החברים של ג'ורג'

נישואי הקרובים של "אם תרצו" והממשלה

הרשות לפיתוח הגליל פרסמה לאחרונה קריאה למתנדבים, הקוראת להם להצטרף לגרעין של "אם תרצו" בנצרת עלית. מסיבות לא ברורות – דוברת הרשות נמנעה מלענות לשאלות מפורטות שנשלחו אליה במייל – הסירה הרשות את הקריאה מהאתר שלה. ניתן לצפות בעמוד שנשמר במטמון של גוגל (זהירות, טעינה איטית) כאן.

המסמך עצמו מאלף. הוא מצהיר ש"נצרת עילית סובלת בשנים האחרונות מהגירה שלילית של יהודים ובכך גם מאבדת את צביונה היהודי ציוני. ההגירה השלילית מן העיר מתאפיינת בעזיבתן של משפחות יהודיות ותיקות ומבוססות וכן של צעירים רבים. כתוצאה מעזיבה זו השתנה המצב הדמוגרפי והסוציו-אקונומי בעיר." זו פשוט דרך ארוכה לכתוב משפט פשוט: יש יותר ערבים ופחות יהודים בנצרת עילית. הרשות לפיתוח הגליל (שהיא חלק מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל, שבראשו עומד סילבן שלום, משרד שנלווה לתואר הריק "המשנה לראש הממשלה", אתנן שכמו כמעט כל שטות מזיקה בישראל מקושר בסופו של דבר לאגו של שמעון פרס) עוסקת במה שקראו פעם, לפני שנפלה אימת בג"צ על המשטר הציוני, "ייהוד הגליל".

ומה יעשו הפעילים של "אם תרצו", במימון ממשלתי (סיוע בשכר הדירה, הטבות בארנונה, אפשרות למלגות) בנצרת עילית? הם יפעילו "בית מדרש ציוני", ב"שכונות הזקוקות לחיזוק משמעותי". כלומר, נרשם מחסור מדאיג בנאמנות לאורתודוקסיה הציונית בחלקים מנצרת עילית, ויש צורך בצעירים עם "יכולת מנהיגותית מוכחת", ש"שירתו שירות לאומי מלא ומשמעותי", ו"בעלי תודעה עמוקה" למתרחש", כדי שירביצו בתושבים החלשים קצת מהציונות הישנה ההיא.

ההשתתפות בפרויקט מוגבלת לתלמידי מכללת עמק יזרעאל, שעלתה לאחרונה לכותרות לאחר שהנהלת המכללה קשרה עם שתי רשימות שונות של סטודנטים כדי למנוע מרשימה ערבית לזכות בהנהלת אגודת הסטודנטים; מנכ"ל המכללה, יורם רז, מודאג מאד מעליית מספרם של הערבים בגליל. שניים מהקריטריונים במכרז למתנדבי "אם תרצו" נראים כמיועדים מראש להכשלת אפשרות של סטודנטים ערבים בפרויקט, שכזכור ממומן מכספי ציבור: "שירות לאומי מלא ומשמעותי" (כך שגם אם הוא מלא, תמיד אפשר יהיה לפסול אותך על ה"משמעותי"), ומעבר ראיון עם מנהל הפרויקט, שהוא איש "אם תרצו" באגודת הסטודנטים של המכללה.

תנועת מחאה או משת"פ ממשלתי? פעילי אם תרצו במצעד זכויות האדם

בנצרת עילית אירעו בחודשים האחרונים שורה של תקריות שמעידות על מתח בין התושבים היהודים ובין הערבים. על אף העובדה שכ-15% מתושבי נצרת עילית הם נוצרים, סירב ראש העיריה, שמעון גפסו, להציב עצי אשוח ברחובות לרגל חג המולד, וזאת למרות שהעיריה הציבה חנוכיות ענק ברחובות. דוד מאיר דרוקמן, הרב של קרית מוצקין – שהתפרסם בדו הפרצופיות האופיינית למעמדו, כשקרא להתפלל לנפילת ממשלת שרון ולקלל אותה, כשהמשיך למשוך את משכורת עובד הציבור שלו – קרא "להפחיד את הערבים עד שיברחו מנצרת עילית… שהערבים ירגישו שהיהודים השתגעו". באוגוסט האחרון מחה חבר במועצת נצרת עילית, זאב הרטמן, על עצם הרעיון של הקמת בית ספר ערבי בנצרת עילית, למרות ש-20% מתושבי העיר הם ערבים. הרעיון של הכנסת גרעין של "אם תרצו" לנצרת עילית נראה כמו נסיון פרובוקציה מכוון.

"אם תרצו" עומדת בקשרים אמיצים עם תנועה אחרת, "השומר החדש". המדובר בקבוצה של ויג'ילנטים, שהמטרה שלהם היא "ליצור שינוי תודעתי ואסטרטגי בחברה הישראלית, לחזק את הקשר שנחלש, לאדמה ולקרקע, [כך במקור – יצ"ג] ולהעצים את חשיבות החזקת הקרקעות בשטחים הפתוחים בנגב ובגליל. שיטת הפעולה של הארגון היא הקמת מצפי שמירה בשטחי המרעה, אליהם מגיעים מתנדבים ומסייעים ליצור את הנוכחות בשטח". ההתייחסות ל"חשיבות החזקת הקרקעות" כבר אומרת בדיוק לאיזה צד של המפה הפוליטית פונה הארגון.

"השומר החדש" לא מתבסס רק על מתנדבים: הוא מקבל הסכמה שקטה לקיומו גם מצה"ל, שמתרשם מספיק ממטרות הארגון עד שהוא מאפשר לעשרות ממתנדביו לקבל דחיית שירות של שנה בכדי שיקבלו את האינדוקטרינציה הנדרשת של הארגון. זו האחרונה כוללת "הבנת ערך האדמה" ושיעורים ברכיבה על סוסים, שיעורי תיאוריה על "מיעוטים בישראל, בטחון ואכיפת חוק בישראל", רעיית בקר וצאן, ריתוך, נגרות, בניה ומכונאות. בשיחה עם נציג הארגון, הוא אישר שאכן, עשרות מתנדבים צפויים לצאת בקרוב לדחיית שירות, אך לא הצליח להסביר מהם הקריטריונים שבאמצעותם הוא בוחר את המועמדים לשירות.

ברור למה הפנטזיה הרומנטית-אוריינטליסטית הזו קוסמת לצעירים מתבגרים שסיימו את לימודיהם; היא קסמה גם לצעירים הרומנטיקנים של "השומר" המקורי. קצת פחות ברור מה מקבל צה"ל מכך שקבוצה של צעירים עוסקת ברכיבה על סוסים ומרעה, אלא אם הוא אכן זקוק לחיילים עם אוריינטציה כזו.פניה לדובר צה"ל בנסיון להבין מדוע זוכה הארגון להעניק דחיית שירות לתומכיו, ועל סמך אילו קריטריונים נעשה הדבר, לא נענתה עד מועד פרסום הפוסט.

כשזוכרים את העובדה שוועדת החינוך של הכנסת, בהמרצת זבולון אורלב, קראה ל"אם תרצו" לכתוב דו"ח על מצב החינוך הציוני באוניברסיטאות; כשזוכרים שבכירים כמו בוגי יעלון, השר לאיומים אסטרטגיים, נאם בפני כינוס התנועה; שהיא קיבלה חלק ניכר מהכספים שלה באמצעות הסוכנות היהודית, ששימשה כצינור; את האמירה של בכיר בלשכת נתניהו בשעתו, על האופן שבו תמרנה הלשכה את תנועת המילואימניקים אחרי מלחמת לבנון השניה באמצעות תרומות מחו"ל, ש”אם תרצו” היא היורשת של מאבק המילואימניקים, ושמשרד הפרסום שלהם היה זה של משה קלוגהפט, שניתב גם את תנועת המילואימניקים – כשמחברים את זה כל יחד, צריך לתהות עד כמה "אם תרצו" ואחיותיה הן תנועות מחאה חיצוניות, ועד כמה הן בעצם משת"פיות של שלטון הימין. יש סתירה בין הטענה שאתה "תנועת מחאה", ודיבורים על "מהפכה ציונית שניה", ובין העובדה שאתה מחובק על ידי השלטון.

עדכון: להלן תגובת דובר צה”ל לשאלה על פי אילו קריטריונים זכו מתנדבי “השומר החדש” לדחיית שירות: “תלמיד תיכון אשר רוצה לקבל דחיית שירות לצורך שנת שירות או מכינה קדם צבאית, פונה באמצעות הארגון דרכו ירצה להתנדב ומבקש דחייה. בקשה זו עוברת לאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, ולבסוף, בכפוף לשיקולי הצבא, מאושרת או נשללת הבקשה.”

(הפוסט נכתב בהשראת הפוסט הזה ב"מדרון החלקלק".)

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

54 תגובות על ”נישואי הקרובים של "אם תרצו" והממשלה“

  1. אזרח הגיב:

    ממה שקראתי על "השומר החדש", מדובר בהתארגנות שהחלה בעיקר בשל שיעורי גניבות חסרי תקדים במגזר החקלאי, שכבר הביאו למקרים מצערים כמו של שי דרומי. אזלת ידה של המשטרה בנושא ידועה כבר שנים, וגם היו הרבה כתבות בנושא.

    אני מניח שהארגון תפס כיוון אידאולוגי, ולא מן הנמנע שדווקא אנשים מרקע מסויים התחילו אותו. אבל אם תקרא באתר שלהם, הפשיעה החקלאית היא הרקע להקמתו.
    http://www.shomer-israel.org/HEB/index.php?option=com_content&view=article&id=64&Itemid=54

    • ש.ב הגיב:

      איזו נאיביות.

      • MuyaMan הגיב:

        שלום, יש לך השגה עניינית על התגובה של אזרח? כלומר, אפילו להפריח תיאוריית קונספירציה קונקרטית לא טרחת כאן. ממה שיצא לי להכיר מהדעות שלך, אתה לא נוהג להסתפק בטיעונים כמו "הטענה שלך שגויה כי אתה טועה".

        באופן כללי, ובניגוד חריף לאם תרצו, לא ברור לי מה ההתנפלות על ארגון השומר החדש – לא ממעט ההיכרות הקודמת שלי איתם (מפרסומים בתקשורת פה ושם), ולא ממה שנכתב פה בבלוג. ממה שנכתב פה, הם "קבוצה של ויג'ילנטים" פחות או יותר כמו המאבטחים בסופרמרקטים (אם כי כנראה קצת יותר צעירים ונמרצים).

        • ש.ב הגיב:

          ודאי.

          הארגון אכן הוקם בגלל הפשיעה החקלאית. גם ההפגנות נגד העובדים הזרים הן בגללה הפשיעה שלהם, מכתבי הרבנים נגד השכרת דירות לערבים זה בגלל הטרדות מיניות, אמנון יצחק עושה "הידברות" וגרעינים תורניים חרד"לים עושים "קירוב לבבות".

          באמא'שלי, זה כתוב באתר שלהם אז לא יכול להיות שיש עוד כמה רבדים לסיפור.

          • MuyaMan הגיב:

            בוודאי שיכול להיות. אבל להגיד "באמאש'ך" זה לא טיעון. אם ההפגנות לא היו נגד עובדים זרים, אלא בעד הגברת אכיפת החוק באיזורים שלהם, לא היתה סיבה להתלונן. מול כל הגורמים האחרים שמנית אתה יכול להעלות דוגמאות למה ההתנהלות שלהם שונה מההצהרות; יש לך דוגמא כזאת לגבי השומר החדש? לא אתה ולא יוסי העליתם משהו כזה.

            • ש.ב הגיב:

              כי כל הסיפור של הפשיעה החקלאית הוא סיפור עם וואחד תתי זרמים לאומניים. הפשיעה לאומנית, האפליה שמעודדת אותה לאומנית והתגובה הציונית ההולמת של אלו שהחליטו להקים לתחיה ארגון ציוני מיתולוגי ולא "ועד להגברת האכיפה" הוא ארגון לאומני. איך אתה מנתק בין הסיפור הזה ל"ייהוד הגליל"?

              • MuyaMan הגיב:

                איך אתה מקשר בין הסיפור הזה ל"ייהוד הגליל"? אם כל מה שהחבר'ה האלה עושים זה לשמור על רכוש של אנשים, זה סופר לגיטימי, אפילו אם הפשיעה היא לאומנית, והגברת השמירה לא תפתור את הסיבות שהביאו אליה.

                • ש.ב הגיב:

                  נראה לי שהרגע עניתי לך על זה, שלא לדבר על הפוסט ועל זה שהעניין מדבר בעד עצמו בקול רם למדי.

                  • MuyaMan הגיב:

                    טוב, אז כנראה שניאלץ להשאר חלוקים. אני חושב שהכללת השומר החדש בפוסט די מחלישה אותו, לאור העובדה שהם לא באמת עשו שום דבר רע חוץ מלעורר סטריאוטיפים בעיניהם של אנשים מסויימים. (לפחות עד כמה שניתן ללמוד על כך מהפוסט ומהתגובות שלך עד כה.)

                    • ש.ב הגיב:

                      ביקורת ספרותית זה לא הצד החזק שלי.

                      זה לא שהם עשו משהו רע, אלא שמדובר בארגון לאומני שמקושר לארגון לאומני אחר ושניהם מקושרים לממשלה.

                      מותר לארגון להיות לאומני ולהיות מקושר לממשלה, רק שזה לא חייב למצוא חן בעיני כולם.

    • יובל הגיב:

      ואז תצפה בזה
      http://www.youtube.com/watch?v=TGfc2oRYyxA

      מסמר שיער.

      • ש.ב הגיב:

        אשכרה. לא ממש "רק שומרים על רכוש". חברת אבטחה עאלק.

        • אורי דויד הגיב:

          משום מה נראה לי שבאכסניה שלך לא היית פוטר את הבעייתיות כאן ב-"נאיביות/באמא'שלי/עאלק", אבל אולי זה רק אני. כנראה שעם גורביץ לשמאלך יותר חמים ונוח. בכל מקרה אם אתה טוען שכל מה שנאמר בסרטון הוא שקרים ודמגוגיה כדאי שתאמר זאת בפה מלא ובלי להתחמק.
          אבל קח בחשבון שעל תגובות כאלו, שכמוהן כטענות להד"ם, הרבה יותר קשה להגן מאשר על תגובות של "מודה במקצת" המכיר בבעייתיות.הגישה הזו פוגעת באינטגריטי (הרב) שבנית לעצמך.

          • ש.ב הגיב:

            אני לא חושב שמה שנאמר בסרטון זה שקרים. להיפך, הוא מצהיר בפירוש שמדובר בארגון לאומני לכל דבר ועניין. מותר לו, מותר להסכים אתו, אבל לא ברור לי למה להתפתל ולהכחיש את זה.

          • ygurvitz הגיב:

            עד כמה שאני רואה, הסרטון רק מחזק את מה שנכתב פה. מדובר בארגון לאומני חמוש, ששמירה היא רק המעטפת שלו. מה שמדאיג אותו זו השליטה בקרקע והנאמנות ל"ארץ ישראל". שים לב לתלונות על ה"נוער התלוש" שלא נאחז בארץ ולא זוכר מי זה טבנקין וברל כצנלסון.

            • אורי דויד הגיב:

              מי כאן מתפתל? אתה כתבת: "הארגון אכן הוקם בגלל הפשיעה החקלאית. גם ההפגנות נגד העובדים הזרים הן בגלל הפשיעה שלהם, מכתבי הרבנים נגד השכרת דירות לערבים זה בגלל הטרדות מיניות, אמנון יצחק עושה "הידברות" וגרעינים תורניים חרד"לים עושים "קירוב לבבות"."
              אתה זה שעושה 'כורך' מכל התופעות הללו ועל ידי כך עושה דה-לגיטימציה מיידית לכולן. הרי ברור שהטרדות מיניות ונישואין בין יהודיות לערבים יש מעט מאוד. בעוד שפשיעה, גניבות ואלימות מצד בדואים, המלוות בגירוש יהודים מאדמותיהם, יש גם יש. אתה יכול לטעון שהתוצאה זהה (לאומנות), אבל הסיבות שונות ולא כולן מופרכות. אתה יכול לטעון שזו רק אצטלה לשנאת ערבים/בדואים ולפגיעה בהם, אבל זו זריית חול בעיניים, בעיקר של עצמך. אז נניח ש'הוכחת' שאם תרצו זה ארגון דתי ו/או שנשלט על ידי דתיים (מה שלא מסתדר עם היותו ארגון שרוב חבריו הם סטודנטים חילונים), מה תגיד עכשיו על השומר החדש? שהם לאומנים? זה ברור לכולם. אני לא קונה המיש-מש בין החרד"לים, אמנון יצחק, תושבי דרום תל אביב והשומר הצעיר.

              • ש.ב הגיב:

                להיפך. אני חושב שכל הסיבות שמניתי אכן קיימות, אבל יש רבדים נוספים לסיפור.

                באותה מידה, פשיעה חקלאית קיימת גם קיימת, הארגון אכן נוסד כדי לתת לה מענה והם לא משקרים בנושא הזה. אבל גם כאן, יש רבדים נוספים.

                היותו של ארגון חילוני לא סותר בשום צורה השקפת עולם של לאומנות דתית. חילונים רבים שותפים לה יותר ממה שהם מבינים בעצמם.

                כידוע לך, הלאומנות הדתית הקלאסית מייחסת מקום, לגיטימציה וחשיבות גם לחילונים.

                החילונים של אם תרצו והשומר החדש מחזיקים באותו המקל, רק מהצד החילוני שלו.

                אתה יכול לראות בסרטון, שצולם בכנס שמאורגן ע"י הציונות הדתית, וספציפית החבר'ה של אליקים לבנון, שהוא מדבר לגמרי במונחים שלהם. אין הבדל עקרוני בין חילונים לדתיים, רק כמות קיום המצוות. המאבק הוא על ארץ ישראל, הדיבור על אזרחים מתייחס ליהודים בלבד כשהבדואים נתפסים כאוייב, המתנדבים לומדים תורה בבוקר וציונות בערב וכו'. מי שמכיר את השיח הדתי לאומי לא יתקשה לזהות את האידיאולוגיה.

                על אם תרצו הבנתי שהם מחלנים שיח דתי עוד לפני שטרחתי לבדוק ולחקור משהו, וכנ"ל השומר החדש, שמחזיקים באידיאולוגיה זהה לחלוטין.

  2. not דובר צה"ל הגיב:

    כמעט ואין אף ארגון חוקי שמבקש דחיית גיוס של שנה ולא מקבל אותה.

  3. Tim הגיב:

    אם זו ההתגלמותה השניה של הציונות (ניאוציונות?), אז השאיפה לדה-ציוניזציה נראית לי כמטרה נעלה ביותר.

    • יובל הגיב:

      נכון!
      ובאותה נימה, ראיתי אתמול מישהו זורק נעל על חתול. המסקנה היחידה היא שצריך לסגור את כל החנויות של "גלי".

      • Tim הגיב:

        נכון כי פשוט אין ביטוים לציונות אחרת כרגע וגם כנראה לא יהיו – הפרויקט האמביציוזי קרס, אם תרצו מנסים למלא את החלל.

  4. notIDFspokesman הגיב:

    "not דובר צה"ל", אתה מקשקש. דווקא השנה צה"ל צמצם את מכסות שנת השירות במאות תקנים http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1199077.html

    • ידידיה הגיב:

      notIDFspokesman: לא נכון, לא צמצם – המספר נשאר אותו דבר. את השיטה הזו, של קישור שלא באמת מוכיח את מה שטענת, למדת באתר הזה?
      חוץ מזה, "not דובר צה"ל" דיבר על ארגונים ולא על תקנים או מכסות. ארגון יכול לקבל אישור גם אם בפועל רק מספר מצומצם של יוצאי צבא יוכלו לדחות את גיוסם כדי להצטרף.

      • ygurvitz הגיב:

        ושוב מצאת נפט. הקישור מוכיח בדיוק את מה ש-NotIDFSpokesman דיבר עליו: צה"ל מקפיא הענקת זכות לדחיית שירות. והנה זה פלא, דווקא ל"שומר החדש" הוא מאשר.

        • דודי הגיב:

          לא-דובר-צה"ל כתב: "צה"ל צמצם את מכסות שנת השירות במאות תקנים".

          יוסי גורביץ כתב: "הקישור מוכיח את מה ש-לאדוברצה"ל דיבר עליו".

          זה דמגוג, וגם זה דמגוג. בקישור כתוב: "בין 2004 ל-2009 זינק שיעור המבקשים לדחות את גיוסם פי שניים, והגדלת המכסות נועדה לענות על הביקוש. השנה, לאור הצמצום בהיקף הגיוס הצפוי, החליטו בצה"ל ובמשרד הביטחון לראשונה שלא להגדיל את המכסות. "

          בין "שלא להגדיל" לבין "לקצץ במאות תקנים" יש פער גדול ורב.

          ממילא אגב הטענה המקורית לא התייחסה למספר המקבלים דח"ש, אלא לארגונים, אבל לא משנה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יש לך אימייל לשלוח אליו דברים כאלה?

  6. אור הגיב:

    יש לבטל לאלתר את דחיית הגיוס של "השומר החדש", בנוסף גם את של הנוער העובד והשומר הצעיר, שאין לי מושג מדוע הצבא זקוק לחיילים בעלי אוריינטציה לחולצות כחולות והן עולות.

  7. ערן ר הגיב:

    שתי הערות:

    א. לתרגם את "נצרת עילית סובלת בשנים האחרונות מהגירה שלילית של יהודים…" למספרים, ב- 1995 היו 33 אלף יהודים ו- 5000 לא יהודים, וב- 2008 – 31 אלף יהודים ו- 11 אלף ערבים. אישית, אני לא חושש במיוחד כשהרוב שלי יורד מ- 86% ל- 72%, אבל אני מניח שרואי שחורות רואים את הרוב הופך למיעוט ממש אוטוטו ב- 2012.

    ב. בין הדברים שעשו ועושים בנצרת עילית (שם זמני, ד"א, בהתחשב בכך שראש העיר וחבריו לא אהבו את זה שקוראים לעיר על שם עיר ערבית, ולכן חשבו על אלטרנטיבות נפלאות כמו "הוד הגליל" או "עינב" (שאמור לייצג בראשי תיבות את "עיר יהודית נבנתה בגליל")) כדי לחזק את הרוב היהודי היה להביא מפונים מגוש קטיף להתיישבות בעיר ולפתח את שכונת הר יונה ג' לבנייה חרדית בלבד.

  8. אורי סבח הגיב:

    נראה שהמודעה חזרה לאתר הרשות:
    http://www.galil.gov.il/default.asp?p=704&s=1068
    כפי שצייץ @YoavRibak

  9. גלעד ב. הגיב:

    תגיד, כשאתה כותב פוסט כל יום בהתראה קצרה, כמה זמן בדיוק אתה כבר נותן לדו"צ להגיב? ארבע שעות? קריטריונים לדח"ש זה לא בדיוק משהו שהייתי מגדיר כדחוף במיוחד או זמין ללא ברור, ככה שהמשפט המדויק אך מרמז רעות "עד לפרסום פוסט זה דו"צ לא הגיב" ראוי לקבל סייג של כמה זמן היה לו להגיב אני חושב.

  10. אריאל הגיב:

    יוסי הצילו!

    "אם תרצו" חוברת לאגודת הסטודנטים במכללה שלי, מכללת אורט בראודה, כרמיאל, להרים "ערב מחווב לסטודנטים המשרתים במילואים".

    במכללה שלי אחוז גדול מאוד של סטודנטים ערבים אך הם אינם מעורבים פוליטית כלל. איך אני יכול לגייס אותם כדי שיעזרו להילחם בתופעה? לא מוצא חן בעיני כלל שאגודת הסטודנטים במיטה עם "אם תרצו".

    סילבן שלום הולך לבוא לביקור באירוע. יהיה נחמד אם תהיה מחאה בכניסה…

    • Tim הגיב:

      מחאה של ערבים נגד אירוע של מחווה למילואימניקים? זה כמו להוסיף שמן למדורת הפרופגנדה של אם תרצו.

      • אריאל הגיב:

        אז מה לעשות? לשתוק ולומר לאגודה כל הכבוד על מקורות המימון הטהורים החדשים שמצאה? ללכת לערב המחווה, ולהופיע אח"כ באתר של אם תרצו כאחד משלהם?

        • דוד הגיב:

          אריאל, אתה פארודיה לא מוצלחת נכון? סוג של הלצה. הפוך על הפוך כזה.
          בבקשה תגיד שכן.

        • Tim הגיב:

          אין במכללה מספיק סטודנטים יהודים שמתנגדים לערב שכזה? אם כך, מצבך לא טוב, אבל גם kneejerk reaction שבהצעה המקורית זה לא פתרון בכלל.

          • אריאל הגיב:

            הבעיה היא שהם נכנסים בדלת האחורית. אני חושב שרוב הסטודנטים במכללה לא מודעים בכלל למי הם ומה הם מייצגים. אמא שלי בכבודה קנתה טי-שירט שלהם כי היא אוהבת את התמונה של הרצל.
            אני מודאג שאחר כך, תמיכה בחיילי מילואים תהפוך לסינונימית עם תמיכה ב"אם תרצו". שמה שמוגדר כ"ערב מחווה לסטודנטים" יהפוך ל"ערב הזדהות עם הציונות הדורסנית של אם תרצו".
            איך עוד ניתן להראות שהעובדה שהשם שלהם על ההזמנה זו בעיה חמורה?
            הצעתי לאגודה לקיים ערב בשיתוף עם "שלום עכשיו" כדי להיות מאוזנים, אבל הם טענו שזה לא ערב פוליטי, וש"אם תרצו" לא פוליטית.

            • מני זהבי הגיב:

              השאלה היא איזו מידה של השפעה יש לך על מה שקורה במכללה.
              מה שאני הייתי עושה זה להסביר לכל מי שאני יכול ש"ערבי מחווה" מן הסוג הזה הם קישקוש מקושקש, ושאם מישהו רוצה לעזור באמת לסטודנטים מילואימניקים, יש דברים חשובים יותר לעשות (למשל, לדאוג לכך שמרצי המכללה יעשו כל מאמץ כדי להקל על המולואימניקים להשלים את חומר הלימודים, ויתחשבו בצורכיהם במילוי מטלות אקדמיות — מועדי ג', דחיות בהגשת עבודות, וכיו"ב). יכול להיות שמהבחינה הזאת המצב במכללה שלכם מושלם, אבל קשה לי להאמין. וככל שאני מכיר את העסקנים הסטודנטיאליים המצויים, הם מעדיפים בד"כ (לא תמיד!) לעשות רוח, צלצולים ומסיבות מאשר לפתור בעיות אמיתיות.

            • רוזנברג הגיב:

              אם אסורה פעילות פוליטית במכללה היתי מוציא נגדם צו מניעה. אם "אם תרצו" הם לא פוליטיים אז גם הליכוד וקידמה לא.

            • נועה הגיב:

              אריאל, למקרה שתחזור לפה למרות שעברו כמה ימים, הנה קישור לאתר של אייל שמפרט איך דעות ימניות הפכו ל"לא פוליטיות" ודעות שמאלניות הם או "פוליטיות" או לא לגיטימיות ובקרוב גם לא חוקיות. נראה לי שתוכל למצא שם הרבה טיעונים לחזק את הצד שלך בויכוח אם "אם תרצו" פוליטית או לא. http://eyalniv.wordpress.com/2010/11/20/nullifying-public-discussion-then-prohibiting-it/

  11. דוד הגיב:

    אני בזמנו קיבלתי דחיית שירות כדי להעביר שיעורי עזר לילדים בחטיבת הביניים שמתקשים במתמטיקה ואנגלית. נשבע בכל היקר לי שזה לא הפך אותי לחייל טוב יותר.
    וברצינות- הקונספט של שנת שירות הוא לא שהצבא דוחה את הגיוס של המתנדבים כדי לקבל חיילים טובים יותר, אלא כדי שהמתנדבים יעשו דבר מה התורם לחברה בשנה הזאת. אפשר לטעון ש"השומר החדש" לא עונה על הקריטריון הזה, אבל לתקוף את העניין כמו שאתה עושה מעיד על בורות בנושא.

  12. אייל הגיב:

    גם המשמר האזרחי הוא ארגון שמנבה לשמור על רכוש והוא קשור לממשלה.
    האם הוא ארגון לאומני?
    האם אני לא יכול לשמור על הרכוש שלי מכל מיניי כנופיות?

    • עדו הגיב:

      יש לא מעט מתנדבים ערביים במשמר האזרחי כפי שיש שוטרים ערבים ודרוזים במשטרה. כמה ערבים יש באירגון 'השומר החדש'?

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        אאל"ט יש כמה בוקרים מהמגזר הערבי שהצטרפו כי גם להם נמאס מגניבות.

  13. אייל הגיב:

    יפה
    אם יש ערבים שיש להם גם בעיה של גנבות חקלאיות מהם הם יכולים גם להיות מוזמנים לשומר החדש.

  14. אימתי אומצה הגיב:

    אם תרצו הם בסה"כ false flag לכל מיני ארגונים ועמותות של הימין הדתי שמעדיפים להישאר בצללים. הם מעבירים ל"אם תרצו" חומרים, משלמים בשבילם חשבונות, ודואגים למשרות פיקטיביות בכל מיני מקומות לפעילי אם תרצו המובטלים והלא ממש מוכשרים (אחד מהגווארדיה המייסדת של אם תרצו הוא פעיל ימין קיצוני מנצרת עילית – נראה שמישהו סידר כאן עבודה לאחיו או בן דודו).

  15. יובל הגיב:

    הסיפור של השומר הוא נטו אימפוטנטיות של המשטרה.
    בכל מקום בארץ יש סיפורים שמסתובבים שביב העניין שהמשטרה לא מגינה על האזרחים ואיש הישר בעיניו יעשה.
    האופי הלאומני בא בעקבות האופי הלאומני של הפשיעה במקרה הזה. אתם שגרים לכם בתל אביב לא מבינים את זה אבל כל מי שגר בגליל יודע עד כמה הפשיעה נושאת אופי לאומני.
    קשה להגיב באופן לא לאומני לפגיעה לאומנית.

    • ש.ב הגיב:

      נכון מאוד, וצריך להוסיף שהפשיעה הלאומנית מתרחשת על רקע קיפוח ואפליה לאומניים ממוסדים. והנה כל המעגל נסגר לסיפור קוהרנטי אחד.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        "הם מקופחים ובגלל זה הם גונבים"? זו התיאוריה הקרימינולוגית שלך לפשיעה המוגברת של בני המיעוטים (עוד קוראים לזה ככה? אני מתכוון לערבים ובדואים)? קצת פשטני מדי, אני חושב.

        מדובר באוכלוסיה בעלת עוינות מובנית ושורשית כלפי המדינה (שקיימת עוד לפני היות המדינה ותחילת ה"קיפוח"). ולהיפך, מה שהוא היום המדינה היא קבוצה שראתה בערביי הארץ אויב ומתחרה. אז אתה יכול להגיד שלמגזר מותר לנטור טינה למדינה אבל למדינה אסור לנטור טינה לקבוצה של אזרחים – ותהיה צודק. אבל אנחנו מדברים פה תכלס ולא פילוסופיה (ונראה לי שזה מה שמעניין אותך), אז העניין הוא לא קיפוח אלא יריבות לאומית שהקיפוח הוא רק מרכיב אחד שלה.

        • ש.ב הגיב:

          במילים אחרות: מדינה שמנהלת מלחמה נגד אזרחיה שלה. מה אגיד לך, אני חושב שזה לגמרי מדוייק.

        • עדו הגיב:

          כשהתפוצצה פרשת עוזי משולם והסיפור עם ילדי תימן היו לא מעט קולות שאמרו שמשולם אמנם עבריין אבל בגלל שהמדינה נהגה כפי שנהגה בתימנים בשנות החמישים אין מה להתפלא שהסיפור מתפוצץ בצורה כזאת עשרות שנים אחר כך.
          אתה מכיר עוד ציבור בארץ שיש לו משהו דומה לטבח כפר קאסם בעבר שלו?

        • רוזנברג הגיב:

          "הקיפוח הוא רק מרכיב אחד"
          גדול.
          כמה תלוש וחסר-מושג, בור ועם הארץ, חסר הבנה, שלא לדבר על יכולת הזדהות מינימלית צריך אדם להיות כדי לכתוב משפט נבזי, פטרוני, והזוי כזה בישראל של 2011?

  16. מילואימניק הגיב:

    אריאל, ערב המחווה למילואימניקים בכרמיאל היה מרשים! עם ראש העיר, ח"כ כבל, נשיא המכללה, ברכה מהשר שלום ומנכ"ל מנהלת השרות האזרחי לאומי. היה ערב שלא היה כמותו במכללה וכל הכבוד להם. בנוסף לכך במכללה גם לקחו חלק בשולחן המילואימניקים שארגנה אם תרצו ביחד עם ח"כ כבל, הקמל"ר וארגוני מילואימניקים בחודש נובמבר האחרון במכללת גליל מערבי בעכו. בשולחן דנו בעניינים פרקטיים שכבר עובדים עליהם. תמיד יקום הגמד הקטן שהותיר את עצמו בצל וינסה לסכל כל פעילות חיובית…