החברים של ג'ורג'

מק’ארתיזם, גרסת נתניהו ומועצת יש"ע

ההסתה כנגד V15 משותפת לראש הממשלה ולמועצת יש”ע, וכרגיל מבוססת על אשמה באמצעות קרבה

הביטו בתמונה הזו:

israel sheli

היא פורסמה אתמול (א’) על ידי ארגון הקש ישראל שלי, הזרוע למבצעים מלוכלכים של מועצת יש”ע, התרומה הייחודית של איילת שקד ונפתלי בנט לפוליטיקה הישראלית.

עכשיו הסתכלו על התמונה הזו:

Lilud

אותה תוכלו לראות בשניה 0:56 בסרטון הזה, של מפלגת השלטון.

שתי התמונות דומות למדי, בשתיהן יש מחבל חמוש שמחווה “V” ולידו המספר 15. באחת הוא מחזיק רוס”ר קלשניקוב, באחרת אמ-16; באחת הוא באדום ושחור, בשניה הוא בכחול. פרט לכך הן דומות מאד.

אז מה קורה פה? האם מועצת יש”ע, עמותה פרטית לכל דבר שקיבלה בתרגיל מפוקפק כספי ציבור, משתפת פעולה עם תעמולת הבחירות של הליכוד? כי, אתם יודעים, בימים אלה טוען הליכוד ששת”פ כזה הוא עבירה על חוק הבחירות. בשיחה עם נציג מדוברות מועצת יש”ע, הוא אמר שהוא צריך לבדוק את הנושא מול האנשים ב”ישראל שלי,” וחזר עם התשובה שא. אין שת”פ בין “ישראל שלי” ובין הקמפיין של הליכוד, וב. ב”ישראל שלי” אומרים שהם עלו עם התמונה קודם ושהליכוד העתיק מהם. יכול להיות. מצד שני, אם הייתי מנסה להסתיר קשר כזה, זה בדיוק מה שהייתי אומר.

ההסתה הבוטה – אם אתה תומך בהחלפת השלטון ובשליחת בנימין נתניהו אל החושך החיצון, שם הילל וחרוק השיניים והצורך לשלם על עצמך, אתה מחבל ותומך במחבלים – לא צריכה להפתיע אותנו. זה מה שנתניהו ומועצת יש”ע עשו תמיד. הם שורקים עכשיו בחושך, מקווים שאחד הפסיכים במחנה שלהם יגיב באלימות שתטיל אימה על המחנה האחר. הם, כמובן, ירחצו בנקיון כפיהם. אנחנו? הסתה? רק אמרנו שהם מחבלים!

אבל מעבר להסתה, ישנה ההונאה. בואו נראה את הטענה של מועצת יש”ע: “ג’רמי בירד, היועץ האמריקאי של V15, שבא לייעץ לשמאל איך להעיף את ביבי, מגיע מחוגים אנטי ישראליים, שבהם טוענים למשל שעזה זה המקום היחיד בעולם שבו חיילים (צה”ל) הורגים ילדים בשביל הספורט.”

וואלה. אני יכול לחשוב על עוד חוגים כאלה, למשל מפגיני הימין ב”צוק איתן” שרקדו וצעקו “כל עזה בית קברות,” ו”אין לימודים בעזה – כולם מתים.” אבל בואו נסתכל על הטענה. מועצת יש”ע מפנה אותנו לאתר הימין היהודי Jewish Press. שם מעלה לורי לאוונתל מרקוס את הטענות הבאות:

א. היועץ של V15, ג’רמי בירד, הוא “בוגר חממת ההיבריס” הרווארד. מסתבר שללמוד בהרווארד זה דבר שלילי, אם אתה לא תומך בימין היהודי. זה כנראה לגמרי בסדר להיות בוגר הרווארד אם אתה איש hasbara שחשוד באונס קטינות מהצד ומסתבך בשקריו.

ב. בלימודיו בהרווארד, בירד טופח על ידי אדמונד הנאוור (Hanauer), שאין לי מושג מיהו אבל מרקוס טוענת שהוא “שתיין משמיץ ישראל מעורר בחילה” וגורמת לי להתחיל לחשוב שהיא לא לגמרי אובייקטיבית. הנאוור, כמסתבר, מאמין שישראל מסוגלת “להתעלם מהחוק הבינלאומי, זכויות אדם וערכים דמוקרטיים” בשל התמיכה האמריקאית שהיא מקבלת, מה שנשמע כמו אמירה שאיננה שנויה במחלוקת.

ג. בשנת 2002, הנאוור פרסם מאמר שממש לא מצא חן בעיני מרקוס, שם טען שיש סטנדרט כפול ביחס לישראל, ושמדיניותה של ישראל – הרג פלסטינים במספרים גדולים, התנקשויות במנהיגים פלסטיניים, החרמת אדמות, בניית התנחלויות, השתלטות על מקורות המים של הפלסטינים, הריסת מאות בתים וכריתת אלפי עצי זית – לא מסייעת לערפאת להשתלט על האלימות. השנה, כאמור, 2002, השנה הרצחנית ביותר בסכסוך. אין עוררין על כך שישראל עשתה את כל הדברים שהנאוור כותב שהיא עשתה; אין גם עוררין על כך שהמעשים הללו הקשו על ערפאת להרגיע את השטח.

ד. במאמר, הנאוור דורש שארה”ב תדרוש משרון להעמיד לדין חמושים ישראלים שהרגו פלסטינים ללא סיבה. שוב, דרישה שאיננה שנויה במחלוקת. כאן מצטט האנוור כותב אחר, כתב הניו יורק טיימס כריס הדג’ס (Hedges), שכתב באוקטובר 2001 במגזין הרפר’ז שהוא ביקר בלא מעט אזורי קרבות, אבל רק בעזה ראה חיילים שהורגים ילדים “לשם ספורט.”

אני לא יודע מה הדג’ס ראה בעזה. אני זוכר סיפורים מבעיתים מ-2004, שנתיים אחר כך, ביניהם על ילדה פלסטינית שיוצא עם חצי שקל ביד לקנות ממתק וצלף ישראלי הורג אותה. פעם אחר פעם, הפרקליטות הצבאית סירבה לחקור את מקרי המוות שם, ומה שווה יכולת החקירה של מצ”ח במקרי מוות של פלסטינים (בימי רגיעה, יש לציין) אתם יכולים לקרוא פה. אנחנו יודעים, עם זאת, שצה”ל שפט את סמל תייסיר אל היב על רציחתו של פעיל השלום תום הורנדל בעזה ב-2003, אבל למרות שבית המשפט קבע שהוא ירה “יריה פושעת לעבר אדם תמים,” הוא הרשיע אותו רק בהריגה ולא ברצח, ודן אותו לשמונה שנות מאסר עלובות. אל היב איננו יהודי, והורנדל היה בריטי; המקרה איננו טיפוסי משום שבדרך כלל ההורג היה יהודי, והקורבן פלסטיני. ישראל טייחה את הריגתה של רייצ’ל קורי (אלוף הפיקוד דורון “לונדון לא מחכה לי” אלמוג הורה אישית על הפסקת חקירת הנהג), אנחנו יודעים שקצין של צה”ל רצח ילדה פלסטינית פצועה, איימן אל המס, ברפיח ב-2004 וחמק מכל עונש. מה עוד קרה בעזה בין אוקטובר 2000 וסוף 2005? קשה מאד לדעת. המערכת הצבאית הישראלית עשתה הכל כדי שלא נדע.

אז אני לא יודע מה ראה הדג’ס בעזה, אבל זה לא משנה. שימו לב מה קרה פה. יש לנו יועץ פוליטי, בירד; לפני 12 שנים ומשהו, אומרים לנו, הוא היה תלמידו של הנאוור; הנאוור ציטט במאמר שלו עיתונאי שכתב מאמר ותיאר את מה שראה – ועל כן הוא אחראי לאמירות הללו.

וכדי להדגיש את האחריות שלו, מרקוס מייחסת פתאום את המאמר לא להנאוור אלא לבירד עצמו (!), מה שהיא יודעת שהוא לא נכון. שגיאה, או הטעיה מכוונת? אחרי הכל, כל המאמר הזה הוא נסיון חיסול.

marcus

ה. הלאה. אחר כך, אומרת לנו מרקוס שבירד השתתף עם הנאוור בכנס “כסח את ישראל,” שם אמר הנאוור שארה”ב אחראית להפרות זכויות האדם שמבצעת ישראל כנגד הפלסטינים משום שהיא מסייעת לה, והשווה את מדיניותה של ישראל כלפי הפלסטינים למדיניות הקמת השמורות לילידים של ארה”ב. משום מה, מרקוס לא מתייחסת לדברים שאמר בירד בכנס ההוא. זה קצת משונה, לא? הנה האיש שלך משתתף בכנס אנטי ישראלי, לא תביאי את הדברים שהוא אמר שם?

ואז אתה רואה שאלה הדברים שמיוחסים לבירד: שמעגל של אלימות תרם למתחים בין הישראלים והפלסטינים, ושבמקום להשתמש באלימות על שני הצדדים לחתור לצדק בדרכי שלום. אמירה כל כך קונסנסואלית, שאפילו בנימין נתניהו היה מעמיד פנים שהוא תומך בה.

אז, בסוף כל מסע ההכפשות, האמירה היחידה שמרקוס – ובאמצעותה, מועצת יש”ע, ובאמצעותם לדבריהם בנימין נתניהו – יכולים לתלות בג’רמי בירד היא שהוא חושב שיהיה טוב יותר אם שני הצדדים ידברו אחד עם השני וינסו לפתור את המשבר בדרכי שלום. אמנם, כפי שציין דגלאס אדמס זכותו תגן עלינו, כבר צלבו כאן מישהו על דברים דומים, אבל תצטרכו להודות שזה קצת קלוש לתלות באמירה הזו חמוש פלסטיני עם קלשניקוב.

זה בסדר: במועצת יש”ע ובמטה נתניהו – אם יש הבדל בין השניים – יודעים שמשהו יידבק. הם יודעים שאתם לא תטרחו לקרוא את כתבת ההשמצה של מרקוס, וודאי שלא תטרחו לבדוק את המקורות שלה. אז, לפעם הבאה: איך אנחנו יודעים שמישהו מהימין היהודי, בין אם הוא עובד של מטה נתניהו, מועצת יש”ע, או ה”עיתונות” שלהם, משקר?

השפתיים שלו זזות.

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

27 תגובות על ”מק’ארתיזם, גרסת נתניהו ומועצת יש"ע“

  1. איתמר הגיב:

    אם אתה כבר מזכיר את גזר דינו של תייסיר אל היב, אפשר להוסיף שבפועל העונש קוצר בשנה וחצי
    http://news.walla.co.il/item/1711907

  2. נתן הגיב:

    הדבר המאכזב ביותר היא התגובה של אנשי הארגון שהדגישו את עובדת היותם משרתים בצה"ל ,וכך בעיניים פקוחות נכנסו לתוך מגרש המשחקים של הימין , מגרש שבו המשחק היחידי הוא מי פטריוט ומי לא.

    כל איש יחסי ציבור מתחיל היה אומר להם שהתגובה הטובה ביותר היא כזאת שמתעלמת לחלוטין מהטענות, משהו כמו :"בבכינות לא מנצחים בבחירות" או אפילו טוב יותר, תגובה שתעביר את הדיון למגרש מחשקים חדש למשל :" עדיף שבליכוד ישקיעו את הזמן שנותר להם בשלטון בפיתרון מצקתם של מיליון ילדים רעבים"

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אבל הם לא ענו את זה, כי הם עובדים אצל המחנה הציוני והתגובה הזו מבוססת על ההנחה שלמחנה הציוני יש מדיניות קונקרטית כלשהי לגבי אותם ילדים רעבים, דבר שבתורו מניח שהמחנה הציוני הוא לא ערב-רב של אנשים ממחנות אידיאולוגים שונים שהדבר היחידי שמשותף להם הוא "להעיף את ביבי ושרע!!!!11", שהוא עניין שניתן להוכחה אמפירית פשוטה.

  3. תומר א. הגיב:

    אתה הולך רחוק עד למיליארדר פדופיל. חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי, ומי שהיה קצין הרפואה הראשי למד שם כמו גם נחמן אש שהחליף אותו בתפקיד הקרפ"ר ולאחר השחרור הפך להיות סמנכ"ל במשרד הבריאות.

    אני יודע שלא כל מפקדי חיל הרפואה יכולים לעמוד בסטנדרט שהעמיד אריה אלדד, אבל אם דרך האונ' הזו ימ"ש מסתננים לנו תבוסתנים לצבא – כדאי שהציבור ידע מזה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    רק בשביל פרספקטיבה, הנה עוד מאמר של האנוור מ-1998 (שנות אוסלו העליזות) בו הוא משווה בין ההתנהגות של ישראל כלפי הפלסטינים לבין רצח העם של הנייטיב אמריקנז
    http://articles.chicagotribune.com/1998-01-08/news/9801080051_1_palestinian-authority-leader-israeli-occupation-attacks-by-palestinian-extremists

    חוץ מזה, אולי מרוב דיגרסיות ולינקים הלכתי לאיבוד (מה קשור דרשוביץ לעניין, שוב?) אבל לא בדיוק הבנתי מה הפואנטה בכל הטיעון המרובע הזה. היה ציטוט misattributed? ציטוט יד שניה הוצג כיד ראשונה? המאמר הזה נראה קצת כמו תרגיל לפסיכומטרי.

    • אור ברקת הגיב:

      הפסיכומטרי אינו מסובך במיוחד אבל הוא לא עד כדי כך קל.

    • עמית הגיב:

      אז זהו שאפילו ציטוט misattributed לא היה כאן. כל ההתפתלויות האלה במאמר של גורביץ ניסו לגרום לכם לשכוח שהניסוח על-גבי המודעה של "ישראל שלי" היה זהיר ומדויק (ולשם כך היה מתפתל ומרוכך ביחס לניסוחים על-גבי מודעות פוליטיות):

      “ג’רמי בירד, היועץ האמריקאי של V15, שבא לייעץ לשמאל איך להעיף את ביבי, מגיע מחוגים אנטי ישראליים, שבהם טוענים למשל שעזה זה המקום היחיד בעולם שבו חיילים (צה”ל) הורגים ילדים בשביל הספורט.”

      • נתן הגיב:

        קבל ניסוח זהיר ומדויק : בינימין נתניהו מגיע מחוגים שהסיתו לרצוח את ראש ממשלת ישראל.

        • תומאס הגיב:

          רונן שובל מגיע מחוגים של גנבי נשק מצה"ל.
          ציפי לבני מגיעה מחוגים של אנשים שבשבילם רצח זו דרך לגיטימית להשתקה.
          ביבי מגיע מחוגים של אנשים המואשמים בפדופיליה.
          חנין מגיע מחוגים של אנשים המתפרעים בבתי משפט ומתנגדים לשלטון החוק.
          עוד?

      • יותם הגיב:

        כאשר אדם מן הישוב קורא את צמד המלים "מגיע מחוגים", הוא כנראה מניח שהחוגים האלה מייצגים תפיסת עולם (אחרת למה לציין שהוא מגיע מחוגים אלה?). הרי גם גורביץ, בהיותו יהודי אשכנזי אזרח מדינת ישראל, יוכל להצטייר כ-"מגיע מחוגי הקבוצה שיהודית האשכנזית השלטת במדינת ישראל, בזמן שזו מבצעת פשעי מלחמה בשטחים הכבושים".

      • נטליה הגיב:

        ומילה על הציור המסית? משהו? לא, שום דבר. ואחרי הרצח תגידו שאתם מצטערים.

  5. א הגיב:

    בצלם פרסמו בזמנו עדות של חייל שמחזק את עדותו של הדג'ס (אמנם לא לגבי עזה):

    "חייל סדיר סיפר בעדותו לבצלם על נוהל בגיזרה מסויימת בגדה במסגרתו נשלחים ג׳יפים של צה״ל לנקודות חיכוך עם פלסטינים על מנת לשמש כפיתיון למיידי אבנים ובקבוקי תבערה. כשאלה מתקרבים, יורים עליהם חיילים שהתמקמו מראש בנקודות אחרות. המטרה המוצהרת של נוהל זה היא להרחיק את ההפגנות ממקומות אחרים, אך למעשה, ציין החייל, ״זה נהייה מין ספורט כזה, ׳להוריד׳ כמה שיותר בקת״ביסטים׳. זה חיפוש אובססיבי. מכנים את זה ׳חתירה למגעי. מה שמפריע לי זה שאם הג׳יפים לא היו נכנסים לשם, הפרות הסדר לא היו מתרחשות״."

    עמ' 10

    http://www.btselem.org/hebrew/sites/default/files2/tsb_qlh.pdf

  6. נ. הגיב:

    את הכל בדיוק אפשר להגיד על שלום עכשיו. המנכ"ל שלהם היה מועמד בבחירות לעבודה.

    אז למה בחרו בארגונים כמו נגיד קול אחד?
    כי הם לא מוכרים.
    אם היו יוצאים באותן הטענות נגד שלום עכשיו, זה לא היה תופס.
    מיד, אוטומאטית, אנשים היו שואלים "אז מה עם ארגוני המתנחלים?"

    הבלוף היה נחשף מיד.

    למה לסבך דברים. עמותות קיימות עם סדר יום פוליטי ידוע, לא נדרשות לסתום את הפה בזמן בחירות (מולד, קול אחד.

    אלה לא עמותות קש.

    עמותות שמוקמות אד-הוק לפני בחירות ונעלמות אחריהן, וחשודות כצנרת להעברת כספים סורה או מתן הטבה בשווה כסף – הן הבעיה.

    אף אחת מהעמותות שמוזכרות בפניית עוה"ד של נתניהו איננה עמותה כזו

  7. נ. הגיב:

    את הכל בדיוק אפשר להגיד על שלום עכשיו. המנכ"ל שלהם היה מועמד בבחירות לעבודה.

    אז למה בחרו בארגונים כמו נגיד קול אחד?
    כי הם לא מוכרים.
    אם היו יוצאים באותן הטענות נגד שלום עכשיו, זה לא היה תופס.
    מיד, אוטומאטית, אנשים היו שואלים "אז מה עם ארגוני המתנחלים?"

    הבלוף היה נחשף מיד.

    למה לסבך דברים. עמותות קיימות עם סדר יום פוליטי ידוע, לא נדרשות לסתום את הפה בזמן בחירות (מולד, קול אחד).

    אלה לא עמותות קש.

    עמותות שמוקמות אד-הוק לפני בחירות ונעלמות אחריהן, וחשודות כצנרת להעברת כספים סורה או מתן הטבה בשווה כסף – הן הבעיה.

    אף אחת מהעמותות שמוזכרות בפניית עוה"ד של נתניהו איננה עמותה כזו

  8. אסףר הגיב:

    “שתיין משמיץ ישראל” זה התרגום שלך ל- "a bilious defamer of Israel" ?

  9. חנן הגיב:

    אבל מעבר להסתה, ישנה ההונאה

    אז זהו, שההסתה הרבה יותר נוראית כאן מאשר ההונאה. היא גם מה שחשוב פה.
    אני במקום הארגונים האלה הייתי רץ להגיש תלונות במשטרה.
    מעבר לזה, שימוש בדימויים כאלה הוא יעיל, והייתי רוצה לראות יותר תעמולה בוטה גם מהצד השמאלי. (שם גם יש לזה הצדקה)