החברים של ג'ורג'

קשר נגד הדמוקרטיה

תחקיר כלכליסט שפורסם הבוקר, שנכתב על ידי תומר אביטל, חשף חלק נוסף ממקורות המימון של "אם תרצו": הסוכנות היהודית, שהעבירה לארגון 374,875 שקלים במהלך שנת 2009 – כסף שהגיע מג'ון הייגי, כהן הדת המאד שנוי במחלוקת. הסכום היווה כ-75% מסך התרומות שקיבלה "אם תרצו" במהלך 2009 (סך כולל: 456 אלף ₪), ושאיפשר לה לנסות ולצרוב את התודעה שלנו החל מתחילת השנה.

לסוכנות היהודית, על פי נהליה-שלה, אסור להעביר כספים לעמותות פוליטיות: היא מחויבת להעביר כספים אך ורק "אם הפרויקט הממומן בתרומה הוא בעל קשר מובהק למטרות הסוכנות: עידוד עלייה, חינוך, זהות יהודית ועוד". יתר על כן, תרומות שעוברות דרך הסוכנות היהודית חייבות להיות מיועדות לפרוייקטים ספציפיים. למרות כל זאת, הסוכנות היהודית העבירה את התרומות.

בכך שימשה הסוכנות היהודית – גוף, נזכיר, שאיננו כפוף לממשלה, אבל מנוהל על ידי מקורבו של נתניהו, נתן שרנסקי – כצינור להעברת כספים להתקפה פוליטית על השמאל הישראלי. אפילו "אם תרצו" עצמה, בהונאה הרגילה שלה, איננה מעמידה פנים שאיננה תנועה פוליטית: היא רק מתחזה לתנועת מרכז.

אמור מעתה, כש"אם תרצו" מאיימת להטיל חרם בינלאומי על אוניברסיטאות ישראליות – להם, כמסתבר, מותר – מי שחתום על החרם הזה הוא הסוכנות היהודית ושרנסקי. כשהיא מנהלת קמפיין הפחדה באוניברסיטת תל אביב, הסוכנות היהודית ושרנסקי הם שעומדים מאחוריו. כש"אם תרצו" גוררת אותנו את המק'ארתיזם והפאשיזם, וכשתציע בעתיד למנוע מיוצרים שמאלנים להופיע, או מסופרים שמאלנים לפרסם את ספריהם – צעדים הגיוניים בהחלט, בהתחשב במה שהיא עושה עכשיו – הסוכנות היהודית ושרנסקי יציצו מאחורי כתפיהם של רונן שובל וארז תדמור.

הגיע הזמן להזכיר שוב מי שני האדונים הנכבדים האלה. הראשון הוא דובר "תא כתום" לשעבר, שהיה ממובילי המאבק בהתנתקות, וששובץ ברשימה לכנסת של "הבית היהודי" על תקן הסוס הטרויאני שאמור לשכנע חילונים טובים להצביע לרשימה דתית-לאומנית, האיש שרצוי שישקיע מאמצים בהוצאת "אלטנוילנד" של הרצל אל מחוץ לקאנון הציוני – כי בספר ההוא, יש טיפוס בשם הרב געייער, שטוען שאזרחות מלאה צריכה להיות ליהודים בלבד (מסתבר שהרצל, בניגוד לשנינה של אחד העם, דווקא הכיר את היהדות האורתודוקסית), והוא הנבל שבעלילה, שדומה דמיון בלתי נעים לאנשי "אם תרצו". השני גנב אמל"ח וחומרי חבלה מצה"ל, לדבריו לצורך "הגנה עצמית", והיה מעורב באיומים באלימות כלפי מתנגדים פוליטיים.

שני החבר'ה האלה קיבלו כמעט 375 אלף ₪ מהפאסטור ג'ון הייגי, שמוקצה מחמת מיאוס גם בחלק גדול מהקהילה האוונגליסטית בארה"ב. במהלך הקמפיין של ג'ון מק'קיין ב-2008 נתפס הייגי באמירות פרו-היטלריות, בטענה שהרוטשילדים הם חלק מקונספירציה כלכלית עולמית, שהשואה התרחשה כי היהודים בגדו באלוהים, ולקינוח הוא גם יצא להתקפה כללית על הכנסיה הקתולית ומאמיניה.

זה המממן שבאמצעותו מנהלים שובל, תדמור וחבר מרעיהם מסע של הונאה, כחש, מרמה ואיומים כנגד המחנה הדמוקרטי בישראל. זה המממן שעל חשבונו הם חיים: ב-2008 החלה "אם תרצו" לשלם משכורות לפעילים שלה, בסכום של 43 אלף שקל; ב-2009, עם התרומה של הייגי והסוכנות הציונית, המשכורות עלו ל-366 אלף שקל. במקביל ירד תקציב האירועים והפעילויות מ-103 אלף ל-23 אלף, ותקציב ההסברה והפרסום – מ-328 אלף ל-113 אלף. מסתבר שיש כסף בסתימת פיות.

עכשיו מסתבר שהם מקבלים גם סיוע שקט מזרוע ממסדית למחצה. אם "אם תרצו" היו סיבה לדאגה, החשיפה שהם מקבלים סיוע מזרוע ממשלתית למחצה צריכה לעורר פאניקה.

במדינה נורמלית, מעורבותה של הסוכנות היהודית בהעברת כספים ל"אם תרצו" היתה גוררת ועדת חקירה. בישראל כנראה שלא יקרה כלום. לזכור, לפעם הבאה שבה שובל, תדמור והאידיוטים המועילים שלהם – ראיתי אותם ביום העצמאות בירושלים, צורחים "זבל אנושי" – ינסו שוב לדבר על "כסף זר".

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

34 תגובות על ”קשר נגד הדמוקרטיה“

  1. גורו יאיא הגיב:

    אממ…. ואי אפשר להגיש בג"ץ בנושא? אני בטוח שיימצא מישהו, נניח, בקרן החדשה לישראל, שיוכל לקחת על עצמו את התיק.

  2. Quercus הגיב:

    הקטע על הרצל פשוט גאוני.
    ובכלל, לא ברור איך לא בדקו מיהם המממנים של האגודה הזאת, שכל-כך התאמצה לפרםם את המממנים של האגודות האחרות בשרשרת טיעוני אד-הומינם.
    אני מניח שכו הגנוב מגנב פטור, גם המביא טיעון אד-הומינם נגד המביא טיעון אד-הומינם פטור? 🙂

    • ההר הוליד עכברץ הגיב:

      לטעון נגד מישהו שהוא טוען אד-הומינם זה כבר לטעון אד-הומינם.

      • מני זהבי הגיב:

        כן, אם אתה בא לומר שמישהו מדבר שטויות באופן כללי (כי הוא טוען טיעוני אד הומינם).
        לא, אם אתה בא לסתור טיעון ספציפי (שהוא טיעון אד הומינם).

  3. דניאל ר הגיב:

    תודה שאתה עושה סלט, זה בריא, אבל קצת מבלבל.

    מה שנאמר בתגובה של הסוכנות הוא שארגוני שמאל מקבלים כסף מיהודי צפון אמריקה דרך הסוכנות. זאת גם כן עבירה על הנהלים הפנימיים של הסוכנות, כמו שהם מצוטטים ב"כלכליסט".

    לא כתוב בתגובה של הסוכנות שארגוני שמאל מקבלים כסף מהייגי – וזה הכסף המסריח. מדובר באדם שללא ספק "אוהב את ישראל" בדרכו שלו, ודרכו שלו היא להצית מלחמה קדושה שבעקבותיה תבוא הגאולה. אז השמאלנים לא מקבלים כסף מ"אותם מקורות".

    ומה חטאה של "אם תרצו"? צביעות.
    האשימה את הקרן החדשה שהיא ממומנת בכספים המממנים אינטרסים זרים מחו"ל – והנה גם "אם תרצו" מילאה את כיסיה בכספים המממנים אינטרסים זרים מחו"ל.

    שים לב שהכומר הייגי ציין בדרשותיו ש"מי שלא עובד צריך למות ברעב (to starve)", כך שהקרן החדשה מהווה מטרה עבורו גם בגלל מפעלי הצדקה שלה.

    מה שיוסי ציין לגבי הרצל: בעוד "אם תרצו" מתיימרת לפעול "לחיזוק ערכי הציונות", המעשים שלה משכתבים ורומסים את הרעיונות והכוונות של מייסד הציונות. הם פשוט לובשים את הציונות כמסיכה ומטיפים למשהו אחר לגמרי, למעשה לכל מה שהימין הטיף בעבר עם תוספת מרעננת של ציד מכשפות באקדמיה ובארגונים לא ממשלתיים, שאפילו גדעון סער כבר התנער ממנה.

  4. אריאל שונמי הגיב:

    ציטוט: "זה המממן שבאמצעותו מנהלים שובל, תדמור וחבר מרעיהם מסע של הונאה, כחש, מרמה ואיומים כנגד המחנה הדמוקרטי בישראל."

    הגזמת קצת לא?, תנועת "אם תרצו" שלחה לאו"נ בן גוריון מכתב עם נתונים ובקשה להבהרות, כמו גם ציון דרכי פעולה (לגיטימיות לחלוטין… דרך אגב) העומדות לרשותן.

    אשמח לקבל דוגמאות לכחש, מרמה ושאר ירקות המאפיינים את התנהלות תנועת "אם תרצו", כלומר מלבד ה"פשע" הקדום של היותם ציוניים…

    אבל, לטעמי, ה"פשע" האמיתי של "אם תרצו" הינו החוצפה שבה הם אימצו טקטיקות בלעדיות של ארגוני השמאל הקיצוני ומיישמים אותם לקידום עניינם. אולי אפשר לתבוע אותם על פלגיאט…?

    • יובל הגיב:

      אבל… אבל בתקשורת אמרו שהם איימו על האוניברסיטה שאם הם לא יפטרו את המרצים שלא מסכימים איתם אז אם תרצו תדאג שלא יהיו לה תורמים!
      אתה רומז שהתקשורת משקרת ועושה דמוניזציה? חוצפן.

      • עומר הגיב:

        אני לא חושב שזה איום לא לגיטימי, בהנחה ש"תדאג שלא יהיו לה תורמים" זה לא לשים ראש של סוס במיטת התורם אלא פשוט לשכנע אותו, בדיוק כמו שאנחנו משכנעים אנשים שלא לקנות תוצרת של התנחלויות.

        בקיצור, כל עוד זה מגיע מתנועה עצמאית ולא מהממסד, אני לא חושב שיש כאן שבירה של כללי המשחק המקובלים.

    • ש.ב הגיב:

      א. איכשהו אני רואה הרבה תגובות מאוד דומות לטחרונה.

      ב. לא היית כאן בשנה האחרונה ונחתת רק אתמול?

      • אריאל שונמי הגיב:

        בתשובה רצינית לשאלתך הלעגנית ו/או היהירה…. הייתי פה כל השנה האחרונה ואני מעורה מאוד במתרחש.

        "פה"= במדינת ישראל ובארץ ישראל

        אם תרצה להתייחס אד הוק, אשמח להמשיך ולהתדיין.

  5. יובל הגיב:

    "מסע כנגד המחנה הדמוקרטי בישראל".
    יקירי, צא משגעון הגדלות. לשמאל אין מונופול על הדמוקרטיה, עם כל הכבוד למנטליות הקדוש המעונה שהפכה להיות המהות שלו לאחרונה.

  6. אבי ברקת הגיב:

    בעימות בין תנועת "אם תרצו" לבין האקדמיה אין צדיקים.
    לגבי הפאשיזם, המקארתיזם, הימניות שמתחזה למרכז, האלימות המילולית וכן הסילופים בדו"ח שחיברה "אם תרצו" על הסיוע כביכול של "הקרן החדשה" לדו"ח גולדסטון אין לי מה להוסיף על הדברים שכתבו יוסי ואחרים נגד "אם תרצו".
    אבל כמי שבילה את 15 השנים האחרונות באקדמיה הישראלית, אני חושש שלחלק מהטענות של "אם תרצו" יש אחיזה במציאות.
    קודם כל, ברמה המקדמית צריך להיות ברור שחופש הביטוי וחופש הביקורת כוללים גם ביטויי ביקורת נגד האקדמיה.
    ביקורת לגיטימית כזאת, יכולה להיות בטענה כי הקריטריון לפרסום מאמרים, לבחירת חומרים שיילמדו בקורסים השונים, לקידום ולקבלת משרות באקדמיה הישראלית אינו מצוינות מחקרית בלבד, אלא גם עמדה פוליטית. או במלים פשוטות: שהאקדמיה בישראל, בהכללה, מפלה לרעה סטודנטים וחוקרים ימנים ואפילו שמאלנים מתונים.
    לא ניתן להשתיק טענה כזו בשם החופש האקדמי, מפני שהטענה מצביעה על כך שהאקדמיה הישראלית (שוב, בהכללה) פוגעת בחופש האקדמי.
    אגב, ביקורת מסוג זה על האקדמיה הושמעה במערב דווקא מצד תנועות שמאל שתבעו להרחיב את סגל המרצים ואת הקאנון הנלמד מעבר לגברים לבנים או לגברים לבנים מתים. ההבדל היחיד הוא שבישראל האוכלוסייה שנטען כי היא מופלית לרעה אינה נשים או שחורים, אלא ימנים / שמאלנים מתונים. זה כמובן לא הבדל שהופך את הביקורת על האקדמיה הישראלית לבלתי לגיטימית.
    כמו אליטות רבות, גם לאליטה באקדמיה יש נטייה טבעית לשעתק את עצמה ולבחור את יורשיה מבין הדומים לה.
    משעה שנוצרה, אם נוצרה, הטיה באקדמיה הישראלית לטובת השמאל הרדיקלי, חזקה על ההטיה הזו שתתגבר ותנציח את עצמה.
    כאמור, כמי שבילה ב-15 השנים האחרונות באוניברסיטאות בישראל, אני מתרשם שזה המצב.

    • דודי הגיב:

      דברי טעם.

      אוסיף לרשימת אלה שאינם צדיקים את התקשורת מהזרם המרכזי. הכותרת לכתבה שקראתי (בויינט) על הפרשה האחרונה הייתה משהו כמו "אם תרצו דורשת לפטר מרצים שמאלנים", אע"פ שבמכתב של אם תרצו לאב"ג נאמר שמפורש שהם לא דורשים את זה.

    • ההר הוליד עכברץ הגיב:

      הנבות היא כאן: "משעה שנוצרה, אם נוצרה, הטיה באקדמיה הישראלית לטובת השמאל הרדיקלי, חזקה על ההטיה הזו שתתגבר ותנציח את עצמה."
      נניח שבמקרה בחוג של 4 יש 3 אנשים המחזיקים בעמדה זו או אחרת. מדוע שזה ינציח עצמו? כי אנים ישרים? כי הם שקרנים? למה דווקא "זה" ינציח עצמו ולא נפוטיזם סתם? יש כאן הטלת דופי בישורם ויושרתם של אנשים ללא בסיס.

    • מיקי הגיב:

      תוכל בבקשה לפרט יותר? איני מצוי באקדמיה, והייתי רוצה לדעת היכן ובאיזה אופן מופלים לרעה אנשי ימין ושמאל מתון.

      תודה.

  7. משה הגיב:

    לא שנעים לי להגן על הסוכנות היהודית (אני לא מזדהה עם חלק רחב מהאידאולוגיה שלה), אבל התרומה המתוארת פה אינה "תרומת הסוכנות" אלא תרומת הייגי. הסוכנות העבירה את התרומה הייעודית שלו אל אם תרצו כשירות עבורו – כלומר היא ה"צינור" להזרמה הטכנית של הכסף מארה"ב לישראל, בגלל אישורי המס שיש לה. למעשה היא מעבירה בסביבות 100 מ' דולר בשנה כצינור עבור רוב התורמים הקבועים שלה לארגונים שונים שהם בוחרים בהם, כולל לדוג' מד"א וזק"א ואוניברסיטאות ורשויות מקומיות בישראל וכו', ולה אין אמירה בנושא או השפעה על ייעוד הכסף ה"מסומן מראש" הזה.
    הדבר שונה מאוד מהתרומות שמיועדות לסוכנות עצמה, אשר הנהלתה מחליטה מה לעשות איתן, ותאמינו לי שהתרומות שמיועדות לסוכונות לא הולכות לממן גופים אחרים אלא רק אותה… פשוט אין לה כסף בשנים האחרונות והיא לא תתנדב לוותר עליו למען אחרים.

  8. דודי הגיב:

    כסף זר זה טוב או לא טוב?

  9. חנן כהן הגיב:

    כרגיל – הבלבול בין פוליטי למפלגתי.

    אפשר לשאול למה אנשים זקוקים ל"ארגוני צינור" כדי להעביר כסף. הרי אין הגבלה חוקית לתת כסף למי שרוצים. התשובה היא הזיכוי ממס.

    כל הקרנות המקבלות תרומות בארה"ב ומזכות את התורמים בזיכוי ממס מחוייבות על פי חוק להצהיר שהן לא מקבלות את הכסף לארגונים מפלגתיים.

    בעניין הזה אין הבדל בין הסוכנות היהודית והקרן החדשה לישראל.

    • הירנוט הגיב:

      "בעניין הזה אין הבדל בין הסוכנות היהודית והקרן החדשה לישראל."

      ויקיפדיה:

      "לסוכנות היהודית שותפות אסטרטגית עם ממשלת ישראל ומעמדה החוקי והציבורי ייחודי ומעוגן ב"חוק המעמד" שהתקבל ב-1950."

      לא אותו דבר בכלל.

    • ygurvitz הגיב:

      מה שהירנוט אמר. הסוכנות היא לא גוף פרטי.

  10. משה הגיב:

    חנן, אפשר בהחלט לומר שהסוכנות תומכת באם תרצו כפי שהקרן החדשה תומכת בקואליציית נשים לשלום 🙂

  11. ש.ב הגיב:

    דבר שכדאי לבדוק:

    הקמפיינים שהם הריצו השנה עולים הרבה יותר מסכום התרומות, ובטח יותר מהסכום שהוקצב ליח"ץ.

    האם, כמו עם הקמפיין הגז, יש כאן מישהו שלא תורם לארגון אבל משלם על הקמפיינים שלו ישירות למשרד הפירסום?

  12. אלכס ד. הגיב:

    אפשר לקבל קישור לדברים המיוחסים להייגי ? ואם אפשר – קישור למקור. למשל לספר או מאמר שכתב, או ראיון שבו אמר את הדברים.
    אשמח גם לקבל טיפ כיצד מגדילים את הפונט של התגובות. באתר החדש קשה לי מאוד לקרוא אותן.

    תודה מראש

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention ª×¨×¦×• והסוכנות היהודית. אשמח לריטווט. י -- Topsy.com
  2. אם תרצו לעצור את ההטיה הפוליטית של הסוכנות היהודית « כיכר המיואשים
  3. כוח מרכזי – תיעוד עלייתה של "אם תרצו" « מאסף
  4. הפוסל במומו פוסל | אריה עמיחי
  5. וגם אם לא | בלוגיקה