החברים של ג'ורג'

תמונה: גאולת אדמות

 

plowing once again 2

אדמות הכפר בורקא מושבות לבעליהן היום (ה’), לאחר שנגזלו על ידי צה”ל בתואנת שווא “בטחונית” בשנת 1978, ושימשו להקמת ההתנחלות חומש. עד מאי 2013, התעקשה המדינה שלא לבטל את צו התפיסה של חומש, אף שההתנחלות עצמה עברה מן העולם ב-2005. עד אמצע ספטמבר 2013, ניסתה המדינה להשאיר בתוקף את צו איסור הכניסה לאדמות חומש – צו שמיועד למנוע כניסה להתנחלויות, אף שלא היתה שם כל התנחלות. הצוות המשפטי של יש דין (גילוי נאות: אני מספק ל”יש דין” שירותי פרילאנס) אילץ את המדינה, לראשונה, להשיב חקלאים פלסטינים אל אדמות שהוחרמו למען התנחלות ולאפשר להם לעבדה.

 

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

16 תגובות על ”תמונה: גאולת אדמות“

  1. יונתן הגיב:

    אני מופתע שרק אחרי 8 שנים לאחר פירוק ההתנחלות מחזירים להם אותה, בכול מקרה עבודה טוב של יש דין.

    • נועם א"ס הגיב:

      אני מאוד מופתע שאתה מופתע שרק אחרי 8 שנים לאחר פירוק ההתנחלות מחזירים לנשות ואנשי בורקא את האדמות שהציונים גנבו מהם לפני 35 שנה והשתדלו להמשיך לגנוב כמה שהתאפשר להם. הרי אתה יודע יותר משמאלנים שמקשקשים את עצמם לדעת עם שיח חברתי פלקטי ולא מתוחכם, עוסקים בדיבורים לעוסים ומאוסים על מרקסיזם ושטויות פוסט מודרניות, לא מבינים כמעט כלום בכלכלה, וחסרי כול נתונים כדי לגבות את ההצעות שלהם.

      • יונתן הגיב:

        נועם א"ס כול מה שכתבתי אני עומד מאחוריו ב 100 אחוז, וזה עדיין לא ברור למה ישראל פועלת בצורה טיפשית כזאת, היה סמוך ובטוח שטימטומה של ישראל לא מכשיר את הטמטום שלכם:)

        • נועם א"ס הגיב:

          הגנב הציוני ("ישראל") ממש לא מטומטם – ההיפך הגמור: הוא פועל לפי תבונה מקיאווליסטית עתיקה כימיה של האנושות עצמה. עובדה שהוא מצליח כל כך. בכלל הייתי ממליץ לך להיתלות כמה שפחות בטמטום שאותו אתה מיחס ליריבים כהסבר לתופעות שאותן אינך מבין (ואז "מופתע"). זה מתכון ידוע לכישלון. אם אתה עומד או לא עומד מאחורי מה שכתבת לא מעסיק אותי.

  2. יונתן הגיב:

    נועם א"ס מהפכנים בשנקל כמוך מזיינים את המוח על המהפיכה העולמית שמממשת ובאה עוד מתחילת המאה 20, מיותר לציין שנכשלתם כמו שתמיד תיכשלו. זה לא שאתם לא מבינים מה אתם אומרים אלא שאתם מדברים שטויות, אז כן בהחלט היריבים שלכם יכולים לייחס לכם גם טמטום וגם לציין את העובדה שאתם לא יוצלחים גמורים.

    • נועם א"ס הגיב:

      וואטאבר.
      בענייני מהפכות אני דווקא פונה לפלפול התלמודי:

      א"ר נחמן, כתוב 'כי בגלל הדבר הזה' (דברים טו, י) – גלגל הוא שחוזר בעולם. הדין עלמא דמי לגלגל אינטיליא, דמתמלי מתרוקן דמתרוקן מתמלי. בר קפרא אמר: אין לך אדם שאינו בא למדה זאת, אם לא הוא בנו, ואם לא בנו, בן בנו. (רות רבה, ה, ט)

      • יונתן הגיב:

        מצוין עכשיו נשאר ששאר המהפכנים יבינו את זה ויפסיקו לחיות בסרט תקוע שחוזר על עצמו.

        • נועם א"ס הגיב:

          ישר אחרי שנחסל את הגנב הציוני (גנב אדמות וגנב דעת).

          • יונתן הגיב:

            בטח שתחסלו את ישראל הציונית, גם גרמניה הקומוניסטית כבשה את מערב גרמניה וברית המועצות ניצחה את השטן הקפיטליסטי האמריקאי , השמאל הם ווינרים .
            או שלא.

            • נועם א"ס הגיב:

              אני מתנגד במיאוס למושג "ווינר" על כל הטיותיו שבו כינית את השמאל, ואגב כך אותי. מושג זה משעתק שיח פטריארכאלי, פלוצנטרי וקפיטליסטי מובהק, שבכל היבטיו מנוגד בתכלית הניגוד לכל מהות של שמאל. אל תשליך עלי את תשוקות החדירה הציוניות והקפיטליסטיות שלך, המגולמות בביטוי הוולגרי הזה, עוד אחד מפירות הביאושים של ראיית העולם התועלתנית העלובה של מהנדסי ההייטק הציונים, מלחכי ההון מחריצי הבלטות של המדרכות.

  3. רותי ברמן פומרנץ הגיב:

    במקרה קראתי הבלוג שלך על הלינץ באמנון פומרנץ באל בורג 1990.
    כתבת שהוא יצא מהמכונית והתחנן על חייו. לנו אמרו שנמצא מת חגור חכורת בטיחות.

  4. מנחם הגיב:

    יש עוד תיקים כאלה בבקעצ הירדן למשל?

  5. אני לא יודע… כל מה שאני רואה זה חבורה אקראית של אנשים שמניפים דגל צבעוני שאמור להיות קשור לזה שהם קבוצה מסויימת, מעבר לזה אינני רואה שום דבר שמייחס להם חשיבות מיוחדת… יש להם דגל יפה, אז למה אנחנו נלחמים בהם בכלל?