החברים של ג'ורג'

זהירות, ספין לפניך

רני רהב, יחצ"נם המתוקשר מאד של הטייקונים בישראל, יצא היום בהודעה מרעישה: מישהי, שמכונה בפייסבוק Israela Levi Agron, הפיצה תמונה של שר האוצר יאיר לפיד כשהוא במדי אס.אס. הוא קרא למשטרת ישראל לפתוח בחקירה דחופה.

הסתכלתי על הפרופיל של אגרון, ומה אני אגיד לכם – מאז "אחי העבדים" של יאיר לפיד, לא ראיתי משהו מזויף כל כך. הפרופיל של אגרון נפתח ב-11 באפריל. באותו היום היא גם מתחתנת. חודש אפריל מלא באמרות שפר חלולות – ובום, כשאנחנו עוברים לחודש מאי, אגרון, שקודם לכן לא כתבה מילה על פוליטיקה, הופכת לקיצונית זועמת. ב-16 במאי, היא מעלה תמונה שעליה נכתב "ביבי הוא רודן, רודן מפילים חיילי צה"ל." באותו היום, היא מעלה גם תמונה של מה שהוא לכאורה העיתון של מחר, שבו נאמר שמאות חיילים הפגינו, ככל הנראה נגד נתניהו.

bibi

שבוע לפני כן, היא מעלה עוד שתי תמונות, שתיהן מכילות טקסטים נגד יאיר לפיד.

lapid 2 

 

lapid 3

יש לה רק 57 חברים (היו הרבה פחות הבוקר, אומרים לי) וחלק מהם הם מותגים, בעיקר מעצבי שיער, ספרים ועוד. ל"ישראלה" אין שום אירועים שהיא הולכת אליהם, והיא חברה רק בשתי קבוצות, שתיהן עוינות ליאיר לפיד.

יתר על כן, היא לא קיימת בגוגל.

google

רוב התוצאות (כשעשיתי בדיקה ראשונה היו חמש; התווספו אליהן כמה מאז) מתייחסות לשערוריה שקמה בשעות האחרונות, והתוצאה היחידה ששונה מהן היא ביקורת של "ישראלה" על ספר, שנכתב ב-11 באפריל – היום שבו היא פתחה את חשבון הפייסבוק שלה. היא טוענת שבמקור היא אנגליה, אבל נכשלת באיות המילה Research בתואר שלה (!), וגוגל באנגלית גם הוא לא מכיר אותה.

יתר על כן, גם התמונות שהיא טוענת שהן שלה אינן שלה: הן של חוקרת ותושבת וויסקונסין בשם Linda Levi (כאן, כאן וכאן). בקיצור, הפרופיל מזויף כמו הדאגה של יאיר לפיד למעמד הביניים.

לאגרון יש רק כמה עשרות חברים, ורני רהב איננו ביניהם. אף אחד לא שיתף את התמונה שלה של לפיד, אז שאלתי את רהב איך בעצם הוא קיבל את התמונה. הוא אמר שהיא נשלחה אליו "על ידי עיתונאי." הוא הוסיף עוד שהוא ראה את החבר הטוב ביותר שלו, יצחק רבין (הוא שאל אם אני זוכר מי זה) נרצח בעקבות הסתה ואמר שלא יתן לזה לקרות שוב. אמרתי לו שמדובר בזיוף והוא אמר שהוא לא מבין בזה בכלל, ואני מאמין לו.

אוקיי, מישהו זייף פרופיל פייסבוק. למה? אם סתם אדם זועם היה מנסה לפרסם תמונה שאומרת שיאיר לפיד הוא צורר, הוא היה פותח חשבון סתמי ופשוט שם אותה שם – או, כמו במקרה הזה (שמופיע באחת משתי הקבוצות שבהן היתה חברה "ישראלה"), כותב את דברי הבלע שלו בשמו האמיתי. החשבון של "ישראלה" קיים מאז אפריל, והוא אמנם זיוף עלוב, אבל נראה שהיתה כאן יד של איזה רועץ מדיה חברתית, שניסה ליצור sock-puppet , בובה, למטרה כלשהי: מישהו שנראה אמין במבט ראשון ושיכול להחזיק שערוריית רשת לכמה דקות.

מי? זאת שאלה מצוינת. למי יש אינטרס לבנות דמות פיקטיבית, שהדבר היחיד שהיא עושה הוא להפיץ שטנה נגד שר האוצר, בדיוק יום אחרי הגשת התקציב האכזרי ביותר שהוגש כאן מזה עשור, ולהפנות את היחצ"ן הבולט במדינה לתמונה שבה נראה שר האוצר במדי איש אס.אס? למי יש עניין, בקצרה, להפנות במכה אחת את תשומת הלב הציבורית מהתקציב שעבר בקריאה ראשונה למה שנראה כמו הסתת דרדל'ה נגד שר האוצר – הסתה זולה, אבל כזו שלוחצת על כל הכפתורים של רצח רבין?

צריך להזהר בלוגיקה של cui bono, מי מרוויח. היא פתח מצוין לתיאוריות קונספירציה. אבל יש בפנינו קונספירציה: מישהו השקיע מאמץ – לא מספיק, אבל מאמץ – בבניית דמות פיקטיבית, שמטרתה הטלת רפש במתנגדיו של שר האוצר. עכשיו נשאר לברר מי עומד מאחוריה. אם היה לי אמון כלשהו ביכולת החקירה של משטרת ישראל, הייתי שמח על התלונה של רהב, שכן בגללה דווח שנפתחה חקירה. אבל אין לי.

בינתיים, להזהר: קל מאד היום ליצור פרובוקציות בשנקל, ועד שאתה מספיק להתלבש עליהן כמו שצריך, הן כבר הגיעו לכל התקשורת המקוונת.

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

52 תגובות על ”זהירות, ספין לפניך“

  1. drevney הגיב:

    חקירה? למישהו הזה קוראים רני רהב אחרת איך הוא הגיע "במהלך שיטוט באינטרנט" לחשבון הפיקטיבי?
    או שהוא דאג ליצור אותו או שמישהו יצר אותו ושלח אליו, מי שלח אליו? רני רהב יודע.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אני לא מאמין שרני רהב היה עושה כזאת עבודה חובבנית.

      • דודי הגיב:

        זו עבודה שהספיקה לצרכיו.

        כלי התקשורת ברובם הגדול – למשל ידיעות אחרונות – דיווחו על "התמונה שהופצה בפייסבוק" בלי שום הסתייגות. לקורא והצופה הממוצע אין שום מושג על כך שהתמונה לא באמת הופצה ברבים.

        אז למה בכלל לטרוח על זיוף מחוכם? בשביל להטעות עשרה בלוגרים על חמש-מאות קוראיהם?

  2. יתכבד מר רהב הגיב:

    ויספר מי העתונאי הזה. אין פה שום חסיון כמובן. עתונאי מוזר מאוד, עולה על כזה סקופ מטלטל ומדווח לרני רהב?? 🙂

  3. גנרל אלכסנדר הגיב:

    בשביל זה המציאו את פריזם, לא? אני מקווה שטובי בחורינו בשב"כ עובדים על פיצוח התעלומה.

  4. מנש הגיב:

    בהתחשב בעובדה שמשעה 12 שהתמונה עלתה ועד שרהב פתח את הפה בתקשורת, אין שיתופים לתמונה, אף אחד חוץ ממנו לא ידע עליה.

    כל תפקידה של התמונה הוא להסיח את דעתנו ואת השיח הציבורי, שלא נדבר על תקציב הבלהות, שלא נדבר על שוד הגז.

  5. ואם תעשה חיפוש בגוגל SearchByImage של התמונה שהיא טוענת שזו Just me, תקבל את התוצאה הבאה:
    https://www.google.com/search?tbs=sbi:AMhZZiugbh0az3afX0cLULnQcjcWh0Zm3bYYbkiSPJnOUXqe3tExv4T4pM00fyiDRYrZ7gY97JX4GyDQRiETbg7lhkOqmv9PDqqhTtVx-tSde_15qZdlcgo4aNV2_11nerregnjFm60MDOYwHJaYnRItpYa0QLa7MHVDFdFPCuhleiFS2krPr6pXcZLFUbS5VTBJ7un50IPheE4PNXmle_1AKLj8lL8vp5_1qYafBSrcp0F9gLH4LXgt3HkMBJFSSMmulYbkzDb6uje8-ZXG7DctuXmlcGTfBFDJ2g04gOVUFCS-h3oiLqz2GTUROo2dxpFZb6UyGVTSAH7srzF_1puA0sOjqsdCeH2WOeffpm85I-QFDRhwF-dl6AyOHVf70rFvJjPBDyd9GgwVaS-bgxDP2kEj5PkoKInECd8N4-8y6i7pfEWren3tzjgU4fgnG88C8Cs61V0KO46LXfil0Axmbcswt9AppyPBTjmVDI-e0_12t0O01fH3guC27ccA4x-WiNY8kpyyzKkwyINAxfQmgCQzbXN80gkQ9JEz2p2jUkhE7-AEDQzhtU1YSBAVIbQuilY0z-QP8tv2cJe-AKqjKaEnKoKJzeg1QhGBs5YVAZBCTtdLC6aNFqRysvklPnofeLgcHghVexXjREP3aZdifvYfb-wc94pXvyILE4ZyOnzQMpoZau24TI5nURdh_1ozmaDr83WE3RACiY8B0O2bwmYqj8uOCoCgYXfkmIkfuUyEqN-dHzgR2lkeHbqilxH-29fwg38DYsTo-8mXLqEAUqsy8k1DshqEto0zFyKnfU3SZe-CTG7T004s3aJ6_1BvpFyMqDOpm-QqVG9pNroC_1sEpTqUkmQlhIzt-oFny2xVslDp2ZS76zMyv2TC9HkYBgTrHPkO5o9ckEpiNQyiVgg1DvIoqVRkq1L19NT8LoQgp9KHhkK6WYYQh5Vz9wdj9x9vE0BfxzJyBsDJurdIs7kQ4iuU9zJms9lXdHvutdRAXmmwVDR_1wh4zSHiR-GpyIm93YS0xLnuhA8Q4fCJRUHjmc1aDRNGuJ26c6Gc5Wb6U6YGNO0mjzgrSAbWhEWyuMb1AQERalZmnmezozoHRfBsJ27rk4e8HbGrXOaw9g4pgnuDG7AZpdYEHKI5E5jrroPPewYEQeCxxQW-WBFvN_1Y_1AJzK922LFWVfo4zfZEsdihC_17CWQo-B8-k7hOC9kt3rNjPpt8-bUz2glm-lpY83iaiN1hkrre04Yl-3O55mRavZkZk8v2ZKCmVz_1Gic701LVqyitEoXbDXckbvJYc0wBYGcgjCANvpD5UhoHJa9xUdFnGyY4Titj2P93s&newwindow=1&bih=507&biw=1045

  6. חנן הגיב:

    כבוגרת שני מוסדות לימוד בלונדון, הגברת ישראלה לוי אגרון לא יכולה לחבר שני משפטים באנגלית. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=107473546118690&set=pb.100005681352051.-2207520000.1371570084.&type=3&theater

    "When man abuse power on woman I call the other woman to fight him back!
    Today I so such a man…
    How ugly can he be to destroy a family and a woman's business for his own selfish ego.
    sad it is sad….
    I really wanna help that girl. get her business up and running….
    Who will join me????"

    למשל: היום ראיתי גבר כזה: today I so such a man"

  7. אסתי הגיב:

    אין שום בעיה לדרוש מרני רהב במסגרת חקירה להבהיר מי העביר אליו את הידיעה.
    רהב אינו עיתונאי, מי שהעביר אליו אינו "מקור", ולא חל שום חסיון.

  8. sard הגיב:

    קודם כל, קבל מחמאה על המתינות. רבים – ולא כל כך טובים – כבר הפנו את האצבע המאשימה וברור להם הכל, מי עשה ולמה.

    דבר שני – השאלה (ואין לי תשובה, למען הסר ספק) היא לא רק מי יזם את הקונספירציה, אלא מי יזם קונספירציה כל כך מפגרת. הרי בכמה שעות עבודה בחודש במשך שישה חודשים אפשר לבנות פרופיל עם כמה עשרו פוסטים אינטליגנטיים נגד לפיד, שאנשים ששותפים לדעה יקבלו הצעות חברות ממנו. מי שעשה את זה לא השקיע. אני בספק אם גוף רציני – וכן, רני רהב הוא גוף רציני במובן הזה – יכול לעמוד מאחורי טמטום כזה.

    • חיליק הגיב:

      שישה חודשים אומר שלפיד היה צריך לדעת שהוא יהיה שר האוצר עוד לפני הבחירות.

    • דודי הגיב:

      לשם מה לטרוח? אם זה ספין, אז הוא עבד בצורה מושלמת גם כך. אולי חוץ מהארץ, כלי התקשורת דיווחו על "תמונה שהופצה בפייסבוק" וזה מה שהציבור ברובו הגדול יודע.

    • ארז הוכמן הגיב:

      יש חברות מסויימות שמחזיקות במאות פרופילים כאלה,דרך פרופילים כאלה קונים לייקים לקמפיינים.
      רמת הזיוף נדמית לך חובבנית כי הזיוף נועד לעבוד על מנגנוני ההגנה של פייסבוק נגד יוזרים פיקטיבים ולא על בני אדם.

  9. הצועד בנעליו הגיב:

    לא יודע אם הוא נאצי, אבל זה מריח כאן שריפת הרייכסטאג (דרד'לה).

  10. יואב הגיב:

    http://www.haaretz.co.il/captain/room404/.premium-1.2049695
    ושוב הארץ לא נותנים לך קרדיט?

  11. האיש הגיב:

    היי, יואב גנב לי את התגובה 🙂

  12. גיא הגיב:

    טוב, תוסיפו לרשימת הזיופים בפרופיל של ישראלה את העובדה שאין דבר כזה כמו המקום שבו היא טוענת שהיא למדהOxford college of) London). אוקספורד איננה קולג' (אלא אוניברסיטה שיש בה קולג'ים רבים) והיא בעיקר לא נמצאת בלונדון. את זה אמור לדעת לא רק מי שלמד באוקספורד אלא כל מי שחי באנגליה יותר משבועיים, ואת זה אי אפשר לפטור כטעות הקלדה.

    • Romula הגיב:

      לא שזה החלק הכי מעניין, אבל אם כבר אז כבר – יש אכן מוסד שנקרא Oxford College of London:

      http://www.ocl.ac/

      בחירה תמוהה, בהנחה שמדובר בפרופיל מזוייף, אבל ללא ספק מקום אמיתי.

      להבא, שווה לבלות רגע בגוגל…

  13. אורן הגיב:

    sard- זו באמת נקודה מעניינת- אתה טוען שגם רני רהב הולך שולל בסיפור הזה?
    ייתכן, אם כי כבר נמצא שיש לו לפחות שני חברים משותפים עם הפרופיל הפיקטיבי.

  14. מני זהבי הגיב:

    דמות שבתור שמאלנית חתרנית קוראת לחיילי צה"ל להפיל את ביבי מזכירה לי בדיחה מימי המלחמה הקרה:

    הסי-איי-אי הריץ תוכנית הכשרה למרגלים שיוצנחו בלב בריה"מ עם משימה מיוחדת. הבוגר הראשון של התוכנית סיים בהצטיינות יתרה את כל הקורסים, למד רוסית על בוריה, למד לחקות באופן מושלם את ההתנהגות של מהנדס סובייטי מדרג נמוך, ובסופו של דבר הוצנח ממטוס אמריקאי קמה עשרות ק"מ צפונית למוסקווה.
    הוא נחת בשלום, השמיד את המצנח, בדק שלבושו תואם את הסגנון הסובייטי, ואז נכנס לכפר הקרוב, דפק בדלת של הבית הראשון שהוא ראה, ושאל את הזקנה שפתחה לו את הדלת, ברוסית צחה, איך ניתן להגיע למוסקווה. הזקנה, במקום לענות, שאלה: "מה, אתה מרגל?"
    האמריקאי נדהם: "איך את יודעת?"
    "תראה, בני, מעולם לא היו אצלנו שחורי-עור."

    • המרוקאי הגיב:

      כמה מתאים לאמריקקים, בגלל זה הם מאמינים לכל ידיעה מודיעינית שאנו מספקים להם הם פשוט Suckers שאפשר להאכיל אותם בכל שקר אפשרי

    • אסףר הגיב:

      חשבתי שאני היחיד שזוכר את הבדיחה הזאת…

      ובמקור אמרו "כושי". וזה הרבה יותר מצחיק ככה, ואין שום סיבה לא להשתמש במילה זו.

  15. יוסי הגיב:

    שים לב שרני רהב יוצא עם הפרסום לעיתונות לפני שנעשה אפילו שייר אחד לתמונה. וכחצי שעה לאחר שפורסמה…

    כמו כן, כל השיירים נעשו מפרופילים לא אמיתיים, שאף אחד מהם לא חבר של אותה ישראלה לוי…

    • עו"ד יאיר אולמרט הגיב:

      אבל דווקא כן נעשה שייר או בעצם הפצה של התמונה על ידי העיתונאי דניאל סידס. אופסססס

  16. אןרי הגיב:

    מעניין ומפחיד.

    אגב – sock puppet
    לא
    sock poppet

  17. החלוץ הצעיר הגיב:

    בהודעה בפייסבוק שלו טוען רהב ש"ליבי, סמנכ"ל אצלנו בחברה, נכנסה אלי לתוך ישיבה נסערת ואמרה תראה מה הם עושים ליאיר". שום עיתונאי ששלח לו תמונה

  18. יוני הגיב:

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  19. צ׳ארלי הגיב:

    התמונה ללא ספק מהווה אקט יחצ״ני ותו לא.
    אין בה שום סממן נאצי:
    א. השפם והגבות נלקחו מצ׳ארלי צ׳אפלין (הדיקטטור הגדול, 1940).
    ב. הכובע אינו של קצין נאצי. למיטב הבחנתי מדובר בכובע סובייטי.
    ג. סמל ה-SS. שני סימני דולר. מעט מתחכם.
    ד. רקע התמונה – ציוני לחלוטין.

    אין ספק שמדובר בתמונה שנועדה לזעזע אבל לא לפגוע באמת. קרי – עוד ספין מבריק מבית מדרשה של הפוליטיקה החדשה.
    מתי מצביעים על חוק ההסדרים?

    • דוד הגיב:

      אכן לא ברור מדוע יוסי מיהר להאמין לרהב.

      אמנם יאיר לפיד מרוויח כקורבן*, אבל בכל זאת, לא הוא ולא מפלגתו נראים כמי שיעשו דבר כזה.

      רני רהב מרוויח לעומת זאת:
      1. עוד קצת פרסום

      2. דריסת רגל אצל לפיד, מה שכמובן מאוד חשוב לבעלי ההון שהוא מייצג. זו לדעתי הסיבה העיקרית.

      —-
      * האם אנשים כל כך ציניים שהם ינסו לפרסם את התמונה שלהם כנאצים כדי לקבל אהדה? לא נשמע לי סביר. אף אחד לא צריך את הדימוי הזה בחיים שלו.

  20. נודניק הגיב:

    למה שלא לבקש צו שיפוטי שיורה לפייסבוק לחשוף את פרטי המשתמשת 'ישראלה לוי אגרון' מחשש לאותה הסתה? זה לא חלק מהחקירה הנמרצת של משטרת ישראל?

  21. רועי הגיב:

    ובינתיים מצליח, ואפשר לייצא גז בזמן שרהב מושך אש.

    • מני זהבי הגיב:

      אה, מה רע בייצוא הגז?
      כלומר, זה תלוי בכל מיני גורמים (למשל, השיעור המירבי של הגז שייוצא ביחס לסך התפוקה, או שיעור המס על רווחי הייצוא).
      אבל מה רע בייצוא הגז לכשעצמו?

      • נתן הגיב:

        כל מ"ק של גז שמיוצא מחוץ למדינת ישראל יהיה חסר בעתיד כאשר מדינת ישראל תאלץ לייבא גז או חומר אנרגיה אחר ממדינות אחרות במחיר יקר כמובן שיגולגל כמובן כיסם של האזרחים.

        • מני זהבי הגיב:

          מתי זה "בעתיד"?
          אם בקצב השאיבה שהוחלט עליו (עם הייצוא) המאגר הקיים יספיק ל-30 שנה לפחות, אזי אני לא רואה במה שאתה אומר בעיה גדולה. אלוהים יודע איך ייראה שוק האנרגיה העולמי בעוד 30 שנה. יתר על כן, עד עכשיו מדינת ישראל חיה איכשהו ללא מקורות גז משלה. סביר להניח שהיא תוכל לחיות בלעדיהם גם בעתיד. בינתיים, יש מה לעשות עם רווחי הגז — נכון יותר, עם המס מרווחי הגז, אם ייגבה מס בשיעור סביר. (מה שכן, בהינתן הרקורד של כל ממשלות ישראל בעשור האחרון, גביית מס בשיעור סביר מגופים עסקיים גדולים אינה הצד החזק שלהן.)

          • נתן הגיב:

            תספר את זה לאמריקאים.

            בארה“ב מייצאים כ-%6 גז בלבד!! יש לזכור, כי בניגוד למדינת ישראל, לארצות הברית מאגרי גז רבים יותר והיא בעלת מאגרי אנרגיה שונים אחרים כגון פחם ונפט, כך שארה“ב
            אינה בסכנה מפני אזילת מקורות האנרגיה כתוצאה מייצוא הגז. כמו כן, מחיר הגז המקומי הוא
            כשליש מהמחיר בשוק המקומי של ישראל, כלומר הייצוא הוא אף כלכלי יותר מבחינת האמריקאים,
            שכן הרווח יעלה באחוזים ניכרים על מכירתו במחיר שוק. לאור זאת, גם שם, כלומר בארה“ב, ישנו
            לחץ גדול ולובי חזק המופעל מטעם חברות הגז לאשר ייצוא גז ואולם, על אף הנסיבות המאפשרות
            ייצוא, נסיבות טובות ונוחות שאינן קיימות בישראל, הממשל האמריקאי לא אישר לחברות הגז לייצא
            כמויות משמעותיות (רק %6 מהגז מאושר לייצוא). מעניין ללמוד כי על אף איסור הייצוא, תעשיית
            חיפושי הגז בארה“ב נמצאת בעיצומה ומסתבר שבכל זאת משתלם לאותן חברות להמשיך ולפתח מאגרים. נושא ייצוא הגז בארה“ב העסיק חוקרים רבים. מחקרים רבים בתחום הוכיחו כי הפקת הגז וסירוב לייצאו הותירו את מחירי הגז נמוכים ואפשרו למגזרים המקומיים כגון, תחבורה, תעשייה,
            משק האנרגיה והצרכנים המקומיים להסב את השימוש שלהם בגז על פני דלקים פוסיליים אחרים
            הנחשבים מזהמים יותר ויקרים יותר. ארה“ב השכילה להבין כי איסור ייצוא הגז יתמרץ את השוק המקומי לעבור לשימוש גובר בגז, יוזיל את יוקר המחיה, יותיר את מחיר הגז נמוך
            לצרכנים המקומיים, יפחית את התלות האנרגטית במקורות אנרגיה זרים וישפר את איכות
            הסביבה.

            אז מה שטוב לארה"ב הגדולה צריך להיות טוב גם לנו.

            • מני זהבי הגיב:

              אני לא חושב שאנחנו צריכים לחקות את הגישה האמריקאית לכל נושא, ודאי לא לנושא האנרגיה. (ארה"ב בזבזנית בטירוף מבחינת האנרגיה; יותר ממדינות אירופה, שלא לדבר על רוב העולם.)
              בעצם, יש כאן שאלה בסיסית יותר, שעלתה מאז המחאה החברתית שלפני שנתיים, ולמעשה הייתה צריכה לעלות הרבה קודם. כאשר אנחנו מדברים על הפחתת יוקר המחיה, למה אנחנו מתכוונים?
              אפשרות אחת היא לומר משהו כמו "אנחנו רוצים כמה שיותר מוצרים, ושיהיו זולים כמה שיותר." שזה נחמד, אבל לאף אחד — גם לא לכדור הארץ — אין מספיק משאבים כדי להבטיח את זה.
              אפשרות אחרת היא להבחין איכשהו בין צורכי היסוד של האנשים, אותם יש להנגיש ככל הניתן בלי להכביד על האנשים בהוצאה על הצרכים הללו, ובין מותרות למיניהם, שיכולים לעלות כמה שהשוק החופשי יחפוץ (ואם גב' כהן מצליחה לנסוע לחו"ל רק פעם בשנתיים, זה אינו אמור לעניין אף אחד מלבדה ומלבד בן זוגה).
              אני חושב שהגישה הראשונה נדונה לכישלון מראש, ואילו לגישה השנייה יש סיכוי לא רע להצליח. לכן, בשנת 2011 הרחוקה, גיחכתי למראה מחאת הקוטג' ותליתי תקוות מסוימות במחאת הדיור. אבל אולי זה רק אני.

  22. מרים הגיב:

    כשהתפוצצה פרשת זיגייר-אלון כתבתי כמה דברים על הקיר על הוד רוממותו ראש הממשלה, והגיב לדבריי מישהו עם שם גנרי כלשהו ("חיים דניאל", או "משה כהן" או משהו מעין זה). כל התגובות שלו הכילו שני מרכיבים: אמירה שהוא "אחד שיודע" ואני לא מבינה כלום, ושראש ממשלתנו בעצם מגן על חיי העלובים בחירוף נפש; ואיום מעודן, שאם אני יודעת מה טוב בשבילי שאסתום ואתחפף. כשבדקתי את הפרופיל שלו גיליתי שיש שם רק תמונות של פרחים, שהחברים היחידים שלו הם ארגונים למיניהם ("הליכוד" ביניהם), ושהסטטוסים היחידים שלו הם לינקים לכל מיני כתבות "פטריוטיות" מצוינות. את העובדות האלה בצירוף המסקנה שהוא לא איש אמיתי כתבתי על הקיר, ודקה לאחר מכן נמחקו כל התגובות שלו, ממש כאילו דיברתי עם עצמי, וגם את הפרופיל לא הצלחתי למצוא. אז מילא לרמות את הציבור, לזה כבר התרגלנו איכשהו. אבל לרמות בצורה כה מרושלת זה כבר מעליב. תנו קצת קרדיט, האיי-קיו שלנו בהחלט גבוה מזה של אמבות.

  23. מרים הגיב:

    על הקיר *של* ראש הממשלה.

    • מני זהבי הגיב:

      נו טוב. אני, כשאומרים לי שמישהו כתב משהו על קיר, חושב על גרפיטי. אולי בגלל זה אני מתקשה להבין על מה המהומה במקרה הזה.

  24. עו"ד יאיר אולמרט הגיב:

    עושה רושם שמיהרתם לקשור תאוריות קונספירציה לראשו של רני רהב. למיטב הבנתי יש חשוד בייצירת התמונה (מישהו מקהילת רוטשילד) ודניאל סידס מודה בכתב בקיר הלייק שלו שהוא שהפיץ את התמונה. אופססססססססס

    • נירה הגיב:

      אתה מתכוון, זה שטוען שהתמונה פשוט "קפצה לפיד שלו" למרות שאין לו שום קשר ל"ישראלה"? הרשה לי לפחחחחחחחחחחחחחחחחח.

  25. חן הגיב:

    איזה קטע.. ישראלה ממש דומה לסופרת דיאנה לוי (לא שאני מכירה אותה, אבל בלשית חובבת..)
    http://www.amazon.com/Linda-Levi/e/B005D00LQK/ref=ntt_dp_epwbk_2

  26. Omri הגיב:

    עובדה נוספת שלא הוזכרה אבל אולי רלוונטית היא מאמרו של לפיד ״חובבנים נמאסתם״. כידוע, לפיד ה״עיתונאי״ מתלונן במאמר שהמניפולציות התקשורתיות של הממשלה בפרשת המשט היו חובבניות בלבד. הוא מציע דרכים ״מקצועיות״ ואפקטיוויות יותר להולכת הציבור שולל באמצעות התקשורת. לא מן הנמנע ששר האוצר מאמין במניפולציות תקשורתיות לא חובבניות גם ב׳מדיה החברתית׳.
    אך פרחים לגורביץ על זהירותו מתורות קונספירציה.

טראקבקים/פינגבקים

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)