החברים של ג'ורג'

צה"ל והמשטרה ממשיכים להכנע לטרור היהודי

אתמול אמור היה להיערך בחברון סיור ראשון מסוגו של "שוברים שתיקה" עם תלמידי בית הספר ליד"ה מירושלים. קומישר החינוך גדעון סער החליט לפני כשנה שכל תלמידי ישראל יגיעו לעיר המעונה הזו, ול"שוברים שתיקה" – ארגון שמתעד את מציאות הכיבוש מפי חיילים לשעבר – יש הרבה מה להראות בה. כזכור, לאחר הטבח שביצע ברוך גולדשטיין בחברון, נסגר רחוב מרכזי בעיר (רחוב השוהדה) לתנועת פלסטינים ולאחר התעללות מתמשכת מצד הצבא והמתנחלים, הוא ננטש על ידי תושביו.

הצד שהתלמידים לא יראו. רח' השוהדה, חברון, פברואר 2009

כפי שניתן היה לתאר, הסיור לא יצא לפועל. המתנחלים השמיעו את איומיהם הרגילים כלפי המשטרה, וזו ביטלה אותו ברגע האחרון. המשטרה התקשרה לעורך הדין של "שוברים שתיקה", מיכאל ספרד, ואמרה לו כי "בגלל מחול השדים" בקרב המתנחלים, היא מבטלת את האישור לסיור. במשטרה טענו אחר כך כי האחראי לביטול הוא מפקד חטיבת יהודה, אל"מ גיא חזות, שביטל אותו משום ש"שוברים שתיקה" שינו את תוואי הסיור שאושר להם. איך הצליח האצטגנין חזות לדעת שמתווה של סיור שלא נערך שונה, לצה"ל הפתרונים. אפילו במסגרת השקרים הגסים שצה"ל מוכר לנו לאחרונה, זה חלש במיוחד – ראשית משום המסלול היה אמור לכלול רק אתרים בחברון שבשליטת צה"ל ובקריית ארבע, ושנית משום שהסיור נערך בסופו של דבר, רק בלי נוכחות אנשי "שוברים שתיקה" ובתוספת נוכחותם של אנשי ימין כמו איתמר בן גביר וברוך מרזל. אחד התלמידים שנכח בסיור אמר ל"הארץ" שהמתנחלים איימו להכות את אנשי "שוברים שתיקה."

אז אחרי שהמתנחלים גירשו את הפלסטינים מחלקים של עיר אבותיהם, עכשיו הם מונעים כניסה גם מיהודים שמאלנים – בתמיכה של המשטרה ושל השולט בעיר, המושל הצבאי. המסר הוא חד משמעי: אם המתנחלים יאיימו – ולמה שלא יאיימו? זה עובד – המשטרה והצבא ייכנעו לטרור שלהם ללא תנאי, וימנעו מהצד השני להעלות את טענותיו.

וכן, זה טרור. משמעות המילה היא הטלת אימה לצורך פוליטי. איומים באלימות כדי לסתום את פיותיהם של מתנגדים פוליטיים הם טרור פר אקסלנס. הצבא והמשטרה, כרגיל, מעלו בתפקידם להגן על אזרחי ישראל מפני טרור יהודי. קשה, על כן, לא לראות בהם סייענים של הטרור הזה: המלבינים שלו, אלה שמסבירים שלא נעים אבל אין ברירה אלא לציית לו. למשטרה, נזכיר, יש היסטוריה ארוכה של כניעה לטרור יהודי: היא הילכה אימים על בתי המשפט בטענה שהיא לא תוכל להגן על צועדי מצעד הגאווה בירושלים מפני החרדים. משטרת ישראל היא האויב הנוח ביותר לטרוריסטים היהודים: בבוקר תאמר מי יתן ערב, ובערב תאמר מי יתן בוקר. על הדרך היא מוכרת את הדמוקרטיה הישראלית. אשר לצה"ל – נו, בואו נאמר שמדובר בארגון שהתגובה הראשונית שלו לפעולות "שוברים שתיקה" היתה להחרים את התערוכה הראשונה שלו, בנסיון לחפש חומרים מפלילים על פשעי מלחמה – נסיון בוטה, שלמרבה השמחה נכשל, להטיל אימה על מי שמפנה זרקור לעבר מה שהצבא לא רוצה שנחשוב עליו.

מן הראוי לציין את הכלב שלא נבח: אם השמיע משרד החינוך של סער, שאישר את הסיור, מחאה כלשהי על כניעתם של צה"ל והמשטרה, אף אחד לא שמע אותה.

ועוד דבר אחד: זוכרים את הבוגד זאב אלקין? ההוא שהעביר מידע סודי על פעולות צה"ל לכנופיות תג מחיר? אז לא רק שהוא לא נחקר או הועמד לדין, החל מהיום (ב') – כפי שחושפת טל שניידר המעולה – הוא יקבל תפקיד חדש ונחשק מאד: הוא יהפוך לחבר וועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ונעדרים. כך גומל נתניהו לסייעני הטרור היהודי.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

14 תגובות על ”צה"ל והמשטרה ממשיכים להכנע לטרור היהודי“

  1. שחר הגיב:

    לפחות לגבי אלקין זו החלטה הגיונית. כך לא יצטרכו להדליף לו את המידע שיעביר לטרוריסטים יהודים שנחקרים ע"י השב"כ, למשל

  2. טל הגיב:

    פוסט חזק , ישר ולעניין!

  3. עמירם הגיב:

    דמוקרטיה
    תשאלו כל ישראלי על המושג רדיפה פוליטית ע"י המשטרה, והוא יקשור את זה למשטרים אחרים, שישראל לעומתם היא כמובן דמוקרטיה נאורה. מסתבר כי המשטרה 'עובדת' גם בתחום הזה. שלושה סטודנטים ערבים שקראו בפייסבוק להחרים נאום של שמעון פרס במכללה להנדסה בירושלים נשלחו למעצר בית. בהוראת בית המשפט כמובן. פרטים כאן. אתמול בלחץ הימין ביטלה המשטרה מפגש מתוכנן של 'שוברים שביתה' בחברון עם תלמידי תיכון מירושלים, והנערים פגשו את איתמר בן גביר. בסוף מסתבר שפרס צדק, יש מזרח תיכון חדש.

    http://WWW.MONITIN.ORG.IL

    • יותם הגיב:

      כן, רק שלא- מסתבר שהיה שם קצת יותר מקריאה לחרם, כולל איומים על סטודנטית שאמרו שיגיעו והסטודנטית המארגנת. אבל היי, עובדות, בלבול, למה לטרוח.

  4. צביקה הגיב:

    טוב מאוד ששוברים שתיקה לא הגיעו לסיור כזה, הסיור לא אמור ולא היה פוליטי אף פעם, הכל עבר בהצלחה עד שהחליטו בבית הספר הזה להכניס פוליטיקה לילדים

    • anonymous moose הגיב:

      תודה צביקה, העלית חיוך אמיתי על שפתי, אני מעריך את ההשקעה. הבעת את עמדותיך בבהירות ותמציתיות שאף איש קש לא היה מצליח לחקות. בראבו!

    • ג'וני הפרד הגיב:

      כל הכבוד לך צביקה. כולנו יודעים שאין שום דבר פוליטי בהתנחלויות.

    • גיל הגיב:

      אז בן גביר לדעתך לא פוליטי?

  5. anonymous moose הגיב:

    דווקא לא כל כך שמן, למה להעליב?

    אבל אכן, נשמע כמו סיור חינוכי מהמעלה הראשונה. סוג של הוראה על דרך השלילה.

  6. פרצופליחה בתולת הים הגיב:

    בהצלחה לברוך ואיתמר לשכנע את תלמידי ליד"ה ב-משהו-.

  7. יניב מאיר הגיב:

    לפני שנתיים הייתי בסיור בחברון של שוברים שתיקה. המשטרה קיבלה את פנינו ויצרה סביבנו טבעת אנושית של מעל 10 שוטרים (כדי להראות כמה אנחנו מפריעים לסדר היום הרגיל שלהם). איך שהגענו קיבל את פנינו איתמר בן-גביר. זה היה 11 בצהרים. הוא לא היה אז עוזר פרלמנטרי, מעניין ממה הוא התפרנס – כנראה מהמיסים שלי. הוא שמר על מרחק סביר מהקבוצה, אבל צעק בקול והפריע למהלך הסיור, והטבעת המשטרתית סביבנו לא עשתה דבר.
    כך שכל מה שכתוב בדיווח של טלילה נשר בהארץ (http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1628919) נכון ולא מפתיע, וכנראה הוא התנהגות שגרתית של הכהניסטים בכל סיור בחברון של שוברים שתיקה, ועכשו גם בסיורי בי"ס המנסים להציג עמדה מאוזנת, ולא רק "מתנחלית".