החברים של ג'ורג'

במי בחר נתניהו

לפני כמה ימים אולץ "ראש הסגל" של נתניהו, המוציא והמביא של לשכתו, נתן אשל, להתפטר מתפקידו. כזכור, שלושה בכירים בלשכת ראש הממשלה – יועז הנדל, ראש מטה ההסברה הלאומי; צבי האוזר, מזכיר הממשלה; ויוחנן לוקר, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה – למדו על מערכת יחסים בלתי תקינה בין אשל ובין בכירה אחרת בלשכה, ר'. הם פנו תחילה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, וביקשו ממנו עצה כיצד לפעול. מזוז הורה להם להתלונן. עצם הפניה אל מזוז ולא אל היועץ המשפטי (ויש שיאמרו: המשפחתי) הנוכחי או אל נתניהו אומרת דרשני.

מה קרה בין אשל לר'? לא נדע, כנראה. ר' מסרבת להתלונן. הפטרונית של אשל היא שרה נתניהו, שעל פי כל העדויות היא אדם שלא כדאי להסתבך איתו. נתניהו עצמו, כפי שנראה, נמצא בצד של אשל. מה ר' צריכה למצוא את עצמה במצבה של א' מבית הנשיא, שהעבריינים המקורבים לנשיא לשעבר קצב נכנסו פתאום לחייה?

אבל אפשר להרכיב בזהירות את הפאזל. אשל הודה, במסגרת ההסדר, בכך שהוא צילם את ר' "באופן לא מקובל". מהו "אופן בלתי מקובל"? ובכן, על פי כמה עדויות – אשל לא הגיש תביעת דיבה בעקבות הפרסום עליהן – אשל צילם את ר' מתחת לחצאית. על פי עדויות אחרות, ר' לא היתה העובדת היחידה שאשל גילה בה עניין אמנותי. מה קרה לתמונות? ובכן, על פי כמה וכמה עדויות, אשל התעסק במחשב של ר' ובסלולר שלה, ומחק מהם מיילים. מה הוא רצה למחוק? כנראה שלא יהיה מוגזם להניח (ושוב, לא מדובר בידיעה, אלא בנסיון פרשנות) שהמידע שהוא מחק היו התמונות שצילם של ר', אותן שלח אליה. המדובר, אחרי הכל, במידע מפליל. אני לא יודע מה אומר החוק הישראלי, אבל בארה"ב sexting כזה יכול לשלוח אותך להרבה מאד שנות מאסר. על פניו, אשל יצר תמונות לא ראויות של ר', שלא בהסכמתה, ואז הפיץ אותן.

עם הידיעה על התפטרותו של אשל, נתניהו הודה לו במילים חמות – אבל נמנע מלשבח את הבכירים שחשפו את הפרשה שבה התעמר בכיר בלשכתו בעובדת זוטרה ממנו. הדעה הכללית בקרב פרשנים היתה שנתניהו יחכה כמה חודשים, ואז ינקום את נקמתו בשלושת הבכירים שחיסלו את הקריירה של המועדף על אשתו. ובכן, זה קרה הרבה יותר מהצפוי: אתמול (ג') שודר נתניהו כשהוא נוזף בהאוזר על שטות כלשהי, ומאוחר יותר אמש התפרסמה הידיעה על התפטרותו של הנדל. סימה קדמון כתבה הבוקר שההודעה על התפטרותו תפסה את הנדל בהפתעה.

אשר לנתן אשל, אל תדאגו לו. הוא צפוי לחזור ללשכה בדלת האחורית, באמצעות תפקיד בכיר בליכוד – אולי מנכ"ל המפלגה. כמו כן, הוא יקבל בקרוב פיצויי פיטורין בסך 120,000 ₪ ("ידיעות אחרונות" הבוקר) או 100,000 ₪ (טמקא, הבוקר).

אז מה היה לנו פה: שלושה אנשים שחשפו התעמרות, ככל הנראה הטרדה מינית, של עובדת על ידי בכיר ממנה בלשכת ראש הממשלה ננזפים בפומבי או הולכים הביתה. המטריד עצמו דווקא מקומבן. עולם הפוך. ברוכים הבאים ללשכתו של בנימין נתניהו.

כאן המקום להזכיר שתחת ממשלת נתניהו, אישרה ישראל רשמית את מדיניות הדרת הנשים, כשמשרד התחבורה נותן גושפנקא ל"קווי המהדרין." בנימין נתניהו מרבה לומר שהוא מתנגד לכך. תעשו לי טובה. כשנתניהו מתנגד למשהו, הוא יודע איך להרוג אותו. תראו מה קרה לדו"ח טרכטנברג. תראו מה קרה להצעת החוק להגבלת שכר הבכירים. בנתניהו צריך לנהוג על פי הכלל שאין להסתכל על מה שהוא אומר, צריך לבחון היטב מה הוא עושה. ובפרשת אשל, כמו בפרשות הדרת הנשים, נתניהו הבהיר לנו איפה הוא עומד: בלב האולד בויז קלאב הישן, בלב התפיסה שאפשר היה להאמין שחלפה מן העולם אחרי משפטו של יצחק מרדכי שגורסת ששום דבר לא קרה אם בכיר מפגין בבוטות עניין מיני בעובדת, כל עוד הוא לא כופה עצמו עליה פיזית. הפרס למטריד והעונש למתריעים אומר כל מה שצריך לומר: אשה מודעת לא יכולה להצביע לליכוד, כל זמן שבנימין נתניהו עומד בראשו. על אחת כמה וכמה, אם אשל אכן יהפוך למנכ"ל שלו.

ועוד דבר אחד: בג"צ פסל את חוק טל, אבל אשרי המאמין שהקואליציה של נתניהו תוכל להעמיד חוק ראוי במקומו. נתניהו מכר את נשמתו לדתיים ולחרדים לפני דור. אין לו קיום בלעדיהם והוא יודע זאת. ראוי לציין עוד, כפי שהזכירה הבוקר זהבה גלאון, שזכות היתר של פטור משירות צבאי מוענקת לא רק לחרדים: תלמידי ישיבות ההסדר משרתים רק 16 חודשים, לעומת 36 חודשי השירות שמושתים על חילונים, מסורתיים, וסתם אנשים שהמגזר שלהם לא הצליח להשיג דיל נוח עם הרשויות.

הערה מנהלתית: מאז הפוסט של אתמול התקבלו שתי תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

41 תגובות על ”במי בחר נתניהו“

  1. מקלאוד המתקרא עמית הגיב:

    הכל נכון, אבל בדבר אחד נתניהו צודק(אוי כמה קשה לי להגיד את זה). הם היו צריכים לפנות אליו ולא להסתיר את זה ממנו במשך חודש, וראש ממשלה לא אמור לשמוע על דברים שקורים בלשכה שלו מהתקשורת – מה עוד שגם כשהפרשה התפוצצה הם לא פנו אליו ואמרו שהם פרסמו את זה אלא שוב, הוא למד מהתקשורת מי היו המתלוננים.

    • ygurvitz הגיב:

      נניח. צריך לציין, אם כן, שגם נתן אשל לא סיפר לנתניהו מה בדיוק הוא מבשל, והפרת האמון שלו היתה קצת יותר חמורה. ודווקא לו שמר נתניהו אמונים.

      • מקלאוד המתקרא עמית הגיב:

        אתה לא באמת מצפה שנתן אשל יבוא לנתניהו ויגיד לו שהוא צילם עובדת?

        וכן, אשל צריך לשבת בכלא ולא לקבל תפקיד פוליטי בכיר אבל זה לא משנה את העובדה ששלושת האחרים לא פעלו נכון

        • ygurvitz הגיב:

          אני מצפה שאם אשל צילם עובדת, מה שהיה במדינה שפויה יותר מעלה את הכהונה של נתניהו על שרטון, הוא היה מאבד את אמונו של נתניהו באופן הרבה יותר דרסטי מאשר שלושת האנשים שחשפו את הפשע. אחרת, אנחנו עוסקים במוסר מאפיונרי.

          • מקלאוד המתקרא עמית הגיב:

            בקשר לאמון אתה צודק. בקשר להעלאת הכהונה על שרטון אתה קצת נסחף

            נתניהו לא אחראי על פעולות פרטיות(גם בלתי חוקיות) של עובדיו לא בצורה ישירה ולא בצורה שילוחית

            במדינה שפויה אשל היה נזרק מכל המדרגות, הולך לכלא ומישהו היה מחליף אותו בתפקיד

            • עדו הגיב:

              ורבין לא יכול היה לדעת כל מה שאישתו עושה עם החסכונות המשפחתיים ובכל זאת התפטר.

    • שמרית הגיב:

      העניין הוא שאם החוק הישראלי, רווחת הנשים בישראל בכלל ובלשכתו בפרט והגינות בסיסית היו מעניינים את נתניהו יותר מהחברים שלו ומראית העין של הלשכה המפוקפקת שלו, אז האנשים שהתלוננו היו מקבלים מקסימום נזיפונת על זה שהם לא באו אליו קודם. אולי בעצם אז הם גם היו יכולים לפנות אליו והוא היה מטפל בנושא (מטפל ולא מטייח). כנראה הם ידעו למה הם היו צריכים לפנות לתקשורת ולמזוז לפני שהם הלכו אליו.

      • לא יותר מהחברים וממראית העין של הלשכה שלו – הרי מראית העין של הלשכה היא אחת הקורבנות הראשונים של המהלך הזה…

        אפילו את מראית העין של התנהלות נכונה בלשכה, אפילו את הכבוד של המנגנון שלו הוא זרק לפח כדי לנקום במי שדיווחו על איש האמון שלו.

  2. עדו הגיב:

    טוב , בגלל שסגרו הכל בחיפזון כבר אי אפשר לדעת בדיוק מה אשל עשה. . גם אם הייתי שונא נשים מקצועי וחסיד שוטה של ביבי עדדין הייתה לי בעיה. בכיר מאולץ להתפטר ושלושה אחרים נזרקים מהלשכה הכי חשובה במדינה. אם ככה מתנהלת הלשכה של ראש הממשלה אז יש סיכוי שבהתקפה נגד הגרעין האיראני נפציץ את קפריסין.

  3. מרטין הגיב:

    יוסי שלום,

    ברשותך, אני לא אוהב את הביטוי 'הדרת נשים' כי אין שום 'הדר' בהדרת נשים

    צריך לקרוא לילד בשמו – אפלית נשים
    הדרה הוא נומח פלצני ומכובס – אפליה זה בדיוק מה שזה וטאולי כך יבינו יותר שאפליה היא אפליה

    נוצר כאן מצב טיפשי שבו אפליה כלפי מגזרים שונים מקבלת תוויות שונות וזה כמובן טיפשי, מסיט את הדיון מעצם האפליה ויוצר סוג של 'שיחדש' שבו אפליה היא כבר לא אפליה אלא 'הדרה'

    ואז הדתיים יכולים לפלוט את השטות הזאת של 'אני לא מדיר נשים, אני מדיר את עצמי' ושאר ירקות, כששימוש במילה אפליה הייתה מונעת מהם את השטות הזאת, כי אי אפשר להגיד 'אני מפלה את עצמי' כי אפליה זאת אפליה

    ולעצם העניין – ביבי לא שיוויוניסט אלא 'נעלה' שמאמין בזכויות היתר של גברים יהודים (מבעלי הון ועד המתנחלים) ועל כך צריך לתקוף אותו

    הגישה של 'ביבי לא שיוויוני מספיק' הוא שגוי כי הוא בכלל לא מאמין בשיוויון

    • דניאל הגיב:

      למילה הדרה אין קשר להדר. הפועל הדיר הוא מהשורש נ.ד.ר, למשל הדיר רגליו וכו'

      • מרטין הגיב:

        דניאל שלום,

        אתה צודק כמובן, אבל התפיסה שלי היא לא רק עקרונית אלא אני מסתכל על המיתוג (או השיווק) של מונחים חברתיים

        'הדרה' מבחינה שיווקית הוא פשוט מילה גרועה בגלל שהוא מזכיר הדר ובפועל אין לו שום קשר להדר

        גזענות שייך לגזע (והמונח הזה סובל מחשיפת יתר שפגעה במותג) ולכן אפליה נראית לי מילה טובה יותר לתאר את מה שעושים לנשים

        אבל יש גם סיבה עמוקה יותר שרבים לא שמים לב אליה

        יש לנו (רשימה חלקית) אפליה לאתיופים, גזענות לערבים (פלסטינים ישראלים), כיבוש לפלסטינים בשטחים, קיפוח למזרחים ועכשיו יש את 'הדרה' לנשים (ואשמח לקבל דוגמאות נוספות)

        למה יש כ"כ הרבה מונחים שונים לאותה תופעה שהיא אפליה של חסרי הזכויות או בעלי הזכויות החלקיות על ידי בעלי זכויות היתר?

        לדעתי הסיבה היא תפיסת ה-'הפרד ומשול' שנוקט השלטון הישראלי מאז קום המדינה – בהתחלה זה היה רעיון טוב ועכשיו הוא גם מופעל על הישראלים עצמם


        (מתוך ויקיפדיה)
        הפרד ומשול הוא מונח בפוליטיקה ובסוציולוגיה שמקורו בלטינית "divide et impera". משמעותו צירוף של פסיכולוגיה מדינית, אַסְטְרָטֶגְיָה צבאית ואסטרטגיה כלכלית שלפיהן ניתן להשיג ולשמור על עוצמתו של השולט על ידי פיצול העוצמה המצויה בידי האחרים לנתחים קטנים. כל נתח שייווצר כתוצאה מהפיצול יהיה בעל עוצמה נמוכה מאשר הגוף שהיה קיים בעבר. השימוש במונח מקובל גם לכינוי השיטה, שלפיה מונעים מגופים קטנים להתאחד ולהשיג עוצמה רבה יותר, מאשר בהיותם במצבם העכשווי.
        כך נמנעים ממצב שבו יש לפרק גופים
        גדולים, תהליך שהוא קשה לביצוע.

        שיטת "הפרד ומשול" מתוארת אצל יוסף בן מתתיהו (אף שאינו קורא לה בשם זה). תיאורה מופיע בהקשר להחלטת המושל הרומי אולוס גביניוס לחלק את העם "לחמישה בתי-דינים", כפי שהוא כותב בספרו מלחמות היהודים

        אז אם אתה צריך לשלוט בתא שטח עם כוח צבאי קטן, הדרך הטובה ביותר תהיה לסכסך בין השבטים והעדות באותו שטח, ואז הם יהיו עסוקים בלריב אחד עם השני והם לא יתאחדו נגד השלטון

        מלחמת העצמאות ב-48 הייתה מלחמה לחיים ולמוות של 2 תנועות לאומיות, הציונית והפלסטינית (שאז נקראה ערבית), כשהתנועה הציונית הייתה בטוחה שמטרת הלאומיות הערבית, חוץ מריבונות כמובן, היא לחסל לחלוטין את היישוב היהודי בארץ ישראל

        זה גם מובן למה הם חשבו כך – ככלות הכל זה היה ב-47, זמן קצר אחרי השואה (6 מיליון), מלחמת עולם נוראה ומופתי אחד שחשב שהנאצים יכולים לעזור לתנועה הלאומית הערבית

        הניצחון הישראלי במלחמת העצמאות והרצון לשמר אותו (כלומר המשך קיום המדינה) הוביל את מנהיגי המדינה הצעירה להחלטה מכרעת (שלא שונתה מאז), החלטה שמעצבת עד היום את ההווה הישראלי-פלסטיני

        ההחלטה הייתה לנסות לרסק את הלאומית הערבית (והיום הלאומיות הפלסטינית), לגרום לערבים לוותר על שאיפותיהם הלאומיות על מנת שיקבלו את הלאומיות הציונית וזאת על מנת לבסס סופית את ניצחון התנועה הציונית

        וניסיון הריסוק התבצע ב-'הפרד ומשול' קלאסי

        הפלסטינים הופרדו ל-5 קבוצות

        1. הפלסטינים אזרחי ישראל שנהנים מכל זכויות האזרח האישיות (Yeah right) אבל לא מוכרים כמיעוט לאומי

        2. הפלסטינים תושבי מזרח ירושלים – יש להם תעודת זהות כחולה, הם מקבלים ביטוח לאומי אבל הם לא יכולים להצביע לכנסת אלא רק לעירייה

        (וזה מדהים כמה ישראלים לא יודעים על זה שיש במדינה אזרחים סוג ב' עם תעודת זהות כחולה שלא יכולים להצביע לכנסת)

        3. הפלסטינים בגדה

        4. הפלסטינים בעזה

        5. הפזורה הפלסטינית

        [ההחלטה לרסק את הלאומיות הערבית (פלסטינית) הייתה החלטה מובנת בהתחשב בנסיבות דאז, אבל היום כמובן נשאלת השאלה הפשוטה: אפשר לרסק את הלאומיות הפלסטינית? ותתפלאו, אבל יש כאלו שחושבים גם היום שזה אפשרי עם רק עוד מאמץ קטן, כמו למשל 'לצרוב להם את התודעה' של בוגי…]

        ה-'הפרד ומשול' כלפי הערבים הופעל כמובן גם כלפי היהודים (מפא"י ואפליה הלכו יד ביד) והנה אנו מגיעים לימינו אנו

        רבים מהישראלים רואים את ה-'הפרד ומשול' כלפי הפלסטינים ומגיבים בחיוב עד אדישות, ולא מודעים בכלל ל-'הפרד ומשול' הנוכחי בין ערבים, חרדים, דתיים, מתנחלים, מזרחים (סליחה, פריפריה, המילה המכובסת התורנית), עובדים זרים, סמולנים פוסט ציוניים, רוסים You name it

        וזה עובד

        וכולם עסוקים בלריב עם כולם והם כמובן לא מתאחדים נגד השלטון גדי לשנות את השיטה

        גאוני, לא?

        אם יש דבר שמפחיד את המערכת הפולטית בישראל, זה 'ברית הדפוקים' – ברית פוליטית בין הערבים לחרדים שתוך זמן קצר הייתה משנה את פניה של החברה הישראלית (ועכשיו אתם מבינים את החשיבות הפוליטית של החרדים עבור הימין)

        ואיך גורמים ל-'דפוקים', שזה כולנו, להתאחד מול ה-'נעלים' (Superiors) שמאמינים שיש להם זכויות יתר ודופקים את כל השאר?

        אם המטרה היא שיוויון (מילה אחת) אז צריך רק מילה אחת, שלדעתי היא אפליה, כדי להבין שלאפליה פנים רבות (והיא תוצאה של זכויות יתר שיש לאלו שמבצעים את האפליה) ושהאפליה נמשכת על ידי כך שהשלטון ממשיך יום-יום לסכסך בין המופלים והנדפקים

        [עכשיו יש סכסכן חדש בשכונה בשם יאיר לפיד. הוא טוען שהחרדים זה הבעיה. ממש גאוני. איך לא חשבתי על זה קודם]

        עכשיו אתה מבין למה אני לא אוהב את המילה הדרה?

        אני לא משתתף בחגיגת ה-'הפרד ומשול' כי זה טיפשי

        כולנו גרים באותו תא שטח ומריבות זה ילדותי

        השיוויון אומר שלי אין זכויות יתר ולכן אני לא יכול להרגיש נעלה ממך ואז להרוג אותך / לשעבד אותך / לנצל אותך וגם יש לי זכויות אדם רק מעצם היותי אדם

        גם לך גם אין זכויות יתר ולכן גם אתה לא יכול להרגיש נעלה ממני ואז להרוג אותי / לשעבד אותי / לנצל אותי וגם לך יש זכויות אדם רק מעצם היותך אדם

        אז מה ההמשך הטבעי לסיטואציה כזאת?

        להתחיל לריב? לנסות לקבוע מי 'אשם' במצב? – זה לא טבעי וזה מאוד ילדותי

        ההמשך הטבעי לשיוויון הוא שיתוף פעולה בין שווים (כי השיוויון ביטל את המניע למריבות מלכתחילה)

        ושיתוף פעולה בין שווים זה מאוד חכם ובני אדם טובים בשיתוף פעולה אם הם רוצים

        עכשיו תסתכל מי שיוויוניסט אמיתי שמחפש שיתוף פעולה עם כל אחד מהמופלים (וכל מי שכתבתי קודם אכן מופלים, כולל המתנחלים והחרדים למשל) ומי שטוען שרעיון השיוויון צריך 'לנצח' (כלומר לריב) ואיך אין שיוויון במדינה רק בגלל 'אשמים' כאלה ואחרים

        אז ברשותך, מבחינתי אין 'הדרת נשים' אלא יש אפלית נשים

        ויש המון אפליה במדינה

        והגיע הזמן לשיוויון

        והגיע הזמן לשיתוף פעולה

        ועוד יגיע הזמן שבו שיתוף פעולה, שכמעט עדיין לא קיים, יהיה הבסיס המשותף של החברה הישראלית העתידית

        (ורק נשאר לראות כמה דם יישפך עד שזה יקרה)

        אני משת"פ גאה! 🙂

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          וואו, זכיתי לתגובה מפורטת.
          ההערה המקורית שלי הייתה לשונית בלבד, אבל אם להתייחס לדבריך, נראה לי שהדרת נשים זכתה לפועל נפרד כי היא אכן שונה מאפליה, או לפחות היא צורה מסויימת, ספציפית, של אפליה.
          הדרה משמעותה, לפי ויקי, מבנה חברתי או תכנוני – פיזי אי-שוויוני המוציא מהכלל חברים בקבוצות מסוימות שבתוכו. תיאור קולע, לא?

  4. מני זהבי הגיב:

    לגבי ביטול חוק טל, זה דווקא נותן סיכוי לא רע לנתניהו. הוא הרי מדבר כבר כמה שבועות על כך שהוא יעביר חוק אחר, שוויוני יותר. עכשיו, כל מה שהוא צריך הוא להציע אחד כזה. ודוק: חוק שוויוני יותר אין פירושו בהכרח שכל החרדים, או אפילו רובם המוחלט, יגויסו. אפשר לארגן להם שירות אזרחי בקהילה, או משהו (בשביל מה זה טוב, זו כבר שאלה אחרת). אם יעשה את זה, נתניהו יוכל להשיג לא מעט קולות במרכז החילוני-מסורתי (המצביעים הפוטנציאליים של קדימה ויאיר לפיד). והחרדים? הם שבויים בידי נתניהו הרבה יותר ממה שהוא שבוי בידיהם. אחרי הכל, הם כבר סלחו לא מזמן על קיצוץ קצבאות הילדים ב-2003 (לא שהייתה להם ברירה).
    השאלה היא האם נתניהו ינצל את הסיכוי הנ"ל. אבל אם לא, זה ילמד יותר על אישיותו מאשר על האילוצים הפוליטיים שלו.

  5. אבי הגיב:

    השאלה היא למה נתניהו צריך את אשל שהוא כעת יותר נטל מתועלת? יכול להיות שאשל יודע דברים על נתניהו ויפרסם אותם במידה ונתניהו יזרוק אותו לכלבים. יכול להיו שאשל מקורב לכל מני בעלי הון שנתניהו חושב שהוא צריך עדיין את אשל.

    • מקלאוד המתקרא עמית הגיב:

      לדעתי כרגיל נתניהו יתקפל ברגע האחרון ויזרוק את אשל לכלבים כמו שמגיע לו ברגע שהוא יבין שזה יגרום לו יותר נזק מתועלת

    • מרטין הגיב:

      אבי שלום,

      הכל זה אינטרסים.

      לביבי יש שובל ארוך של נזרקים ואף אחד לא פותח את הפה

      כולם פוחדים

      נתניהו יזרוק את אשל בשנייה שזה יתאים לו וכולנו נשכח אותו כמו ששכחת את כל אלו שבעבר הוא זרק

      אתה מסתכל על נתניהו ואשל כבני אדם (וטוב שכך) ולכן הם שווים אבל בפועל נתניהו הוא בעל הכוח (העצום) ואשל הוא חלקיק מתאייד מבחינת נתניהו

      לאשל אין שום כוח מבחינת כלום (גם לא מה הוא יודע או את מי הוא מכיר) כי גם הוא פוחד פחת מוות מבעל הכוח האמיתי

  6. החזיר הגיב:

    שכחת שגם נשים דתיות לא משרתות.ממש לא ברור לי למה הפטור הזה יותר חוקתי מהפטור לחרדים.

    • עדו הגיב:

      הוא לא. ליבוביץ' גם טען שהוא מהווה חילול השם.

      • אלכס ז. הגיב:

        לינק?

        • עדו הגיב:

          לא בדקתי באינטרנט. יש לי את הספר 'רציתי לשאול אותך פרופסור ליבוביץ'..' בבית.

          • ש.ב הגיב:

            מה, אין לינק לספר? איזה פרימיטיבי.

            • עדו הגיב:

              מהזיכרון, הטיעון שלו הולך בערך ככה:
              או ששירות נשים יהודיות בצה"ל הוא כשר הלכתית או שהוא פסול.
              אם הוא כשר ובחורות דתיות משתמשות בדת כתירוץ להשתמט מחובה אזרחית שאין בה פסול אז זהו שימוש פסול בדת ומהווה חילול השם.
              אם הלכתית לאישה יהודיה אסור לשרת בצבא לא ייתכן שהציבור הדתי יסכים לכך שכופים על נשים חילוניות לעשות משהו שהוא בניגוד ההלכה ובכלל לא משנה אם הן מעוניינות בזה או לא.
              באותה מידה הציבור הדתי לא יכול להסכים עם מצב שבו חיילים חילוניים יקבלו בשר חזיר מתקציב צה"ל והדתיים יקבלו את האוכל הכשר (למרות שאולי הרבה חילונים ישמחו על זה) – ושוב יש לנו חילול השם, אי אפשר להפוך את החילוני לגוי של שבת עבור הדתי.

              • אלכס ז. הגיב:

                כמה חבל שההגיון הזה לא עובד היום כשלא מעט דתיים שכל החילונים הם ערב רב.
                אבל תודה על ההסבר.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    "ובכן, זה קרה הרבה יותר [מהר] מהצפוי"

    nit-picking ftw

  8. אבי ג'י הגיב:

    לא עושים קנוניות נגד חברו של הבוס

    לא עושים קנוניות נגד חברו של הבוס, בטח שלא בתוך המשרד של הבוס

    לא עושים קנוניות נגד חברו של הבוס, בטח שלא בתוך המשרד של הבוס, בטח ובטח שלא ללא ידיעתו או אישורו של הבוס

    וגו'

    אבל ברצינות, זה דווקא נראה לי די פשוט כל הענין:

    שלושת המלשינים בסה"כ רצו להעיף את אשל, מכיון ש[הכנס תיאורת קונספירציה כאן]. חפרו ומצאו שהוא סוטה מין. לא הלכו לנתניהו (כי זה דם), אלא עשו את זה "לפי הספר" דרך היועץ המשפטי. העיתונות מגמרת על הסיפור, מה יעשה נתניהו? מעיף את הסוטה כי הוא חייב, אבל בונה על הזיכרון הקצר של הציבור כדי שיוכל להחזיר אותו אם/כאשר ירצה (כאן המקום לציין שלא רק שרה אלא בטח גם ביבי עצמו באמת מסמפט את הסוטה – המשרה ממנה פוטר אשל היא משרת אמון כמעט בהגדרתה). ועם שלושת המוסקטרים הוא מטפל מכמה סיבות, כולן הגיוניות בקונטקסט של שליטה/נקמה/אי-תקינות/דוגמא/פוליטיקה/לא אוהבים שטינקרים.

    אולי נודה שהזווית הפמיניסטית כאן מתפספסת: הרי מה קרה ולאיזו בחורה זה הדבר האחרון שבאמת מעניין אותם, ויש להניח שלא נכנס למערכת השיקולים שלהם באף שלב. כנראה שגם אם המינים היו הפוכים, או – גוועלד! – זהים; אובייקטיפקציה של האדם ללא קשר למינו. על זה בהחלט שווה להתרעם.

  9. עדו הגיב:

    סתם הרהור פילוסופי: למה יש כל כך הרבה סמולנים בכל מקום?
    אלו עובדי הלשכה של נתניהו, לא אנשי מר"צ וגם לא שופטי בג"ץ. מה יגידו עכשיו בשווקים? שהאנשים שרוה"מ מינה בעצמו הם בעצם שתולים של הקרן החדשה לישראל?
    טוב, אני מני שאחרי שמאיר דגן התגלה כאיש שמאל קיצוני שחותר תחת ההתקפה ההכרחית באיראן אז הכל אפשרי.

  10. אלכס ז. הגיב:

    "אשל לא הגיש תביעת דיבה בעקבות הפרסום עליהן"

    עוד פעם מבחן הדיבה. אתה זוכר את כל האנשים שכתבו שאתה נאצי? האם הגשת נגדם תביעה? האם זה אומר שאתה נאצי? האם נאס"א הגישה תביעת דיבה נגד קונספירטורים? האם זה אומר שהנחיתה על הירח הייתה מפוברקת?

    • חיליק הגיב:

      השוואות מוזרות. איזה נזק גורמים לנאס"א כגוף קונספירטורים? ומי יטרח לתבוע טוקבקיסט עלום שם שקרא לו פעם נאצי באינטרנט?

      העדויות נגד אשל, לעומת זאת, פורסמו בהרחבה ותפסו כותרות ראשיות. אם כל העיתונים היו מורחים על השער האשמות שצילמת מתחת לחצאית של מישהי, מה שלא עשית, אני מניח שהיית ממהר לתבוע את עלבונך.

      אבל עזוב, על מה אנחנו מדברים? האיש הודה ב"צילום לא ראוי". בהנחה שהוא לא מתכוון שהתמונות יצאו מטושטשות, הוא מאשר את הטענות נגדו.

      • אלכס ז. הגיב:

        אני לא טוען שאשל חף מפשע אלא שאי הגשת תביעה אינה מצביע על כלום. היא *יכולה* להצביע על כך שהפשע בוצע, היא יכולה להעיד שבוצע פשע אחר והפושע לא רוצה להסב אליו את תשומת לב הציבור, היא יכולה להעיד שהפושע לכאורה לא רוצה להתעסק בזה כדי לא לפגוע במעמד ראש הממשלה ועוד אלף ואחת סיבות.
        גרועה מכך, גם עצם הגשת תביעת דיבה לא אומרת דבר כפי שיעיד משפטו של אוסקר ווילד.

  11. ש.ב הגיב:

    למיטב זכרוני, אשל הוא לא רק איש של שרה, אלא גם איש של אדלסון. שרה אולי פסיכית, אבל לעשות ממנה המושכת בחוטים הראשית זה קצת נוח מדי. בעיקר לביבי.

  12. אריאל הגיב:

    "על פי כמה עדויות – אשל לא הגיש תביעת דיבה בעקבות הפרסום עליהן"

    וזה אומר מה? שהן נכונות? הרי אם היה מגיש תביעת דיבה היית אומר שמדובר ב- SLAPP. "הבוס הגדול נגד העובדת הזוטרה"(ראה מקרה "אם תרצו"…).
    שוב, אתה אוכל את העוגה ומשאיר אותה שלמה, בהתאם לנוחותך. בהתאם לצד ה"נכון".

    לטעמי הטיעון הזה אינו תקף כלל, אבל אתה משתמש בו כתקף כאשר הוא תואם למטרתך ומלעלם ממנו כאשר הוא סותר אותה.

    • זיגי הגיב:

      אריאל,
      אם היתה לאשל עילת תביעה בגין דיבה, היא היתה כנגד העיתונים שפרסמו אותה (או לכל היותר נגד השלישיה שפרסמה) ולא נגד העובדת.
      ואם היה מגיש תביעה, היא לא היתה slapp. אשל הוא לא בדיוק תובע רב עוצמה ומצלצלין, המאיים בעצם הגשת התביעה על הנתבע העני והחלש.
      בקיצור – גם הקמת איש קש, וגם אייתת נח בשבע שגיאות.

      • אריאל הגיב:

        איני אוהב את המושג "איש קש" ומעדיף את המושג דחליל. אבל חוץ מזה אתה צודק, כשלתי לוגית בניתוח המקרה דנן.

        המסר שרציתי להעביר, הינו שאי תביעת דיבה אינה יכולה לשמש כהסכמה שבשתיקה לנכונות המעשה (ועל כן הינה טיעון פגום).

        • אלון לוי הגיב:

          אי הגשת התביעה פירושה שאשל כנראה חושב שהוא לא יוכל לזכות בתביעה (האפשרות האחרת, התנגדות עקרונית להגשת תביעות, נראית לא הגיונית עבור איש לשכה). השאלה היא האם זה אומר שהוא חושב ששלושת המתלוננים יוכלו להוכיח בבית-משפט שאמת דיברו, או אם הוא חושב שהוא יפסיד בגלל טיעונים טכניים (למשל, המתלוננים יוכלו להוכיח תום לב) ודה פקטו הוא לא חושב ש-"זה לא קרה אבל עדיין אתה לא זכאי לפיצויים" יטהר את שמו.

          • אריאל הגיב:

            או שהוא פשוט לא רוצה ל"האכיל" את התקשורת. או שהוא לא מאמין שיקבל משפט צדק ("איש של ביבי"- הרי הוא הורשע מראש…) או שלא אכפת לו.
            או. או. או.

            זה לא אומר שהוא מכיר באשמה. זה לא אומר שהוא אשם. זה הטיעון שלי.

  13. חיליק הגיב:

    פוסט פצצה.

    וכדאי שוב לשאול, איך קורה שאף אחד לא מצליח לשרוד יותר מדי זמן במחיצת נתניהו (חמישה דוברים בשלוש שנים), ושהאיש הכי קרוב אליו מתגלה כצלם חובב. אותו דבר אפשר להגיד גם על ברק, שאין אחד שמוכן להגיד עליו מילה טובה, למעט אולי חבר הכנסת הטרי שכיב שנאן. עכשיו, שני אלה הם האנשים עם האצבע על ההדק או על הכפתור האדום או מה שלא יהיה. בהצלחה לנו.

    • Alex הגיב:

      חייבת לציין שזה מדהים איך אהוד ברק הפך להיות תוך 15 שנה מ"התקוה הגדולה" לאיש השנוא ביותר בפוליטיקה הישראלית…מכל הקשת הפוליטית

  14. עמית הגיב:

    רק למען הסדר הטוב: ההסדר הוא שכפול מדוייק של מסלול הנחל שנהג בשעתו. שירתו אז שנתיים והנחלאווים היו מחייבים כפול – ארבע שנים – וכך גם ההססדרניקים. אי עדכון המסלול הוא בעיה אחרת אבל גם הנחל חי וקיים. לא קשור לדתיים.

טראקבקים/פינגבקים

  1. גברים, זכרים, וחיות אחרות « m0rebutter