החברים של ג'ורג'

ושוב: זו לא שרה

את מה שקורה בבית ראש הממשלה אי אפשר לזרוק לחיקה של הגברת השלישית של ישראל

ביום רביעי הודיע גמאל נתניהו שהוא “בחיים לא ייכנס” לפוליטיקה, וכל הפרשנים ניסו לנחש מאיפה באה ההודעה הזו. ביום שישי זה כבר היה ברור: עוד תביעה הוגשה נגד שרה נתניהו בשל התעמרות בעובדת. גמאל מככב בתביעה: על פיה, הוא היה עורך מסדרי נקיון ומשסה את אמו בעובדות: “תראי, הן לא ניקו פה.”

לא היינו צריכים את הסיפור הזה כדי לדעת שגמאל נתניהו הוא חרא של בנאדם, אבל נראה שאת פיסת החרא הזו יתקשו מלחכי הפנכה של נתניהו לנקות. בני הזוג ועוכרי דינם ידעו שהתביעה על סף הגשה – היא הוגשה ביום חמישי, ותביעה מגישים אחרי שנסיון לפשרה נכשל – ושעל כן חייבים, ומהר, לנתק בין גמאל ובין הזרוע הפוליטית של המשפחה.

אבל גמאל הוא רק חלק קטן מהסיפור, ולא, הסיפור הוא לא טירופה לכאורה של שרה נתניהו. קודם כל, חשוב שלא להכתים את רוב הסובלים מבעיות נפשיות בדמותה של שרה נתניהו, ושנית, אנחנו לא יודעים שמדובר בבעיה נפשית; ולא מאבחנים אנשים מרחוק.

אבל זה לא חשוב. שרה נתניהו איננה עובדת מדינה. בית ראש הממשלה, כפי שציין יפה בן כספית, הוא מתקן ממשלתי. שורה של יועצים משפטיים לממשלה יודעים היטב שההתעמרות בעובדים בבית ראש הממשלה היא סדרתית, והם לא נקטו ככל הידוע בשום צעדים כדי להגן על העובדים מהתעמרות. הפרקליטות הגיעה לנקודת שפל בפרשת מני נפתלי, כאשר זרוע אחת שלה נשענת על העדויות שלו כדי לתבוע את שרה נתניהו ועזרא סיידוף, זרוע אחרת שלה משקרת לבית המשפט כדי להגן על נתניהו בתביעה האזרחית. אחרי לחץ עדין מהשופטים – הם תמיד עדינים בתיקים כאלה – משכה המדינה את הערעור כנגד פסק הדין בפרשת מני נפתלי. פסק הדין שקבע שנתניהו התעמרה בעובדים עד כדי פגיעה פיזית הפך לחלוט.

נתניהו וחנפיו – לזכור את כולם; עוד יבוא יום הזפת והנוצות של כל מי שתמך בגרוטסקה הזו – מיהרו לטעון שהתביעות נגד שרה נתניהו שקריות. זה, במחילה, צואת פרים. בשתי תביעות שהגיעו לשלב הפסיקה, עדותה של שרה נתניהו נמצאה בלתי אמינה, ועדותם של האנשים שהעידו על כך שהתעמרה בעובדים נמצאה אמינה. בני הזוג נתניהו והלוליינים המשפטיים שלהם סגרו שורה של תביעות אחרות מחוץ לבית המשפט.

יש טענה בזויה במיוחד שעלתה אתמול מקרב שורות החנפים: למה האנשים שעברו התעללות ניסו בכל כוחם להשאר במשרה שבה בוזו כל יום? ובכן, לא יודע איך להגיד לכם את זה, אבל בניגוד לגמאל נתניהו רוב האנשים צריכים עבודה כדי להתפרנס. העובדים שבהם אוהבת שרה נתניהו להתעלל נמצאים בתחתית הסולם. אם הם מאבדים מקום עבודה, הם צריכים למצוא חדש – והם צריכים את ההמלצות של הבוס שלהם. וכן, מותר לאנשים לשאוף למקום עבודה שבו לא יתעללו בהם. האחריות היא לא על הקורבן אלא על המקרבן. מבחינתי זה נחקק לנצח בפרשת קצב, כשא’ מבית הנשיא פרצה באמצע הנאום שלה בבכי: “הקריירה שלי…” אנשים רוצים לחיות בכבוד. זו לא דרישה מוגזמת. הבוז צריך להיות שמור למקרבנים שלהם – ובמקרה שלנו, למעגל הסובב שיודע על התוקפנות אבל מחפה עליה.

ולסיום, לזכור: את הבוז שנתניהו חש כלפי העובדים שהפכו לקורבנות, את ההתייצבות האוטומטית שלו לצד המקרבן, את המסע התקשורתי להשחתת דמותם – את הבוז הזה הוא חש לכל אזרח ישראלי. האיש ומשפחתו צריכים להגיע לערימת האשפה ההיסטורית בהקדם – ויחד איתם, כל הלהקה שחיפתה עליהם: הליצנים המשפטיים, ביטן ואמסלם. לאף אחד מהאנשים האלה אסור שתהיה קריירה אחרי שנתנו את ידם לבזיון המתמשך הזה.

הערה מנהלתית: הכתיבה בבלוג הזה נעשית ללא תשלום, והיא מצריכה זמן ומאמץ ניכרים. אם אתם מעריכים את מה שנכתב כאן, אודה לכם אם תוכלו לתרום לקרן הבעת הרצון הטוב והתודה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

34 תגובות על ”ושוב: זו לא שרה“

  1. Tom Elkayam הגיב:

    האמת שעיון בכתב האישום כפי שפורסם מראה כתב אישום שאינו ממש סביר, בהנחה שכתב האישום אינו נוקט לשון הפרזה, שרה נתניהו דרשה מעובדת לשטף את ידיה בערך כל חמש דקות. לא סביר באופן קיצוני.
    כמו כן העובדה שיאיר בכתב האישום בדיוק כאשר השמאל הפך אותו לאויב מעודדת גבות להתרומם.

    אני גם לא יודע איך מבקשים רבע מיליון שקל על שבועיים שלושה של עבודה. אם יותר לי לנחש, שוב קפצו מעל הפופיק, התביעה או תובס, או לא תצא אל הפועל כלל.

    • Hadas Shema הגיב:

      זו עובדת מספר…איבדתי ספירה.

      מניחה שיתפשרו מחוץ לבית המשפט.

      • Tom Elkayam הגיב:

        אין ספק ששרה היא אשה לא נעימה, גסה ופוגענית, אלו לא חדשות.

        אלא שבמקרה הספציפי הזה העובדות בעייתיות, אי אפשר פיזית לשטוף ידיים מאה פעם ביום עבודה, אי אפשר להחליף בגדים עשרות פעמים, סכום התביעה אסטרונומי בכל מדד אפשרי.

        שרה אגב נתבעת אישית, מה שהופך את הסיפור לבעייתי פי כמה מן הצד המשפטי. נחיה ונראה

        • Hadas Shema הגיב:

          גם אם היא שטפה ידיים שלושים פעם ביום עבודה, והחליפה בגדים 10 פעמים, זה הרבה יותר ממה שצריך, וסכום התביעה אכן גבוה, אבל כמו שאמרתי, מניחה שיתפשרו.

          • Tom Elkayam הגיב:

            כתב תביעה איננו תרגיל בשיטת מצליח, העובדות המתוארות בכתב תביעה לא יכולות להיות מוגזמות או מופרכות, לפי הטקסט שפורסם נכתב בכתב האישום ״מאה פעם ביום״ לא ״הרבה פעמים״.

            אני באמת מאחל לגברת התובעת בהצלחה, אין מאוס ממנהל גועלי ונאמן עלי ששרה היא אשה עם בעיות קשות מאד ביחסים בין אישיים, אולי אפילו בעיות פתולוגיות, אני חושש שכתב האישום נמהר, מרושל ולא עומד במבחן ההגיון. זה הכל.

    • Wabbit הגיב:

      שיעור בלוגיקה א-לה תום אלקיים:
      א. כתב האישום מציין ששרה נתניהו דרשה מעובדת לשטוף את ידיה בערך כל חמש דקות.
      ב. זאת דרישה לא הגיונית.
      ולכן
      ג. כתב האישום שיקרי.

      אינטיליגנטי.

    • Y. הגיב:

      אנחנו (“השמאל“) כבר נגעלים מיאיר לפחות מאז הקריקטורות האנטישמיות, שזה חודש ומשהו. הטור של גורביץ “צריך לדבר על גמאל“ התפרסם כאן לפני שלושה חדשים. התחקיר של ערוץ 10 עליו ועל פאקר יצא לפני שנה. העיתוי הוא לא כזה מתואם.

      רבע מיליון שקל זה פיצויים עונשיים או מוגברים, לא סתם שכר.

      • Meni Zehavi הגיב:

        הרושם שלי הוא שחלק ניכר מההתעסקות האובססיבית ביאיר נובע מקנאה פשוטה. הנה בחור בן 26 שאינו צריך לעבוד לפרנסתו ויכול להריץ קמפיינים פוליטיים במדיה החברתית בלי לסכן דבר. הוא גם בן לאיש שאנחנו אוהבים לשנוא, אז הבה ניכנס בו.
        אני צריך להסביר למה זה טפשי?

        • Hadas Shema הגיב:

          תראה, הוא חי על חשבון הציבור והוא אפילו לא נבחר ציבור, sweet deal.

          • Meni Zehavi הגיב:

            הוא חי בעיקר על חשבון המשכורת של אבא שלו והתנאים הנלווים אליה. יש מי שיכול להרשות את זה לעצמו. זה בסדר.
            על אבטחה שהוא זוכה לה אישית אפשר להתווכח, אבל הפיל שעשו מהזבוב הזה הוא מגוחך.
            אני משער שגם אחיו הצעיר של יאיר מאובטח, אבל משום מה איננו שומעים על כך.

            • Hadas Shema הגיב:

              הוא חי בבית ראש הממשלה על חשבון הציבור, אוכל שם על חשבון הציבור, ולאחרונה פורסם מכרז לנהג בשבילו ובשביל אחיו לשבתות. וזה עוד לפני האבטחה. אחיו הצעיר ואחותו הגדולה (ששרה לא תשמע אותי) לפחות עושים עמנו חסד ומתרחקים מאור הזרקורים.

              • Meni Zehavi הגיב:

                המגורים בבית רה"מ, האוכל וכו' זה בדיוק המשכורת של אבא והתנאים הנלווים. את לא באמת רוצה להגיד למר נתניהו שהוא צריך למנוע מילדיו הבוגרים לגור אתו.
                הנהג בשביל יאיר ואבנר — ובכן, אם הגורמים המקצועיים (להלן השב"כ) החליטו ששני אלה זקוקים לאבטחה, הרבה יותר הגיוני וזול לשכור להם נהג, מאשר לתת להם להתנייד בכוחות עצמם ולאבטח אותם תוך כדי. האם החלטת השב"כ מוצדקת? לא יודע, אבל לא רואה שום טעם להפוך את הזבוב הזה ליונק יבשתי גדול.
                אם יאיר קיבל כל מיני טובות הנאה ממיליארדרים במסגרת קשרים אסורים ביניהם לרה"מ — זה כבר סיפור אחר, אבל אז מי שנושא באחריות הוא ביבי, לא ילדיו.

        • Z420 הגיב:

          הוא מושך אש משום שהוא מתנהג כמו חלאה נאו-נאצית. זה שמקנאים בו לא אומר שהוא לא חלאה נאו-נאצית. אף בן של מנהיג אחר בישראל לא התנהג כחלאה נאו נאצית. הוא מדגים היכן המפעל הציוני נמצא עכשיו.

          • Meni Zehavi הגיב:

            בחייאת רבאק, יאיר בסה"כ פרסם קריקטורה מפגרת. אני מקווה שמעולם לא היית שופט כדורגל. אחרת היית מגיש תביעת דיבה אחרי כל פעם שמישהו היה צועק "השופט בן זונה".
            ולא, הבן של ביבי ממש אינו היחיד שמחזיק בדעות של ימין קשה. להתמקד בו זה מפגר.

            • Z420 הגיב:

              ״ימין קשה״= הסתה לגזענות תוך שימוש ברטוריקה נאו נאצית. אם זה נראה לך נורמלי, אם כך אתה מחנך את הילדים שלך, זה עצוב מאוד.
              ֿ

              • Meni Zehavi הגיב:

                "הסתה לגזענות"? מה זה?
                הסתה היא בדרך כלל לפעולה ספציפית. גזענות היא סוג של תפיסה, לא תמיד מודעת, המעדיפה אנשים ממוצא מסוים על-פני אנשים ממוצא אחר. ההעדפה יכולה להתבטא בדרכים שונות, וממש לא חייבת להוביל לרצח סיתונאי של בני הקבוצה הבלתי-מועדפת. לערום את כל מגוון התפיסות בין חוסר רצון לקיים קשר כלשהו עם בני קבוצת X לרצון להשמיד את בני קבוצת X תחת הכותרת של "גזענות" ולהילחם נגד כל זה ביחד זה הגיוני בערך כמו מלחמה בטחנות רוח. בהצלחה עם זה, ותמסור ד"ש לדון קישוט.

                • Z420 הגיב:

                  אז זה לגיטימי להשתמש ברטוריקה נאצית? זו לא גזענות ולא הסתה? כך אתה מחנך את ילדך? אולי תענה על השאלה בלי להתפלפל?
                  הסתה לא חייבת להיות לפעולה ספציפית.״מוות לערבים״ זו לא הוראה ספציפית. קריטקורה נאצית לא מכילה הוראות ספציפיות. אלו דוגמאות מאוד רווחות להסתה גזענית.
                  מה אתה מנסה לפרק כאן ועל מה בדיוק את מתפלפל? אם קריקטורה נאצית אינה הסתה לגזענות אז מה לעזאזל כן?
                  קריקטורה נאצית מעידה על יותר מחוסר רצון לא לקיים קשר עם קבוצה מסוימת, שהשד יודע מה זה אומר: איך בדיוק לא מקיימים קשר עם קבוצה מסוימת שחיה איתך ללא אלימות? מה זה לא להיות איתם בקשר? שהילדים שלהם לא ילכו עם שלך לבית הספר? שיכנסו מהכניסה האחורית כמו בימי ג׳ים קרואו? שלא תקנה מהם סחורה כדי שלא יוכלו להתפרנס?
                  זה פשוט אבסורדי וגם מזעזע שיהודי, ועוד אשכנזי, ינסה להוכיח בכזה להט שקריטקטורה נאצית אינה הסתה לגזענות ובכלל ינסה להצדיק תפיסות גזעניות, רק בגלל שהן אולי לא באמת מתכוונות לעשות מה שעשו באירופה לשבט שלך אם שכחת.

                  • Meni Zehavi הגיב:

                    אני לא מצדיק תפיסות גזעניות, הן זקוקות להצדקה שלי כמו שחום הקיץ זקוק לה.
                    האנושות חיה מחולקת לקבוצות שונות, בד"כ לפי מוצא, במשך עשרות אלפי שנים אם לא יותר. זה לא ייעלם תוך דור או שניים, וככל שהשמאל הפוליטי יקדים להבין את זה, כן ייטב. המטרה היא לא לחסל את הגזענות, המטרה היא לתחום אותה בגבולות בהן היא לא תגרום נזק. כמו הדחף המיני, אם תרצה. לא כל מי שרוצה להמעיט במגע עם קבוצות זרות הוא נאצי, אבל אם תדחף לו את הקבוצות האלה לפרצוף, תקבל אגרוף בפנים, או את מקבילתו האלקטורלית.
                    מה לעשות עם זה זו שאלה מורכבת, קשה, ואין שום דרך לפתור אותה במסגרת תגובות בבלוג הזה. מה שבטוח הוא שהגירה המונית אינה עוזרת לפתור את הבעיה הזאת אלא להפך. זה עוד אחד מנזקי הגלובליזציה, אם לא שמת לב.
                    סדרי עדיפות וקשר עם עמציאות, זה מה שחסר לך ולדומיך. בוא נעשה שיימינג לבן של ביבי ונתעלם מכך שמדובר באדם פרטי, שאינו אחראי למדיניות אביו. בוא נריץ קמפיינים להכפלת שכר המינימום אחרי שלא הצלחנו להעלות אותו ולו ב-20%. בוא נצרח שכל מי שתומך ביריב הפוליטי הוא נאצי, במקום לנסות לשכנע הרבה אנשים הגונים באמצע, שבפעמים הקודמות הצביעו לצד שלך, שהפעם הם עשו טעות, אבל אתה קשוב לרצונות ולצרכים שלהם. אם אתה חושב שזה יביא אותך לאנשהו, יש לי גשר טוב למכור לך.

                    • Z420 הגיב:

                      ״אנשים הגונים באמצע״ אינם מנסים לצדק, לנרמל, להגן על גזענות בוטה של קריקטורות
                      ניאו נאציות או מניפסטציות אחרות של גזענות כמו פסלים שמנציחים את העבדות. ״אנשים הגונים באמצע״ לא צועדים עם לפידים וצווחים ״היהודים לא יחליפו אותנו״. ״אנשים הגונים באמצע״ לא מסיתים נגד מהגרים. ״אנשים הגונים באמצע״ אינם מנסים למנוע מנשים לעשות הפלות.
                      אין טעם שהדמוקרטים יפנו לקהל הזה, ה30 אחוז מינוס שעדיין תומכים בטראמפ, הבסיס, שלעולם לא יצביעו לדמוקרטים. הרפובליקנים כבר חטפו אגרוף בפרצוף עם שמונה שנות אובמה. אמריקה לא מורכבת מלבנים, היא רב גזעית. הצעירים, דור המילניום רחוק מטראמפ. לציבור האמריקאי, גם לבוחרי טראמפ, נמאס מהטוויטים ההיסטריים ורוויי השנאה של טראמפ. בהתחלה זה הצחיק, עכשיו זה בעיקר מייגע ומדאיג. בבחירות הבאות מי שיחטוף את הנוקאאוט הוא הרפובליקנים והם יודעים את זה. גם הם סובלים מטראמפ שמפרק את המפלגה שלהם ומחליש אותה, כפי שהוא עושה לשאר מערכות השלטון.

                    • Z420 הגיב:

                      נדמה לי שמגיבים אחרים הסבירו לך כבר שהחלאה הנ״ל חיה על חשבון הציבור
                      ומועמד במפלגת הליכוד. הוא לא אדם ולא פרטי ובטח שלא מתבגר. זוהי בגרותו, הוא הבשיל. מהאפס הזה כבר לא יצא כלום.

                    • Z420 הגיב:

                      נו, מי קיבל אגרוף אלקטורלי בפרצוף? גילספי הסית נגד מהגרים והובס בוירג׳ניה.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      אתה צפוי כמו חום הקיץ. זה משעמם.
                      אני הזכרתי כאן את הבחירות בווירג'יניה מאז נובמבר הקודם, בערך. כתבתי כמה פעמים שיש סיכוי טוב שהמועמד הדמוקרטי ינצח. וירג'יניה גם הצביעה לקלינטון בעוד היא ספגה מפלה במדינות שנחשבו בטוחות עבורה.
                      סך הכל מדובר בחדשות משמחות מבחינתי, אם כי זה לא באמת סיפור שלי (אני ישראלי, לא אמריקאי). השאלה היא מה עושים אתן הלאה. בעיה הגדולה של הדמוקרטים אינה וירג'יניה. הבעיה הגדולה שלהם היא אותן מדינות מפנסילווניה עד מינסוטה. השאלה היא איזה לקח יפיקו הדמוקרטים מהקמפיינים האלה. האם יריצו מועמדים כמו נורת'אם — אנשי אמצע הדרך, משעממים למדי, שמשנים את עמדתם בהתאם לכיוון הרוח אבל דווקא בשל כך יכולים להיות פופולריים אצל קהלים שונים, או מועמדים רדיקליים שמקדמים נושאים הנחשבים לסקסיים בתיבת התהודה השמאלית (לא, אהדה לטרנסג'נדרים אינה מביאה ניצחון בבחירות; לא לבדה, על כל פנים). אני חושש שהסיכוי של האפשרות השנייה אינו מבוטל; אבל יהיה מעניין.

                    • Z420 הגיב:

                      דמיקה רום הטרנסג׳נדרית נצחה את המועמד הרפובליקני שקינה עצמו בגאווה ״הומפוב״. מסתבר שהבוחרים האמריקאים לא חושבים כמוך, הם הצביעו לא עבור דיבורים על טרנסג׳נדרים, אלא למועמד טרנסג׳נדר.
                      אם הדמוקרטים יבחרו במועמדים חלביים או פרוגרסיביים זה פחות מעניין – כי קצת קשה להפסיד לנוכח חוסר התפקוד הסנילי של טראמפ. קריאות המלחמה המטופשות שלו על אוכלוסיות שונות הוציאה את הפרברים לקלפיות. האזורים הכפריים שסחבו את טראמפ עד עכשיו לא יספיקו לו ולא נראה שהו מסוגל לתקשורת אינטליגנטית (כמו אובמה, למשל) עם שאר האוכלוסיה שהיא לא הבסיס הכפרי והבור שלו. זו הסיבה אגב שהפסיד בורג׳יניה: הפעם הצביעו יותר בפרברים מאשר באזורים הכפריים. בכל מקרה, תענוג לראות את המיליונים של באנון נשפכים לפח. נראה שהתוכנית שלו להשפיע יותר מחוץ לבית הלבן לא כל כך עובדת.
                      השאלה היותר מעניינת האם הרפובליקנים יתרחקו מטרמפ והפופוליזם הבאנוני שלו או שימשיכו לשקוע יחד איתו, כמו שקרה לגילפסי וכמו שקורה עכשיו לאנשי הקמפיין שלו שנמצאים במעצר בית.
                      מצד אחד, אתה שמח על התוצאות, מצד שני אתה ישראלי שלא מזיז לו, מצד שלישי אתה כותב על העניין האמריקאי המקומי הזה הזה כבר חודשים – אז מה נסגר?

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      תתפלא, אבל אני יכול לגלות עניין באירועים מעבר לים גם בלי להניח שהם נוגעים יותר מדי לחיי. העולם הוא מקום מעניין, אם לא מסתכלים עליו דרך המשקפיים המניכאיות של מלחמת הטוב המוחלט נגד הרוע המוחלט. ספציפית, העניין בבחירות המושלים של וירג'יניה וניו ג'רזי הוא שמדובר במחבן הראשון של שתי המפלגות אחרי בחירות 2016 ברמה בעלת משקל. את זה אפשר היה לדעת ממבט חטוף בוויקיפדיה. זה אינו מדע טילים.
                      סך הכל, הדמוקרטים עברו את המבחן הזה טוב, עם שני מועמדים ממסדיים לגמרי שפנו אל המרכז. מלך צפוי והגיוני, שמחזיר את הגבר הלבן בגיל העמידה, בוגר הצבא (נורת'אם) או המערכת הפיננסית (מרפי), למרכז הבמה ומותיר את חובבי המיעוטים עם דניצה רום. בסדר.
                      דיסקליימר: אין לי דבר נגד דניצה רום, ואני לגמרי מבין אנשים שמעדיפים טרנסג'נדרית על-פני הומופוב. זה עדיין אינו מלמד דבר על כלום מלבד מחוז הבחירה ההוא בצפון וירג'יניה, ושאלה היא מה יקרה כאשר מול מועמד/ת טרנסג'נדר/ית יעמוד מישהו שפשוט לא אכפת לו האם הגברת הייתה פעם אדון או להפך.
                      דרך אגב, הנה הגדרה לפרוגרסיבי: אדם שמנסה לקחת תהליכים חברתיים הדורשים דורות ופשרות בלתי-סימפטיות בחלקן, לכווץ אותם לקצב חייו של פוסט ברשת חברתית, לחסל את הפשרות ולדחוף את התוצר לגרונו של ציבור שאינו מבין למה הוא צריך את זה על הראש.

                    • Z420 הגיב:

                      להזכירך, זה לא המבחן הראשון. הבחירות הקודמות באטלנטה והכישלון הדמוקרטי שם הדגימו שבאיזורים האדומים יותר דרושים לדמוקרטים מועומדים יותר לוחמניים ופרוגרסיביים.
                      הבעיה היא לא שאתה בסדר עם זה שטרנסג׳נדרית מנצחת הומופוב. הבעיה היא שבתור לבן פריוויליגי אתה בסדר עם זה שמפלים על רקע העדפה מינית, מגדר או גזע. מאוד נוח לך בתור אדם לבן פריווילגי להתפשר על זכויות אדם של אחרים (אם אלו הומואים שלא יכולים להתחתן חוקית כמוך, אם אלה נשים השוויון שלהן והשליטה על גופן, אם אלו הפלסטינים תחת מגף הכיבוש, או אם אלה העבדים לפני מלחמת האזרחים: מה דחוף לא להיות עבד? למה דוחפים את העניין להוד שמרנותו לגרון). ואם מישהו מנסה להשמיע קול בעניין או לקבל ייצוג פוליטי אז דוחפים אותו לגרון הציבור. אבל הציבור הוא לא רק גבר לבן פריבילגי.
                      וזו ההגדרה של החשיבה השמרנית: שימור המצב הקיים תוך דיכוי הקולות של המוחלשים או התעלמות מהם. הלא מודע (לשעבר) של צורת חשיבה זו הוא טראמפ. כמובן שגם אתה חי במקום שהוא אתר מובהק של הלא מודע הזה,הרבה לפני טראמפ,כך שכל זה נראה לך נורמלי.

        • Y. הגיב:

          “קנאה“?! אוי ואבוי. מוטב לנקות אורוות 12 שעות ביום בשכר מינימום מאשר להיות בן אדם נורא כזה.
          יש צעירים עשירים נחמדים. אפילו צעירים עשירים עם הורים חראים הם לפעמים נחמדים. צעיר שבגיל כזה הוא כבר מתאמן בשחיתות, הוצאת דיבה, ומציצה לנאצים, מה שלקח לאבא שלו עשורים ללמוד, הוא לא נושא לקנאה. הוא נושא לאימה.

          • Meni Zehavi הגיב:

            יאיר נתניהו מוציא דיבה בערך כמוך ("מציצה לנאצים"… נו באמת).
            אני לא רואה שום דבר "נורא כזה" במה שהוא עושה, גם לא שום דבר מעניין במיוחד. סתם נער שממאן להתבגר ועושה שטויות של גיל ההתבגרות. יש מאות אלפים כמוהו.

            • Three Parentheses הגיב:

              האם ידוע שהוא הומו, אגב? שואל ברצינות.

            • Y. הגיב:

              בסדר, התחנפות לנאצים.
              הוא לא התנצל. למה זה עסקך להתנצל עבורו?

              בכל מקרה, אני עדיין לא מקנא בו או חפץ בשמץ פרור של חייוּ.

              • Meni Zehavi הגיב:

                איפה התנצלתי עבורו?
                ולא, אני לא חושב שהוא מתחנף לנאצים. סתם יצר קריקטורה ביזארית על-סמך קריקטורה ביזארית קצת פחות מאתר ניאו-נאצי כלשהו בארה"ב.

        • Three Parentheses הגיב:

          צריך להוסיף שגם האובססיה של אנשים מסוימים עם שרה נתניהו נובעת בחלקה לפחות משנאת נשים.

    • אסףר הגיב:

      "אני גם לא יודע איך מבקשים רבע מיליון שקל על שבועיים שלושה של עבודה"

      אני משער שזה לא פיצוי על זמן אלא על נזק נפשי.

      באנלוגיה, אם שרה היתה דוחפת אותה מהמדרגות והעובדת היתה נשארת נכה ו/או בטראומה, פיצוי גדול אפשרי גם אם זה היה קורה ביום הראשון לעבודה.