החברים של ג'ורג'

תיקון (קצר)

שלשום כתבתי כאן, בעקבות פחות או יותר כל כלי התקשורת שהתייחסו לנושא, שהאנשים שהשפילו את צלמת הניו יורק טיימס לינזי אדאריו היו חיילים. הוקרא דביר הפנה את תשומת לבי הבוקר לכך שמחסום ארז לא מאויש ע"י צה"ל אלא על ידי מנהלת המעברים, גוף של משרד הבטחון שמאויש על ידי מאבטחים אזרחיים. לאחר שורה ארוכה של טלפונים, המסקנות הן שדביר צודק: דובר צה"ל אומר שלא הוא אחראי על המחסום ושהוא לא מאויש על ידי חיילים, ואני עדיין מחכה לתגובה ממשרד הבטחון, שמתזז אותי בין כמה וכמה גופים שלו, כדי לברר מי אחראי עליו בכל זאת.

אז, בינתיים, המסקנות הן שמי שהשפיל צלמת של הניו יורק טיימס כחלק מתרומתו למלחמת ה-Hasbara לא לבש מדים ולא יוכל לתרץ את ההתנהלות שלו בכך שהיה צעיר וטיפש, אלא אשכרה קיבל משכורת ממדינת ישראל. המשך יבוא, כשאקבל תגובות.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

30 תגובות על ”תיקון (קצר)“

  1. עדו הגיב:

    מצד שני לא מדובר על מישהו שאני חייבתי אותו ללבוש מדים ולעמוד במחסום.
    איכשהו יותר נוח לי שאזרח אחראי לזה.

  2. א.ה. הגיב:

    טוב שאתה כותב על זה, אבל מה חדש באזרחים עובדי מדינה שמשפילים עיתונאים/אקדמאיים/סתם זרים? זה קורה בנתב"ג לעיתים קרובות מאד.

  3. א' הגיב:

    והאזרחים האלה הם בטח עובדי קבלן בשכר מינימום, בישראל כמו בישראל.

  4. יהושאפט הגיב:

    גם חיילים מקבלים משכורת מהמדינה, לא?

  5. ליאור הגיב:

    פרסום מידע שאינו אמת? צ'ק
    הטלת פגם במוסדות ישראל? צ'ק
    בעוד קריאה שנייה ושלישית הפוסט הקודם שלך יהיה חשוף לתביעה בסכום כספי נכבד וחובת פרסום תגובה (בכל אורך) מצה"ל. ההתבססות שלך על העיתונות העולמית, שביצעה הנחה סבירה בהחלט אם לא טרחו לוודא אותן, לא תפטור אותך מעונש פוטנציאלי בנושא, ולכל הפחות תזכה לאכלס בבלוג שלך את התגובה של דובר צה"ל. איזה זין יא-אללה.

  6. Mux2000 הגיב:

    אני לא יודע איך זה היום, אבל בזמני (סביבות אלפיים, אלפיים ואחת כזה) זה נעשה על ידי ג'ובניקים חסרי הכשרה. אני יודע כי עשיתי את זה. אחת הטראומות המטורפות של שירותי הצבאי

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מבחינת החוק הבינלאומי, אין שום הבדל. אם אתה מוסמך על ידי מדינה מסויימת לפעול בשמה, גם אם אתה חברה פרטית, המדינה נושאת באחריות לנזק.

    • נירה הגיב:

      אתה בטוח בזה? כי בדיוק ישראל חסון הסביר לערוץ 7 שיש צורך להשאיר את ניהול "עיר דוד" בידי עמותת אלע"ד כי "במידה ואכן יילקח המקום מידי עמותת אלע"ד והמדינה תבצע במקום חפירות ארכיאולוגיות, עמותות כמו "שלום עכשיו" יצלמו את הדבר ויעבירו אותו למשפט בבית הדין הבינלאומי בהאג כחפירות של מדינה במקום כבוש, מהלך האסור על פי החוק הבינלאומי, ובכך יבקשו לסבך את מדינת ישראל באפיק נוסף".
      אם אתה צודק אז מישהו צריך לעדכן את ח"כ חסון.
      http://www.inn.co.il/News/News.aspx/227110

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        בקטע של ארכיאולוגיה זה פחות מובהק, כי חפירות ארכיאולוגיות זה לא בדיוק משהו שמזוהה עם אחד מתפקידי המדינה.

        לעומת זאת, ביקורת גבולות, שיטור, גביית מסים וכיו"ב – כן. גם אם אתה מפריט את זה, אם הגוף אליו זה הופרט פועל במסגרת הcapacity שלו ובהנחיית המדינה, במיוח עם הוא משתמש במדים רשמיים שמעידים על "סמכות נחזית", האחריות על כל נזק שהוא גורם לצד שלישי היא על המדינה ולא על הקבלן.

        וכל היתר נמצא בilc draft

    • א.ה. הגיב:

      וממשלת ישראל הרי ידועה בכבוד שהיא רוחשת ל-"חוק הבינלאומי". פחחחח.

  8. אזרח הגיב:

    בזמנו יצאו כתבות על הפרטת מחסומים, ופלשתינאים – כמו גם ארגונים שונים – טענו שעדיף שיהיו חיילים במחסום. על החיילים הייתה יותר ביקורת, ולפעמים הם גם היו מילואימניקים, שנחשבים יותר שקולים.

  9. איליה הגיב:

    אני קצת off the topic אבל אני לא מצליח להירשם כדי לקבל עידכונים במייל. אם תוכל לכלול אותי ברשימת התפוצה, אשמח מאד. (המייל רשום בפרטי המגיב)

  10. מני זהבי הגיב:

    אוף-טופיק, אבל לא לגמרי:

    "שלושה שוטרים נפצעו קל בעימותים בכניסה לשועפאט
    הפלסטינים מוחים על הכוונה להחליף את המחסום במקום במחסום גדול, שחלקם מאמינים כי הוא עלול לגרום להם עיכובים נוספים בכניסה והיציאה מהמחנה"
    (http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1582112)

    אחד הטיעונים החביבים על אנשי ה-hasbara בנוגע לבעיית הפליטים הפלסטינים הוא האשמת מדינות ערב (והרש"פ) שהן לא פירקו את מחנות הפליטים בשטחן ולא איפשרו לפליטים להשתלב בארצות מגוריהם בתור אזרחים מן המניין. מצד שני, שועפאט הוא מחנה פליטים הנמצא מאז 1967 בשטח שישראל טוענת לריבונות עליו. אה…

    עד

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אבל תושבי מזרח ירושלים יכולים להוציא ת.ז. ישראלית ולהשתלב בישראל "בתור אזרחים מן המניין".

      • מני זהבי הגיב:

        עד כמה שזכור לי, הם זכאים למעמד של תושבי קבע, לא לאזרחות. כמו"כ, הקמת מחסומי קבע ע"י המדינה על-מנת להגביל את תנועתם של חלק מתושביה היא לא בדיוק ניסיון לשלב את אותם תושבים בחיי המדינה.

        • שחר הגיב:

          הם זכאים לאזרחות, אבל הם לא מעוניינים בה. אפשר להבין אותם

          • חיים ו. הגיב:

            אם כך, אפשר להבין גם את ישראל.

          • גיל ב' הגיב:

            מה ההבדל? כל עוד הם לא נוסעים לחו"ל וצריכים דרכון ישראלי, או רוצים להצביע לכנסת, תושבים הם כמו אזרחים. ויש להם תעודות זהות ישראליות, אבל לא כחולות.

            • רוזנברג הגיב:

              כמו אזרחים, רק בלי תכניות מתאר, אישורי בניה, לחץ מים, חיים תחת שלטון עמותות מתנחלים, ומטרונספרים בכל דרך. "כמו" אלק.

              • רוזנברג הגיב:

                וילדים נעצרים בלילה שלא כחוק. אבל עמותת-קדמן רק שולחת מכתב תמיהה מנומס לשוטרים, כי בסה"כ אלו בליינד עבריינים.

              • גיל ב' הגיב:

                זו לא הנקודה. נראה לך שהם היו מקבלים יחס יותר טוב אם היו אזרחים? העניין הוא שמישהו למעלה טען שאפשר להבין את המחסומים אם הם תושבים ולא אזרחים.

                • חיים ו. הגיב:

                  זה ממש אבסורדי שאנשים לכאורה אינטליגנטים משקרים לעצמם כלכך בקלות.

                  יש הבדל עצום, אם הם היו אזרחים הם היו מצביעים לעירייה (שלא לדבר על הכנסת). בדיוק כמו החרדים, גם לא ציונים גדולים, אבל משתתפים במשחק הפוליטי ומרוויחים ממנו לא מעט.

                  ערבים, כרגיל, אפשר "להבין" כאשר הם בוחרים לא להשפיע על חייהם, הכבוד הערבי או המאבק בציונים או כל עלה תאנה אחר שמסתיר סתם גזענות (לא משחקים עם יהודים) או פחד מאלימות והדרה בתוך הקהילה הברוטלית שהם חלק ממנה (שוב בדיוק כמו חרדים שונאי נשים המסווים את הגועל נפש במשפטים כמו "כבוד בת המלך פנימה" וכופים את דעתם על הקהילה כולה באמצעים אלימים וחרמות).

                  כל עד ערביי ירושלים לא משתתפים במשחק שלא יתלוננו על העובדה שהמשחק פועל נגדם, אין שום נקודות למי שיושב על הספסל.

                  • מני זהבי הגיב:

                    WTF? אני מכיר כמה יהודים בירושלים שאינם מצביעים בבחירות לעיריה (כי זה לא מעניין אותם, ואפילו יום שבתון אין בבחירות האלה). אני לא חושב שמישהו היה מעלה על דעתו להפלות אותם מבחינת השירותים שהעירייה מספקת בגלל אי-השתתפותם בבחירות.
                    דרך אגב, הפלסטינים בירושלים זכאים להשתתף בבחירות לעירייה, בתור תושבי קבע. חלק קטן מהם (המקורבים באופן כזה או אחר לממסד היהודי) עושים זאת. רובם לא. אבל אין שום קשר בין השתתפות או אי-השתתפות בבחירות לאפליית תושבים ע"י מוסדות המדינה. אפליה כזאת היא אסורה במדינה דמוקרטית, נקודה. הבעיה היא שישראל דמוקרטית ליהודים ויהודית לערבים (עכשיו גם לפליטים ולעובדים זרים).

                    • חיים ו. הגיב:

                      הנאיביות המתפרצת זה טבעי, או רק לצורך האפולוגטיקה, כי זה די משעמם, ססמאות ראוי שיישארו עם החבר'ה בהפגנה.

                      אם קבוצה שלמה(לא חלקים מסוימים ממנה) בוחרת לא להשפיע באופן אקטיבי על חייה ונתלית רק בפרשנות המיוחדת של עו"ד ספרד(לדוגמה) לחוק וזכות העמידה בבג"ץ, שלא תלין על קיפוח. כלומר שתלין ככל שתרצה, רק שזה יהיה צבוע.

                      אם לערבים הירושלמים היו נציגים בקואליציה ובמועצת העיר, דברים היו מתנהלים אחרת, מה לא ברור כאן?

                      נשמת אפה של הדמוקרטיה היא השפעה אקטיבית על חייך דרך בחירת נציגים למוסדות השלטון, ואידך זיל גמור.

                    • נירה הגיב:

                      לא, מה שמשעמם זה ההכללות הטפשיות האלה שאמורות להצדיק גזענות וענישה קולקטיבית. מה עם הערבים שכן מצביעים לעירייה? מה ההצדקה לאפליה נגדם? ולמה הקבוצה המופלת היא ערבים (למרות שחלקם כן מצביעים לעירייה) ולא, נניח, קבוצת האנשים שלא מצביעים לעירייה ללא הבדלי דת גזע ומין? מי קובע מה הן הקבוצות שלפיהן מפלים או לא? אני למשל מעולם לא הצבעתי לבחירות לעירייה. מי ה"קבוצה" שלי? יהודים? נשים? חילונים? מהנדסי תוכנה? מותר להפלות אותנו כי חלקנו או רובנו לא הצבענו?

          • מימי הגיב:

            ככל הידוע לי אם הם מנסים לבקש אזרחות הם נתקלים ב"קשיים אדמיניסטרטיביים"
            http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1355801

  11. דביר הגיב:

    אולי יעניין אותך לדעת כי מנהלת המעברים נמצאת בשטח כבר תקופה ארוכה למדי. לפחות 3 שנים. הם מתפעלים שורה של מעברים- ארז, קלנדיה, רחל שער אפרים וכד'. למיטב ידיעתי עומד בראשה כמיל אבו רוקון (תא"ל במיל'). יש להם נוכחות במספר לא קטן של מעברים מעבר לזה (המנהרות, ג'בע (הל"ה) וכד'. הם סמכות בלעדית במחסומים אלו. הם אחראים על תפעול המעבר, מביטחון, בידוק וכד'.
    מפליא אותי מאוד שאתה לא מכיר את הגוף המאוד משמעותי הזה.

טראקבקים/פינגבקים

  1. צה”ל גונב ממך, מותק | החברים של ג'ורג'