החברים של ג'ורג'

"לעולם לא עוד"? פחחחחח!

צפו בסרטון הזה.

הוא מתאר את מה שעובר על משפחה אחת מני רבות של פליטים שנפלו בידיהם של הבדואים בסיני, שמשתמשים בפליטים כבני ערובה. במקרים שבהם לבני הערובה אין קרובי משפחה שיכולים לשלם את הסכום הנדרש, לעתים קרובות הם נרצחים ואיבריהם נמכרים להשתלה. בינתיים, הם עוברים עינויים מחרידים. הנשים נאנסות. כל החטופים מורעבים.

זה לא חדש. זה קורה כבר שנים, פחות או יותר בשתיקה כללית. זה קורה מרחק יריקה מהגבול שלנו, באזור שנמצא בתיאום בטחוני הדוק בין ישראל ומצרים. משרד הבטחון, תוך הפרה אגבית של הסכמי השלום עם מצרים, התיר למצרים להכניס כוחות משוריינים לאזור שבו הם לא אמורים להיות. על הפליטים המעונים אף אחד לא אמר מילה.

עכשיו, האינסטינקט הראשוני שלי אחרי שמיעה של חצי מההקלטה הזו היה זעם מסמא, שרצה לראות את חיל האוויר עושה דרזדן קטנה ממחנות העינויים האלה – הפצצת דרזדן כפי שחווה אותה ויקטור קלמפרר: הפצצה משחררת (כתבתי על זה בשעתו מאמר בעייתי למדי).

זה היה רעיון ממש רע, מכמה סיבות. בתור התחלה, למרות שחלק מהקורבנות ודאי היו מנצלים את ההזדמנות כדי להמלט, חלק ניכר מהם היה נהרג. שנית, זה היה שם קץ מיידי להסכם השלום עם מצרים. אין מצב שמשטר מצרי כלשהו היה עובר לסדר היום על התקפה ישראלית מכוונת על אדמתו הריבונית– בצדק מוחלט, מבחינתו.

הבעיה נעוצה במילה "ריבונית." מחנות העינויים האלה פועלים בהסכמה בשתיקה של ממשלת מצרים. יש לה דברים דחופים יותר לעשות מאשר להתעסק עם השבטים הבדואים. בהתחשב בגזענות כלפי שחורים שטבועה בתרבות הערבית – המילה ל"שחור" היא "עבד", שריד למאות ארוכות של עבדות – ובהיסטוריה המפורסמת של רגישותה של מצרים לזכויות אדם, זה כנראה לא צריך להפתיע אף אחד. מותר גם לחשוד שחוסר העניין של מצרים במחנות העינויים נובע גם מקצת שוחד שמוזרם אליהם מכיוון הבדואים. כך או כך, מצרים אחראית למה שקורה בהם.

רק שזה לא פוטר את ישראל מאחריות. זה קורה במרחק אפסי מהגבול שלה. היא מדינה שחרטה על דגלה את המושג "לעולם לא עוד." אפשר היה לצפות ממנה שמאחר והפצצה, או פלישה קרקעית, יסבו נזק ניכר הרבה יותר מהתועלת – מלחמה שרק מפלצת הספגטי המעופפת יודעת לאן היא יכולה להתפתח – שהיא תעשה משהו אחר בנידון. למשל, לחץ בינלאומי על מצרים. למשל, דרישה חוזרת ונשנית במליאת האו"ם לטיפול בבעיה הזו. למשל, להזכיר את העובדה שיש כוח בינלאומי בסיני, ושמה שקורה במחנות האלה מעמיד אותו במצב שמזכיר את אלה של כוחות האו"ם בסרברניצה וברואנדה. אפשר היה לצפות, אילו היה אכפת לישראל מגורלם של האנשים האלה, שהיא תשקיע בלחץ בינלאומי בנושא, אני לא יודע, עשרה אחוזים מהלחץ שהיא מפעילה בנושא איראן.

אלא שכמובן, האמת העגומה היא שלישראל אין שום עניין בהם. גרוע מכך, היא רואה בפליטים האלה סכנה לאומית. לאחרונה פורסם דו"ח נלעג למדי, שממליץ למדינת ישראל להתעלם מהאו"ם ולהתייחס לארגוני זכויות האדם כאל "מטרד אסטרטגי" (זה בסדר, משרד ראש הממשלה, באמצעות שלוחותיו ב"אם תרצו", כבר עושה את זה), ולעצור "חתרנים ומסיתים." המסמך פורסם זמן קצר לאחר שנודע שישראל העבירה, בניגוד לחוק ולהסכמים הבינלאומיים, כאלפיים פליטים סודאניים חזרה לסודאן, ואחרי שנודע שהיא מוליכה שולל פליטים אריתראים ומחתימה אותם על "הסכם חזרה מרצון", כשהברירה שלהם היא בין גירוש ובין שלוש שנות מאסר. זה, בתורו, קרה אחרי שישראל קיבלה תקנה מזעזעת, שאומרת שאפשר לעצור פליטים במה שהוא לכל דבר ועניין מעצר מנהלי לשלוש שנים אם מוגשת נגדם תלונה – גם אם מתברר מיד שלתלונה הזו אין בסיס וגם אם הפליט הוא זה שהתלונן.

קשה שלא להגיע למסקנה שהאינטרסים של המדינה היהודית היחידה במזרח התיכון, כפי שהם מובנים על ידי בנימין נתניהו ואלי ישי, דווקא עולים בקנה אחד עם אלה של המענים הבדואים; קשה שלא להתרשם שמבחינתם, דווקא טוב שיש שם כמה חלאות המין האנושי, שמענים, אונסים ורוצחים, שמרעיבים ילדות בנות שמונה ומחזיקים אותן כבולות. הברברים האלה הם סוג של פתרון. הם מספקים לישראל הרתעה מסוימת כלפי עלובי החיים שמנסים להגיע אליה מהדיקטטורה הצבאית האריתראית – דיקטטורה צבאית שישראל היא בין המדינות שמקיימות אותה.

פעם ההגנה על המדינה היהודית – כלומר, על הפריבילגיות של מה שיהיה בקרוב המיעוט היהודי בתחום שליטתה של ישראל, וההגנה על תומת דמן של בנותיו – כללה החזקה תחת שלטון צבאי של מליוני פלסטינים. עכשיו היא כוללת הסכמה בשתיקה, תוך חילול זכר השואה שישראל מתיימרת לייצג, עם עינויין של ילדות בנות שמונה ועם רצח לשם קצירת איברים. בשתיקה? הלוואי שאתבדה, אבל אף אחד לא יופתע אם עוד כמה שנים ייפתחו פרוטוקולים שיראו שכמה אובר-חוכמים מאיזה ארגון שו-שו ישראלי היו במגעים עם השבטים הבדואים הללו ודירבנו אותם, במתנות נשק וכסף, לשמש כשומרי הגבול הלא רשמיים של ישראל, אלה שעושים את מה שלקוזאקים של אלי ישי אסור.

אור לגויים, כן?

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה, התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

32 תגובות על ”"לעולם לא עוד"? פחחחחח!“

  1. אמת מארץ הגיב:

    כפי שכתבה סמנת'ה פאוורס בהקשר דומה: כנראה שהמשמעות של "לעולם לא עוד" היא שלעולם לא ניתן שיהודים יושמדו שוב בשנות ה-40 באירופה

  2. א.ה. הגיב:

    ישראל חרטה על דגלה "לעולם לא עוד *ליהודים*". מה לא מובן?

  3. מירה הגיב:

    שלום יוסי,

    כמה הערות:

    1. המשפחה המרואיינת בסרטון – אתה קורא להם פליטים, אבל הם אומרים שחטפו אותם כשהם היו בדרכם לבקר קרובת משפחה. אז פליטים הם לא.
    2. "במרחק אפסי" מגבול ארה"ב, במקסיקו, פועלות כנופיות שמבריחות סמים, נשקים ו-אנשים. משם מגיעים אותם הדיווחים הדומים לדיווחים מסיני: חטיפה של אנשים למטרות כופר, התעללות, אונס, ואף קצירת איברים. האם מישהו מעז להאשים את ארה"ב במצב?
    3. מצריים לא שולטת בסיני. היא לא שולטת אף בפורט סעיד. אני לא מבינה למה זה נראה לך כל כך פשוט להשיג שליטה בסיני.
    4. אותם הבדואים ש"חוטפים" את הפליטים ו/או מהגרי העבודה, הם אלה שגם מבריחים אותם לתוך ישראל. למה שישראל תרצה שהם ימשיכו לפעול?
    5. הסיבה שעכשיו אין כמעט זרימת פליטים אל תוך ישראל, היא בגלל הגדר. אתה יכול אפילו לבדוק את זה סטטיסטית. אז ה"השערה" שלך, בנוגע לכך שישראל משלמת לבדואים כדי שישמרו על הגבול מגוחכת.

    6. אני גם מתנגדת להחזרת פליטים לארצות מוצאם במידה ונשקפת סכנה לחייהם. אני חושבת שישראל צריכה להעניק להם אישורי שהייה ועבודה זמניים/קבועים. אבל אני פשוט מרגישה שהפעם חיפשת בכוח לבקר את המדינה בצורה שאינה הוגנת, ואינה הגיונית.

    יום טוב.

    • סתם אחד הגיב:

      אני רק אוסיף שהסיכוי שקוצרים איברים להשתלה באמצע מדבר סיני הוא קלוש עד אפסי. צריך כירורג שיעשה זאת, בתנאים סטריליים מאוד, צריך לשגר את האיבר תוך כמה שעות לקונה (שכנראה לא יהיה בסיני), לבדוק אם יש מחלות… נשמע כמו אגדות אורבניות למתחילים.

      • יפת הגיב:

        ושבסרטון האבא אומר שהחוטפים הם סודנים ואריתראים. אז זאת חתיכת יריקה…

    • אלכס ז. הגיב:

      "האם מישהו מעז להאשים את ארה"ב במצב?"

      בוודאי!!! ולא סתם מישהו, אלא אזרחי ארה"ב עצמה. למה את חושבת שיש ויכוח עז כ"כ על לגליזציה של מריחואנה? רק כדי שכמה היפים או תומכי רון פול יסתלבטו להם בשקט?
      חלקים גדולים מהציבור בארה"ב (הרוב במדינות ליברליות, מיעוט במדינות אחרות) יודעים ש"המלחמה בסמים" היא זאת שיוצרת כנופיות רצחניות במיוחד ועל כן בארה"ב מנסים לעשות משהו כדי לשנות את המצב.

  4. מאיר הגיב:

    "בהתחשב בגזענות כלפי שחורים שטבועה בתרבות הערבית – המילה ל'שחור' היא 'עבד'…"

    באמת?!? בדקת את כל ה"תרבות הערבית"? יש לך סימוכין? ומה לגבי התרבות ה"מערבית"?
    האם לדוגמה העובדה שהמילה לעבד בשפות אירופה היא "Slave", כלומר "סלאבי", מכשירה ניתוח גורף דומה, רק בנוגע לג'ינג'ים?

    • אלכס ז. הגיב:

      פעם אחרונה שסלבי הוחזק כעבד ע"י מדינה מערבית: ימי הביניים המוקדמים.

      פעם אחרונה ששחור כעבד הוחזק ע"י מדינה ערבית: מה השעה עכשיו?

      • נועם א"ס הגיב:

        אלפי סלאביות (ואחרות) מוחזקות כשפחות מין במערב בידי גורמים ב"שוק החופשי". ברוב המקרים מדובר בעבדות חמורה יותר (ובקנה מידה רחב יותר) מזו שקיימת בעולם הערבי (הפסולה לכשעצמה).

        • אלכס ז. הגיב:

          יש עבדות ויש עבדות. בארצות מוסלמיות וערביות עדיין נהוגה העבדות המסורתית שהיא חלק מהאמונה הדתית והעולם התרבותי של בעלי העבדים.
          העבדות המודרנית שעליה אתה מדבר לא קשורה ישירות לשום מסורת או דת, אין לה קונוטציה גזעית והיא אסורה דה יורו ודה פאקטו בכל מקום, פרט לארצות בהם עדיין מותרת דה פאקטו העבדות המסורתית (שוב, אצל מוסלמים וערבים).

        • אלכס ז. הגיב:

          או במילים אחרות:
          העבדות הקדומה הייתה מוסד. המוסד הזה נעלם כמעט לחלוטין, פרט ל"שמורות טבע" מוסלמיות.
          העבדות העכשווית היא מסחרית ולא ממוסדת (גם אם יש מוסדות שתומכים בה).

          • נועם א"ס הגיב:

            כמו כל דבר אחר, העבדות הופרטה. זה שהיא "אסורה" על פי חוק וכו', לא מונע מהמחוקקים עצמם להשתמש בה ולנצל אותה ככל העולה על דעתם (נדמה לי שפרשת שטראוס-קהאן הייתה המקרה המפורסם ביותר לאחרונה של כל אותם מאורות מערביים דה יורה ודה פקטו). לשפחת המין עצמה שנחטפה בכוח או בכחש מהוריה, שכלואה במרתף חשוך אי שם (או אי כאן, ברדיוס של מקסימום 200 מהבית שלי) ואינה קיימת אלא כמכשיר להשביע את רעבונו המיני של עוד "אזרח הגון, משלם מיסים ותורם לחברה" בעולם הנאור – בשבילה, כל האבחנות המרתקות שלך בין עבדות מודרנית לעבדות מסורתית או דתית, דה יורה או דה פקטו, ממש לא משנות כלום.

            קשור יותר לדיון שאני מקיים כרגע במקביל עם תומך ידוע באלימות ממוסדת בילדים, אבל לחלוטין תקף גם כאן לגבי הפרטת העבדות:

            "הם מנסים להוציא את הדת ממעשה השלום, אומר הרב לשיח' ומכוון אל תומכי המזרח התיכון החדש והשלום הכלכלי. אבל הדת היא מהות השלום. מהו האסלאם אם לא שלום? "שלום" זהו השורש של המילה אסלאם, ו"שלום" הוא אחד משמותיו של האל. הם חושבים שאנשים טפשים, ממשיך הרב. הם חושבים שמה שמניע אנשים זה הכלכלה, הכסף. זה לא נכון. שנינו יודעים שהעיקר עבורנו זה האמונה באל שברא את כולנו. שיח' ג'מיל מהנהן."

            – הלל כהן, מתוך הספדו לרב פרומן ע"ה, רב ההתנחלות תקוע. תיאור מפגישת השניים בסוף חורף 1996 עם שיח' ג'מיל חמאמי, ממקימי החמאס בגדה, במשרד שלו בפאתי א-ראם, בצפון ירושלים.

            http://www.haokets.org/2013/03/06/%D7%9E%D7%A7%D7%93%D7%A9-%D7%94-%D7%91%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%A8-%D7%A4%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%92%D7%9E%D7%95%D7%AA/

            אבדה גדולה נפלה בישראל השבוע. זכרו יגן עלינו.

  5. בילבי הגיב:

    השאלה הכי חשובה לדעתי – האם יש ראיות חוץ מהוידאו הבלתי מאומת הזה?

  6. אנחה. הגיב:

    אכן, כפי שכבר צוין פה בידי אחת המגיבות, האשמת שראל בשיתוף פעולה עם אותם גורמים שמבריחים את המהגרים / פליטים לשטחה הינה מופרכת לחלוטין, ומצטרפת למגמת ההקצנה הכללית בבלוג הזה. הכותב לא בוחל בתיאוריות קונספירציה הזויות שהראייה היחידה להן היא האקסיומה שישראל היא השטן, ועל כן ניתן, לשיטת הכותב, להניח שהיא אחראית לכל מעשה עוולה שמתרחש בכל פינה בעולם.

    מה שעצוב זה שמבחינת ה-FANBOYS של הבלוג, סביר שההזיות הללו מתקבלות כאמת לאמיתה מרגע שהן מתפרסמות…

    • דניאל הגיב:

      +1

    • שחר כ. הגיב:

      קח/י ממחטה, לפני שתתחיל/י לבכות, אנחה. כאן אחד מה- FUNBOYS של הבלוג.
      כ- FUNBOY הריני להודיעך שאין הזיות אלה מתקבלות כאמת לאמיתה מרגע פרסומן. צר לי אם אני מקלקל לך משהו בתמונת העולם המאורגנת שלך.
      עוד עניין פעוט, יוסי לא בחר (או כלשונך לא לא בחל) ב"תאוריית קונספירציה הזויה". הוא כתב כך: "הלוואי שאתבדה, אבל אף אחד לא יופתע אם עוד כמה שנים ייפתחו פרוטוקולים שיראו שכמה אובר-חוכמים מאיזה ארגון שו-שו ישראלי היו במגעים עם השבטים הבדואים הללו ודירבנו אותם, במתנות נשק וכסף, לשמש כשומרי הגבול הלא רשמיים של ישראל, אלה שעושים את מה שלקוזאקים של אלי ישי אסור."
      ובכן, לא אמת לאמיתה, סתם חשד סביר. לא תאוריית קונספירציה, רק חשד שאולי זוהי יוזמה אישית של כמה מבחורינו המצויינים. לא כל כך בלתי סביר (קו 300 למשל)

      • יונתם הגיב:

        אמממ… שחר… הוכחת את מה שכתבה אנחה.

        אם כחיזוק לטענתך שה- FUNGUYS של הבלוג לא חיים כאקסיומה את רשעותה האיומה של המפלצת הפאן גלקטית ישראל אתה מצטט:
        "אף אחד לא יופתע אם…" (אמממ, זה דווקא אומר שברור הרי ידענו שישראל היא פיכסה לגמרי)
        "
        "חסד סביר…" (משמעות המילה סביר בהקשר הזה היא שסטטיסטית יש יותר סיכוי שישראל מפלצת מאשר לא)

        וזה אם אנחנו לא מתחילים עם העובדה שהוא מפריח האשמה מאוד פרטנית וחמורה המבוססת כל כולה על הנחת המפלצת הסבירה בלי בדל עובדה.

        אוף, הבעתי דעה לא מקובלת כאן, אם כך סביר שאני ה"הסברה" המפלצתית. כי מה פתאום שמישהו יעיז לא ללכת בתלם.

  7. עדו הגיב:

    אני גם לא יודע עם ישראל מעוניינת בסבלם של הפליטים או שסתם לא אכפת לה. אני גם מוכן להסכים שאפשר לשקר ולהגזים ולנפח חופשי כשאין דרך לבדוק. אז בואו נגיד שאין רצח לשם קצירת איברים והתעללות בילדים. על אונס סגרנו?
    מה שאני בטוח בו לגמרי הוא שאם ישראל צריכה לבחור בין זכויות אדם של סודאנים ובין גרימת מבוכה למצרים היא תעדיף לא להרגיז את המצרים. השתכנעתי, להחזיר את ליברמן למשרד החוץ, יש כאן עבודה בשבילו.

  8. אבישי הגיב:

    איך אני מסיר את שמי מרשימת המגיבים?

  9. רמי גודוביץ הגיב:

    רק לגבי הנתונים, מספר המגורשים לסודן הוא כ 3000, לא 2000. הפרסום ב״הארץ״ ודברי אלי ישי מתייחסים כנראה לפעולות שונות כיוון שרק אם מחברים אותם מתקרבים אל המספר הנכון. שילשום הכריז בתיקשורת בכיר במשטר באשיר כי כולם יעצרו בחשד לריגול לטובת ישראל. זה כמובן לא אומר שזה נכון כיוון שמאות רבות מסתתרים או ברחו מחוץ לסודן ורבים מאוד מצאו הגנה זמנית במחנות פליטים.

  10. nachum הגיב:

    לא פוטר את ישראל מאחריות. here i s something importent–when a state must do something to stop bad activity in other state?

  11. דרור הגיב:

    כן,כי עד שהיחסים עם מצרים איכשהוא התייצבו אנחנו צריכים לערער אותם לחלוטין,עד סף מלחמה אפילו, רק בשביל לעזור לסודנים שבורחים מסיכסוך שלא קשור לישראל ועוברים התעללות בשטח שלא שייך לישראל. אני אומר בוא ניקח את ה"לעולם לא עוד" הזה שלך עד הסוף וגם נשלח כוחות צבאים כדי להפיל את המשטר בסודן.

    • עדו הגיב:

      כבר הסברתי שכל מה שצריך הוא להחזיר את ליברמן למשרד החוץ והיחסים עם מצרים יהיו שוב מעורערים ממילא..

      • דרור הגיב:

        מעניין כי היחסים היציבים עם מורסי קורים דווקא בקדנציה שלו.

        • דרור הגיב:

          כלומר לפני שהוא התפטר. וגם היחסים עם מובארק היו יציבים,וגם זה היה בקדנציה שלו.

  12. יהושאפט הגיב:

    ברמת העיקרון, לעולם לא אכפת מכושים ששודדים מענים רוצחים ואונסים כושים אחרים.

    זה שלישראל אמור להיות אכפת יותר (מסיבות מובנות) ולא כך המצב (בטח לא פחות מהעולם בממוצע) זה מבאס אותי כישראלי. באמת הייתי מצפה להתהגות אחרת. אבל כבר היינו במיטה עם האפרטהייד של דרום אפריקה, אז באמת אין פה שום הפתעה. וחבל.

    • מני זהבי הגיב:

      "לעולם לא אכפת מכושים ששודדים מענים רוצחים ואונסים כושים אחרים"

      ההיסטוריה של התערבויות הומניטריות של מדינות המערב באפריקה, מסומליה של 1993 עד מאלי 2013, אינה תומכת בהנחה הזאת (לא שכל ההתערבויות האלה היו מוצלחות…).
      ולפני זה היו פרוייקטים בינ"ל אחרים באפריקה, כמו סיום מלחמת האזרחים באנגולה והדיפת דרום אפריקה (עדיין בתקופת האפרטהייד) מנמיביה. הפרק ההוא בכלל משמש דוגמא טובה של שיתוף פעולה גלובלי שיכול היה להתפתח אלמלא התפרקה בריה"מ (התפרקות שמדינות המערב לא ציפו לה ולא היו מעוניינות בה).

  13. אולג הגיב:

    לעולם לא עוד התייחס ליהודים יוסי
    זה שלקחת את זה לכיוון אוניברסליסטי
    זה אומנם טוב ויפה אבל אינו תואם את המציאות.
    מדינת ישראל נוצרה שביל לפתור את בעיות העם היהודי ולא של כלל האנושות.
    צפונה לנו כרגע מתנהל טבח ורצח עם
    אולי נשלח את כוחות צה"ל לבצע פציפיקציה של הנצים?