החברים של ג'ורג'

הבהמה מחפשת אהבה

הבהמה הירוקה – הצבא שחושב שיש לו מדינה – הכריזה על אויב נוסף מקרב האוכלוסיה הישראלית. בנוסף לערבים, חרדים, שמאלנים, והקבוצה המיתולוגית של "משתמטים", גם המהגרים מחבר העמים מוצאים את עצמם על הכוונת.

 

הבהמה הודיעה באמצעות אלכס פישמן, קצין החינוך שלה ב"ידיעות אחרונות", שהיא ממש לא מרוצה מההתנהלות של המהגרים הנ"ל. למרבה הצער, נבצר ממנה לטעון שהם לא תורמים את חלקם, כי בניגוד ליחידות המיוחדות של חובשי הכיפות הסרוגות הם משרתים שירות מלא ולא חצי, אבל… אבל מסתבר שהם חושבים ששלוש שנים זה מספיק. והם גם רוצים להוציא משהו מהשירות.

 

מה? מסתבר שבקרב המהגרים מחבר העמים ישנה גישה פרגמטית: יש גיוס, אז צריך להתגייס. ואם צריך להתגייס, אז בואו כבר נוציא מזה משהו – והתוצאה היא שחלק ניכר מהמגויסים דוברי הרוסית ממלא שורה של תפקידים טכניים בצבא, שיעזרו להם לא מעט באזרחות. יש להם נציגות נכבדה למדי בדרגים הטכניים של חיל האוויר וגם בעתודה. הבהמה עושה כמיטב יכולתה גם לטשטש את נציגותה הנכבדת מאד של הקבוצה הזו בקרב הרוגי הפאשלה הקודמת בלבנון; זה לא מועיל לתעמולה. 

 

מצד שני, הרוסים האלה אימצו את הגישה הבריאה מאד – ודאי תוצרתו של חינוך בארץ שתמיד ראתה את ממשלתה, במידה רבה של צדק, כאסון טבע שאין טעם להיאבק בו אלא לנסות לשרוד אותו  – שאומרת שעושים את המינימום, ולא טיפה אחת יותר. הבהמה מייללת שהאנשים האיכותיים האלה מסרבים למלא את שורות הקצונה. הכותרת של הזאמפוליט מ"ידיעות" היא "שירות עצמי", מילים שמופיעות במסגרת המשולשת המוכרת והשנואה של הבהמה. כלומר, לא רק שהנבלות הקטנות מעיזים לוותר על שלוש שנים מחייהם, הם עוד עושים את זה בשביל עצמם. "אינעל אל באבור אילי ג'בהום"? עוד לא, אבל די קרוב.

 

כלומר, הבהמה כבר לא מסתפקת בכך שאנשים ישרתו בה בכפיה. הם גם רוצים שעובדי הכפיה יאמרו "אהבתי את אדוני, לא אצא חופשי". כבר לא מספיק לעשות את החובה החוקית המוטלת עליך; עכשיו, אם אתה לא מתנדב, אתה על הכוונת ובדרך להיות מסומן כאויב הציבור הבא. בדבר אחד היא כן הצליחה: בהמרת דתם של מגויסי הכפיה. הבהמה משתבחת בכך שמאז 2002, כ-3,100 ממגויסי הכפיה שלה קיבלו עליהם את עול דת המדינה הרשמית בלובשם את מדיה. זה התחיל, נזכיר, כשהעלוב חובש הכיפה אלעזר שטרן השפיל בפומבי חיילים מקרב יוצאי רוסיה, שהעדיפו להשבע אמונים למדינתם על הברית החדשה ולא על התנ"ך.

 

*           *            *            *

 

וככל שטומאת היהדות אוחזת בבהמה יותר ויותר, לא רק שהיא מובסת יותר בשדה הקרב, היא גם נסוגה יותר ויותר מקרב בני התרבות. השבוע החליטו בכירים בפרקליטות השטן, אה, סליחה, הפרקליטות הצבאית, שמעתה יותר לחיילים לבזוז. אוזלת ידו של חיל התחזוקה, והעובדה שהצבא הערבי הטוב ביותר במזרח התיכון לא הצליח ליצור קווי אספקה באורך חמישה קילומטרים בשטח עוין, הביאו לכך שחיילים במלחמת לבנון הקודמת פרצו לבתים פרטיים ולחנויות כדי להשיג את מה שהבהמה, שאוכלת כ-50% מהתקציב הישראלי, לא הצליחה לספק להם. והחלטת הפרקליטות מעידה על כך שהבהמה חושבת שגם במלחמה הבאה לא יצליח חיל התחזוקה לבצע את תפקידו, ושיש להכין את הכסת"ח המשפטי הנדרש.

 

אלא שעל פניו, מדובר בפשע מלחמה. אמנות ז'נבה, שישראל חתומה עליהן, מתירות להחרים מזון – אבל בתנאי שהוא של ממשלה עוינת, לא של פרטים. על כוח כובש נאסר במפורש להחרים מזון או תרופות מהתושבים, אלא לאחר שהכוח הכובש וידא שלתושבים יש די מזון לאחר ההחרמה, ובכל מקרה על המחרימים לשלם עבור המזון שלקחו. מאחר ולכל הדעות מדובר במעשה פרטיזני של יחידה שנותקה מקוויה, אי אפשר לטעון שבוצע כאן בירור כזה, ודי ברור שקבוצה רעבה ומפוחדת של חיילים לא תבדוק אם המשפחה שהיא בוזזת יכולה להתקיים על מה שנותר לה.

 

העלוב במילואים יורם "יא, יא" יאיר בכלל מתקומם על עצם השאלה: הוא מספר בגאווה איך בזזו חייליו חנויות במלחמת לבנון הראשונה, אבל הקפידו על טוהר הנשק. כלומר, המפקדים התירו להם לבזוז רק מים, אבל לא קולה. ואז הוא הוסיף את משפט המחץ הבא: "לצורך העניין, לא צריך בכלל את הפרקליט הצבאי הראשי. על פי דין תורה, כשאתה כובש עיר זרה מותר לך לאכול מבתי התושבים כדי להתקיים".

 

כלומר, קצין בכיר בצה"ל – במילואים, אמנם – סבור שהדין הצבאי צריך להשען על ההלכה היהודית. לא ברור מדוע הוא עצר רק בביזה. אפשר היה להחזיר את האונס הממוסד של "אשת יפת תואר". אחרי הכל, לחיילים יש צרכים. אפשר היה באותה הזדמנות גם לברר אם תושבי לבנון הם כנענים, להחיל עליהם את כללי המלחמה כנגד שבעת עממי כנען, ופשוט להפסיק להטריד את מוח החיילים בזוטות כמו משמעת, חוק, וכל ההצקה הזו של מותר ואסור. הכל מותר, בחיילים יהודים עסקינן.

 

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

25 תגובות על ”הבהמה מחפשת אהבה“

  1. דודו הגיב:

    "הכל מותר, בחיילים יהודים עסקינן."
    למה להעצר בחיילים? המילה השלישית במשפט כמעט מיותרת. למרבה המזל – רק כמעט.

  2. עדה הגיב:

    קשה לי עם הכנוי – הבהמה – אך בעקרון אני מסכימה עם כל דבריך.
    אני לא מבינה איך לא קם משפטן, והגיב לגבי היתר הביזה.
    והאמת שזה נשמע לי כל כך מופרך, שבתחילה חשבתי שזו מתיחה.
    אני מאד משתוממת על השקט וחוסר התגובה, המעיד כנראה על הסכמה עם ההיתר הבלתי נסבל הזה, של כל רודפי הצדק והמשפט במדינתנו.
    האם אף אחד לא ראה את אי חוקיות ההיתר הזה?
    זה מאד מוזר בעיניי.

  3. שי "כבודו" הגיב:

    התגעגענו לפוסטי הבהמה
    כן ירבו

  4. שרון הגיב:

    הכתבה בידיעות פשוט מקוממת. " גורמי מקצוע טוענים שהתנהגות תולתנית ופרקטית היא טיפוסית למהגרים".
    כל הכתבה הזאת נראית לי מוזרה. וחוץ מזה האנשים הטכניים הם הכי חשובים בצבא. במלחמה החימושינקים שדאגו לתקינות התותחים היו אנשי המפתח בחיל התותחנים. ענייני הלוגיסטיקה , הטכנולוגיה והציוד הם אלה שמכריעים מלחמות

  5. חנן כהן הגיב:

    למה להשמיץ כל כך? הנה, יש להם טייס

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1048125.html

  6. ערן הגיב:

    מה טייס? טייס ערל! השם ישמור (:
    חלק מהתגובות פשוט מקומם. מקווה שיהיו לו מספיק ביצים לא למכור את עצמו לממסד הרבני.

  7. חומי החום הגיב:

    אם זכרוני לא מתעתע בי, הרי שהמלחמה האחרונה הוכרזה כמלחמה רק בדיעבד, ולא במקרה. אם כן, מה עניין חוקי זה לצרכי החיילים במלחמה הנ"ל ובמלחמה-לא מלחמה הבאה?

  8. ג'וני הגיב:

    אתה מקשה עלי מאוד, יוסי.

    מאז שהתחלתי לקרוא כאן לפני שנה, פצחתי בתחביב של לשלוח לינקים לפוסטים מוצלחים לאנשים שקרובים לי. לרב זה מעורר תגובות סטייל "כמה-שהוא-צודק-לא-חשבתי-על-זה-ככה", שזו לעניות דעתי מחמאה מאוד גדולה לך. אבל לאחרונה זה נהיה קשה –

    את הפוסט הזה, לדוגמא, אני לא אשלח, למרות שאני מסכים עם כל מילה, בגלל שכל מי שיקרא אותו ייטפל לכמה ביטויים מציקים – "העלוב במילואים", "העלוב חובש הכיפה", ן"פרקליטות השטן", וכך יימנע מלעסוק בתוכן הפוסט, שכל כך חשוב ונכון.

    רוצה לומר – ככל שאתה מתחפר יותר ויותר בסלנג של הבלוג הזה על ביטוייו החריפים, אתה הולך ומצמצם את תיבת התהודה שלו. זו, מיותר לציין, זכותך, וזכותך לטעון שלא תסרס ביטויים בשביל אף אחד. אף את הפוסט הזה, לדוגמא, אני לא יכול לשלוח לחבר דתי, ולא יכול לשלוח לחבר שמשרת בפרקליטות, כי אין שום סיכוי לקריאה עניינית – שאילולא הביטויים החריפים, הייתה פותחת להם את העיניים. אולי.

    רוצה לומר אחרון – אם אתה רוצה שהקוראים היחידים הרציניים של הבלוג יהיו נמרוד אבישר ועוד אלופי רטוריקה למיניהם שנמצאים בצד שלך כבר מזמן, אחלה. אם יש איזשהו עניין להגיע לאזניים קשובות אחרות, אז הייתי מציע להיצמד לתוכן (המעולה, שוב) ולהפטר מהתפאורה.

    • ygurvitz הגיב:

      למה אתה לא יכול לשלוח אותו לחברים דתיים?

      • יואב (לונדון) הגיב:

        אני לא חושב שהכוונה שיש לו בעיה פיזית לשלוח אותו לחברים דתיים. אני חושב שהבעיה היא שאין בזה טעם, פשוט בגלל שגם אם הוא חושב שאתה צודק, אין סיכוי שזה ישכנע אותם. קללות כטיעון, או קישוט, בדרך כלל לא ממש עוזרות לקדם טיעון, ובאמת היה נחמד יותר אם היית מוותר על ה"עלוב".

    • אם יש משהו שצריך לשנות זה את השיח הציבורי בישראל ביחס ללובשי המדים, ולא את הבלוג הזה. יראת הכבוד המופרזת והבלתי מוצדקת כלפי כל גוף, וכל אדם, נלוז ככל שיהיה המצליח לקשר את עצמו באופן כלשהו למושג הערטילאי "בטחון המדינה", היא מן הרעות החולות בישראל. אם יש סיבה שבגללה אני קורא את הבלוג הזה, היא בדיוק הצפצוף המתמשך של יוסי על כל מי שהאחרים נזהרים כל כך בכבודו. אין מה לעשות : אלוף אכן ראוי לכינוי עלוב כשהוא מתבטא כפי שיורם יאיר התבטא, והפרקליטות הצבאית אכן ראויה לכינוי פרקליטת השטן כשהיא מגנה על מעשים הנוגדים את אמנת גנבה כמו שימוש בפצצות מצרר, נוהל שכן או ביזה.

    • שלא לומר הגיב:

      תומך ומצטרף. אני קורא קבוע עוד מימי ישראבלוג, ונהנה ממאמריך עד כמה שניתן להנות. אני כבר התרגלתי לכל אותם "לולמרט"ים למינהם, אבל אני חושש שהם עלולים להרחיק קוראים חדשים, ופשוט חבל שתפסיד קוראים.

  9. בנימין הגיב:

    מה עם איזה לינק לכתבה על המהגרים שלא הולכים לקצונה?

    • ygurvitz הגיב:

      טרם הצלחתי לשים יד על הטכנולוגיה שמאפשרת לקשר לאייטמים שנמצאים במהדורות דפוס בלבד…

      • שי "כבודו" הגיב:

        לטכנולוגיה הזאת קוראים סורק

        • ygurvitz הגיב:

          הממ. האם כבודו ניסה פעם לדחוף עיתון לסורק רגיל ולראות מה קורה?

          • עדיגי הגיב:

            אפשר לסרוק עיתונים אם מפעילים את האופציה Descreen בהגדרות של התוכנה של הסורק. חשוב גם לסרוק ברזולציה לא פראית במיוחד.

          • שי "כבודו" הגיב:

            כבודו מוכן לסרוק את הכתבה המדוברת
            יש לי סידורים בפתח תקווה שבוע הבא
            מוכן לבוא לאסוף את העיתון המדובר

            אחרי הכל אני קורא אותך עוד מהתקופה היפה של "התפוררות הדמוקרטיה" ככה שאני חייב לך על הרבה שעות קריאה

    • רגיש בקצה הגיב:

      מהגרים לקנדה.לישראל עולים,אלא אם כן מדובר באנשים שאין להם קשר לישראל ונותנים להם להכנס כדי שיצביעו למפלגות השמאל

  10. החתול של שרדינגר הגיב:

    מעניין שלפתע נשכח אחוז ה"מהגרים" שמשרתים במג"ב, גולני, גבעתי ויחידות שדה אחרות. אני מאמין שכשפישמן עלה לארץ גיל 10 מהונגריה הוא התכונן היטב לשירות ולא חיכה עד גיל 18 כדי להתגייס. מיותר לציין שהוא טרם השתחרר מתפקידו כקצין תעמולה מצטיין. היום בחדשות ערוץ 2 – רוני דניאל ב-followup לכתבה.

  11. אלעד-וו הגיב:

    יאיא ממש עשה לך חיים קלים הפעם

  12. א.פ הגיב:

    לרדוף צדק זה דבר אחד, אבל הפוסט הזה משפריץ שנאה במידה [לא רק שלא משחקת לפי כללי האתיקה שאתה מדבר בשמה, אלא] כה גרוטסקית, שיוצא שהפוסט ואף העובדות החיות עצמן מגחכות על הכותב.

    • אסף רזון הגיב:

      גם לי יש כמה ביקורות שאולי אפרט אח"כ אבל זאת הערה כללית מדי – איך העובדות 'מגחכות' על הכותב? מה יש שם שאינו נכון עובדתית?

  13. רגיש בקצה הגיב:

    חיילים רעבים,מה רציתם שלא יאכלו?
    אני בטוח שלו לא היה הכותב חולק את זמנו ומשרדו עם משק"ית הת"ש ופקידת השלישות בעת שירותו הצבאי היה
    עולה בידו להבין את מצוקת החיילים.
    ד"א,לגבי התקציב אותו "זולל" הצבא מן המדינה, יש לקחת את החלק החסר מתקציבי הערבים והחרדים.הופ, נפתרה הבעייה.

  14. אריאלה הגיב:

    מזכיר את המכתב ההוא שרצו שעברי לידר יחתום עליו, שבו הוא מצהיר שהוא אוהב את צה"ל.
    העובדה שלידר סירב לחתום על מכתב החרפה ההוא העלתה מאוד את ערך מניותיו בעיניי.