החברים של ג'ורג'

כשסיוע לעיוורים הוא סיוע לאויב: מכספתים את "אם תרצו"

התנועה הפאשיסטית הישראלית, "אם תרצו," הוציאה בסוף השבוע את אחד הטקסטים שהיא נוהגת לקרוא להם "דו"חות." הפעם, הוא עוסק ב"פוליטיזציה בקליניקות המשפטיות באוניברסיטת חיפה."

כרגיל, הפרסום של "אם תרצו" לווה בסיוע של אתר הבית של התנועה, נרג. קלמן ליבסקינד פרסם אייטם שפשוט בלע את הטענות של "אם תרצו" בלי בדיקה; למעשה הוא השתמש בטקסט כאילו היה הודעה לעיתונות וקיבל אותו כלשונו. זה משונה, כי בדרך כלל הוא עיתונאי חוקר. כנראה ש"אם תרצו" פועלים באזור העיוורון שלו. התועמלן החביב על הבלוג, בן דרור ימיני, פרסם טקסט רווי השמצות – אבל, כהרגלו, לא נקב בשמות האנשים המושמצים. יש עדיין חוקי דיבה בארץ הזו.

אז הלכתי לקרוא את ה"דו"ח" (אפשר למצוא אותו כאן.) אוי ואבוי. מאיפה להתחיל? נתחיל מעמ' 8. שם טוענת "אמתי" (“אם תרצו,” אין לי כוח לכתוב את הצירוף הזה שוב ושוב) שיש בישראל "10,000 אסירים שמתוכם 132 (כאחוז אחד) הם אסירים בטחוניים מקרב ערביי ישראל." הם מביאים זאת בתלונה על כך שהקליניקה לזכויות האסיר טיפלה בשמונה מקרים של אסירים בטחוניים, כאשר לזוועתם במקרה של איסמעיל טראבין, "במקרה זה הקליניקה מייצגת אדם שאיננו אזרח ישראלי." הזוועה, הזוועה.

המספר של "אמתי" על "10,000 אסירים שמתוכם 132 אסירים בטחוניים מקרב ערביי ישראל" הוא, כרגיל, הטעיה. על פי נתוני בצלם, אותם הם מקבלים מדי חודש מהשב"ס, יש בישראל כרגע 5,046 אסירים בטחוניים, מתוכם 208 אסירים ישראלים. השב"ס לא מפרט, אבל אני בספק אם יש כרגע יותר מ-20 אסירים בטחוניים יהודים. חשובה הנחת היסוד של "אמתי," שתחזור כחוט השני לאורך כל הדו"ח: שאם אתה לא יהודי או ישראלי, אין לך ולא צריכות להיות לך זכויות.

התפיסה המרכזית של הדו"ח היא שאם אתה חורג מהמיינסטרים הציוני וחושב שישראל צריכה שינוי יסודי, אתה פסול מלפעול בישראל. אחד הנספחים הארוכים – והשקריים, עוד אגיע אליו – מונה שורה של ארגונים שלא מוצאים חן בעיני "אמתי" ושעל פי המק'ארתיזם שלה אם אתה חבר בהם או תומך בהם, אתה פסול מלשמש בתפקיד כלשהו.

מהי קליניקה משפטית? קליניקה משפטית היא ארגון שמטרתו לאפשר לאנשים שבדרך כלל לא זוכים לייצוג לקבל כזה, בדרך כלל כאשר סטודנטים למשפטים עושים את העבודה המשפטית השחורה כמו איסוף חומר. מטבע הדברים, כלומר מעצם ההכרה בכך שהמערכת פגומה בכך שהיא לא מאפשרת לכל אדם יצוג ראוי – אם כך היה, לא היה צורך בקליניקות – אלה ארגונים שאומרים שהמצב טעון תיקון. ככאלה הם ארגונים חברתיים, לא מלחכי פינכה של הממשלה שאומרים "הכל טוב."

מה עושה "אמתי"? נתחיל מעמ' 9 בדו"ח. שם אנחנו מגיעים למסקנה המדהימה שאם השם שלך הוזכר בתקשורת, כולל מגנטי קהל ידועים כמו "מגזין הכיבוש", האתר של עדאלה ובמרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, הרי שאתה לא "חסר קול." וואלה. באותו העמוד, אנחנו שומעים גם תלונה על כך שהאסיר מחמוד מגאדבה "הפך לעותר סדרתי." הם נמנעים מלציין שהמקור שאליו הם מפנים מצא שחלק ניכר מהעתירות שלו התקבל.

בואו נחשוב על זה רגע. הסיבה שמגאדבה יכול היה בכלל לזכות בעתירות שלו היא העובדה שיש קליניקה משפטית שמייצגת אותו. "אמתי" היתה רוצה שזה ייפסק. היא רואה את הייצוג של מגאדבה כדבר מגונה. למה? הוא הורשע בשורה של מעשי אונס לפני 15 שנים. אפשר היה לראות את השימוש שהוא עושה בעתירות כסוג של שיקום. מה מפריע ל"אמתי" בכך שמגאדבה זוכה לייצוג? הוא הרי איננו אסיר בטחוני. אה, הבנתי: הוא ערבי. מה שמפריע ל"אמתי" הוא שלאסירים ערבים יש יצוג. למה לא אמרתם מראש?

בעמ' 10, טוענת "אמתי" שראש הקליניקה לזכויות האסירים, עו"ד עביר באכר, "מופיעה בשם עדאלה בכנסי הסתה ורדיפה אנטי-ציוניים ומגישה עתירות בשם הארגון. כמו כן כתבה בשיתוף עם ענת מטר ספר המשבח מחבלים מרצחים פלסטינים." לא התעצלתי ונכנסתי לקישורים של "אמתי."

הנה מה שהיה לכנס לומר על עצמו, על פי הקישור שסיפקה "אמתי":

" הכנס קורא לשלב כוחות של אירגוני זכויות אדם, אירגוני מחאה ואירגוני שלום- ערבים ויהודים לצאת בקריאה משותפת וברורה ולפעול ביחד:

clip_image001 לסיים את המצור על עזה.

clip_image001[1] להפסיק את ההסתה נגד פלסטינים בישראל, והמדיניות הגזענית כלפיהם.

clip_image001[2] להפסיק את רדיפת המבקרים והמתנגדים למדיניות הממשלה.

clip_image001[3] לחתור לסיום הכיבוש בצורה מתמשכת ואפקטיבית.

המאבק המשותף בין אירגונים ערביים ואירגונים יהודיים על בסיס רעיונות ברורים- מטרתו לעורר את כל אלו הרוצים לפעול למען שינוי. אין שינוי ללא מאבק עיקש וממושך ובפעילות מאוחדת גדלים הסיכויים להצלחתו."

אין ספק שכל זה לא מוצא חן בעיני "אמתי." עם זאת, לא מצאתי את ה"הסתה והרדיפה האנטי-ציוניים" ש"אמתי" טוענת שנמצאים שם. הלאה. נכנסתי גם לקישור של הספר שלכאורה "משבח מחבלים מרצחים פלסטינים." המדובר במאמר ביקורת על הספר, ולא מצאתי שם שום דבר כזה. לא קראתי את הספר – אבל אני מעז לומר שגם כותבי הדו"ח לא קראו. במילים אחרות, "אמתי" משקרים בהערות השוליים שלהם ומקווים שאף אחד לא יטרח לברר. ליבסקינד בעליל לא טרח, והוא כותב שבאכר היא "פרקליטה בכירה בארגון עדאללה (שגיאה במקור – יצ"ג) ולפי הדו"ח 'כתבה ספר המשבח מחבלים מרצחים פלסטיניים.'"

שמתם לב לתרגיל שעשה כאן ליבסקינד? הוא מרחיק את עצמו פעמיים. הוא מציין שהדברים הם "לפי הדו"ח," כלומר לא דבריו-שלו, ואז מצטט במרכאות את הטקסט של "אמתי." זו שיטה שכנראה תמנע ממנו תביעת דיבה. האם היא הוגנת באיזושהי צורה כלפי עו"ד באכר? לא משנה, היא ערביה.

עדכון: עו”ד ידין עילם הפנה את תשומת לבי לכך ש”אמתי” שיקרו גם כאן. הם הביאו בעמ’ 10 שני קישורים לכך שעו”ד בכר (ולא באכר) היא בכירה בעדאלה, אבל לא קישרו לאתר של עדאלה עצמו – וזאת משום שבכר לא עובדת שם כבר שלוש שנים.

נמשיך. אנחנו אמורים להיות מופתעים (עמ' 10) מכך שאדם שייסד קליניקה לזכויות המיעוט הערבי-פלסטיני חושב שיש בישראל אפרטהייד. "אמתי" מציינים את העובדה לגנותו, כמובן מבלי להתייחס לשאלה האם יש בישראל משטר אפרטהייד. הרי זה לא יכול להיות.

בעמ' 11 אנחנו למדים את העובדה המזעזעת שהקליניקה לזכויות האדם עבדה בשיתוף פעולה עם האגודה לזכויות האזרח. אכן, איפה נשמע כדבר הזה, שהארגון החשוב ביותר לזכויות אזרח בישראל ישתף פעולה עם קליניקה משפטית? רגע, מה יש ל"אמתי" נגד האגודה? ובכן, בעמ' 26 אנחנו למדים שהיא התייחסה לכביש האפרטהייד כאל כביש האפרטהייד ("כביש 443"), שהיא טענה שישראל סיפחה באופן לא חוקי את מזרח ירושלים (טענה שאיתה מסכימות כל מדינות העולם – זה לא מקרה שאין אף שגרירות בירושלים), שהיא חושבת שהרעיון של הגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית "בעייתי", שהיא מתנגדת לקריטריון של שירות צבאי כתנאי לקבלת עבודה, ושהיא סבורה שישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך "עופרת יצוקה." שומו שמיים. איך זה אמור לפסול את האגודה מלפעול בתחום זכויות האדם – אלא אם, כמובן, אתה בכלל לא מעוניין בזכויות אדם, אלא אם מדובר בשלילתן ממי שלא מוצא חן בעיניך?

עוד בעמ' 11, "אמתי" מודיעה לנו בתדהמה שהקליניקה לזכויות האדם היא חלק מהקואליציה לדיור בר השגה, ומוסיפה הערה בסוגריים: "גוף פוליטי." וואלה. בניגוד, למשל, ל"אמתי", שהיא לא גוף פוליטי אלא "תנועת מרכז ציונית"?

באותו העמוד, אנחנו למדים שהקליניקה למשפט ושינוי חברתי עתרה נגד הרשות השניה בדרישה ליצוג גבוה יותר של תכנים בערבית. למה זה חשוב? למה זה משהו שיש לציין לגנאי? אה, כן – כי "אמתי" סבורה שרק יהודים הם אזרחים שווי זכויות ורק להם מגיע יצוג. כזכור, במצע הראשון של הארגון – עד שתפסו אותו – "אמתי" הגדירה את עצמה כתומכת בישראל כ"מדינה יהודית," תוך השמטת העמדת הפנים של "ודמוקרטית." אחר כך הם מיהרו לומר שמדובר בטעות.

על הקליניקה לזכויות המיעוט הערבי-פלסטיני אומרת לנו "אמתי" בעמ' 14 ש"עצם שמה של הקליניקה לזכויות המיעוט הערבי-פלסטיני יכולה (שגיאה במקור – יצ"ג) ללמד על סדר יומה." מי היה מאמין. ארגון שהשם שלו מעיד על סדר היום שלו. למה לא עשיתם את הדבר המקובל בקרב פאשיסטים והסוויתם את עצמכם כ"תנועת מרכז ציונית"? וכמובן, מובלעת כאן ההנחה ש"זכויות המיעוט הערבי-פלסטיני" הן משהו פסול. בעמ' 11 אנחנו למדים שהקליניקה תמכה ב"הורדת גיל המינימום במקצועות פרא-רפואיים." למה זה דבר שלילי? אה, כי כך האקדמיה הישראלית פוגעת ביכולת של סטודנטים ערבים ללמוד רפואה. לעתודאים היא מתירה ללמוד את המקצועות הללו בגיל 17-18, אבל מסתבר שלסטודנטים ערבים אין את הבגרות הנפשית הנדרשת ללמוד את הנושא לפני גיל 21. אם אתה פועל כנגד האפליה הזו, אתה פסול. העמוד שלה, אומרים לנו בזעף, מעוצב בתמונות שהגיעו ב"אדיבות אקטיבסטילס." הארגון החביב הזה (עמ' 27) מתואר כארגון עוין. במסגרת השקרים השקופים של "אמתי", היא שכחה לציין את העובדה שהיא הפסידה במשפט לאחד הצלמים של אקטיבסטילס, אורן זיו, ושנאלצה לפצות אותו על הפרת זכויות היוצרים שלו. נו, למה אתה מצפה, לגילוי נאות? עוד לא הבנת שאנחנו תנועת מרכז ציונית?

בעמ' 12 נאמר לנו שהקליניקה לזכויות המיעוט הערבי-פלסטיני פעלה ל"קעקוע מעמדו של ההמנון הלאומי בקרב הערבים." אני מניח שגם מבקרת המדינה לשעבר, מרים בן פורת – שמגיעה מבית רוויזיוניסטי – היתה נכנסת לרשימה השחורה של "אמתי", אחרי שאמרה שהגיע הזמן למצוא המנון שאשכרה ייצג את כל אזרחי המדינה.

ובעמ' 15 הגיע הקטע שבו הלכתי לעשות משהו אחר ורק במאמץ חזרתי לקריאת הדו"ח: נאמר שם שבין הפרוייקטים העיקריים של הקליניקה לזכויות המיעוט הערבי-פלסטיני, אחרי הנסיונות לצמצם שימוש במידע חסוי ("אמתי" בעד מידע חסוי, הוא מבטיח שלעציר לא תהיה יכולת ראויה להתגונן), והסיוע לכפר הבלתי מוכר דאר אל חנון (או, כפי ש"אמתי" מגדירה זאת, "פגיעה נוספת בהתיישבות יהודית למען כפר ערבי"), ואחרי שלמדנו שהקליניקה כתבה מזכר "בסוגיית 'הייצוג ההולם' של בני המיעוט הערבי בשוק התעסוקה בישראל" ("אמתי" נגד, כמובן. עבודה הם רוצים, החלאות?), אנחנו מגיעים לפצצה הכבדה מכולן. רגע, אני אקח פאוזה דרמטית.

הקליניקה לזכויות המיעוט הערבי-פלסטיני – אתם יושבים? שתיתם משהו מרגיע? – פועלת לזכויות עוורים ערבים. זה לא אני אמרתי, זה "אמתי" אמרה.

עד כדי כך. הארגון החתרני והמסוכן הזה מעז לפעול למען שוויון זכויות לאנשים נטולי ראיה שאיתרע מזלם להדפק לא רק בכך שהם עיוורים, אלא שהם נולדו למיעוט מדוכא במדינת כל גזעניה. והפעילות למען זכויות עוורים ערבים היא, כמובן, עילה להאשים את אוניברסיטת חיפה – שלזכותה ייאמר שהיא נעמדה על רגליה האחוריות – בכך שהיא משתפת פעולה עם ארגונים שלטענת "אמתי" קוראים להחרבת מדינת ישראל (אחת ההמלצות של "אמתי", בעמ' 20 היא ש"על הגורמים האמונים לקבל החלטה נורמטיבית במסגרתה ייאסר על האקדמיה לשתף פעולה עם ארגונים שאינם מכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ושפועלים לבטל את זהותה זו, הפועלים להעמדה לדין של חיילי צה"ל ובכירים בערכאות בינלאומיות, הקוראים לחרם, משיכת השקעות או סנקציות על מדינת ישראל או אזרחיה, התומכים במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל ובמי שביצע זאת").

יש עוד כמויות חריגות של זבל ב"דו"ח" הזה, כנראה הטקסט הבזוי ביותר שהוציאה "אמתי" מימיה – אפשר לציין את העובדה שבעמ' 27 "אמתי" תוקפת את ד"ר ענת מטר תוך ציון הפעילות של בנה, חגי מטר, כלומר מגלגלת את "חטאיו" של הבן על האם, במה שאמור להיות דו"ח רשמי (!) על הטיה באקדמיה – אבל זה היה מבחינתי הקש ששבר את גב הגמל. סיוע לעיוורים ערבים הוא משהו שעלה על הכוונת של "אמתי." זה אומר כל מה שצריך לומר: שהארגון הפאשיסטי הזה הוא לא רק פאשיסטי, הוא פולקיסטי. הוא שולל את זכויות קיומם של לא-יהודים בישראל. עצם ההגנה על זכותם של עיוורים לא-יהודים להתקרב למשהו שדומה לשוויון הוא משהו שמבחינת "אמתי" ראוי להכנס לרשימת האיומים הגדולים על המולדת.

ואת אות הקין הזה אסור להניח ל"אמתי" להסיר מעליה. בכל פעם שהיא תטען שהיא "תנועת מרכז ציונית", שאין לה בעיה עם ערבים כל זמן שהם כמובן ימירו את דתם לציונות, צריך יהיה להזכיר לה את זה: סיוע לעיוורים ערבים נכלל אצלכם כסיוע לאויב בדו"ח רשמי. בפרחיכם נכיר אתכם.

הערה מנהלתית: פרויקט גיוס הכספים של "איך נפלו גיבורים" ממשיך לצעוד קדימה: עברנו את שלב ה-15,000 ₪ ואנחנו צועדים איתנות לעבר קו ה-20,000 ₪. בסוף השבוע אוזכרנו, עדי אלקין ואני, במוסף "הארץ." אם קומיקס בלשי עברי חשוב לכם, אנא הצטרפו אלינו.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

31 תגובות על ”כשסיוע לעיוורים הוא סיוע לאויב: מכספתים את "אם תרצו"“

  1. מתעניין הגיב:

    ישראל סיפחה בניגוד לאיזה חוק את מזרח ירושלים? בניגוד לחוקי האו"ם שנקבעים ע"י הצבעות דמוקרטיות של מעל ל 120 דיקטטורות? לפי החוק הישראלי ירושלים היא בירת ישראל וכל תושבי ירושלים זכאים לאזרחות ישראלית.

    • בטטה הגיב:

      ישראל כבשה במלחמה יזומה ומיותרת את מזרח ירושלים וספחה אותה בניגוד לחוק הבינלאומי.אף מדינה בעולם כולל "100 דמוקרטיות" לפי הספירה המשונה שלך לא מכירה בסיפוח ובעקבות חוק הסיפוח משנת 1980 עזבו כל השגרירויות שעוד נותרו בי-ם את העיר.(רובם אגב דיקטטורות דרום אמריקאיות)
      לתושביה הערביים של ירושלים אין אזרחות ישראלית כלל אלא מעמד של תושבות אותה ניתן לשלול בנקל .אלי ישי שלל לרבים מאוד את התושבות בתרוצים שונים ובחסות הבג"צ ה"שמאלני".
      כדאי שתבדוק את העובדות לפני שאתה מגיב.

      • אורן הגיב:

        חצי מהעולם סיפח שטחים בלי שאף אחד העלה שום הצעה לסדר היום באו"מ, באיזה חוק בינלאומי מדובר בעצם?

        (עניין האזרחות הוא אכן ביזיון, אבל אפשר להתמקד רגע בעצם הסיפוח)

      • גיל ב' הגיב:

        בלי קשר לשאלה בדבר המעמד החוקי של מזרח ירושלים, הטענה בדבר המלחמה היזומה והמיותרת אינה נכונה. זה היה רלוונטי אם היה מדובר על רמת הגולן, אבל ירושלים נכבשה אחרי שירדן פתחה במלחמה נגד ישראל ולא להיפך.

    • יואב הגיב:

      ההחלטה הרלוונטית (478) לא התקבלה במליאה (שכללה 154 חברות) אלא במועצת הביטחון. מועצת הביטחון בזמנו (כמו היום) כללה 14 חברות, שרק אחת נמנעה (ארה"ב) ואף אחת לא התנגדה. רוב החברות היו אמנם דיקטטורות (מזרח גרמניה, סין, ברה"מ…) אבל היו שם גם כמה דמוקרטיות (ארה"ב, בריטניה, צרפת, נורווגיה…)

    • ygurvitz הגיב:

      בניגוד למשפט הבינלאומי שאוסר על סיפוח שטחים שנכבשו במלחמה. כן, הממזרים שינו את הכללים אחרי מלחמת העולם השניה, בדיוק כשליהודים ניתנה האפשרות לשחק את הכובש הנאור.

      ולא, הסיפוח לא העניק לתושבי מזרח ירושלים אזרחות. הוא העניק להם תושבות, וגם זו נמצאת בסכנה תמידית. תודה ששיחקת.

    • נתן הגיב:

      מתעניין יקר.
      יש לך טעות.
      אזרחי ירושליים הערבים בשטח שנכבש במלחמת ששת הימים אינם זכאים ל"אזרחות" אלה רק ל"תושבות". למעשה מדובר במשטר "אפרטהייד" קלאסי.

  2. מנחם הגיב:

    עניין קטן. הפוסט כשלעצמו מצויין אבל אני חושב ששגית בהבנת הנקרא. כאשר אמתי מציינים שבישראל יש 10,000 אסירים שמתוכם 132 בטחוניים ערבים-ישראלים. כוונתם ל10,000 עשירים בעלי אזרחות ישראלית. כשאתה מביא נתונים שאמרוים להראות שהמספרים שלהם לא נכונים אתה אומר שמספר האסירים הבטחוניים הוא דווקא כ5000. אלא שלא זאת הנקודה, מכיוון שאמתי לא ציינו את מספר מספר האסירים הבטחוניים הכולל אלא את מספרם של האסירים הישראלים- כלומר אלו שברובם הם אסירים פליליים.

    • ישראל הגיב:

      נדמה לי שהכוונה כאן שלפי נתוני השב"כ יש 208 אסירים ביטחוניים ישראלים, מה שנותן גבול תחתון (לפי יוסי) של 188 אסירים ביטחוניים ישראלים-ערבים.

      • איתמר הגיב:

        עניין אחד זו הרשלנות בנתונים של אםתי- מאיפה הם הביאו את המספר 132 אסירים בטחוניים ישראליים?
        העניין השני הוא עקרוני יותר- נכון, אםתי מתייחסים רק לאסירים ישראליים, אז להביא את הסטטיסטיקה של אסירים לא ישראליים לא עונה על מה שהם אמרו. אבל בעצם, למה אםתי מבקשים להגביל את הסיוע לאסירים לאסירים ישראליים? בבתי הכלא של ישראל מצויים יותר מ-5000 אסירים בטחוניים, ישראליים, בינלאומיים וכל מיני ובעיקר פלסטינים. מה יותר הגיוני לקליניקה (בישראל) לזכויות האסיר מאשר לעסוק בזכויות האסיר (בישראל)?

  3. מנחם הגיב:

    "עשירים". אוי לאותה בושה. ואולי פליטה פרוידיאנית.

  4. שונא גבינה הגיב:

    לקח לי הרבה זמן עד שהצלחתי להבין מה זה ה"אמתי" שאתה מדבר אליו לכל אורך הרשומה. נא רחם והשתדל להבא לכתוב בצורה שתהיה ברורה לכלל קוראיך, כולל איטיי-התפיסה שביניהם

  5. זליג הגיב:

    זוועה שאין כדוגמתה. בושה וכלימה למדינה שיש בתוכה ארגון שכזה, קל וחומר שנתמך ומחובק ע"י מנהיגיה. כספות חשוב מאין כמותו (מאות מונים יותר מהזמן שכותב הבלוג הנכבד מכלה בכספותיהם של הזיותיו של בן-דרור ימיני הבזוי).

    יש לי שאלה והערה.

    שאלה:
    מהו מקור הביטוי "בפרחיכם נכיר אתכם"? גוגל אכזב.

    הערה:
    גם לי לקח זמן להבין מי זאת "אמתי", בפעם הבאה יעזור אם תבאר את הקיצור בראשית הטקסט.

  6. אזרח הגיב:

    אני לא מבין איך סדרה של עתירות, בין אם התקבלו ובין אם לא, מסייעות לשקם אנס סדרתי.

  7. ygurvitz הגיב:

    הוסף תיקון חשוב – עו"ד ידין עילם חשף שקר נוסף של "אם תרצו."

  8. קרנף עמק המצלבה הגיב:

    גורביץ הנכבד, תודה לך על הדברים שאתה כותב ומפרסם, אך יש לי בקשה: כמות הקיצורים (בגוף הטקסט) המיועדת ל"יודעי דבר" מאוד מקשה על הקריאה. גם אחרי שמתרגלים לhasbara ול"טמקא", נשאר עוד הרבה לא ברור, בטקסט זה בעיקר "אמתי" -הגעתי לחצי הדרך לפני שהבנתי למה הכוונה. אנא, למען קוראים שאינם בקיאים ברזי הז'רגון, נסה לקרוא לדברים בשמם המוכר.

  9. יוסי, קח טיפ חינם:
    כשאני כותב פוסטים (כן, זה לא באמת קורה) על ארגונים עם שמות מרגיזים, אני מתייחס לארגון ברצף של אותיות (נניח, בפוסטים על אם תרצו, בכל פעם שנאי צריך לכתוב את שם הארגון אני כותב קקק. סתם ככה).
    כשסיימתי את הטקסט, אני מריץ חפש-החלף על "קקק" ומחליף ב"אם תרצו". חוסך זמן הקלדה, והטקסט ברור. "אמתי" נראה קצת לא קריא.

  10. אסף הגיב:

    הח"כים של הימין כבר החלו בחגיגה…
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/519/256.html?hp=1&cat=404&loc=2

  11. סמולן הגיב:

    נראה לי שיש פה בעיה קשה בהבנת נקרא גרוע לכשלעצמו. הדו"ח של אמתי לא שונה מקודמיו, כלומר מבולבל למדי ומדבר בבטחון מוגזם.

    אבל: זכויות העיוורים הם לא יותר ולא פחות מאשר ניסיון לכתוב רשימה ממצה של פעילויות הקליניקה לזכויות ערבים ופלסטינים. ברשימה הזו מופיעות פעילויות שמדווחות על ידי הקליניקה, בתוספת פעילות אחת (שינוי המנון, שלא ברור המקור לה) ובהחסרה של אחת (הורדת גיל כניסה ללימודים אקדמיים, שמדווחת על ידי הקליניקה ונזכרת בתחילת ה"דו"ח". לכן, אין טעם להזדעק בגלל איזכור זכויות עוורים ב"דו"ח".

    גם ענת מטר, אגב, לא בדיוק מוכפשת בגין הפעולות של בנה. היא מוזכרת בין היתר כמקימת "פורום הורי הסרבנים", ובהקשר הזה סביר לציין שבנה סרבן מוסמך.

    הבעיהר היא לא ציון הפעולות של חגי מטר – שד"ר מטר מן הסתם די גאה בהן – אלא שאמתי (מעולה) עוברים במהירות ורהיטות מדיון בעמותה למען אסירים פלסטינים לדיון בענת מטר. למעשה, בגלל הבחירה הזו ב"דו"ח" אין שום איזכור של פעולות העמותה עצמה.

  12. גיל ב' הגיב:

    מעניין אותי מה היתה העמדה של "אם תרצו" על קליניקה דומה באוניברסיטה אמריקאית שהיתה מעניקה סיוע משפטי לפולארד.

  13. ניר הגיב:

    אם שינו את הכללים לגבי כיבוש וסיפוח ב45, מה אם הכיבוש ב48?

    • מני זהבי הגיב:

      איזה כיבוש ב-48?
      ב-1948 התקיימה בארץ-ישראל (פלשתינה) המנדטורית מסגרת מדינית שמי שהיה אחראי לה — הממלכה המאוחדת — בחר לפרק אותה. במהלך פירוק המסגרת המדינית הזאת וכמה חודשים אחריו, התנהלה מלחמה בין שתי קבוצות אתניות יריבות. כתוצאה מהמלחמה הוקמה ישות מדינית עבור היהודים של פלשתינה (מדינת ישראל) ולא הוקמה מסגרת מדינית עבור ערביי פלשתינה כיוון שמדינות אחרות (עבר-הירדן ומצרים) כבשו את רוב השטח שהיה מיועד למדינה הערבית.
      כיוון שעבר-הירדן ומצרים התקיימו קודם לכן בגבולות מוכרים, הקהילה הבינ"ל המשיכה להכיר בהן כמדינות ריבוניות, אבל לא הכירה (כמעט לחלוטין) בכיבושיהן בשטח שבין נהר הירדן לים התיכון.
      לעומת זאת, מדינת ישראל הוקמה מכוח החלטת האו"ם על חלוקת פלשתינה המנדטורית, ולכן הקהילה הבינ"ל הכירה גם בה, תוך הסתייגות לעניין זה שגבולות מוכרים בשטח פלשתינה לשעבר ייקבעו עם כינון של יחסי שלום בין מדינת ישראל לשכנותיה.
      עם הזמן התברר שאין סיכוי רב לכינון של יחסי שלום, ונוצר סוג של סטטוס קוו בפועל, לפיו שטח מדינת ישראל תחום ע"י קוי הפסקת האש של 1949. הסטטוס-קוו הזה הופר ב-1967, ומה שנוצר לאחר מכן חיסל למעשה את אותה החלטת האו"מ על חלוקת הארץ שמכוחה (בין היתר) הוקמה מדינת ישראל. לא הייתה, ואין, שום סיבה שהקהילה הבינ"ל תקבל את ההתפתחות הזאת. אילו מדינת ישראל הכירה מלכתחילה בזכות ההגדרה העצמית של ערביי ארץ-ישראל וניהלה אתם מו"מ לחלוקת הארץ מחדש, ייתכן והיא הייתה משיגה כמה שיפורי גבול לטובתה ומצליחה לשכנע את העולם שהסכם הכולל את השינויים הללו הושג בתום לב. אבל במקום זאת, ממשלת ישראל בחרה לצפצף על העולם ולעשות מה שבא לה. מישהו מתפלא שהעולם אינו מכיר בזכותה לעשות את זה?