החברים של ג'ורג'

ספארטה בהיסטריה

כש-43 גיבורים אחזו בעמודי מקדש המודיעין, מדינת גוליית נכנסה להיסטריה – והתעלמה מנקודה קריטית

43 יוצאי יחידת ה-Sigint (מודיעין האותות) של צה”ל, 8200, יצאו בסוף השבוע במכתב מנומק, שמסביר מדוע הם לא יסכימו לשרת עוד בחזית הפלסטינית. בין הסיבות הם מונים את העובדה ש-8200 הפכה לכלי להמשך השליטה בחברה הפלסטינית, באמצעות איתר האנשים הפגיעים בה וניצול חולשותיהם כדי לאלץ אותם לשתף פעולה עם משטר הדיכוי. גדעון לוי כבר עשה את ההשוואה המתבקשת לשטאזי – אותו מכירים יותר מדי אנשים רק דרך הסרט המופתי “חיים של אחרים” – ויום אחד, אם ייעשה המאזן שישלב יחדיו הן את פעולות 8200 הן את פעולות השב”כ, בהחלט יתכן שרמת החדירה של מנגנוני הדיכוי הישראלים לחברה הפלסטינית תשתווה לזו של המשטרה החשאית הידועה לשמצה של מזרח גרמניה.

התוצאה של החשיפה הזו היתה התפרעות קולקטיבית של הפוליטיקאים שלנו. שלי יחימוביץ’ יצאה מטומטמת או מנוולת במיוחד. היא רשאית לבחור, אבל אישית אני לא חושב שהיא מטומטמת; אני זוכר איך היא עשתה תרגיל דומה לדב חנין, כשרץ לראשות עיריית תל אביב, וטענה שהוא “לא עומד בהמנון.” כך היא כנראה חושבת שהיא תצליח למרפק את דרכה… לאיפשהו. אורי משגב עושה עבודה מצוינת בכיספות שלה כאן.

ישראל כ”ץ – יכול להיות ששמעתם שמועות שקריות, כביכול הוא שר התחבורה; אל תאמינו להן, הוא לגמרי לא עוסק בתחום – האשים את הסרבנים בחשיפת סודות צבאיים. שוב: שוטה או נבל? בישראל יש צנזורה צבאית. המידע שהסרבנים חשפו עבר אותה. שום סוד צבאי לא נחשף. במקרה של כ”ץ, להבדיל מיחימוביץ’, אני דווקא מסוגל להאמין שהוא טמבל.

לימור לבנת בחרה זווית תקיפה ייחודית: עורך הדין של הסרבנים, מיכאל ספרד (גילוי נאות: קולגה וידיד.) מסתבר שהעובדה שהסרבנים בחרו במישהו שמתמחה בייצוג סרבנים אומרת עליהם משהו. לטענת לבנת, המחאה שלהם “מתוזמנת היטב” ו”כנראה גם ממומנת.” מסתבר שיש משהו לא בסדר בלתכנן את המחאה שלך; יכול להיות שככה לבנת אוהבת מחאות. אבל צריך לומר משהו קטן על ה”ממומנת.”

עד כמה שידיעתי מגעת, והיא מגעת, העלות של המחאה הזו היא אפסית, אם יש כזו בכלל. מי שעבד עבורה, עבד בהתנדבות. לא היו מודעות; עצם הפרסום של המכתב עשה את כל העבודה. אבל זה מעניין שדווקא לבנת נתפסה ל”כנראה גם ממומנת.” כידוע, גנבים חושבים שכל אדם אחר הוא גנב – ולימור לבנת, כשהיתה שרת החינוך, גילתה לפליאתה כי העמותה של אמה, לכאורה עמותה למורשת המחתרות, קיבלה תמיכה ממשרד החינוך שגדלה פי ארבע במהלך שנותיה של לבנת כשרת החינוך. במקביל, עלה השכר של אמה של לבנת, שולמית לבנת, מ-73,116 בשנה ל-112,000 ש”ח בשנה – קרוב למחצית סכום התמיכה של משרד החינוך בעמותה. באותה התקופה, הקפידה לבנת שלא לעדכן את וועדות התקציב השונות על כך שהעמותה מקבלת מימון ממשרד החינוך ושאמה מושכת ממנה יופי של משכורת. יש לציין עוד שחברה של אחד, אליהו הניג, זכתה במכרזים של משרד החינוך בימיה של לבנת. הניג הנ”ל הוא, לגמרי במקרה, בעלה של לבנת.

אז פלא שהמימון הוא מה שמעניין את לבנת?

גם ראש הממשלה יצא בהודעה רשמית, ובה טען שמדובר ב”שימוש פוליטי בצה”ל.” אתם מבינים, לדבר על השירות שלך ומה הבעיות שלך איתו זה “שימוש פוליטי בצה”ל”; לפרסם שוב את התמונה שלך מימי הסיירת כחלק מקמפיין הבחירות שלך, זה סתם פרט ביוגרפי ציורי. הטענה הזו, של “שימוש פוליטי”, נראית כמו חלק מדף המסרים של לשכת ראש הממשלה: לבנת חזרה עליה גם היא, וכך עשה גם דובר צה”ל.

דובריו הפחות רשמיים של נתניהו, בעלי הטור של בטאון לשכת ראש הממשלה “ישראל היום,” יצאו בהתקפות ארסיות יותר. דן מרגלית טען שהבעיה היא בעצם בהורים של הסרבנים, כביכול הם לא אנשים עצמאיים שמסוגלים לקבל החלטות בעצמם; אם כך, הרי אין להתחשב באמת במה שהם חושפים עלינו. הכותב הפרוע יותר של בטאון הלשכה, חיים שיין, גיבב ש”השמאל הרדיקלי בישראל הצליח להחדיר קבוצה לא קטנה של ‘סוכנים’ רדומים לתוך מערך המודיעין הסודי בצה”ל.” וואלה. זה כבר מזכיר את הבדיחה על היהודי שהקפיד לקרוא את הדר שטירמר, כי בזמן שהוא מקבל מכות ברחוב מהכנופיות של הצ… אה, סליחה, של האס.אה, בדר שטירמר הסבירו לו שבעצם הוא שולט בעולם.

על מה ההיסטריה? על כך, מיד. אבל, קודם כל, על הנקודה שכל הדיון התקשורתי הצליח לפספס.

* * *

שלי יחימוביץ’ שאלה את הסרבנים מדוע הם לא סירבו פקודה. ובכן, שלי, כנראה שלא קראת את הכתבה ב”ידיעות אחרונות.” אילו היית קוראת אותה, היית מבינה שלא היתה להם אפשרות לסרב פקודה, כי יחידת 8200 החליטה על דעת עצמה שביחידה אין “פקודה בלתי חוקית.”

sarvanim

במילים ברורות יותר, יחידת המודיעין הסודית של צה”ל הוציאה את עצמה ממעט הפיקוח מפני עבירות שיש עליה. הפעולות של היחידה הרי סודיות לחלוטין, והיכולת לדווח עליהן בתקשורת אפסית. יש, שוב, צנזורה צבאית בישראל. הבלם היחיד שנותר ביחידה כזו, כשחייל מקבל פקודה בלתי חוקית בעליל, הוא סירוב. ויחידה 8200, בחשאי וללא כל דיון ציבורי, שללה מהחיילים שלה את האפשרות הזו.

בשנת 2003, סירב סגן א’, קצין ב-8200, למסור מידע מודיעיני שהיה בידיו לחיל האוויר, משום שהפקודה שקיבל היתה לתקוף בניין של פתח כאשר יהיה ברור שיש בו אנשים – לא משנה מי הם. הוא ידע שהרוצחים המעופפים של חיל האוויר כבר באוויר, והם מחכים לאישור, והוא לא ידע את מי הוא הולך להרוג; אז הוא סירב פקודה. ב-8200 עיוותו את הסיפור וטענו באוזני חניכיהם שהתפקיד שלו היה לוודא שהבניין ריק, וטענו גם שהוא הועמד לדין.

בפועל, 8200 לא העזה להעמיד את א’ לדין. היא לא רצתה לברר מה יקרה אפילו כששופטים צבאיים מאולפים יידרשו לענות על השאלה האם פקודה לתקוף מבנה שלא ידוע מי נמצא בו היא פקודה בלתי חוקית בעליל – כי כל משפטן ישר, ולפעמים שופטים צבאיים נזכרים שהם משפטנים ולפעמים צה”ל לא הצליח להרוג את שרידי היושרה שלהם, יאמר לכם שהתשובה היא חד משמעית כן. אז א’ הודח.

וזה לב הסיפור: שהיחידה עם הנגישות לחומרים הרגישים ביותר, פטרה את עצמה מהמחסום הבסיסי ביותר של צה”ל, זה שמכיר כל חייל. היחידה שעכשיו דובר צה”ל אומר לנו שהיא אתית לעילא, פטרה את עצמה מהחוק האתי הבסיסי ביותר. מכאן, נגזרת העובדה שאפשר לדרוש מחיילים – חיילים בשירות כפיה, כן? לא מרגלים מקצועיים, חיילים – לברר מה הן הנטיות המיניות של אדם בלתי מעורב, כדי שאפשר יהיה אחר כך לסחוט אותו; לברר האם הוא או קרוביו סובלים ממחלה, כדי שאפשר יהיה לנסות לשבור אותו באמצעות אישור טיפול לו או לקרוביו; וכל אחת מהשיטות המזוהמות האחרות של כל שירות מודיעין בעולם. הן תמיד מופעלות לא רק על המטרות – אליהן קשה לעיתים להגיע – אלא על אנשים חפים מפשע. ומה לעשות, יש בצה”ל – עדיין, עובדים על זה – חיילים בעלי מצפון. ולא טוב להם שמשתמשים בהם כדי לסחוט גאים פלסטינים.

כששלי יחימוביץ’ שואלת “לא עוד סיגינט בזירה הפלסטינית כי אתם חרדים לפרטיותם של הפלסטינים? מה קרה לכם ואיפה אתם חיים?”, היא עושה תרגיל מסריח. לא מדובר בפרטיותם של חמושים פלסטינים; הללו הם חלק מהמשחק. הם הכניסו את עצמם אליו. הם מטרה מותרת. הסיפור הוא פרטיותם של פלסטינים שאינם מעורבים בסכסוך. כשיחימוביץ’ שוללת מהם את הזכות לפרטיות; כשהיא אומרת שהחולשה של כל אחד מהם צריכה להיות מטבע עובר לסוחר לסוכנויות המודיעין הישראליות; שחיילים סדירים צריכים לאסוף את המידע שיאפשר לשבור אנשים שלא עשו כל רע לאיש, תוך ניצול חולשותיהם – היא אומרת שכל הפלסטינים אינם בני אדם. היא הרי לא היתה מעלה על דעתה לאשר שימוש בכלים כאלה כלפי, למשל, קרובי משפחה של עבריינים יהודים; הו לא. אלה בני אדם, הם פרטים, הפגיעה בהם ללא סיבה אסורה. אבל פלסטינים – הם לא בני אדם.

8200 היא היחידה המקבילה ל-NSA של ארה”ב. אחרי חשיפות סנודן, אנחנו יודעים שה-NSA רחוקה מהדימוי שהיא מקרינה, של איסוף מידע על “טרוריסטים”; היא אוספת מידע על כולם, אנשים שהם מטרות, אנשים שמקורבים למטרות, אנשים שאולי יום אחד יהיו מקורבים למטרות, אנשים שפעם אולי יהיה בהם עניין. רוב המידע שה-NSA אוספת הוא על אנשים בלתי מעורבים וחפים מפשע. למה לעזאזל אנחנו צריכים לחשוב שהיחידה המקבילה בישראל, זו שנתנה לעצמה פטור מ”פקודה בלתי חוקית בעליל,” מתנהגת אחרת?

ואם אנחנו כבר פה, כאן המקום להזכיר שכאשר ה-NSA טענה שתכנית האיסוף שלה “מנעה עשרות פיגועים,” היא שיקרה. היא מנעה אחד, אולי. למה אנחנו צריכים, שוב, להאמין שהיחידה המקבילה של צה”ל עוסקת בעיקר במניעת פיגועים ולא, למשל, בתחזוק הכיבוש? הרי האיסוף השיטתי של מידע על גאים פלסטינים ועל אנשים שסובלים ממחלות, לא נוגע בהכרח למטרות ספציפיות; הוא מיועד להגדיל את מאגר המשת”פים של השב”כ, והאנשים האלה נאלצים לשמש כמרגלים כלליים ברוב המקרים, לא ככלי להגיע למטרה ספציפית.

* * *

ולמרות שהעובדה שיחידה 8200 התירה לעצמה להשתחרר מהפיקוח הבסיסי ביותר נחשפה, הדיון הציבורי לא עסק בכך בכלל. ספארטה נכנסה להיסטריה קיומית. למה?

בתור התחלה, כי אחד השקרים הנוצצים של ישראל – היותה כביכול ליברלית כלפי גאים – התנפץ. ישראל אולי ליברלית כלפי גאים יהודים או מערביים-למראה (לא מומלץ לבחון את הליברליות הזו מחוץ למרכז), אבל גאים פלסטינים הם מבחינת ממשלתה רק עוד כלי סחיטה, עוד כלי לפירוק החברה הפלסטינית, פירורה והשליטה בה. אופס, טכניקת הפינקוושינג חטפה מכה שספק אם תתאושש ממנה.

אבל, ובעיקר, כי 43 הגיבורים חשפו את מה שאנחנו לא רוצים לדבר עליו: המאמצים האדירים, הבל יתוארו, שמשקיעה ישראל לא במלחמה בטרור, שהרי כמעט אין כזה בעשור האחרון, אלא בשליטה בפלסטינים. איך היא הקימה מנגנוני שטאזי, איך היא הפכה למדינת שב"כ, איך היא לקחה את מי שהיא אוהבת לתאר כמיטב הנוער ושלחה אותם לא לפרוץ למחשבים באיראן, אלא כדי לצותת לשיחות לחדר המיטות של נערים מפוחדים ברמאללה. זה מה שעושה היחידה המהוללת ביותר של המודיעין הישראלי. זה הסחי שבו היא מבקשת ממיטב המוחות שלה להתפלש.

ומאחורי זה עומדת אמת איומה: שמי שפלשו כך לחייו, שאין לו דרך להסתיר את מחשבותיו הכמוסות ביותר, שנסחט ונרדף וחייו אינם חיים – בסופו של דבר יתפוצץ. והפיצוץ יהיה איום ונטול צדק והוא יהיה פשע נורא שיגונה בצדק – אבל זה יהיה פשע נתעב שיסודו בדרישת צדק בסיסית, הדרישה להוציא את הכובש מנשמתך, לגרש אותו מסיוטיך, לשחרר את מחשבותיך ממנו. כי, בסופו של דבר, כשהמשועבד מבצע פשע, הפושע האמיתי נותר מי ששלל ממנו את אנושיותו ושדחף אותו לשם, קרי המשעבד.

ומי שהעביר קלטות מין של אנשים שלא ידעו שמאזינים להם, וצחק להן עם חבריו, קלטות שהושגו בכוחו של המדינה – הוא הרבה יותר גורם לטרור מאשר לוחם בו.

ואת האמירה הזו, ספארטה שעל הירקון איננה יכולה לשאת. ועל כן היא חייבת להעלים אותה. והיא עושה את זה בדרכים הרגילות: היא אומרת שמי שמביא את המסר הוא “פחדן” (שלי יחימוביץ’), “מרגל” (בטאון לשכת ראש הממשלה) , “חושף סודות” (המתחזה לשר התחבורה), “ילד חסר אחריות” (בטאון לשכת ראש הממשלה), או “ממומן” (הבת היקרה תרתי משמע לימור לבנת.) כי להתמודד עם המסר הזה, אי אפשר; אז צריך להשמיץ את השליח.

העיקר שלא לקבל את האות שבוקע מיחידת פענוח האותות.

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

105 תגובות על ”ספארטה בהיסטריה“

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מאמר מצוין

  2. מ הגיב:

    מהיכרותי עם החותמים, מספר מיתוסים פופוליסטיים שמפוזרים, במיוחד על ידי שלי ימינוביץ ודומותיה, שהייתי מפריך:
    1. הטענה שהחותמים מתפרנסים מהמקצוע שהם רכשו בצבא. אמירה חסרת יסוד.
    2. הטענה שהחותמים מציינים את השירות הצבאי שלהם בקורות החיים ומתקבלים על סמך זה לעבודה. אמירה חסרת יסוד.
    3. הטענה שהחותמים לא חושבים או כותבים בעצמם אלא מישהו אומר להם מה לעשות. קשקוש.
    4. הטענה שגוף כלשהו מממן אותם עומדת בסתירה לטענה שהם עושים מיליונים בהיי טק בזכות המקצוע שהם רכשו בצבא. אני מבקש מהדמגוגים להחליט איזו טענה הם רוצים לאמץ.

  3. אילן הגיב:

    תודה.

  4. אביב הגיב:

    אחלה פוסט והכל, אבל:
    "המאמצים האדירים, הבל יתוארו, שמשקיעה ישראל לא במלחמה בטרור, שהרי כמעט אין כזה בעשור האחרון," ?!?
    כאילו, ברצינות? כבר לא מחייבים אפילו קורס בסיסי בלוגיקה בבלוגספירה?

  5. מפתיע הגיב:

    פעם תואר סגן א

  6. מפתיע הגיב:

    פעם תואר סגן א' כגיבור באתר בן של מאקו-
    http://www.mako.co.il/pzm-magazine/Article-dbdefd17e6bda31006.htm

  7. עמיר הגיב:

    אני חושב שהעניין עם השפעת המשפחה הוא בדיוק הפוך ממה שדן מרגלית טוען: חותמי המכתב ביצעו בשמחה את כל הפקודות כשהיו אנשים צעירים ונתונים לחינוך ולהשפעת החברה. וכשפיתחו דעות משל עצמם, החליטו להימנע מלחזור לשירות מילואים ב-8200, ואחרי זה לפרסם ברבים את הסירוב שלהם.

  8. דוד הגיב:

    יישר כחם וכחך.

  9. "טכניקת הפינקוושינג חטפה מכה שספק את תתאושש ממנה."

    קודם כל תקלדה, דבר שני ווישפול ת'ינקינג אחושלוקי, למרבה הצער.

  10. א הגיב:

    פוסט מעולה

  11. יהוה הגיב:

    "איך היא לקחה את מי שהיא אוהבת לתאר כמיטב הנוער ושלחה אותם לא לפרוץ למחשבים באיראן, אלא כדי לצותת לשיחות לחדר המיטות של נערים מפוחדים ברמאללה. זה מה שעושה היחידה המהוללת ביותר של המודיעין הישראלי. זה הסחי שבו היא מבקשת ממיטב המוחות שלה להתפלש."
    זהו אי דיוק פופוליסטי משהוא רק 20-25% ממשאבי היחידה מתועלים לזירה הפלסטינאית בתוך ישראל ובשטחים.

    • רביב הגיב:

      כנ"ל גם

      "למה לעזאזל אנחנו צריכים לחשוב שהיחידה המקבילה בישראל, זו שנתנה לעצמה פטור מ”פקודה בלתי חוקית בעליל,” מתנהגת אחרת? "

      פוסט טוב, אבל מה הקשר של הטענה הזאת, על מה היא מבוססת? ואיך היא משרתת את הנקודה? בשביל מה לרדת לדמגוגיה כשיש מספיק דברים מבוססים לכתוב עליהם?

      זה נראה שיש לך משהו ספציפי נגד 8200

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        זה לא משהו ספציפי נגד 8200. הבלוג הזה מונע באופן עקבי משנאה עזה לצה"ל. תעיפו מבט בארכיון ותראו באיזה אופן צה"ל מוזכר פה.
        כן, סרבנות באחת היחידות המובחרות והחשובות של צה"ל היא סיבה מוצדקת להסטריה, אבל זה רק אם אתה חושב שישראל צריכה צבא.

      • ygurvitz הגיב:

        מה זאת אומרת על מה היא מבוססת? על אנלוגיה ועל העובדה שבין 8200 ובין ה-NSA יש יחסי עבודה הדוקים. 8200 רוצה לומר שהיא לא מתנהלת כמו ה-NSA? שתפתח את התיקים שלה, ותספר לנו על איך היא עובדת. ככה זה הם ארגוני ביון בדמוקרטיה: הם צריכים להיות חשודים עד שיוכיחו אחרת, כי היכולת שלהם להעלים מידע היא פנומנלית.

      • ygurvitz הגיב:

        ודוגמא (תודה לאורי סבח על התזכורת): בתחילת שנות התשעים, חשף יצחק שמיר שעזר וייצמן נמצא במגע עם אנשי אש"ף. המגע התבצע באמצעות אחמד טיבי. אחמד טיבי הוא אזרח ישראלי. מי האזין לו?

        • קובי הגיב:

          ואם הוא אזרח ישראלי, אז איך בזמנו, הוא ייעץ לראש ארגון טרור(לפני ההכרה באש"ף) בלי שנעצר/נשפט ונכלא, כאחרון הבוגדים?

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          השב״כ, כנראה באישור שופט. מה חדש?

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אפשר מקור למספר הזה?

  12. שי הגיב:

    כן פוסט מעולה בהחלט ומדויק רוב הזמן,
    אבל כמעט ולא היה טרור בעשור האחרון?
    כנראה שאם היית גר בשדרות או עוטף עזה לא היית טוען זאת.

  13. אזרח הגיב:

    איך אף אחד לא מדבר על התזמון? התזמון שאחרי "צוק איתן" אינו מקרי.
    כל הדברים שמתוארים אודות "השליטה בחברה הפלסטינית" וכו' הרי היו קודם, הם לא נוצרו היום. גם מלחמות וגיוסי מילואים נרחבים היו פה, בערך כל כמה שנים.

    אז מה קרה עכשיו? סירוב הפקודה והפנייה הציבורית תודלקו ע"י האכזבה מצה"ל והדרג המדיני במלחמת עזה האחרונה. לא הוגדרו מטרות, לא הושגו יעדים, ההרגשה היא שאנשים מתו לשווא והכל פעל על אוטומט אבל בהילוך סרק.
    כלומר האנשים האלה הבינו שלא רק שהם מבצעים פקודות שלא הרגישו נכון איתן, אלא שאין לזה שום תועלת לצורך נצחון כלשהו, אלא רק לפוליטיקאים.

  14. אריק1 הגיב:

    מאחר שיוסי מודה שאלו הן שיטות שכל ארגוני המודיעין משתמשים בהן ושגם הNSA אוספת מידע על כולם אז על מה הגינוי החריף ובעיקר ההנחה שבגלל זה הטרור בלתי נמנע?

    • יוסי הגיב:

      הגינוי הוא על הפגיעה המתמשכת בזכויות אדם בסיסיות של מיליוני נשים גברים זקנים וילדים, שאנחנו שולטים עליהם בכוח הנשק, במשך קרוב לחמישים שנה, בלי לתת להם זכויות אזרח.

  15. בוב הגיב:

    שירתתי ביחידה המדוברת ובבסיס המדובר- ומסתבר שגם הכרתי חלק מהחתומים. אני מסכים עם הטענה שמה שעשינו הוא חלק בלתי נפרד מהכיבוש ותחזוקו- אבל אתה הפלגת כאן למחוזות דמיוניים לחלוטין. נראה לך שיש מספיק כוח אדם לסרוק את הטלפוניה הפלסטינית בחיפוש אחר הומואים רנדומאליים לצורך הקמת מאגרים??? הקשבנו לטרוריסטים ( כמו אדם ששכנע אישה שקיבלה טיפולים נגד כוויות בבית חולים בישראל להגניב פנימה פצצה ולהתפוצץ במחלקה) וגם אז עבדנו לילות כימים מרוב עומס העבודה של סיכול פיגועים מאוד אמיתיים. דווקא אם יש משהו שזכור לי מהשרות הוא שהוא היה מאוד שחור ולבן. ברור לך לחלוטין שאם יש מפגע בדרך לארץ ואתה יודע באיזה מחסום הוא יעבור- אז נועלים את המחסום. בתוך המחלקה הסטרילית אתה לא רואה את 50 אלף האנשים שלא יגיעו היום הביתה. הכל מאוד ממוקד מטרה- וכשהיא כל כך ברורה, זה מסיר ספקות מוסריות. את ה׳כאפה׳ חטפתי דווקא כשיצאתי מהמחלקה ונלקחתי לסיור לחברון- אז ראיתי את המציאות המאוד שונה ומכוערת של הכיבוש, והבנתי איך התפקיד שלי היה עוד נדבך בחיזוק השליטה הצבאית באוכלוסיה האזרחית. מציאות הכיבוש דחפה אנשים להתקומם- ואנחנו היינו שם לסכל אותם לפני שהרימו את האף. אבל בבועה הקטנה שבה פעלנו, במיקרוקוסמוס המנותק ממציאות הכיבוש- הצלנו הרבה הרבה מאוד אנשים מהרבה מאוד מחבלים מתאבדים. בתור מי שהיה שם אני חושב שיצא לך פוסט פרנואידי ודי מגוחך. בעיני, ה״זוועות״ של 8200 בהנצחת הכיבוש לא חורגות מעבר להיותו עוד בורג במכונה, שכל טבח ואפסנאי שותפים לו במידה שווה. לא מצדיק סרבנות בעיני.

    • ygurvitz הגיב:

      אם אתה רוצה שנתייחס ברצינות לטענה שלך, אתה צריך להזדהות ולספק הוכחות לזהות שלך. אחרת אתה סתם עוד "בוב" מהאינטרנט שאומר שהוא היה שם ואתה לא והוא יודע יותר.

      • בוב הגיב:

        אתה מבקש ממני דבר שאתה יודע שאני לא יכול לספק. בסופו של דבר מדובר בתפקיד מסווג, וגם אם אני אחשף בשמי- "הוכחות" לדברים שעשיתי אני מנוע מלתת… כנראה שנאלץ להמשיך איש איש בתפיסת עולמו. רק אומר שבאמת שיש מספיק סיבות לגיטימיות לצאת נגד מדיניותה של ישראל גם מבלי להמציא דברים.

        • ygurvitz הגיב:

          אז אנחנו צריכים להאמין למישהו שקורא לעצמו "בוב", שלא מוכן לחשוף את הזהות שלו ואומר שממילא הוא לא יכול להביא ראיות לדבריו ושנסמוך עליו, כי ככה? זה נשמע לך סביר? אם אתה לא יכול לעמוד מאחורי הטענות שלך, אל תעלה אותן.

          • בוב הגיב:

            יוסי ברגע זה יש לי בדיוק את אותה האמינות של 43 הסרבנים…

            • ygurvitz הגיב:

              לא. האנשים האלה התראיינו, הם הצטלמו, דובר צה"ל נכנס מהם להיסטריה, הם קיימים. אתה, אני לא יודע.

              • בוב הגיב:

                האנשים האלה אנונימיים. צילמו להם את הגב. דובר צה"ל הכחיש את הטענות שלהם. אתה זה שבוחר באופן סלקטיבי למי להאמין. ושוב- ההבדל בין חייל מודיעין לטנקיסט הוא שהתפקיד שלו -מסווג. הוא לא ייחשף בדיוק מאותה הסיבה שמחבל שכל הראיות נגדו הושגו באמצעי האזנות יישב במעצר מנהלי כל חייו מבלי לזכות למשפט הוגן- משום שאז יצרכו לחשוף מקורות מסווגים. צודק או לא- זו המציאות. היא מונעת משפט הוגן מהמחבל, היא תמנע מהסרבנים לחשוף את עצמם, והיא מונעת גם ממני לחשוף את עצמי מול כל האינטרנט. אני מבין ששם זה נגמר מבחינתנו- אבל חשוב כן להשמיע קול נגד טענות פרועות, ושהקורא יחליט למי הוא מאמין- לאנשים האלמונים שאומרים שכך הדברים, או לאנשים האלמונים שאומרים שזה לא…

                • שחר כ. הגיב:

                  נא לדייק:
                  "ושהקורא יחליט למי הוא מאמין- לכמה אנשים אלמונים ספורים כמו בוב וחבריו כאן בבלוג, שאין שום אפשרות חוקית לברר מיהם, שייתכן שהם מגיבים בתשלום, וייתכן שהם מגיבים בהתנדבות מטעם, או ל- 43 אנשים פרטיים מתוך המערכת, שחתמו את שמם על המכתב, ששלחו אותו למערכת הביטחון וגיבו אותו בפעולה ממשית – סרוב, והתכוננו לקבל את מקלחת השופכין שיעניק להם העדר הישראלי, בההה, ויוצאי 8200 כמשכוכית שלהם"

                  • ygurvitz הגיב:

                    כל מילה.

                  • אהרון הגיב:

                    "את ה׳כאפה׳ חטפתי דווקא כשיצאתי מהמחלקה ונלקחתי לסיור לחברון- אז ראיתי את המציאות המאוד שונה ומכוערת של הכיבוש" – לא נראה לי שמגיב בתשלום יאמר דבר כזה… OR WOULD HE…

                    • חנן הגיב:

                      מאמין ל"בוב". לא נשמע אחד שממציא דברים ולא ממש סותר חלק מהדברים שעלו במכתב הסרבנים.
                      הדרישה של יוסי ממנו להזדהות הזויה.

                  • שחר כ. הגיב:

                    לאהרון – HE WOULD אם הוא מתוחכם מספיק.
                    לחנן – כמובן שכל אחד יאמין לפי נטיות לבו. אבל הדרישה להזדהות אינה הזוייה כיוון שזה מה שנדרש כנתון פתיחה מאלה שהיה להם האומץ לצאת נגד הממסד והדעה השלטת בציבור. יתכבד איפה בוב ויזדהה גם הוא, אם הוא רוצה שיאמינו לדבריו, כי מי שמשלם על דבריו נשמע אמין יותר ממי שלא, והרי שאלת האמינות היא שנדונה כאן.

                    • נתן הגיב:

                      בוב . תרשה לי תיקון קטן . הפעילות שלכם לא מנעה פיגועים אלה בדיוק להיפך. כמו כל פעולות הדיכוי שישראל מבצעת בשטחים היא דווקא מייצרת פיגועים ומפגעים.

                  • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                    וואו, איזה שיגעון גדלות. אתם חושבים שמגיבים בתשלום מחפשים את הבלוג הזה כדי להשפיע על העם???? כאילו לבלוג הזה יש יותר מאפס פסיק אפס אחוז חשיפה… אם היה לכם טיפה של יושר אינטלקטואלי, הייתם מבינים שמגיב בתשלום לא היה כותב את מה שבוב כותב. ובכלל, המגיבים הלא שמאלניים קיצוניים שמגיעים לפה הם בדר"כ אנשים בעלי יושרה שמחפשים לבחון את דיעותיהם אל מול פרספקטיבות מנוגדות, ואל מול מידע שלא תמיד מובא במלואו בתקשורת הכללית. ראוי שתתנהגו אליהם בהכנסת אורחים ולא בהאשמות שהם מגיבים בתשלום.

                    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                      בוודאות הבלוג הזה על הכוונת. אתה לא מבין איך הימין הישראלי פועל וכמה הוא פראנוידי.

                    • ygurvitz הגיב:

                      לא יודע אם בתשלום, טרולים אנונימיים שכותבים תחת שלל שמות בדויים יש פה פחות או יותר מרגע ההקמה של הבלוג. הנה דוגמא מהיום.

                      https://flic.kr/p/oXPW4t

                    • אסףר הגיב:

                      לזה אתה קורא טרולינג? אלה תגובות סבירות לגמרי, גם אם AKISMET החליט שהן ספאם.

                    • אורי דויד הגיב:

                      התעלית על עצמך גורביץ. טוקבקיסט לגיטימי לגמרי הגיב פעם בתור "שלמה", ופעם בתור "ש", באופן ציני ומודע לעצמו לחלוטין, למגיב שכינה את עצמו "מ". מאותו "מ" כמובן שלא דרשת להזדהות כי היה נוח לך עם מה שהוא אמר וכי אתה צבוע. אז הצביעות שלך הולידה את "הטרול" שכינה את עצמו באופן אירוני "ש", וכך מצאת לעצמך צידוק למחוק אותו, ואתה עוד מתגאה בכך. גאוני.

              • שאור הגיב:

                אתם נכנסים לויכוח על מי ומה ואיפה. שניכם מסכימים, גם אתה בוב, שנעשו מעשים וישנן סיבות לגיטימיות לצאת נגד מדיניותה של ישראל, גם בלי להמציא דברים- בואו תתרכזו במשותף!

    • אורי דויד הגיב:

      לא עדיף שקודם "43 הגיבורים" יחשפו את זהותם? חשיפת הזהות של המגיב לא תועיל בכלום. בעל הבלוג מחק כבר מאות תגובות של מגיבים שהזדהו בשמם המלא אך ורק משום שהתגובות לא הסתדרו עם תפיסת עולמו. זה סתם ניסיון רטורי נאלח לבצע דה-לגיטימציה למגיב משום שהוא הפריע לך.
      בינתיים עו"ד ספרד, עלה התאנה הלאומי, טוען שמרשיו דוקא רוצים לחשוף את זהותם, אבל נאסרים על כך, שזה גם תרגיל ידוע של עוכרי דין (מימין ומשמאל). בפועל, כל עוד לא מוצמדים למעשים פנים ושמות, כל הסרבנות דה לה שמאטע הזו היא עוד פרק בטלנובלה "יורים ובוכים", בעונתה ה-47.

      • נתן הגיב:

        אם מדובר בסבלנות דה לה שמעטע – הרי שזה הו]ך את כל אתה שנזעקו להגיב עלייה החל הראש הממשלה שר הביטחון שרים וחברי כנסת אלופים בצהל ועוד לדה לה שמעטות בריבוע.

        האמת היא שהסרבנות נגעה ב"בטן הרכה" של הניסיון הישראלי לנהל משטר דיכוי ב"שטחים" אבל להתיימר להתנהג כאילואין צורך להשתמש באמצעי דיכוי. וזאת הסיבה לתגובה ההסטרית.

  16. ליברטריאן הגיב:

    רשומה מצויינת. אני רק אגיד שלצפות מנעדים בני 18 לסרב פקודה כאשר הם בתוך מערכת שטוחנת להם את הראש, עם לחצים סביבתיים אדירים, בסביבת לחימה ועם הרבה מאוד פעילות תורמת (בניגוד למה שנכתב ברשומה) – זוהי ציפיה בלתי ריאלית.

    לכן אני גם לא חושב שצריך לבוא בטענות לחיילים בסדיר שמבצעים פשעי לחימה במסגרת הפקודות הרגילות בצבא. (אני לא מדבר על התעללויות יוצאות דופן) למשל "נוהל שכן", ירי לעבר לא חמושים שמתקרבים לגדר, וכן הלאה. — הבעיות והעבירות האלו הן קודם כל בפיקוד. והפיקוד הבכיר צריך לתת עליהן את הדין.

    אנחנו לא יודעים מה עובר לאנשים בראש, ואנחנו לא יודעים את הכוונות שלהם. אנחנו כן מכירים את "מבחן האדם הסביר". והאדם הסביר בצבא, אחרי שטיפת מוח של 14 שנה + טירונות+קורס, לא יסרב ל-99.999% מהפקודות היום-יומיות.

    רק כמה שנים אחרי השחרור, נופל האסימון.

  17. דרור הגיב:

    שאלה לי אליכם.
    אם אותם אלה שנסחטו על ידי 8200 הם חפים מפשע מדוע הם נסחטו. לא צריך להיות פרשן צבאי בשביל לדעת שאחד שהופך למשת"פ זה אחד שמקורב לאירגון טרור,אולי אפילו חבר בו. שהרי מאיפה יש לו כל כך הרבה מידע עליו?

    • אורי דויד הגיב:

      הטענה (שאני לא יודע כמה אמת מאחוריה) היא שבאמצעות האזנות גילו שצעירים פלסטינים הם הומואים, ומשום שהומואים פלסטינים נרדפים בחברה הפלסטינית, הם ניצלו את המידע הזה בכדי לסחוט אותם כמקורות לצרכים אחרים. כמובן שבשיטה זו נרמס כל סיכוי קטן ביותר שהחברה הפלסטינית תקבל אליה אי פעם הומואים, כי בשל שיתוף הפעולה שלהם (שמשמעו מוות של פלסטינים, ולא חשוב אם הם טרוריסטים) הם נתפסים אינהרנטית כבוגדים. והחרא הזה, אם הוא אכן נכון, הוא באשמתנו הבלעדית. העיקר שאנו יכולים לטפוח לעצמנו על השכם ולהגיד כמה שטוב אצלנו להומואים לעומת החברה הפלסטינית. זהו פינקוושינג בשישים שניות.

      • אורי דויד הגיב:

        דרך אגב, הטענה ש"אחד שהופך למשת"פ זה (בהכרח) אחד שמקורב לאירגון טרור" היא שטות, שאם תגיד אותה למפעיל של השב"כ הוא ייעלב. היתה לאחרונה סדרה בטלוויזיה על מפעילים, וכדאי גם לראות את "בית לחם". מי שהופך למשת"פ הוא מי שמצליחים להפוך אותו למשת"פ.

        • דרור הגיב:

          בשביל להיות משת"פ צריך שתהייה לך גישה לאירגון טרור המדובר. וכידוע אירגוני טרור בדרך כלל הם מסווגים מאד,בטח ובטח שהחמאס.

          לצורך הההמחשה,נניח וקיים אירגון טרור יהודי בשטחים,האם אני או אתה יכולים מחר בבוקר להצטרף לאירגון הזה ועוד לקבל גישה לחומרים המסווגים ביותר? המשת"פים הם אף פעם לא אנשים תמימים ששלפו באקראיות מהרחוב.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            משת"פים הם לעתים רחוקות אנשים שבאמת נמצאים בסוד העניינים. לאלה קשה מאוד להתקרב. בדרך כלל הם אחים, בני דודים או אפילו נשים שלהם, שיכולים להעביר מידע על מיקום, תנועות, פגישות, וכו'.

            • דרור הגיב:

              קח למשל את מוחמד דף. נראה לך שהוא יספר למי שלא מקורב אליו מאד באירגון איפה הוא מסתתר ומהו סדר היום שלו?
              זה אירגון מאד מסווג,הדברים שם לא מתנהלים כמו שכונה.

            • דרור הגיב:

              בכל אופן,אני לא אומר שהמשת"פ הוא מהקודקוד של האירגון. אבל זה כן צריך להיות מישהו מדרג הביניים,או אפילו מדרג זוטר שאיתו אפשר להתחיל.

              אתה לא יכול ליפול על איזה ערבי אקראי בעזה ולבקש ממנו מידע על אירגון שאין לו שום קשר אליו.

              • אורי דויד הגיב:

                אתה בפירוש "נופל על ערבי אקראי העזה" ומגייס אותו. כך גיוס המקורות עובד, וזאת לצד נסיון לגייס לצדך בני משפחה/חברי ארגון שיעבדו מבפנים. זה עולה בצורה חד משמעית מהסדרה שעשתה מיקי חיימוביץ' http://reshet.tv/Shows/The_System/Articles/article,10096/
                ומהסרט "בית לחם". ומה שנאמר בסדרה הוא בעצם פרסומת לגיוס מפעילים לשב"כ, כך שאין סיבה לחשוב שהמצב הוא שונה מבחינה זו.

            • אורי דויד הגיב:

              הייתי מסתייג אפילו מהטענה שרוב המשת"פים הם בני משפחה. לא רק מפני שהיא שגויה, אלא בגלל שהיא יוצרת מצג שוא לפיו מקור קשור באופן כלשהו למי שעליו הוא מסר את המידע, מה שכביכול נותן לגיטימציה לסמן אותו מלכתחילה. אני מתנגד למצג השוא הזה לא מטעמי שמאלנות, אלא פשוט בגלל שאפילו הממסד לא טוען ככה! נראה לי שאתה מדמיין מקורות מודיעיניים בתור ג'יימס בונדים המבצעים כל הזמן כל מיני עבודות ריגול מסוכנות. בפועל, רובם אזרחים פשוטים המשמשים כעוד זוג עיניים ואזניים במקומות אסטרטגיים. כמו נניח אופה, שלא היה בקשר חצי שנה בכלל עם המפעיל שלו, ואז יום אחד אומר לו שאשתו של המבוקש Z שמתחבא, קנתה היום 10 כיכרות לחם, ושיסיק מכך את המשמעויות.
              תשמע, מישהו צריך לעשות את העבודה הזאת, ובזכות המקצוענות של השב"כ ו8200 אני יכול לשתות קפה בקניון בבטחה. לא רוצה בכלל לחשוב מה היה קורה אם את המלאכה הזו היו עושים מוקדנים/ות של משטרת ישראל (וזה בהקשר לטענת השטאזי). אבל צריך להסתכל למציאות בעיניים ולהבין מה המחיר שזה גובה – מעיכת המרקם החברתי העדין של החברה הפלסטינית, המסוכסכת והאלימה גם כך. ואת זה אמרו כמה ראשי שב"כ ממש לא מזמן.

              • דרור הגיב:

                אחד מהצדקנים האלה בסרט של דרור מורה הוא כיום שר בממשלת ישראל שתמך בהתלהבות רבה בצוק איתן. משום מה לא נראה לי שהפריע לו שחלק גדול מבנק המטרות של המבצע הגיע מאמצעים ש"מעכו את המרקם החברתי העדין של החברה הפלסטינית". אה כן וגם לא זה שמאות חפים מפשע נהרגו מהפצצת המטרות האלה.

                • אורי דויד הגיב:

                  אתה צודק במאה אחוז, אבל זה עדיין לא הופך את העדות שלהם לשקרית.

                • אורי דויד הגיב:

                  סליחה שאני מציף, התכוונתי במיוחד לדבריו של אברהם שלום, שנפטר לא מזמן. איש קשה ולא מתייפיף, שבניגוד לדיסקינים למיניהם, הסכים להתראיין שלא על מנת למנף קריירה פוליטית, ושווה לקחת את דבריו ברצינות, למרות העריכה של הבמאי.

  18. רן הגיב:

    הטענות שלך כל כך מגוכחות עד שכמעט חבל לבזבז עליהן זמן. עם זאת – אתייחס לאחת. אתה כותב כי "המאמצים האדירים, הבל יתוארו, שמשקיעה ישראל לא במלחמה בטרור, שהרי כמעט אין כזה בעשור האחרון….". אין טרור, יוסי, כי ישראל מקדישה מאמצים אדירים ויומיומיים כדי למצוא פעילי טרור, ואלו נעצרים יום יום על ידי כוחות צה"ל. לא מדווחים על זה בתקשורת, אבל צה"ל נכנס באופן שוטף למרכזי הערים ועוצר פעילי טרור. לולא פעילות זו – של מודיעין מדויק ופעילות קרקעית, היינו חוזרים מזמן לימים האיומיים של פיגועי התאבדות יומיומיים במרכזי הערים שלנו. אנשים שכחו מה היה כאן, כאשר בבוקר היה פיגוע באוטובוס עם 15 הרוגים, ובאותו ערב פיגוע נוסף בבית קפה עם 10 או 20 הרוגים. רק הפעילות המודיעינית והקרקעית עצרו ועוצרים את הפיגועים הללו.
    תמשיך להפיץ את הרעל שאתה ודומיך מפיצים. פעם גם אני האמנתי לשטויות האלו, אבל אט אט הבנתי שמי שאשם בסבל של הציבור הפלסטינאי זה הם בעצמם. ביום שנראה מעגלי הידברות בראמללה, עצרות שלום בג'נין ובחברון, וטור כמו שלך בעיתון פלסטינאי, נדע שיש עם מי לדבר. לצערי נראה שזה לא עומד לקרות בעתיד הנראה לעין. אבל אתה בשלך, תמשיך להאשים את ישראל ואת ביבי. הקשקושים שאתה מקשקש הם אלו שהרסו את השמאל בישראל, שכן אי אפשר לרמות את כל האנשים כל הזמן.

    • עדו הגיב:

      ביום שבו הפלשתינאים לא יהיו תחת שלטון צבא ישראל אתה תוכל לדרוש מהם דבר אחד – שיעזבו אותך לנפשך. אגב, להוציא את הצבא מעזה ולהמשיך לשלוט להם על הים והאוויר לא נקרא להפסיק את הכיבוש, רק לעשות אותו יותר נוח לנו.
      ולומר את האמת, הסבל של העם הפלשתינאי לא ממש בראש מעייני כאיש שמאל. בסוריה נהרגים עכשיו אנשים במלחמה עם צבא אסד ואתה לא רואה את השמאל מפגין שצה"ל ייכנס לשם ויציל אותם. עצוב מאד אבל זה לא העניין שלנו אלא כשנורה טיל לישראל והורג לנו נער צעיר.
      אז אם נפסיק את הכיבוש ונפסיק אותו באמת ועדיין יהיו פיגועים מהשטחים נשתמש בצבא, בשביל זה הוא קיים.
      תגיד שאי אפשר לקחת את הסיכון וצריך להשאיר את הצבא? אל תתפלא שאין עצרות שלום ברמאללה, גם אנחנו לא אהבנו את הבריטים כשהם היו פה.
      כך או כך, כל עוד ישראל מיישבת אזרחים בשטח שבו חיים הפלשתינאים השנאה שלהם מובנת לגמרי (זה לא אומר שהטרור מוצדק) כי זה שומט את כל הטיעון הבטחוני ומגלה את המטרה האמיתית – לנשל אותם מאדמתם. אתה לא היית שונא את מי שרוצה לדחוק את רגליך?

      • אזרח הארץ הגיב:

        ומה עם הטרור של 1948-1967?
        ולמה החמאס בעזה לא מנסה להגיע להסכם שלום כדי להסיר את המצור?
        "המטרה האמיתית – לנשל אותם מאדמתם.". אתה צודק לחלוטין, זו אכן מטרתנו, רק שהפלסטינים רואים זאת גם לגבי תל אביב, חיפה, אשקלון וכל ישראל שבין הירדן לים.

        אז אחרי שניסוג מהגדה יהיו פיגועים. ואז, בדיוק כמו בחומת מגן, ניאלץ לכבוש מחדש את השטח. סלח נא לאזרחי ישראל שאינם מעוניינים לאבד עשרות עד מאות חיילים ואלפי אזרחים בניסוי שהם כבר ניסו.

        עד שהפלסטינים לא ישלימו עם קיומנו כאן, המרב שנוכל לשאוף אליו הוא קרב נטול אבידות לנו.

        (ולגבי עזה, אתה רציני? בשביל נמל תעופה אתה נשאר במלחמה מתמדת? ועוד כשיש לך גבול חופשי עם מדינה זרה? כשגם מדינה ערבית מחליטה לחסום את הגבול אתך, זה אמור להיות רמז שאתה נוקט בגישה הלא נכונה
        אם ביבי היה גורר את ישראל למלחמה רק בשביל נמל תעופה בישראל במקום בירדן אני הייתי מתנגד לו. זה רק תירוץ, עם כל ההתפלפלויות על "כיבוש מרחוק")

        • נתן הגיב:

          אכן דברים כדרובנות אחרי שנהרגו עשרות עד מאות ואלפי אזרחים בניסיון הכושל של "הכיבוש" הגיע הזמן ללכת לדרך אחרת.

          אם אני לא טועה אינשטיין אמר שפסיכופט הוא מי שמנסה לעשות את ניסוי שוב ושוב ומצפה לקבל תוצאות אחרות .

          ישבנו 18 שנה בלבנון ספגנו אלפיי חיילים הרוגים ובסוף יצאנו.

          סרבנו להסדר מדיני לפני 73 קיבלנו אלפיי הרוגים במלחמת יום כיפור והחזרנו את כל סיני.

          בסוף גם נצא מהשטחים השאלה היא רק מה יהיה המחיר.

  19. ערן הגיב:

    בלי קשר לתוכן, שאולי אגיב עליו אחר כך, הכתיבה עצמה בפוסט הזה ממש טובה.

  20. איש הגיב:

    "אין כמעט טרור בעשור האחרון"

    מעניין למה.
    אולי בגלל העבודה של 8200?

    מי שקורא את הרשומה הזו עוד עלול להתבלבל ולחשוב ש8200 קיימים אך ורק בשביל לאתר הומוסקסואלים פלסטינים ואחרי זה להריץ עליהם בדיחות בחמ"ל.

    • שחר כ. הגיב:

      "אין כמעט יהודים בפולין היום"
      מעניין למה.
      אולי בגלל העבודה של …
      מקווה שזה ממחיש לך את הבעייתיות בתשובתך, שהיא תשובה אופיינית למי שחושב שהטרור הוא הבעיה, ולא השליטה על עם אחר.

      • איש הגיב:

        "שובה אופיינית למי שחושב שהטרור הוא הבעיה, ולא השליטה על עם אחר."
        אבל זו לא הנקודה פה.

        הנקודה היא שהפוסט טוען שאין כמעט טרור בעשור האחרון כאילו הפלסטינים החליטו פשוט להפסיק איתו על דעת עצמם ולכוחות הביטחון אין בכלל יד בדבר.
        אני גם לא מבין מאיפה הקביעה הנחרצת הזו ש8200 מתעסקת בפלסטינים במקום באיראן, האם כותב הבלוג יודע על פירוט הפעולות של 8200 ויכול לקבוע שאין פעולות הננקטות נגד איראן?
        כי לי למשל סטוקסנט ודוקו מדקדקים בזיכרון.

        בכלל, מי שמעיין בעקביות בבלוג הזה עלול עוד לחשוב שאנחנו בכלל לא זקוקים לכוחות ביטחון.
        זה הוא תעלול עקבי שננקט בבלוג הזה, מאוד מזכיר את מה שנכתב פה לפני 2-3 פוסטים על כך שאין לישראל בימינו אויבים שמאיימים עליה כאשר חיזבאללה מוזכר בחצי משפט בלבד ופוטנציאל האיום שלו מטאטא מתחת לשטיח בגלל שהוא מעולם לא ניהל מבצע קרקעי בשטח ישראל (למרות ההצהרות החוזרות שלהם שבמלחמה הבאה הם יפלשו לגליל).

  21. אריק הגיב:

    איזה מין משפט מטופש זה "אין דבר כזה פקודה בלתי חוקית בעליל אצלנו ביחידה". ומפתיע אותי, יוסי, שאתה מנופף בו כמוצא זהב. זה כמו לומר "בצבא שלנו אין דבר כזה להתאבד".
    מי שחושב שהפקודה שהוטל עליו לבצע אינה חוקית, שיתכבד ויסרב פקודה, ויתן על כך את הדין, כי זה מה שקורה כשמסרבים פקודה, והשופט כבר יחליט באם מדובר בפקודה בלתי חוקית "בעליל" או לא.

    • עדו הגיב:

      אכן משפט מטופש. בטירונות הכלל צה"לית שלי הייתה לי הרצאה של המ"פ על פקודה בלתי חוקית בעליל. כלומר גם ג'ובניקים שלא אמורים להילחם צריכים לדעת שיש פקודות שאם יקבלו הם צריכים לסרב להם.
      כשאומרים לך שאין דבר כזה ביחידה שלך אומרים בעצם שאין לך סיכוי לצאת צודק אצל השופט.

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    חלש האמת,

    יחידה 8200 היא יחידת מודיעין. תפקידה למי שמתבלבל הוא למצוא חרכים דרכם אפשר להציץ אל קרביהם של ארגוני טרור, מדינות אויב ואפילו מדינות ידידותיות, כלי הנשק של היחידה הם טכנולוגיות ציתות ותקשוב מחד והיכולת לחבר נקודות שלהדיוט יראו כבלתי קשורות מאידך. עלות הכשרת החיילים היא גדולה ועלות הפעלת היחידה היא עצומה, עצם הטענה כאילו משאבי היחידה הם שעשוע של מתבגרים היא מגוכחת במקרה הטוב.

    הטענות עצמן לא מחזיקות מים במקרה הטוב ומביכות אפעס במקרה הפחות טוב, אנסה לגעת בקצרה.

    א- ארגון מודיעין, על אחת כמה וכמה סיגינטי משתמש בכל אופציה זמינה על מנת להשיג מידע, אופורטוניזם היא תכונה מבורכת אצל מרגלים. ארגון מודיעין שיחליט שהוא מוותר על נכסים פוטנציאלים מתוך דאגה למרקם החברתי של היעד שאליו הוא מנסה לחדור, מועל בתפקידו. כך שהביקורת עצמה מן הבסיס אינה רצינית.

    ב- ההתמקדות של הכותב בגיוס קווירים מלמדת עליו ולא על 8200. מדוע גיוס קווירים חמור יותר מגיוס של הטרוסקסואלים על בסיס בגידה בבן הזוג, תמונות מביכות, על בסיס חובות כספיים, או עבירה על צוויים דתיים(הימורים, אלכוהול). ההתמקדות בקווירים היא שקופה ונלוזה ונוגעת לרגישות יתר מערבית ואירפוצנטרית בעיקר בחוגים ליברלים והיא פושטת רגל מוסרית וכושלת לוגית. חמור מכך, אם כבר הסרבנים רגישים לקווירים בחברה מסורתית ראוי להצניע את השימוש בהם שכן אחרי החשיפה שקווירים משמשים כמודיעים ממש מפי הסוס, מצבם החמיר.

    ג- הפוריטניות המשתקפת מהפוסט היא מעט מביכה, מדוע האזנה לשיחת סקס גרועה מהאזנה לשיחה על מחלה קשה, או על לבטים אישיים, או משבר אמוני, משבר זוגיות או סודות חברתיים ואישיים. שוב הכותב (והסרבנים) מכוונים לסנסציה זולה וצהובה תוך שהם מסתמכים על טאבואים חברתיים שהם בכל הזדמנות אחרת ששים לנפץ. סקס הוא רק סקס, תחת הוא רק תחת, הייתי נחרד הרבה יותר מגילויים על סודות פרטיים מביכים מאשר שמישהו האזין למעשה האהבים שלי עם זוגתי.

    ד- הטענות כאילו היחידה מפרקת את המרקם החברתי הפלסטיני היא עלבון לאינטיליגנציה. רציחות של אנשי פת״ח ברחוב פוגעת במרקם החברתי הפלסטיני, אפליית הומוסקסואלים חריפה וברוטלית פוגעת במרקם החברתי הפלסטיני, העובדה שאין בחירות בגדה או בעזה פוגעת במרקם החיים הפלסטיני, בריחת הנוצרים פוגעת במרקם החברתי הפלסטיני. בקיצור, רק פלסטינים אחראים למרקם החברתי הפלסטיני. כל שיחידת מודיעין, אפקטיבית ככל שתהיה, מסוגלת לעשות זה להאזין, לנטר, לצוטט ולנצל אנשים מסויימים בחברה הפלסטינית על מנת למנוע פגיעה פיזית קשה באזרחים מסויימים של החברה הישראלית. זה הכל.

    ולסיום,
    מתוך עשרות אלפי החיילים שעברו ביחידה בעשור האחרון, ואלפי החיילים המשרתים בה כעת, נמצאו 40 וכמה אלמונימים (וסרן י׳ או סג״מ דפנה זה אלמונימי) שהחליטו שהשירות ביחידה פוגע במצפונם. או שביחידה לדורותיה משרתים אנשים חסרי מצפון באופן מיוחד או שמדובר ב43 רגישים באופן קיצוני או שהמניעים איך נאמר זאת, אינם קשורים לפעילות היחידה באופן בלעדי.

    • אורי דויד הגיב:

      כמה מהדברים שכתבת נכונים. שים לב שיש סתירה בין סעיף א לסעיף ד:
      "ארגון מודיעין, על אחת כמה וכמה סיגינטי משתמש בכל אופציה זמינה על מנת להשיג מידע, אופורטוניזם היא תכונה מבורכת אצל מרגלים. ארגון מודיעין שיחליט שהוא מוותר על נכסים פוטנציאלים מתוך דאגה למרקם החברתי של היעד שאליו הוא מנסה לחדור, מועל בתפקידו."
      ואז: "הטענות כאילו היחידה מפרקת את המרקם החברתי הפלסטיני היא עלבון לאינטיליגנציה."
      נשמע כמו: "בכלל לא נגעתי בו, וחוץ מזה הוא לא נפצע כל כך קשה".
      אם אתה חושב שמערך של סוכנים ומודיעים, שפרוס בכל שכונה ושכונה בכל רגע נתון, לא פוגע במרקם החברתי אתה חי בסרט. זה מובן מאליו, ושוב, ראשי השב"כ לדורותיהם אמרו את זה.

      בנוגע למספרים, 8200 היא לא יחידה של אלפי אנשים, ובטח שלא עברו שם עשרות אלפי אנשים בשנים האחרונות (השרות ארוך מהממוצע והתחלופה נמוכה לפיכך). זה לא השטאזי. קשה להעריך אבל אולי מדובר בכמה אלפים בעשורים האחרונים סה"כ, מתוכם, כפי שכבר צוין, הרוב הגדול בכלל לא מתעסק במה שקורה בעזה. ניתן לשער במידה רבה של ודאות כי החותמים קרובים זה לזה בגיל, ומכירים אחד את השני. לפיכך הפילוח הוא 40 ומשהו אנשים מתוך אוכלוסייה של מאות בודדות בזמן נתון, לא מספר שאפשר להתעלם ממנו. זה שהם פחדנים שלא מוכנים לשלם מחיר אמיתי, כפי שהעיר פייגלין, זה משהו אחר.

      בנוגע להומואים יש משהו בדברים שלך, אבל מה אתה רוצה שהסרבנים לא יצביעו על כך ויאמרו זאת בקול? הם בסוג של מלכוד. תשמע, זה דבר שצריך להיפסק, ולא, זה לא דומה לגבר שבגד באשתו ניצול עצם נטייתו המינית של אדם לצורך גיוסו נגד אחיו היא פשע, איך שלא תסתכל על זה.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        אין סתירה, ארגון ביון באופן עקרוני לא צריך להתחשב במרקם חברתי זו נקודה אחת, גם אם פעולותיו יפגעו באחד. מצד שני באופן מעשי 8200 אינה מסוגלת באמת לפגוע במרקם החברתי הפלסטיני. עקרוני מול קונקרטי.
        לידיעתך 8200 היא יחידת איסוף אלקטרוני, אין לה סוכנים בכל שכונה רק ציוד האזנה מתוחכם. השב״כ אכן פרוס פיסית בשטח ויכולתיו הם אחרות, יתכן שהשב״כ מסוגל להזיק יותר אבל זה דיון אחר מחוץ לסקופ של הדיון ב8200.

        8200 היא היחידה הגדולה בצה״ל והיא מפעילה אלפי חיילים גגל מעט.

        אתה סובל מהטייה מערבית כלפי קווירים, אין שום הבדל בין ניצול חולשתו של אדם להימורים, לטיפה המרה, לנשים או לגברים, בכל המקרים מדובר בניצול מכוער וציני של חולשה אינושית למטרות השגת מודיעין. זה מלוכלך, זה מסריח אבל זו המציאות, גם לפוצץ אנשים באוטובוסים זה מסריח ולא מתחשב בנטיה המינית של המתפוצצים לגורמים ראשוניים. אני לא מבין מדוע להומואים יש פריבילגיה כנגד ניצול.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          "חולשות אנושיות" כמו אלכוהוליזם, הימורים, או… הומוסקסואליות.

          או.קיי מר הטיה מערבית.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            הומוסקסואליות הוא היא חולשה אינושית ונתפסת כחטא בחברות מסורתיות מה לא ברור לכל הרוחות? תמשיך לחפור אולי תמצא שגם אני הומופוב, חוסר היכולת להתמודד עם הטיעון מביכה ממש. מה עם שיחות הסקס, כולנו מסכימים שמדובר בסנסציונאליזם דוחה?

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              ברור, ברור. סתם קצת מצחיקה ההגדרה הזאת (שלא באה עם הסייג האנתרופולוגי דלעיל) ממישהו שמתיימר להתנגח בהומופוביה המערבית וכו' וכו'.
              אגב, מה ידוע לך על מצב הגייז בפלסטין הכבושה? וחשוב לא פחות, מאיפה אתה שואב את המידע?

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                רק מה שמפורסם במדיה האלקטרונית, מאמרים, וויקיפדיה.

                לעומתם ישנו ארגון להטב״י פלסטיני, הנה מאמר מייצג, שווה לקרוא עד הסוף. כמו מיקרוקוסמוס קטן שמתאר את כל מה שעצוב בחברה הפלסטינית בשמונה שאלות ותשובות.

                http://www.alqaws.org/articles/Eight-questions-Palestinian-queers-are-tired-of-hearing

                אגב על פי זה, המאמר של גורביץ דלעיל מואר באור מגוחך קלות, להטב״ים פלסטינים הם קודם כל פטריוטים פלסטינים גאים, אין מצב לנצל אותם.

                • נועם הגיב:

                  ואוו הכתבה הזו והאתר כולו ממש מדהימים. כל-כך הרבה מלל, כל-כך הרבה שימוש בשיח אקדמי-שמאלני לא מובן. ובמיוחד, כל-כך הרבה התקפות על המערב הדכאני. דוגמה:

                  we focus on unique experience and the local context in order to understand the structure of sexuality and the attitudes around it in Palestinian society. We are cautious about importing strategies that are irrelevant to our reality. Adopting Western concepts and notions linked to homophobia (such as coming out, visibility and pride) brings up a binary, which reinforces other affects associated with shame, repression and fear. A focus on homophobia limits goals and strategies, which then defines the ultimate purpose (i.e. coming out of the closet) and suggests that visibility and pride is what is often at stake. AlQaws’ position on this extends to a critique that highlights the perception of these concepts and Western LGBTQ hegemony as a new reflection of cultural colonialism.

                  המון מלל, מעט משמעות, ואווירה עצובה וקודרת של פחד שנסוכה בכל מקום.

                  • נועם א"ס הגיב:

                    הרי ברור שאסטרטגיה עדיפה הרבה יותר להתמודדות עם הסגירות של חברות מסורתיות/עניות/מדוכאות תהיה פשוט לרכוש שירותי מין בהיחבא או למצוא הזדמנויות לממש את הצרכים שלך על תלמידי ישיבה/נערי כנסייה כנועים.

                    • נועם הגיב:

                      האתר הזה הוא כולו שיחדש אחד גדול.
                      המלל הזה לא משנה שום מציאות ושום תרבות ואפילו לא שום שיח. מטרתם של הכותבים היא אך ורק חנפנות וריצוי של האקדמיה והגופים הבינלאומיים המערביים (במסווה של התקפה עליהם).
                      "יציאה מהארון" היא קונסטרקט תרבותי מערבי? ומה לגבי חתימה בשם מלא על מה שכתבת? ארגון מפגשים פתוחים לא רק באירופה ובמדינת ישראל? גם הם חלק מהשיח הדכאני המערבי אני מבין?

                    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                      הרי ברור שאסטרטגיה של ביקורת, מאבק, נראות ופעילות ציבורית אמיצה כפי שקווירים, נשים ושחורים הפעילו במערב המיזוגוני, הומופובי והגזען הם טקטיקות נלוזות דכאניות וקולוניאליסטיות שלא יעלה על הדעת להפעיל בחברה הפלסטינית הטהורה.

                      יש איזשהו היבט של החברה הפלסטינית שאתה לא משמש לו כאפולוגיסט?

                    • מני זהבי הגיב:

                      אני מניח שהקווירים הפלסטינים יודעים טוב יותר איך הם יכולים לקדם את זכויותיהם. להציע להם, בבמה שהם עצמם אינם שותפים לה, לנהל מאבק בסגנון המערבי דווקא זו לכל הפחות התנשאות מחורבנת.

                    • נועם א"ס הגיב:

                      תראו
                      הפוליטיקה של המין היא מורכבת מאין כמוה. ההישג הליברלי של השחרור והלגיטימציה (היחסיים, עדיין) של חד מיניות בקנה מידה חברתי שלם (בקרב שכבות האריסטוקרטיה בכל מקום כולל החברות המוסלמיות, חד-מיניות תמיד הייתה פרקטיקה קיימת, ולרוב בלי רדיפה ספציפית), הם חריג היסטורי, ולא במקרה: כמו כל הישג ליברלי הם דורשים כסף. הרבה ממנו. כלומר הם דורשים מרקם חברתי שבו יחסים מבוססי-כסף במידה רבה יחליפו את האמצעים הלא-כספיים המסורתיים שדרכם נשמרת הלכידות החברתית. ומה לעשות שלפחות מאז אדם וחווה (והנחש…) מין הוא המקור נומרו-אונו לערעור על הלכידות הזו, בכל מיני אופנים (לא רק חד-מיניות – יש כאן איזה ליברל שיתנגד שאני אבצע מין הטרוסקסואלי להפליא, אבל בדיזינגוף סנטר באמצע יום העסקים?). בוודאי כשהמדובר הוא בחברה שבה הלכידות הזו עצמה נמצאת תחת התקפה ישירה וממוקדת (8200 כבר אמרנו?).

                      המאבק החד-מיני במערב היה קשה, אמיץ שגם גבה קורבנות בנפש ושכאמור – הוא רחוק מלהיגמר גם שם. אבל מה שיפה בליברלים צדקניים שמעולם לא סיכנו ולו ציפורן בשום מאבק-צדק שהוא, שנולדו אל תוך השפע של 500 שנה של בזיזה ורישוש נכלוליים של כל העולם ושבלעדי הגזל הזה גם הליברליזם שלהם לא היה יכול להיוולד אל העולם, הוא האופן שבו אין להם שום בעיה **להשתמש** במאבקם ובקורבנם של **אחרים** נגד הדיכוי שלהם, כדי להצדיק איתו את הפרקטיקות הקולוניאליסטיות המחרידות של הדיכוי שהם בעצמם מבצעים, כי, ובכן – עוד לא נולד הליברל ש**יוותר** על כל ההון הקולוניאלי שלו שמאפשר לו להיות כזה ליברל מוצלח. יותר פשוט להטיף מוסר לכל העולם מה-4X4 המאובטח שלו.

                    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                      מז׳תומרת ״במה שאין הם שותפים לה״ מישהו מונע מקוויר פלסטיני להגיע לכאן ולהגיב? מה עם ביקורת על רבנים מיש״ע ותלמידי ישיבה, זה מותר? או שצריך להתקשר לרונצקי כדי שיגיב כאן. אם כבר מדברים על התנשאות מחורבנת.

                      אגב, אין שום התנשאות בלבקר את הפרקטיקה הכלכך נלעגת שבחר הארגון הספציפי הזה (שאינו מייצג את כל הלהט״בים הפלסטינים) להתמודד עם החברה הדכאנית וההומופובית בה הם חיים. כלומר את הפרקטיקה בה הארגון הזה בחר לא להתמודד עם החברה הדכאנית וההומופובית בה הם חיים.

                    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                      נועם, איך אתה מצליח לשלב את כל הקלישאות במכה אחת, אני מוריד את הכובע, פשוט מקסים.

                      מה שאתה אומר בעצם זה שהקווירים הפלסטינים יכולים לחכות, שהנשים הפלסטיניות יכולות לחכות, שהחילונים הפלסטינים יכולים לחכות, שהחברה הפלסטינית יכולה לחכות, עד שהגברים עם הזקנים והרקטות ינצחו את הכיבוש ואז יותר להם להאבק על מעמדם, על זכויותיהם ועל דמותה של החברה הפלסטינית. גברים לבנים אמרו את זה לנשים כבר שנים, חכו רגע עם הפמיניזם שלכן, תיכף יהיה בסדר ואז תוכלו להלחם על זכויותיכם.

                      לנינה סימון יש שיר נפלא שנקרא ״מיסיסיפי, לעזאזל״. הנה חתיכה ממנו, מוקדשת לזכר לבן שאומר לקווירים פלסטינים לקחת את זה לאט.

                      But that's just the trouble
                      "do it slow"
                      Desegregation
                      "do it slow"
                      Mass participation
                      "do it slow"
                      Reunification
                      "do it slow"
                      Do things gradually
                      "do it slow"
                      But bring more tragedy
                      "do it slow"
                      Why don't you see it
                      Why don't you feel it
                      I don't know
                      I don't know

                      "Mississippi Goddam"

                    • נועם א"ס הגיב:

                      מה שאני אומר, ציוניזמוס אנונימוס, בפעם המאה, הוא שלא אני אגיד מה הקווירים, הנשים, החילונים הפלסטינים וכו' וכו' וכו' יכולים או לא יכולים לעשות. לא אני – ובטח לא אתה. כל מה שאני יכול לעשות זה **להקשיב** לאיך שהם בוחרים לנהל את המאבק שלהם, בין היתר באתרים כמו זה שממנו אתה מצטט כאן (אהבת הקווירים נשפכת ממך ממש), ולראות איפה אני יכול לתרום. נראה שאין דבר שלציונים ליברלים יותר קשה להבין מההיגיון הפשוט הזה.

                      (וכל הכבוד לנינה סימון. הנה תוספת של מילה אחת בלבד לשיר שלה:

                      Occupation
                      "Do it slow"

                      מדהים שאני צריך לחשוף את האירוניה הזאת).

                    • נועם א"ס הגיב:

                      *"Deoccupation"

                      כמובן

                    • נועם א"ס הגיב:

                      הארגון הלהט"בי הפלסטיני הרים את הכפפה שציונים אנונימיים, ב-8200 או ב"חברים של ג'ורג", זרקו עליו:

                      "אף שישראל אכן מצליחה לעיתים להשתמש במיניות כאמצעי להטות ולהפוך פלסטינים למשתפי-פעולה, […] חיבור כוזב זה [של להט"בים] עם ישראל ומשת"פיות קושר באופן אסוציאטיבי את הקווירים עם בגידה, התחזות, אי-אמינות והונאה, וכך בעצמו מעצים צורה ספציפית מאוד של חרדה הומופובית בקרב הפלסטינים. התמודדות עם "הומופוביה" בהקשר קולוניאלי דורשת בחינה של הקולוניאליזם לשם הבנת ההומופוביה, לפני הצבת ההומופוביה בתור אוניברסאל חברתי נצחי או כתכונה ספציפית של החברות הערביות ו/או המוסלמיות".
                      http://www.alqaws.org/articles/alQaws-Statement-re-media-response-to-Israels-blackmailing-of-gay-Palestinians

                      לפני שנה וקצת אלקטרוניק-אינטיפדה סיקר את פעילות הארגון וההיסטוריה שלו, וראיין את ראש הארגון (בשם מלא):
                      http://electronicintifada.net/content/though-small-palestines-queer-movement-has-big-vision/12607

                      אנקדוטה: קצת לפני חצות ביום ה' האחרון הגיעה הודעה מקבוצת אנטיפה972 שאוטובוס של ארגון להב"ה עם בנצי גופשטיין עומד להגיע למרכז ת"א כדי לשמור על טוהר הגזע היהודי באזורי הבילוי. ההודעה קראה למי שיכולים לבוא לעזור לחסום את האוטובוס ולמנוע את הפעולה (אפשר לראות יותר כאן: https://twitter.com/hashtag/antifa972?src=hash ). המאבק הזה לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלי, וגם ממש לא מתאים לי להסתכן במעצר עכשיו, אבל הנחתי שהעימות צפוי להיות משמעותי ושכל נוכחות תשפיע, אז הלכתי לשם. כשהגעתי האוטובוס כבר עמד באלנבי פינת ביאליק עם הנוסעים, כולם בחולצות להב"ה צהובות, שהיו לכודים בפנים ע"י כמה עשרות פעילים שהקיפו את הדלת בקריאות Alerta Alerta Antifascista, עשר-עשרים שוטרים ויס"מניקים שחצצו בינהם, והמון-המון בליינים סקרנים מסביב. בקבוקים, חפצים, אגרופים קמוצים וצעקות עפו מחלונות האוטובוס, וממרפסת בקומה השניה מעל המפגינים בחורה נופפה בחולצה צהובה עם הדפס של כהנא וצעקה עליהם.

                      מי לא היה שם? נכון: הליברלים – וסליחה, כן? – אבל איפה היו הלהט"בים התל אביבים? הרי המאבק בלהב"ה והמאבק הלהט"בי חופפים לגמרי, כמעט זהים – נגיד, על הזכות והחירות לאהוב ולהיות נאהב. אבל לא, מי שהיה שם הם אותם פרצופים מוכרים מהפגנות אחרות בתל אביב, לא ממש ממזמן, כשהמדינה הציונית הייתה שרוייה ב"מבצע" של רצח פלסטינים בקצב של 45 ליום – האנרכיסטים, אנטיפה, קואליציית נשים לשלום, וכמה פעילי מפלגה מסוימת ששמה לא יוזכר. ויהיה מי שישאל, אז איפה היו הליברלים? ועל זה אני אוכל לענות שכמו תמיד, הליברלים היו בבלוג של יוסי גורביץ, עסוקים בלהטיף להומואים פלסטינים איך ועל מה מנהלים מאבק ראוי לשמו, והוא: כל מאבק שתואם את האינטרסים של הציונים הליברלים לשמור על מעמדם ההגמוני בלי שהם-עצמם יידרשו לסיכון. אחרים בטח צפו בטלוויזיה בגל אוחובסקי מחלק ציונים לזמרים וזמרות.

                      אם היה בזה היגיון, הייתי מצטט בתגובה הזאת את הטקסט המלא ב-alQaws, אולם אני סמוך ובטוח שציונים ליברלים שרק טובת האדם והפרט לנגד עיניהם תמיד ובכל מקום, לא יתעצלו חלילה ויקראו את הטקסט כולו (אנגלית) כדי שבתור הייצוג האולטימטיבי של רוח הצדק, השלום והחירות, יוכלו להטיב ולשכלל את הטפותיהם לקורבנותיהם כיצד עליהם להמשיך ולפעול.

                    • נועם א"ס הגיב:

                      מעין דק (קואליצית נשים לשלום) על העימות עם פעילי להב"ה ביום חמישי:
                      http://mekomit.co.il/%D7%9B%D7%9A-%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%A9%D7%A0%D7%95-%D7%90%D7%AA-%D7%9C%D7%94%D7%91%D7%94-%D7%9E%D7%AA%D7%9C-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91/

                  • נועם הגיב:

                    עוד קצת פנינים סטייל 1984:

                    This is an important issue for alQaws: we have no demands from society, and we do not place ourselves outside of or opposed to society — we don’t want to reproduce destructive divisions and binaries. Thus, over the years, we have taken many terms out of our discourse, such as “acceptance” (we are not working so “you” can accept us), and “equality” (we don’t want “your” privileges), replacing them with other words that better communicate our vision as people working to create society.

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              בעצם לא, אני חוזר בי. ההקבלה הזאת לא מקובלת עלי. להשתמש בהימורים בשביל לסחוט אדם לא זהה לשימוש בהומוסקסואליות. הוקעת הימורים אין דינה כרדיפת הומואים, וניצול של מצב כזה ע"י מנגנון בטחוני הוא נבזי באופן מיוחד.

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                אז עזוב הימורים, על שימוש בסמים מותר להפעיל נכסים? הפעלה של אישה על רקע מידע על בגידה בבעלה זה מקביל לניצול של נטיה מינית? עזוב בגידה, רווקה שמקיימת יחסי מין לפני הנישואין מקבילה לקוויר שמופעל? איפה בדיוק עובר הגבול שמעבר לו מצוי הקוויר שאסול להפעילו?

        • מאיה הגיב:

          אתה מתעלם (עיוורון מכוון?) מהעובדה שגבר שבגד באשתו או שהימר בחברה הפלשתינית, חייו אינם בסכנה ואילו גבר פלשתינאי הומו, חייו בסכנה ולכן אמצעי סחיטתו גרועה יותר וההקבלה לנעשה ברוסיה למשל היא במקומה.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            קשקוש, הימורים, שתיה וסמים הם סיכון חיים אקטואלי מאד בארגון איסלאמי וכולם חטאים קשים מאד. מצד שני מעניין שאת מניחה שסוחטים רק גברים, מה עם אשה שנסחטת להעביר פרטים על בן דודה פעיל החמאס כי היא בוגדת בבעלה עם השכן? היא לא בסכנת חיים?

            אני מציע מושג חדש pinkstaining שימוש ציני בלהט״בים על מנת לתקוף פוליטית ארגון או מדינה. עכשיו יקפצו החברים ויגידו שזה מה שישראל עושה לפלסטינים, אז מראש, לא.
            זה לא שימוש ציני, החברה הפלסטינית היא במציאות מסורתית, הומופובית ולכן זוכה בצדק לביקורת.

    • עדו הגיב:

      אני חושב שכולם לא מבינים משהו בסיסי.
      בוודאי שעבודת מודיעין דורשת מעשים מלוכלכים. עבודת צבא היא לא יותר מרצח מאורגן. אין דבר נפשע יותר מלירות במישהו אחר למוות. בכל זאת אנחנו מצדיקים ואפילו משבחים את מי שעשה את זה כשעצר איזה מחבל בדרכו לפיגוע.
      אז עוד מחבל נורה ועוד מאה איש עוכבו במחסום ועוד ילד התעורר בבכי כי דפקו על הדלת וכך כל מקרה נקודתי מוצדק והכרחי לעצמו ועוד ועוד מקרים כאלו מצטברים לתמונה אחת גדולה של מדינה שמחזיקה עם שלם תחת כיבוש וכל עוול מוצדק כשלעצמו מצטבר לעוול אחד גדול והמטרה של כל העוולות האלו היא מטרתה של קבוצה קטנה ונחושה של ישראלים שרוב העם בישראל (כולל רוב היהודים) בכלל לא שותף לה.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        אני חושב שאתה לא הבנת את הפוסט החומצי של גורביץ.

        אני מסכים עם הטענה שלך הסכמה מלאה כמעט, אלא שגורביץ טען ש8200 היא מקבילה לשטאזי והיא משמשת לפירוק שיטתי ויסודי של החברה הפלסטינית בכוונת מכוון ויש חשד סביר שהיא מופעלת גם כנגד אזרחי ישראל, אי לכך סרבני השירות ב8200 הם גיבורים המצילים אותנו מעצמנו.

        אם סרבני 8200 היו טוענים ״אנחנו לא משרתים בצבא הכיבוש״ אז סבבה, טענה סבירה ולגיטימית. אלא שהם טענו, בעילום שם ש8200 היא יחידה מנוולת שמשמשת להאזנה לשיחות סקס וניצול הומואים ולכן אדם מוסרי לא יכול לשרת בה.

        • מני זהבי הגיב:

          רגע, רגע.
          יצירת אווירה של חשד כללי בחברה הפלסטינית (בגדה ובעזה כאחת), עד לרמה שבה כל פלסטיני יחשוב אלף פעם האם הוא יכול לבטוח בפלסטיני אחר המציע לו שותפות כלשהי, משרתת בהחלט את מטרות הבטחון של ישראל, בכך שהיא מצמצמת את ההיקף של פעילות טרור.
          לשירותי המודיעין של ישראל (כולל 8200) יש יכולת ליצור אווירה כנ"ל, ויש כנראה תמיכה פוליטית וציבורית גורפת בישראל במהלך כזה. אז נראה שמהלך כזה הוא מה ששירותי המודיעין של ישראל אכן מבצעים. ילד, פטיש, עולם, מסמר.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            אולי אווירה שכזו משרתת את מטרות הבטחון של ישראל, אני רק בספק ש8200 מסוגלת לייצר אווירה שכזו ובהיקף שכזה. לאור היקף הפעילות, המידור והתשתית שהקים החמאס בעזה אני מפקפק מאד בקיומה של אווירה שכזו.

            עם זאת ישנו ארגון שמייצר אווירה של פחד כללי בחברה הפלסטינית (בעזה בעיקר) עד לרמה שכל פלסטיני חושש להביע את דעתו או רחמנה לצלן להעביר ביקורת כלשהי עליו. נחשו ילדים מיהו הארגון. התשובה בסיכול אותיות תופיע בסוף התגובית.

            ה…..ס

            • מני זהבי הגיב:

              בסדר, החמאס הם חארות (זה סיכול אותיות, זה?).
              האם זה אומר שגם אנחנו צריכים להיות חארות?
              הבעיה היא לא עצם הפעילות של 8200 (אם כי השמעת שיחות סקס לצוערים בבחינת פעילות כיף היא חוסר מקצועיות ילדותי). הבעיה היא היקפי הפעילות הזאת. ומדובר, ככל הנראה, בהיקפים די מפלצתיים. האם זה מקרה שבוגרי היחידה הזאת, אם הם מגיעים להייטק, עוסקים בעיקר בתחום של כריית נתונים (ולא האזנות סתר, למשל)?

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                לא שיכול אותיות, סיכול, במובן של חיסול, אה… הרגת את זה.

                כמי שבילה את כל חייו הבוגרים בתעשייה המדוברת, אני אגלה לך שהאזנות סתר הוא לא תחום פופולרי במיוחד בקרב חברות אזרחיות, הביקוש קטן והמגבלות החוקיות קשות. כריית נתונים לעומת זאת… בוננזה. כך שזה לא במקרה, אבל לא מהסיבות שאתה מדמיין.

  23. קובי הגיב:

    גיבור, זה מישהו, שמשלם מחיר אישי כבד על בחירתו.
    לכן כשמאלן גאה, אני מכבד מאוד את החרדים, סרבני הגיוס, שנכנסים לכלא, ואת חיילי הימין, שמסרבים לפנות מאחז ונכנסים לכלא, אלה גם מודחים מיחידותיהם. לא מסכים, אבל מכבד מאוד.
    לא מכבד, אנשים, שראשית רוכשים את הידע, מסיימים את הסדיר, ולא משנה כמה אתה שמעת עליהם או מכיר אותם, במדינת תל אביב , שאני גר בה, שרות סדיר ומילואים ב- 8200 שווה הרבה.
    מסרבים, בעת שירות פעיל, סדיר או מילואים, משלמים מחיר כבד, כי ככה זה עובד, וככה יכבדו את דעתך. שאחרת, זה באמת נראה כמו התבכיינות בדיעבד.
    מעבר לכך, כאחד שמאוד אוהב לקרוא את חומריך, דרגת דמגוגיה אחת פחות מדרור אידר/ חיים שיין ויהיה נפלא.

  24. אזרח הארץ הגיב:

    כתיבה יפה, כרגיל, שתי הערות:
    1. כפי שאמרו לעיל – סרבן משלם מחיר. לא ממשיך להנות מהכשרה השווה משכורת של עשרות אלפי שקלים בחודש (שעמיתיו יגיעו אליה רק אחרי עשור). כאשר קצין בדרגת סא"ל הפעיל עלי לחץ בלתי מתון בעליל לשנות החלטה שלדעתי הייתה הכרחית לשמירת זכויותיו של חייל עניתי לו שזכותו לנקוט בכל אמצעי משמעתי – אבל זו האמת המקצועית שלי ואני דבק בה. אם באמת מוסר היה עומד מאחורי מעשיהם, הם היו נושאים במחיר אז.

    ב. האמירה שסחיטת הומוסקסואלים פלסטינים מקעקעת את הסובלנות של ישראל כלפי הומוסקסואלים שגויה כמובן. הסיבה היחידה שאפשר לסחוט אותם היא כי החברה הפלסטינית רודפת הומוסקסואלים (הרבה לפני ש8200 ניסתה לאתר אותם). הרי אי אפשר יהיה לסחוט הומוסקסואל ישראלי בצורה הזו. למה? זה בדיוק ההבדל בין החברה הישראלית לפלסטינית בנושא הזה. הפלסטינים שונאים הומוסקסואלים לא כי הם "בוגדים בפוטנציה", אלא כי הם לא הטרוסקסואליים (מנוגדים לאיסלם, מעוררים גועל או כל מחשבה הומופובית אחרת).

    ושוב – עוד מכתב ועוד מכתב. לכל אדם יש תחליף. רוצים להפסיק את הכיבוש? רוצו לכנסת. הפגינו. אולי תנצלו גם את ההיכרות שלכם עם הפלסטינים בשביל לשכנע אותם לסייע למהלך הזה. להתהדר באיצטלת התפקיד הצבאי לא טובה יותר מהפוליטיקאי שמציג את תמונתו מהסיירת במערכת בחירות.

  25. דרור הגיב:

    עדו, אם החמאס,אתה יודע זה שיורה עליך טילים, באמת היה רוצה בסיום הכיבוש מדוע הוא לא תמך באוסלו? בקמפ דיויד?
    אולי ״סיום הכיבוש״ אצלו מדבר גם על חיפה ותל אביב?

    • נתן הגיב:

      החמאס באמת לא רוצה בסיום הכיבוש אלה בחיסולה של מדינת ישראל , בדיוק כמו השימין הישראלי(שנמצא כרגע בשלטון) רוצה בהמשך הדיכוי של הפלשתינאים על מנת להרחיב את מפעל ההתנחלויות.

      הלוגיקה הימנית הבסיסית של "הכיבוש נועד למנוע טרור" ,אין לה על מה להאחז , עובדה שגם מול הטרור של החמאס אף אחד( שפוי) לא מציע לכבוש את רצועת עזה ולהקים שם התנחלויות.

      כדאי גם להזכיר שלפני האינתיפדה הראשונה ,החמאס והטילים היה אפשר להחזיר את השטחים לירדן("הסכם לונדון" בין פרס לחוסיין) וישראל סירבה , גם כיום ניתן להגיע להסדר עם הרשות הפלשתינאית על בסיס שתי מדינות לשני עמים וישראל מתחמקת .
      כך שנראה לי די ברור מי פה הסרבן האמיתי לשלום.