החברים של ג'ורג'

מאיר כהנא, יש לך יורש

ב-1984 הגיש מאיר מרטין כהנא, בעוונותינו אז חבר כנסת, צמד הצעות חוק שנקראו "חוק למניעת התבוללות בין יהודים ולא יהודים ולקדושת עם ישראל" ו"חוק האזרחות הישראלית וחילופי אוכלוסין יהודים וערבים." חבר הכנסת הטרי (אז) מן הליכוד, מיכאל איתן, קנה לעצמו שם בתולדות הפרלמנטריזם הישראלי כשערך השוואה מדויקת בין חוקיו של כהנא וחוקי נירנברג.

הבוקר (ד') הכניס חבר כנסת אחר מן הליכוד, דני דנון, את כהנא דרך החלון. הוא ערך ישיבה סהרורית במיוחד של ועדת הקליטה, ובה טען שיש בישראל בעיה של חטיפת נערות יהודיות על ידי "בני מיעוטים". עוד קודם לדיון, הבוקר, כתב דנון בדף הפייסבוק שלו ש"קיבלתי פניות על תופעה של חטיפות ושידול של צעירות עולות על ידי בני מיעוטים ברחבי הארץ. התופעה מתרחבת בשנים האחרונות וב2011 היו מעל 1,000 פניות של נשים על כך שפיתו אותן והפכו אותן לשפחות. התעללות מינית, נפשית ופיזית בתופעה מסוג כזה, לא יכולה לעבור על סדר היום בישראל של שנת 2011!" ראוי לציין שדנון קיבל את הטענות הללו, כפי שעולה מהסטטוס שלו, עוד קודם לדיון בוועדה.

דא עקא, שבעת הדיון עצמו (יש גם סרטון) הודיעה נציגת המשטרה שמדובר בעורבא פרח: היא לא מכירה ולו מקרה אחד של חטיפה. הנתון של "1,000 חטופות" שדנון מיהר לצטט בלי חקירה ודרישה מגיע ככל הנראה מהארגון המפוקפק "יד לאחים", שכבר שנים פועל להפרדה אתנית בישראל. ח"כ דניאל בן סימון (עבודה) דרש לבטל את הדיון, מאחר ואין שום הוכחה לכך שהתופעה שעליה נוהל הדיון אכן קיימת; אבל דנון, שכבר כינס את הקרקס שלו, סירב מטבע הדברים לוותר עליו.

הקרקס הכיל את המופעים הרגילים: נציגה של ארגון "יד לאחים"; בנצי גופשטיין מארגון להב"ה, הארגון הכהניסטי שכבר הגיע לכנסת בחסותה של הח"כית האחרת של אנשי כהנא, ציפי חוטובלי; המוהל הכושל ניסים זאב מש"ס, שמלמל את ההבלים הגזעניים הרגילים שלו; וחברת הכנסת אנסטסיה "האקרים יגרמו לכם לשכוח את ספר תהילים" מיכאלי. זו האחרונה יצאה במופע תמהוני במיוחד: היא אמרה (דקה 02:30 בסרטון) שהיא זוכרת את עצמה בגיל 11 עד 13, כשחברות שלה ניסו לשכנע אותה ללכת לקניון לאכול פיצה ולשתות קולה, ומכאן – לא ממש ברור, האמת, מה היא רצתה לומר. מה יש למיכאלי נגד פיצה, זו תעלומה; אבל בהתחשב בכך שהיא נולדה ב-1975 בלנינגרד (למגינת ליבם של התושבים, יש להניח; היא טיעון-נגד חזק למוניטין של תושבי סנט פטרסבורג לאינטליגנציה ואינטלקטואליות) ובהתחשב שקניונים ופיצריות היו בלשון המעטה חזיון נדיר מאד בברה"מ ב-1986, צריך לתהות מאיפה לעזאזל היא שלפה את הזכרון הזה, אם זה אכן זכרון.

אבל המופע העיקרי היה, כמובן, דנון. הוא דרש, בין השאר, חקיקה נגד התופעה: "חטיפת נשים צעירות והפיכתן לשפחות זה תסמין של מדינת עולם שלישי… […] אני קורא להקמת צוות ממשלתי לטיפול בבעיה על ידי תכניות מניעה, לבחון מתן סמכויות נוספות לראשי הערים [מה, לעזאזל? – יצ"ג] ולפתור את הסוגיה באמצעות חקיקה בכנסת."

עכשיו, כבר יש בישראל חוק נגד חטיפות, והוא יחסית מחמיר. סעיף 371 לחוק העונשין קובע כי "החוטף אדם בכוונה שייכלא שלא כחוק, דינו – מאסר עשרים שנים". ואולי 373א' מתאים יותר לענייננו: "המוציא, במעשה או בפיתוי, קטין שלא מלאו לו שש עשרה שנים או אדם שאינו שפוי בדעתו, ממשמורתו של אפוטרופוס על פי דין בלי הסכמת האפוטרופוס, דינו – מאסר עשרים שנים."

אבל זה, כמובן, לא מה שדנון רוצה. הרי אין חטיפות: המצב שבו קטין נחטף בניגוד לרצונו ולרצון משפחתו, וזו אינה עושה דבר – לא קיים בפועל. דנון רוצה חקיקה כנגד עצם הרעיון של קיום יחסים בין יהודים וערבים. אה, סליחה: לא "ערבים" אלא "בני מיעוטים." הבה נסווה את הגזענות שלנו ולא נאמר את המילים המפורשות. מה שדנון מדבר עליו הוא הפחד הקבוע של כל גזען שגאוותו הגזעית הריקה היא כל מה שיש לו, שיודע עד כמה אונו מפוקפק ותלוי ביכולת הפגנת אדנות על אחרים, שחושש תמידית שמא האשה תעדיף את הגבר הזר, האחר, על פניו. אנחנו מכירים את הפחד המתורגם לאלימות הזה היטב: הוא היה העילה פחות או יותר לכל לינץ' בדרום האמריקני, ובאמצעות המילים "הצעיר שחור השיער שאורב לצעירה זהובת השיער" ואלפי עלילות דומות הוביל את גרמניה הנאצית לרצוח את יהודי אירופה: זהב שערך, מרגריטה; אפר שערך, שולמית.

והרי זה בדיוק מה שדנון מדבר עליו: הפחד שהצעירה בהירת שיער – זו ועדת הקליטה, אחרי הכל, ואנחנו מדברים על מהגרים מברה"מ לשעבר – תעדיף את הגבר שחור השיער. הוכחה לכפיה, כזכור, אין.

עכשיו, האם כל מערכות היחסים בין נערות מהמעמד התחתון היהודי ובין צעירים פלסטינים נקיות מסחיטה רגשית? ודאי שלא. האם כולן חופשיות מניצול? לא סביר. אבל זו אינה חטיפה. ומערכות יחסים שמכילות סחיטה רגשית וניצול מוכרות לעייפה, אבוי, גם בציבור היהודי הטהור. בעיות כאלה במערכות יחסים בין יהודים לא מעניינות את דנון; הוא מתעניין, אובססיבית, רק בשאלת מערכות היחסים בין יהודיות ו"בני מיעוטים." רק חסר היה לנו שהוא היה שולף את האגדה הרווחת בקרב מתנחלים, על שיקויי פיתוי שרוקחות קשישות פלסטיניות מצחקקות מריאות ארנבות.

ב-1984, חבר כנסת מהליכוד עמד באומץ מול הגזענות היודו-נאצית של מאיר כהנא; ב-2011, חבר כנסת שאפתן אחר מהליכוד מכניס אותה דרך החלון.

ועוד דבר אחד: בהתחשב בעובדה שכבר ראינו שבפעם הקודמת שצה"ל טען שפיגוע בגבול ישראל-מצרים יצא מעזה, הסיפור הזה התברר כצ'יזבט חסר בסיס – האם לא ראוי שנפגין ספקנות בריאה גם עכשיו, כשהוא אומר לנו שההתקפה שלו אתמול ברצועת עזה היתה מיועדת למנוע פיגוע בגבול ישראל-מצרים?

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

54 תגובות על ”מאיר כהנא, יש לך יורש“

  1. דודו פלמה הגיב:

    תודה, יפה מאוד.
    פול צלאן שמח על הציטוט המדויק. דני דין דנון (הרואה ואינו נראה) עוד לא אמר את המילה האחרונה, עוד נכונו לו עלילות.

  2. עדו הגיב:

    אני באמת לא יודע אם אנשי הימין התמלאו ביטחון או להיפך – נבהלים יותר ויותר. כל כך הרבה הצעות חוק הזויות, התקפות על מחנות צה"ל, התבטאויות בסגנון 'מקארתי צדק' וכן הלאה וברחוב הדתי כבר לא מסתפקים בכפייה הרגילה ועכשיו גם מדרכות נפרדות לנשים ולגברים.
    האם זה סימן של כוח או להיפך? האם הם שיכורי ניצחון או שהם בהיסטריה מכך שבעצם 'רואים להם' שאין להם דרך ואין להם חזון והם מובילים את כולנו לתהום?
    זה קצת כמו אחמדיניג'אד שעסוק כל היום במחשבות על חיסול ישראל כאילו אין לאיראן כמה וכמה בעיות דחופות הרבה יותר.

    • דרור בל"ד הגיב:

      אנשי הימין המוזכרים במאמר הינם המריונטות של האנשים המסוכנים המפעילים אותם, נתניהו וארכי פושע המלחמה רוצח הילדים אהוד ברק. הרי הקרקס הזה לא היה יכול להתנהל ללא עידודם של שני אלה. ליברמן הוא תעלומה – יש הסבורים שהוא סוס טרויאני שתפקידו לחסל את ישראל. בכל מקרה מטרתו המוצהרת היא לגרום לעימות בין הציונים לבין הפלסטינים אזרחי המדינה הציונית, בתקווה שמי מהפלסטינים ידליק את הגפרור. תקווה זו משרתת את מחרחרי המלחמה והטבח, ובראשם רוצח הילדים אהוד ברק
      http://www.alanhart.net/peace-or-apartheid-are-not-the-only-options-for-israel/

      נתניהו חותר לעבר שינוי המשטר. הדרך לפשיזם עוברת דרך התייאשות הציבור מהפוליטיקה והמנעות בגלל חוסר אמון ו\או ייאוש מכל הליך דמוקרטי, כולל הצבעה בקלפי. שמעת בעבר, ותשמע יותר בעתיד, על ציבור הולך וגדל של אנשים שלא מצביעים כי "אין למי להצביע". זו מטרתו של נתניהו ולכן הוא מעצים אנשים כאלו. (יריב לוין אינו נכלל ברשימה – הוא בן אדם מסוכן בזכות עצמו).

      ההשוואה בין קרקס דנון אקוניס לבין כהנא מופרכת. כהנא הוא הציוני היחיד בעל מחשבה קוהרנטית, כאשר שאר הציונים ניסו, ועדיין מנסים, לגשר בין ציונות לבין מה שהם מכנים דמוקרטיה. כהנא הסביר לציונים כי ללא טרנספר נוסף אין עתיד לציונות. רק בשארה הסכים עימו בנושא זה. שניהם נזרקו מהפרלמנט הציוני -הכנסת היהודית והדמוקרטית. (יצחק לאור פרסם פעם מאמר בהארץ בנושא זה – איני מוצא אותו).

      גם ההשוואה לאחמדינג'ד מופרכת. אחמדינג'ד אינו עוסק כל היום במחשבות על חיסול ישראל. זה מה שהתקשורת הציונית מעבירה לציבור, וזו עוד מזימה של ארכי פושע המלחמה – האיש המסוכן ביותר במזה"ת אהוד ברק. (ראה למשל מאמר של ענר שלו, הארץ, מהיום, וחפש את מאמרו הקודם באותו נושא). אחמדינג'ד אמר פעם כי היהירות היא זו שתחסל לבסוף את המערב. מבחינתו (וגם מבחינתי דרך אגב) כל המדינה הציונית היא בסיס צבאי של האימפריאליזם המערבי. אם וכאשר יתקיף חלילה את המדינה הציונית, יבוא לאמריקנים וישתמש באותם תירוצים של רוצח הילדים בטבח בעזה: מדוע אתם שמים את הצבא שלכם בשכונות מגורים.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        שכחת איזה "רוצח ילדים" וגם "אנס ארנבונים אימפוטנט" אחד או שניים.

        בל"ד? פחחחחח

      • סתם אחד/האחד הגיב:

        נא לא להאכיל את הטרול .

      • א.ב. הגיב:

        דרור צודק.

        רק אוסיף שבעצם כהנא ומשנתו הציונית לא שונים בכלום מהמשנה הציונית החילונית השלטת. מה שכהנא רק דיבר עליו, רבין מימש.
        ההבדל בין משנת כהנא למשנה הציונית הוא בפן הדתי שלה.

  3. שי הגיב:

    אין מילים, פשוט מצויין.

  4. אחד העם השלישי הגיב:

    טוב שהזכרת את הצדיק בסדום דאז מיקי איתן.

    השתיקה הרועמת של רכיכות הליכוד דהיום [ארנס ומרידור כבר אמרנו?] מלמדת יותר מכל על איפה המדינה עומדת עכשיו. מצמרר זו לא מילה.

  5. יסמין הגיב:

    בראבו

  6. יסמין הגיב:

    בראבו!

  7. אור שחר הגיב:

    באותו עניין, יש לעצור גם את התופעה המסוכנת של ערבים המוסרים מידע לחייזרים. התקבלו לידי מאות תלונות על ערבים אשר נצפו מתקשרים עם עצמים בלתי מזוהים באופן חשוד, ויש להפסיק את התופעה הזו באופן מיידי.

  8. אבי הגיב:

    רק מי משרוצה לטשטש את זהותו היהודית ורוצה להתבולל כמוך הכותב מטיף לערבוב עם ישראל.אפילו היטלר לא נתן לכך יד וחיפש כל יהודי מתחת לבלטות 3 דורות,לא יעזור לך כלום מהבריחה שלך מזהותך היהודית ועם סגולה בבחירה אלהית שמן הסתם אתה בז לה או סתם בור עם הארץ

    • אור ברקת הגיב:

      קלאסיקה. אתה אמיתי? או שחוק פו פעל כאן?

    • ראסול הגיב:

      היהודים תמיד התבוללו, חצי מהיהודים האשכנזים הם נטולי גנים תיכוניים, חצי מהמרוקאים הם ברברים שהתגיירו. כשאתה אומר "אפילו היטלר" אתה צריך לעשות בדק בית ולחשוב באיזה צד אתה.

      • ראסול הגיב:

        גנים ים-תיכוניים…

      • גיל ב' הגיב:

        ויש לך ביסוס לטענה הזאת? אזשהו מחקר גנטי שבאמת מראה את זה?

        • תומאס הגיב:

          היהודים, מקורם הגנטי משוייך לאיזור עיראק בואך ים תיכון. הגנים השולטים באיזורים אלו הינם צבע עור כהה למדי וצבע שיער כהה במיוחד. ברגע שאתה רואה יהודי בהיר עור ובהיר עיניים, אתה יכול להיות בטוח שאיפשהו בעברו קרו אחד או יותר מהמקרים הבאים: התגיירות, נישואי תערובת, אונס וכד'.

          אמנם לא מחקר, אבל בהחלט גנטי.

          • גיל ב' הגיב:

            המחקר לא אומר שלחצי מהיהודים האשכנזים אין גנים ים תיכוניים, אלא שבין 35%-55% מהגנים הם אירופים. מה שאתה אומר היה נכון אם היתה קבוצה של מתגיירים שלמרות שיוכה ליהדות, לא התערבבה עם היהודים המקוריים. זה לא המצב, היו אנשים שהתגיירו והביאו אתם גנים חדשים וצאציהם היו חלק מהקהילה ותרמו לשונות הגנטית. אכן המחקר מראה שההתבוללות היתה גדולה יותר ממה שהראו מחקרים אחרים.

            ובקשר לעיניים כחולות ועור ושיער בהירים, כל אלה נשלטים ע"י מספר קטן של גנים. אפשר לראות שגם אצל הפלסטינים ובמיוחד אצל הדרוזים יש הרבה אנשים עם מאפיינים כאלו.

    • זו כאילו וריאציה? "לשמור על טוהר הדם היהודי זה אך טבעי, אפילו היטלר עשה את זה"?

      • דורצח הגיב:

        נראה לי שזה יותר בכיוון של "לכתוב תגובות טרוליות זה אך טבעי, גם היטלר בטח היה עושה את זה".

    • גנטיקה להמונים הגיב:

      אז מי שהתבולל יותר מ- 3 דורות אחורה בעצם שיחק אותה. אתה אומר להתבולל מהר למען הנינים?

    • צרי הגיב:

      גם היטלר היה מפריד נשים וגברים; גם היטלר היה מחפש יהודי מתחת לבלטה 3 דורות. ה-מ-מ-מ.
      אני בעד פתיחת meme חדש של "גם היטלר" ו/או "גם הנאצים" על כל מיני פעילויות חרדיות יפות, סטייל "גם היטלר האמין בשלושת ה-k, והבין את החשיבות של זה!" וכמו כן "גם היטלר הבין את חשיבות ההרג התעשייתי, והמדוייק, של האחר!"
      זורמים?

  9. Alex הגיב:

    douze points!!!

  10. יעל הגיב:

    ואולי היהודים לא חייבים להיות גזענים. לפני שהנצרות השתלטה על תחום המיסיון, היו יהודים שדווקא שמחו להרחיב את השורות באנשים חדשים שיאמצו את דתם (דת, לא "גזע" או "לאום").
    (קראו, למשל, פה: http://www.daat.ac.il/daat/history/kehilot/roma.htm)
    האם גם אז נשמעו קולות שקראו להסתגרות למען טוהר הדם?
    אם כן, מסקרן מאיפה סבא שלי השיג עיניים כחולות…

    • מני זהבי הגיב:

      כשמדברים על העולם העתיק, כדאי להיזהיר עם הבחנה בין מונחים כמו "דת" או "גזע" (ו"לאום" הוא תסבוכת לא פשוטה אפילו בעולם המודרני).
      דוגמא אקראית מהזיכרון: "העדות הפלאוויאנית" הידועה (שהיא אולי הסיבה המרכזית לכך שהכנסייה שימרה את כתבי יוספוס פלאוויוס) מדברת על הנוצרים כעל "גזע המשיחיים". אני לא זוכר את המונח המדויק ביוונית, אבל נדמה לי שמדובר ב-genos (מונח המתייחס בעיקרו למוצא ביולוגי).
      עכשיו, העדות הפלאוויאנית היא קטע מסובך בפני עצמו, והנוסח היווני שלה עבר בוודאי עיבוד והרחבה ע"י אנשי הכנסייה אי-שם לפני המאה ה-5 לספירה (אם כי אינו המצאה גמורה, ככל הנראה). אבל לכל הפחות, מעתיק נוצרי כלשהו במאות הראשונות לספירה התייחס לנוצרים כאל "גזע" – התייחסות שכיום לא היינו מעלים על דעתנו.

  11. יעל הגיב:

    רגע, זה הלינק המעניין יותר:
    http://www.hahem.co.il/trueandshocking/?p=682

  12. אודי הגיב:

    בהתייחס לסייפא של דבריך, במהדורת החדשות אתמול התייחסו לחיסול בקונטקסט של מניעת פיגוע שהיה בצנרת כדוגמת הפיגוע שהיה באוגוסט.
    כלומר, המערכת החדשותית ממשיכה בהטעיה לגבי הפיגוע שהיה וקושרת אותו לעזה.
    תחושת הבטן באוגוסט הייתה שההתקפה הכמעט פאבלובית על עזה שירתה את האינטרסים של השלטון להסיט את תשומת הלב הציבורית מבעיות הפנים החברתיות.
    מעניינת בהקשר הזה הידיעה שהתפרסמה הבוקר ב"הארץ" אודות התחושות שההייפ סביב הדרת אנשים מוכוון כנגד נתניהו ושלטונו.
    בהקשר הזה, הסיכול הממוקד היזום שהתבצע לפני יומיים, באמתלא של פיגוע שאמור לצאת מסיני "כמו הפיגוע הקודם" מזכיר מאוד את המוטיבציה האפשרית שהייתה אז באוגוסט.

  13. עדו הגיב:

    לגבי ה"חטיפות" של נשים יהדיות , הנה משהו שקראתי מזמן: צעירה יהודיה שהתאהבה בערבי עברה לגור איתו בכפר. אימא שלה מיהרה להתלונן על חטיפה. הבחורה סיפרה ששלוש שעות ישבו שוטרים בסלון ביתו של החבר הערבי וניסו לשכנע אותה לחזור הביתה (לא ממש התפקיד שלהם) אם היא הייתה מתלווה אליהם לבסוף אז היה אפשר לדווח על חטיפה שהסתיימה בחילוץ.

  14. צרי הגיב:

    שמעו, חטיפות או לא חטיפות, אני מסכים לגמרי שכל העסק של יד לאחים ולהב"ה זה בד"כ "הם גונבים את אדמותינו, עבודתינו, נשותינו! הכו בX!" – אבל אי אפשר להגיד שאין סיפורים מאד דפוקים כאלה.

    הצרה היא שזה לא תמיד בדואי או ערבי, ומעניין אותי למה לא מתרכזים בזה.
    כלומר, אני לא ראיתי את הסטטיסטיקה אבל יש יסוד סביר שאפשר בקלות לדגום ולהראות דרכו האם למעשה יותר מסוכן להיות נשואה ליהודי – ואני אסתכן בהכללה נוראית ואגיד – מצביע ליכוד בקביעות, אוהד בית"ר, בעל PSTD משירות בלבנון; מאשר למוסלמי/נוצרי/בדואי/מיעוט אחר בארץ.

    מה שכן, בבאר שבע מולדתי האהובה לא חסרים סיפורים אמיתיים לגמרי על הבנות המסכנות שלא הלך להם משהו בביה"ס והחברים הרגילים נידו אותם ואמא ואבא לא ממש בבית/הבית די דפוק, אז הם הלכו לבדואים בקומת מזון כדי להתנחם וכדי לזכות בכמה ג'ינסים חדשים מקרוקר תמורת זמן איכות (לאו דווקא מיני, אגב). וגם אז, לקרוא לזה אח"כ חטיפה זה די פטפוטי ביצים. זה מצריך התערבות של עו"ס בדיוק כמו של יהודי מתעלל ומדכא.

    אבל הי, עוד חוק של מטורללי הימין הוא עוד מסמר בארון המתים ועוד רגע כולנו נקפוץ ברחובות בניאו-מועל-יד ונזעק "המחר, שייך, לי!"..

    • אור שחר הגיב:

      מה זה "הלכו לבדואים כדי להתנחם ולזכות בכמה ג'ינסים חדשים מקרוקר"? ומה העניין של מצביע ליכוד או אוהד בית"ר?

      על סמך מה אתה מבסס את הפסיכולוגיה הפטרנליסטית הזו, את קביעת ה"סיפורים הדפוקים" האלו?

      מה עניין שירותי הרווחה בכלל, ואיזו סמכות יש לשירותים הללו לכפות עצמם על נערות מכל סיבה שהיא?

      עניין ה"בדואי" או "אוהד בית"ר" איננו רלוונטי בכלל. על מי אתה מבקש להגן, על "הטוהרה של בחורותינו הטובות"?

      • צרי הגיב:

        חס וחלילה בקשר לדבר האחרון – אף אחד לא רוצה להגן על טוהר שום הכלום – אם כבר אז לא התנסחתי כמו שצריך כשניסיתי להגיד שאם יש בעיה היא סוציאלית כשמדובר באופן כללי על בנות שמוצאות את עצמן עם אנשים לא חיוביים, יהיו הם יהודים, ערבים, צ'רכסים, סלובקים או מוחות מדברים ממימד X.
        הלכו לבדואים כדי להתנחם וגו' – זה פחות או יותר תמצית הסיפור. אתה באמת מוזמן בשעות מסויימות לקניון הנגב בב"ש, אני לא יודע אם השנה זה גם קורה כי יש והיו שיפוצים בקומת אוכל, אבל כשהייתי צעיר יותר, נניח ב2005-2006 היית יכול לבוא בשעות הצהריים המוקדמות (12-1) בימי לימודים והיית רואה לא מעט צעירים בדואים עם צעירות יהודיות, ומאחר ובאר שבע בכ"ז לא כרך גדול אז גם הכרת את חלקן, וידעת שהן מבית שבור – ואחרי ששוחחת איתן הבנת שהן עם הבדואים על תקן trophy girls.
        האם התופעה היא -רק- בקטע של בדואים+יהודיות? בוודאי שלא! כמובן שהתופעה של נערה שבורה + טיפוס שנותן לה כסף בתמורה לחברתה (ושוב, לאו דווקא מינית, מהסיפורים שאני הכרתי) חוזר על עצמו במגוון הוריאציות.
        מצביע ליכוד או בית"ר – נו, לא הבנת את הבדיחה הגרועה למדי על הטייפקאסט של היג"ע המצוי, אז נניח ואני מוחק אותה ופשוט שם במקום, "גבר כלשהו", ובלי קשר לקבוצה האהובה עליו או המפלגה בה הוא בוחר, שהוא אלים – בהקשר למשפט שממנו נלקחה ההערה.

        אני מבסס את הסיפורים הדפוקים על מה שראיתי, עם הבנות שדיברתי איתן, וגם מה שהן סיפרו לי, בתור ידיד קרוב אל חלקן. לפחות על אלו. יש גם סיפורים שהם רצים נטו כסיפורים ונטו כשמועות ועליהן אני לא מתעכב בכלל.
        וחשוב להזכיר – אין לי שום בעיה עם זה שמישהי תצא עם בדואי או עם ערבי או עם וואטאבר – מוח ממימד X אם זה מה שליבה רוצה. מכאיב לי כשזה משולב בגורמים אחרים ונגמר בסוף רע ואלים, ושוב – לא קשור אם הגבר הוא בדואי או יהודי או חייזר ממימד X.

        הרעיון של שירות הרווחה לכפות את עצמן – זה לא מדוייק. אני מדבר נטו על מקרים כלליים בהם אישה מוצאת את עצמה במערכת יחסים שהופכת לאלימה.
        זה קורה עם יהודיות ויהודים, זה קורה עם ערביות וערבים, זה קורה עם יהודיות וערבים, ולמרות שלא יצא לי להכיר/לשמוע/לשוחח אבל גם עם ערביות ויהודים, אני מניח. קיצר. זה קורה עם כולם. לכן חס ושלום וחס וחלילה שאני אנסה להגן על טוהר גזעי המפואר או בולשיט אחר.

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יוסי, ראית את זה?
    http://www.izs.org.il/default.asp?father_id=228&catid=441

    יש שם מלא פנורדים.

  16. חיליק הגיב:

    העלילה הגיעה היום גם ל"הארץ", שם ישראל הראל חוזר על הטענה. הוא טוען שמכיוון שמדובר בקטינות יש כאן "מעשה חטיפה לכל דבר".
    http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1603809

  17. איתי הגיב:

    מישהו צריך לערוך את הקטע בסרטון עם אנסטסיה מיכאלי ולפרסם אותו בכל העולם עם מוזיקה מתאימה. זה יכול להיות להיט ויראלי.

  18. נועה הגיב:

    יוסי, איך אפשר לתרום לקופת הטבק והיי"ש? הלינק לפייפאל לא עובד

  19. גל א הגיב:

    אז מה, של צהל היא עכשיו כיבוי לטעון שכלול שקר 100% ותמיד? כי לשיטתך, כל מהלכי האימים על ספטמבר ואז נובמבר לא ראויים יותר לאמון בשיט (ואתה יודע שזה משאיר את המחנה השמאלי ריק מאדם..)

    אבל די לציניות, ברור שהדרישה מצהל לא לטעות לעולם כי כל טעות זה לפחות הוכחה שכולנו ערפדים צמאי דם האויב, היא מהמשפחה של "קדושה או זונה". חבל שבחרת בדרך הזו.

    • עדו הגיב:

      "של צהל היא עכשיו כיבוי לטעון שכלול שקר 100% ותמיד? "
      אה.. יש תרגום עם זה?

  20. מני זהבי הגיב:

    ובינתיים, צה"ל נערך למבצע לסיכול פיוס פנים-פלסטיני:
    http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1604659

  21. איסור נישואי תערובת? חתיכת כהנאצי. בני משפחתי שרופי השואה מתהפכים בקברם. רגע, בעצם אין להם אפילו קבר.

  22. yoav הגיב:

    הטרוריסט, חגי סגל, כתב בטור שלו בידיעות היום על כך שבשבוע האחרון שבע נערות יהודיות נחטפו.
    לאור סמיכות הדברים אני חושב שיש שתי אופציות:
    א. החלאות לא מקוריים וגונבים אחד מהשני נושאים.
    ב. יש כאן מהלך מתוזמן של גוף כלשהו. השאלה היא רק מי? אני לא חושב שללהב"ה יש מספיק כוח להרים כזה דבר.

    • נירה הגיב:

      "יד לאחים" פועל בתחום כבר שנים. עשו עליהם תחקיר לפני כמה זמן:
      http://www.youtube.com/watch?v=GvtxhvKs_WA
      לא צריך לחפש קונספירציות. הרי כל פסקי ההלכה בנושא השכרת דירות לערבים, ותעודות ה"עסק נקי מערבים", והפוגרומים בערבים ובעובדים זרים ובמסגדים ובכנסיות, והפגנות הואגינה, וה"מזדיינות עם ערבים" בלינץ' בענתות – אלה דברים שבאים מהעם. זה פשוט גל גזענות שגואה בארץ והגיע לכנסת, זה הכל.