החברים של ג'ורג'

בן דרור ימיני: תשתית טרור

בן דרור ימיני מוליך שולל את קוראיו ביודעין – ומציב בכך את התשתית להפעלת טרור כלפי ארגוני זכויות אדם

ארכיבישוף תעשיית השקרים, בן דרור ימיני, פרסם מאמר שקרי מהמקובל במוסף לשבת של “ידיעות אחרונות” אתמול (ו’) (תמונה מלאה שלו מופיעה בסוף הפוסט הזה.) אחד השקרים הללו היה קל במיוחד להפרכה: הטענה של ימיני ששוטרים אמריקאים לא מתאמנים בישראל דרשה ממני עבודה של רבע שעה.

למרבה הצער, העיתון הגדול ביותר במדינה נתן לימיני להפיץ לקוראיו שקרים חמורים הרבה יותר, שאותם אני רוצה לפרק כאן. נתחיל מהגדול שבהם, שאותו אפרק לנקודות:

א. לטענת ימיני, יש ל”שוברים שתיקה” נציג בארה”ב.

ב. הנציג הזה נקרא ערן אפרתי.

ג. אפרתי טוען שכל השוטרים בארה”ב עוברים אימונים בישראל.

ד. הוא מדבר “בלהט של מטיף אנטישמי.”

ובכן, העובדות:

א. אין ל”שוברים שתיקה” נציג בארה”ב או בכל מקום פרט לישראל.

ב. ערן אפרתי אכן עבד בשוברים שתיקה, אבל כבר כארבע שנים שאיננו עובד בארגון.

ג. בן דרור ימיני יודע את זה ובכל זאת חוזר על השקר.

שימו לב: אפרתי מכונה על ידי ימיני, פעמיים, “נציג של שוברים שתיקה”: פעם אחת כותב ימיני “לארגון יש נציג בארצות הברית,” ופסקה אחר כך הוא כותב על “הנאומים של נציג שוברים שתיקה.” אבל, בסוף הקטע, כותב ימיני ש”גם אם שוברים שתיקה יתנערו מאפרתי, האיש ייצג אותם במשך שנים.” ייצג. כלומר, ימיני מודע היטב לכך שאפרתי כבר לא עובד בשוברים שתיקה.

ben_dror_2_annotated

איך אנחנו יודעים שימיני יודע את זה? כי הוא ממחזר כאן דברים שכתב ב-2014, כשעוד עבד במעריב:

ben dror_4

והוא בעליל מתייחס להרצאה של אפרתי שמופיעה כאן. מי שיילך לדקה 31 של ההרצאה, יוכל לשמוע איך אפרתי מתאר את הפרידה שלו מ”שוברים שתיקה”, שמתרחשת ב-2010.

אז, שוב: ימיני יודע שאפרתי הוא לא נציג של “שוברים שתיקה,” אבל מציג אותו ככזה לקוראי “ידיעות אחרונות,” תוך שהוא דוחף הסתייגות שהמשמעות שלה ברורה ליודעי ח”ן – הסתייגות שהוא כנראה כבר יודע שהעורכים שלו לא יבדקו.

אגב, אם אני הייתי עורך בעיתון גדול ומישהו היה עושה לי תרגיל כזה, מסכן ככה את האמינות שלי ככלי תקשורת, זו היתה הפעם האחרונה שהוא היה כותב אצלי משהו, וכנראה שהייתי מערב את המחלקה המשפטית.

זה היה שקר גדול אחד. בתוכו מובלע שקר קטן יותר: ימיני צריך לדעת ששוטרים אמריקאים מתאמנים בישראל, כי הארגונים שאיתם הוא מסתובב כל הזמן משתבחים בכך שוב ושוב: הנה הליגה נגד השמצה, הנה ה-JINSA מתפארים בכך שהם שולחים שוטרים אמריקאים להשתלמויות בישראל, הנה מעקב של ה-Jewish Virtual Library על התכניות הללו, עדכני לספטמבר 2015. מה יש לימיני לומר על כך? הוא אומר שהדברים הם “סיפור מדהים”, טוען שאפרתי אומר שכל השוטרים האמריקאים מתאמנים בישראל (הוא לא, הוא מצטט שוטר שאומר את זה), ואז מביא את דברי משטרת ישראל: אין אימונים כאלה.

וואלה. שמישהו יעדכן את הליגה נגד השמצה ואת JINSA.

ובהתחלת הטור, יש לנו שקר גדול ראשון. שוב, נפרק אותו לנקודות:

א. ימיני מצטט איזה איש ימין שאומר שנציג שוברים שתיקה אומר למבקרים זרים שצה”ל מבצע ירי במקלעים כבדים בתוך העיר.

ב. ימיני יוצר את הרושם שמדובר ב”הרג מסיבי,” למרות שאנשי הארגון מעולם לא טענו זאת: הם טענו שמדובר בירי בכלי עם רדיוס הריגה מסיבי לאזור אזרחי.

ג. אז הוא שואל “מתי היה הרג מסיבי כזה,” כשאף אחד לא טען שהיה כזה.

ד. ואז הוא שואל “איך קרה שאף אחד לא צילם את הירי המטורף הזה?”

אז הנה צילום, מעמוד הפייסבוק של שוברים שתיקה.

אחר כך, ימיני פונה לערפל את העובדות עוד יותר: יכול להיות שהיה ירי (שפטו בעצמכם, שימו לב ליללות השמחה בדקה 4:06), אבל יכול להיות גם שנציג “שתיקה משקר”, ואז צריך להעמיד אותו לדין על הסתה, פשע שנאה, ופשעים נד האנושות. כדי לערפל את זה עוד יותר, חוזר ימיני על “לא היו הרוגים, ודאי שלא המוני הרוגים, כלום”, ושוב יוצר מצג שווא כביכול “שוברים שתיקה” טענו לטבח.

ben_dror_3_annotated

למה כל הערפול הזה? כדי להמנע מלהסגיר את העובדה שאין לו מושג מה קורה בחברון וכדי לעבוד על הקורא – וקודם כל על הקורא הראשון, העורך. אחרי הכל, יחיני מפרסם את המאמר שלו ב-27.11; “שוברים שתיקה” פרסמו את תיעוד הירי ב-20.11, קרי שבוע קודם לכן. או שימיני לא טרח לבדוק את העובדות, או שהוא רצה לטשטש אותן.

אז, בסופו של יום, העורך של המוסף לשבת נתן לימיני לעבוד עליו בשני שקרים גדולים (הטענה על אפרתי כנציג שוברים שתיקה, הטענה על טענות על טבח) ושני שקרים קטנים (שוטרים אמריקאים לא מתאמנים בישראל, לא היה ירי מקלעים בחברון). זה די מרשים לטקסט של 800 מילה בערך. זה צריך לחסל סופית את האמינות של גנרל ה-hasbara ימיני.

אבל רגע, יש פה עוד משהו.

[…]

בתחילת השבוע, פנתה משטרת ישראל לבית המשפט בבאר שבע והוציאה צו שאוסר על “שוברים שתיקה” לערוך אירוע בפאב מקומי. המשטרה טענה שהיא לא תוכל להגן על המקום מפני אספסוף ימני זועם. בסופו של דבר, נאלצו אנשי “שוברים שתיקה” לערוך את האירוע שלהם בשלוש דירות פרטיות ובהסתר. כלומר, ה”דמוקרטיה היחידה במזרח התיכון” נכנעה לטרור ימני.

לא משהו יוצא דופן. היא עושה את זה על בסיס קבוע. אבל כדי לארגן טרור כזה, צריך תשתית. מישהו צריך להלהיט את עלובי החיים ולשכנע אותם שיש איזה עמנואל גולדשטיין. מישהו צריך לגרום להם להאמין שיש דמון מפיץ שקרים. מישהו צריך לגרום למשועממים שפטריוטיותם הריקנית גאוותם לצאת לרחוב ולאיים על אנשים אחרים באלימות.

והמישהו הזה, פעם אחר פעם, הוא בן דרור ימיני. הוא אבן יסוד של תשתיות הטרור היהודי בישראל. הוא, לכאורה, “איש המרכז”, הוא הפנים המתונות, המיושבות לכאורה, שעליהן יכול להצביע החוליגן המוסת ולומר תראו, אפילו ה”מתון” הזה אומר שאנחנו צודקים. איך כתב פעם ימיני? “אלימות היא פועל יוצא של הסתה, של שקרים, של הטעיה.” הדברים הללו, אגב, נכתבו תוך התמוגגות על האלימות שהופנתה כלפי הפגנות השמאל בטבח “צוק איתן.” יש לציין שאף שימיני מפרסם את טור השנאה שלו כלפי “שוברים שתיקה” ב-27.11, הוא לא מתייחס לביטול של האירוע, שהתרחש כמה ימים קודם לכן. בכל זאת, הקשר עשוי להיות ברור מדי.

אז יש לקוות שבמה שנותר מהדמוקרטיה היהודית לא יטפלו בימיני כמו שמטפלים במפיצי שנאה פלסטינים; יש לקוות שהוא לא יחוסל מהאוויר או יועלם לאיזה מעצר מנהלי. אבל כל כלי תקשורת שנותן לו במה צריך לדעת שהוא נותן פתחון פה לסייען טרור מוביל.

(הטור המלא של ימיני):

ben dror full

 

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

15 תגובות על ”בן דרור ימיני: תשתית טרור“

  1. קורא נאמן הגיב:

    נהנתי מכל מילה.

  2. אסף הגיב:

    הפעם הוא הרביץ שקר בוטה מהרגיל. אם כך – מדוע שלא יתבעו אותו ואת העיתון תביעת דיבה? זאת הזדמנות טובה לשים לזה סוף.

  3. אייל הגיב:

    אז ימיני מפיץ שקרים חסרי שחר על ארגוני שמאל רדיקלי שמציגים אותם כשטן בהתגלמותו, ומעודד שנאה ואלימות כלפיהם?

    כלומר, הוא עושה להם בדיוק את מה שהם עושים למדינת ישראל?

    האירוניה, האירוניה.

    • אופיר בלוז הגיב:

      מעבר לכך שעוד לא ראיתי איפה שוברים שתיקה אומרים, בכללי, משהו שהוא לא נכון יש את הקטע הזה שאם הטיעון הכי חזק שלך הוא "אבל המורה, הוא התחיל" אתה קצת בן 6.

  4. אמציה ברם הגיב:

    חובה לחשוף את שקרנותו של בן דרור יאמאני, האיש שהיה אינסטרומנטלי במסע ההכפשה הנפשע של התנועה הפשיסטית "אם תרצו" נגד הקרן החדשה לישראל ונשיאתה דאז, פרופסור נעמי חזן (ביחד עם חברו לספסל השקרנים בנימין זילברמן, המכנה עצמו "בן כספית" ומתיימר להיות עתונאי). השיטה היא בדיוק זו שיוסי גורביץ נקט כאן: לפרק את גיבוביו לגורמיהם, ולקעקע אותם על ידי בדיקה מדוקדקת של כל אחד מהם. בסופו של דבר יתקבל חומר גלם לכרך ב' של "תעשיית השקרים" – רק שכרך זה יעסוק בשקרים שמייצר יאמאני

  5. אביבית הגיב:

    ביטול אירוע 'שוברים שתיקה' מטעם המשטרה (דגש -מטעם המשטרה) לא היה מתאפשר ללא הוראה מ-פ-ו-ר-ש-ת של גלעד ארדן !
    עם כל הרעש העקבי של פעילי ימין נגד שוברים שתיקה – ברור שאין בב"ש תשתית ציבורית כל כך מאיימת עד שהתקבלו במשטרה יסודות ברורים להחליט על 'איום בטחון הציבור' ו'חוסר יכולת משטרתית להתמודד עם זה'.
    פשוט מגוחך.
    איפה המשך פעילות משטרתית נגד האיום הזה ??
    יש למשטרה מידע על האיום הרוחש הזה כביכול??
    *הוד מעלת השר כפה (!)על המשטרה להתנהל לפי מה שהמשטרה מחילה כביכול מול חובבי הר הבית(היהודים) וכו'.. * לטוקבקיאדה הימנית על העיתונאים שלה, ועל ההגיון העקום שלה ועל ההשוואות המופרכות שלה — יש עכשיו צינור ישיר לשלטון.
    ה"30 מנדטים" התירו רסן שהיה מבחינתם,מבחינת ראשי הימין בנבחרת הליכוד.
    אירוע 'שוברים שתיקה' בוטל כי " אם לא נותנים ליהודים ככה וככה בגלל איומי ערבים ונימוקי משטרה בעקבותיהם -אז שיהיה גם ההיפך..".
    הפואנטה שלא המשטרה (!)הגיעה למסקנה -אלא קשקשני ימין.וגלעד ארדן נתן להם.

  6. FN הגיב:

    "ארכיבישוף תעשיית השקרים" – אפשר את זה ביותר דרמטי? תגיד, העובדות לא גרועות מספיק, שאתה מרגיש צורך לקשט ככה? יש לך פה פירוק לגורמים של כתבה, הצגה של כותב ופעיל כשקרן סדרתי, הכל מסודר ועשוי היטב. עבודה מצוינת. אתה באמת צריך לצייר אותו מסלסל בשפמו ומצחקק ברשעות?

    • אסףר הגיב:

      אם זו היתה טעות תמימה, אז כן.
      אבל פה מדובר ב"עיתונאי" שכותב בעיתון הנפוץ בישראל (לפחות בתשלום), כותב ספרים, מתראיין, ובאופן כללי מנהל מסע-צלב שמבוסס על הסתה. בעקביות. אז כן, בהחלט ארכיבישוף.

  7. תום אלקיים הגיב:

    באופן די משעשע הפוסט הזה עושה למאמר של ימיני מה ששוברים עושה לצה"ל.

    ימיני תיאר את זה במאמר שלו אני אפרפרייז את זה – זה לא שימיני לא טועה, יש טעויות. אלא שהכותב מחפש את הטעויות מנפח אותן מערפל את הרקע ויוצר תחושה שימיני משקר ללא הפסקה

    מה יעשו אלו היודעים לקרוא ולפרק?

    בוא נתמקד בטעויות, במצוות אנשים מלומדה, שהרי טעויות הן המדד החשוב ביותר של אדם, מדינה או כותב.

    אחת, אפרתי, אפרתי אכן איננו נציג רשמי של שוברים, לכאורה טעות. אלא שימיני לא אומר זה. הוא בפירוש כותב

    ציטוט,
    גם אם בשוברים יתנערו מאפרתי, האיש ייצג אותם במשך שנים וגדל בחממה שלהם. סוף ציטוט

    ודוק, ייצג וגדל בהטיית עבר. מכאן אפשר להסיק שכאשר ימיני מדבר על נציג הוא מתכוון במובן של "סמוטריץ' הוא נציגה של כך בכנסת" ולא במובן של נציגות רשמית. הכותב אגב יודע זאת משום שטרח והכניס הסתייגות למטיבי לכת בנוגע להסתייגות ליודעי ח.נ של ימיני

    שתיים, שוטרים. אמריקאים לא מתאמנים בישראל, והקישורים שהבאת רק מוכיחים זאת. מדובר בחילופי ידע של מתי מעט שוטרים בכירים עם עמיתיהם בישראל, דבר נהוג ומקובל. הפער בין זה לבין אימונים לכוחות משטרה דומה לפער שבין חינוך מיני בחינוך הממלכתי דתי ופורנו חד מיני ברדטיוב.

    שלוש, הירי. הצילום הוא משנת אלפיים ושתיים בערך, כלומר בן יותר מעשור. ימיני מתייחס לאירוע המצולם בסרטון המדובר ממש בקטע שגורביץ סימן ושואל, היכן העדויות העדכניות לירי כזה, או דומה לו. ברור שאין משום שמדובר בשקר גס, הרי גם אני לא יודע מה קורה בחברון אבל אני בטוח שאין ירי מקלעים בשכונות העיר, ככה, בניחוש פרוע.

    כל מי שקורא את המאמר מבין זאת, הכותב הוא אדם יודע ספר ומכיר את הפרטים וגם הוא מבין זאת, אני מניח לפחות.

    אז בפוסט שכל כולו קריאת טקסט, שכל כולו דקונסטרוקטיה, כשל הכותב בשלושה מקרים לפחות. האם זה אמור לטול מגורביץ את אמינותו? לא, אנשים טועים, שרויים במנהרות תפיסתיות, מפספסים את הטקסט מרוב סאבטקסט וגם לעיתים מגזימים לטובת הנקודה אותה הם רוצים להעביר. אני מאד לא אוהב את הסגנון הזה, אני מעיר על זה כאן לא מעט. ימיני הוא דוגמה לא רעה לתוצאות הרות האסון של השיח הזה.

    אבל צריך לא מעט חוצפה כדי להתלונן על כך ממי שעושה זאת באופן בוטה הרבה יותר כטקטיקה קבועה של אקטיביזם מקלדת. להתלונן על כך בפוסט בו אתה אשכרה עושה את זה, זה כבר הישג ראוי לציון. והכל בחמש מאות מילה בערך… ברכות

    • אביבית הגיב:

      גורביץ צריך לקבל מדליה שיש לו בכלל סבלנות להתעסק עם ימיני ולא משנה כבר כמה ימיני מזיק.
      יש אלוהים – ובן דרור ימיני הוא הטרול שלו !(בלי שימיני יהיה מודע לזה כמובן)

    • Alex_f הגיב:

      "אבל צריך לא מעט חוצפה כדי להתלונן על כך ממי שעושה זאת באופן בוטה הרבה יותר כטקטיקה קבועה של אקטיביזם מקלדת. להתלונן על כך בפוסט בו אתה אשכרה עושה את זה, זה כבר הישג ראוי לציון. והכל בחמש מאות מילה בערך… ברכות"

      +1

  8. נתן הגיב:

    מעניין גם המשפט של ימיני :"לא שהיו הרוגים, בוודאי שלא המוני הרוגים , כלום"
    ראשית הוא ממציא פה טענה שלא נאמרה ( גבריהו לא טען שהיו הרוגים) ואז מנסה לסתור אותו במשפט שכולו סתירה פנימית.

    ניתוח נוסף ומעניין של המאמר של ימיני ניתן למצוא פה

    http://www.the7eye.org.il/183314

  9. מודי תולששש הגיב:

    ראיתי את הסרטון שהעלה עמית דרי, ובו אכן רואים את אבנר גבריהו "יוצר את הרושם שצה"ל יורה, כעניין של שגרה, עם מכונות ירייה, ב'רדיוס הריגה מסיבי', באזרחים חפים מפשע""
    מצד שני, גבריהו לא משקר, ועמית דרי גם לא טוען שהוא משקר, אלא שהוא מדבר כך לזרים שלא מבינים את ההקשר ומסיקים מכאן מסקנה לא נכונה.

    מצד שלישי, לא רואים את כל מה שגבריהו אומר, לא רואים, לדוגמא, אם שאלו אותו אם היו הרוגים ומה הוא השיב …

    בקיצור, ימיני ודרי וגורביץ מוצאים הרבה שקרים שלא ברור אם נאמרו בכלל.

    • גיל ב' הגיב:

      כנראה שכאן המגיבים הימניים לא מתלוננים, כדרכם, "למה לא מראים מה קרה קודם?"