ונשים יהודיות. אלי ישי דיבר עליהם כ"מפיצי מחלות" כבר לפני שנים, ונלחם בשיניים ובציפורניים על גירוש ילדי פליטים שנולדו בישראל – שוודאי לא ביצעו שום פשע. דני דנון הוא מי שערך את מה שהוא כנראה הדיון ההזוי ביותר בתולדות הכנסת, שבו דיווח לנו שנשים יהודיות נחטפות לכפרים בדואים – למרות שהמשטרה לא מכירה שום מקרה כזה.

הפחד הקמאי מפני הגבר הזר, במיוחד הגבר הזר המושפל, מתורגם לעתים קרובות לאלימות. בדרום האמריקאי פרחה תרבות שלמה של לינצ'ים: הרצח לא היה סתם תליה, הוא היה חגיגה עממית. אנשים הצטלמו לצד התלוי; אלפי תמונות כאלה נמצאו. פליטים כבר הותקפו בישראל בבקבוקי תבערה, וגם בסכינים.

עכשיו אומר אחד השרים החזקים בממשלה לאספסוף שכל הפליטים צריכים לשאת בעוון מספר זעום שלהם – ולעזאזל עם שלטון החוק ועם העובדה הפשוטה שהאנשים האלה עוד לא הורשעו בדבר. אנחנו לא במישור החוקי. אנחנו במישור מלחמת ההגנה על הכבוד היהודי. אלי ישי, דנון ובן ארי משחקים באש. אם יפרוץ פה "ליל בדולח" ישראלי, פוגרום נגד פליטים, הם – והתקשורת, שתכה על חטא לאחר מעשה – יהיו האחראים.

ועוד דבר אחד: משרד המשפטים מגבש הצעת חוק חדשה, שתאפשר לשורה של ארגונים ממשלתיים לעקוב אחרי אזרחים מבלי להטריח שופט לשם כך. אם הצעת החוק הזו תעבור – ובקואליציה שמונה 94 ח"כים, למה שלא תעבור? – גם רשות העתיקות ורשות הטבע והגנים יוכלו לקבל גישה למסרונים שלכם, למיילים שלכם, ולאיכון סלולרי. לחיי מדינת המשטרה שבדרך.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

105 תגובות על ”שחור השיער האורב לנערה זהובת השיער“

  1. מני ל הגיב:

    על הנכבה הזאת ישראל לא תוכל לטעון "הם תקפו אותנו". עכשיו כבר ברור שטיהור אתני ושמירה על "טוהר הגזע" הוא הסיבה היחידה למעשיה של ישראל.

    • יהושאפט הגיב:

      אבל הם התחילו עם ה…אהמ…אונס! כלומר עם "מגיפת האונס"! ולכן הם התחילו. ומגיע להם כל מה שקורה להם! או משהו.

      חלק מאנשי ההסברה הלא-מקצועיים ברשת כבר מציגים את ישראל כמקום מפלט בטוח לעם הסודאני הנרדף. עד כמה שזה לא נכון או נכון, לא ברור. אבל הנראטיב שיתגבש יהיה כנראה משהו בסגנון "הושטנו להם יד לשלום והם נשכו אותה". אני מוכן לקבל איזה יחס הימורים שתרצה.

  2. טרם סיימתי לקרוא, אבל נדמה לי שפון ראט.

    • תמר הגיב:

      נכון, פום-ראת. והיו שמועות שהיו בין השניים יחסים הומוסקסואלים (השניים נהגו להסתובב "באותם מקומות" בפאריז).

      שרידי משפחתו של גרינשפן (אנשים שכמובן לא הכירו אותו) הכחישו בתוקף את העניין ב"הארץ" לפני איזו שנה. אם אני זוכרת נכון, היה בהכחשה טון של "רבים מידידנו הטובים ביותר הם רחמנא ליצלן גאייז, אבל מה פתאום דוד הרשל"

      וגרינשפן עצמו הוחזק לפחות עד תחילת 1945 בתא סודי ב"בית הכלא הפנימי" של מחנה הריכוז זאקסנהאוזן וככל הנראה הוצא להורג לאחר שהיה ברור לנאצים שמשפט ראווה נגד העם היהודי לאחר סיומה המוצלח (מבחינתם) של המלחמה לא יהיה פה.

  3. Drevney הגיב:

    בהקשר הזה אני ממליץ על הבלוג החביב

    "גודווין לא גר פה יותר:
    http://www.o139.org/

  4. סרגיי הגיב:

    לטעמי זה לא לגמרי מופרך לתת יחס שונה למקרים כאלה.

    בן אדם שנמצא במדינה מסיבותיו הוא והוא לא אזרח, בין אם הוא הגיע לחפש מכסה או בין אם זו עבודה,, אמור להתנהג למופת, כמו אורח. אני ממש לא מצפה ששיעור העבריינות יהיה זהה למספרם באוכלוסיה.

    • יניב מאיר הגיב:

      אם אנשים יתנהגו כמו שהם "אמורים" להתנהג, אז כבר לא יהיה צורך במשטרה, בצבא, ובמדעי החברה.
      אזרח "אמור" לציית לחוק, לא? שר פנים "אמור" לא להסית, לא?

      • סרגיי הגיב:

        זה כבר נושא לדיון אחר.

        מה שטענתי הוא שגם אם היינו חברה נאורה, ולא אחת שכבר עשור מתדרדרת יותר ויותר אל שנאת האחר, אין שום דבר פסול בכך שעבריינות של אנשים שנמצאים כאן בחסד, תזכה ל"יותר כותרות" ותקבל יחס אחר, מאשר של אזרח מן המניין.

        • אורן הגיב:

          אפשר לקבל הסבר על ה"חסד" הזה? יש כאילו איזה סולם מוסרי למי מגיע פחות ומי צריך להתאמץ יותר? לא ראיתי איפה הסולם הזה נקבע בדיוק. זה בתורה? גילית את זה כשנפל תפוח כשישבת מתחת עץ?

    • ערן הגיב:

      טיעון משונה. אז אתה פחות מצפה מאזרח שימנע מלאנוס מאשר משוהה זר?? ההמנעות מביצוע מעשי אונס אלימים היא מעין נימוס שאנחנו מצפים לו יותר מ"אורחים" מאשר מבאי הבית? כמו להגיד תודה וסליחה ולא לצפור בכביש? אני לא מכיר אותך, אבל על סמך הטקסט הזה בלבד הייתי מתרחק ממך, בעיקר בסמטאות אפלות.

  5. Moshes הגיב:

    מעיון קצר בקישור לעיל נראה ששבדיה הינה מקום שני בעולם במקרי אונס (פי 2 וחצי מקרי אונס פר-קפיטה)במצרים אין פשעי מין ודרום אפריקה אפילו לא מוזכרת. אני לא חושב שהנתונים האלה אומרים את מה שיוסי חושב שהם אומרים.

    • נירה הגיב:

      "שיעור מקרי האונס המדווחים". נראה לי שלא הבנת מה יוסי חושב שהנתונים אומרים.

      • Moshes הגיב:

        ניחוש פרוע אומר לי שיוסי ניסה לטעון שבישראל יש הרבה מאוד מקרי אונס ושהם מתבצעים על ידי יהודים. בישראל יש מעט מאוד מקרי אונס יחסית למערב וייצוגם של יהודים בקרב האנסים נמוך ממשקלם באוכלוסיה. הפילפול של מדווחים לא מדווחים הוא נחמד, אבל ההפרש בין המספרים הוא כל כך גדול (סקנדינביה גרועה מאפריקה) מדובר בשקר באמצעות מספרים, אני יוצא מתוך הנחה שיוסי טעה ולא עיין לעומק בנתונים.

        • נירה הגיב:

          מה? הנתונים הם לגבי מספר מקרי האונס המדווחים. מאיפה אתה רוצה להביא נתונים, ממספר מקרי האונס הלא-מדווחים? יש לך כדור בדולח או משהו? משם הבאת את הנתונים ש"בישראל יש מעט מאוד מקרי אונס יחסית למערב וייצוגם של יהודים בקרב האנסים נמוך ממשקלם באוכלוסיה"? אני מאוד מצטערת שבאפריקה הנאנסים והנאנסות לא מוצאים לנכון לדווח על אונס, באמת נורא לא בסדר מצידם.
          אני יוצאת מתוך הנחה שפשוט לא חשבת על התגובה שלך לעומק.

        • אלון לוי הגיב:

          תלוי באיזה סקר פשע אתה מסתכל, שיעורי הדיווח על פשעי מין נעים בין 6% ו-40%.

    • אלכס ז. הגיב:

      בשבדיה אונס מקבל את ההגדרה הרחבה ביותר מה שבוודאי מעלה את מספר המקרים המדווח.

  6. נתן הגיב:

    ענק !

  7. גורו יאיא הגיב:

    יש משהו קצת מגוכך בלכלול בפוסט שלך כל כך הרבה מספרים מדוייקים, (4705 תיקים, בשנת 2010), לבצע נסיון לבנות מגמות מהמספרים האלה (4,406 תיקים.), ואז להכריז שרוב מקרי האונס הוא של יהודים כלפי יהודיות, ללא בדל של ראיה. אני לא טוען שזה לא המצב – אבל יש בכך מן הדמגוגיה.

  8. טל הגיב:

    אני לא חושב שלדון בנושא מזווית של כמות מעשי האונס הכללית זה נכון , יכולים להיות אלף גורמים אבל, מתחילה להסתמן נטיה של פליטים להתנהגות בעייתית מבחינה מינית מספר ידידות שלי שאף אחת מהן לא ימנית, לאומנית , או דתיה במיוחד הותקפו ברמות שונות על ידיהם. אני לא טוען שהדבר מלמד על כלל הפליטים\ מהגרי העבודה אבל להתעלם מהעניין בחסות הנתונים היבשים זה די לטמון את הראש בחול.

    • דניאל הגיב:

      נא לא לבלבל עם עובדות. כבר יש לך את סדרת ההערכות על גבי הערכות שעשה הכותב, למה אתה צריך להביא דוגמאות? אתה רק מקלקל את מסיבת ה"פחד הקמאי של השבט הלבן" – ביטויים שקראתי לאחרונה לפחות משלושה הכותבים שונים, כך שזה בטח נכון.

  9. נועם א"ס הגיב:

    בקשר להע החוק החדשה שהוגשה מטעם המשרד הממשלתי של יעקב נאמן, חשוב להדגיש שרשות הטבע והגנים, כמו גם רשות העתיקות, אשר החוק מבקש להסמיך את זכותן למעקב אחרי אזרחים, הם שני גופים המשמשים בתפקיד בירוקרטי-ביצועי מרכזי במהלכי הנישול במזרח ירושלים ובכלל. מנכ"ל רט"ג הוא ראש מועצת יש"ע לשעבר. מנהל מחוז ירושלים הוא בכיר לשעבר בעמותת אלע"ד. אלו סמכויות שמבוקשות להתקבל באופן אקסלוסיבי לידי הזרוע המבצעת של הנהגת המתנחלים.

  10. ש.ב הגיב:

    לעניין סטטיסטיקות האונס, הייתי הולך למרכזים לנפגעות אונס ותקיפה מינית. התמונה שלהם כנראה הכי טובה. מספרי מקרים מדווחים מצביעים על תרבות דיווח ולא על תרבות אונס. ובאשר לזו, המספרים דומים בכל החברות והמגזרים ולא סתם רוב מקרי האונס מתבצעים ע"י אדם מוכר אלא יותר מתשעים אחוז מהם.

    כמו שכבר כתבו כאן, הסיפור של רשות הטבע ורשות העתיקות זה לגמרי בקטע של נישול פלסטינים, בםרט בירושלים.

  11. ג'יי ג'יי הגיב:

    אני מתנצל על זה שאני מקשר לארגון המופת העיתונאי ערוץ 7, אבל מצאתי אצלם משהו מעניין. הם פירסמו הערב כתבה על פשיטה שערכה המשטרה על דירה בה הוקם מטה של מיסיונרים, ועל החרמת חומרים כתובים. כמובן שכל הפעולות הנ"ל מוצגות באור חיובי בדיווח.

    אני יודע שזה די אוף טופיק, אבל מעלליהם של יד לאחים הם נושא שעולה הרבה בבלוג הזה, וחשבתי שלא יזיק להזכיר את העניין.

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/238165

  12. נמרוד הגיב:

    צריך להגיד את האמת – מהגרים עניים מביאים איתם פשע, וזה נכון בלי קשר למוצאם. ככל שהמדינה תעשה יותר כדי לשלב אותם, ככה הבעיה תתמתן. ובכל זאת, ישראל צריכה את חוטבי העצים ושואבי המים שלה, ובוודאי מחוייבת להציל את אלו שחייהם בסכנה – וחבל שאין למישהו את האומץ להגיד את האמת – שהצלת פליטים בסכנה מצדיקה את הסיכון שבהבאתם.

    ובכל זאת, ישראל צריכה דרך טובה לשלוט בכמות מהגרי העבודה/פליטים שנכנסים לשטחה, ואני בספק אם ניתן במעבר הגבול להבדיל בין השניים – כך שהבעיה היא לחלוטין לא פשוטה. כמובן שמדיניות טמינת הראש בחול הנוכחית היא בוודאי לא פתרון.

    ואגב – מקרי האונס של הזרים הם ממש לא היחידים שעולים לכותרות. כל מקרה אונס שנעשה בפומבי ותוך שימוש באלימות מגיע לכותרות, והרצח בבאר שבע עורר יותר רעש מכל אחד מהמקרים הללו.

    • דורון הגיב:

      מהגרים עניים לא מביאים פשע. עוני מביא פשע. וכשמאלצים אותם לחיות בעוני ותחת ניצול – הפשע מגיע. והפשע קיים באותם אזורים שבהם הם חיים מזה שנים רבות. גם לפני שהאזורים האלה התמלאו במהגרים, מהסיבה הפשוטה שמדובר באזורים עניים.

      • נמרוד הגיב:

        ואתה מכיר מדינה שהצליחה לקלוט מהגרים ממדינה נחשלת ולהביא אותם לרמת החיים הממוצעת באותה מדינה בזמן סביר?

        שחורים בארה"ב, מוסלמים באירופה – כולם עדיין סובלים מעוני, גם במדינות שפעלו נכון כדי לקלוט אותם. אפילו בישראל, שהקליטה של המזרחים בה בשנות ה-50 הייתה מאוד מוצלחת (היום הם חלק מהתרבות בישראל) עוד לא סגרה את הפערים. ואני אומר את זה כמי שסבא וסבתא שלו באו מאחת המדינות הנחשלות בעולם ונקלטו בצורה נהדרת.

        לקליטת מהגרים ממדינות נחשלות יש מחיר, ואסור להתכחש אליו.

        • נירה הגיב:

          המצב הנוכחי הוא תוצאה של התנערות ממשלתית מכוונת מחובותיה ולא מחיר טבעי של קליטת אוכלוסייה נחשלת. האתיופים לא היו פחות נחשלים מהסודנים והאריתראים שמגיעים לארץ, אולי אפילו יותר, ובכל זאת הם לא נמצאו משוטטים ברחובות דרום תל אביב ומשתינים בפתחי בתים. קודם כל שישראל תבדוק את מעמד המסתננים כפי שהיא מחוייבת לעשות ותטפל בפליטים. אחר כך נוכל לבצע הערכת מחיר.

          • נמרוד הגיב:

            נכון, כי במקרה של האתיופים המדינה עשתה מאמץ לקלוט אותם. ובכל זאת העדה הזאת היא נטל על רשויות הרווחה וסובלת עדיין מעוני.

            הבעיה של המהגרים מאפריקה יותר חמורה כי המדינה לא עושה כלום, וכיוון שאין שום נסיון לשלב אותם בחברה המקומית. ולכן המדינה צריכה לעשות יותר, ובעיקר להבין שלהצלת חיים יש מחיר שמותר לשלם. אבל גם אלו שתומכים בקליטתם צריכים להיות מודעים למחיר הזה. ו"גירוש" או מניעת כניסה הן לא בהכרח מילים גסןץ – כל עוד היא נעשית אחרי וידוא שלמגורש לא קיימת סכנת חיים אמיתית, תוך נסיון להימנע מלגרש את אלו שכבר השתלבו בחברה הישראלית ובעיקר בלי הגזענות והניצוץ בעיניים של בניזרי ודומיו.

        • ערן הגיב:

          ארצות הברית היא למעשה דווקא דוגמא מצוינת למדינה שהצליחה לקלוט מהגרים ממדינה נחשלת ולהביא אותם לרמת החיים הממוצעת באותה מדינה בזמן סביר. השחורים הם לא דוגמא טובה בכלל, כי השחורים לא היו מהגרים (ברובם) אלא עבדים (וצאצאי עבדים). אבל מליוני המהגרים שהגיעו לארה"ב במחצית השניה של המאה ה19 (ועד סגירת השערים ב 1924) הם דוגמא חיובית מעולה לערך של מדיניות שערים פתוחים.
          לגבי הטענה שלך שמהגרים מביאים פשע – אני לא מכיר מחקר שמראה שיש יותר פשיעה בקרב מהגרים מאשר בקרב כלל האוכלוסיה (באותו מעמד סוציו אקונומי וכו' כמובן). למעשה אני מכיר מחקר ישראלי שמראה ששיעור הפשיעה בקרב מהגרים *נמוך* יותר מאשר בקרב כלל האוכלוסיה.

          • נמרוד הגיב:

            ארצות הברית היא דוגמא למדינה שיודעת לקלוט הגירה. ועדיין מהגרות ממדינות מסויימות (היספאנים, למשל) רחוקים מהממוצע הארצי. היום האמריקאים קולטים בעיקר את אלו שכדאי לקלוט – ולא חוכמה לקלוט אליטות מהודו או מסין ולהפוך אותם לאזרחים מועילים.

            השחורים זאת דווקא כן דוגמא טובה – כשהעבדות הסתיימה, השחורים היו במצב טוב יותר מאלו של האפריקאים בארץ – הם הכירו את השפה והתרבות המקומית, גם אם היו חסרי כל. היום יש שחורים מצליחים בכל דרגי החברה האמריקאית, ועדיין קיימים הפערים. אם בעוד מאה שנה צאצא של פליט סודאני יוכל להיות מועמד לראשות ממשלה בארץ, אני אהיה גאה מאוד במדינה שלי ובפתיחות שלה לזרים.

            בנוגע לפשע – צריך להבדיל בין פשע שברובו נעשה בתוך המשפחה/על רקע היכרותי כלשהו (רצח/אונס) לבין פשעים שנעשים לרוב בין זרים (גניבה). הייתי שמח לראות את הסטטיסטיקות משני הסוגים, ואני בטוח שבסוג הראשון של פשעים התרומה של מהגרים, בוודאי אלו מאפריקה, שולית.

            • אלון לוי הגיב:

              היספנים דווקא מבצעים פשע באותו שיעור כמו לבנים לא-היספנים, ואחוזי האבטלה שלהם לא הרבה יותר גבוהים מאלו של לבנים. יש הרבה עוני כי חלק גדול מההיספנים הם מהגרים דור-ראשון שלא יודעים אנגלית טוב, אבל בדור השני הפערים קטנים ובשלישי הם נעלמים.

              • נמרוד הגיב:

                טוב לדעת. בכל מקרה, היה טוב מאוד אם ישראל הייתה מחליטה מי מהפליטים/מהגרי עבודה צריך להישאר, ולפחות מנסה לקלוט אותם טוב כמו היהודים האפריקאים שהגיעו אליה בשנות ה-50 (למעשה, היה טוב אם העדה האתיופית הייתה נקלטת טוב כמו המהגרים של שנות ה-50).

              • אילן הגיב:

                על מה אתה מסתמך לגבי נתוני הפשיעה של היספנים?

                http://www.project.org/info.php?recordID=174

                כאן זה לא נראה ככה.

    • בצלאל פאר הגיב:

      לא רק שישראל "צריכה לשלוט בכמות מהגרי העבודה/פליטים שנכנסים לשטחה" אלא שהיא צריכה לעצור את התהליך הזה שהוא הרסני לנו ולמהגרי העבודה.

      הדרך היחידה היא להשלים את הגדר מיד (ולהתחיל בבניית הגדר בגבול הערבה) ולהחזיר את המהגרים האלה בכלל דרך למדינותיהם או למדינות שלישיות שאיתם יש לנו קשרים והסכמים. כעת זה עוד אפשרי כי עדיין מדובר בכמות קטנה יחסית – נניח 60 אלף לכל היותר. צריך גם לעודד את המהגרים עצמם לחזור מרצונם, תמורת פיצוי של כמה מאות דולרים וטיסה חינם הביתה. אם לא – אז למחנה מעצר בנגב. שם רובם כבר יעדיפו לקבל את ההצעה לחזור למדינותיהם ולחסוך את המעצר.

      דרך אגב, מקרי האונס, השוד, הגניבות והפריצות בת"א עלו פלאים מאז שממשלת אולמרט הרשתה למהגרי העבודה האלה להתיישב במרגז הארץ – ת"א. יש קורלציה דבוהה להצטברות השחורים בת"א ולעליית הפשיעה בה.

      • נירה הגיב:

        וישראל גם צריכה על הדרך להסיר את חתימתה מהאמנה לסיוע לפליטים שהיא יזמה אחרי מלחה"ע השניה?
        ודרך אגב, הנתונים האחרונים הזמינים לציבור לגבי שיעור הפשיעה בקרב המסתננים מרמזים שכדאי להחליף את אוכלוסיית ישראל במסתננים אם רוצים להוריד את הפשיעה באופן משמעותי. כל הדיבורים על פשיעה גואה בקרב מסתננים הם הסתה חסרת כל בסיס עובדתי. מה שכן, אם תימשך ההזנחה הממשלתית של בעיית המסתננים, אפשר לצפות שעם הזמן והמצוקה הפשיעה אכן תגאה, לשמחתם של הגזענים והמסיתים.

      • איתי הגיב:

        כשאתה אומר שחורים, אתה מתכוון לשחורים-שחורים או שחורים חרדים? כי במקרה של חרדים יוסי כבר הביא דוגמאות לאנשים שמסכימים איתך

  13. דוד הגיב:

    אני חייב להגיד שכל פעם שאני שומע על פליט שגונב או אונס, לפני הכל, אני דבר ראשון מופתע.

    האנשים האלה הרי לא מטומטמים, הם מבינים שהם נמצאים כאן במצב מאוד מאוד לא יציב, ממש תלויים על חוט השערה, והם בטח מבינים שכל התנהגות עברינית מצידם תטופל ביד חזקה על ידי השלטונות.

    איך הם מוכנים להסתכן ולאבד מקלט מדיני בשביל כסף או יצר?

    • נמרוד הגיב:

      וכשאתה שומע על מישהו שנכנס לכלא ל-20 שנה אחרי שדקר מישהו במהלך מריבה על מקום חניה, זה נשמע לך הגיוני? בחלק ממדינות ארה"ב אתה יכול להיכנס לכלא ל-20 שנה על גניבת מסטיק, אם יש לך מספיק עבירות קודמות – ואנשים עדיין מבצעים את הפשעים הקטנים האלו כאשר הם על תנאי.

      למען האמת, אני הייתי מודאג מעצמי אם הייתי מצליח להבין אנס, בכל סיטואציה שהיא. בנוגע לגניבה – מי שרעב מספיק גונב, יהיה הסיכון אשר יהיה.

    • יהושאפט הגיב:

      פליט אחד כזה (או מהגר עבודה, לא יודע) גנב לחבר שלי את התיק בים, באמצע היום.

      אפשרי בהחלט שהוא מטומטם. אבל התגובה של חבר שלי לא כללה אפילו אלימות כלפיו, ולא דיווח למשטרה, אלא רק את השבת החפץ. מה אני מבין מזה?

      שהמדינה שלנו היא גן עדן. אל תשכח שהוא מגיע ממקום בו יש סיכוי טוב שעל גניבה תיכרת ידו… אז מה זה תיק במשטרה? מעצר עם אוכל כל יום? הבעת חרטה ועונש על תנאי? זהו מקרה קלאסי של שועל בלול תרנגולות. "היד החזקה" של השלטונות פה היא בדיחה יחסית למה שהוא רגיל אליו.

  14. מוקי הגיב:

    מדובר על ניסיון יפה ליפות את האמת.
    האמת לפיה בעיית הפליטים רק החלה וטרם טעמנו ממלוא השלכותיה על החברה הישראלית.
    לכן, לעשות קורלציה בין השואה או בין נתוני פשיעה
    היסטוריים אינה נכונה.
    הסודאני הממוצע לא מתאים לכאן ואין סיבה שיישאר.

    • מני זהבי הגיב:

      הרשה לי לגלות לך סוד: אם הרשויות במדינת ישראל ימשיכו להתעלם מבעיית הפליטים ולטמון את הראש בחול תוך צעקות "זאת מדינה יהודית!1111!!!", הבעיה אכן תלך ותחמיר. ומצד שני, אני גם לא חושב שמדינת ישראל תצליח אי-פעם להכניס את כל הפליטים/מסתננים/תקרא-להם-איך-שאתה-רוצה במחנות ריכוז. רמת האכזריות, האטימות וההארגון הבירוקרטי שנדרשים לכך זה לא משהו שקיים היום בישראל, ואני לא חושב שיהיה קיים בעתיד הנראה לעין. ישי, בן-ארי ודומיהם סה"כ מנסים לגרוף הון פוליטי על חשבון שנאת הזרים הקיימת בחלקים רבים של החברה היהודית בישראל. אבל שנאת הזרים הזאת היא לטנטית, ואני לא חושב שליל בדולח ישראלי הוא תסריט בעל סבירות ממשית.
      מה שזה אומר הוא שרשויות המדינה צריכות להרים את הישבן מהכיסא, ובמקום לפזר סיסמאות, לגבש תוכנית עבודה שגם תתחשב בזכויות האדם של הפליטים/המסתננים וגם תהיה מציאותית, ולבצע אותה. אילו הדבר היה נעשה, הראשונים לסבול מכך היו קבלני העובדים הזרים, אבל לא הייתי מזיל דמעה על הנזקים שהם יספגו. מצד שני, מתי מדינת ישראל גיבשה וביצעה תוכנית רצינית כלשהי שאינה קשורה בהשתלטות על אדמות פלסטינים או בהעברת נכסי ציבור לבעלות אוליגרכים?

      • סלבה הגיב:

        בדיוק מה שמני אמר.
        למרות שאני חושב שאדם חייב לצאת מנקודת הנחה שבכל מקום וזמן אנשים הם מספיק אכזריים כדי לעשות לילות בדולח ולהרוג את השכנים שלהם בלי הנחות של "פה זה לא יקרה."

    • עדו הגיב:

      גם סבא שלי שעלה הנה מאסטוניה לא ממש 'התאים' הנה.

      • סלבה הגיב:

        כן אבל אתה צריך להניח שהמדינה אז רצתה בסבא שלך ושהיה לה שימוש עבורו. במקרה הכי גרוע סבא שלך היה עוד יהודי שיעזור במאבק הדמוגרפי ובמקרה היותר טוב הוא בא עם משפחה כשגם לו וגם לאישתו יש מקצוע והוא באמת יכול לעזור לבנות מדינה.

        במקרה של הפליטים אנחנו מדברים על אנשים שאי-ההתאמה שלהם הרבה יותר גדולה מבחינת תרבות והשכלה והמקסימום שאתה יכול להוציא מרובם זה פועלים לעבודות שחורות. למרות שאלו מהם שהם כן בעלי מקצוע בהחלט יכולים וצריכים להיות תוספת מבורכת למדינה. כנ"ל ילדים שאתה יכול לגדל בתוך מערכת החינוך והתרבות של המדינה אם המדינה מוכנה לעשות את ההשקעות הנדרשות.

        • עדו הגיב:

          לא הייתה אז מדינה. היה פה מנדט בריטי שלא בהכרח חשב שהסבא שלי 'מתאים'. הוא עזר להקים את המדינה אבל הגיע כאזרח אסטוני למקום שבו לא היה ממש רצוי.

      • בצלאל פאר הגיב:

        אז למה הוא נשאר כאן? הוא כמובן היה חופשי לחזור לאסטוניה או להגר לקפיטליזם האמריקאי. אבל אתה חייב להודות שלפחות האופציה שיגור בישראל, המדינה היחידה שלא תדחה יהודי בתנאי שהוא לא פושע, מקבלת מקלט מפני אנטישמיות.
        לכן ההערה שלך ממש לא רלוונטית.

        • גיל ל הגיב:

          איך עובדת הלוגיקה של התשובה שלך? הסבא של הבחור הגיע מאסטוניה, נשאר כאן, ומשום שנשאר משמע היה מתאים?

          גם האפריקאים נשארים כאן, לא? והם חופשיים לחזור..

  15. דורצח הגיב:

    מה שמדהים כאן בעיני זאת הקסנופוביה המעורטלת. זה אפילו לא דיבורים רציונליים כביכול על "תרבות פרובלמטית" או "חוסר התאמה". זאת שנאת זרים כל כך שקופה וגלויה, שמקבלת כל כך הרבה תמיכה, שאי אפשר שלא לפחד.

  16. סלבה הגיב:

    יוסי,
    לדעתי אתה קצת מגזים כשאתה אומר שיש קשר ישיר בין כל הגורמים.

    עד כמה שאני מבין, אז התקשורת מדווחת על זה כמו שבכל מדינה בעולם היו מדווחים על מקרי פשיעה ואונס כאלה. שלא לדבר על כך שהפליטים הם באמת תופעה מוזרה ואמיתית: זו באמת בעיה שיש כל כך הרבה זרים שפשוט אין להם מה לעשות ואין למדינה מה לעשות איתם. אני באמת חושב שמדובר בסתם עיתונאות זולה מאשר משרוקית כלבים מכוונת.
    הפוליטיקאים שתופסים על זה טרמפ הם לא הפתעה לאף אחד. גזענים שחושבים שזרים הם אנסים נושאי מחלות היו שם לפני הזרים וכנראה יהיו שם גם אחרי. מה שדפוק זה שאלה מהם שנמצאים בממשלה ויש להם השפעה כלשהי על המצב כולם מתעוררים רק אחרי שהבעיה נוצרה, ואלה הבעיות שהם כביכול אמורים היו למנוע מראש עם התפקידים והאג'נדות הגזעניות שלהם: פשוט התעלמו מהבעיה עד שאפשר היה להתחיל לעשות רעש ולהרוויח הון פוליטי.

    ובקשר למחנות, אני יודע שזה נשמע נוראי ודורש את ההקבלות ההיסטוריות שבאות עם מילה מחנה אבל אני לא מצליח לחשוב על אפשרות אחרת כדי לטפל איכשהו בכמות כל כך גדולה של אנשים, גם אם המטרה שלך היא לתעד חלק מהם ולתת להם להתשלב בתוך המדינה שלך. בכל מקרה אתה תרצה קודם לבדוק מי מגיע למדינה ולברר מה אתה יכול לעשות איתו ורק אחר כך להחליט אם לתת לו להכנס או לא, ובשביל זה אתה צריך לעצור אותם פיזית מהלכנס למדינה שלך וברור אותם שמה, ולהכריז על אלו שכן נכנסו לא חוקית כלא חוקיים.

    ולהגיד שכל הפליטים צריכים לשאת בעוון של מספר זעום של פליטים פושעים זה עבודה בעיניים. זה ניסיון לצייר את המצב כאילו מלבד כמה פליטים בעיתיים שפונים לפשע אין בעיה אחרת עם הפליטים, כשזה ברור שיש. אין להם מה לעשות כאן ואין למדינה מה לעשות איתם. המצב לא היה צריך להגיע למה שהוא עכשיו והאשמים כאן הם לא איזה מסיט כזה או אחר, למרות שהם ללא ספק חארות וגזענים, הממשלה כולה אחראית לזה – הם הפילו את הכדור ודפקו גם את הפליטים וגם את האזרחים. לא היינו צריכים בכלל להגיע למצב הזה שפתאום יש אלפי אנשים שמרוכזים במקום אחד ואין לאף אחד מושג מה עושים איתם. ודווקא עכשיו מגיעים כל אותם אנשים עם הצעות מפגרות ולא הומאניות כדי להתמודד עם הבעיה ואתה תקוע בקרב מפסיד כי אתה מוצא את עצמך מנסה להגן על אנסים בשיח הציבורי.

    • נירה הגיב:

      לאתיופים כן היה מה לעשות כאן? למדינה כן היה מה לעשות איתם?
      מחנות פליטים זו אופציה לגיטימית לחלוטין לפליטים שאין אפשרות לקלוט אותם בישראל, כמו גם פנייה לאו"ם לסיוע בטיפול בהם וניתוב פליטים למדינות אחרות שיסכימו לקלוט מכסות מסויימות. אבל ישראל לא עושה אפילו את הצעד הראשון בכיוון הזה: בדיקת מעמד המסתננים. במקום זה היא שולחת אנשים חסרי כל לרחובות שיעשו את מה שהם חייבים כדי לשרוד, ואז מלבה שנאה נגדם כשהם הופכים (הפתעה, הפתעה) לבעיה.
      ואף אחד לא מגן על אנסים. מקומם של אנסים בכלא, לא משנה מאיפה הם באו.

      • סלבה הגיב:

        נירה, האמתי שאם האתיופים כן היה מה לעשות. הם נחשבים יהודים מה שאומר שלמדינה הזאת יש עניין בהם. הם גם אחת מקבוצות היהודים הבודדות בעולם שהחיים שלהם מספיק גרועים כדי שיהיה קל לשכנע אותם לבוא לארץ.
        אם הם לא היו נחשבים יהודים לא היה נעשה שום מאמץ להביא אותם ארצה או לשלב אותם.
        דברים נוספים שעושים איתם זה לשלוח את הילדים שלהם לבתי ספר דתיים ולהעביד אותם בכל העבודות הכי גרועות שיש למדינה להציע ובזמן הנכון לשלוח אותם לצבא כדי שיוכיחו לנו שהם ראויים להיות חלק מהמדינה.

        כשאני אומר שאתה מוצא את עצמך מגן על אנסים אני מתכוון ל"טריק" המלוכלך שעושה הימין שנמצא כרגע בשלטון. קודם הוא נותן לבעיה להופיע, ובאמת שזה מעיד על חוסר יכולת מסחרר שאפילו שר שממונה בדיוק על הדבר הזה שהוא שונא זרים לא עשה שום דבר כדי למנוע את הבעיה, ואז הימין מנצל את הבעיה שהוא עצמו התעלם ממנה כדי ליצור הון פוליטי. עכשיו אדם מהשמאל נמצא בעמדה שבשיח הציבורי הוא כביכול מגן על אנסים ונתפס כהוזה ששונא את העם שלו רק בגלל שהוא רוצה שיפתרו את הבעיה הזו בצורה הומאנית.

      • דניאל הגיב:

        נירה, אני מציע לך לקרוא קצת על העליה האתיופית ותגידי לי אז אם האתיופים הם עוד "מהגרים", או יהודים שכמהו להגיע לירושלים. http://www.israelhayom.co.il/site/newsletter_opinion.php?id=8698&newsletter=20.05.2012&r=1

  17. בצלאל פאר הגיב:

    בקיצור, המשימה העיקרית של המדינה עכשיו היא למנוע כניסת שחורים נוספים והחזרה לאפריקה את ה-50 ~ 60 אלף שחורים שכבר נכנסו בצורה בלתי חוקית לישראל. שני הצעדים האלה הם הצעדים ההומניים ביותר שמדינת חוק יכולה לנקוט כנגד מהגרי עבודה שנכנסים לישראל בצורה בלתי חוקית.

    השמאלנים רעי הלב ישתמשו שוב בשואה ככלי נשק של מי שנתפס בקלקלתו. כמובן שאין קשר, ולהיפך, רדיפת היהודים באירופה היא דוגמה בדיוק הפוכה לניסיונם הכוזב להשוות את השחורים/ערבים של היום ליהודי אירופה שלפני 80 שנים. אבל תיאוריית הדימוניזציה של היהודי היא נישקו של החלש בעמדתו שאין הוא מוצא עוגנים הגיוניים, מדיניים וחוקיים לטענתו הבסיסית שמנסה תמיד לטעון שהיהודים היום הם אנשים רעים ומדינתם היא נזר הגזענות!!!!

    העובדה שבן ארי, דנון ואלי ישי התריעו לפני שנודע על צביר הפשעים שביצעו השחורים המוסלמים רק מעידה שהם חשבו רציונלית והתריעו מהצםוי. דבר שהשמאלנים משום מה תמיד נכשלו בו.

    פתרון ביניים ראוי יכול להיות שבן ארי ישכור מספר דירות בתפזורת בצפון תל אביב ויקרא לשחורים להגיע למקלט לילה לדירות האלה תמורת שקל ליממה. לדירות האלה יידחסו כמה שיותר שחורים, שב-24 השעות הפנויות שלהם ביממה ירבצו ברחובות צפון תל אביב. אני בטוח שהצפונבונים ישמחו לתגבור שכונותיהם ב"פליטים" וימהרו לחבור אליהם ולסייע להם. ממש כמו שהם 'לא ברחו' מבריכת 'גורדון' כשבן ארי חילק כמה צ'פרים שלחורים – חצי יום שחייה חופשי בבריכה. אם אתם כל כך רוצים לעזור למחפשי העבודה השחורים אז למה אתם בורחים מהם? למה שלא כל שמאלני גאה ייאמץ לו שחור לתפארת השלום העולמי? למה לתמוך בשחורים, אבל שהם אצל השכן?

    • נירה הגיב:

      שכחת משהו: ישראל חתומה על אמנת סיוע לפליטים. למעשה, היא היתה אחת מהיוזמות שלה בעקבות השואה. זה אומר שישראל מחוייבת לבדוק את מעמדם של המסתננים כדי לקבוע אם הם פליטים או מהגרי עבודה (מה שהיא לא עושה) ולסייע לפליטים. אתה מוזמן לפנות לממשלה שלך במקום לשמאלנים ולשאול אותה למה לא מתבצעת בדיקת מעמד של מסתננים, ובמקום זה "משחררים" את כולם בדרום תל אביב משל היו כלבים משוטטים והופכים אותם לבעיה של האזרחים הכי חלשים בחברה שלך.

    • עדו הגיב:

      האמת? גם אני חשבתי על הרעיון שלך פעם. לצערי אין לי מספיק כסף, אבל אם הייתי יכול הייתי קונה כמה דירות בשכונה חרדית ומשכן שם חילונים, כמה דירות בהתנחלות ומשכן שם ערבים (ישראלים כמובן) קונה כמה דירות בקרית מלאכי ומשכן שם אתיופים.. בעצם את זה לא היה צריך לעשות, זה כבר קרה מעצמו.

  18. ענבר הגיב:

    האמת, זה לא כל כך משנה אם האנשים האלה הם כולם שוחרי שלום ואנשים טובים או רוצחים ואנסים
    הנקודה היא שהם באו לפה והם בעיה ענקית. אתה רוצה לתת לכולם מענק? אולי זכות שיבה לכל אפריקה למדינת ישראל הקטנה שיש לה כל כך הרבה כסף ויכולת לסייע לכל כך הרבה אנשים נזקקים ומסכנים. הם מתגודדים בגנים ציבוריים. הם השתלטו על דרום תל אביב על אילת על ערד והם פשוט לא שייכים. הם קבוצה של אנשים ללא פתרון ואין לנו יכולת כספית לכלכל אותם ולסייע להם. אסור להם להכנס. זה לא הגיוני שעם כל הצרות שיש לנו במדינה יהיו פה כל כך הרבה זרים. או שאתה רוצה שהמדינה שלנו תהיה ארה"ב דמוקרטיה גדולה שמקבלת את כל הזרים שבעולם כשבעצם כל המטרה של המדינה היא שיהיה מפלט בטוח ליהודים בכל רחבי העולם שאם רודפים אותנו אז יש את מדינת ישראל (אה אופס.. ארה"ב כבר לא כל כך ככה… לא כזה פשוט לקבל אזרחות אמריקאית או שאני טועה?)

    • נירה הגיב:

      כל פעם צריך לחזור על אותו הדבר: ישראל חתומה על אמנת סיוע לפליטים. מדינות ארופאיות שבודקות את מעמד המסתננים אליהן נותנות מעמד פליט לשישים עד מאה אחוז (כמעט) מהם. בישראל מספר חד ספרתי של מסתננים מקבלים מעמד פליט בשנה כי ישראל לא בודקת את מעמד המסתננים כפי שהיא מתחייבת לעשות. אף אחד, שמאלני או סתם עוכר ישראל, לא מציע להביא את כל אוכלוסיית אפריקה ארצה. יותר מזה: מי שנבדק מעמדו ונמצא שהוא מהגר עבודה – שיגורש. אבל בפליטים ישראל מחוייבת לטפל מתוקף האמנה שהיא חתומה עליה. אפשר בהחלט לבנות מחנות פליטים ולפנות לאו"ם לסיוע אם יש יותר פליטים ממה שישראל מסוגלת לקלוט. אבל במקום זה הממשלה שלך בוחרת להניח לאלפי מסתננים לשוטט ברחובות ולהפוך לבעיה של תושבי השכונות החלשות. ואז להסית נגדם.

      • ערן הגיב:

        שלא לדבר על זה שהצורך "לכלכל" אותם נעלם כאשר מאפשרים להם להשתלב ולעבוד – למעשה הם יכולים להפוך את החברה להרבה יותר עשירה ויצרנית, כמו שאפשר ללמוד מדוגמאות מוצלחות של מדינות הגירה כמו ארה"ב ואפילו ישראל. ההנחה שלכם שמגיעים X מהגרים = מגיעים X אנשים שלא עובדים וצריך לפרנס אותם, היא הרי מופרכת לחלוטין.

        • סלבה הגיב:

          איזה יצרנים ואיזה נעליים? אלה אנשים שבקושי יודעים קרוא וכתוב.
          אתה לא מדבר על גל עליה של מהנדסים רופאים ובעלי מקצועות חופשיים אתה מדבר על אנשים שהמקסימום שאתה יכול לעשות איתם כרגע זה לתת להם לעבוד בבניה כפועלים לא מוכשרים, לעבוד בעבודות אחזקה וכל שאר העבודות שאתה מוצא רק אתיופים וערבים עושים.

          אין כמעט מדינה בעולם הזה שמעוניינת להוסיף לאוכלוסיה שלה אנשים כאלה. אני שמח שאתה חושב של פנטזיות של אינטגרציה וחברה רב גונית אבל יקח לזה כמה עשרות שנים טובות ובנתיים המדינה צריכה או להפקיר אותם לתחתית הסולם איפה שסביר שהם ישארו במערכת קפיטליסטית או להשקיע בהם כסף ולהפלות אותם לטובה כדי לזרז את השילוב שלהם בחבר'ה, ובפעם אחרונה שבדקתי אף אחד לא ישב בממשלה ושאל את השאלה אם כדאי או רוצים פשוט להגדיל את מספר האזרחים במדינה באופן כזה. מה גם שאם מדובר בלא יהודים סביר מאד להניח שהתשובה תהיה פשוט לא בגלל שהמדינה הזו (או לפחות הממשלה הנוכחית) חיה בפחד קיומי ממצב שבו אין רוב יהודי בין אזרחי המדינה.

          • סלבה הגיב:

            אגב אני מתנצל על זה שאני יוצא פה רוסי גזען. ההשוואה הזו להגירה הרוסית היא לא בכוונה, אני מדבר על פוליסות הגירה של מדינות מפותחות בכלל.
            "רוצה להיות אזרח? אחלה. מה אתה יכול להציע למדינה שלנו?"
            "אהה… אתה מנקה רחובות… טוב שמע יש לנו מספיק כאלה בתאכלס. תחזור אלינו כשתהיה רופא או חקלאי עם ניסיון בהחזקת משקי בקר גדולים. כאלה אנחנו צריכים עוד."

            • סלבה הגיב:

              זה גם הפעם הראשונה שאני מוצא את עצמי פרקליט השטן ואני חייב להגיד שזה נוח אחושרמוטה פשוט להגיד יהודי- אז זה בסדר למדינה, לא יהודי – לא קונה.
              זה מחלק את העולם בצורה כל כך נוחה וברורה בשיחה הזו שזה מטומטם. לא צריך יותר להסתכל על אנשים לפי איזשהי אמת מידה מסובכת ולהעריך אותם. כל מה שצריך לעשות זה לצעוק "הם לא יהודים" וזה מספיק סיבה כדי לא לתת להם אזרחות ולהעיף אותם מהמדינה. לא פלא שאנשים לא מוותרים על השקפת העולם הזו, היא ממש נוחה.

              • נירה הגיב:

                סלבה, כרגע יש בישראל שתי בעיות קשות שאפשר היה (אם ישראל היתה מעוניינת להיות דמוקרטיה מערבית ולא אתנוקרטיה יהודיסטית) לשלב אותן לפיתרון אחד: בעיית הפליטים ובעיית העובדים הזרים. מה שקורה עכשיו זה שישראל מיבאת בשיטת הדלת המסתובבת עובדים זרים לכל העבודות ה"נחותות" שציינת, תוך שקבלני העובדים הזרים גובים דמי תיווך לא חוקיים (גם לפי החוק הישראלי) ומתעשרים על גבם של העובדים הזרים בחזיריות דוחה במיוחד. בו זמנית היא נמנעת מלבדוק את מעמד המסתננים ולקלוט את הפליטים כפי שהיא מחוייבת לעשות. אז יוצא שישראל דווקא כן "מעוניינת להוסיף לאוכלוסיה שלה אנשים כאלה" (ובל נשכח שפליטים הם מהגרים זמניים, שאמורים לחזור למדינות שלהם בחלוף הסכנה, ורובם גם מעוניינים בכך), ובמקרה יש לה בדיוק אנשים כאלה שמבקשים בה מקלט. המצב הזה היה יכול להיות פתיר לחלוטין, אלמלא ממשלת ישראל היתה מושחתת וגזענית כל כך.

          • מני זהבי הגיב:

            > שהמקסימום שאתה יכול לעשות איתם
            > כרגע זה לתת להם לעבוד בבניה
            > כפועלים לא מוכשרים, לעבוד
            > בעבודות אחזקה וכל שאר העבודות
            >שאתה מוצא רק אתיופים וערבים
            > עושים

            רגע, אבל בשביל לעבוד בעבודות האלה בדיוק מביאים לכאן אלפי פועלים זרים מדי שנה. אפשר לעצור את המסלול הזה (או לצמצם אותו לפיקנטריה כמו מסעדות אתניות) ולהחליף את הפועלים הזרים בפליטים/מסתננים אפריקאים.

            • סלבה הגיב:

              נירה, מני,
              אתם מטיפים למקהלה. אני מסכים איתכם. זה יהיה מאד מרשים ומתוחכם אם הממשלה אשכרה תעשה משהו כזה ולשם שינוי תטפל בבעיה בלי להחמיר אותה.

              לגבי זה שרוב אותם מהגרים רוצים להשאר כאן באופן זמני אני לא כל כך בטוח. לפי החוק הבינלאומי אי-אפשר להחזיר מחפשי מקלט למקום המוצא שלהם כל עוד יש שם מלחמה ונשקפת להם סכנה ואין דרך ריאלית להעריך כמה זמן אותם מחפשי מקלט ישארו במדינה. חוץ מזה לדעתי חלק גדול מאד מהם היה מעדיף להשאר כאן ולא לחזור הביתה גם אם האפשרות לחזור היית קיימת. זה כמובן רק דעתי ואין לי דרך לקבוע אז יכול להיות שההפך הגמור נכון.

      • עמרי הגיב:

        אני חושב שזרם המסתננים\פליטים\מהגרי\עבודה\אפריקנים\אפריקנרים (אליבא דברוך מרזל) גדול מדי בשביל להפריד בצורה מסודרת בין פליטים למהגרי עבודה.

        גם ההשוואה לאירופה בעייתית. ברמה המשפטית אני כמובן לא יודע מה האפשרויות של ישראל, ומאיזה אמנות אפשר להתעלם. אבל ברמה הערכית ההשוואה לאירופה לא בהכרח הוגנת בגלל הקרבה הגיאוגרפית לאירופה.

        בשורה התחתונה, זה מגוחך להתעלם מכך שהגעה לא מתוכננת ולא מתוזמנת של מספר גדול כ"כ של אנשים שמועדים לעוני. אני לא יכול להרשות לעצמי להיות בצד של אלי ישי, ברוך מרזל או מיכאל בן ארי. הגזענות שלהם מזעזעת. אבל נראה לי שגם לצד השמאלי של המפה אין לא פתרון, בקושי הכרה בבעיה.

        ואני לא חושב שהממשלה בוחרת לנהוג בבעיה ככה, מתוך איזו קונסיפירציה קפיטליסטית לשסות את כל החלשים זה בזה. נראה לי הרבה יותר סביר שכמו בשאר תחומי החיים, יש כאן בעיקר אימפוטנציה ולקות רואי.

        אני לא חוש

        • נירה הגיב:

          עמרי, אפשר היה לקלוט חלק (ואפילו חלק גדול) מהפליטים, ולהקים מחנות פליטים לכל השאר. אפשר היה לפנות לאו"ם לבקש סיוע ולפנות למדינות אחרות שיקלטו חלק מהפליטים. אפשר היה לפחות לנסות למצוא פיתרון לבעיה הזו, שהיא אכן גדולה וקשה. אולי זה לא היה מצליח, אולי מדינות אחרות לא היו מסייעות והיה מתרחש אסון הומניטרי במחנות הפליטים, אבל אפשר וראוי היה לפחות לנסות. במקום זה הממשלה שלך זורקת את המסתננים בדרום תל אביב, כשהסוף של ה"מדיניות" הזו ידוע מראש. אתה חושב שיש כאן בעיקר אימפוטנציה ולקות רואי? אני חושבת שיש כאן גם לא מעט גזענות וציניות. יש בממשלה כמה וכמה אנשים שעבורם לא-יהודים הם לא בני-אדם, ומבחינתם ליבוי שנאת זרים אומר רווח פוליטי מובטח.

          • עמרי הגיב:

            אני חושב שמדובר בעיקר באימפוטנציה, כן. אבל זה לא שאת לגמרי טועה.

  19. פ. ליט הגיב:

    מה זאת אומרת "רוב מקרי האונס האלה הוא של יהודים כלפי יהודיות"? רוב מספרי? רוב מקרי האונס המדווחים גם לא היו קשורים לבני סלע, אז הוא צריך להיסתובב חופשי?

    • נירה הגיב:

      אף אחד לא אמר שהאנסים לא צריכים לשבת בכלא, אבל לא כל הסודנים צריכים לשבת בכלא בגלל אנס סודני כמו שאתה כיהודי לא צריך לשבת בכלא בגלל בני סלע.

      • פ. ליט הגיב:

        לא הבנת. היהודים הם רוב מספרי עצום לעומת המסתננים, אז סביר שהם יהיו רוב גם במקרי האונס, לא? השאלה היא פרופורציה במקרים ביחס לפרופורציה באוכלוסיה.

        • שונא גבינה הגיב:

          אלפי מקרים של עבירות מין באוכלוסייה שמונה כמה מיליונים, מול שני מקרים באוכלוסייה שמונה כמה עשרות אלפים — מצביעים על פרופורציות דומות בשיעור עבירות המין בקרב אוכלוסיית המהגרים ואוכלסיות הישראלים.

          לא שזה משנה משהו: אף אדם חף מפשע לא צריך להיענש בגלל מעשים של אדם אחר. שיעור הגברים שמעורבים בפשע גבוה בהרבה משיעור הנשים שמעורבות בפשע (באופן עצום!), ובכל זאת, גבר שלא ביצע פשע לא צריך לשאת בשום אחריות על כך שהוא שייך למין שמבצע את רוב הפשיעה. מה שנכון לגבי גברים, בוודאי נכון לגבי סודנים.

  20. עצות מעשיות
    כפי שהתפרסם ב- 17.5. ב- http://www.monitin.org.il
    האזנות
    הרחבת חוק 'האח הגדול' שיאפשר גם למשרד החקלאות וגם לרשות העתיקות להאזין לך קל מאוד לעקוף. כל מי שרוצה לדבר בבטחה קונה 'טוק מן'. אין רישומים מי קנה את המכשיר ולמי שייך המספר הסלולרי. למניעת עין נוספת שתקרא את הדואר האלקטרוני, מתכתבים דרך שרתי פרוקסי. ותמיד קיימת האפשרות להתכתב מקפה אינטרנט עם כתובות ג'מייל מתחלפות. קשה לאדם הסביר, הכרחי לפושע. מה שאומר שרק מי שאין לו מה להסתיר מהחוק, סודותיו הפרטיים ייחשפו.

  21. רינת דיין הגיב:

    בדרך כלל אני לא מגיבה לכתבות מסוג זה אבל יש לי כמה הסתייגויות מהמאמר: דבר ראשון, בטיעון שלך אתה משווה את התקשורת והציבור הישראלי (המתלהם) לנאצים של 1938. זאת הגזמה פראית לדעתי והשוואה לא ראוייה כל כך. האם היחס בין הציבור הישראלי לפליטים מאפריקה הוא כמו היחס של גרמניה ליהודים ב-38'? ממש לא!

    דבר שני, כפי שנכתב פה בתגובות קודמות, התקשורת לא תפספס מקרים סנסציוניים כדי לעשות כותרות (כמו מקרי האונס שהיו עכשיו) ולשחק על הקסנופוביה הקיימת בציבור הישראלי. מצד שני, היית מעדיף שלא יכתב על זה בכלל? או אולי בגלל שהם פליטים ומסכנים אז מותר להם לאנוס? לא הבנתי בדיוק את הטענה הזאת. כן, התקשורת מתלהמת וכן יש גזענות בחברה הישראלית (לא מפתיע) אבל מה זה קשור לאלי ישי? צריך להבדיל בין גזענות שנובעת מבורות ופחד וכזאת שנובעת מדת או איזשהו מאבק בין-סקטוריאלי מטונף שמוביל ישי.

  22. אמיר הגיב:

    ארבעה גברים אונסים אישה ברחוב, אנס אונס זוג – יש כאן משהו חדש ושונה מהותית מפשעי האונס האחרים, כזה שנובע גם מהעובדה שלאנשים האלו אין כאן חיים נורמליים. הפחד הוא הגיוני ומתבקש.

    צריך להפריד בין פליטים למהגרי עבודה, את הראשונים לשקם ולתת להם אזרחות ואת האחרים לגרש או לשלבם כעובדים זרים אם הם קטינים או זמן רב בארץ.

    הניסיון להציג את התגובה הציבורית כולה כפחד מערבוב דם פשוט לא נכון. זה פחד אמיתי מהדרדרות שלטון החוק במקומות מסוימים. כנראה שמדינה מודרנית יכולה לקלוט אזרחים ממדינות מתפתחות בקצב מסוים בלבד.

  23. נועה הגיב:

    מבזק מ"הארץ" : "גבר סודני הותקף על ידי שני אלמונים בחדרה. פונה לבית החולים הלל יפה עם פגיעת ראש". מעניין שהאלמונים הללו לא מקושרים לשום עדה או לאום. אם אתה עבריין ישראלי, אתה אלמוני, ואם אתה עבריין סודני, אז אתה סודני וכל הסודנים הם אתה.

    • נועה הגיב:

      שלא לדבר על הקשר שבין ההתקפה הזו של האלמונים וההתקפה התקשורית והפוליטית

  24. שלומית הגיב:

    אחד הפוסטים, אם לא ה.

  25. סלבה הגיב:

    אם יש דבר אחד שכולם יכולים להסכים עליו, שמאל וימין ביחד, זה שהמדינה פישלה בנושא המהגרים האלה.
    אם הייתי אדם לאומני שהצביע בשביל הממשלה הזו הייתי מאד כועס שאותם אנשים שהצבעתי עבורם ובניתי עליהם לשנוא זרים מספיק כדי להרחיק אותם מהמדינה נתנו לכל הזרים האלה להכנס ואז לא עשו שום דבר כשהבעיה החמירה. אז יופי שאמרו שהם מביאים מחלות, זה כל גזען יודע להגיד. מה לעזאזל הם עשו כדי למנוע את הבעיה? כלום.

    זו יכולה להיות הזדמנות טובה בשביל השמאל באופוזיציה גם לתפוס את הממשלה עם המכנסיים למטה כי היא פישלה וגם לגרום לאנשים להסתכל עליהם בצורה קצת אחרת אם הם ינסו לקדם פיתרונות ריאליים לבעיה הזו שרוב האוכלוסיה לא היית מצפה שהשמאל יתמוך בהם.

  26. נתן הגיב:

    אף אחד לא באמ סופר את תושבי דרום תל-אביב .
    מפלגות השלטון (ש"ס ישראל ביתנו הליכוד) יודעות שמדובר באוכלוסיה שתצביע עבור השלטון בכל מקרה ובכל תנאי ולכן אין מה להתרגש מהם. ממילא אם תשאל אותם מי אשם במצב הם יטענו ש"ארגוני זכויות אדם" ,ה"שמאלנים" וה"אשכנזים".
    בקיצור מי שמפתח מנטליות של עבד מקבל יחס בהתאם.

  27. sivan הגיב:

    how the dream is turned into a nightmare reality.
    is our people becoming our worst nightmare?
    powered by high tech.are we condemned to out do history?

  28. א.ב. הגיב:

    הפסקתי לקרוא בתחילת הפסקה השלישית. עצם העובדה שאתה מסוגל להשוות בין המקרה של גרינשפן למקרי האונס מראים שהיכולות ההשוואתיות שלך ויצירת קישורים ותבניות לא מפותחות מספיק כדי להוביל דיון אינטלקטואלי חסר הטיות וסילופים. רק למקרה ולא הבנת אני אסביר את עצמי מעט ומעבר לזה תצטרך לעבוד לבד:
    מקרה אונס או אלימות כלשהי הוא תוצר של חינוך לקוי, לעתים גם תרבות המתירה את דמם של ה"כופרים" או תוצאה גם של מצב סוציו-אקונומי בעייתי שדוחך אדם אל מעבר לגבולות החוק.
    הרצח של הפקיד הגרמני היה תוצר של אידאולוגיה, לעתים יותר מידי חינוך. לא ננתח לעומק.
    מדובר בשני דברים שונים מאד. המקרה הראשון נובע מהבדלים שניתן לסכם בקבוצות אוכלוסיה. כן, ברור שלא כל חברי אותה קבוצה הם אנסים, אבל אם רוב האנסים מגיעים מאותה קבוצה, טיפול באותה קבוצה (או גירושה) יפתור את רוב הבעיה. אמנם לא כל הפלסטינים מחבלים, אבל אם כל המחבלים מגיעים מקבוצת אוכלוסיה מסוימת, טיפול באותה קבוצה יטפל ברוב הבעיה. קוראים לזה "אפליה סטטיסטית". כן, זה סוג של אפליה, אבל היא מעוגנת בידיעה שסטטיסטית, האפליה שלך עובדת.

    • נירה הגיב:

      כן, גם רצח רבין היה תוצאה של יותר מדי חינוך. וגם דיכוי נשים בערב הסעודית ואפגניסטן זה בסך הכל תוצאה של יותר מדי חינוך. לי קצת קשה להבדיל בין חינוך לאידיאולוגיה נפשעת לבין סתם חינוך לקוי, אבל זו בטח רק אני.
      ואגב, לא קוראים לזה "אפליה סטטיסטית" אלא "ענישה קולקטיבית". היו מקרים שעשו את זה ליהודים, אבל אז זה היה בגלל "חינוך לקוי" או "יותר מדי חינוך" או משהו כזה.

      • עדו הגיב:

        ובנוסף. עד שהיו פה הפליטים האלו, רוב הפשיעה של יהודים בישראל הייתה מצד עדות המזרח – עובדה סטטיסטית.
        אז לגרש מפה את הערבים, הפליטים והמרוקאים זה בסדר נכון? כי סטטיסטית האפליה הזאת עובדת.

    • שונא גבינה הגיב:

      "אם רוב האנסים מגיעים מאותה קבוצה, טיפול באותה קבוצה יפתור את רוב הבעיה."… מילת המפתח כאן היא "אם". זה לא המצב שלפנינו. דווח בעיתונות על שני מקרים של אונס מצד מהגרים סודנים.

  29. ערן הגיב:

    האפריקנים האלה בהחלט לא פושעים בהכללה, אבל הם שוהים בלתי חוקיים, כלומר הם עברו על החוק ונכנסו בדרך לא חוקית, ולכן הם לא צריכים להיות כאן. כשהם שמרו על פרופיל נמוך ועבדו לפרנסתם ולפרנסתם משפחותיהם באפריקה או באסיה זה לא הטריד אותנו יותר מדי. אבל עכשיו הם מזרזים בעצמם את הגירוש שלהם חזרה לארצותיהם.
    לדעתי ההשוואה לליל הבדולח מוגזמת מאוד, אי אפשר כשכל פעם יש כאן התנהלות שאינה לרוחו של אדם הוא משווה את ישראל 2012 לגרמניה 1939.

    • אילן הגיב:

      ואם הם פליטים? ישראל לא בודקת את זה, ובכך עוברת היא על החוק.

    • מני זהבי הגיב:

      מי זה "הם"? מתוך כמה עשרות אלפי אפריקאים לא-יהודים שחיים בישראל, יש כמה אנסים. איך זה נוגע לשאר האפריקאים?

  30. עמית הגיב:

    באמת, אין ספק שהשוואה של מצבו ל 1939 הוא מעשה שלא ייעשה. אלא אם כן אתה ראש הממשלה…

  31. נתנאל הגיב:

    הכותב הנכבד שכח לציין ש **כולם** עבריינים מסיגי גבול, בנוסף הם מבצעים את 40% ממקרי הפשיעה בת"א.
    רובם המוחלט לא פנו לאו"ם לקבלת תעודת פליט וגם אם פנו אין לנו חובה לקבל את כולם או אפילו אחד מהם שכן אין לנו גבול משותף עם סודן, ישנן עוד מדינות החתומות על אמנת הפליטים – הן מוזמנות לשאת איתנו בנטל.

  32. שוש הגיב:

    מישהו מכיר מדינה באירופה שקלטה כמות עצומה של מוסלמים פליטים או מהגרים והיא עכשיו מלבלבת? לקליטה הזו יש מחיר כבד, ויש צורך לעשות אותה כראוי אם בכלל, וישראל אינה עושה דבר, רק מטמינה את ראשה בחול. לכל הנושא הזה אין שום קשר למקרי האונס, כי זה ברור שמסתננים ופליטים יביאו איתם בעיות, מכל סוג שהוא. הכתבה הזו טועה במספרים, טועה בסטטיסטיקה וטוענת שאנחנו סתם נטפלים לסודנים. הכתבה הזו לא קשורה לבעייה עצמה, שכן גם אם הם לא היו אונסים, עדיין היתה הבעייה קיימת.

    • עדו הגיב:

      בשנות השלושים, כשניסו למצוא פיתרון ליהודי אירופה, זה בדיוק מה שאמרו כל המדינות החזקות והעשירות שאליהן פנו כדי שיקבלו את היהודים (אוסטרליה למשל, טענה שאין בה אנטישמיות אז למה ליצור אנטישמיות במקום שאין?)
      אף אחד לא טען שמדינת ישראל 'צריכה' את הפליטים האלו.
      אני אישית דווקא אוחז בדעות די ראקציונריות יחסית לדעה הרווחת כאן בבלוג, אבל השאלה היא לא מה הרווח של מדינת ישראל אלא האם זה הדבר הנכון והמוסרי לעשות או לא.

      • עדו הגיב:

        אה כן. מצד אחד 'ברור' שהמסתננים יביאו איתם בעיות מכל הסוגים, מצד שני יש כאן טעויות במספרים, מצד שלישי את/ה מודה שהבעיה בכלל לא קשורה לאותם מקרי אונס שעוררו את כל הפאניקה הנוכחית.
        אז בוא נתחיל בעובדות – מהם המספרים הנכונים בבקשה?

  33. מוקי הגיב:

    זה לא ייאמן. אני נוסע כל יום לתל אביב, ובזמן האחרון אני רואה יותר ויותר אפריקאים מסתובבים ברחובות. אפריקאי חוצה את הכביש, אפריקאי נוסע באופניים, אפריקאי מקבץ נדבות, אפריקאי מטאטא רחובות. ברוכים הבאים לאפריקה. עוד מעט תיפתח שכונה חדשה בדרום תל אביב: "אפריקה-טאון". אחר כך הם עוד יירצו עצמאות וחבל ארץ שלהם. אולי ניתן להם את רחוב לוינסקי ודרומה? אני מוכן לתמוך ולסייע, כלכלית ונפשית, לחברינו מאפריקה – אבל אני מוכן לגור עמם. אני רוצה לגור עם יהודים, ישראלים, אנשים בעלי תכונות משותפות לשלי, וזה לא משנה אם הם במקור מפולנייה או מתימן.

    • מוקי הגיב:

      התכוונתי – אבל אני לא מוכן לגור עמם.

    • שחר כ. הגיב:

      אולי כדאי לכם להקים קבוץ. תוכלו לקרוא לו 'עין-מוקי', ובערבי ששי תוכלו כולכם לצאת לעיר הקרובה, 'אפריקה טאון', לרקוד קצת ולשטוף את העינים

      • דניאל הגיב:

        דווקא לאוהדי הבלוג יותר מתאים להקים איזו עיירה קטנה, ממש קטנה. עם כל רשימה מעין זו, עוד שלושה אנשים מבינים שלישראלים "נורמליים", שחושבים שהם שמאל, אבל כאן מבינים שהם ימין קיצוני בואכה נאצים), אין כאן עם מי לדבר.

  34. דוד הגיב:

    מה שבמחוזותינו מכונה בעיית הפליטים/מהגרי עבודה הינה למעשה בעיית המגזר היהודי במחוזותינו – הגזענות המושרשת הספוגה באינטרפרטציה הפולקית של הכתובים, בשילוב בעיית הכיבוש (או הכוחנות הדורסנית והרווח המשני של הקתרזיס מההתעללות בחסרי מגן).

    הכיבוש כידוע מהווה קרקע פוריה לטיפוח סוציופטיה בצורת שנאה וגזענות: הרי פרופ' לייבוביץ כלל לא הסתיר זאת מאיתנו כשחזה נכונה כבר ב-67 את עלייתם לגבורות של הבן-אריים, החוטובלים והדנונים, ושאר הש…. .

    והבה נביט כעת על הצד החיובי על משקל "מעז יצא מתוק": על מנת להתגבר על הגזענות השורשית שלנו והאגואיזם הלאומני הייתי מציע דווקא לקבל בברכה את המהגרים האפריקאים, לדאוג להם לתנאי מחיה ותעסוקה הוגנים ואף להעניק להם בונוסים על כך שהם אלו שירפאו אותנו מהגזענות וילמדו אותנו מהי נתינה אמיתית שלא לשם אתנן/חנופה-עצמית.

    סיבה נוספת שעלינו לקבל עם זרי פרחים את פליטי אפריקה ודווקא מתוך תחושת חובה, (בנוסף לתובנות מעברנו בגלויות הנכר),נעוצה בכך שלישראל חלק חשוב בהווצרות האסון האפריקאי: ישראל מאז שנות ה – 60 מפמפמת לכל דורש באפריקה נשקים, הדרכה צבאית ואמצעי טבח, ובכך תרמה ותורמת ברגע זה את חלקה החשוב בהווצרות האסון שם. בנוסף לרווחי התעשיות הצבאיות שלנו ולפיטום ארנקי סוחרי הדם כחול-לבן. לא מעטים מקציני צה"ל פרשו משורות הכיבוש היישר לאפריקה על מנת לעשות לביתם על גב האומללות שנוצרה (גורודיש המובטל, לדוגמה). הרשימה ארוכה והמעשים רבים.
    די לציין דוגמה עסיסית: ממש בעיצומו של הטבח ברואנדה, של שבט ההוטו בטוטסי, ישראל שלחה לממשלת הטובחים מטוסים עמוסי נשקים ותחמושת (המטוסים החכורים היו בריטיים – וגם משרד החוץ הצרפתי הושיט ידו לטובחים).
    ונכון, לא רק "אנחנו" היינו החלאות פה.

    כלומר, מהפתח האחד אנו מזרימים אמצעי טבח לאפריקה ומהפתח השני מקבלים פליטים ונובורישים.

    אגב, על מנת לא להתיש את הקורא המבוהל – לא נגעתי בקטע הישראלי של "יהלומי הדם".

    • מוקי הגיב:

      איזה רעיון נהדר, נביא לכאן מיליונים של אפריקאים, נביא להם את אדמתנו ובתינו – כדי שהמצפון יהיה שקט.

  35. The Nard Dawg הגיב:

    הטיעון של "רוב מעשי האונס נעשים על ידי יהודים ולכן אין מה להתרגש מהפליטים", מזכיר לי את הטיעון "עשרות ערבים נהרגים כל יום בסוריה, אז מה הם בוכים הפלסטינאים האלה?"

טראקבקים/פינגבקים

  1. מעצבות דעת קהל « האחות הגדולה