החברים של ג'ורג'

דני איילון: שקרן או חסר אחריות?

אמש (ד') הכריז סגן שר החוץ, דני איילון, על ניתוק הקשרים בין ישראל ובין ארגון התרבות העולמי, אונסק"ו, לאחר שלטענתו הארגון הכריז על קבר השייח' המוכר לנו כקבר רחל כמסגד, מה שלא קרה.

הדבר אירע באותו היום שבו הכריז משרד החוץ כי ישעה את השיתוף הפעולה הבטחוני עם בריטניה, כך שיתכן שאיילון חש שהוא הגזים קמעא לערב אחד. אי לכך ובהתאם לזאת, מיהר איילון להודיע כי דבריו הוצאו מהקשרם על ידי… הדוברת שלו, אירנה אטינגר, וכי הוא לא הודיע על ניתוק היחסים עם אונסק"ו. יצוין שהדברים שאיילון אמר בכנסת בהחלט עשויים לבלבל: הוא אמר ש"ישראל דוחה בתוקף את כל חמש ההחלטות של אונסק"ו" וש"החלטנו להשעות את שיתוף הפעולה עם אונסק"ו בתחומים אלה, וגם באשר להחלטות קודמות". מה המשמעות של "גם באשר להחלטות קודמות", אם לא שישראל משעה את כל שיתוף הפעולה שלה עם אונסק"ו?

כך או כך, הצליל הבולט בהיעדרו הוא שריקת הנסיקה של הטיל שהיה אמור להעיף את אטינגר ממשרד החוץ אל שוק העבודה, כיאה לדובר שייחס לבוס שלו את המילים "השעיית שיתוף הפעולה של ישראל עם הארגון עד לביטול ההחלטה השערורייתית הזו", אם איילון אכן לא אמר אותן.

אבל האם ההכחשה של איילון אמיתית? בעבר לא היסס סגן השר להטיל את האשמה לפאדיחות שלו על אחרים. למשל, בפרשת הכיסא הנמוך, הוא בחר להאשים את התקשורת, שאבוי, לא שיתפה איתו פעולה.

Danny Ayalon's facebook page

הידיעה של "הארץ", שבה מכחיש איילון את המיוחס לו, פורסמה בשעה 21:04. 36 דקות לאחר מכן, עודכן דף הפייסבוק של איילון כך שיכיל את ההודעה על "השעיית היחסים עם אונסק"ו" – הידיעה המקורית, לא המעודכנת. הידיעה הזו עדיין בדף הפייסבוק של איילון נכון לשעת כתיבת פוסט זה. אני מצרף צילום מסך (באדיבותו של יאיר מהללאל). כמו כן, כפי שאפשר לראות מצילום המסך השני, ערוץ הטוויטר של דני איילון הודיע היום (ה'), בסביבות 10:00 בבוקר, ש"בגלל קבר רחל – ניתקנו קשר מאונסק"ו",  תוך קישור לעמוד הפייסבוק. ההדגשות בתמונות הן שלי. מומלץ להקליק על התמונות, כדי לקבל את הגודל המלא.

Danny Ayalon (DannyAyalon) on Twitter

אז מתי אומר לנו דני איילון אמת – כשהוא מודיע בפייסבוק על ניתוק היחסים עם אונסק"ו, להנאת האספסוף היג"ע, או כשהוא מכחיש (עבור הקהילה הדיפלומטית) את ניתוק היחסים הזה? האם הוא נוקט כאן בשיטה של אמירת דבר אחד לקהל בוחריו ודבר אחר לדיפלומטים?

אפשר, כמובן, לטעון שגם ההודעות בדף הפייסבוק וערוץ הטוויטר הן מלאכתה של אטינגר החרוצה מאד. אבל העדכונים הללו מגיעים שעות אחרי ההכחשה הרשמית של איילון, כך שמעבר לשאלה מדוע אטינגר עדיין בתפקידה – אם אכן שגתה ולא משתמשים בה כשעיר לעזאזל – עולה גם השאלה האם דני איילון יודע מה הכפופים לו עושים בשמו.

שקרן או חדל אישים – לבחירתך, דני.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

17 תגובות על ”דני איילון: שקרן או חסר אחריות?“

  1. אוטו פוקוס הגיב:

    אמנם לא נראה שלטיפוס כמו איילון תהיה בעיה עקרונית לעשות בדוברת שלו שימוש כשעיר לעזאזל, אבל דוברת ממורמרת תפתח קופת שרצים איומה אודות הקרקס שנקרא משרד סגן שר החוץ. מבחינה זו, דווקא הטפשות של סגן שר החוץ נותנת לה חסינות מושלמת מפני פיטורין.

    סביר להניח שהיא תסתום את הפה ולא תפוטר, ובזכות נאמנותה לבוס תתוגמל באופן מרשים כשסיפור ישקע ויעלם. יבוא יום, סביר שבעוד כמה חודשים, בו תקראו שדוברת סגן שר החוץ הגב' אירנה אטינגר מונתה לשגרירת ישראל במדינה אירופאית קטנה ונעימה. יספרו לנו שבעבודתה המקצועית והראויה כדוברת הוכיחה כישורים דיפלומטיים והסברתיים שהופכים אותה למועמדת מושלמת לתפקיד – אבל אנחנו נדע בדיוק בזכות מה זכתה בכבוד זה.

    • מני זהבי הגיב:

      עם הכישורים הדיפלומטיים של שר החוץ שלנו, הוא עוד ישלח את אירנה הנ"ל בתור שגרירה לאחת המדינות הבלטיות, וזו תותיר שם רושם עצום בכך שתדבר רוסית בפגישות רשמיות (שפה שאינה אהודה במיוחד על אזרחי המדינות ההן, מסיבות מובנות).

  2. עדו הגיב:

    "שקרן או חסר אחריות?"

    אה, אפשר גם וגם ?

  3. אזרח הגיב:

    שכח מזה, אף דמות ציבורית לא ממש מנהלת את דף הפייסבוק שלה. מדובר בהליך יחצ"ני סטנדרטי. הסיכויים שהוא אכן פעיל בדף אפסיים. זה לא אומר שהוא לא מתנהל בחוסר אחריות, או שהוא לא באמת אמר את מה שאמר, אבל עדכונים בפייסבוק וטוויטר – כמעט בטוח שהוא לא עושה בעצמו.

  4. אריאל הגיב:

    כל פעם שנתקלים בדני איילון אני חושב שאולי דנו בזמנו יותר מדי בחומרה את ג'ודי נמ"ש. אחרי הכל, כבר לפני שנים היא טענה שמדובר פה ביצור שקרן ומרושע.

    בכל מקרה, אני חושב שמבחינתו הוא אמין לחלוטין. בעולם שלו ושל איווט הם לא אומרים את האמת, אלא מה שהם אומרים היא האמת. למשל "רק ליברמן דובר ערבית", או "חיילי צה"ל הותקפו על ידי המשט", או ש-"ליברמן מראה לעולם שישראל חזקה". אם אתה מאמין בזה זה נכון. אם אתה לא מאמין, אתה לא משלנו. זה כל כך פשוט שזה ממש מפתה.

    ובלי קשר – שאפו על הלינוקס:-)

  5. מני זהבי הגיב:

    אוף טופיק: מישהו ראה את זה?

    http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3978727,00.html?ref=nf

    זה מה שקורה כשמעסיקים בת ישראל כשרה, תמימה ורווקה בתור גרפיקאית.

  6. פלאפל הגיב:

    אחלה פוסט.
    תגידו, מה זה יג"ע?

  7. שלומי הגיב:

    מאיפה אתה יודע שקבר רחל הוא של ש'יח

    • עדו הגיב:

      המבנה המכונה 'קבר רחל' נראה בדיוק כמו מבנים דומים אחרים שמפוזרים ברחבי הארץ וכולם קברים של שייח'ים
      שונים, בחלק מהמקרים השתכחו כבר הקבורים במקומות האלו ולכן תמצא הרבה קברים של 'האימאם עלי' (סיפור נחמד על אימאם שהאדמה סירבה לקבל אותו לתוכה ונדדו עם גופתו ממקום למקום כדי למצוא אתר שבו הגופה תישאר באדמה). בכל אופן, כפי שציינתי בתגובה בפוסט הקודם, כל מי שקורא את המקורות מבין שקבר רחל האמיתי צריך להיות בגבול נחלת בנימין כלומר מצפון לירושלים, גם אנשי הכיפות הסרוגות יודעים את זה היטב. שייח' או לא שייח' גם אם הייתה אי פעם רחל אימנו במציאות היא לא קבורה באתר הזה.

      • אזרח הגיב:

        יפה שאתה "מבין" דברים שנויים במחלוקת, שמובאות המקרא בעניינם סתום… מה גם שמקום "מקודש" מתאפיין הרבה פעמים בבניה חוזרת ונשנית של מבני קודש, כך שקבר שייח' לא סותר קיום קברים עתיקים יותר מתחתיו.

        בכל מקרה, אתה כנראה צודק, אבל לא מהטיעונים שנתת. רוב הקברים העתיקים בארץ הם תולדה של המצאה, לא פחות מהויה דולורוזה או מקומות קדושים אחרים שבהם כביכול ביקרו נביאים או משיחים. ברוב המקרים מדובר במקומות שהיו מקודשים על ידי כל מי שגר באזור (בדרך כלל בראש גבעה), וזוהו מתישהו בתור קברי צדיקים. קראתי פעם מחקר שטוען כי 80% מקברי הצדיקים הם פשוט המצאה. יש הרבה דוגמאות לאבסורדים, כמו למשל קבר רבי יהודה הנשיא שזוהה ארכיאולוגית בבית שערים אחרי שכבר היה לו "קבר", ו(תחזיקו חזק) "קבר" שמשון הגיבור ומנוח אביו באזור תל צרעה, שהוקם בערך בשנות ה- 90.

        • מני ל הגיב:

          ממה שהבנתי, הפרוליפרציה בתחום קברי הצדיקים במדינה החלה עם פתיחת אגף לקברי צדיקים במשרד הדתות…

          • אזרח הגיב:

            יכול מאוד להיות, אבל לדעתי מדובר גם על מגמה בחברה הדתית, ואני אעיז לומר בהשפעה של חוזרים בתשובה. לא כל "קבר צדיק" הוא תעשייה. ל"קבר" שמשון הגיבור עדיין תצטרך לעלות ברגל בנופים המקסימים של חבל עדולם, ואין שם גזלן (נכון ללפני שנתיים, בערך…)

  8. אמת ויציב הגיב:

    זה מדהים איך שר מרשה לעצמו להתנהג כמו ראש ממשלה.

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention דני איילון: שקרן או חסר אחריות? | החברים של ג'ורג' -- Topsy.com