החברים של ג'ורג'

ציפיטפוט

(הערה: הפוסט הזה פורסם במקור ב"אחר", בתחילת השבוע, והוא מובא כאן בהסכמתו של רון מיברג).

הצעת חוק שהועלתה לאחרונה בכנסת אוסרת על ישראלים לקרוא "להחרמת ישראל" – מבחינת הצעת החוק, גם הגדה המערבית היא ישראל – וקונסת, גם רטרואקטיבית, ישראלים שחרגו מהקונסנסוס הציוני והעזו להיאבק בכיבוש באמצעים לא אלימים. הדמות הבכירה ביותר שחתמה על הצעת החוק היא דליה איציק, יו"ר הכנסת לשעבר, חברת קדימה.

אחת ממובילות ההתקפות על ח"כ חנין זועבי היתה חברת כנסת חדשה יחסית, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שאף כינתה אותה – "בטעות", כמובן – "ח"כ זובי". הרקורד המרשים האחר של שמאלוב-ברקוביץ' כולל טענה שענן האפר שפלט הר הגעש האיסלנדי הוא נקמה של יהוה צבאות על השואה, תמיכה נלהבת ב"אם תרצו", מחאה על "שגעון הדמוקרטיה הישראלית" ו"דבקות בערכים אוניברסליים והומניים", הצעת חוק.שתאסור על "משתמטים" ללמוד באוניברסיטה, ועוד. כמקובל בקרב בריונים מהסוג הזה, שמאלוב-ברקוביץ' התחמקה משירות צבאי, לטענתה בשל בעיות בריאות, והסתפקה בשירות לאומי, שם ביצעה תפקידים פקידותיים שכנראה יכלה לבצע גם במדי זית. בניגוד למה שאולי אפשר להניח, שמאלוב-ברקוביץ' איננה חברה בישראל ביתנו. היא חברה בקדימה.

בין התוקפים האחרים של זועבי היה ח"כ יוחנן פלסנר, שלא היסס לאתגר אותה, והציע לה ללכת לעזה: "תלכי לעזה לפחות לשבוע ונראה אותך שם מדברת על זכויות נשים, על זכויות אדם, על זכויות אזרח. שבוע אחד בעזה – ונראה מה קורה לך. רווקה, בת 38, נראה איך מתייחסים אליה שם". כבר ניחשתם באיזו סיעה חבר פלסנר, אני מניח.

התקשורת הישראלית המתה השבוע סביב זיכויו של צחי הנגבי מעבירות של שוחד בחירות והפרת אמונים, תוך שהיא עושה הכל כדי להמעיט בחשיבות העובדה שהנגבי, האתרוג החדש שלה, הורשע בעדות שקר. הנגבי מיועד כעת לשוב להנהגת קדימה.

כששרון עזב, בשלהי 2005, את הליכוד ולקח איתו שורה של בכירים, אמרה חברת הכנסת הנלעגת מהליכוד, גילה גמליאל, ש"שרון הוציא את הבררה מהליכוד". צחקו עליה נורא אז, אבל מסתבר שהיא צדקה.

* * * * *

לקדימה יש נכס אחד בולט, קוראים לו ציפורה לבני. אף אחד לא יודע בעצם מה טוב בציפורה לבני; היא לא הותירה שום חותם בשום תפקיד שבו כיהנה. היא חייבת את חייה הפוליטיים לאביגדור ליברמן, המנטור הראשון שלה, ולאריאל שרון. יש לה יכולת מרשימה להתבטא במתינות – כלומר, לא לומר שום דבר שניתן לציטוט או נחרת בזכרון – ואומרים שהיא גם יודעת לתופף. היו רק שני אירועים שבהם היא אמרה דברים אמיצים יחסית. הראשון היה כשלון מהדהד: היא דרשה מאולמרט להתפטר אחרי מלחמת לבנון השניה, והוא סירב בבוז. בתגובה היא עשתה… כלום. האחר היה כאשר חברי כת גלעד שליט באו להציק לה בדרישה שתאשר את שחרורם של עשרות מתכנני פיגועים (טוב, הם מציגים את זה אחרת); היא סרבה ולתדהמתם, היא גם נימקה. נוצרה סופה בכוס תה קר שהחזיקה יומיים. מצד שני, כאשר החרדים בבני ברק דרשו להסיר את תמונתה מכרזות הבחירות, היא העדיפה להעמיד פנים שמדובר בגשם, והסכימה.

הסיבה שהיא מחזיקה ב-29 מנדטים, כלומר במצב החריג מאד של עמידה בראש מפלגת אופוזיציה שהיא גם המפלגה הגדולה ביותר, היא העובדה שהיא הצליחה לשכנע מספר גדול של בוחרים שאם לא יבחרו בה, בנימין נתניהו יהפוך לראש ממשלה. ובכן, הם בחרו בה והוא בכל זאת הפך לראש ממשלה. מה עכשיו?

כלום, כמסתבר. מדי פעם לבני עורכת איזו מסיבת עיתונאים ואומרת משהו שרובם לא טורחים לצטט, כי קשה להם להאמין שהוא מעניין אפילו אותה. בהצבעה ל]ני כשבוע על שלילת זכויות היתר של זועבי, הגנו עליה שני רוויזיוניסטים ותיקים, רובי ריבלין ודן מרידור. לבני, שבאה מאותו המחנה עצמו, מילאה פיה מים. זה לא פופולרי. זה יכול להבריח קולות מהמרכז והקולות הערביים ממילא אבודים מבחינתה. אם היא נזפה בשמאלוב-ברקוביץ' על שנאת האדם שלה ובפלסנר על השוביניזם שלו, היא עשתה את זה בשקט מוחלט. מול ההתקפה הגואה והולכת כנגד מה שנשאר מהמדינה החופשית בישראל, קולה של לבני לא נשמע.

או, בעצם, לא לגמרי מדויק: בתחום אחד היא הצטרפה להתקפה על ישראל הליברלית. היא תקפה את "הבערות בתחום היהדות" בקרב מצביעיה וקוננה על כך שהפרהסיה של תל אביב לא נראית כמו זו של בני ברק – אותה עיר, כזכור, שבפרהסיה שלה אי אפשר לתלות את תמונותיה של לבני עצמה. העובדה הזו, כמסתבר, לא מפריעה במיוחד ללבני, שעדיין חושבת שהיא תוכל לעשות את התרגיל הקלאסי של מפלגות השמאל-מרכז: למכור את המצביעים שלהם ואת העקרונות הליברליים שלהם לחרדים, במקרה הטוב כדי להגיע לאיזשהו הסכם שלום, במקרה הרע כדי לקושש כמה שנות שלטון. לבני, בקצרה, אמרה למצביעים שלה שהם שכחו מה זה להיות יהודים.

אז הנה קצת יידישקייט: החזיר, טוען התלמוד, פושט את טלפיו בעת רביצה כדי להעמיד פנים שהוא טהור ולהטעות את הבריות. לבני היא טלפי החזיר של קדימה. היא זו שאמורה לשכנע אנשים סבירים להצביע עבור אסופת חדלי האישים, הגזענים והמושחתים שמאכלסים את הרשימה שמאחוריה. והגיע הזמן להצביע על כך.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

24 תגובות על ”ציפיטפוט“

  1. נועם הגיב:

    אז בעצם, מה שאמרו על אריאל שרון, שהוא דיקטטור והוא לבדו קובע את הרכב הרשימה של קדימה – זה לא דבר כל כך רע, נכון? כי שמאלוב-ברקוביץ' הצליחה לארגן מספיק מפלגה כדי שיצביעו עבורה בפריימריז, ומאותו רגע ללבני אין שום דבר לעשות בנידון. באותה מידה יכלה שמאלוב-ברקוביץ' להידחף לרשימה של מרצ, לא?

  2. ניב הגיב:

    ציטטת: "דבקות בערכים אוניברסליים והומניים", בעוד שבמקור אליו הפנת כתוב "דבקות בערכים "הומניים" ו"אוניברסליים"".

    יכול תיאורטית להיות הבדל גדול, גם אם במקרה הספציפי הערכים ה"הומניים" וה"אוניברסליים" הם באמת הומניים אוניברסליים.

    • אזרח הגיב:

      כן. תמשיכו לנתח טקסט של אשה בורה קטנונית ומרושעת. מאוד חשוב מה שהיא כותבת. האופן שבו היא מנסחת את הבוז שלה לזכויות האדם והאזרח, את הדבקות שלה בדת שמבזה אותה בהיותה אשה. פואטיקה נדירה בצלילותה.

      • ניב הגיב:

        אני מניח שהטענה היא שתגבותי קטנונית, אסביר למה כתבתי אותה בכל זאת:

        הציטוט הובא, אני מנחש, על מנת להראות שהיא אכן "אשה בורה קטנונית ומרושעת". הבעת מחאה כנגד "דבקות בערכים אוניברסליים והומניים" אכן מהווה לדעתי טיעון טוב להיותה כזו. הבעת מחאה כנגד "דבקות בערכים "הומניים" ו"אוניברסליים"" לא מהווה טיעון טוב (כי לא ברור למה הכוונה).

        אני מסכים שאין הרבה תועלת בניתוח טקסט של "אשה בורה קטנונית ומרושעת" לשם ההנאה, ולא עשיתי את זה שם כך 🙂

  3. נמרוד הגיב:

    חייבים באמת להודות שלא רק שמאחורי ציפי לבני (שאני מעריך אותה יותר ממך, למרות שלא הייתי מצביע למפלגתה) יש חבורה של חדלי אישים, אלא שהמעבר הזה באמת ניקה את הליכוד ואת העבודה. לא שמדובר בחבורה של פרלמנטרים מצויינים אחד אחד, אבל שתי המפלגות האלו הציגו (מלבד העומדים בראשם) את הרשימה המוצלחת ביותר שהייתה להם מזה שנים. הבררה – בקדימה.

    מצד שני, מי שטרם התפקד למפלגה בה הוא תומך (וזה כולל גם אותי) יכול להאשים רק את עצמו.

  4. TIBERIVS GRACCVS הגיב:

    תיקון קטן: קדימה זכתה ב-28 מנדטים, בכנסת הקודמת היה לה מנדט נוסף.

    וחוץ מזה אני ממש לא מבין את שנאת קדימה שנפוצה (?) בשמאל הרדיקלי, אם מצביעי קדימה לא היו מצביעים לה הקולות שלהם היו הולכים לליכוד או לעבודה ובמידה פחותה למרצ – מה שכנראה היה מביא להכפלת כוחה אבל עדיין היה משאיר אותה כמפלגה קטנה ושולית.

    תקן אותי אם אני טועה אבל רבים מהפגמים של קדימה נמצאים גם בליכוד ובעבודה.

  5. איתן לרנר הגיב:

    ליבני לא היתה אמיצה אפילו יחסית כפי שאתה טוען בקריאתה לאולמרט להתפטר מהטעם שהיא לא ראתה את המלחמה והיציאה אליה כבעייתית אלא את הניהול שלה ככושל . אדם אמיץ היה קורא להתפטרות ועומד מאחורי קריאתו בגלל עצם היציאה למלחמה ההיא שהיתה עופרת יצוקה בהרחבה.

    • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

      אני בשוק, לבני היא לא חלק מהשמאל הרדיקלי.

      באמת חדשות מסעירות.

      • אבי הגיב:

        לא רק שהיא לא חלק מהשמאל הרדיקלי, היא בכלל לא חלק מהשמאל. היא קפיטליסטית ניאו-ליברלית ותמכה בהתלהבות בכל ההפרטות.

  6. א.ה. הגיב:

    נו באמת. כשהיא דיברה (בגלוי לפני הבחירות) על חובת החלת לימודי ליבה בכל בתי הספר (לרבות אלו החרדיים) זה לא היה אמיץ? את תשדירי הבחירות של ש"ס שמזהירים מפני בחירה בה היא "הרוויחה" בלא מעט התבטאויות אמיצות מסוג זה.

    נכון שאת אף אחד בתקשורת לא עניין להתעסק בזה, אבל לפני שאתה קובע בנחרצות כזאת שהיא אמרה רק שני דברים אמיצים, אולי כדאי שתתעמק קצת יותר בנאומים שנשאה, ובדברים שבאמת אמרה.

    לחילופין, תקן את הכתוב וקבע שרק בשני דברים אמיצים שאמרה בחרה התקשורת להתעסק.

    • ygurvitz הגיב:

      מה אמיץ בזה? זה קונסנסואלי לגמרי. מה הלאה? היא תדבר נגד "השתמטות" וגם זו תהיה הפגנת אומץ?

      • א.ה. הגיב:

        באמת? קונסנסואלי לגמרי? האם מנהיג הליכוד או מנהיג העבודה העזו לדבר על זה? שנאתך למי ש"גנבה" מנדטים למפלגתך מעוורת אותך.

        באותו האופן – מצחיק גם לדבר על הבררות בקדימה (ולמען הסר ספק – בהחלט יש), כאילו הליכוד נוקה מהם. הליכוד עמוס באנשים שהדעת אינה סובלת שהם נמצאים בבית הנבחרים שלנו, ועל דבוקי הכסאות של מפלגת העבודה עדיף שלא להכביר במילים. מעניין כמה בררות יהיו במר"צ ביום שהיא תהפוך למפלגה בת 28 מנדטים.

        למי שרוצה לבחור במפלגה גדולה, קדימה עלולה להיות האופציה השפויה (יחסית לליכוד) בבחירות הבאות (כתלות ברשימה שתעמיד ובמי שיעמוד בראשה, כמובן).

        • אמיתי ס הגיב:

          כלומר אין לך בעיה עם החוקים של איציק, פלסנר, שמילוביץ' וכו?

          אם כך למה שלא תצביע האיחוד הלאומי וגמרנו?

        • ארז הוכמן הגיב:

          זאת בדיוק הבעיה עם קדימה, התחפושת הזאת של "הבחירה השפויה".
          אבל בגדול אני מסכים איתך, השיטה הדמוקרטית מזמינה שחיתות, כל תחרות פופולריות מזמינה שחיתות.

        • ygurvitz הגיב:

          אני לא מצפה להרבה מנתניהו וברק, במיוחד לא מברק, אבל שר החינוך של נתניהו, סער, דווקא כן מדבר על זה, וגם עושה.

          ומרצ היא לא המפלגה שלי. אני לא חבר מפלגה. הצבעתי לה ב-2009, אבל הפעם הקודמת שעשיתי את זה היתה ב-1996, כלומר מזמן.

          על בררה אפשר להתווכח. העובדה היא שקדימה הפכה למפלגה הגדולה הגזענית השניה, אחרי הליכוד. אני מוכן לאבד אצבע אם זה מה שהבוחרים שהיא גנבה ממרצ ומהעבודה רצו.

  7. אמיתי ס הגיב:

    טוב, שמרתי את הפוסט בבוקמרקס, והוא יישלח אוטומאטית אל כל מי שיצהיר שבחר או יבחר בקדימה.

    תודה כתמיד.

  8. דרקונית הגיב:

    אם התפרצות הר געש באיסלנד ב2010 זו נקמתו של אלוהים על השואה, אז כדאי לארגן לו שעון ומשקפיים ליומולדת הבא

  9. יפעת סולל הגיב:

    אני דוקא חושבת שהסיבה העיקרית לתמיכה בלבני, היא העובדה שהיא אישה, אשכנזיה, עם עברית סבירה – מה שהופך אותה בעיני הציבור לשמאלנית, בלי כל קשר למה שהיא אומרת.
    אם מנסים לבחון את מה שהיא אומרת, ברור שמגיעים למסקנות אחרות – פעם אחר פעם היא עקפה את נתניהו מימין, היא אפילו התנגדה להקפאת הבניה בגושי ההתנחלויות. המפלגה שלה, לעומת זאת, כוללת כמה מהגזענים היותר משמעותיים בכנסת, כפי שפורט מאד יפה לעיל.
    אפשר לזלזל בהם, אבל העובדה שהכנסת גזענית מאי פעם ושהגזענות פושה במפלגות שקיבלו תמיכה מאנשי שמאל מביאה לכך שהגזענות נתפסת כלגיטימית בעיני ציבורים רחבים יותר ויותר. ניתן לומר שקדימה היא המקדמת החשובה ביותר של הגזענות בציבור הישראלי.

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention ציפיטפוט » החברים של ג’ורג’ -- Topsy.com