החברים של ג'ורג'

אופס, הוא עשה זאת שוב

נתחיל בגילוי נאות: אני מחבב את רועצת התקשורת החדשה של הזוג הקיסרי שלנו, אורית "שרה נתניהו היא מגה סלב" גלילי-צוקר, וזאת משום טינתי לכל המושג של המקצוע הזה, שמזכיר מאד את דבריו של אפלטון על הסכנה שברטוריקה, אם היא לא מלווה באמת; לגלילי-צוקר יש סיכוי לעשות לו את מה שעשה טום קרוז לסיינטולוגיה, קרי לחשוף את ערוותו.

גלילי-צוקר שוב היתה בכותרות לאחרונה – יועץ תקשורת שהופך להיות הסיפור, כמובן, הוא בעיה – והפעם היא גרמה נזק ניכר הרבה יותר לנתניהו ואשתו. היא אמרה לגלובס ששרה נתניהו מעורבת עמוקות בפעילות של בעלה, ולמעשה היתה מעורבת גם בכתיבת נאום הלמך (הזכויות שמורות לדורון רוזנבלום) הידוע כ"נאום בר אילן".

התוצאה היתה מריטת שערות רבתי בלשכת נתניהו. זאת משום שגלילי-צוקר חשפה את העובדה שבמשך שנים, הלשכה שיקרה בעקביות וטענה שלגברת אין שום חלק בניהול עבודתו של בעלה ושהיא בסך הכל פסיכולוגית ילדים צנועה, אמנם כזו שלוקחת חופשות חריגות ונוסעת עם בעלה לכל פגישת עבודה. "מה נגיד עכשיו," ייללו שם, "ששיקרנו בכל פעם שאמרנו שהיא לא מתערבת ושהיא כפסיכולוגית לא התערבה?" נתניהו עצמו הודיע שהוא ידרוש מגלילי-צוקר (ניחוש: היא לא תחזיק בתפקידה זמן רב) לתאם בעתיד את התוכן של ראיונותיה עמו מראש, אבל לשכתו סירבה להגיב על השאלה האם שרה נתניהו אכן מעורבת בכתיבת הנאומים שלו. מה שאומר שמה שהסיחה גלילי-צוקר לפי תומה הוא ככל הנראה האמת.

בכל מדינה נורמלית, חשיפת העובדה שראש הממשלה ולשכתו שיקרו לציבור בעקביות, ודאי בנושא רגיש כמו זה של השפעת אדם לא נבחר וחסר כישורים כמו שרה נתניהו על מדיניות הממשלה, היתה גוררת משבר פוליטי. לא בישראל: חשיפת העובדה שבנימין נתניהו לא מסוגל להפסיק לשקר מעוררת לכל היותר פיהוק. זה "כלב נשך אדם" מובהק.

האמת היא, ששרה נתניהו סיפקה לנו לאחרונה סיבה טובה לשערוריה פוליטית, כאשר ייבבה, בראיון הנורא ההוא בערוץ השני – הבנתי שאנשים שצפו בו נאלצו להתמודד עם הדחף לעשות בעצמם מעשה אדיפוס – ש"אף אחד לא משלם על הטיסות שלו". אני לא יודע איפה חיה הגברת, אבל אני, כמו רוב האוכלוסיה, משלם על הטיסות שלי. רגע המארי אנטואנט הזה של נתניהו היה צריך להפוך לרגע הבסטיליה של כולנו. אם זה לא קרה, ואם העובדה שלשכת נתניהו לא מצטנפת כשנחשפים שקריה אלא לכל היותר רוטנת על כך, צריך לתהות אם עדיין יש כאן בכלל ציבור פוליטי – כלומר, לא כזה שיש לו דיעות (דיעות יש לכולם), ולא כזה שמוכן לקטר, אלא כזה שמוכן לפעול.

צריך לזכות את נתניהו מהאשמה של יצירת היאוש מן הפוליטיקה. בכך אשמים שלושת הציניקנים הגדולים של הפוליטיקה הישראלית: אריאל שרון, אהוד אולמרט ובמידה פחותה יותר אהוד ברק. שרון ניהל במשך שנים פוליטיקה שהתעלמה מהציבור, אפילו מהציבור שלו (משאל מתפקדי הליכוד בשאלת הנסיגה מרצועת עזה, למשל); ספק אם היה מישהו שגרם נזק גדול כל כך לפוליטיקה הישראלית כמו אהוד אולמרט: התעקשותו להשאר כראש ממשלה שנתיים וחצי אחרי כשלונו במלחמת לבנון השניה ואחרי שהציבור בחל בו, העובדה ששום דבר פרט לחקירה פלילית לא הוציא אותו מלשכת ראש הממשלה, אמרה יותר מכל דבר אחר שאין טעם לנסות לחתור לשינוי בישראל. על אהוד ברק, האיש שנשאר בתפקידו למרות שהתמיכה הציבורית בו נמוכה מים המלח, מיותר להשחית מילים.

ועדיין. העובדה שהציבור מסכין עם כך שמשקרים לו, ושעל השקרים הללו אין צורך לשלם שום מחיר, משחיתה את מה שנשאר מהפוליטיאה הישראלית.

ועוד דבר אחד (שניים, בעצם): לימור לבנת אמרה בהלוויית אחיינה שחוסל בעת פריצה לשטח פלסטיני ש"אחייני נקרא על שם שלמה בן יוסף, שמסר את נפשו על ארץ ישראל". שלמה בן יוסף היה טרוריסט איש אצ"ל, שהשליך רימון על אוטובוס עמוס בנוסעים פלסטיניים. הוא נתפס, הורשע והוצא להורג. טוב לדעת ששרת התרבות הישראלית מתרפקת על הטרוריסטים מבית ישראל סבא.

יש ארגון טרור שלומיאלי בשם "לוחמי ציון", שלאחרונה מישהו החל לשלוח בשמו מסרוני איום ולנהל שיחות איום עם פעילי שמאל. כמה לא מפתיע, אם כן, שמנהיגו של הארגון ההו-כה-פטריוטי הזה הוא תמיר סאסי, פטריוט כה דגול עד שבשירותו הצבאי פינטז את חטיפתו שלו-עצמו על ידי פלסטינים. בפנטזיה ההיא, כמובן, הוא יצא וידו על העליונה. הרקע הקרבי מאד הזה בטפילת עלילות שווא הכשיר אותו להנהגת ארגון עם שם מחייב שכזה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

85 תגובות על ”אופס, הוא עשה זאת שוב“

  1. מיקי לטוביצקי הגיב:

    אני לא יודע כלום על תמיר סאסי, אבל ראוי לא לייחס משמעות רבה לבדיקות פוליגרף. גם יגאל לסרי "נמצא" משקר בבדיקת פוליגרף, ובדיעבד הסתבר שאמר אמת.
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1159047.html

    • מיכאל הגיב:

      אז מיקי אתה אומר שאכן היה נסיון חטיפה!?
      ובכן זה אומר שכבר 7 שנים מסתובבת חולית חטיפה מסוכנת בגליל שעדיין לא נתפסה!
      מישהו במשטרה צריך לתת את הדין על זה ולסאסי מגיע צל"ש על שהתגבר על החוליה המסוכנת ושמסר את העדות החשובה

      • מיקי לטוביצקי הגיב:

        לא, זה לא מה שאני אומר. אני אומר בדיוק מה שכתבתי בתגובתי הראשונה. אנא קרא שוב, אם לא הבנת.

    • מיכאל הגיב:

      מיקי בכל זאת קבל את הקישור הזה:
      http://www.news1.co.il/Archive/001-D-37974-00.html?tag=11-16-50
      בו תוכל לראות בברור את מסקנת החוקרים שהחליטו לפתוח לסאסי תיק במצ"ח"
      "החייל נבדק במכונת אמת (פוליגרף) ונמצא דובר שקר, אז גם נשבר והודה כי בדה את הסיפור מליבו, כדי להרשים את חברתו ואת בני משפחתו. מדובר בחייל שהתגייס לפני 3 חודשים בלבד לסיירת גולני, ורצה כנראה להדגיש את השתייכותו ליחידה."

      • מיקי לטוביצקי הגיב:

        תודה. לא שאני מופתע, שכן לרגע לא נקטתי עמדה בשאלה אם סאסי דובר אמת או לא. אבל נחמד לדעת שמצ"ח לא הסתמכו על בדיקת פוליגרף בלבד.

        • תומר הגיב:

          האיש עשה קריירה מפנטזיות.

          הנה, מתוך האתר שלו, "אומנות המכירה כדרך חיים":

          "נעים מאוד שמי תמיר סאסי איש מכירות שמאוהב במקצוע שלו! אני מאמין שכל אדם לא משנה מה השאיפות בחיים שלו חייב להבין ולהכיר את עולם המכירות מכיוון שזה כלי רב עוצמה עד כדי כך שהוא יכול לשרת אותנו בכל שלב בחיים."

      • וינסטון הגיב:

        אה, הוא נשבר במהלך חקירה והודה. ברור. כי בסטנדרטים הנהוגים בבלוג הזה, הודאה היא הוכחה ניצחת, נכון ?

        האמת שזה נורא, אם לא די בחוליה מהגליל יש עכשיו גם תאילנדים רוצחים מאיתמר. אולי כדאי להקים עמותה שתחפש את הרוצחים האמיתיים. אפשר להעזר באו ג'יי סימפסון, גם לו יש נסיון בחיפוש אחרי ה"רוצח האמיתי".

        • ygurvitz הגיב:

          כשמדובר בפשע שאין אף ראיה לקיומו פרט לעד שהודה שבדה אותו, הייתי אומר שזו ראיה ניצחת, כן.

        • עופר הגיב:

          כן וינסטון. מצ"ח חקרו אותו בעינויים, במגרש הרוסים, בבידוד של ימים, עם שק מסריח על הראש. אחר כך הוא יועבר לקציעות. מה הפלא שחילצו ממנו הודאה…

          ויותר ברצינות, DUH.

  2. אור שחר הגיב:

    נדמה כבר כי לאיש לא אכפת יותר מה נתניהו עושה. הוא יוכל לשלח צבא במפגינים ולומר כי אינו יודע על מה מדובר, ויאמינו לו. אם יתגלה שנבחר באמצעות שוחד בחירות ומקורבים, זה לא יזיז לאיש את קצה הזרת.

    אפילו בדיקטטורות הגרועות ביותר ישנה התנגדות אופוזיציונית כלשהי. בישראל נראה שהציבור התעייף מן המשחק הזה של דמוקרטיה: "נהל אותנו, עשה מה שתרצה בנו, מכור לנו סיסמאות ושקר לנו".

    אפשר לדמות את הציבור הישראלי לאשה מוכה שנשארת עם בעלה 20 שנה, וכבר לא עושה רעש גדול כשהוא נותן לה עוד סטירה.

    במדינות דמוקרטיות, כמו מצרים, מיליונים יוצאים לכיכר א-תחריר. במדינות כמו ישראל, היו מריעים לנתניהו אם היה יורה במפגינים השמאלנים האלו.

    אגב, הערה לגבי פסקת הסיום: לא יפה וחסר טקט. אם שלמה בן יוסף היה לוחם חירות או טרוריסט זה לא משנה כל כך. בחיאת דינק, אחיינה נרצח על לא עוול בכפו. מבחינתי שתגיד שסבא שלה היה צ'רצ'יל, תעזוב אותה בשקט לפחות פעם אחת. איני אוהד גדול של לבנת, אבל זה סתם לזרות מלח על הפצעים.

  3. ש.ב הגיב:

    לי אישית לא מזיז ששרה מעורבת במדיניות. אם הייתי ראש ממשלה לא עלינו והייתי נשוי (גם כן לא עלינו), אשתי הייתה בעניינים. אם כי לא מבין למה היא צריכה לנהל את הלשכה שלו.

    מצדי, ראש הממשלה יכול להתייעץ עם מגדת עתידות צוענייה, האחריות בכל מקרה תהיה עליו ועליו בלבד.

    זה ששקרנות היא תגובה פבלובית של נתניהו ופמלייתו זה כבר סיפור אחר.

    • אלכס ז. הגיב:

      אצלנו אין משטר נשיאותי ואין בחירה ישירה בראש הממשלה. כשאנחנו מצביעים אנחנו מצביעים לרשימה ולהשקפת עולמה ולא לאיש זה או אחר וחבריו הלא-פוליטיים-עלק.
      זה שהפוליטיקה שלנו הפכה להיות אישית-נשיאותית זה מספיק חמור, אבל זה שאותם אישים מרשים לעצמם לערב אנשים שלא נבחרו או סוקרו כהלכה (כמו אנשי משפחה או, רחמנא ליצלן, מגדת עתידות) זה כבר בלתי נסבל. בבחירות הבאות האחריות תהיה של ביבי, אבל זה לא עוזר לנו עכשיו כשהמדינה מנוהלת במידה מסוימת ע"י אדם שלא ידוע דבר לגבי השקפת עולמו.

      • ש.ב הגיב:

        אז אני מבין שלאנשי הרשות המבצעת אסור לשוחח בענייני עבודה עם אף אחד חוץ מהח"כים של המפלגה שלהם. הבנתי נכון?

        • אלכס ז. הגיב:

          לא, לא נכון. יש מספיק מנכ"לים ויועצים בשכר (אנשים מוכרים עם דעות ידועות שהם הפמלייה של כל איש ציבור) כדי שלא נזדקק לעצותיה החכמות של שרה או כל אחד אחר.
          וזה עוד לפני שנכנסתי לכל הקטע של סודות מדינה (ולא, סודות מדינה לא אמורים לעלות בשיחת חולין עם בני משפחה) שמעצם הגדרתם לא אמורים להיות חשופים בפני כל אחד, אבל בוודאי גלויים למישהי שבפועל מנהלת את לשכת ראש הממשלה.

          • ש.ב הגיב:

            הבנתי. אז אם ראש הממשלה רוצה, נניח, לשוחח על שאלה כלשהי עם איזה פרופסור או סתם אדם שהוא מעריך את דעתו וסומך עליו, אתה אומר שאסור לו? אגב, האם זה אומר גם שראש הממשלה יכול למנות את כל מי שהוא עשוי לרצות לשוחח אתו בענייני עבודה ליועץ בשכר או למנכ"ל?

            • אלכס ז. הגיב:

              אם הוא רוצה לשוחח על מנהגי החיזור של שרקנים, מותר לו. אם הוא רוצה לשוחח על תאוריות חדשות במדעי המדינה או שאלה אידאולוגית זאת או אחרת, גם מותר לו.
              אבל אם הוא רוצה לשוחח על התכלס של איך לנהל מדינה, יואיל ויזמין אותו ללשכה על תקן מומחה.

              • ש.ב הגיב:

                זה רעיון ממש מגניב. עכשיו נשאר רק לכנס וועדה שתקבע מהו ה"ת'כלס של ניהול מדינה" להבדיל, למשל, מ"אידיאולוגיה" ואז רק יישאר לנו לחשוב איך מנטרים את בשיחות ודואגים שהן לא יהיו על מה שהוגדר כ"ת'כלס".

                • אלכס ז. הגיב:

                  חשבתי לתומי שדי ברור שמינויים זה התכלס של התכלס. והנה, מסתבר שזה בדיוק החלק ששרה הכי אוהבת.

                  • ש.ב הגיב:

                    נו יופי, אבל מה אתה מציע? נשים פקיד במיטה של ראש הממשלה וזוגתו כדי לוודא שהמינויים בלשכה לא תואמים כל מני דברים שהיא אמרה לו? כן, יש פה קטע דפוק, ביבי הוא האחראי, הוא נבחר, הוא בעל הסמכות הרשמית, אל תצביע לו. באמת שאני לא מבין איך אתה מעלה על דעתך למשפט גם את העניין הזה.

                    • אלכס ז. הגיב:

                      אני לא רוצה למשפט שום דבר כי אני לא חושב שיש כאן עניין פלילי, אלא "רק" בעיה של מנהל תקין. לא על כל דבר הולכים לבית משפט, אבל זה לא אומר שיש מקום לכל מנהג פסול.
                      מבחינתי בעולם אידאלי חברי מפלגתו או חבריו לקואליציה (ובמקרה קיצוני ממש, אם שרה תתחיל לנהל משרד זה או אחר כמעט ישירות, מליאת הכנסת) יעמידו אותו על מקומו ויסבירו לו שהוא רק ראשון מבין שווים ושאם הוא לא יקטין את מעורבות אשתו הוא עלול לאבד את משרתו. בעולם קצת פחות אידאלי הייתי רוצה שאנשים יבינו שיש כאן בעיה (לכאורה הרוב מבין את זה, או שהם פשוט לא אוהבים את שרה – קשה לדעת) ויתייחסו אליה באותו שאת נפש כמו לתרגיל (החוקי!) המסריח של שמעון.

                      אבל כל זה דורש הבנה שזה לא סתם קטע דפוק אלא בעיה של ממש. אחרת אנחנו פשוט נצטרך לעבור למודל האמריקאי ולנבור בחייהם האישיים של ראשי ממשלות, כי לך תדע מי מקרוביים ינהל בפועל את המדינה.
                      אבל אני בספק אם מישהו רוצה אמריקניזציה נוספת של הפוליטיקה הישראלית.

                    • Quercus הגיב:

                      שלום ואלכס – לא יודע עם מי מכם אני מסכים, אבל שאפו על הדיון שמצד אחד הוא חד, מעניין ומלא בטיעונים חריפים, ומצד שני ענייני ולא גולש לפסים אישיים.
                      כך צריך להתנהל ויכוח!

    • איתמר הגיב:

      יש שני עניינים שכרוכים זה בזה: האחד הוא העובדה, החשובה או השולית, ששרה נתניהו אכן מתערבת בענייני ניהול המדינה; והשני הוא שלשכת ראש הממשלה שיקרה שנים לגבי זה. אם העניין הראשון הוא כל כך שולי, קשה למצוא סיבה או הסבר לעניין השני, על אף שגם לדעתי הוא הוא העניין.

      • אור שחר הגיב:

        האבסורד של האופן בו לשכת נתניהו טענה כי היועצת "קלקלה אסטרטגיה של שנים" ביחס לשרה נתניהו, הוא העניין.

        זה בדיוק כמו מקרה ג'סטין ביבר: כל כך עלוב, כל כך אדיוטי, מדוע לייצר תעשייה שלמה של שקרים סביב קשקוש כזה?

        זו הבעיה שלנו עם כל הסיפור הזה, לא זה ששרה מעורבת בניהול מסמכים.
        זה מעיד בדיוק איך לשכת נתניהו מתנהלת: כגוף שתפקידו להפיץ שקרים לאוויר ולבנות סביב זה "אסטרטגיה".

        השנאה לשרה לדעתי מזכירה את השנאה למארי אנטואנט: אין לה השפעה ממשית כה גדולה, אך היא מייצגת את האטימות, היהירות וחוסר האכפתיות הגמור בזמן שיש רעבים ללחם.

        בכלל אנו זקוקים לאיזו מהפכה צרפתית, אך נראה שאנחנו נהנים בינתיים ממנהיגות מצויינת זו.

    • אילן הגיב:

      מופז התייעץ עם מגלת עתידות* לפני שהוא שלח חיילים לתוך עזה. אותי זה זעזע, ואם מישהו היה נהרג שם, אני די בטוח שזה היה מזעזע גם את הוריו.

      * או ליתר דיוק, התייעץ עם קמע, או עם קברי קדושים, או משהו מסוג זה. אני לא בקיא במאגיה השחורה המקומית.

      • ש.ב הגיב:

        אם מישהו לא שם לב, הדבר הכי אופנתי באליטה היום זה להחזיק כל מני באבות מקובלים. פוליטיקאים, ראשי המשק, מי שאתם לא רוצים. יש גם כאלה שמתייעצים עם פרופסורים לכלכלה, אגב, ואני לא בטוח שזה יותר טוב.

        • Quercus הגיב:

          גם תיאוריה של הכלכלה וגם דת שתיהן עוסקות בבניית מודלים ממש ממש גרועים כדי להסביר דברים ממש ממש מסובכים, ושתיהן כנראה כושלות במידה דומה.

  4. דורצח הגיב:

    כדאי להבהיר שכשאתה כותב "מעשה אדיפוס" אתה מתכוון לעקירת עיניים, אחרת אתה עלול להיעצר באשמת הסתת יאיר נתניהו לרצח ראש הממשלה ולקיום יחסי מין עם שרה.

  5. מיכאל הגיב:

    ונראה שבלי השיר המופלא הזה יומנו לא יהיה שלם:

    לוחמי ציון – ההמנון המקודש – ציון ציון מעל לכל: תמיר סאסי
    ציון, ציון, מעל הכל,

    מעל כל דבר בעולם,
    לוחמי ציון, לוחמי ציון
    זה אנחנו,
    הבתולים לנצח בע"מ

    כל עוד באחווה תמיד נדבוק
    יחדיו להגנתה.
    מהים לירדן,
    ומאילת דרך ים המוות ועד אצבע הגליל!
    לוחמי ציון, לוחמי ציון מעל הכל,
    מעל כל דבר בעולם!

    חוץ מהבתולים לנצח בע"מ.
    נשות לוחמי ציון, נאמנות ציונית,
    גברי לוחצי ציון, עם
    זיקפה ציונית, ושיפכה ציונית, וכוונת רובה ציונית גם.
    ישמרו ברחבי עולם
    על צלילם הנושן והנעים,
    כמו ירי וולקן על כפר ערבי מנומנם.

    למעשים אציליים יעוררונו
    כל ימי חיינו.
    ויאגרות מהלכות ומתוקות:
    נשות לוחמי ציון, נאמנות ציונית, מוצצות ציוניות
    לחן ציוני, זיקפה ציונית!

    אחדות, צדק וחירות
    למולדת הציונית!
    אליהם נחתור כולנו
    באחווה בלב ובמעש ובעושק ובכעס!
    קניון, כספת ומכונית מפוארת
    הם הערובה לאושר;
    כל עוד מישהו אחר משלם את המחיר.
    פרחי, בזוהרו של זה האושר,
    פרחי, מולדת ציון…

  6. בכל מדינה נורמלית, חשיפת העובדה שראש הממשלה ולשכתו שיקרו לציבור בעקביות, ודאי בנושא רגיש כמו זה של השפעת אדם לא נבחר וחסר כישורים כמו שרה נתניהו על מדיניות הממשלה, היתה גוררת משבר פוליטי.

    אממ…ננסי רייגן?

  7. Mr. Kate הגיב:

    אני חושב שכל ההתעסקות הזאת באם שרה כותבת לו את הנאומים או לא היא פשוט רכלנית. נתניהו, לפני שהוא ראש ממשלה הוא גם בנימין שהתחתן עם אישה, ואם יש להם זוגיות בריאה אז אני לא רואה למה שהם לא יעזרו אחד לשני. התעסקות באם שרה כן כתבה לו או לא, היא צהובה זולה ואפילו מעט שוביניסטית.

    • ygurvitz הגיב:

      הנושא פה הוא השקרים, מערכת היחסים של בני הזוג נתניהו היא משנית לנושא. אם נתניהו היה בא ואומר "אשתי מסייעת לי בכל דבר, וודאי שהיא משפיעה על החלטותי" – וואלה, לגיטימי. בתנאי, כמובן, שהוא לא ישתמש יותר בתירוץ של "פרטיות המשפחה". השקרים הם לחלוטין לא לגיטימיים – והם מראים מה נתניהו חושב על הפומביות של הנושא.

      • בלי לפגוע באג'נדה הרחבה יותר – להפעיל לחץ ציבורי על פוליטיקאים ליתר שקיפות ואמירת אמת – אני לא מוצא כאן כל בעיה עקרונית.

        אני מצפה מכל בנאדם שאני מכיר – ובכלל זה גם מנבחר ציבור – שיושפע ויתייעץ עם הקרובים לו ובני משפחתו. אני גם לא מצפה שהאנשים שאני מכיר יחשפו בפני את מנגנוני קבלת ההחלטות האישית שלהם. אני שופט אותם באופן יחיד וכך את כל מערכת קבלת ההחלטות שלהם – תהא אשר תהא מאחורי הקלעים.

        בינימין נתניהו נבחר, לא רק כי הוא בנימין נתניהו, אלא גם בגלל מערכת הקשרים שהוא מייצג/סוחב איתו. שרה נתניהו היא גורם ידוע וקבוע בתוך ה"רשת החברתית" שביבי מייצג בפוליטיקה הישראלית.

        שרה נתניהו היא בלתי נפרדת מביבי בתודעתי (ואף אומר בציבוריות הישראלית בכלל). אין לי שום בעיה עם זה שמערכת הקשרים האישית בין ביבי לשרה ישארו מחוץ לשופרים הרשמיים – כלומר אישית.

        כשאני אומר ביבי אני במילא מתכוון ביבי/שרה. כשאני אומר בנימין נתניהו אני מתכוון לשופר הרשמי.

        • הכחשאי הגיב:

          אין פסול במעורבות אשת ראש המדינה. ראו את הגברת הראשונה בארה"ב שתמיד לוקחת לה נושאי "סדר יום" מובהקים ומקדמת אותם בכוחו הפוליטי של בעלה.

          יש פסול במעורבות שרה נתניהו. יש יותר מקורטוב רמז במידע הידוע לציבור שהאישה אינה יציבה בנפשה, מחד, ומטילה טרור על ניהול ענייני המדינה מאידך. זו בדיוק הסיבה שנתניהו בחר במדיניות ההסתרה שלה. כעת נחשף הידוע לכל – הבחישה שלה היא גלויה וחריפה, וכדי ביזוי סדרי ממשל תקינים.

          די להזכיר את החילופין התכופים בלשכת נתניהו של אנשים שסר חינם בעיניה, ומינויים שנמנעו מאנשים שהיא גיבשה עליהם דעתה לכאן או לכאן. מדובר בהתנהגות חמורה, והיא-היא הסיפור האמיתי.

    • אמיר מלנקי הגיב:

      היית מגיב באותה הצורה אם ילדך היה נפגש עם שרה בתור פסיכולוגית והיית מגלה שראש הממשלה מייעץ לה בענייני העבודה שלה?

      • אלכס ז. הגיב:

        בדיוק! עבודה זו לא שיחת סלון, ובטח שלא כשמדובר בניהול חייהם של מיליונים.

      • ש.ב הגיב:

        למה לא?

        אם היה כאן אישיו של הפרת חיסיון רפואי זה היה מפריע לי. מלבד זה, זה מסתכם בשאלת איכות הטיפול. האם אתה יודע עם מי מדברים שלל אנשי המקצוע שלשירותם אתה נזקק ועל מה?

        • אלכס ז. הגיב:

          אני מניח שזה עיקר המחלוקת בינינו:
          אתה ניגש לשאלה הזאת מהזווית של מבחן התוצאה, כאשר אני חושב שמלתחילה צריך להוריד את מפלס הסיכון ע"י מנהל תקין.
          בדיוק כמו שרופא שמתייעץ עם הדיוט לגבי הטיפול הוא רופא גרוע (רופא טוב אמור להתייעץ עם ספרות מקצועית או מקצוענים אחרים) ולא רוצה להסתכן ולחכות עד שאיכות הטיפול תהיה כה ירודה שאפילו אני אבחין בכך, כך אני לא רוצה שלשכת רה"מ תקבל החלטות גרועות כי היא מנוהלת ע"י חובבנים.

          • ש.ב הגיב:

            אז אולי תשאל את עצמך באיזו זכות חברי הממשלה מנהלים את המדינה כי אין להם שום תעודת "מנהל מדינה מוסמך", מה שעושה אותם לחובבנים גמורים.

            בכל מה שנוגע לתפקידים שאינם טכניים, ודאי שאני בעד מבחן התוצאה. מה שאמור לדאוג לכך שהסיכון ישתלם הוא זה שמי שעושה עבודה מחורבנת פשוט יפוטר.

            וזה בדיוק מה שלא קורה, ואני חושב שזריקת האחריות מהקומון סנס של הציבור למערכת של "הוראות הפעלה" היא אחת הסיבות לכך.

            • ג'ו הגיב:

              ועדת המסקנות לאחר מלחמת לבנון השנייה הביאה את העיסוק בטכניקה של קבלת החלטות לשיא פרוורטי.

              אולי תכתוב פוסט על המתודה הזו (של להאשים את פרוצדורת קבלת ההחלטות במקום את מקבל ההחלטות) ?

            • אלכס ז. הגיב:

              הם שם בזכות הבחירה הדמוקרטית, משהו שהאנשים שאיתם הם מדברים מעולם לא קיבלו. כמובן שהם לא יכולים את כל העבודה לבד, אז יש לנו ועדות מינויים למיניהם כדי לדאוג לכך שרק אנשי מקצוע יאכלסו משרות שאינן משרות אמון.
              ככה שלפחות כאן אני עמוק בקונסנזוס המדיני.

              מבחן התוצאה הביא אותנו למצב הזה שבו אנחנו מפטרים את הלא יוצלח האחרון, בוחרים לא יוצלח חדש, מפטרים אותו, חוזרים לראשון וחוזר חלילה. אני לא בעד כינון טכנוקרטיה, אבל מעט ניהול תקין יקטין את הצרות שלנו בזמן אנחנו מחכים לאכזבה חדשה.

              • ש.ב הגיב:

                "מבחן התוצאה הביא אותנו למצב"?

                מסתבר שאנחנו לא חיים באותה מדינה. כי אני לא זוכר כמעט אף פוליטיקאי שנזרק ע"י משפט הציבור עקב היותו כושל, אבל זוכר לא מעט שנזרקו עקב ענייני מנהל תקין.

                • מודי תולשששש הגיב:

                  גולדה? דיין?

                • אלכס ז. הגיב:

                  יש הבדל גדול בין עבירה פלילית למנהל תקין.

                  • ש.ב הגיב:

                    אכן, מהו "מנהל תקין" זה פחות ברור. לכן, אם אתה רוצה לקבוע כללים מוגדרים ולא להשאיר את זה למשפט הציבור, אתה תצטרך להפוך את זה לעבירה פלילית. כמו שעשו, נניח, עם מינויים פוליטיים.

  8. Yuval הגיב:

    האמת שמפתיע אותי שיוסי לוקח את ההצהרה של יועצת התקשורת כאמת מוחלטת
    הרי תפקידם של האנשים האלה הוא לייצר ספינים

    • עדו הגיב:

      אם היא לא אמת מוחלטת היית מצפה שהלשכה תגיב בבוז וגם יפטרו את היועצת. כך או כך או שיש יועצת שקרנית (פטפטנית זה כבר ברור) או שיש לשכה שקרנית. טוב זה לא נראה.

  9. Yuval הגיב:

    הסקופ האמיתי בפוטנציה בדברים של יועצת התקשורת הזאת שבאמת לא יודעת לסתום את הפה מתי שצריך הוא שהיא רומזת על זה שנתניהו נתן הרצאות בשכר בזמן היותו ראש ממשלה

  10. סתם אחד/האחד הגיב:

    ראוי ביותר שרוה"מ או רוה"מ לשעבר יסע במחלקה ראשונה למסע שהוא יחסי ציבור או גיוס כספים למדינת ישראל , בנוסף מן הסתם שראוי שיקח איתו את אישתו ויועציו .
    הצרות עין הזאת נמאסה , ואני כותב זאת כאדם שתומך בשלי יחימוביץ .

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      וגם ראוי שכל מיני יהודים ימניים שאחר כך צריכים פרוטקציות פוליטיות ישלמו על זה.

      בקשיש זה מזרח תיכוני להפליא, ואני כותב זאת כאדם שתומך בסולטן קאבוס.

    • עדו הגיב:

      למה בעצם שיקח איתו את אישתו? אגב, זה כשלעצמו עניין למאמר אם לא לדוקטורט ולא רק לגבי ביבי נתניהו.משום מה מנהיגים בכל העולם לא נוסעים לשום מקום בלי להביא איתם את בת זוגם כי… למה בעצם? עושה רושם שתפקידה של אשת המנהיג הוא קודם כל ולפני הכל לספק הוכחות לכך שבעלה הוא הטרוסקסואל פעיל.

      • אלכס ז. הגיב:

        הן אמורות לבדר את משפחת הצד השני, ליצור קשרים אישיים איתנים ולהציג פנים "אנושיות" למקומיים. אבל לא נראה לי שזה אי פעם עבד (אולי ננסי רייגן, היא הייתה פופולרית בבריה"מ) או עובד היום.

        • עדו הגיב:

          בכל אופן חבר שלי שהוא מנתח מערכות נסע כמה פעמים לחוץ לארץ לענייני עבודה בערך לשבועיים בכל פעם וברור שאישתו לא עזבה הכל ונסעה איתו, למה בעצם שאשת ראש ממשלה תיסע עם בעלה והאם לא הגיע הזמן ש'אישתו של' תגיד שגם לה יש חיים ושהיא לא יכולה כל רגע לעזוב הכל ולנסוע לקצה העולם (סוניה פרס?) אם באמת שרה נתניהו היא פסיכולוגית ילדים פעילה זה אומר שכל הזמן היא מבטלת פגישות וזה די הרסני לטיפול פסיכולוגי ועוד בילדים.

  11. גיל הגיב:

    הקרוק כבר לא מעניין (כן, כנראה מהסיבה שציינת…).
    ההתבטאות של לימור לבנת ובבוני "לוחמי ציון" ראויים, לעומת זאת, ליותר משתי הערות בפוסט.
    מימונה שמחה.

  12. sus הגיב:

    קצת עצוב. כמה דקות מעטות של טיסה מכאן צבא סוריה טובח באזרחים, לא כך סתם במקרה ולא כתוצאה ממלחמה, אלא בפקודת הממשלה בכוונת מכוון להרוג ולהרוג הרבה מהר ובפומבי שכולם יראו ויפחדו ואנחנו כאן, גם אני, עוסקים בנתניהו, אשתו ויועצת מתחכמת. באשר ליועצת, היא יודעת שהאספסוף אוהב שמשקרים לו, עובדים עליו בעיניים לועגים לו מכייסים אותו ואח"כ מראים לו את הארנק הריק וצוחקים עליו, ובייחוד אוהב האספסוף את המילה "מגה סלב". היא הפכה את חיי נתניהו ושרה למין הצגת ריאליתי כזו מה שהאספסוף הכי אוהב. היא הרבה יותר חכמה וצינית ותכליתית משאר נמושות הלשכה.

    • גיל ב' הגיב:

      מה זה הדמגוגיה הזאת? אם יש טבח בסוריה אז אי אפשר לדבר על שום דבר אחר? עם כל הצער על סבלו של העם הסורי אין הרבה שאנחנו יכולים לעשות למענם. ואולי גם אסור לעסוק בנתניהו כל עוד גלעד שליט סובל בשבי?

      • Quercus הגיב:

        אני מצטער, אבל אסור לעסוק בשום דבר אחרעד שלא מחזירים את "אני חולם על ג'יני" למסכי הטלוויזיה!

  13. א' הגיב:

    אוף-טופיק: הסיסמה החדשה של נתניהו נגד הרופאים, "שיחתימו שעון" וכו' – זה ספין? לא ברור לי מאיפה הקריצו את זה. בשום שלב הרופאים לא הודיעו על סירובם להחתים שעון. זה נראה כמו נסיון של נתניהו להציג אותם כסרבנים או רמאים.

    היה אמור להיות לי תור מחר לרופאה בתל השומר. שלושה חודשים חיכיתי ועכשיו אצטרך לחכות עוד 3. הפקידות בטלפון אומרות לי בכל פעם שאני מתקשרת "תעשי את זה בפרטי". ההפרטה חוגגת.

    • רועי.. הגיב:

      זה ספין חלקי – הרופאים הבכירים נגד החתמת שעון – כי אז יגלו שהם עוזבים את בתי החולים בערך ב-2 בשביל הקליניקות שלהם.

      הר"י יסכימו להחתמת שעון, אם משמעותו תהיה שבנוסף לבדיקת נוכחות, השעון ישמש גם לתשלום שעות נוספות לרופאים שעובדים שעות נוספות (שזה בעיקר המתמחים, כמובן) – מה שלא מתרחש כיום. כיום, הרופאים המתמחים עובדים בהיקף של כמעט 2 משרות מלאות, והשכר שלהם הוא בדיחה (25-28 שקלים לשעה).

      משרד האוצר רוצה להילחם בתופעה של הרופאים הבכירים, אבל לא מעונין לשלם למתמחים כסף נוסף – ולכן דרישתו, למיטב הבנתי, הנה שהשימוש בשעון ייעשה רק על מנת להוריד כסף בשל אי נוכחות (ואיחורים, לדוגמא). וכפי שהזכרתי, הר"י מתנגדים לשימוש החד צדדי הזה.

      זה נושא החתמת השעון "על רגל אחת". הבעיה העיקרית היא בכלל נושא התקינה (לפחות אחד הנושאים ה"בעייתיים" יותר), שלא עודכן מאז שנות ה-70. מבחינת הר"י זה "קזוס בלי", אולם האוצר מסרב לעסוק בזה בכלל, כי מבחינתו הממשלה היא זו שצריכה לעדכן את התקינה, ולא הם. לפיכך, לעניות דעתי, צפויה לנו שביתה ארוכה להחריד.

      • א' הגיב:

        אז השעון נוכחות מטרתו רק להעניש מבריזים ולא לתגמל על שעות נוספות? מקסים. למה הרופאים לא מנסים ערוץ מקביל ומגיעים עם פנקס שעות שהם ערכו ידנית לבית הדין לעבודה ומבקשים סעד כלשהו?

        תודה על ההסברים. לא מצא חן בעיניי שרופאים בכירים עובדים בפרטי, וברור לי שזה בא על חשבון השירותים הציבוריים שאני מקבלת. אבל שעון נוכחות זה רק מקל – מה עם הגזר? אם ישלמו לרופאים הבכירים שכר סביר (בהתחשב בעלות המחיה בישראל, בוותק ובהשקעה שהשקיעו עד שהגיעו למעמד זה) על רפואה ציבורית, ברור שהם לא יפזלו לשוק הפרטי. במצב הנוכחי קשה לי להאשים אותם. אני לא חושבת שהייתי מסוגלת להפרנס בגיל 40 מ-25 שקל לשעה.

        • רועי.. הגיב:

          הבעיה היא שהרופאים המתמחים הם אלה שבעיקר קורסים תחת הנטל, והם לא יכולים לבוא בטענות למעסיקים שלהם (הסגל הבכיר בבית החולים), שהם אלה שמחזיקים בידיהם, הלכה למעשה, את העתיד של המתמחים בבית החולים..זה כמו שבצבא, את רוצה שהמפקד שלך ישלח אותך לקורס קצינים, אבל את גם רוצה להתלונן בפניו שהיחס של המערכת אליך לא כמו שצריך – בהצלחה עם זה.

          הקטע של השכר הוא בעייתי מאוד – מי שמרוויח סכומים מצחיקים לשעה הם בעיקר המתמחים, אבל המשכורת החודשית שלהם היא יחסית סבירה (11 אלף או משהו כזה, לא סגור על זה) כי הם טוחנים שעות/ימים/לילות/חגים. הבכירים לעומת זאת, מרוויחים קצת יותר לשעה, אבל זה לא משנה, כי בכל מקרה הם משלימים הכנסה בקופות החולים/קליניקות. הבעיה שנוצרה היא כפולה – מקצועות שאין בהם קליניקות הפכו למקצועות במצוקה (קרי הרדמה, כירורגיה כללית, פנימאי קלאסי, נאונטולוגיה [מומחה לפגים], ועוד), ואין שום סיבה, לדאבוננו, לפנות למקצועות הללו – כי אין סיכוי רב להתפרנס בכבוד. הבעיה הנוספת היא, כמו שציינת, שהדרך היחידה להרוויח כסף ראוי היא "לברוח" מבתי החולים כמה שיותר מוקדם, כדי להרוויח קצת כסף בקופות. הדבר הזה קיים בהרבה מדינות בעולם, פשוט אצלנו זה כבר חריג – אין באמת שום תמריץ לרופא מומחה להשקיע את השעות בבתי החולים..

  14. Rasul YHWH הגיב:

    דרך אגב לכל מי שרוצה להתבדר תלכו לדף פייסבוק של העילגים מציון, מדובר בפרודיה ציונית על המערכון של "נערות הבלוג" בארץ נהדרת.

  15. גיל הגיב:

    האיזכור של אולמרט יחד עם ברק, נתניהו ושרון לא הוגנת. אמירות כמו "בחל בו" ו"נכשל" הן שנויות במחלוקת, במקרה הטוב, והעניין הפלילי, בוא לא נשכח, עדיין מתנהל במסגרת ה-90' דקות. אפילו לא הגיע להארכה.
    כלומר – עדיין חף מפשע בפלילי, נבחר דמוקרטית ולכן לא היה צריך לרדת מכסאו רק בגלל שכעסו עליו, ועומדות לרשותו הזכויות – העיז לגעת בכמה וכמה סוגיות שרבים לפניו העדיפו לשים בצד.