(פוסט עדכון)
×חרי הפוסט של ×מש, ×¤×¨×¡× ×תר כיפה, שמסתמן ×›×תר הבית של ×ל"מ הרב ×ייל קרי×, "הבהרה" מטעמו לפסק ההלכה ×©×¤×¨×¡× ×œ×¤× ×™ תשע ×©× ×™×, שבו התיר ××•× ×¡ בזמן מלחמה. כעת טוען ×§×¨×™× ×©
"כמובן ×©×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×ª×™×¨×” התורה ××•× ×¡ ×ישה. דין "×שת יפת תו×ר" × ×•×¢×“ ×œ×’×¨×•× ×œ×—×™×™×œ לחזור ×ž×›×•×•× ×ª×• לקחת ×ת השבויה ל×ישה, על ידי סדרת פעולות ×©×ž×¦× ×™×¢×•×ª ×ת יופייה ומדגישות ×ת ×ישיותה ו×ת צערה. ×× ×œ×חר כל התהליך עדיין ×¨×¦×•× ×• לש×ת ×ותה ל×ישה, ×”×•× ×ž×—×•×™×‘ לעשות ×–×ת על ידי חופה וקידושין.
×‘× ×•×¡×£, כל מהות הדין הייתה לעדן ×ת המצב ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×œ×—×ž×•×ª הברברי שהיה ×§×™×™× ××–, בו כל חייל ×”×™×” רש××™ לעשות בשבויו ×›×¨×¦×•× ×•, ומטרת הדין ×”×™× ×œ×ž× ×•×¢ מהחייל לקחת ×ת השבויה ל×ישה בסערת הקרב. ברור ×©×‘×™×ž×™× ×• ×©×”×¢×•×œ× ×”×ª×§×“× ×œ×ž×“×¨×’×” של מוסריות שבה ×œ× × ×•×©××™× ×©×‘×•×™×•×ª, וד××™ ש×ין ×œ×§×™×™× ×“×™×Ÿ ×–×” למעשה, מה ×’× ×©×”×•× ×ž× ×•×’×“ לחלוטין לערכי ולפקודות הצב×."
כל ההסתייגויות ×”×לה, × ×–×›×™×¨, ×œ× ×ž×•×¤×™×¢×•×ª בפסק ההלכה המקורי של קרי×, שבו – × ×–×›×™×¨ שוב, ×›×™ ×—× ×¤×™×• של ×§×¨×™× ×•×¡×ª× ×× ×©×™ hasbara ×ž× ×¡×™× ×œ×¢×•×•×ª ×ת ×”×מת ×‘× ×§×•×“×” זו – ×”×•× × ×©×ל ×”×× ×“×™× ×™ ההלכה ×ž×ª×™×¨×™× ××•× ×¡ שבויות על ידי חיילי צה"ל כיו×. ×§×¨×™× ×’× ×ž×ž×©×™×š ×œ× ×¡×•×ª ולזרות חול ×‘×¢×™× ×™ הציבור, ×›×©×”×•× ×ž×ª×¢×§×© ×©×œ× ×œ×”×ª×™×™×—×¡ לעובדה – שהוזכרה על ידי השו×ל המקורי – ×©×“×™× ×™ "×שת יפת תו×ר" ×ž×ª×—×™×œ×™× ×‘××•× ×¡ של השבויה ושכל ×”×ª×”×œ×™×›×™× ×©×œ ×”×ž×ª× ×ª חודש ×ž×’×™×¢×™× ×חר כך. ×”×•× ×ž×ž×©×™×š להתחמק ×ž× ×•×©× ×”××•× ×¡ לכל ×ורך התשובה, ×›×©×”×•× ×ž×“×‘×¨ ב×ופן ×בסורדי על "לקיחת שבויה ל×שה." ×תר "כיפה" ממשיך לשמש ×›×תר תעמולה, ×›×©×”×•× ×ž×ž×©×™×š לטעון שדבריו של ×§×¨×™× ×”×•×¦×ו מהקשר×.
בקצרה, ×§×¨×™× ×”×—×œ×™×˜ ×©×”×•× ×ž×¢×“×™×£ להיות מוצג ציבורית כשוטה ×©×œ× ×”×‘×™×Ÿ מה × ×©×ל ×•×œ× ×›×¨×©×¢. מותר לפקפק עד כמה ×”×•× ×ž×מין במה ×©×”×•× ×›×•×ª×‘ עכשיו, ×›×©×”×•× × ×ž×¦× ×ª×—×ª לחץ תקשורתי ×•×›× ×¨××” ×’× ×¢×œ ידי לחץ מערכתי מצה"ל, שהיה צריך ×ת הפרשה הזו כמו חור בר×ש. יפה ×’× ×œ×¨×ות ×©×§×¨×™× ×ž×•×“×” במשתמע שמערכת המוסר ההלכתית מפגרת משמעותית ×חרי ×”×¢×•×œ× ×”×ž×¢×¨×‘×™. ×œ× ×‘×›×œ ×™×•× ×©×•×ž×¢×™× ×“×‘×¨ ×›×–×” מרב ×ורתודוקסי. ×ולי ×™×•× ×חד ×§×¨×™× ×’× ×™×‘×™×Ÿ ש×ין דבר ×›×–×”, "לקיחת שבויה ל×שה", ש××™× × ×• ××•× ×¡.
הערה ×ž× ×”×œ×ª×™×ª: ל××—×¨×•× ×” התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. ×× ×™ רוצה להודות בז×ת לתור×.
(יוסי גורביץ)
×§×•×“× ×›×•×œ, יוסי — הישג מרשי×.
ו×× ×™ חושב שצריך לתת ×ת הקרדיט ל×ל"מ קרי×. ×¤×¢× ×חת ×›×™ ×”×•× ×ž×ª×§×Ÿ ×ת עצמו, ×’× ×× ×œ× ×ž×•×“×” בטעות. ×–×” ×œ× ×ž×•×‘×Ÿ מ×ליו. ×¤×¢× ×©× ×™×™×”, ×›×™, ב×מת, ×”×•× ×ž×¢×“×™×£ להצטייר (×ולי) כטיפש ×•×œ× ×›×¨×©×¢. יש הרבה מ×וד רשע במערכת ומעט מ×וד תמימות. ×–×” יפה, ×–×” מר××” שבכל ×–×ת ×”×ª×§×“×ž× ×•.
התגובה שלך by עדי סתיו — 30 במרץ 2012 @ 14:39
Jesus Christ Yossi, there is such a thing as being a gracious winner.
×× ×™ ×©×•× × ×ת ×”×“×ª×™×™× ×œ× ×¤×—×•×ª ×ž×©×”× ×©×•× ××™× ×ותי ו×פילו ×× ×™ כבר ×”×©×ª×›× ×¢×ª×™ שהברבריות הזו ×”×™× ×”×ž×•×¨×©×ª ×©×”× ×ª×§×•×¢×™× ×יתה ושהרב × ×™×¡×” לרקוד על שתי ×—×ª×•× ×•×ª ×›×™ ×לה ×”×—×™×™× ×©×œ×•.
חשפת ×ת הבולשיט שלו כפ×רסה ×©×”×™× ×‘×מת. עשית ×ת מה שהיה צריך לעשות וכל הכבוד לך על ×–×”. ב×מת. צריך הרבה × ×—×™×©×•×ª ×•×œ× ×ž×¢×˜ ×‘×™×¦×™× ×›×“×™ לעשות ×ת ×–×”.
×בל ר×בק תדע מתי להפסיק, ×תה ×œ× ×ž×§×“× ×”×‘× ×” ×›×›×”, כמו ××™×–×” ×ž×›×•× ×” ש××™ ×פשר לעצור ×ו לספק.
ו×× ×™ עוד בצד שלך, בטח ×“×ª×™×™× ×©×‘×ž×§×¨×” יבקרו פה יתפוצצו ×ž×–×¢× ×•×™×’×™×¢×• ×œ×ž×¡×§× ×” ש×ין ×©×•× ×¦'×× ×¡ ×œ× ×”×œ שיחה ×¢× ×¡×ž×•×œ× ×™× ×•×”×¤×ª×¨×•×Ÿ היחידי ×”×•× ×œ×”×œ×—× ×‘×”× ×¢×“ חורמה ×•×œ×”× ×”×•×’ ×‘×”× ×›×ž×• ×‘×›×œ×‘×™× ×ž×•×›×™ כלבת.
×× ×™ ×ומר ×ת ×–×” ×›×™ ×–×ת ×”×ž×¡×§× ×” ש×× ×™ קפצתי ×ליה כשקר×תי ×ת התגובות שמצדיקות ותומכות ב××•× ×¡ ×›×™ ×–×” כתוב בהלכה וכי רב ×מר ×ת ×–×”. והלגיע ×œ×ž×¡×§× ×” שהצד ×”×©× ×™ ×”× ×›×œ×‘×™× ×©×¦×¨×™×š להרביץ ×œ×”× ×¢×“ שיפסיקו לזוז ×–×” ×œ× ×˜×•×‘.
מרטין ×× ×‘× ×œ×š לקפוץ פה ולעזור לי לעשות סדר בר×ש ×תה מוזמן "להוריד יציקה". ×× ×™ ×פילו ××§×¨× ×œ×š ×ידיוט ×× ×–×” ישמח ×ותך.
התגובה שלך by סלבה — 30 במרץ 2012 @ 14:52
×©×œ×•× ×™×•×¡×™ ×¤×¢× ×¨××©×•× ×” ש×× ×™ מגיב פה למרות ש×× ×™ הרבה ×¤×¢×ž×™× × ×›× ×¡ לבלוג וקר×תי בעבר ×ת טורך ×‘× ×¢× ×¢, ר×יתי צורך לכתוב לך מכיוון ש×תה ×œ× ×‘×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×” מציג ×ת ההלכה ב×ור מ×וד מוטעה ×•×ž×ª×¢×œ× ×”×¨×‘×” ×¤×¢×ž×™× ×ž×™×™×©×•×ž×” בפועל מחוץ ל"ספר". כמה × ×§×•×“×•×ª:
1.×תה ×ž×ª×¢×œ× ×ž×›×š שיש הבדל גדול ×‘×™×™×©×•× ×”×œ×›×•×ª מסוימות בהת×× ×œ×ž×¦×‘ × ×ª×•×Ÿ ו×תה מציג לקור××™× ×›×œ ×ž×™× ×™ הלכות מהרמב"× ×•×ž×”×’×ž×¨× ×›×ילו ×’× ×‘×™×ž×™× ×• ×”× × ×•×”×’×™× ×”×œ×›×” למעשה כך למשל ×”×ž×©× ×” ממסכת עבודה זרה ש×ומרת ×œ× ×œ×©×™× ×‘×”×ž×” ×‘×¤×•× ×§×ות של ×’×•×™×™× ×›×™ ×”× ×—×©×•×“×™× ×¢×œ רביעת בהמה ×ו ×©×”× ×—×©×•×“×™× ×¢×œ שפיכות ×“×ž×™× ×©×תה ×והב לצטט כבר הוסברה ×¢"×™ כמה ר××©×•× ×™×[×× ×™ ×ž× ×™×— ש×תה מכיר ×ת ×”×–'רגון ו×× ×™ ×™×•×¦× ×ž× ×§×•×“×ª ×”×”× ×—×” שלך ×©×’× ×”×—×™×œ×•× ×™× ×ž×›×™×¨×™×]כמו המגיד ×ž×©× ×” והר"ן והמ×ירי ×›×”× ×—×™×•×ª שהבי×ו ×”×ª× ××™× ×¢×¤"×™ המצי×ות של ×”×’×•×™×™× ××•×ª× ×”×›×™×¨×• ×‘×¡×‘×™×‘×ª× ×•×œ× ×‘×’×œ×œ "×©× ×ת המין ×”×× ×•×©×™" ו××•×ª× ×¨××©×•× ×™× ×מרו שלפי ×”× ×•×¨×ž×•×ª של ×”×’×•×™×™× ××•×ª× ×”× ×”×›×™×¨×• ×ין לחשוש לדברי ×”×ª× ××™× ×”× "ל וכך ×’× ×¤×•×¡×§×™× ×œ×ž×¢×©×” ×‘×™×ž×™× ×• כשהמצי×ות ×צל ×”×’×•×™×™× ×¡×‘×™×‘× ×• ×ž×ª×•×§× ×ª, בתור בוגר ישיבה יוסי ×× ×™ מזכיר לך ש"הלכה כבתר××™" ×•×›×©×¨×•×¦×™× ×‘×“×•×¨×™× ×• לר×ות מה ההלכה למעשה ×œ× ×¤×•×¡×§×™× ×™×©×™×¨×•×ª עפ"×™ הרמב"× ××œ× ×¢×¤"×™ הרמב"× ×‘"×ž×¡× × ×ª" של ×”××—×¨×•× ×™× ×•×›×š ×’× ×‘×™×—×¡ ×œ×›×•×¤×¨×™× ×©×תה ×והב ×’× ×œ×¦×˜×˜ מהרמב"×[דין מורידין ו×ין מעלין"]×”×™×•× ×™×¤×¡×§×• למעשה ×ת מה ש×ומר על ×–×” החזון ×יש[שריכך מ×וד ×‘×™×ž×™× ×• ×ת היחס למי ש××™× ×• שומר מצוות ו×כמ"ל].
2.במרה ×“× ×Ÿ של ×שת יפת תו×ר ×× ×™ רוצה להזכיר לך ×©×‘× ×™×’×•×“ לקר××™× ×©× ×¦×ž×“×™× ×œ×ª× "ך בלבד ההלכה המקובלת ×”×™× ×¢×¤"×™ ×”×ª× "ך ב"×ž×¡× × ×ª" של תורה שבעל פה שכוללת ×ª×§× ×•×ª של ×—×›×ž×™× ×•×¤×¡×™×§×” של גדולי ישר×ל של כל דור בהת×× ×œ×¦×¨×›×™× ×•×œ×©×™× ×•×™ המצי×ות ×•×ª×—×–×•×¨×œ×“×•×’×ž× ×©×”×‘×תי מהחזון ×יש על היחס לכופרי×.כך למשל התורה מתירה ל×ב למכור ×ת ביתו לשפחה ×›×©×”×™× ×™×œ×“×” ×ך ×—×–"ל הר×ו עד כמה ההיתר מוגבל ×œ×ž×¦×‘×™× × ×“×™×¨×™× ×•×©×”×ידי×ל ×”×•× ×œ× ×œ×¢×©×•×ª כך ולמעשה ×©×”× ×¨×ו שהמצב ×œ× ×ž×¦×¨×™×š מצי×ות כזו ×”× ×סרו ×ת ×–×” בפועל מכח הסמכות ×©×œ×”× ×œ×™×™×©× ×ת תורה ×”'.
התגובה שלך by ×מיר — 30 במרץ 2012 @ 15:01
×בל במקרה ×”×ž×¡×•×™× ×”×–×” הש×לה שהתחילה ×ת כל ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×œ× ×”×™×™×ª×” ש×לה כללית לגבי הלכה, ××œ× ×©×לה ×”×× ××•× ×¡ על ידי חיילי צה"ל מותר *כיו×*. כך שהרב עצמו ×œ× ×”×ª×™×™×—×¡ לכל ×”×ž×¡× × ×•×ª ש×תה מדבר עליהן.
×‘× ×•×¡×£ ×‘×ž×§×¨×™× ×¨×‘×™× ×—×œ×§ ממה ×©×ž×‘×•× ×¤×” כמו תורת המלך ×ו פסיקות ×¨×‘× ×™× ×חרות הן לגבי המצב היו×. השוו×ת בין ×¢×¨×‘×™× ×œ×¢×ž×œ×§ ×ו קרי××” לשמ×ל ערב רב ×”× ×“×‘×¨×™× ×©×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ ×ž×ª×™×™×—×¡×™× ×œ×ž×¦×‘ ×”× ×ª×•×Ÿ ×•×ž×¤×•×¨×©×™× ×‘×¦×•×¨×” שקור×ת לבצע פעולות מסוימות.
×× ×™ ×כן ×œ× ×—×•×©×‘×ª שכל ×”×¨×‘× ×™× ×ž×¤×¨×©×™× ×›×š ×ת ×”×“×‘×¨×™× ×•×× ×™ ×ישית ×œ× ×—×•×©×‘×ª שהיהדות כולה פסולה, ×בל חובה ×‘×¢×™× ×™ להדגיש ולהר×ות ש×כן יש ×™×”×•×“×™× ×©×ž×¤×¨×©×™× ×›×›×” דברי×.
התגובה שלך by שי ל — 30 במרץ 2012 @ 15:53
××– ×§×¨×™× ×œ× ×¢× ×” על ×”×¢× ×™×™×Ÿ של "כיו×". ×œ× ×§×¨×” לך ××£ ×¤×¢× ×©×©×לת מישהו על משהו, ×•×”×•× ×¢× ×” לך ב×ופן חלקי?
(למה ×§×¨×™× ×¢× ×” רק ב×ופן חלקי, זו כבר ש×לה × ×•×¡×¤×ª.)
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 30 במרץ 2012 @ 16:36
×›×™ הש×לה הזו ×”×™× ×ª×ž×¨×•×¨ עצור מוקף × ×•×¨×•×ª מהבהבות. כדי להגיד ×©×œ× ×©×ž×ª לב שזו ש×לה שמצריכה ×ž×¢× ×” × ×—×¨×¥ למען הסר ספק ×תה צריך להגיד ש×תה ×œ× ×¨×וי להיות פקיד בדו×ר, ×œ× ×›×œ שכן ×”×ž×ž×•× ×” על ×”×—×™× ×•×š ×”×¨×•×—× ×™ של ×לפי ×‘× ×™ × ×•×¢×¨.
התגובה שלך by רחביה ברמן — 30 במרץ 2012 @ 18:07
מה ש×תה רו××” ×›××™×•× ×¤×•×˜× ×¦×™×לי על שלמות גופה ושפיות × ×¤×©×” של ×יזו שבויה גויה, ×§×¨×™× ×¨×•××” ×›××™×•× ×¢×œ כבודה של תורת ישר×ל (מה? ×ª×•×¨×ª× ×• הקדושה מתירה ××•× ×¡?). כל ×חד וסדר העדיפויות שלו.
×× ×™, כמובן, ××™× × ×™ מתלהב מסדר העדיפויות של קרי×. ×בל כל עוד ×”×•× ××™× ×• מתיר ××•× ×¡ בפועל (×›×מור, יש ר×יות לכך ×©×”×•× ×œ× ×¢×©×” ×ת ×–×” ×’× ×× × ×ª×¢×œ× ×ž×›×œ ×”×˜×¨×¨× ×©×œ ×”×™×•×ž×™×™× ×”××—×¨×•× ×™×), ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שיש ×›×ן ××™×–×” תמרור ×זהרה מיוחד.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 30 במרץ 2012 @ 19:43
שי, ×תה צודק ש×כן הרב ×§×¨×™× ×œ× ×”×™×” מספיק זהיר ×›×©×”×•× ×¢× ×” בצורה כללית מידי על × ×•×©× ×ž×וד רגיש מבלי להבהיר בצורה ש××™× ×” משתמעת ×œ×©× ×™ ×¤× ×™× ×©××•× ×¡ בזמן מלחמה ×סור.×× ×™ כתבתי ×ת ×”×“×‘×¨×™× ×œ× ×›×ª×’×•×‘×” ישירה לתשובה של הרב ×§×¨×™× ××œ× ×œ×”×ª×§×¤×•×ª של יוסי שחוזרות על עצמן ×’× ×‘×ž×§×¨×” ×–×” ×•×’× ×‘×¢×•×“ עשרות פעמי×[×’× ×›×שר כתב ×‘× ×¢× ×¢ וב×ייל הקור×]×‘× ×•×©× ×ž×¢×ž×“ הגוי בהלכה ×©×‘× ×™×’×•×“ להצגת ×”×“×‘×¨×™× ×”×§×‘×•×¢×” של יוסי ×”× ×•×©× ×‘×›×œ×œ ×œ× ×—×“ משמעי ×•×”×•× ×œ× × ×©×ר ×§×¤×•× ×‘×”×œ×›×” מימי ×—×–"ל ועד ×™×ž×™× ×• ×•×‘× ×•×©× ×”×ž×•×¨×›×‘ ×”×–×” יש המון ×©×™× ×•×™×™× ×‘×¤×¡×™×§×” בהת×× ×œ×ž×¦×‘ התרבותי והמצי×ותי של ×”×’×•×™×™× ××•×ª× ×ž×›×™×¨×™× ×”×¤×•×¡×§×™× ×©×‘×›×œ דור.ההשוו××” הקבועה של יוסי בין ההלכה להגות ×”× ×צית ×”×™× ×©×”×‘×™××” ×ותי לכתוב פה ×ת הדברי×.×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×œ×’×ž×¨×™ כמו שכתבתי שהרב ×§×¨×™× ×”×™×” צריך לכתוב בפירוש מעבר לפן ×”×¨×¢×™×•× ×™ ×ותו ×”×•× ×”×¡×‘×™×¨ ×ת ×”×יסור הברור ×‘×™×ž×™× ×• ווד××™ ווד××™ ×›×שר מדובר בשו"ת וירטו×לי ב××™× ×˜×¨× ×˜.
התגובה שלך by ×מיר — 31 במרץ 2012 @ 19:41
מעריך, ×בל מתקשה להבין ×ת ×”×¤×•× ×™× ×œ×™×•×¡×™ ×‘× ×™×ž×ª ×©×›× ×•×¢. ×›×ילו יוסי ×œ× ×™×•×“×¢ ×©×”×•× ×ž×¢×•×•×ª, ×›×ילו ×”×•× ×œ× ×™×•×“×¢ ×©×”×•× ×¤×•× ×” לבורי×/×¢×™×•×•×¨×™× ×•× ×•×ª×Ÿ ×‘×¤× ×™×”× ×ž×›×©×•×œ. ×בל יש ×¢×•×œ× ×©×¢×œ×™×• לתקן ובכל ×–×ת ×”×•× ×ž50 ×× ×©×™× ×”×ž×©×¤×™×¢×™× ×‘×™×•×ª×¨ בביצת ×”×™×ª×•×©×™× ×”×•×™×¨×˜×•×לית ×©×œ× ×•.
התגובה שלך by ×“× ×™×ל — 30 במרץ 2012 @ 18:08
×”×מת ש×× ×™ מרוצה מהמשפט הב×: "***ברור ×©×‘×™×ž×™× ×• ×©×”×¢×•×œ× ×”×ª×§×“× ×œ×ž×“×¨×’×” של מוסריות שבה ×œ× × ×•×©××™× ×©×‘×•×™×•×ª***, וד××™ ש×ין ×œ×§×™×™× ×“×™×Ÿ ×–×” למעשה, מה ×’× ×©×”×•× ×ž× ×•×’×“ לחלוטין לערכי ולפקודות הצב×."
(דגש שלי)
×× ×™ מקבל שה×יש ×™×•×¦× ×¤×” טמבל, ומקבל ×ת הפקפוק ×‘×›× ×•×ª ×”× ×¡×™×’×”, ×בל ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ ×©×”×•× ×™×›×•×œ ×”×™×” לומר משהו יותר טוב. ירוח×. עד ×”×¤×¢× ×”×‘××” שמערכי החשיבה שהבי×ו לתשובה המקורית יפרצו ×צלו עוד פע×. ×× ×™ די ×ž×©×•×›× ×¢ שזה יקרה.
התגובה שלך by רחביה ברמן — 30 במרץ 2012 @ 15:03
×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ למה ×”×•× ×ž×ª×›×•×•×Ÿ ×›×©×”×•× ×ž×“×‘×¨ על "×™×ž×™× ×•", ×בל ×חרי מלחמת ×”×¢×•×œ× ×”×©× ×™×™×” היו ×œ× ×ž×¢×˜ ×ž×§×¨×™× ×©×œ ×—×™×™×œ×™× ×ž×›×•×—×•×ª הברית ×”×× ×˜×™-× ×צית ×©× ×©×ו × ×©×™× ×’×¨×ž× ×™×•×ª/×וסטריות/×יטלקיות. דרך ×גב, ×œ× ×›×œ ×”× ×™×©×•×ין ×”×לה התחילו ב××•× ×¡.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 30 במרץ 2012 @ 15:10
בעצ×, ×¨×•×¦×™× ×™×ž×™× ×•, שיהיה ×™×ž×™× ×•:
US soldier left patrol duty to marry Iraqi
(http://www.guardian.co.uk/world/2003/dec/03/iraq.usa1)
×ž×‘×—×™× ×” ×˜×›× ×™×ª, שתי ×”× ×©×™× ×”×¢×™×¨×קיות במקרה ×”×–×” ×œ× ×”×™×• שבויות, ×בל ×‘×”×™× ×ª×Ÿ הסיטו×ציה שבה הכירו ×ת החיילי×, הן ×›× ×¨××” יכלו בקלות להיהפך לשבויות, תחת פקודות המבצע של ×¦×‘× ×רה"ב.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 30 במרץ 2012 @ 15:16
×–×” ×©×”×•× × ×™×¡×— רע ×œ× ×ומר כלו×. הבעיה ×”×™× ×œ× ×‘×œ×©×ת, הבעיה ×”×™× ×‘×œ×× ×•×¡. יש הרבה ×ž×§×¨×™× ×©×œ ×—×™×™×œ×™× ×”×ž×•×¦×‘×™× ×‘×רץ זרה, בין ×× ×™×“×™×“×•×ª×™×ª, כבושה ×ו ב×מצע, ×©×ž×›×™×¨×™× ×•× ×•×©××™× ×‘×”×¡×›×ž×” מקומיות. ×ין ×¢× ×–×” בעיה מוסרית ש×× ×™ יכול לר×ות.
התגובה שלך by רחביה ברמן — 30 במרץ 2012 @ 18:09
×œ× ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ לבעיה מוסרית.
×”×ª×›×•×•× ×ª×™ לכך שמדובר ב××“× ×©×¢×•×‘×“ ×¢× ×ž×™×œ×™×, וכותב כדי להסביר התבט×ות קודמת שלו שיצרה לו סוג של בעיית תדמית. ×× ×‘×ž×¦×‘ ×›×–×” ×”×•× ××™× ×• יכול ×œ×”×ª×‘×˜× ×‘×‘×”×™×¨×•×ª, מה ×–×” ×ומר עליו?
(ד"×, כדי ×œ×”×ª×‘×˜× ×‘×‘×”×™×¨×•×ª במקרה ×”×–×”, ×œ× ×”×™×” צורך להשתמש בשורש ×× "ס דווק×; מה ×¢× "×ין ×ž×§×™×™×ž×™× ×™×—×¡×™ מין ×¢× × ×©×™× ×©×‘×•×™×•×ª"?)
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 30 במרץ 2012 @ 19:49
יש ×¢× ×–×” ×ת ×ותה בעיה מוסרית שיש ×¢× ×œ×”×–×ž×™×Ÿ כלה מ×וקר××™× ×”. מדובר על × ×™×¦×•×œ מצוקה לצרכי קבלת מין ושרותי×.
התגובה שלך by גלעד ב. — 31 במרץ 2012 @ 10:59
יוסי: "×©×“×™× ×™ "×שת יפת תו×ר" ×ž×ª×—×™×œ×™× ×‘××•× ×¡ של השבויה ושכל ×”×ª×”×œ×™×›×™× ×©×œ ×”×ž×ª× ×ª חודש ×ž×’×™×¢×™× ×חר כך"
רק לפי ×“×¢×ª× ×©×œ חלק מפוסקי ההלכה. ×–×” מוזכר בסוף תגובתי לפוסט הקוד×, המוב×ת שוב להלן ×œ× ×•×—×•×ª הקור××™×:
טוב, ×× ×›×‘×¨ ×¤×•× ×™× ×ל העיט הגדול, ×”×”×’×™× ×•×ª מחייבת לצטט ×’× ×›×ž×” מגבלות ×©×”×•× ×ž×˜×™×œ על ×™×™×©×•× ×”×“×™×Ÿ של ×שת יפת תו×ר.
הלכות ×ž×œ×›×™× ×•×ž×œ×—×ž×•×ª פרק ×— הלכה ד:
"וחשקת בה" (×“×‘×¨×™× ×›×,×™×), ××£ על פי ש××™× ×” יפה. "בה"â€“×•×œ× ×‘×—×‘×¨×ª×”, ×©×œ× ×™×‘×¢×•×œ שתיי×. "ולקחת לך ל×ישה" (ש×)â€“×©×œ× ×™×™×§×— שתיי×, יבעול ×חת ×•×™× ×™×— ×חת ל×ביו ×ו ל×חיו. ×•×ž× ×™×™×Ÿ ×©×œ× ×™×œ×—×¦× ×” ×‘×ž×œ×—×ž×”â€“×©× ×מר "והב×תה" (×“×‘×¨×™× ×›×,יב), ×™×›× ×™×¡× ×” ×œ×ž×§×•× ×¤× ×•×™ ו×חר כך יבעול.
עכשיו, דרך ×חת להתייחס לזה ×”×™× ×œ×•×ž×¨ ×©×¢× ×›×œ הכבוד למגבלות, ×’× ××•× ×¡ חד-פעמי של ×ישה ×חת בעת מלחמה ×”×™× ×“×‘×¨ × ×•×¨× (מה ×©× ×›×•×Ÿ לכשעצמו).
דרך × ×•×¡×¤×ª ×”×™× ×œ×•×ž×¨ שהטלת מגבלות מן הסוג ×”×–×”, ×ו ש××™× ×” ישימה בכלל, ×ו ×©×”×™× ×™×©×™×ž×” תוך פיקוח הדוק שקיומו בעת מלחמה ×”×™× ×ž×©×™×ž×” לוגיסטית מורכבת למדי (מה ×©× ×›×•×Ÿ ×’× ×”×•×).
עכשיו, ×× ×ž× ×™×—×™× ×©×”×œ×›×•×ª ×”×ž×œ×›×™× ×œ×¨×ž×‘"× ×”×™×• ידועות לשו×ל ×œ× ×œ×¤×—×•×ª משהן ידועות לרב ×§×¨×™× ×¢×¦×ž×• (× ×“×ž×” לי שזוהי פחות ×ו יותר ×”×”× ×—×” של יוסי), חוסר ההתייחסות של ×§×¨×™× ×œ×ž×’×‘×œ×•×ª יכול להעיד על ×חד ×ž×©× ×™ דברי×:
×) ×§×¨×™× ×ž×•×›×Ÿ להתיר למעשה בעילה של ×שת יפת תו×ר בלי להתחשב במגבלות ×©× ×§×‘×¢×• בהלכה;
ב) תשובתו של ×§×¨×™× ××™× ×” × ×•×’×¢×ª ×œ×”×ª× ×”×’×•×ª מעשית בשעת מלחמה ××œ× ×ž×”×•×•×” לכשעצמה סוג של ת×ודיצי××” – כלומר, × ×™×¡×™×•×Ÿ להסביר מדוע התירה התורה, ×‘× ×¡×™×‘×•×ª מסוימות, דבר × ×•×¨× ×›××•× ×¡.
ת×ורטית, ××™-×פשר לפסול לחלוטין ×ת ×פשרות ×'. ×בל מספיקה היכרות ×ž×™× ×™×ž×œ×™×ª ×¢× ×”×¢×•×œ× ×”×¨×‘× ×™ כדי להסיק שסבירותה של ×”×פשרות ×”×–×ת ×”×™× × ×ž×•×›×” למדי – מה שמותיר ××•×ª× ×• ×¢× ×פשרות ב'.
×”×× ×”×ª×ודיצי××” המקורית של הרב ×§×¨×™× ×”×™× ×ž×•×¦×œ×—×ª ×ו ל×, ×פשר להתווכח. ×בל ×–×” כבר השלב ×”×‘× ×‘×“×™×•×Ÿ.
וזה עוד בלי ×©×”×–×›×¨× ×• דעות ×חרות בהלכה, הדורשות ש×פילו הבי××” הר××©×•× ×” על ×שת יפת תו×ר תיעשה ×חרי שזו הוב××” לביתו של החייל היהודי, בכתה ×ת ×ביה ו×ת ×מה ירח ימי×, וכו' (תוספות לתלמוד הבבלי, מסכת קדושין, דף ×›"ב עמוד ×, דיבור המתחיל "×©×œ× ×™×œ×—×¦× ×” במלחמה", ×•×©× ×ž×§×•×¨×•×ª קודמי×).
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 30 במרץ 2012 @ 15:08
כך למשל ×’× ×‘×”×™×ª×¨ של התורה לביגמיה ×¨×‘×™× ×• ×’×¨×©×•× ×ž×ור הגולה תיקן ל×סור ריבוי × ×©×™× ×ž×ª×•×š לימוד כולל שלמרות ההיתר שהיה ×›× ×¨××” × ×¦×¨×š בזמן מתן תורה["דיברה תורה בלשון ההווה"]×–×” ××™× ×• ×”×ידי×ל ×•×œ×—×›×ž×™× × ×™×ª× ×” סמכות ×›×©×”× ×¨×•××™× ×ת היכולות של ×‘× ×™ ×“×•×¨× ×•×©×œ המצב ×”× ×ª×•×Ÿ ל×סור בפועל ×ת ×”×“×‘×¨×™× ×”×ž×•×ª×¨×™× ×”×œ×œ×• בגלל עליית הרמה המוסרית ב×ופן גלובלי וכיו"ב ול××¡×•×¨× ×™×© תוקף!!!! כך ×’× ×‘×¢×™× ×™×™×Ÿ של ×שת יפת תו×ר ×× ×™ סמוך ובטוח שהרב ×§×¨×™× ×œ× ×™× ×—×” חייל כל ×©×”×•× ×”×œ×›×” למעשה ל×× ×•×¡ שבויה בגלל שכל ההיתר ×”×–×” מהתורה ×”×•× ×œ× ×‘×’×œ×œ ×ידי×ל ××œ× ×ž×©×•× "יצר הרע,×מרה תורה מוטב שי×כל שחוטות ו×ל ×™×כל × ×‘×œ×•×ª"[דברי ×”×’×ž×¨× ×‘×§×™×“×•×©×™×Ÿ]ו×× ×”×™×•× ×”×ž×ª×•×§× ×•×ª שב×ומות [ל×פוקי ×ž×”×—×™×™×œ×™× ×©×œ סטלין במלחמת ×”×¢×•×œ× ×”×©× ×™×™×”]מקפידות ל×סור ככל יכולתן ××•× ×¡ בזמן מלחמה וה×כיפה ×§×¤×“× ×™×ª כך יש ×›×— ביד ×—×›×ž×™× ×œ×סור ××•× ×¡ בזמן קרב ×’× ×× ×”×ª×•×¨×” התירה ×–×ת עקב המצב שהיה כמו ש×מרת בתקופת הברזל. ×–×” ×¢× ×™×™× ×” של תורה שבעל פה והכח של חכמי כל דור לתקן ×ª×§× ×•×ª ×•×œ×”×‘×™× ×ת רצון ×”' ×”×©×œ× ×œ×¤×™ מצב הדור וה×× ×•×©×•×ª
התגובה שלך by ×מיר — 30 במרץ 2012 @ 15:13
×× ×™ חושב ש×תה קצת מגזי×. ×”×•× ×¨×‘ ומכיר ×ת ההלכה. ×œ×¤× ×™ 9 ×©× ×™× ×‘×—×•×¨ ×× ×•× ×™×ž×™ ש×ל ×ותו ש×לה ×•×”×•× ×¢× ×” לפי רוח ההלכה ×•×”×•× ×œ× ×”×™×” בתפקיד צב××™ כל שהו×. ×”×¨×‘× ×•×ª הצב×ית ודובר צה"ל כבר ×מרו לך שדבריו ××– ×œ× ×ª×§×¤×™× ×ž×‘×—× ×™×ª צב×ית. ×שת יפה תו×ר ×כן מדבר על ×× ×•×¡ ×”×‘× ×• ×ת ×–×” וזו ×œ× ×“×¢×ª×• ×”×ישית של הרב ×–×” הטקסט המקורי ×•×”×•× ×”×¡×‘×™×¨ ×ותו ×•×œ× ×™×•×ª×¨ מזה, ×”×•× ×œ× ×§×¨× ×œ×× ×•×¡ ×ת כל ×”×סירות ×‘×ž×—× ×” עופר. ×תה צרכיך לדעת מתי להפסיק יוסי.
התגובה שלך by פלי ^^ — 30 במרץ 2012 @ 16:40
×× ×תה מודה שזוהי דעתו ההלכתית, ××– ×ין לו ×ž×§×•× ×‘×¦×‘×, בטח ×œ× ×›×¨×ש מחלקת הלכה ×‘×¨×‘× ×•×ª הצב×ית.
התגובה שלך by רחביה ברמן — 30 במרץ 2012 @ 18:10
סוף סוף תגובה × ×•×¨×ž×œ×™×ª פה…
התגובה שלך by ×זרח — 31 במרץ 2012 @ 10:22
×ת התגובה ×”×›× ×” יותר ×פשר ×œ×ž×¦×•× ×›×ן
http://www.kipa.co.il/now/48024.html
×× ×™ חושב ש××™ ×פשר להסתפק בהכחשה הרפה הזו. מהסיפור עולה ×פשרות מטרידה שייתכן ×©×ž×©×¨×ª×™× ×‘×¦×”"ל עוד ×× ×©×™× ×©× ×מר ×œ×”× ×©××•× ×¡ ×”×•× ×—×œ×§ לגיטימי מפעילות מבצעית.
×œ× ×¨×§ מי שחרד לזכויות ××“× ×—×œ×™×œ×”, ××œ× ×’× ×ž×™ ×©×¡×ª× ×—×•×©×‘ שטוהר × ×©×§ ×”×•× ×“×‘×¨ חשוב, צריך להזדעזע מהרעיון ש×ולי ×× ×—× ×• ×”×•×¤×›×™× ×œ×©×‘×˜ הוטו.
התגובה שלך by שוקי — 30 במרץ 2012 @ 16:52
טוב, ×‘×ž×§×•× ×œ×¢× ×•×ª ×œ×›×•×œ× ×חד ×חד ×× ×™ ×גיד משהו כללי.
מה ×–×ת ×”'יהדות' ×”×–×ת ×©×›×•×œ× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ×™×”?
×œ× ×‘×¨×¦×™× ×•×ª, כש×× ×™ תוקף ×ת חב"ד ×ž×¡×‘×™×¨×™× ×œ×™ שחב"ד ×”× ×œ× ×™×”×“×•×ª ושביהדות ×œ× ×¡×•×’×“×™× ×œ××“× ×©×ž×ª וקור××™× ×œ×• משיח, כש×× ×™ מדבר על ×”×—×¨×“×™× ××– ×”× ×œ× ×ž×™×™×¦×’×™× ×›×œ×•× ×בל ×”×“×ª×™×™× ×œ××•×ž×™×™× – ×”× ×”×¨×™ ×ž×©×¨×ª×™× ×‘×¦×”"ל וזה מוכיח ש… ו××– כשיש ברוך גולדשטיין ×ו ×™×’×ל עמיר ××– ×ž×¡×‘×™×¨×™× ×œ×™ ×©×”× ×œ× ×ž×™×™×¦×’×™× ×›×™ ×”× ×” יש הלכה ×©×“×•×•×§× ×וסרת (×•×”×—×¨×“×™× ×ž×ד ×ž×§×¤×™×“×™× ×¢×œ×™×”)וכן הל××”.
במשך ××œ×¤×™×™× ×©× ×” ×סור ×”×™×” לעלות ל×רץ ×•×œ×”×§×™× ×ž×“×™× ×”. ברגע ×©×”×—×™×œ×•× ×™× ×™×ž"ש החציפו ×¤× ×™× ×•×”×ª×—×™×œ×• לעשות בדיוק ×ת ×–×” פת××•× ×ž×¡×ª×¨ ששלושת השבועות (×œ× ×œ×¢×œ×•×ª בחומה, ×œ× ×œ×“×—×•×§ ×ת ×”×§×¥ ×•×œ× ×œ×ž×¨×•×“ בגויי×) הן ×œ× ×‘×מת הלכה ×•×œ× ×‘×מת מחייבות (×¡×ª× ×—×™×• ×™×”×•×“×™× ×œ×ורן במשך כל הזמן ×”×–×”). ×›×©×¨×•×¦×™× ××– ×סור למסור ×©×˜×—×™× ×œ×¢×¨×‘×™× ×•×–×” ממש חילול הש×.
××– בו×ו × ×’×™×“ ×ת ×”×מת – ×”×“×ª×™×™× ×™×¢×©×• מה ×©×‘× ×œ×”× ×•×ž×” ×©× ×•×— לה×. ×× ×™×ª×—×©×§ ×œ×”× ×œ×× ×•×¡ ערביות בזמן מלחמה ×”× ×™×ž×¦×ו ×ת ההיתר לזה, ×× ×ž×ª×—×©×§ ×œ×”× ×œ× ×œ×©×¨×ª בצה"ל ×”× ×™×•×›×™×—×• לי שזה חילול ×”×©× ×œ×©×¨×ª ×‘×¦×‘× ×”×¦×™×•× ×™ המשוקץ, ×× ×¦×¨×™×š ×ין ×œ×”× ×‘×¢×™×” לחיות על הכסף של ×”×—×™×œ×•× ×™× ×”×¨×™×§×™× ×•×× ×פשר ××– ×”× ×œ× ×™×ª× ×• לי להתחתן ×›×¨×¦×•× ×™ למרות שברור ×©×œ× ×™×ª×—×ª× ×• ×יתי.
יש רק דבר ×חד ברור ביהדות – ×סור ל×כול חזיר. כל הש×ר – ×יך ×©× ×•×—.
התגובה שלך by עדו — 30 במרץ 2012 @ 19:31
×©× ×™ ×“×‘×¨×™× ×‘×¨×•×¨×™×: ×”× ×‘×™××™× ×”××—×¨×•× ×™× ×”×™×• ×œ×¤× ×™ ×©× ×ª 0 לספירה ×”× ×•×¦×¨×™×ª.
התגובה שלך by ר×סול — 30 במרץ 2012 @ 20:59
×œ× ×–×•×›×¨ ×יפה שמעתי ×ת ×–×” (×ולי GEB, ×ולי ×פילו מקורי שלי, לך תדע), ×בל ×ין ספק ×©×”×ª× "ך ר×וי ×œ×›×™× ×•×™ the great book of P and ~P.
(למי ×©×œ× ×ž×¦×•×™ בלוגיקה פורמלית, ×”×›×•×•× ×” ×”×™× ×©×פשר ×œ×ž×¦×•× ×“×‘×¨ והיפוכו ×‘×ª× "ך, ובמערכת שבה ×’× ×¤×¡×•×§ P ×•×’× ×©×œ×™×œ×ª×• × ×›×•× ×™×, תוכל לגרור כל ×ž×¡×§× ×” שתרצה. × ×©×יר ×ת ההוכחה לקור×).
התגובה שלך by גלעד ב. — 31 במרץ 2012 @ 10:58
"במשך ××œ×¤×™×™× ×©× ×” ×סור ×”×™×” לעלות ל×רץ ×•×œ×”×§×™× ×ž×“×™× ×”." – מקור בבקשה. הרי ×™×”×•×“×™× ×”×™×• ×›×ן עד הכיבוש ×”×ž×•× ×’×•×œ×™. ועוד ×œ×¤× ×™ ×”×¦×™×•× ×•×ª היו ×™×”×•×“×™× ×©×¢×œ×• לכ×ן וחידשו ×ת היישוב.
×‘×ž×œ×™× ×חרות – יש יהודי×, וכמו תמיד ×”× ×ž×—×•×œ×§×™× ×œ×–×¨×ž×™×, ×•×”×–×¨× ×”×—×™×œ×•× ×™ ×”×•× ×œ×’×™×˜×™×ž×™ ×œ× ×¤×—×•×ª מהדתי. ×‘×ž×§×•× ×œ×”×©×ž×™×¥ ×ת ×–×” ×–×”, ×‘×•× × ×¨××” ×יך ×—×™×™× ×™×—×“
התגובה שלך by עמיר — 31 במרץ 2012 @ 12:42
צריך להחליט *פורמלית* ×× ×“×ª × ×¤×¨×“×ª ×ž×ž×“×™× ×” ×ו ל×. ×× ×“×ª ×œ× × ×¤×¨×“×ª ×ž×ž×“×™× ×”, ××– ×¤×¨×©× ×•×ª הלכתית ×”×™× ×¢×œ גבול הפקודה ×œ×—×™×™×œ×™× ×“×ª×™×™×, ועל כן יש לפטר ×ת הרב. ×× ×“×ª ×”×™× ×§×•× ×¡×¤×˜ תרבותי ש×ין לו ×©×•× ××—×™×–×” פורמלית ברשויות השלטון, ××– ×”×¤×¨×©× ×•×ª של הרב שקולה לעיון בה×רי פוטר, ו×ין ×©×•× ×‘×¡×™×¡ לדרוש ×ž×ž× ×• מחויבות כלשהי בתוקף התפקיד הממלכתי שלו. ×–×” שיש ×—×™×™×œ×™× ×“×ª×™×™× ×©×ž×‘×—×™× ×ª× ×”×¨×‘ ×”×•× ×¡×ž×›×•×ª ×–×” ×œ× ×¨×œ×‘× ×˜×™, ב×ותה מידה ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×™×•×ª הרבה ×¤×¡×™×›×™× ×¢× ×ª×¡×‘×™×›×™ ×”×רי פוטר, וגורביץ בעצמו מדבר על חבר ×“×ž×™×•× ×™. ××£ ×חד ×œ× ×™×›×•×œ להקהות רב שפירש ×ת מצוותיו של חבר ×“×ž×™×•× ×™.
× ×¨××” לי שזה די סוגר ×ת הסיפור. ברור ×©×”×ž×“×™× ×” ×œ× ×¨×•××” בהלכה משהו מחייב ולכן ×’× ×¤×¨×©× ×•×ª ההלכה ×”×™× ×œ× ×¡×•×’ של ×—×§×™×§×” בישר×ל ××œ× ×ž×¢×©×” תרבותי × ×˜×• (שוב, ×’× ×× ×—×¦×™ ×ž×”×¢× ×¨×•××” בו מופת ומורה דרך). כיוון שההלכה פורשה ×©×œ× ×‘×ž×¡×’×¨×ª התפקיד הצב××™ כמו ש×מרו ×œ×¤× ×™×™, ××œ× ×‘×—×™×™×• ×”×¤×¨×˜×™×™× ×©×œ ×ותו ×ד×, ×ין ×ž×§×•× ×œ×¤×˜×¨ ×ותו, ×’× ×× ×”×ª×›×•×•×Ÿ במפורש ל××•× ×¡. ×× ×™×© חשש ×מיתי ×©×—×™×™×œ×™× ×“×ª×™×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×™×¡×¨×‘×• פקודה על סמך הלכה, ××– ×ין ×œ×”× ×ž×§×•× ×‘×¦×”"ל, ויש ×ž×§×•× ×œ×”×©×‘×™×¢ ××•×ª× ×©×‘×¢×ª מבחן פקודה תהיה עדיפה על הלכה פסוקה. ×בל ×’× ×–×” טיפול די ×¤×¨×˜× ×™ במגזר תרבותי מ×וד ×ž×¡×•×™× ×‘×וכלוסיה, ו×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שיש לו ב×מת ×ž×§×•× – כל עוד ישר×ל ×”×™× ××ž× × ×œ× ×ž×“×™× ×ª הלכה, ×•×œ× ×ž×“×™× ×” הרו××” בהלכה חלק בלתי × ×¤×¨×“ ×ž×”×”×ª× ×”×œ×•×ª שלה. הפסיחה של גורביץ על ×©× ×™ ×”×¡×¢×™×¤×™× – מצד ×חד לר×ות לכ×ורה בהלכה מחייבת בישר×ל, ומצד ×©× ×™ לדרוש שישר×ל ×ª× ×”×’ ×›×ž×“×™× ×” ×זרחית ×ž×ª×•×§× ×ª ותסלק ×ת הרב – ×”×™× ×›×©×œ לוגי הרבה ×œ×¤× ×™ כל דיון ערכי.
התגובה שלך by ×ורן — 31 במרץ 2012 @ 12:31
למה × ×˜×¤×œ×ª× ×“×•×•×§× ×œ× ×•×©× ×©×œ "××•× ×¡ × ×©×™×"?
הרי ×× ×ª×§×—×• ×ת תרי"×’ מצוות שכל יהודי מחוייב בהן תוכלו לר×ות שיש בהן מצוות ×’×–×¢× ×™×•×ª,×œ× ×ž×•×¡×¨×™×•×ª(×פלייה של × ×›×™× ×œ×ž×©×œ), מפלות × ×©×™× ×œ×¨×¢×”,קור×ות לרצח ×× ×©×™× ×‘×’×œ×œ ××ž×•× ×ª×,תומכות בג'× ×•×¡×™×™×“, מצדיקות מעשי ×œ×™× ×¥,×œ× ×ž×•×¡×¨×™×•×ª ברמה ×§×™×¦×•× ×™×ª
ובקיצור יכולות להוות חומר טוב ל×× ×˜×™×©×ž×™× ×‘×¨×—×‘×™×™ ×”×¢×•×œ× , ×× ×¨×§ היו מ××ž×¦×™× ×ת השיטות של ההסברה הישר×לית של ×ימוץ כל ×ž×™× ×™ ×¤×¡×•×§×™× ×ž×”×§×•×¨×ן להוכחת ×”×¨×¦×—× ×•×ª ×•×”×©× ××” ×”×ž×¦×•×™×™× ×œ×›×ורה ב×יסל××.
http://www.hofesh.org.il/articles/halacha/taryag.html
התגובה שלך by × ×ª×Ÿ. — 1 באפריל 2012 @ 8:03
כן, רק ×©×™× ×œ×‘ ×©×›×©×ž×ª×™×™×—×¡×™× ×œ×יסל×× ×‘×©×œ×™×œ×” בגלל הגב המוסרי ×©×”×•× × ×•×ª×Ÿ ל××™×¡×œ×ž×™×¡×˜×™× (ש×שכרה ×¤×•×¢×œ×™× ×œ×¤×™ תוקף ××ž×•× ×ª×) בגיבוי הסכמה שבשתיקה (במקרה הטוב) של ×× ×©×™ דת ×ž×•×›×¨×™× ×•×ž×§×•×‘×œ×™× ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×•×¡×œ×ž×™ – ×–×” × ×—×©×‘ (×œ×¢×™×ª×™× ×‘×¦×“×§) כהכללה ×¤×¨×•×¤×’× ×“×™×ª × ×•×˜×¤×ª ×’×–×¢× ×•×ª; ×בל פסיקה יהודית עלומה – ×©×”×¨×‘× ×™× ×¢×¦×ž× ×ž×˜×¤×¡×™× ×חד על ×”×©× ×™ ×¢"מ ×œ×”×ª× ×¢×¨ ×ž×ž× ×” ו×ין × ×¢×¨ דתי ×חד ×©×œ× ×ž×›×™×¨ ×ת הסוגיה ×“×•×•×§× ×ž×”×›×™×•×•×Ÿ של ×“×•×’×ž× ×œ×›×š ש"תורה × ×™×ª× ×” בידי ×ד×" ועל כן יש הצדקה (חובה, בעצ×) לעדכן ×§×•×“×™× ×”×ª× ×”×’×•×ª×™×™× ×™×©× ×™× ×¢×œ פי המצי×ות העכשווית – מתו×רת ×›×ן ×›×¡×›× ×” ברורה ומיידית לחברה הישר×לית בפרט ×•×œ×¢×•×œ× ×‘×›×œ×œ.
go figure…
התגובה שלך by ×בי ×’'×™ — 2 באפריל 2012 @ 9:40