החברים של ג'ורג'

לאן נוליך את חרפה?

קצין צה"ל, אחד רס"ן ח' – שמו לא ידוע, אז נאלץ לקרוא לו חרפה – עצר פליט מגאנה, ג'ון גוד יבואה, בגבול ישראל-מצרים. מאחר ורב סרן חרפה חשד ביבואה שהוא מחבל פלסטיני – עורו השחום והעובדה שלא היה חמוש, וכן העובדה שדיבר אנגלית ולא ערבית, היו, מבחינת חרפה, ראיות מספיקות – הוא פוצץ לו את הצורה.

חרפה לא מכחיש שהוא הוריד ליבואה, לאחר שזה התחנן שיעבירו אותו למחנה פליטים, שתי סטירות לחי ואגרוף לבטן; יבואה טוען שהמכות הביאו לעקירת שתיים משיניו התותבות, ושחרפה דרך לעברו נשק ואיים לירות בו. בית משפט צבאי קבע – וכדי שזה יקרה, כנראה שחרפה היה צריך להיות שקרן מהליגה של נתניהו – שעדותו של הפליט עדיפה על זה של הקצין.

משנמצא חרפה אשם בתקיפתו של אדם לא חמוש, ויתר על כן פליט המתחנן לרחמים, ניתן היה לחשוב שקצין שביזה כך את מדי צה"ל, מה גם שמדברי התביעה עולה כי הוא ניסה לטשטש את פשעו, יופשט מהם – לא לפני תקופה ראויה בכלא, כמובן. לא כך היה: השופטים חמלו על רס"ן חרפה, שכמסתבר הצטיין והסתכן בשירותו הצבאי ברצועה, קנס של 1,500 שקלים מכיסו, עיכוב דרגה במשך שנתיים – חרפה משרת בצה"ל כבר 17 שנה, כך שלזה הוא כנראה כבר רגיל – ו-100 שעות עבודות שירות. זהו.

העונש הקליל הזה היה לצנינים בעיני האספסוף המתלהם מהטוקבקים. שם הדעה הרווחת היא שעל התעללות באדם עצור ולא חמוש, מן הראוי שחרפה היה מקבל צל"ש; שההתעללות בחסרי ישע שאינם קשורים לסכסוך היא אמצעי יוצא מן הכלל לשמירה על בטחון הציבור; ושבית הדין הצבאי, שלא השכיל להבין זאת, הוא סניף של מרצ. והאמת העגומה היא שחרפה, והסיפור הכל כך יומיומי שלו, הוא לא הסיפור; התגובה הציבורית היא הסיפור.

בעוד כשבועיים תציין ישראל את יום השואה. שוב תתקפל האומה לתנוחה החביבה עליה, זו העוברית, ותזכיר לעצמה איך גויים רשעים, רבים מהם שוטרים ואנשי בטחון, רובם מתים מאד מזה שנים, התעללו ביהודים אומללים שכל פשעם היה שנמלטו מרוצחיהם, והחזירו אותם אל הרוצחים. שוב נזכור איך חבט הקונסול בשולחן, איך מי שלא היה לו דרכון נחשב למת.

ומי שישבית אז את שמחת "אשרי יתום אני", ויעלה בזכרון את ח' ושיניו השבורות של יבואה, את תמיכת האספסוף במכה ולא במוכה; מי שיעז להעלות על דל שפתיו את האפשרות שאנחנו רואים, לנגד עינינו ממש, כיצד הילד המוכה הופך בעצמו לאב מכה; מי שיעז ללחוש  שהלקח שלנו מן השואה הוא שהניהיליזם הנאצי היה מוצדק, ושעל כן יש ליישמו גם בישראל ולבוז לכל ערך אנושי, על אחת כמה וכמה לחוק הבינלאומי – יוגדר מיד כשונא ישראל, אם לא כמכחיש שואה ממש. כי הרי איך אפשר להשוות. עם סגולה וכו'.   

לפעמים בא להקיא.

ומלבד זאת, יש להפסיק את רצח העם בדארפור.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

56 תגובות על ”לאן נוליך את חרפה?“

  1. דובשנית עגומה הגיב:

    ציטוט:

    "אני לא יודע מאיפה לקחת שיש בישראל 500 פליטים אתר האו“ם http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/statistics/opendoc.pdf מראה שעד שנת 2002 158 אנשים הוכרו כפליטים ע“י האו“ם. מצויינים שם עוד כ- 6000 פליטים, אבל כפי שאת בעצמך יכולה להבין מהתאריך בו הם הופיעו, מדובר באנשי צד“ל."

    כל המספרים הובאו עם תימוכין – אולי תקרא את הציטוטים והלינקים שצרפתי בהודעה מס' 32, בכל זאת השקעתי בזה איזה 10 דקות. למשל:

    עפ"י רוה“מ (ואלה רק מתוך המסתננים ממצרים – כלומר לא כולל פליטים שהגיעו בדרכים אחרות):

    http://www.knesset.gov.il/plenum/data/05712807.doc#_Toc182668003

    "על-פי נתוני משרד הפנים וצה“ל נכנסו לארץ דרך מצרים בשנים 2006 ו-2007 3,115 מסתננים, מהם 2,045 סודנים – תיכף נאמר אילו סודנים – ו-1,070 אריתריאים. נוסף על כך, רק בשנת 2007 נכנסו למעלה מ-680 מסתננים מחוף-השנהב, מקונגו, מקניה, מניגריה, מטורקיה, מאוקראינה, ממולדובה, מסין ומעוד כהנה וכהנה מקומות. גברתי היושבת-ראש, בתוך כל האלפים הללו יש 498 פליטים, ולא אחד יותר, כלומר, כל היתר שנכנסים לתוך מדינת ישראל הם או מבקשי עבודה, או סוחרים בנשים, או עבריינים אחרים או אנשים שאין בינם ובין פליטות ולא כלום."

    הנתון של עוד 1300-1400 בהמתנה עפ"י נציג האו"ם (מצוטט למעלה) שמספר שכל מי שבא מאיזור עימות אחר מוזמן להישאר עד תום הסכסוך בארצו, ועפ"י השר לביטחון הפנים שגם אישר שיש ל-1300 איש (לפחות, לא כולם נבדקו) אישורים ממשרד הפנים (מצוטט למעלה).

    את ההשוואה אתה העמדת, ובין לוקסמבורג בעבר למצב בישראל *היום*:

    ציטוט: "בלוקסימבורג, מדינה הרבה יותר קטנה והרבה יותר צפופה מישראל, בשנת 2002 היו 4500 פליטים – פי שלושים ממה שיש כיום בישראל.“

    טענת שטעית והתכוונת לא ל-2002 אלא ל-1998.

    הנה השנתון הסטטיסטי לשנת 1998 של אותה נציבות היו בלוקסמבורג באותה שנה 1701 (טוענים שהם) פליטים, מתוכם אושרו 174 – בכלל לא בסביבה של הנתונים שהבאת:

    http://www.unhcr.org/statistics/STATISTICS/3bfa31ac1.pdf

    לא ברור מה אתה משווה למה, ועל פני איזו תקופה את סופר את שאר הנתונים (עד (?) שנת 2002) אבל ממילא הם מכילים את המשבר ההומניטרי של אז (קוסובו, ומשם לא בדיוק ברחו אלינו באותה תקופה) והמספרים של ישראל שהובאו (הכוללים את המשבר ההומניטרי של היום) הרבה יותר גדולים ממילא, ואלה עוד מתייחסים רק למסתננים ממצרים, והם מתייחסים לשנתיים האחרונות בלבד.

    כל נתון שלא תביא מלוקסמבורג, צריך גם להשקל לאור העובדה שיש להם ממילא צורך הרבה יותר גדול (היסטרי) בעובדים זרים – 35% מהאוכלוסיה לפי המקור שהבאת בעצמו:

    Immigration has been encouraged because of the need for workers. As much as 35 percent of the population is foreign, which gives the nation a higher proportion of foreigners than any other European country. The government has implemented different programs to integrate foreign residents into society.

    כך שממילא הנתון של 4500 איש לא נכון, במספרים כל כך נמוכים (174 איש) אין לך ממילא מה להשוות על בסיס שטח אם למעלה משליש מהמדינה הם ממילא עובדים זרים, ובטח לא בתקופה בה היה משבר קרוב ללוקסמבורג ורחוק מישראל – ההשוואה צריכה להיות בין הקליטה של לוקסמבורג במשבר של אז לקליטה של ישראל במשבר של היום, וכאמור, ישראל עושה הרבה יותר, נקודה.

  2. דובשנית,

    באמצעות פרשנות מתאימה אפשר למצוא תירוצים מצויינים לכל פירכה, דבר שטות או להבדיל רצח עם ברשות התורה שכתובים בספרים הקדושים של היהודים, או כל עם אחר לצורך העניין.

    פרשנות נפתלת מהסוג של "הוא לא התכוון למה שכתוב, הוא התכוון דווקא ההיפך, אתם פשוט לא מבינים כי לא למדתם 20 שנה"

    "לא, רק עשבים שוטים לוקחים את הפשט כפשוטו ויוצאים להרוג אנשים, אם הם היו תלמידים יותר טובים הם היו מבינים שהציווי "הרוג בגויים חופשי על חשבוני כי אני אדוני" הוא ציווי סמלי, לא מעשי"

    "חוץ מגולדשטיין. הוא באמת היה צדיק. הוא היה הרי רופא, הוא ריפא אנשים! (יהודים)"

  3. התהליך הפרשני ניתן לפישוט מהיר:

    א. בתנ"ך אלוהים מצווה לבצע השמדת עם סויפת ומוחלטת לעמלקים.

    ב. הרבנים הנאורים מסבירים שהפלסטינים הם עמלק, החילונים הם עמלק, ורבין הוא עמלק.

    ג. הרבנים מחככים ידיהם בסיפוק עת ישמעו על עוד "עשב שוטה" שרצח כמה ערבים, או ראש ממשלה.

  4. דובשנית עגומה הגיב:

    אמיתי סנדי, לא ברור מה אתה מנסה להגיד, ומה הקשר בין ערבים + רצח רבין + רבנים + גולדלשטיין לפליטים דווקא.

    אולי תנסה לנסח משהו יותר ברור.

טראקבקים/פינגבקים

  1. The Daily Dolly 27/04/2008 at The Daily Dolly