החברים של ג'ורג'

מפני חשש טומאה

מחבל או מחבלים יהודים השליכו במוצאי יום העצמאות ארבעה בקבוקי תבערה על דירות שבהן מתגוררים פליטים בדרום תל אביב; אחת הדירות שימשה כגן ילדים. בבוקר היה צריך להסביר להם למה מישהו רצה לשרוף אותם.

המשטרה עצרה עד כה חשוד אחד, חיים מולה, כאחראי לכל ההתקפות. תושבים בשכונה התעמתו עם מפגינים בטענה שהללו קוראים להם גזענים. בקבוקי תבערה הם לאו דווקא דבר נדיר בדרום תל אביב: באוקטובר 2008, עצרה המשטרה שישה צעירים משכונת התקווה בחשד שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר שני בתים בשכונה. המיוחד בבתים הללו, כמו בהתקפה הנוכחית, הוא שהתגוררו בהם לא-יהודים, במקרה הספציפי ההוא פלסטינים. איומים והתנכלויות לערבים ישראלים – אחד מהם חייל לשעבר – הבריחו חמישה מהם מדרום תל אביב בסוף 2010. אחד האיומים היה הצתה של הדירה שבה גרו. התקפת הצתה כנגד פליטים סודאנים התרחשה בסוף 2010, באשדוד, ואך כפסע היה בינה ובין אובדן חיים.

כנגד הפליטים ומבקשי המקלט – ורובם הם פליטים ומבקשי מקלט, שמגיעים מסודן ואריתריאה – מעלים תכופות שתי טענות. ראשית, ש"למה הם מגיעים רק לדרום", כביכול מדובר בקנוניה של ישראל השבעה והמרוצה מעצמה כנגד תושבי שכונות שגם כך נדפקו. התשובה לכך פשוטה מאד: הם מגיעים לדרום כי רק בדרום הם יכולים להרשות לעצמם לחיות. צפון תל אביב היא כבר מזמן מעבר להישג ידם של סתם בני המעמד הבינוני, אלא אם התמזל מזלם ורכשו שם דירות לפני עשרים שנה. הפליטים מגיעים לדרום כי זה כל מה שהם יכולים להרשות לעצמם, וגם זה בקושי רב.

הטענה השניה היא שהפליטים העלו את הפשיעה באופן ניכר והתושבים המקוריים "מפחדים ללכת ברחוב." יכול להיות שהם מפחדים, אבל לפחד הזה יש מעט מאד קשר לממצאים אמפיריים: מחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצא בסוף 2010 (זהירות, מסמך) שהפשיעה בקרב מבקשי המקלט נמוכה מהפשיעה בקרב הישראלים. זה לא הפריע בשעתו למפכ"ל המשטרה, דודי כהן, לטעון שהוא חושש מגל פשיעה בקרב המהגרים.

אז מה קורה פה? זה לא באמת מסובך. זו גזענות, גזענות נקיה, שיודעת שהיא לא תבוא על עונשה, ושמתומרצת מלמעלה. אנשי כהנא, בהנהגת ברוך מרזל ומיכאל בן ארי, פועלים במקביל נגד ערבים ישראלים ופליטים. מרזל הקים את "משמר השכונות", מיליציה ויג'ילנטית שפועלת בדרום תל אביב ומקומות אחרים.

על הכל מנצח המסית הלאומי שלנו, בנימין נתניהו, שהגדיר את תופעת הפליטים כסכנה לאומית; לשכתו התרברבה (בסביבות 0:30 והלאה) בפסח האחרון ש"עם הגדר החדשה, שמושלמת בגבול הדרומי, היום זה [יציאת מצרים – יצ"ג] לא היה כל כך פשוט." על חרשות הצלילים מיותר להרחיב את הדיבור. כאן המקום להזכיר שפרט לגדרות, ממשלת נתניהו לא עשתה כלום: היא ודאי לא ניסתה לקבוע את מעמדם של הפליטים. יצוין שבהחלט יתכן שלחלק ניכר מהם לא מגיעות זכויות פליט, אבל הממשלה מתחמקת מהנסיון לברר מי מהם אכן פליט מהסיבה הפשוטה מאד שחלק מהם זכאים למעמד הזה, וישראל, מדינת עם אדונים, לא מוכנה להכיר בכך. לפני שנתיים, אחרי גל ההתקפות הקודם, מה שהיה לנתניהו לומר הוא שהממשלה "מטפלת בבעיה" ושהאזרחים "לא יכולים לקחת את החוק לידיים," כי כידוע השלכת בקבוק תבערה היא הליך חוקי מוכר.

בכל מה שקשור לזכויות לא-יהודים, אין הרבה הבדל בין בנימין נתניהו, אלי ישי ומיכאל בן ארי. ובעצם, גם לא עם המרכז הרדיקלי הישראלי. בן ארי כתב אתמול (א') בעמוד הפייסבוק שלו את הדברים הבאים: "בדרום תל אביב הולך ומתפוצץ הר געש מסוכן. נתניהו וממשלתו שהביאו למציאות הזאת, צריכים להציל את המסתננים ולהעביר אותם לצפון תל אביב. שם אין גזענות וסכנה למסתננים. ואם בצפון תל אביב לא רוצים אותם. אז אנא החזירו אותם לסודן, שם מסתבר יותר בטוח מדרום תל אביב."

Africa - not here 2

חשוב להתייחס לרשעות ולציניות. בן ארי, אחרי הכל, הוא אחד מאלה שהפכו את דרום תל אביב למסוכנת לפליטים. זו סחטנות מאפיונרית, מהסוג שבמדינה נורמלית היה הופך את בן ארי למוקצה מחמת מיאוס. אבל אנחנו חיים במדינת יהודים.

אבל אם בן ארי הוא איש ימין מובהק, שגזענות כזו מצופה ממנו, הרי שמה שאומר איש ה"מרכז" המובהק בן דרור ימיני דומה מאד: "בדרום תל-אביב הולכת ומתפתחת פצצת זמן. עוד מחדל ממלכתי שהולך והופך לפיגוע זוחל. אין שום סיכוי שהממשלה תצליח לפנות את עשרות האלפים שכבר נטועים במקום, והאלפים, או עשרות אלפים, שעוד יגיעו. וכאשר יש מדינה שכבר אפשר להחזיר אליה את המסתננים, כמו דרום סודן, חזקה על פעילי הקרטל שהם יעשו מהומת אלוקים, וגם ירוצו לבג"ץ, כדי למנוע את ההחזרה." ה"קרטל" של ימיני הוא ארגוני זכויות האדם: "פלנגות קרטל זכויות האדם," הוא קורא להם במשפט הראשון שלו. גם פלנגות, כלומר מיליציה פאשיסטית, גם קרטל. מבקשי המקלט הם לא מבקשי מקלט, הם "מסתננים", הם "פצצת זמן," הם "פיגוע זוחל." מסתבר שכשזה מגיע לזכויות לא-יהודים, בן ארי הפרוע וימיני הממסדי נמצאים באותו המקום עצמו.

ימיני מגונה קצת יותר, למעשה: בן ארי לא מנסה לטייח את הפשע. ימיני מנסה לטעון ש"למרות אירוע זריקת בקבוקי התבערה, התושבים הם קורבנות של אלימות המסתננים, ולא להיפך." ראו, שוב, הדו"ח של הכנסת למעלה. קשה להאמין שימיני לא מכיר אותו. קשה גם להאמין שהוא לא יודע איך נראית דרום תל אביב גם בימים כתיקונם.

אשר למדינה ש"אפשר להחזיר אליה את המסתננים" – ומה זה משנה מאיפה הם באו, הם הרי לא שייכים, הם לא באמת בני אדם, אין להם מרכז חיים שאפשר לעקור אותם ממנו – כלומר דרום סודן, ובכן, היא לא בדיוק בטוחה: היא נמצאת על סף מלחמה עם סודאן של פושע המלחמה המבוקש עומר אל באשיר, ההוא מדארפור, והאו"ם פותח מחנות פליטים חדשים לפליטים משני הצדדים.

לישראל יש בעיית פליטים חדשה. היא צריכה להתחיל להתמודד איתה. זה לא באמת מסובך: המדינה צריכה לקבוע מי נמצא פה משום שהוא פליט ומי משום שהוא מהגר עבודה בלתי מורשה. את הראשונים ישראל צריכה לקבל; זו חובתה החוקית והמוסרית של מדינה שהיתה מהדוחפות לכתיבת אמנת הפליטים אחרי מלחמת העולם השניה. גם לאחרונים יש פתרון פשוט למדי: להפסיק את ייבוא העובדים הזרים שמכניס כסף טוב לכיסיהם של כמה סוחרי אדם, ולקבוע שבעשור הקרוב המכסות לעובדים זרים ילכו לעובדים האלה, שאחרי שיוכיחו במשך מספר שנים רצון להתערות באוכלוסיה הישראלית, גם יזכו באזרחות.

זה, כמובן, לא יקרה, משום שמשמעות הדבר תהיה הכרזה שישראל היא מדינת כל תושביה, לא רק מדינת כל יהודיה. הימין היהודי – מבן דרור ימיני ויאיר לפיד ב"מרכז" לכאורה ועד פייגלין ובן ארי, שמימינם יש רק גדר תיל חשמלית – לא יתן לזה לקרות. אחרי הכל, קיומם של כמה זרים מאיים על טוהר הדם היהודי.

עוד יכולה לפרוץ פה, לא עלינו, התבוללות.

ועוד דבר אחד: שביתת הרעב של מספר אסירים פלסטיניים נמשכת, ושירות בתי הסוהר – דיווחו היום רופאים לזכויות אדם – מונע מהעצירים טיפול רפואי כדי לשבור את רוחם ואת שביתת הרעב שלהם, שהיא כזכור מחאה לא אלימה. ספק אם יש משהו המוציא את ישראל מעשתונותיה כמו מחאה לא אלימה. בין השאר, נמנע שב"ס מהעברת שובתי רעב שמצבם חמור לבתי חולים, מונע מנציגים של רל"א מלהפגש איתם, והוא מחזיק אותם בבידוד.

הערה מנהלתית: שבתי.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

70 תגובות על ”מפני חשש טומאה“

  1. אלעד הגיב:

    ברוך שובך.

  2. שמרית הגיב:

    תודה על הלינק להוכחות על האחוז הנמוך של הפשיעה בין הפליטים. נמאס לי כבר לשמוע את מקהלת הגזענות המחופשת מספרת לי כמה האפריקאים אונסים, רוצחים וגונבים. עכשיו אוכל להכניס גם סטטיסטיקה לתשובות שלי.

    • אריק הגיב:

      הייתי ממליץ לך, וגם לגורביץ, למצוא נתונים עדכניים יותר מלפני שנה וחצי שמוכיחים מגמה ברורה: הפשיעה בקרב המסתננים נמצאת בעלייה תלולה. בהצלחה.

      • אריק הגיב:

        שלא לדבר על האונס הקבוצתי המזעזע שביצעו מסתננים בנערה בת 15 ביום העצמאות.

        • הצועד בנעליו הגיב:

          מה, בוגרשוב אלה היו 'מסתננים'?

        • אריק הגיב:

          ועכשיו התפרסמה תקיפה נוספת. נראה לי שיש עלייה במגמה. רק נראה לי. כנראה שאני מדמיין.

          • אלכס ז. הגיב:

            לא ולא, אתה לא מדמיין בכלל! ברור לכל ששני אירועים שדווחו בעיתונות הם מדגם מייצג שיכול להצביע על מגמות באוכלוסיות הטרוגניות. ככה סטטיסטיקה עובד. חשבת אולי להיות מתמטיקאי?

            • אריק הגיב:

              חשבת לחפש נתנוים עדכניים יותר לפני שטרוללת פה את השרשור?

              • ניב הגיב:

                חשבת אתה להציג נתונים עדכניים יותר לפני שטרוללת את השרשור?

                וכן, נראה שנדמה לך. אם אתה לא יודע את ההבדל בין לשמוע על 3 מקרי פשע בזמן קצר ללעשות מחקר מקיף על כמות הפשעים בטווח זמן.

              • נירה הגיב:

                נו, קצת קשה להביא נתונים עדכניים כשמשטרת ישראל לא מפרסמת אותם, ומודה ש"אין בידה פילוח מדוייק וכי הנתונים מתבססים על הערכות ותחושות בלבד".
                http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1697254

                • אריק הגיב:

                  ובכל זאת הייתי מתאמץ קצת יותר. אתם יודעים למצוא משהו כשצריך אותו.

                  • גיל ב' הגיב:

                    אני לא מבין. יש לך נתונים סותרים ואתה לא רוצה לגלות? או שיש לך "תחושה" שהמספרים עלו? מי שצריך להתאמץ הוא מי שמנסה להפריך את הטענה שהועלתה.

                    בניגוד אליך, אני חושב שבשנה האחרונה המספרים ירדו כמעט לאפס ושהמוני פחטים מסתובבים ברחובות ועוזרים לזקנות לעבור את הכביש. אין לי שום נתונים לגבות את הטענה שלי אבל אני בטוח שאם תתאמץ קצת יותר תוכל למצוא אותם.

          • רונה הגיב:

            אדרבא, שיתברר שאכן המגמה בעליה, ל"מסתננים" אין אישור עבודה. מעבר לכך שזה אומר שגם עבודה לא חוקית היא עברה ותספר במניין העברות הכללי, מה זה כבר אומר אם יתברר שהאנשים האלה, שצריכים – מה לעשות – גם לאכול, פנו לסחר בסמים ולזנות? מה זה אומר אם האנשים שגרים במקומות הקשים ביותר ישראל ינהגו כפי שנוהגים במקומות הקשים ביותר בישראל?

  3. גרייף הגיב:

    שירות בתי הסוהר נותן לאנשים לגווע ברעב; סליחה, תיקון, *אנחנו* נותנים לאנשים לגווע ברעב – ואח"כ שואלים מפגינים נגד הכיבוש למה הם קוראים להתערבות בינלאומית…

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      שירות בתי הסוהר נותן לאנשים לגווע ברעב? מה זאת אומרת?

  4. יוחאי הגיב:

    יש בעיתיות מסוימת בפתרון של "לקבוע שבעשור הקרוב המכסות לעובדים זרים ילכו לעובדים האלה" משום שהוא בעצם לוקח מסתנני עבודה לא חוקיים ומכשיר בדיעבד את ההסתננות שלהם. זה דיי פותח פתח לעוד ועוד הסתננויות. אני לא אומר שיש לי פתרון טוב יותר כרגע, אבל גם הפתרון הזה לא נשמע לי מושלם.

    • מני זהבי הגיב:

      הם לא צריכים פתח לעוד הסתננויות. כל עוד אנשים באפריקה יראו בטלוויזיה כתבות מישראל, שבהן רואים בתים מטופחים, רחובות נקיים ואנשים שבעים, הם ימשיכו להגיע לכאן.
      אולי אם נעשה סוף סוף שלום ונפסיק להיות אייטם חדשותי…

      • רונה הגיב:

        אפשר גם להחליף את השם של המדינה. אולי גם להזיז אותה קצת. אפשר להתחלף עם לבנון – זה יבלבל אותם כהוגן. ואם נפתח בדרום מדינה בשם ברזיל אף אחד לא יתקרב לשם.

  5. נירה הגיב:

    לגבי הסחר בבני אדם המתנהל בישראל וה"מתווכים" המקורבים לאלי ישי שמרוויחים הון על גבם של העבדים בניגוד לחוק הישראלי:
    http://www.blacklabor.org/?p=27912
    לא הצלחתי למצוא אם בג"ץ כבר פסק בנושא.

  6. נועם הגיב:

    אם להיות הוגן, מספר התיקים שנפתחו במשטרה הוא לא מדד מושלם לאלימות, מכיוון שפשיעה קטנה לעיתים קרובות לא מגיעה לפתיחת תיק (כי הפושע לא נתפס). כמו כן לא קשה להאמין שהאכיפה המשטרתית בדרום תל אביב מלכתחילה פחות טובה מאשר למשל בצפון תל אביב.

  7. הלל לוריא-כהן הגיב:

    הדו"ח של הכנסת מוכיח בעיקר שהפשיעה שם לא מדווחת

    • ygurvitz הגיב:

      לא הבנתי. איפה ההוכחות שלך לכך שיש פשיעה לא מדווחת?

      • דוד הגיב:

        השימוש בפועל 'מוכיח' אינו מתאים, אך טענת הלל סבירה ביותר וגם אני (סמולן עוכר ישראל) מסכים איתה.

        הרי מדובר באוכלוסיה עניה, תלושה, ללא שפה, בדירות של 40 איש בחדר, חלק לא מבוטל עבר התעללות בדרכם לכאן — סביר ביותר שהפשיעה בקרבם גואה, וסביר ביותר שהמשטרה מתעלמת.

        לפי ההגיון המנחה הנ"ל, דו"ח הכנסת מלמד על האכיפה ולא על הפשיעה. בריפרוף בדו"ח עצמו מצאתי את המשפט הבא:
        > להערכת המשטרה, *עיקר* הפשיעה הפנים-מגזרית אינה מדווחת שכן אין לנמנים עם אוכלוסיית
        המסתננים ומבקשי המקלט אינטרס להתלונן במשטרה (עמ' 4, הדגשה שלי)

        כמו כן, צריך לקחת בחשבון שהם *מרוכזים* במקום אחד — די ברור שהפשיעה באותו מקום תעלה בהתאם לפיצוץ האוכלוסין, ולכן על פניו, בהסתמך על עובדה זו בלבד, יש קייס לתושבי דרום תל-אביב שטוענים לעלייה חדה בפשיעה וירידה בביטחון האישי.

        אגב, התיזה הנ"ל אינה חסינת הפרכה (כלומר, יש לה משקל מדעי). לדוגמה, סקר לא ממשלתי בקרב נשות הפליטים על אלימות מינית שספגו בישראל יכול לשפוך אור על מצב הפשיעה בקרב הפליטים. זאת לפי הנחה סמויה שישנו מתאם בין פשיעה מכל סוג לפשיעה על רקע מיני.

        • Quercus הגיב:

          מה גורם לך לחשוב ששיעור הפשיעה הלא-מדווחת באוכלוסית הפליטים גבוה משיעור הפשיעה הלא-מדווחת בשאר האוכלוסיה בדרום ת"א? (שגם היא, כידוע, לא מן העשירות, מבוססות ומתקדמות ביותר)

          • חרטא ברטא הגיב:

            זו בעיה ידועה בכל העולם המערבי שאוכלוסיות מהגרים לא חוקיים נוטים לא לפנות למערכת אכיפת החוק בשל הפחד שתוך כדי החקירה יתגלה הסטטוס הלא-חוקי והם יגורשו.

            • ירון הגיב:

              כלומר, יש הרבה פשיעה לא מדווחת של מהגרים כלפי מהגרים אחרים? ייתכן, אבל זו אינה טענת הימין ותושבי השכונה הותיקים. אלה טוענים, שהמהגרים מהווים איום *עליהם*. מכיוון שניתן להניח שפשיעה של מהגרים כלפי אזרחים ישראלים אינה סובלת משיעור דיווח נמוך, נראה שאפשר להאמין לדו"ח של הכנסת.

              • חרטא ברטא הגיב:

                לפשיעה פנים מגזרית יש גם השלכות על המעגל החיצון. נניח ויש עליה בשימוש בסמים באיזור מסוים, או סחר באנשים. מן הסתם יתרכזו לאותו איזור אלמנטים שליליים (לאו דווקא מהגרים) כגון סוחרי סמים וזנות. היות ואותם גורמים ידועים כשוחרי שלום ואוהבי אדם מעצם יסודם, רמת הפשיעה הכללית באיזור תעלה (למרות שהמבצעים של חלק מהפשעים הם לא מהגרים). מן הסתם זה מוביל לירידה בבטחון האישי של התושבים.

                כדוגמא, בארה"ב פשע של שחורים על שחורים, או היספנים על היספנים לא מדווח באותה רמה כמו בקהילות הלבנות.

                ג'וליאני הראה שכדי להלחם בפשיעה בכל העיר צריך להלחם גם ובעיקר בפשיעה הלא מדווחת שהיתה רווחת בשכונות המצוקה של ניו-יורק.

                • ניב הגיב:

                  שוב, אין פה דיבור על פליט מול פליט, אלא על הסכנה כביכול לתושבים הותיקים.

                • אלון לוי הגיב:

                  בארה"ב, פשיעה בקרב היספנים היא לא יותר גבוהה מבקרב לבנים. זה לא רק עניין של דיווח. זה גם נכון לגבי רצח, שתמיד מדווח. בנוסף, באריזונה, בה השריף של אזור פיניקס יצא במסע צלב נגד מהגרים לא-חוקיים, שיעור המהגרים בקרב העצורים על פשיעה אלימה דווקא נמוך משיעורם באוכלוסיה הכללית.

                  הסיבה לזה (מה שנכון גם בקרב היספנים בארה"ב וגם בקרב מהגרי עבודה בקנדה) היא שמי שמהגר למדינה אחרת לא מהגר כדי לבצע פשע, אלא כדי לעבוד ולהרוויח יותר ממה שהוא היה יכול להרוויח במדינה בה הוא נולד.

                  מה שגורם לקבוצות של אנשים לבצע פשע זה לא עוני, אלא היסטוריה ארוכה של איבה משטרתית. לשחורים בארה"ב יש את זה בגלל איך שהמשטרה ומערכת המשפט מתייחסות אליהם כבר כמה עשרות שנים; שחורים, גם ממעמד הביניים, צריכים ללמד את הילדים שלהם לא לסמוך על המשטרה, וזה מקל על פושעים לא להיתפס, מה שמעודד פשע. אצל היספנים אין את זה, כי רובם היגרו יחסית מאוחר, אז גם היה פחות זמן לפתח היסטוריה כזאת וגם המצב בכל זאת יותר טוב ממה שהיה בתקופת המהומות בשנות ה-60.

                  אם תל אביב רוצה שהפליטים בדרום יבצעו פשע כמו מהגרי עבודה היספנים בארה"ב, היא תדאג שהמשטרה תתייחס אליהם בכבוד. היא תעביר חוקי עיר מקלט, לפיהם אסור למשטרה לשאול בן אדם שמתלונן על פשע אם הוא מהגר חוקי או לא; היא תפטר מפקדי משטרה שמטרידים לא-יהודים; היא תעצור אנשים שמבצעים פשעי שנאה ותדאג שהם ילכו לכלא לתקופה ממושכת. אם היא רוצה שיבצעו פשע כמו במערב בולטימור, היא תמשיך עם מסע ההזנחה וההטרדה ותגלה רוחב לב והבנה כלפי יהודים שזורקים בקת"בים על גני ילדים של לא-יהודים.

                • תל אביבית הגיב:

                  אתה צוחק? אתה באמת דואג שמה בואם של הפליטים יעלה את כמות הזנות והסמים באיזור התחנה המרכזית בתל אביב?

                  הרעיון כל כך מגוחך שלא ברור לי מאיפה להתחיל להסביר מה לא בסדר. תעשה סיבוב בלוינסקי בשעות הערב ותוכל לראות בעיניים.

                  • חרטא ברטא הגיב:

                    אם אני צריך להסביר שמקומות בהן האוכלוסיה לא משתפת פעולה עם המשטרה (לא רואים, לא שומעים) רק מגבירה את המשיכה של האזור לגורמים עבריינים, אז אני לא יודע איפה להתחיל ולהסביר.

                    ברור שפשע היה נוכח בדרום תל אביב יותר מאשר בצפון מאז ומתמיד, אבל עצם קיומה של אוכלוסיה שלא מעיזה לשתף פעולה עם המשטרה (פן יבולע לה מהמשטרה עצמה, לא רק מהעבריינים) גורמת לכך שרמת הפשיעה תעלה.

      • הלל כהן הגיב:

        מעניין שאתה מבקש ממני הוכחות כשכל הנקודה שלי היא שאת המידע הזה קשה לתעד. אני ממליץ מאוד לבלות קצת בדרום ת"א לדבר עם האנשים ולראות בעצמך, אבל גם מהמחשב אפשר להפעיל קצת קומון סנס: מבקשי מקלט מפחדים מהרשויות הישראליות ובפרט מהמשטרה. אגב, האמון הכללי במשטרה בשכונות הכי דפוקות (כלומר גם אצל השכנים היהודים) לא גבוה במיוחד. ואם לפנות לשמאלן שבך שאולי לא רוצה להאמין שהפשיעה שם גבוהה – הקורבנות הכי גדולים של זה הם האפריקנים עצמם, ולהתעלם מזה זה לפגוע בהם.

    • נמרוד הגיב:

      הדו"ח בעצמו קובע שאם יש פשיעה לא מדווחת, כנראה שמדובר בפשיעה פנימית בקרב אוכלוסיית המהגרים (מה שאכן הגיוני). אבל איזו סיבה יש שפשיעת מהגרים כנגד מקומיים שלא תדווח?

  8. יובל א הגיב:

    כל הויכוח על כמות הפשע הנוכחי הוא אחיזת עיניים. הרי כל עוד מבקשי המקלט אינם זוכים לשימוע ומוכרים כפליטים, ובהינתן שמשרד הפנים מכביד את ידו ולא מחדש אשרות למי שיש, נוצרת מצוקה נוראה. והמצוקה תוליד פשע. הדרך למנוע זאת היא למנוע את המצוקה – תנו להם לעבוד!

  9. אורן הגיב:

    לא הבנתי מה הבעיה עם האמירה של המפכ"ל על פשיעה צפויה. בכל מקום שמצטברות אוכלוסיות חלשות יש נטיה לפשיעה, זה לא טריק חדש או אפריקאי. זה לא התפקיד של המפכ"ל לכסתח על פשעי הממשלה ולומר מה ההצעה שלו למדיניות דמוגרפית בישראל, התפקיד שלו זה למנוע פשיעה.

  10. אמנון הגיב:

    יש מסמך עוקב מעודכן יותר, מחודש מאי 2011. מתוך המבוא:

    "נתוני הפשיעה של מסתננים ומבקשי מקלט נותרו נמוכים לעומת הנתונים באוכלוסייה הכללית, כפי שנמצא בבדיקה הקודמת. עם זאת, יש גידול מסוים בתופעות פליליות מסוימות באוכלוסייה זו.

    במקביל, הנתונים מצביעים על עלייה בעבירות של מעסיקי מבקשי מקלט הקשורות לאי-קיום חוקי העבודה וחוקי המגן, וכן על אי-התמודדות של רשויות המדינה עם אלימות כלפי מבקשי מקלט ועם עבירות רווחות בקהילה עצמה, כעבירות בתוך המשפחה."

  11. איתי הגיב:

    יוסי, הייתי שמח למאמר תגובה (כהסטוריון) לראיון של ארי שביט עם פרופ' בן ציון נתניהו שהתפרסם היום שוב.

    http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1694581

  12. מילואימניק הגיב:

    בן דרור ימיני הוא עיתונאי מצ'וקמק, שבגלל חוסר ביצים/יכולת לעשות עבודה עיתונאית אמיתית מעדיף לשכשך בביצת הפופוליזם וההפחדה הקולקטיבית בשביל לזכות בעוד כמה מחמאות מטוקבקיסטים עם שאריות רוק בזווית הפה.

    עצוב וחבל שכך נראית העיתונאות בישראל 2012.

    • חיליק הגיב:

      בן דרור ימיני זה שם בדוי. מדובר למעשה בתוכנה שמחוללת מאמרי דעה לפי דרישה, ולראיה החזרה התכופה על "מיעוטוקרטיה", "פיגוע זוחל" ו"היא הנותנת", והעיסוק האובססיבי ב"הארץ" ובמידת הציונות של כל מי שאינו "בן דרור ימיני".

  13. ש.ב הגיב:

    ת'כלס, לא הייתי נתלה יותר מדי במחקר הזה של הכנסת או בסטטיסטיקות של פשע בכלל. אני לא יודע מה הייתה המתודיקה שם, אבל לעיתים קרובות הסטטיסטיקה היא לא של פשיעה אלא של מעצרים, פתיחת תיקים או הרשעות. מה שאומר שהסטטיסטיקה משקפת בעיקר את המוכנות של המשטרה להתעסק עם הפשיעה וכידוע לנו, יש מקומות שהמשרה לא נוטה להתעסק איתם.

    כל קבוצה ענייה ומוזנחת מועדת לתרבות פשע ואפריקאים הם בני אדם כמו כולם. משום מה, התעסקות בכמה פשע יש בקרב מרוקאים לעומת אשכנזים כבר לא תקין פוליטית, אבל אפריקאים או ערבים לעומת יהודים כן.

  14. יעל הגיב:

    כתושבת השכונה אני יכולה לומר שהפוסט שלך (שלא כבדרך כלל) הוא פשטני. כשתושבים מפגינים נגד הפיכת שכונתם הקטנה למקום מפלט לאלפי בני אדם זה לא גזענות. כשקשה ללכת ברחוב בלי לסתום את האף כי אין להם איפה לחרבן מלבד בחצרות הבתים, זה לא גזעני להפגין על כך. זה גם לא גזעני לומר שרמת הפשיעה עולה. אולי ביחס לאוכלוסיה אחוז הפשיעה הוא נמוך (ולדעתי הרבה השתנה בשנה האחרונה), היא עדיין מרוכזת באיזור קטן גיאוגרפית. וכאישה אני יכולה לומר שלהסתובב ברחוב ש90% מהאוכלוסיה בו היא זכרית, זה מפחיד. בלי קשר לצבע העור.

    • Tim הגיב:

      לא נראה לי שאותה בחורה אמריקאית באיטליה שקשקה מפחד כשפסעה הרחוב שבו 100% אוכלוסיה היא זכרית.

    • תל אביבית הגיב:

      יעל, הגזענות פה מיוחסת לבן ארי ולימיני, לאו דווקא לתושבי השכונה. ברור שיש בעיה בשכונה ללא קשר לגזענות.

      • יעל הגיב:

        מהניסוח של הפוסט לא כל כך ברור למי מיוחסת הגזענות. אבל זו לא טענה חדשה. גם באסיפות תושבים בעבר, כשתושבים ותיקים דיברו על הקשיים שנוצרו עם עומס הפליטים, הם חטפו ביקורת שמדובר בגזענות. כמובן שזו ביקורת שחוטאת בגזענות בעצמה.

  15. אור שחר הגיב:

    מצוין. ברוך השב.

  16. עדו הגיב:

    כתבתי את זה גם במקום אחר, אז מרוב עצלות אני אעשה העתק הדבק:
    פעם אהיה דווקא פרקליט השטן לשם שינוי:
    א. יש גבול לכמות המסתננים שישראל יכולה לקלוט, אולי אלף אולי מיליון אבל יש גבול. מה נעשה עם נעבור אותו? מי אמר שדווקא המסתנן המיליון ואחד צריך להישלח ריקם?
    ב. אם אנחנו נגד הפרת חוק ונגד קריצות ועבודה בעיניים כשזה מגיע לאפליה נגד העם הנבחר אז גם ההיפך נכון, למה פתאום החוקים שאוסרים כניסת מסתננים לא תקפים יותר?
    ג. עד כמה שזה עולה לי בבריאות, יש משהו בדברי הימין הקיצוני, מאד נוח להיות בעד הפליטים כשאתה גר ברמת אביב והם בפלורנטין. לא בטוח שאם הפליטים היו מסתובבים באזורי חן הם היו מקבלים יחס יותר טוב מתושבי השכונה.
    ד. הכי חשוב, הפליטים לא מגיעים אלינו מסודאן, הם מגיעים ממצרים. אני לא חושב שכישראלי יש לי זכות להעלות אותם על משאיות ולזרוק בלבנון, אז למה המצרים יכולים להעביר את הצרות שלהם לישראל? למה בעצם רע להם כל כך במצרים שהם עוברים אותה לכל אורכה כדי להגיע לכאן? אגב, מה היה קורה לפליטים כאלו שהיו בונים רפסודה ומנסים להפליג לאיטליה? גם שם כבר יש מחנות עבורם.
    ה. באופן אישי אני חושב שהיחס צריך להיות כמו לחם – רך מבפנים וקשה מבחוץ. את אלו שהגיעו צריך לקבל אבל לחסום נסיונות הסתננות נוספים, זהו החוק ואין סיבה שמי שהיה חוצפן ונועז מספיק יצליח לעקוף אותו לעומת מי שניגש לדלת הראשית וביקש להיכנס.

    • ניב הגיב:

      א. אז עדיף שנהיה כמו בסרט "ברזיל" ונעשה הכל לפי הביורוקרטיה הקדושה ללא כל אנושיות והגיון?

      ב. למה אתה מתכוון? זה היה לא ברור. יותר מדי שלילות.

      ג. אני לא גר בצפון תל אביב. ולא בשום שכונת יוקרה, וראה איזה פלא, אפילו לא בתל אביב. אני עדיין תומך בזכותם של אותם אנשים לברוח מהמקומות בהם הם חשים מאויימים. זה ש"נוח" להיות נדבן כשיש כסף זה אולי נכון אבל:
      1. באופן אירוני, כשיש כסף רוב האנשים מפסיקים להיות נדבנים.
      2. יש מספיק לא עשירים שמנסים לתרום.
      תרגם את זה לפליטים.

      לא בטוח שאם היתה להם רמת חיים סבירה ודרך לקיים עצמם בכבוד ולא להיות ברמת עוני מחפירה הם היו מגיעים לדרך הפשיעה או להיות מסריחים מהקקי של עצמם ברחובות(לפי יעל)

      ד. הם כנראה היו מתים בדרך על הרפסודה. נירה כבר ענתה על זה לפני הרבה מאוד פוסטים:
      הם יכולים להמשיך לכל גבול יבשתי אם הם ממשיכים לא להרגיש בטוחים במדינה הבאה.

      תאר לך שאתה לא מרגיש בטוח בישראל ואתה רוצה לברוח, נניח ותאלץ לעצור בלבנון או סוריה, האם תגיד שזה הגיוני שאתה חייב לעצור שם כי זה הגבול הראשון על אף שאתה יודע מה יקרה לך אם תשאר שם כיהודי, ועוד ישראלי?

      ה. טיעונים הגיוניים, חזרו!
      גודווין, אני בוחר בך!
      גודווין, השתמש באזכור ליהודים לפני תקופת השואה.
      it was super effective.

      זה נורא. במיוחד כשאני קורא את זה מאנשים שמדברים הרבה על השפעת השואה עליהם ועל תחושת ה"יהדות" שלהם, גם אם לא יהדות דתית, בעקבותיה.

      • עדו הגיב:

        א. לא, אבל כל בירוקרטיה מעצם טבעה היא קצת לא אנושית – גם כשאתה מחכה לאישור מאיזה מוסד ואתה אזרח מכובד במולדתך. ככה זה
        ב. לא הבנת? אז יותר בפירוט – אנחנו יודעים לזעום על כפל השפה של הימין בשטחים שמטה את החוק איך שבא לו, אז למה פתאום מותר לכופף את החוק ולהלבין את ההסתננות של אדם שלפי חוקי המדינה הוא עבריין ומהגר לא חוקי?
        ג. אם אתה לא גר בתל אביב אתה לא רואה פליטים מול העיניים. הבעיה היא לא שלאנשי רמת אביב יש כסף אלא שהם יכולים להיות נורא מצפונים כי לא הם צריכים לחיות עם הפליטים (להבדיל מיעל שהגיבה כאן)
        ד. עכשיו אני לא ממש הבנתי אותך. יש פליטים שמהגרים מאפריקה לאיטליה ושם לא ממש מתייחסים אליהם במאור פנים, גם האיטלקים וגם שאר מדינות אירופה לא ממש מרוצות מזרם הפליטים מאפריקה ומדובר במדינות גדולות מישראל עם פחות בעיות בטחוניות.
        ולגבי הסיום – זה מה שכתבתי בסעיף ד' אם בעקבות המהומות במצרים היו מגיעים אלינו *מצרים* נרדפים הייתי בהחלט בעד לקלוט אותם לפחות זמנית כדי להציל אותם מהסכנה. הפליטים האלו הגיעו מסודאן למצרים. כלומר ניצלו מהסכנה, למה הם הופכים להיות מבעיה של המצרים לבעיה שלנו?

        • שי ל הגיב:

          אולי גם באיטליה לא מרוצים, אבל שם מכירים באחוז מסויים מאותם אנשים כפליטים וזה כולל זכות להישאר ולעבוד כול עוד הם מוגדרים ככאלו.
          הנה כמה מספרים, לקוחים מדוחות האו"ם לגבי אחוז הכרה בפליטים מאריתראה ב2010 (כלומר נעשה ב2011):
          גרמניה 97%
          שוויץ 97%
          ארה"ב 90%
          בלגיה 75%
          בריטניה 71%
          צרפת 56%

          ישראל 0%

          לא חסר פה מספר בישראל. פשוט הכירו במספר חד ספרתי של אנשים.

          כלומר גם שם לא מכירים בכולם ולא מרוצים מהענין, אבל לפחות מכירים בחלק ויש מכסות מסודרות. בישראל לא טורחים לבדוק את המעמד שלהם כי זה אומר לתת להם זכויות.

          לגבי המעבר מפה למצרים, בגלל שמצרים עדיין נשקפת להם סכנה, בין השאר החזרה לאריתראה או דרום סודן. אמנת הפליטיםפ שישראל היא המיוזמות שלה וחתובה עליה, כלומר יש לה התחיבויות חוקיות לנושא, מגדירה את זה לא על פי הגבול הראשון אלא על פי המקום הראשון בו הם יהיו בטוחים.
          אולי מה שמנסים לעשות פה הוא לגרום להם לא להיות בטוחים כדי שימ שיכו הלאה. אבל זה לא הופך אותנו לבסדר בשום צורה.

        • ניב הגיב:

          א. אז אתה אומר לי "אבל זה המצב. בעסה"..?
          ב. אנחנו יודעים לזעום בגלל שישראל מפרה את החוק הבינלאומי ואת ההצהרות של הממשלה בעניין ההתנחלויות.

          על אותו משקל אנחנו זועמים כי ישראל מפרה את אמנת הפליטים(שהיא הייתה גורם מרכזי בהקמתה, עקב השואה). אמנת הפליטים מאפשרת לכל פליט לעבור גבולות עד שימצא מקום שבו יוכל להיות בטוח.

          ג. ראיתי כמה קליטות בחיי בישראל ולמדתי על מספיק אחרות. בכולם הייתה השפלה של האוכלוסיה הנקלטת ויחס מזלזל שלאחר מכן הוביל לזעם בקרב אותה אוכלוסיה וניתוק של הדור הראשון. מה שגרם לעוד זלזול וצקצוק מצידנו ונתונים על כמה העליה הזו פוגענית ובעייתית לישראל. עוד גזענות ועוד דחיה מצד המקומיים גורמת הסתגרות של קבוצות חדשות, מורידה את רמת השייכות ומעלה את הפשיעה.
          ד. קרא את מה שאמר שי.
          ה. אתה כן, ייתכן וישראל לא היתה מתייחסת אליהם במאור פנים עקב כל אותם ארועים אחרונים. האם היו חייבים להשאר בישראל כי היא הגבול הראשון שלהם? לא. הם היו יכולים להמשיך לעבר סוריה\לבנון\ירדן. עד למדינה בה באמת היו מרגישים בטוחים, שוב, אנחנו כתבנו את החוק הזה.

    • חיליק הגיב:

      א. יש גבול לכמות המסתננים שישראל יכולה לקלוט, אבל משום מה יש לי תחושה שלא היה גבול לכמות יהודי (הכנס שם כאן)סטאן שהיו נקלטים כאן בשמחה רבה, וגם לא לכמות הפליטים השוודים שהיו מבקשים כאן מקלט.

      ג. ת"א לא כזו גדולה כמו שנדמה לאנשים שחיים מחוץ לה, וגם מי שלא גר בשכונת שפירא רואה כל יום לא מעט פליטים. נכון, לא בטוח שהם היו מקבלים יחס אחר באזורי חן. הגזענות של המיינסטרים היהודי-ציוני לא מוגבלת גיאוגרפית.

      ד. מצרים כמדינה לא מעלה פליטים על משאיות וזורקת אצלנו. אם אני לא טועה, הם נרדפים שם על רקע דת וצבע עור. לא הבנתי מה הנקודה עם איטליה.

      ה. בשביל זה צריך שהמדינה תקיים הליך מסודר ותבדוק מי פליט ומי לא, ובמידת הצורך תודיע לעולם שאין לה אפשרות לקלוט פליטים נוספים ותבקש עזרה. כל עוד הממשלה מעדיפה לעורר שנאה למסתננים ולא להתייחס לבעיה, זה לא יקרה.

    • עומר הגיב:

      סופסוף תגובה מציאותית. נורא קל להיות הומני ולהיצמד לאידאות כשזה לא משפיע ישירות על החיים שלך. האם תושבי דרום תל אביב צריכים להתנער מהמוטיב הגזעני של בן ארי ושות' ולהתמקד במדיניות קליטת הפליטים/מהגרי עבודה של מדינת ישראל? בהחלט כן, אבל האם אפשר להאשים אותם בכך שהם נאחזים בח"כים היחידים שמנסים לעזור להם (למרות שזה מהסיבות הלא נכונות וכו')? נראה לי מקרה קלאסי של מטרה שמקדשת את האמצעים כשאתה חי בשכונה שמתמלאת באוכלוסיה חלשה שמעצם מעמדה הלא חוקי והמאבק הקיומי היומיומי שלה, אינה בדיוק בעלת זיקה לתושבים המקומיים ולאיכות החיים בעירם.

      • ניב הגיב:

        מה שאמרת עכשיו מקביל ללדרוך על ג'וק ואז להאשים אותו שהוא מלכלך לך את הסלון.

        ח"כ בן ארי וחבריו מעודדים שנאה, גזענות, פחד מזרים… you name it.

        הם לא מציעים פתרון הגיוני, רק אחד שכולנו יודעים שהוא
        א. לא בר ביצוע
        ב. בעייתי מבחינה מוסרית וhasbaraתית

        זה לא נקרא לנסות לעזור לאותם תושבי שכונה, זה נקרא לרכב על מצוקתם של תושבי השכונה בשביל מטרותיהם ובשביל אהדה מקהל הבוחרים שלו.

      • תל אביבית הגיב:

        תושבי דרום תל אביב פועלים כל אחד על פי מצפונו. מי שחושב שלזרוק בקבוקי תבערה לתוך דירות בהן אנשים ישנים בוחר בדרך אחת, מי שמנסה לעזור לשכנים החדשים שלו להסתדר בוחר בדרך אחרת.

        אתה מניח שהם צריכים לבחור באלימות בגלל שהם מרגישים את הבעיה באופן חריף יותר. האם אתה באמת חושבת שאלימות היא הדרך לפתור בעיות?

        • עדו הגיב:

          בבקשה לא לשים לי מילים בפה. כתבתי בצורה ברורה מה אני חושב – אני חושב שאם רחובות רמת אביב ואזורי חן היו מתמלאים באנשים כהי עור שיושבים שם באפס מעשה, עושים צרכים במקומות ציבוריים (כי אין להם ברירה) וכן הלאה, היית רואה התנהגויות מאד לא מנומסות גם בשכונות האלו. זה קל מאד להיות מצפוני (ולהחזיק עוזרת בית זולה וצייתנית מסודאן) כשמישהו אחר סופג את התוצאות.

  17. אלכס הגיב:

    הפתיע אותי לראות באחת הטבלאות בדו"ח שבקישור, כי בממוצע ל-1 מכל 15.9 תושבי ת"א נפתח בשנים האחרונות תיק פלילי. זה המון.

  18. גיל הגיב:

    תבוא ברכה על הפלסטינים על שמצאו איך למחות נגד הכיבוש בצורה שמדינת ישראל לא יכולה להכיל.

  19. א הגיב:

    שלום יוסי. תודה על הפוסט.
    אני מוצא שכל הדיון (בעיתונות, וכאן) מפספס נקודה עיקרית – ההתאמה (השגויה) בין שמאל ("פרו-פליטים") וימין (בעד תושבי השכונה). ההתאמה נוצרת *במודע* על ידי חיזוק החיכוך, ולשם כך (ומסיבות "טכניות" אחרות, כמובן) פליטים מוסעים מהכלא ומהגבול ומורדים בגן לוינסקי חסרי כל, חסרי עתיד, חסרי הווה. ממש כדי לייצר את האלימות והפחד, והאלימות משני הצדדים מחזקת את הימין (בדומה להפקרת תושבי שדרות ומיקום כיפת ברזל שאתה מרבה לכתוב עליה כאן). העמדה השמאלית/הומניסטית/ביקורתית חייבת להיות, לדעתי, חשיפת הקשר הזה (מצטער על הדיבור הזה, אבל זה אשכרה ככה) ועמדה מול התנהגות המדינה/הממשלה, כלומר, בניית נוהל כבכל מדינה מתוקנת לקבלת מעמד פליט/הגירה, עמדה שהיא לא רק "פרו-פליטים", היא במפורש תמיכה בתושבי השכונה. התפיסה שהמשחק הוא פליטים-שמאלנים נגד תושבי שכונה-פטריוטים היא בעוכרי כולם, ולא משנה מאיזה צד כותבים את המאמר. חשוב להבהיר שתמיכה בתושבי השכונה לא מסתכמת בשנאת זרים.

  20. הערה מנהלית הגיב:

    שלום יוסי,

    לעדכנך שתיבת ה"רישום מנוי לפוסטים" לא עובדת גם בכרום וגם באקספלורר.

    תודה רבה על כתיבתך – מאוד מעניינת.

  21. שי ל הגיב:

    פוסט חשוב.
    הנה עובדות נוספות שמראות מה המצב האמיתי בניגוד להסתה ולדמגוגיה מטעם הממשלה.
    http://www.amnesty.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/Anti%281%29.pdf

    • שי ל הגיב:

      הבהרה. המידע לקוח משנת 2008 שהתחילו להילחם נגד החוק שלצערנו עבר בנוגע להסתננות. אבל בעוד שהתרחש גידול מסוים במספר הפליטים מאז העובדות נותרו כשהיו והמספרים לא התשנו דרסיטית אלא מדובר בהבדלים של אלפים ולא מעבר.

  22. שניאור הגיב:

    תכלס: כתוב ״כל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר על רחמנים״
    כלומר אירגוני השמאל ה״יפי נפש״ שונאים
    1: יהודים דתים-דת.
    2: יהודים של ארץ ישראל יהודית/כלומר קדושה/ ימנים..
    3: את עצמם / המסורת והדת שאליה הם שיכים..

  23. דרור הגיב:

    אם האום שאתה כל כך מעריץ מקים מחנות פליטים שאתה כל כך מוקיר , אז למה לא לשתף פעולה עם המחנות פליטים הנפלאים האלה ולהעביר אליהם את הסודנים?

  24. דרור הגיב:

    "לישראל יש בעיית פליטים חדשה. היא צריכה להתחיל להתמודד איתה. זה לא באמת מסובך: המדינה צריכה לקבוע מי נמצא פה משום שהוא פליט ומי משום שהוא מהגר עבודה בלתי מורשה"
    יש לך מושג בכלל כמה הליך כזה יכול להימשך? הרי כבר נכתב שלישראל אין מספיק פקחים שהתמחו לתשאל את המסתננים , ועוד תחשוב שעד שתיבנו הגדר יכנסו לכאן עוד עשרות אלפים שיגדילו את העומס . הליך כזה יכול להימשך שנים .

    • ניב הגיב:

      מתי ראית מישהו אומר שזה הולך לקחת דקה? הוא אמר שהפתרון לא כולל בתוכו יותר מדי סתירות.

      יש משבר במדינה מסויימת בעולם. בתקופה שבה הכל גלובלי זה אומר שיש בעיה בעולם עצמו. אם יש בעיה במקום שהוא לא אצלך, אתה צריך לנסות לעזור.(נניח, האיטי) בדיוק כמו שאתה מצפה שאם לך תהיה בעיה אנשים יבואו לעזור לך(ראה ערך השרפה בכרמל).
      אם תבוא ותחליט שאתה לא עוזר, למה שמדינות אחרות ירצו לעזור לאותם פליטים? ואז אנחנו כבר יודעים מה קורה.

      עזוב את זה, למה שהן ירצו לעזור לך בזמן שאתה בבעיה?

      • דרור הגיב:

        להאיטי שלחנו כח קטן וסמלי בשביל לעזור להם , לא הבאנו לפה 100 אלף האיטים "עד הודעה חדשה".

        ההליך איבחון אכן יקח שנים רבות , שנים שבהם חייהם של תושבי דרום תל אביב יהיו שחורים משחור , אבל את גורביץ' זה לא מעניין, הוא הרי לא תושב דרום תל אביב .

  25. ו. חיים הגיב:

    יופי, עד מאמר לאוסף "איים בזרם", שהרי שמאלן ישראל איננו חלק מהחברה כאן, הוא אי והפעמונים לא מצלצלים לו אף פעם.

    ראשית, העמדה הרשמית של השמאל הישראלי בנושא הפליטים אינה ניתנת להגנה, אי אפשר יהיה לשכנע אף אדם בעולם, ישראלי או בורמזי בכך ששטף משמעותי של עניים מרודים, חסרי כל המגיעים מבחינתו מעבר להרי החושך יגיעו לשערי ארצו מדי יום והוא יקבל זאת בשלוות נזיר זן. זה פשוט מגוחך.

    העמדה שגורסת, "קודם כל ניצור מנגנון סלקציה" המניחה במובלע שלמישהו מהאנשים הללו יש ניירת מסודרת, נשמעת אידיוטית במקרה הטוב וצינית להגעיל במקרה הפחות טוב.

    ההתכחשות לעובדה שקהילת פליטים ענייה תעלה את הפשיעה פשוט מטומטמת. שעניים מגרדים את תחתית הסיר עם סכין קפיצית, זה אך אינושי ומי שלא רואה זאת היום יראה זאת מחר.

    המוטיבציה לעמדות הללו היא כנראה באמת החור השחור בתודעה השמאלית, ישנה תפיסה ביזארית(אותה מציין גם גורביץ) לפיה זרם הפליטים יחייב את ישראל להתמודד עם האקסלוסיביות האתנית שלה. מרי לה פן מתפקעת מצחוק בפינה.

    מהגרים, בהסטוריה האינושית לפחות תמיד דחפו את הפוליטיקה ימינה לעבר הקסנופוב היותר גדול, כך יקרה גם בישראל, השמאל הישראלי בגישתו הבדלנית רק דוחף את העגלה מהר יותר. מעניין אם בבחירות הבאות לעיריית תל אביב כבר יהיה מועמד שירכב על הגלים הללו, מישהו שיבטיח "לנקות את הרחובות", "להגן על הדרום מהפלישה".

    אופס, המרק תיכף נשרף, ואז מה יאכלו בלוינסקי? מרק כעמדה פוליטית. אני חושב שהביטוי "למרק את המצפון" קיבל משמעות חדשה לגמרי.

  26. נ.פ. הגיב:

    אופס! הסודנים אנסו כמה דקות לפני כן בצורה אכזרית בחורה אחרי ששדדו אותה ואת בן זוגה, אה וכן, המשטרה מדווחת שהם אחראים ל 40% ממקרי הפשיעה בישראל

  27. יוני הגיב:

    אני כבר לא יודע מה אפשר להגיד. כמו הילד שצועק המלך ערום. המדינה הזאת זו המדינה שלנו. (היחידה).זהו. אנחנו לא צרכים להתאבד דמוגרפית רק בגלל שזה מצטייר כ יפה והרואי. זה לא משנה בכלל מה רמת הפשיעה של המסתננים. הם לא צרכים להיות כאן.אם אנחנו לא נתעשת, לילדים שלנו לא יהיה עתיד. כי כמו שבדרום תל אביב יש אזורים שאתה לא רואה שם אף ישראלי. אז ככה תהיה כל שאר מדינת ישראל שבעצם תהפוך להיות אריתריאה 2. אני לא מבין בכלל את מה שאתה כותב. נניח שעושים בחינה מי פליט ומי לא. ויש בן אדם שמחליטים שהוא לא פליט. למה אי אפשר לגרש אותו? למה שהוא יעבוד כאן? למה שהוא יתאזרח כאן? על איזה בסיס? באיזו זכות? ובנושא שביתת הרעב. אני רוצה לומר שיש במדינה חופש אכילה. אתה רוצה תאכל. אתה לא רוצה אל תאכל.