×’× ×ž×™ שהבין מזמן ×›×™ היהדות ×”×™× ×ª× ×•×¢×”-×חות ×œ× ×ציז×, וכי "ימות המשיח" ×”×™×”×•×“×™×™× ×”×ž×“×•×ž×™×™× ×™× ×ž×—×¨×™×“×™× ×œ× ×¤×—×•×ª מעידן ×”"×œ×™×‘× ×¡×¨×ו×" ההזוי של ההיטלריסטי×, עמד × ×“×”× ×ž×•×œ מ×מרו ×”×חרון של הרב ישר×ל רוזן.
רוזן, שהשווה בעבר ×ת הציות לר×ש ממשלה × ×‘×—×¨ כחוק לציות ×œ× ×™×¨×•×Ÿ קיסר, ×•×©×§×¨× ×œ×¦×ן מרעיתו לעזוב ×ת גוש קטיף "ולצ×ת לגלות", ×§×¨× ×œ×¤×’×™×¢×” ×ž×›×•×•× ×ª ומודעת ב×וכלוסיה ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™×ª הל×-חמושה, ו××£ טען ×›×™ "המוסר מחייב ×–×ת".
לדברי רוזן, ×ישי הרוח ×”×ž×ª× ×’×“×™× ×œ×”×¤×¦×¦×” העיוורת על ×¢×–×” ×•×œ×”×¨×™×’×ª× ×”×ž×›×•×•× ×ª של 24 ××–×¨×—×™× ×‘×—×•×“×© ×”×חרון – ×•×”×™× ×”×™×ª×” ×ž×›×•×•× ×ª, ×ž×©×•× ×©×”×™× ×‘×•×¦×¢×” על ××£ ×™×“×™×¢×ª× ×©×œ ×”×חר××™× ×œ×” ×›×™ ×”×™× ×¡×‘×™×¨×” – "×ª×•×§×¢×™× ×¡×›×™×Ÿ בגב ×”×ומה".
רוזן מבלבל בין דמוקרטיה ובין זכות ×”×”×’× ×” העצמית, בין ×”×•×ž× ×™×–× ×•×‘×™×Ÿ "התחשבות ×”×•×ž× ×™×˜×¨×™×ª ביושבי שדרות" (מה ×–×”?), ×בל מעמיד מעל לכל ×ת המוסר היהודי: "×”×ª× "ך כולו והספרות היהודית לדורותיה – בהלכה, ב×גדה ובמחשבה – ×¨×•×•×™×™× ×‘×”×ª×™×™×—×¡×•×ª למלחמות כמ×בק בין עמי×, ×•×œ× ×‘×™×Ÿ ×™×—×™×“×™× × ×•×©××™ × ×©×§ בלבד. ובמלחמה כמו במלחמה, ×’× ×”×וכלוסיה ×”×זרחית × ×¤×’×¢×ª – "×–×§× ×™× × ×©×™× ×•×˜×£".
×בל כל מהלך התרבות – ××ž× ×, זהו מהלך × ×•×¦×¨×™ בעיקרו, שכן יהדות, ××™×¡×œ× ×•×× ×•×©×™×•×ª ××™× ×Ÿ גרות בכפיפה ×חת – ×”×•× ×”×ª×¨×—×§×•×ª מן התפיסה ש×פשר לקחת ×ד×, לכפות ×ותו בהגדרה ×›×•×œ×œ× ×™×ª של שייכות לקבוצה, ו××– להרוג ×ותו ×‘×©× ×ותה השתייכות. משפט ×”×¢×ž×™× ×•×ž×©×¤×˜ המלחמה, כפי שהתפתחו מימי ×”×‘×™× ×™×™× ×•×¢×“ ××ž× ×•×ª ×–'× ×‘×”, עושה בדיוק ×ת מה שרוזן ×ž×’× ×”: מגביל ×ת הלחימה "×œ×™×—×™×“×™× × ×•×©××™ × ×©×§", ומגן על הל×-חמושי×.
רוזן צווח ש"×ž×“×™× ×ª חמ×ס הטרוריסטית הכריזה ×¢×œ×™× ×• מלחמה וממטירה פצצות מוות ×œ×œ× ×”×¨×£ על ××–×¨×—×™× ×•, מתוך ריכוזי ×וכלוסיה תומכת ומעודדת. ×”×× ×œ× ×• ×סור להשתמש ×‘× ×©×§ דומה?" ×× × ×ª×¢×œ× ×ž×Ÿ העובדה שממשלת החמ×ס ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×›×¨×™×–×” מלחמה על ישר×ל, מן העובדה שכל ××•×ª× "טילי מוות" הרגו חמישה ×‘× ×™ ××“× ×‘×—×ž×© ×©× ×™× (לעומת הפצצות ×”×”×•×ž× ×™×•×ª של ישר×ל, שהרגו 31 ל×-×œ×•×—×ž×™× ×‘×—×•×“×© ×”×חרון), הרי שהתשובה ×”×™× ×¤×©×•×˜×”: כן, ×סור ×œ× ×• להשתמש ×‘× ×©×§ דומה. ×× ×”×¤×’×–×ª שדרות ×”×™× ×קט של טרור – וזה מה ×©×”×™× â€“ ×œ×ž×“×™× ×ª ישר×ל ×סור להדרדר למדרגתה של ×›× ×•×¤×™×™×ª טרוריסטי×.
המוסר היהודי, שרוזן ×”×•× ×ž×™×™×¦×’ × ×מן שלו, ×”×•× ×כן מוסר ייחודי: ההלכה היהודית ×וסרת על ×¨×™×¤×•×™×™× ×©×œ ל×-יהודי×, ×’× ×‘×–×ž×Ÿ שלו×, ומצווה על ×”×¨×™×’×ª× ×‘×ž×™×“×” והדבר ××™× × ×• מעורר "×יבה", כלומר – במידה ×•× ×™×ª×Ÿ להסתיר ×ת הרצח. ×œ×©×™×˜×ª× ×©×œ ×§×‘×œ×™×¡×˜×™× ×¨×‘×™× â€“ והתפיסה הזו רווחת ×ž×©× ×•×˜×™× ×œ×”× ×™×— ×× ×©×™× ×©× ×—×©×¤×• ×œ×ž×©× ×ª×• של ישעיהו ליבוביץ' – "גויי×" כלל ××™× × ×‘× ×™ ×ד×, ××œ× ×¦×צ××™×”× ×©×œ שדי×.
חובשי הכיפה משתדלי×, כמיטב יכולת×, ×œ×”×¢×œ×™× ×ת המידע הל×-סימפטי ×”×–×” מעין הציבור, ובדרך כלל ×’× ×ž×¦×œ×™×—×™×. רוזן עשה ×œ×›×•×œ× ×• טובה, ×›×©×”×•×¦×™× ×ת היודו-× ××¦×™×–× ×ž×Ÿ ×”×רון, והציג ×ת המפלצת לעין כל.
(יוסי גורביץ)