החברים של ג'ורג'

ושוב: לאפשר הגנה עצמית פלסטינית

צה”ל לא יכול ולא יודע להגן על פלסטינים. הגיע הזמן להעביר את זה לידיהם

בסוף השבוע, נפטר מפצעיו סעד דוואבשה, אביו של התינוק של עלי דוואבשה שנרצח בכפר דומא לפני כתשעה ימים. כל כלי התקשורת היהודים דיווחו על מותו. כמעט אף אחד מהם לא דיווח על אירוע חשוב יותר: בליל שישי-שבת השליכו מחבלים יהודים בקבוקי תבערה על בית משפחת כעאבנה, שסמוך לכפר דומא, אך בני המשפחה השתלטו על האש.

העובדה שהתקשורת היהודית מתעלמת מהטרור היהודי – על התמיכה הנלהבת שלה בטרור הרשמי של המדינה היהודית, זה שמופעל על ידי צה”ל, מיותר להרחיב את הדיבור – לא באמת חדשה. הטרור היהודי “הפרטי” בגדה – הטרור הרשמי הרג פלסטיני אחד בגדה ואחד ברצועה בשבוע שעבר – תוקף כמעט על בסיס יומי, אבל בדרך כלל הוא לא קטלני. על פי נתוני יש דין – גילוי נאות: אני כותב עבור הארגון בלוג בתשלום – 15 בתי פלסטינים הוצתו בשנים האחרונות, ככל הנראה על ידי מחבלים היהודים. מספר המחבלים היהודים שהועמדו לדין בשל כך: אפס. מספר האזכורים של ההתקפות הללו בתקשורת היהודית: דומה מאד.

על אף שצה”ל אמור רשמית להגן על הפלסטינים, בפועל הוא עסוק בהגנה על מתנחלים. יום אחד, יש לקוות, אלוף פיקוד מרכז כלשהו ימצא את עצמו בהאג בשל כך, כי השילוב של הקמת התנחלויות, הגנה עליהן ואז הפקרה של הפלסטינים לטרור שיוצא מהם נראה לגמרי כמו פשע מלחמה. אבל היום הזה, משמח ככל שיהיה, נראה רחוק. מה עושים בינתיים?

נראה לי שדי ברור אחרי 48 שנות כיבוש שצה”ל לא מסוגל להגן על הפלסטינים, גם אם היה רוצה בכך – ואין סיבה לחשוב שהוא רוצה או ירצה. על כן, מתוך תפיסה מינימליסטית של זכויותיהם של הפלסטינים, קרי זכותם שלא להיות מוצתים בשנתם על ידי יהודים (כן, הם יהודים. ודאע”ש הם מוסלמים. תחיו עם זה.), נראה שצריך לעבור למודל של הגנה עצמית פלסטינית.

במובן הפשוט ביותר, צה”ל צריך להודיע שישובים פלסטיניים הם מחוץ לתחום למתנחלים – אם הוא רוצה ניסוח משפטי, יש לי מן המוכן: תושבי האזור שזכאים לעלות לישראל על פי שבות – ושלפלסטינים יש זכות לעצור או להפעיל כוח כלפי מתנחלים שמפרים את הצו הזה. כל כפר פלסטיני יקים לעצמו כוח משמר, ובשטחי סי ובי – שנמצאים בשליטה בטחונית ישראלית – האחריות לחימושו תהיה על ישראל. אין יותר סיבה למתנחלים להגיע לישובים פלסטיניים אלא בהזמנה מראש.

הצעד הזה, שפשוט למדי ליישום, לא יקרה. צה”ל משמש במידה רבת כמיליציה של המתנחלים. שטחי סי מיועדים לסיפוח על ידי ממשלת ישראל, והדבר האחרון שהיא רוצה הוא שפלסטינים שם יעמדו על שלהם. אחרי הכל, הטרור היהודי הוא זרוע של ממשלת ישראל ביישום תוכנית הטרנספר השקט שלה.

הדברים לא חדשים; הם נכתבו פה לראשונה לאחר שהפלסטינים הפכו את הגלגל על פורעים יהודים בקוסרא, לפני שנה וחצי. ואף על פי כן, צריך להזכיר אותם מדי פעם.

מעניין לציין שמנהיג הפורעים אז היה אחד מאיר אטינגר. היום אומרים לנו שהוא היה “היעד מס’ אחת” של השב”כ. ובכן, הוא הוסגר לידי צה”ל על ידי הפלסטינים לאחר שהשתתף בפשיטה על כפר פלסטיני. האם הוא הועמד לדין בשל כך?

וואלה. לא? אני המום. ה מ ו ם.

הגנה עצמית לפלסטינים עכשיו, כי צה”ל לא יכול ולא רוצה, והמשטרה והשב”כ לא מסוגלים להעמיד לדין את מי שהם עצמם מגדירים כמנהיג הטרור היהודי גם כשהוא נתפס על חם. ממשלת ישראל לא רוצה? ובכן, היא גם לא רוצה לטפל בטרור היהודי. הגיע הזמן שהעולם יכריח אותה.

ועוד דבר אחד: הבוקר היה אמור להיות אטינגר מובא להארכת מעצר. במעמד הזה, היתה המשטרה צריכה להסביר מדוע בעצם צריך להחזיק אותו במעצר, ולהציג ראיות. ובכן, המעמד המביך הזה נחסך ממנה, כי שר הבטחון בוגי “משה” יעלון הוציא לו ולאביתר סלונים – חשוד נוסף – צו מעצר מנהלי. ראיות? We don’t need no stinking evidence. במדינת משטרה, אלו מותרות.

הערה מנהלתית: הכתיבה בבלוג הזה נעשית ללא תשלום, והיא מצריכה זמן ומאמץ ניכרים. אם אתם מעריכים את מה שנכתב כאן, אודה לכם אם תוכלו לתרום לקרן הבעת הרצון הטוב והתודה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

11 תגובות על ”ושוב: לאפשר הגנה עצמית פלסטינית“

  1. יובל הגיב:

    אני רק שואל שאלת הבהרה: האם במצב הנוכחי אסור לתושבים הפלסטינאים לעצור מתנחלים שנגיד נכנסים להם לכפר באמצע הלילה? לעצור ולקרוא למשטרה, כמובן.

  2. סמולן הגיב:

    צפיתי הערב במשמר האזרחי הפלסטיני, בחרדה קלה. הם אשכרה לא מבינים עם מי הם מתעסקים. זה לא ילך להם בכמה פנסים ואלות. אם נערי הגבעות יחליטו לכבוש כפר ולהרוס אותו, כדאי מאד שהתושבים יוכלו להתקשר לצה"ל.

  3. איש הלחות ממישור החוף הגיב:

    הכל נכון ועם זאת אני לא יכול שלא לשאול את עצמי מה יקרה בפעם הראשונה שאזרחים פלסטינים יהרגו כמה טרוריסטים כאלו מתוך הגנה עצמית והצבא לא "יתערב". התוצאה של זה עלולה להיות התגברות של טרור וטרור-נגדי

    בכל מקרה אני חושב שזו תהייה תיאורטית בלבד כל עוד הימין בשלטון

  4. קרנף עמק המצלבה הגיב:

    למיטב זכרוני השטח הבנוי של רוב הכפרים הפלסטיניים מוגדר כשטח A,
    ואז ממילא לאזרחים ישראלים אסור להיכנס לשם (בהוראת מפקד פיקוד מרכז?).
    כלומר זה נטו עניין של אכיפת החוק הקיים. לא ?

  5. יובל הלפרין הגיב:

    מסכים לחלוטין. תנו להם רובים. תנו להם טנקים. תנו להם ריבונות. תנו להם מדינה. לא בחסד, בזכות. לממשלה שנבחרה על ידי ישראלים אין שום זכות לקבוע את גורלם של הפלסטינים. וזה לא עניין למשא ומתן אלא לאולטימטום בינלאומי שיש לקדמו בכל דרך. משא ומתן הוא רק על אופן הביצוע. הוא לא "פיוס" הוא יתקון עוולות מצד ישראל.

  6. יובל הלפרין הגיב:

    * תיקון עוולות

  7. חופש הגיב:

    א. עושה רושם שצה"ל גם לא ממש מצטיין בשמירה על חייהם של יהודים. ירי, השלכת אבנים, בקבוקי תבערה, דקירות ודריסות, הם אירועים שקורים מידי כמה ימים (בחודשים האחרונים), רובם מסתיימים עם נפגעים יהודים.

    ב. במצב הפוליטי-מדיני ששורר בארץ כיום, אין לי שום ספק שאם תינתן לפלסטינים אפשרות להגן על עצמם, באמצעות כוחות משטרה או באמצעים אזרחיים, ברגע שיהודי אחד יפגע, התגובה הישראלית/מתנחלית תהיה מוגזמת וככל הנראה תגרום ליותר נפגעים פלסטינים מבמצב הנוכחי ואף עלולה "להצית את השטח" לתקופה ארוכה.

    במציאות הנוכחית, זה מתכון לאסון. לא מצליח להבין איך אתה חושב שייצא מזה משהו טוב.