החברים של ג'ורג'

התענוג שבשמחה לאיד

משטר אסד רצח בשבוע שעבר כאלף איש באמצעות כלי נשק כימיים, ככל הנראה לא בפעם הראשונה. בתגובה, ממשלת ישראל – זו שחרטה על דגלה את "לעולם לא עוד" ופעמיים בשנה מאשימה את העולם שהוא לא טרח להפציץ את אושוויץ – נמנעה מלהפציץ את הבסיסים שלו, נרתעה מלהשמיד את קני הארטילריה שלו, לא העלתה על דעתה לחסל את שאריות חיל האוויר שלו, ובאופן כללי לא נתנה לחיל האוויר שלה לצאת מההאנגרים, זאת למרות שספק אם יש חיל אוויר אחר שמיומן כל כך בפעולה במרחב האווירי הסורי, וודאי אין חיל אוויר שסמוך לזירה כל כך. אסד רוצח את בני עמו בגז, וישראל שותקת.

רגע, יזדעקו עכשיו הישראלים שצקצקו בלשונם בהנאה על כך שממשל אובמה טרם פלש לסוריה, מה אתה עושה? אתה לא יודע כמה זה מסוכן? לא ראית שרון בן ישי כבר התחיל להפיץ את תרחישי האימה של מה שיקרה לנו אם ארה"ב תפעל? יש לך מושג במה אנחנו יכולים להסתבך? כן, יש לי. וזה בדיוק מה שמרתיע את אובמה. האיש שעסוק בשנים האחרונות בחילוצם של הכוחות האמריקאים משתי המלחמות שקודמו הצית בקלות דעת נפשעת בשתי מדינות מוסלמיות לא רוצה לראות את ארה"ב נגררת למלחמה נוספת במדינה מוסלמית (כלומר, כל זמן שאף אחד לא מדבר על מה שהוא עושה בתימן, שם הוא מנהל מלחמה שקופה כמעט – היא מנוהלת בעיקרה על ידי תקיפות מל"טים – ומלוכלכת מאד.)

אוקיי, אני שומע אתכם. ואני לא באמת תומך בתקיפה ישראלית בסוריה, בשום צורה. הבה נסייע לסורים בדרך אחרת: נפתח את הגבול ונקבל פליטים. בשעתו התגאתה ישראל שהיא שולחת צוותי חילוץ לכל מקום שיש בו אסון הומניטרי, מטורקיה ועד האיטי. יש אסון הומניטרי בגבול הצפוני שלנו. בואו נאפשר לפליטים להכנס ונעניק להם סיוע.

וכאן – מול הצעה קונקרטית וסבירה – אתה רואה את היהודים הישראלים נעמדים על הרגלים האחוריות. פליטים? לא יעלה על הדעת. הם ירצו את מקומות העבודה שלנו. הם יצאו עם נשותינו. יש לנו מספיק ערבים גם ככה. זו מדינה יהודית. שהאחים הערבים שלהם יעזרו להם. מה זה ענייננו? ערבים הורגים ערבים, איך אנחנו קשורים?

ופוף, נגיעה אחת ובועת הצביעות מתפוגגת. היא חגגה השבוע בכל רחבי התקשורת היהודית-ישראלית. בן דרור ימיני יצא בטקסט הזוי מהרגיל, ובו האשים את המערב דווקא באחריות למצב בסוריה. הסיבה? במערב יש גורמים שמוחים נגד מדיניות ישראל, אבל (כך חושב ימיני) לא תוקפים את סוריה. לימיני יש בעיה: עלתה הצעה לדיון במועצת הבטחון, ורוסיה וסין הן אלה שהפילו אותה. העובדות לא משנות לו. המערב אשם, כי הוא תמך בדו"ח גולדסטון. ימיני מקדם מזה זמן את התיאוריה הפרוטו-פאשיסטית על שקיעת המערב, תמיד בשל עלייתו של האיסלם, כמעט תמיד תוך סילוף העובדות. למה רוסיה וסין לא מפריעות לו? למה המערב אשם? כי קצת קשה להטיח חרון אף צדקני ברוסיה וסין. מהן אף אחד לא מצפה לכלום. אז הכה במערב והצל את הציונות, או על כל פנים שכנע את העדר המוסת שקורא אותך שכולם נגדנו ובכל מקרה הם צבועים אז מותר לנו לגזול אדמות ולהרוג פלסטינים, או על כל פנים זה לא כל כך נורא, ותראו – סוריה.

עוד אדם שנחשב להוגה דעות של הימין הישראלי, יועז הנדל, כתב טקסט אומלל. "סוריה היא מדינת אויב," כותב הנדל, "אין שם צד שהוא טוב לישראל. שניהם גרועים. אסור לנו להתערב צבאית אבל כמדינה יהודית אנחנו חייבים להקים קול מוסרי. זה המשא ההיסטורי שלנו על הגב. אנחנו חייבים למחות, להפגין נגד אזלת היד המקוממת של העולם המערבי, לשלוח גדודי מסבירנים לעולם שיזעקו בקול גדול. זה נכון כדי שנוכל להסתכל על עצמנו בעוד שנים במראה."

מה אומר הנדל? שאנחנו נפעל צבאית? לא יעלה על הדעת! אבל אנחנו חייבים לשלוח יחידות hasbara מובחרות כדי שיסבירו לשאר העולם למה כשהוא לא פועל צבאית, הוא מבצע עוול מוסרי. עוד כמה עשרות שנים, נוכל להסתכל במראה ולומר לעצמנו שהיינו מוסריים נורא. לא עשינו כלום בעוד עשרות אלפי ילדים נשחטים, אבל לפחות נזפנו בגויים על כך שהם לא עשו כלום. הנדל, כמובן, לא אומר מילה על סיוע הומניטרי ופתיחת הגבול לפליטים. הוא יודע מה צפוי לו אם יעשה את זה. ככה נראה המוסר של הוגה דעות ציוני היום: לא לעשות כלום מול טבח אבל לנזוף בגאון באחרים על כך שהם לא עושים דבר. מה יש לומר, אור לגויים.

הנדל וימיני הם עוד היהודים ההגונים, מהדור הישן יותר. מי שרוצה לראות כיצד נראה הדור הצעיר – דור שלם דורש מבול – של העם הנבחר, מתבקש להסתכל כאן. זהירות: תמונות קשות, שעשויות לזעזע את מה שנשאר מהאמון שלכם במין האנושי. לא בכל יום רואים אנשים שצוהלים למראה טבח של ילדים – בשמם המלא, כן? – ומבקשים עוד. שר החינוך לשעבר סער יכול להיות מרוצה ממעשי ידיו.

אז, אם לסכם: רוב מוחלט של היהודים בישראל מתנגד לסיוע הומניטרי לפליטים מסוריה, ודאי להענקת מקלט זמני להם, על אחת כמה וכמה לפעולה צבאית בסוריה; עם זאת, הוא נהנה מאד מלנופף אצבע מדושנת עונג אל מול פני העולם, ולנהום שהוא "לא עושה כלום"; חלק ממנו סבורים שהצדקנות הזו היא פעולה מוסרית; וחלק אחר מתענג על מותם של ילדים. פני הפוליטיאה היהודית, אוגוסט 2013.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

68 תגובות על ”התענוג שבשמחה לאיד“

  1. TR הגיב:

    Uh, Goldstone report, not Goldstein report.

  2. גיל ב' הגיב:

    מה שנחמד הוא שדווקא צרפת היא הכי אגרסיבית נגד אסד. מסיבות הסטוריות. והיא בד"כ המדינה הכי מותקפת בידי הישראלים על סטנדרטים כפולים

  3. עדו הגיב:

    ימיני דווקא מתייחס לכך שרוסיה וסין הן האשמות הבסיסיות אבל טוען שצריך לראות מעבר לזה. צודק או טועה הוא לא מתעלם מרוסיה וסין ויש לא מעט אמת בטיעון שלו: הרבה יותר קל להפגין נגד משטרים דמוקרטיים שאשכרה מרגישים לא נוח עם תמונות של ילדים מתים מאשר נגד דיקטטורות שזה לא מזיז להן.

    • אמת מארץ הגיב:

      המהלך שלו דמגוגי ובעיקר עלוב. יתר על כן, בניגוד למה שכתבת, אין כאן שום טיעון שיש בו "לא מעט אמת" – הוא כותב ,זה לא סין ורוסיה". למה לא? כי לעניות דעתו הקובעת אילו הן לא מונעות התערבות של האו"ם אזי האו"ם לא היה מתערב ממילא, והוא מאשים את מדינות המערב ברפיסות בשל מה שלדעתו היו עושות "אילו"

    • חיליק הגיב:

      "אל תגידו סין ורוסיה. ואל תפנו אליהן אצבע מאשימה. ואל תטילו עליהן את האחריות. משום שסין ורוסיה הן המייצגות האמיתיות של המערב".
      מדהים.

  4. סתם אחד/האחד הגיב:

    שבוע טוב

    סתם נזכרתי , ידוע כבר מיהו האסיר xהשני?

  5. סוסו הגיב:

    כבר כמה חודשים שכל פעם שאתה כותב על סוריה אתה מאבד את כל העקרונות הבסיסיים של מחקר עיתונאי ופשוט מחבק את תיזת "אסד הטובח בעמו" בלי שום בדיקה.

    מכיוון שנמאס לי כל פעם מחדש לסתור את הטענות האלה, יש לי הצעה:
    אם בעתיד יתברר שהמשפט שפתחת איתו ("משטר אסד רצח בשבוע שעבר כאלף איש באמצעות כלי נשק כימיים") הוא שקרי, אז אתה תפרסם בפייסבוק סטטוס:
    "רציתי להתנצל על הייצוג המוטעה והמוטה שלי את מלחמת האזרחים בסוריה. למדתי את הלקח ולהבא אדע לעולם לא לסמוך על מידע שמגיע מצד אחד בלבד."

    מה אתה אומר? נשמע לי רק הוגן כלפי הקוראים שלך. לא?

    • חיליק הגיב:

      יש לך הוכחה שזה לא המצב?

      • סוסו הגיב:

        ניתוח של אלפי פריטי מידע. במצבים שאין אף גורם מדווח אמין, זו הדרך היחידה לקבל תמונה אמינה. צר לי שאין לי לינק קסם עם ההוכחה.
        אני יכול לנסות לתת לך הנחיות מה לעשות אם יש לך כ-10 שעות.

        • יאיר הגיב:

          גם לי היו ספקות והשערות לכאן ולכאן, מרגע שנודע שאסד מסרב להתיר לפקחי האו"ם לבקר באיזור הפגוע נעלמו כל הספקות.

          • סוסו הגיב:

            באמת? זה כל מה שאתה צריך כדי לאבד ספק?

          • סוסו הגיב:

            אגב, היום הודיעו שיתנו גישה. אז אני מניח שעכשיו כל הספקות נעלמו לכיוון השני?

            • יאיר הגיב:

              לא, זה מאוחר מדי, היה מספיק זמן לטפל בזירת הפשע.
              ראה מה שמוגדר בבתי משפט כעדות כבושה.

              • סוסו הגיב:

                הבנתי. אז רק ראיות שמתאימות לך "מעלימות כל ספק".

                טוב, החשיבה שלך כבר מזוהמת ביותר מדי תעמולה בכדי שאוכל לשכנע אותך.
                כל מה שאני מבקש זה שתשמור את ההתכתבות הזו ותסתכל בה שוב בעתיד כשהעובדות ייצאו לאור. ואז תהיה כן עם עצמך ותנסה לחשוב מה גרם לך להיות כל כך בטוח בשקר מוחלט, ואיך להבא לא תיפול למלכודת הזו, ואולי אף תמנע ממכריך ליפול.

                בהצלחה.

    • ygurvitz הגיב:

      אתה יכול להמשיך לפמפם את עמדת משטר אסד, אני אלך עם רופאים ללא גבולות.

      • סוסו הגיב:

        ושוב הוכחת את מה שאמרתי על זניחת עקרונות מחקר בסיסיים. הנה ההודעה של רופאים ללא גבולות:
        http://www.doctorswithoutborders.org/press/release.cfm?id=7029&cat=press-release

        א. לא כתוב שם שום דבר על מקור התקיפה.
        ב. אתגר למתקדמים – מה בכתבה מצביע על סבירות גבוהה יותר להתקפת מורדים מאשר המשטר?

        בקיצור – יש לנו דיל לגבי הסטטוס בפייסבוק? אתה מאד בטוח, ואם אני שמפמפם את עמדת משטר אסד צודק, אז אתה עושה עוול נורא לקוראים שלך. לא מגיעה להם ההתנצלות במצב כזה?

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          תגיד, מה אתה רוצה? שארה"ב תסייע לאסד נגד המורדים?

          • סוסו הגיב:

            מה שאני רוצה זה שאנשים יפסיקו להאמין לכל שקר שמוכרים להם, ויתחילו להעיף אחד אחד את כל ה"עיתונאים" ו"פרשנים" שרק פולטים את מה שצבאות מערביים מזינים אותם.

            ברגע שזה יקרה, ולאנשים יהיה מידע אמיתי, יהיה אפשר לקבל החלטות רציונליות ולפתור את הבעיות האלה.

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              וכמובן שהצעד הראשון במסע הצלב למען האמת והצדק הוא הגנה על דיקטטורה דכאנית. בהצלחה שיהיה…

        • סמי הגיב:

          סוסו, אני מקווה שאתה מתבל כבר את הכובע.

          http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4422176,00.html

          כן, אני יודע, ראינו כבר את ה"הוכחות" לגבי נשק ההשמדה ההמונית בעירק וכו'. ההבדל הוא שבמקרה סוריה, יש כמעט לכל המעורבים (בעיקר לארה"ב) אנטרס גדול ש*לא* יוכח שאסד הוא שטבח בגז את בני עמו. אם אובמה יתערב, זה יהיה כמי שכפאו שד ובניגוד לדעת הקהל שלו, רק משום שהוא כבול בהצהרותיו הקודמות ואינו יכול להתנער ממחויבותו ההומנית. אין דבר שנשיא ארה"ב מייחל לו יותר מראיות סותרות המאפשרות לו לטעון שלא וודאי שהצבא הסורי הוא שהשתמש בנשק הכימי.

    • ליברטריאן הגיב:

      מצד אחד לא כדאי להתייחס לכותרות שזורמות באמצע לחימה כאמת מוחלטת, וראוי בדרך כלל להתעלם מהן עד שמתבררת כל התמונה.

      מצד שני, זה לא משנה את הנכונות של רוב מה שנכתב כאן ברשומה. (עד הפסקה השלישית, כי אחר כך זה פשוט טוקבק ארוך מהרגיל)

      • סוסו הגיב:

        בהחלט. אני מסכים לגמרי עם הטענה המרכזית של המאמר, וכמעט עם כל מה שהבלוג הזה כותב.

        רק לגבי סוריה הוא משום מה נהיה ישראל היום. זה נראה יותר כמו רצון להראות "הנה, אני לא סתם תמיד נגד הקונצנזוס. אני אדם חושב, וכשהאמת בקונצנזוס אז גם אני."
        לרע המזל, הוא בחר את הנושא הלא נכון.

    • ygurvitz הגיב:

      רגע, מה עם הדדיות? אם יתחוור מעבר לכל ספק שאסד השתמש בנשק כימי, אתה תפרסם התנצלות? ואם כבר, מה זה לצורך הדיו "מעבר לכל ספק"? בלי התחמקויות, בבקשה. איזו הוכחה חריגה אתה צריך לקבל כדי להודות בכך שאסד מפעיל נשק כימי?

      • סוסו הגיב:

        בהחלט. אם אתה מסכים אז אני מסכים.

        למזלנו לא צריך להמציא הגדרות. יש היום אנשים טובים שיודעים לבדוק ראיות בצורה אובייקטיבית. ברגע שבדף הויקיפדיה של ההתקפה היא תוגדר כתקיפה כימית שבוצעה בהוראה של משטר אסד (למשל כפי שמופיע בדף ההתקפה העירקית בחלבג'ה), אפרסם. כשהיא תתואר באופן אחר, אתה תפרסם.

        סגרנו?

        • ygurvitz הגיב:

          רגע, אני רואה מה עשית כאן. "הוראה של משטר אסד"? מה זה? מבחינתי, אם איזה קולונל בכוחות אסד הורה על הירי הזה, אסד אחראי. אני לא צריך הוראה אישית של התולעת.

          • סוסו הגיב:

            גם מאד לא סביר, אבל יותר קשה לפסול.
            אבל בסדר, אם יופיע ש"הצבא הסורי תקף בנשק כימי". טוב?

        • עכבר הכפר הגיב:

          עזוב מסוריה. הרגתי אותי עם הפטיש לוויקיפדיה. אני מקווה שאתה לפחות לא חושב על הוויקיפדיה בעברית…

          • סוסו הגיב:

            ברור שבאנגלית.
            לא הבנתי במה "הרגתי אותך". אתה יודע להצביע על דף ויקיפדיה שמתאר מאורע באופן ששונה מהמציאות?

  6. מני זהבי הגיב:

    "מי שרוצה לראות כיצד נראה הדור הצעיר – דור שלם דורש מבול – של העם הנבחר, מתבקש להסתכל כאן."

    לי אין הרבה אמון במין האנושי ממילא…
    זה לא הדור הצעיר, אלה אנשים שאין עליהם משקל של תדמית ציבורית. הם יכולים להיות בכיף בני דורו של הנדל או ימיני.
    עד כמה שאני רואה את זה, יהיו לנו עוד סיבות טובות להצטער על נסיגתה של התקשורת הממסדית לעומת הניו-מדיה למינהו.
    דרך אגב, זה שפליטים — גם מסוריה, גם מעיראק — יכולים להימלט לירדן, זה במידה רבה פועל יוצא של המשטר הדיקטטורי הקיים בממלכה ההאשמית. אילו היו שם בחירות חופשיות, עיתונות עצמאית ופוליטיקאים שמתקשרים עם הבוחרים שלהם בפייסבוק, מספר הפליטים הסוריים הנקלטים בירדן היה דומה למספרם בישראל.

    • סוסו הגיב:

      הטענה לא נכונה.
      בלבנון יש את כל הדברים האלה והיא קולטת את המספר הגדול ביותר של פליטים, למרות שהיא הקטנה ביותר.

      • מני זהבי הגיב:

        לבנון היא מקרה מיוחד. המערכת הפוליטית שלה מחולקת לעדות באופן כזה שאין לה יכולת לבצע צעדים מרחיקי לכת (למשל, הקמת גדר גבול עם סוריה) באופן מהיר ויעיל. וכשאין גדר, הפליטים יגיעו.
        ובכל זאת, זהו גל הפליטים הראשון ממדינה זרה שלבנון מתמודדת אתו מאז שנות ה-70. ירדן כבר קלטה גל פליטים גדול מעיראק בעשור האחרון. אילו המלך היה תלוי בעמו יותר מאשר בשירותי ביון מערביים, הוא כבר היה מונע את הגל הסורי.

        • Alon Levy הגיב:

          באירופה, דווקא המדינות עם ההיסטוריה הכי ארוכה של חלוקה לעדות – הולנד (קתולים/פרוטסטנטים/חילונים), בלגיה (פלמים/וולונים), שוויץ (גרמנים/צרפתים/איטלקים) – הן מבין הכי קסנופוביות. והדמוקרטיה הלבנונית על הנייר חולקת הרבה סממנים עם זאת ההולנדית.

  7. אלון הגיב:

    אני מניח שזה נכון, אבל יש איזשהו סימוכין לטענה ש-"רוב מוחלט של היהודים בישראל מתנגד לסיוע הומניטרי לפליטים מסוריה"? דף פייסבוק סערורי (הטעות מכוונת) לא נחשב לצורך זה.

  8. עדו הגיב:

    מה יעשה סוסו אם יתברר שאסד – הפתעה , הפתעה – כן טובח בעמו? בטח ישים כובע של קומיסר ויצטרף לצעדת האחד במאי.

    • סוסו הגיב:

      מה תרצה שאעשה?

      • עדו הגיב:

        שתפסיק להתחכם. אסד הוא דיקטטור. יש אפשרות מסויימת שהגז לא נורה בהוראתו של אסד ואולי אולי אפילו על ידי מתנגדיו שעשו פרובוקציה. באותה מידה אפשר בהחלט להגיד שמאות הילדים שישראל הרגה בעזה נרצחו על ידי החמאס שהיה צריך הישג תעמולתי. זה ייתכן כמובן אבל אף אחד לא באמת מאמין לזה. למה בעצם כל כך דחוף לך להגן על משטר דיקטטורי מאוס? הרי לפי כל עקרון של צדק בסיסי אסד היה צריך ללכת רק בגלל שלא הכריז על דמוקרטיה בארצו אז למה אתה מתאמץ כל כך להיות בעדו?

        • סוסו הגיב:

          ממש לא בעדו. משטר גרוע מאד. אני סתם לא אוהב שמפיצים שקרים.
          אגב, אני רואה שאתה ממש בטוח שהמורדים לא הפעילו נשק כימי. אם יתברר שטעית גם תשים פוסט התנצלות? נו, סתם בשביל הקטע.

          • אלכס ז. הגיב:

            אתה יודע מה? אני אתנצל גם בשביל עדו וגם בשביל גורביץ וגם עבור כל הציבור העולמי.

            לא שאני אצטרך לעשות את זה. ברור לכל מי שלא התעוור משנאתו כלפי המערב שלאסד יש את היכולת ואת המניע לטבוח בעמו. למשפחתו יש היסטוריה של טבח בסורים (אלא אם כן אתה מפקפק גם בזה). יש לאסד נשק כימי, יש לו מפציצים כדי להטיל אותו והוא זה שמסרב להכניס פקחים (או יותר נכון לאפשר לפקחים להרחיב את המנדט שלהם כך שהוא יכלול אפשרות קביעת אשמים בשימוש בנשק כימי) מהאו"ם. למורדים/מתנגדי אסד אין שום דבר מזה והם אלו שמבקשים שישלחו פקחים.
            כל דבר ודבר במה שמתרחש בסוריה מעיד על כך שאסד משתמש בנשק כימי נגד אזרחיו. כדי לטעון שזה שקר צריך להיות חובב קונספירציות דוחה למדי – מהסוג שחושב ש9/11 קרתה בהוראת בוש.

            • סוסו הגיב:

              מצוין. סגרנו.
              עדו ויוסי – מצטרפים?

            • גיל הגיב:

              מבלי להביע דעה לגבי הנושא עצמו – "שנאה למערב" דווקא? המורדים בסוריה מפחידים את נציגת המערב במזרח התיכון, ישראל, עוד יותר מאסד. האמונה ששני הצדדים גרועים באותה מידה איננה מופרכת כל כך עבור ישראלי הממוצע..

              • אלכס ז. הגיב:

                אתה צודק, אבל אם תקרא את "ספקני סוריה" למיניהם (וסוסו ביניהם) תראה שכולם מאוד מודאגים מאימפריאליזם. לא זה של רוסיה וסין חלילה, מבחינתם זה בסדר גמור ששתי המעצמות הרצחניות ביותר בהיסטוריה האנושית מתערבות לצד עוד רודן נוסף. לא, מה שמטריד אותם זה שאולי ארה"ב, צרפת או בריטניה עלולים לנצל את המצב כדי להעמיק את השפעתן באזור.

  9. גלעד ב. הגיב:

    מעבר לעמדה הגזענית נגד פליטים, שאינה לגיטימית, יש לך בעיה בטחונית אמיתית עם פליטים מסוריה שהיא הכנסת מפגעים.

    אתה רוצה כאן מכוניות תופת כמו בלבנון? אתה חושב שאל קעידה שונאים את חיזבאללה יותר משהם שונאים את ישראל? האמת אולי כן אבל אני לא ממש רוצה לקחת את הסיכון.

    אפילו אמנת הפליטים מכירה בסיטואציה הבעייתית הזו ומרשה לחותמים לא לקבל פליטים ממדינת אויב, שזה המקרה כאן.

    לדעתי האישית איזון האינטרסים והמצב דווקא נוטה כן לכיוון של הכנסת פליטים, אבל רק נשים וגברים עד גיל 12 או מגיל 40 (משהו כמו הקריטריונים בתפילות המוסלמים בהר הבית) + טיפול בפצועים. אבל מי שואל אותי.

    • א.ה. הגיב:

      צודק. אישה בת 25 היא פליטה. גבר בן 25 הוא ארכי-טרוריסט מרושע. מסתבר שהבולבול קובע!

      • גלעד ב. הגיב:

        לא כל בולבול גורר טרור, אבל לרוב רובם של הטרוריסטים יש בולבול.
        אולי לדעתך עדיף המצב ההומינטרי הקיים בו ישראל אל קולטת איש, לדעתי לא.

    • Mobius Dumpling הגיב:

      האמת שזה רעיון ממש טוב. לא נוח לי עם קליטת פליטים סורים, אבל זה רעיון טוב ממש לקלוט נשים וילדים בכמויות גדולות.

      וכן, הבולבול קובע. בכל העולם יש קורלציה ברורה בין מגדר לבין פשע אלים. ובאיזור של ישראל, גם לבין מעשי איבה לאומניים. קליטת פליטים מסוריה יכולה להתברר בתור סכנה אמיתית. הסכנה בקליטת רק נשים וילדים קטנה באופן משמעותי: יש מעט מעשי איבה לאומניים של נשים לא כי ארגוני ההתנגדות מעדיפים גברים, אלא כי נשים נוטות פחות לסוג הזה של מעשים.

      • אלכס ז. הגיב:

        הכל טוב חוץ מהקטע הקטן שבכך אתה קורע משפחות וממותיר אותן ללא מפרנס עיקרי. חוץ מזה, אחלה רעיון.

        • גלעד ב. הגיב:

          גם ככה פליטים לא ממש עובדים, וכן, מלחמה קורעת משפחות.

          • herenot הגיב:

            נהדר ככה אנחנו גם נקלוט פליטים ממדינת אוייב וגם נואשם בקריעת משפחות. ועוד ימצאו לזה תיאוריית קונספירציה שבא אנחנו מבצעים ג'נוסייד – בגלל האפליה המגדרית.

            עזוב. לא תיאוריית קונספירציה, זאת המציאות שמתוארת בפתרון הזה.

            • גלעד ב. הגיב:

              אם לך עדיף מצב בו כולם מתים מג'נוסייד אמיתי על רקע עדתי על מצב בו חלק חיים בביטחון אז בסדר. אני לא מכריח אף אחד לפתוח את הגבול.

    • גיל ב' הגיב:

      איכשהו זה לא הפריע לאף אחד עם הדרוזים של רמת הגולן. אף אחד לא חשב לגרש את הגברים או לתת מעמד קבע רק לנשים.

      • גלעד ב. הגיב:

        כן, כי המצב לפני שלושים שנה זהה לחלוטין למצב היום, וגם סיפוח שטח זה אותו דבר כמו קליטת פליטים ממדינת אויב.

        • גיל ב' הגיב:

          נכון, זה לא אותו דבר. מדובר במספר פליטים קטן יותר שמן הסתם לא יקבלו תעודת זהות כחולה ודרכון ישראלי. להזכירך ישראל קיבלה כבר פליטים ממדינת אוייב, לבנון.

          • גלעד ב. הגיב:

            אם לא היה ברור, אז ההבדל הרלוונטי בין המצב עם סוריה וכל מצב אחר שהיינו בו זו הנוכחות של אל קעידה, ג'יהאד עולמי ושאר ארגונים סאלפים שנמצאים בפוזיציה אופטימלית להכנס לישראל אם הגבול יפתח.

            סלאפים זה מכוניות תופת ופיגועי התאבדות. אישית אני לא מעוניין בזה.

    • שי ל הגיב:

      רק לציין שאתה טועה לגבי אמנת הפליטים.
      כתבת "אפילו אמנת הפליטים מכירה בסיטואציה הבעייתית הזו ומרשה לחותמים לא לקבל פליטים ממדינת אויב, שזה המקרה כאן."
      אבל אמנת הפליטים לא מסייגת קליטה של פליטים ממדינות אוייב. ישנם מספר סעיפים שמדברים על אלו שאמנה זו תחדל לחול עליבם, כלומר לא יחשבו כפליטים בארץ מסוימת ואפשר יהיה לסרב להתיחס אליהם ככאלו על פי האמנה.
      אבל הסעיפים האלו לא כוללים משהו על יחסיה של ארץ המוצא של הפליטים לבין יחסיה עם הארץ הקולטת.

      הנה קישור לאמנת הפליטים.
      הסעיפים הרלוונטים הם אלו שבסימן א סעיפים ג-ו

      http://www.amnesty.org.il/?CategoryID=244&ArticleID=131

  10. יניב הגיב:

    אם ישראל הייתה תוקפת בסוריה, אתה הרי היית יוצא בצעקה גדולה: הנה, המשטר הציוני שוב מתערב בנושאים שאינם קשורים אליו! הנה עוד הוכחה לתוקפנות הישראלית ולשאיפות האימפריליסטיות של המדינה היהודית!

    אולי בהתקפה היו נפגעים גם כמה אזרחים, אולי גם מספר ילדים, ואז היית מאשים את ישראל גם בטבח אכזרי.

    אנחנו הרי יודעים הרי איך זה עובד פה…

  11. נתן הגיב:

    אכן הקלות שבה אנשים מוכנים לשלוח חיילים של ארה"ב לההרג בשביל לvגשים את הערכים שהם מאמינים היא סוג של צביעות.

    בכלל הרושם הוא שכשיש איזהו שהוא טבח\ג'נוסייד\רצח עם באיזה שהוא מקום בעולם כל מה שישראלי צריך לעשות הוא להגיד "שוב העולם שותק!" ובכך יצא ידי חובתו(הרי הוא בעצמו לא שותק) וניתן להמשיך כרגיל.

  12. humble הגיב:

    יכולת להשקיע קצת תחקיר לפני שהאשמת את ישראל בשילוב ידיים.
    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/245214
    צה"ל נערך כבר מזמן לקליטת פליטים.

    אבל תן לי להבין, אתה בעצם מעודד מלחמה עם סוריה? יש צדק בדבריהם של אלו המפחדים להצית את חבית הנפץ הזו. הבובה המערבית הכי קרובה לסוריה היא ישראל. המקום יתלקח מהר מאד ואנחנו נשאב למלחמה בחזית צפונית. סביר להניח שגם כשהאמריקאים יתערבו אנחנו ניגרר, אבל לפחות נדע שיש גיבוי כלשהו מהמערב.

    • אלכס ז. הגיב:

      בשביל לקלוט את חמישים הפליטים שנמצאים כרגע בישראל צריך היה להכשיר שטחים?

  13. איתן הגיב:

    בוודאי. ישראלים מתנגדים לקבל פליטים סורים בגלל גזענות.

    לא, חלילה, משום שמדובר במדינת אויב, שבמהלך 65 השנים האחרונות יצאה נגדנו כמה וכמה פעמים למלחמה.

    לא משום שמדובר באנשים שגדלו על אנטישמיות קלאסית, שבטח יצפו שלקראת פסח נעשה מצות מהילדים שלהם.

    גם לא בגלל ששתי האידאולוגיות המרכזיות בסוריה – בין אם הבע'תית או האיסלאמיסטית – קוראות להשמדתנו.

    איזה גזענים היהודים האלה. פיכס.

  14. איתן לרנר הגיב:

    אני מניח שאובמה היה מצטרף לו היה ינטרס חזק של תאגידי ענק במשהו הקשור לסוריה ואדמתה. אני לא קונה את היותו טוב מקודמיו. יש דברים כמו זכויות הפרט וחדירה אלייהן שהוא גרוע בהם מקודמיו.
    לגבי מלחמה , בפוסט קודם טענת שראויה להיות מתקפה על סוריה שתעזור לעם הסורי (לא במילים אלה). עכשיו אתה טוען אחרת. אתה לא חושב שראוי להיות מהלך הנובע מרצון כן להפיל את המשטר ?