החברים של ג'ורג'

מי מממן את "אם תרצו"?

רונן שובל, השרלטן הפוליטי המוביל בישראל – האיש שהיה ברשימת "הבית היהודי" לכנסת, השתתף בהתפרעות בעמונה, היה ראש "תא כתום", שמתנגד לפינוי מאחזים בלתי חוקיים אבל מאיים בתביעה על מי שיעז לומר שהתנועה שלו היא תנועת ימין – כתב עוד מאמר ב"הארץ" השבוע. הוא קונן ארוכות על כך שכסף זר משפיע על הפוליטיקה בישראל, ומממן עמותות שמאל.

וואלה. צריך הרבה מאד חוצפה כדי להעלות טענה כזו כשחלק ניכר מהכסף שלך עצמך הגיע מחו"ל. דיווחנו בעבר על התרומות הגדולות שהעלה הכומר חובב היטלר ג'ון הייגי ל"אם תרצו" – במצטבר, יותר מ-700 אלף ₪ ב-2008 ו-2009 – דרך הצינור של הסוכנות היהודית. דיווחנו גם על התרומות של ה-Central Fund for Israel, ארגון יהודי- אמריקאי שמממן בין השאר גם את "חננו", העמותה שמסייעת לחשודים בטרור יהודי.

אבל יש עוד שאלות. "אם תרצו" התחילה את דרכה בדרישה שעמותות השמאל הישראלי יחשפו את מקורות המימון שלהן – דרישה מופרכת וחסרת טעם משום שמקורות המימון הללו מעולם לא הוסתרו. אבל מקורות המימון של "אם תרצו" עדיין נסתרים ברובם. הנה רשימת התורמים שהכניסו ל"אם תרצו" יותר מ-20,000 ₪ בשנת 2010:

imti2

בדיקה מהירה מעלה שהסך עומד על 366,980 ₪, שזה נחמד. דא עקא, "אם תרצו" דיווחה בדו"ח המילולי שלה (זהירות, מסמך; עמ' 5) שהיא קיבלה סך תרומות של 1,660,906 ₪ בשנת 2010. כלומר, רוב מוחלט של התרומות שלה – 1,293,926 ₪ – מגיע ממקורות שאינם ידועים לציבור. זה קורה דווקא בשנה שבה סך התרומות של "אם תרצו" קופץ פי ארבעה. בהנחה שכל התרומות של "אם תרצו" שאינן מעל 20,000 עומדות על 19,999 ₪ כל אחת – הסך החוקי שאינו חייב בדיווח זהות התורם – אז יש קצת יותר מ-64 כאלה. שזה נשמע לא סביר כל כך, במיוחד כשההכנסות של "אם תרצו" עולות פתאום ב-400%. מיהם 64 התורמים הגדולים האלה? האם הם אזרחים ישראלים? אזרחים זרים?

imti4

מי משלם לאנשים של רונן שובל? שאלה מצוינת, במיוחד כשמסתבר שהדו"חות של "אם תרצו" סותרים את עצמם בשאלת התשלום. בדו"ח שצוין לעיל, אומרת "אם תרצו" שהיא הוציאה על "משכורות ונלוות" 249,765 ₪; אבל בדיקה של דו"ח חמשת מקבלי השכר הגבוה בעמותה ("אם תרצו" מעסיקה 12 עובדים) מגלה (זהירות, מסמך) שחמישתם קיבלו 282,644 ₪. מעניין.

שניה, לא גמרנו. בעמוד הראשון של הדו"ח המילולי שלה ל-2010, טוענת "אם תרצו" שהיא הוציאה 1,609,207 ₪ (כלומר, כמעט את כל התרומות שלה) על "אירועים, פעילות ופרסום להסברה ציונית". בעמוד השני של הדו"ח, מצד שני, היא כותבת שהיא הוציאה 783,336 ₪ על "קניית מדיה ופרסום אינטראקטיבי לקמפיינים חינוכיים". הסכום הזה הוצא על "שירותים שניתנו לעמותה בשנת הדין וחשבון והיוו חלק מרכזי בפעילותה", ללא ציון שמו של נותן השירות. שני הסכומים יחדיו גדולים הרבה יותר מהכסף שיש ל”אם תרצו”, כך שמותר לחשוד שמה ש”אם תרצו” מכנה “חינוך” בעמוד השני שלה הוא בעצם “הסברה ציונית” בעמוד הראשון.

עכשיו, אם מישהו ראה את "אם תרצו" מפרסמת "קמפיין חינוכי", אני אשמח לראות הפניה לכך. אני לא ראיתי כזה. נזכיר שהתיאור הזה של "אם תרצו" את עצמה – כעוסקת ב"חינוך" – הוא מה שאיפשר לה לגרד יותר מ-700,000 ₪ מג'ון "היטלר עשה את רצון האל" הייגי, ושהוא הפסיק את תרומותיו לה כשהסתבר באיזו סוג של "חינוך" היא עוסקת. דוברו של הייגי האשים את "אם תרצו" בכך שהיא "הוליכה אותו שולל" לגבי הפעילות שלהם; על כן מן הראוי להעלות את השאלה האם "אם תרצו" לא מוליכה שולל גם את הרשויות בישראל, כשהיא טוענת שהיא עוסקת ב”חינוך”.

לפני שבוע, איחל הדובר של "אם תרצו" לכתב "ידיעות" שחר גינוסר "הצלחה בנבירה בגנזך רשם העמותות." כפי שאתם רואים, יש במה לנבור. הגיע הזמן לשאול את "אם תרצו" כמה שאלות. כתובת המייל של רונן שובל היא [email protected], ומספר הטלפון שלו הוא 0544438204. כתובת המייל של דובר התנועה, עמית ברק, היא [email protected], ומספר הטלפון שלו הוא 0546650136 (המידע נלקח ישירות מאתר "אם תרצו", שם הוא זמין פומבית). דף הפייסבוק של "אם תרצו" נמצא כאן, ואני משוכנע שפעילי התנועה ישמחו לענות על השאלות שלכם, למרות שחלקם עשויים להיות מופתעים מהנתונים. מספר הטלפון של רשם העמותות, שוודאי ישמח לשמוע את המידע הזה, הוא 1-700-70-60-44, אבל יהיה פשוט יותר לשלוח לו את החומר במייל, לכתובת [email protected]. בהצלחה.

ועוד דבר אחד: ב"מוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות", מראיין נחום ברנע את שמוליק ריפמן, ראש המועצה המקומית שבה יוקם מתקן הכליאה לפליטים. ריפמן מתנגד למתקן, וזאת משום שיש לו פתרון אחר: "צריך למכור אותם חזרה לאפריקה." למכור. כך.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

96 תגובות על ”מי מממן את "אם תרצו"?“

  1. איליה הגיב:

    העתקתי רוב המלל מהפוסט הזה, מקווה שזאת לא בעיה. הינה המכתב שנשלח:

    שלום,

    בדו"ח הבא מפורטות התרומות לעמותת "אם תרצו":

    http://documents.guidestar.org.il/PDF/newfiles/fin/2010/117-99-2011-0116675.pdf

    בדיקה מהירה מעלה שהסך עומד על 366,980 ש"ח
    בעמ' 5 מדווח ש"אם תרצו" קיבלה סך תרומות של 1,660,906 ש"ח.
    כלומר, רוב מוחלט של התרומות שלה – 1,293,926 ש"ח –מגיע ממקורות שאינם ידועים לציבור

    בהנחה שכל התרומות של "אם תרצו" שאינן מעל 20,000 עומדות על 19,999 ₪ כל אחת – הסך החוקי שאינו חייב בדיווח זהות התורם – אז יש קצת יותר מ-64 כאלה.

    אשמח לדעת מי הם התורמים הנסתרים של "אם תרצו", לא ארצה לתמוך בעמותה שלא מתנהלת בשקיפות כפי שהחוק דורש.

    תודה מראש,
    איליה
    אזרח מודאג

    • ygurvitz הגיב:

      בעיה? להיפך!

      • בת-איוב הגיב:

        שלום יוסי,

        מחקר מרשים. בעקבות הפוסט חיפשתי מי עומד בראש לשכת רשם העמותות. נכנסתי לדף הבית של רשם העמותות ולא מצאתי תשובה. נכנסתי לויקיפדיה ושם נכתב שעו"ד אלון בכר מכהן בתפקיד מ 2008. חיפוש נוסף אחר השם אלון בכר מעלה שהוא מכהן כראש רשות התאגידים. האם אין בכך ניגוד עניינים? אשמח אם תוכל לשפוך קצת אור ביחס לזהותם של בעלי התפקידים.

        תודה!

        • שי ש הגיב:

          יש תשובה פשוטה – "רשות התאגידים" הוא הגוף במשרד המשפטים שמאגד חלק גדול מהרשמים (חברות, עמותות, הקדשות וכו').

    • אור הגיב:

      גרסא ב':

      לרשם העמותות שלום רב,
      מצ"ב דו"ח כספי לעמותת "אם תרצו":
      http://documents.guidestar.org.il/PDF/newfiles/fin/2010/117-99-2011-0116675.pdf
      מבדיקה עולה כי סך התרומות העולות על ₪20,000 הוא ₪366,980, אולם בעמ' 5 מדווח ש"אם תרצו" קיבלה סך תרומות כולל של ₪1,660,906.
      מכאן עולה כי רוב מוחלט של התרומות שלה, ₪1,293,926, מגיע ממקורות שאינם ידועים לציבור.
      בהנחה שכל התרומות של "אם תרצו" שאינן מעל ₪20,000 עומדות על ₪19,990 כל אחת (הסך החוקי שאינו חייב בדיווח זהות התורם) אז יש קצת יותר מ-64 כאלה, דבר שאני מוצא כלא סביר, בשנה בה תרומות העמותה הוכפלו פי 4.
      אשמח לדעת מי הם התורמים הנסתרים, שכן לא ארצה לתמוך בעמותה שאינה מתנהלת בשקיפות אותה דורש החוק.
      נוסף על כך, בדו"ח הנ"ל נכתב כי העמותה הוציאה על "משכורות ונלוות" ₪249,765, אולם הצצה חטופה בדו"ח הזה (http://documents.guidestar.org.il/PDF/newfiles/sal/2010/117-99-2011-0116670.pdf) מגלה כי חמשת העובדים בעלי השכר הגבוה קיבלו ₪282,644. מה פשר הסתירה הפנימית בדו"חות העמותה?

      בתודה,
      אור

    • אלברט פירות הגיב:

      איליה שלום,
      מאיפה הבאתה את ההנחה שכל התרומות של אם תרצו שלא נחשפו הן של 19,999? זו הנחה מטופשת ואבסורדית.
      אני לא מבין מה הבעיה עם העובדה שהחוק קובע רף של 20 אש"ח? האם הטענה שלך היא שהרף צריך להיות נמוך יותר (ואז תפנה למחוקק)? או שאתה מצפה מאם תרצו להציג סטנדרטים שונים מעמותות אחרות (ואז תפנה אליהם)? בכל מקרה, הרשות המבצעת אינה הכתובת שלך.

  2. רועי הגיב:

    יוסי, האם למיטב ידיעתך יש לסוכנות היהודית עדיין חלק במימון השרץ הזה?

  3. גיא הגיב:

    הממ, הזכרת לי משהו…
    על הדבר שאני הולך לספר לכם קראתי בספר Reality is Broken של ג'יין מקגוניגל, ספר שעוסק בעיצוב משחקים (!). בשנת 2008 (אם אני זוכר נכון), הפרלמנט הבריטי "נכנע" לציבור והעלה לרשת את כל המסמכים הקשורים להוצאות של חברי הפרלמנט, כדי לקיים שקיפות מול האזרחים בכל מה שקשור לבזבוז תקציבים והוצאות שלא היה צריך לאשר אותן. נשמע נחמד, נכון? הכל גלוי, הכל חשוף, אין סודות. אם אתה מוכן "לנבור בגנזך", זאת אומרת.
    באו החבר'ה מעיתון הגארדיאן, וארגנו מין משחק שנקרא "חקור את חבר הפרלמנט", מין מערכת וירטואלית שנעה סביב חקר המסמכים האלה ומספקת לשחקנים סביבה שמתמרצת אותם לעבור על מסמך, להחליט האם הוא מעיד על משהו מסריח (למשל הוצאות של עד 250 פאונד, שעליהן אין חובה לקבל אישור מיוחד – קצת מזכיר את ה-19,999 שלך כאן), לסמן ולשלוח את הקטעים הרלוונטיים תוך הוספת תיאור קצר למדוע הם רלוונטיים. בחודשים הראשונים נסרקו כך כמה מאות אלפי מסמכים, והרבה לכלוך נתפס בשיטה הזו…
    אז אני מפרסם כאן לפני שאני בודק בעצמי, במקרה שמישהו יודע: האם יש דרך לקבל גישה גישה מקוונת למסמכים של רשם העמותות, כדי שנוכל לארגן משהו גם במקרה הזה? שחר גינוסר נובר זה לא מי יודע מה אפקטיבי, כמה עשרות אנשים נוברים זה כבר יותר מעניין.

    על הפרוייקט הבריטי:
    http://www.crowdsourcing.org/site/investigate-your-mps/mps-expensesguardiancouk/5841

  4. צבי הגיב:

    פוסט נהדר. ישר כח!
    עבודה עיתונאית כמו שהיא צריכה להיעשות.

  5. ימני הגיב:

    קראתי את המאמר שכתבת.
    באמת עשית עבודה מרשימה ומעמיקה על אם תרצו, כתגובה למה שעושים (ובצדק) ל"שלום עכשיו".
    אבל שכחת להזכיר דבר אחד חשוב שמה שתוקפים את "שלום עכשיו" וגרורותיה זה לא על זה שהם מקבלים מימון מחו"ל אלא שהם מקבלים מימון ממדינות זרות!
    ולא מתורמים פרטיים.
    רק שתדע שבארה"ב עמותה שמקבלת מימון ממדינה אחרת זה נחשב לבגידה, וחשש לריגול.

    אז לפני שאתה כותב מאמר מרשים תיהיה הוגן ותשים את כל הקלפים על השולחן.

    חג שמח!

    • Alon Levy הגיב:

      Hagee's organization is a tax-exempt religious group. In other words, for every dollar it gives to Im Tirtzu its donors get a kickback equal to the marginal tax rate, which for people who are middle-class or up is about 40%.

    • ygurvitz הגיב:

      אתה טועה, זה לא נחשב לבגידה – העמותה צריכה לציין את מקור התרומה, זה הכל. ובארץ זה כבר קורה.

      אירופה איננה אויבת שלנו. מי שלא רוצה שמדינות אירופאיות יממנו ארגוני זכויות אדם, צריך לבקש מהן באותה הזדמנות להפסיק לממן את האוניברסיטאות שלנו ובתי החולים שלנו, מה שהן עושות ביחס של 150:1 לעומת ההשקעה שלהן בארגוני זכויות אדם. בהתחשב בכך שישראל בוחשת ללא לאות בעניניהן של מדינות אחרות – הסוכנות היהודית, שיש לה מעמד ממשלתי חצי רשמי, מנסה לשכנע יהודים באותן מדינות לעקור לישראל, וישראל הרשמית מפחידה את היהודים האלה כל הזמן שהם צפויים לשואה חדשה – כל הרעיון שאסור למדינה אירופאית לקדם זכויות אדם במדינה שמקבלת ממנה מיליארדים בתרומות הוא אווילי.

    • א.ה. הגיב:

      אתה מקשקש בנוגע לארה"ב. זה לא נכון. יש צורך להצהיר, אבל זאת לא בגידה.

      ומעבר לכך – למה מימון ממקורות פרטיים מותר, וממקורות מדיניים אסור? בעיני דווקא מימון של מדינה הוא הרבה יותר נקי (יש למי לבוא בטענות, לדוגמא) בניגוד למימון של גופים זרים פרטיים שאין לדעת מה האינטרסים שלהם.

      וזה בלי להיכנס לזה שדרושה המון חוצפה בשביל להתלונן על מימון זר כאשר ישראל עצמה הן מממנת גופים בחו"ל, וגם מקבלת מימון מגופים בחו"ל (לדוגמא – מן הממשל האמריקאי).

      וגם בלי להיכנס לזה שמאחר שבמקרה זה סוג המימון של היריבים הפוליטיים של הממשלה המהלך לא ראוי. בדיוק כפי שהיה לא ראוי אם (לאחר שהיה עולה לשלטון) היה השמאל מוציא חוק שאוסר על גורמים זרים לממן עיתונים בישראל.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        חב"ד מקבלת הטבות מס בארה"ב. חב"ד עשתה קמפיין למען בחירת נתניהו. מסקנה – מימון של הממשל האמריקאי לחתרנות ימנית.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      תקרא את חוק רישום סוכן זר האמריקאי – הדבר היחיד שהוא דורש זה רישום.

      מה שהימין דורש דומה יותר לחוק העמותות הרוסי…

    • ש.ב הגיב:

      ימני:

      תרומה ממדינה ידידותית היא תרומה שקופה, גלויה, מייצגת את אזרחי אותה המדינה, צריכה לשמור פאסון ולא לקדם מטרות מטורללות, וחשוב יותר: מהווה חלק מהיחסים הרשמיים של ישראל עם אותה מדינה.

      תרומות מסוג מעוגנות בהסכמים בינ"ל והן חלק, מחייב למיטב ידיעתי, מחברותה של ישראל ב-OECD ויחסיה עם האיחוד על בסיס סעיפים בהסכם על "ערכים משותפים".

      זה בהחלט עדיף על מיליונר בודד מטורלל כלשהו שלא חייב הסברים לאף אחד, מייצג רק את עצמו ולא ברור מה עובר לו בראש.

      אם למדינה ידידותית אין זכות להשפיע, מה נותן את הזכות הזאת לסתם מישהו שלא חי פה? מה גם שהסכומים של המיליונרים הב"ל גבוהים הרבה יותר.

      • Alex הגיב:

        "תרומות מסוג מעוגנות בהסכמים בינ"ל והן חלק, מחייב למיטב ידיעתי, מחברותה של ישראל ב-OECD ויחסיה עם האיחוד על בסיס סעיפים בהסכם על "ערכים משותפים"."

        אשמח לקבל קצת דוגמאות חוץ מהדוגמא שכולם מנפנפים בה של תרומת האיחוד האירופי לעמותות אמריקאיות שנלחמות בעונש המוות.

        למשל האם יש מצב שאירופאים תורמים לאירגוני זכויות האדם בארה"ב שמטמינים מים במדבר לטובת מסתננים מקסיקנים שפשוט מתייבשים ומתים …

        • Alex הגיב:

          האם יש מצב שבריטניה או צרפת תמממן אירגוני זכויות אדם של המיעוט הסאמי בסקנדינביה?

          • אריאל הגיב:

            את מתכוונת למיעוט הסאמי הנרדף שחי תחת כיבוש ונטול אזרחות וזכויות אזרח בסקנדינביה?

            • Quercus הגיב:

              LOL!

            • Alex הגיב:

              אריאל-יותר משמונים אחוז מהעולם חי תחת דיקטטורה כזו או אחרת.
              כיוון שאנחנו מתרעמים ובצדק ובצד כשאומרים לנו שהפלסטיני חי טוב יותר מהמצרי/סורי/סעודי/סודאני לא נראה לי שכדאי להיכנס להשוואות.

              כיוון שנטען פעם אחר פעם שזה מאוד מקובל בין מדינות ידידותיות לתרום לאירגוני זכויות אדם,אז אשמח לקבל דוגמאות.

              אופ טופיק-לא תאמין כמה עמים מדוכאים יש בעולם למרות שיש להם אזרחות מלאה במדינה שלהם…אבל זה לדיון אחר

              תודה

              • אריאל הגיב:

                אז איך בדיוק הגעת לסאמי אם אפשר לשאול? שאלת שאלה מטופשת וכשקיבלת תשובה לעניין אז את מתחילה לקשקש על שמונים אחוז מאוכלוסית העולם וכו'?

                כדי להוכיח לך עד כמה השאלות שלך מטופשות, תחשבי לרגע מה יקרה אם אתן לך דוגמא מהסוג שאת מבקשת (לא חסר דרך אגב). האם לפי אמות המידה שלך, העובדה שזה נפוץ הופך את זה לתקין? אני מציע שתגבשי לעצמך השקפת עולם לפני שאת באה בטענות לאחרים.

                • Alex הגיב:

                  אריאל-השקפת העולם שלי ברורה.השאלה שלי גם. אתה התחלת להתפלפל על האם הסאמי סובל יותר או פחות …וזה ממש לא קשור.
                  אם קשה לך עם הסאמי לך על אירגוני סרבנות בריטיים,אירגוני זכויות הצוענים בצרפת וספרד…ועוד

                  נכון לעכשיו לא קיבלתי דוגמא למדינה מערבית שתורמת לאירגוני זכויות אדם במדינה מערבית (לעולם השלישי יש ויש) אחרת.מחכה לדוגמאות שהבטחת.נירה ניסתה אבל לא קלעה לשאלתי שלא דיברה על אירגונים כלל עולמיים או"ם וכדומה.

                  • נירה הגיב:

                    1. תבדקי שוב. לא מדובר באירגונים בינ"ל אלא מקומיים. כל עמותה לא-ממשלתית מכל מדינה יכולה להגיש מועמדות למימון לקרן.
                    2. לא הבנתי. מה את מחפשת, בדיוק? אם ממשלות תורמות לעמותות דרך מוסד של האו"ם אז זה כן בסדר? מה עם ממשלות של מדינות האיחוד האירופי שתורמות לארגון ספרדי?
                    http://newsweaver.ie/dublinemploypact/e_article001273510.cfm?x=b11,0,w
                    אולי כדאי שתצביעי על תרומה ספציפית בעייתית לדעתך שאיזו עמותה ישראלית קיבלה, כולל הצינור שדרכו התרומה הגיעה, ואז אני אמצא לך תרומה מקבילה לעמותה במדינה מערבית אחרת.

                • יובל הגיב:

                  אתה מודע לזה שהשוודים סירסו באופן שיטתי את אוכלוסיית הסאמי עד שנות ה-70 המאוחרות, נכון?

                  • נירה הגיב:

                    ובאוסטרליה היה אפשר להוציא רשיון לצוד אבוריג'ינים עד שנות החמישים. למרבה המזל, גם אוסטרליה וגם שוודיה צעדו עם הקדמה אל המאה העשרים ואחת. ישראל מתכוננת להצטרף מתישהו בקרוב?

              • Alon Levy הגיב:

                יותר משמונים אחוז מהעולם חי תחת דיקטטורה כזו או אחרת

                Who died and made India a dictatorship?

  6. Tim הגיב:

    נוכל למכור אותם חזרה לאפריקה רק אחרי שנמכור את המתנחלים לעבדות, כפי שציוו לנו נכי נאצה.

  7. א.ה. הגיב:

    לצערי, אני לא חושב שרשם העמותות יעז להתעסק עם עמותה שמחוברת בקשרים חזקים לשלטון (נזכיר שאחד התורמים הוא, לכאורה, איש מרכז ליכוד ומקורב לנתניהו, וכו'). לא כאשר ברור לכל שמדובר בשלטון שאינו מכבד את כללי המשחק הדמוקרטיים.

    אם את ערוץ 10 נתניהו מצליח לסגור בגלל שהעזו להעלות תחקירים נגדו (לכאורה, לכאורה…), מישהו חושב שרשם העמותות יעז לגעת בתפוח האדמה הלוהט הזה אם הקריירה שלו מעניינת אותו?

    • אלברט פירות הגיב:

      תגידו, לא נמאס להתפלפל בזעקות הקוזק הנגזל רביב דרוקר? הרי ברור לכל שהוא ממסך את זעקות הקוזק יוסי מימן שעשק את אזרחי ישראל ומיצרים יחד עם ד"ר נמרוד נוביק. ערוץ 10 הפסיד הרבה כסף עוד לפני ה'תחקירים' של דרוקר, אין שום סיבה שאנחנו נעביר עוד כסף ליוסי מימן. די לשוד הקופה הציבורית. ודי לשקרים על ההשתקה: לא רוצים לממן את מימן!

  8. אלון הגיב:

    במתימטיקה שלי, יכול להיות שזה גם 2000 תורמים שכ"א מהם תרם בממוצע כ-650 ש"ח. אם היו ל"אם תרצו" כ-20000 מצביעים בתחרות של בנק לאומי, ונניח (רק בשביל הספורט) שכולם תרמו ל"אם תרצו", הסכום הממוצע יורד משמעותית.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יש לך אימייל יוסי לשלוח אליו דברים?

  10. היושב מתחת לגשר הגיב:

    בינתיים הם מחקו מדף הפרצוףספר שלהם את כל הפוסטים הנוגעים לעניין חוץ מאיזה בוריס אחד
    מעניין אם הבוריס הזה הוא אחד משלהם

    • אמנון הגיב:

      לא רק זה, אלא אמש הם גם חסמו את האפשרות להגיב או להוסיף פוסטים!
      סמיכות הזמנים מאד ברורה: זה כנראה בגלל כל ההפניות לפוסט הזה! רוצה לומר: באנו אור לגרש.

  11. ארז הוכמן הגיב:

    גם אני שלחתי קטעים נבחרים מהפוסט, רק ששלחתי אותם לבן כספית.

  12. ימני הגיב:

    יש לי שאלה.
    מה היעוד של שלום עכשיו?
    למה היא רשומה כעמותה חינוכית?
    הרי כולם יודעים שהיא עמותה פוליטית לכל דבר.

    שבכלל אני לא מבין את אנשיה הרי יש כיום בישראל מספר רב של עניים יהודיים, אז למה הם רצים לעזור לעם אחר, כשאח שלהם רעב ללחם??
    הרי עניי עירך קודמים ובטח שעמך…
    הרי בפעולות של התנכלות לעוד ישב שקם בשומרון הם בטוח לא מקדים את השלום, אולי רק את השנאה שבתוך העם.
    כל הזמן הערבים והבדווים בונים בלי חשבון. ולא הורסים להם בתים, אז למה על קרוואן שבונים בשומרון כל העולם קופץ? אם יש שילטון חוק ושיויון בארץ אז למה יש הפליה? ועוד זה אחרי שפורסם שהורו לפקחים להתעלם מהבנייה הערבית ולהתמקד בעברית.

    חומר למחשבה

    • ש.ב הגיב:

      לא הורסים בנייה לערבים ובדואים? איפה אתה חי בנאדם?

      • ימני הגיב:

        אני יכול לספור את כל הבניינים שהרסו להם עם אצבעות של שתי ידיים.

        • ש.ב הגיב:

          אז תרום את גופך למדע. רק במזרח ירושלים אנחנו מדברים על בין כמה עשרות למאה בשנה.

        • ארז הוכמן הגיב:

          לא דיברת עם בדואי מימיך. לא רק שהורסים להם יישובים שלמים אפילו לא מכירים בשטח שהם יושבים עליו כשלהם ואפילו בעיתוני השמאל בקושי כותבים עליהם.

    • רונה הגיב:

      מ-זה חומר למחשבה, שינית את חיי.
      שלום עכשיו אינה עומדת על הפרק. אם תרצו עומדת על הפרק משום שהיא זו שהעלתה את הטענות המטופשות הזו לגבי מקורות מימון.
      העניים הם תוצר של מדיניות ימנית כלכלית שנמשכת כבר 30 שנה בבקשה על תבוא אלינו בטענות. אלה המנהיגים שאתה מצביע עבורם שאחראיים לזוועה הזו, בטח שלא גורביץ. נשמח לקבל מהם תשובות בעניין הזה, מתישהו. ולבסוף, פה אף אחד לא צוהל כשמפנים מאחז אבל אף אחד לא מקבל את זעקות השבר של הקוזאק הנגזל: אל עראקיב (של הבדואים שאף אחד לא הורס להם) נהרסה עשרים ומשהו פעם ולהם באמת אין לאן ללכת. אבל מילא הם, אתה מקנא בערבים? היית מעדיף לגור בטירה? היית מעדיף להיות ערבי בארץ הזו? הרי הם בונים בלי חשבון וחיים טוב.

      • רונה הגיב:

        על = אל, פוי.

      • ימני הגיב:

        ממתי הימין שולט במדינה 30 שנה??
        מה עם חברך רבין ז"ל? פרס? ברק?
        וגם אם זה באשמת ממשלה כלשהי אז בגלל זה לא צריך לעזור? מתי שלום עכשיו התנדבו למען יהודי נזקק? ממתי לבדוואים אין לאן ללכת? בנו להם ערים והם לא רוצים לגור בהם, האוהל הוא חלק מהתרבות הם לא מסכנים, יש להם ג'יפ מחוץ לאוהל שלהם. את מוזמנת להצטרף פעם למשטרה הירוקה, ותראי את הבדווים חסרי הבית שלך. לא צריך לצאת מגדרנו לעזור לאיזה אחמד בגלל שהוא גר בפחון. מה עם אח שלך שרעב ללחם?
        ולגביי "אם תרצו" סוף כל סוף קמה תנועה חילונית שהיא ציונית באמת ולא פוסט ציונית. שאני מוריד בפניהם את הכובע, שבפה מלא מלא מרימים את נס הציונות בלי להתבייש. כי זו הארץ שלנו וחשוב שנשמור עליה, ובניגוד לשלום עכשיו שעשו לחץ על בנק לאומי שלא יתנו להם את הכסף של הזכייה בתחרות, הם מתנהלים בדרך כשרה, וישרה וגלויה. אז זה הזמן להצטרף אליהם. מציע גם לך

        • עדו הגיב:

          איזו עיר בדיוק?

        • עדו הגיב:

          ושלום עכשיו בהחלט עזרו ליהודי נזקק אחד לפחות, אני. בלעדיהם לא היה לי מידע נכון על מה שקורה בשטחים ואני מאד נזקק למידע הזה כי מי שאמור לספק לי אותו מועל בתפקידו.

        • רונה הגיב:

          תענוג, חמש שנות שמאל בתוך 32 שנה. הרטוריקה שלך משהו. אם תרצו עוזרים לנזקקים?? ממש נכנסו למלא את החור שהותירה שלום עכשיו. כאילו ששלום עכשיו הפקירה את עניי ישראל ולא ראש הממשלה ושר האוצר על נתניהו, או שר האוצר נתניהו לפניו, או ראש הממשלה נתניהו לפניו. ותהרוג אותי איך אפשר להגיד אם תרצו וציונות במשפט אחד – חוץ מלדבר על ציונות ולהחליט מי ציוני ומי לא – תרומה שלא היינו יכולים להסתדר בלעדיה, אני בטוחה – אם תרצו עזרו לעניים שאתה מדבר עליהם כל כך הרבה? הם בנו פה משהו? ממש אנשים טובים באמצע הדרך. לגבי הדרך הגלויה והכשרה שלהם: אני מוכנה להאמין שאולי הם אוכלים כשר. בזה בערך מתמצה העניין.

      • שימי הגיב:

        אני צוהל כשמפנים מאחז.
        האמת שכבר שנים רבות אני רואה במתנחלים אויב לכל דבר וענין,
        מצדי שילכו כולם לאלף עזאזל.
        אני אשמח ואצהל כמו ביום שחנן פורים שמח פורת גאל אותנו מנוכחותו.

    • עדו הגיב:

      א. לגבי הריסת בתים לערבים :
      http://idanlandau.com/2011/06/25/towards-arab-free-jordan-valley/
      ב. 'שלום עכשיו' היא לא עמותה למלחמה בעוני והיא לא עוסקת בעזרה לפלשתינים עניים (או בעזרה לפלשתינים בכלל), אלא בקידום הסיכוי לשלום באיזור.
      ג. בוודאי שאין גזירה שווה בין עבירות הבנייה של בדואים ושל יהודים. אני אישית גר במודיעין, לא רחוק ממני קיימת העיר 'שוהם' ולא רחוק משם העיר 'אלעד' שלושה ערים שהוקמו לפני כ15 שנים ונועדו ליהודים (היה פעם מכתב מזועזע לעיתון כשהסתבר שכמה דירות הושכרו במודיעין לערבים), מאז קום המדינה לא נבנה ישוב אחד חדש לערבים – אחד לא! אין היתרי בניה , אין תוכניות מתאר אין אישורים. המתנחלים מגלגלים עיניים ואומרים שהם חייבים 'להרחיב' התנחלויות כי הרי נולדים להם ילדים שצריכים לגור איפשהו, למה בשביל הערבים ההיגיון הזה לא קיים?
      ד. 'עניי עירך קודמים' הוא אחד הפסוקים הכי נכונים ביהדות. כתוב שם בפירוש 'עניי עירך' ולא 'עניי עמך' , 'עניי דתך' או 'עניי הזרם הפוליטי שקרוב אליך' .
      כלומר אתה צריך לתקן את העולם בסביבתך הקרובה לפני שתרוץ לעזור לאנשים שנמצאים רחוק ממך.
      המסקנה היא שערבי מאום אל פאחם או אפילו מג'נין, הוא הרבה יותר 'עניי עירך' מאשר איזה יהודי אמריקאי עם רגשות ציוניים חמים שלא דחוף לו לעלות לארץ.
      ה. הכי חשוב – מי שלא מבין למה דואגים 'דווקא לערבים' לא מבין מהי דמוקרטיה. כל הרעיון הוא שאם לא תצעק על פגיעה בזכויות של מי שרחוק ממך, מחר אף אחד לא יצעק כשיפגעו בך. אם אתה רוצה לדאוג רק למי שקרוב אליך אתה לא ממש שונה מסאני קורליאונה ('הסנדק 2') שלא מבין למה אחיו מתגייס לצבא כי רק טיפשים נלחמים בשביל מישהו שאיננו מהמשפחה שלהם. למה באמת אני כאשכנזי צריך להעסיק את עצמי בבעיות של מזרחיים? אין אף אשכנזי שרע לו במדינה הזאת?

      • ימני הגיב:

        ההבדל זה שערבי לא שווה ליהודי מזרחי.
        יהודי הוא מהעם שלך, בפעם האחרונה שבדקתי ערבי לא.
        ולגביי ערבים אם הם רוצים להנות מהדמוקרטיה והמוסדות של המדינה שיתרמו לה, ישלמו מיסים, ישרתו בצבא, בנתיים הם רק לוקחים, והנציגים שלהם בכנסת בוגדים שעוזים לאוייבים שלנו (עזמי בשארה).
        על החרדים יודעים לצעוק שהם לא משרתים ולא משלמים מיסים אבל הם לפחות מהעם שלך, לא שאני מצדיק אותם חלילה.
        אבל ערבי לא מהעם שלך למה שהוא רק ייקח ולא ייתן? מתי פעם משהו שלא ימני ידבר על זה??? הרי יש פה אוכלוסייה גדולה שלא יהודית שרק לוקחת מהמדינה ויש לה עוד דרישות!!! קיפוח? על מה?

        • ראסול הגיב:

          מה זה "עם"?

          אם לוקחים ילד ערבי ומגדלים אותו בבית יהודי הוא נהיה מה"עם שלך" ואז צריך לדאוג לו? אם מישהו מה"עם שלך" מרביץ למישהו לא מה"עם שלך" אתה תמיד תעמוד בצד ולא תעשה כלום?

        • ארז הוכמן הגיב:

          היי, אתה מזכיר לי את הבדיחה הישנה ההיא על הזוג הערבי עם הילד שאומרים להם שאם הם ירוצו דרך שדה מוקשים הם יהפכו להיות ישראלים ובמהלך הריצה ההורים מתפוצצים והילד עובר וכששואלים אותו אם הוא מתגעגע להוריו הוא אומר "ערבים, איכסה".

          רק שאצלך זה לא כ"כ מצחיק.

        • עדו הגיב:

          מבחינת חוקי המדינה כל האזרחים שווים. אין לי בעיה עם הגזענות שלך כל עוד תשמור אותה לעצמך. היא לא יכולה להיות חלק מהמדינה שלי אלא אם כן מדובר בדברים הכרחיים ממש כמו תפקידים מסויימים שצריכים להיות סגורים למי שלא שירת בצבא – מסיבות בטחוניות בלבד.
          לגבי אי השירות של ערבים בצבא: נמאס כבר מהשקר הזה (גם לגבי החרדים אגב), זה לא הם שרצו לשרת זה אנחנו שלא רצינו אותם. ב1954 היו כ4000 ערבים בגיל המתאים לגיוס ולכולם נשלחו צווי גיוס. 90% התייצבו ומאז צה"ל לא חזר על התרגיל הזה יותר.
          אגב, מה פירוש 'ייקח ולא ייתן'? יש איזה פטור מתשלום מיסים שלא שמעתי עליו לאחרונה? למה בדיוק הערבים לוקחים ולא נותנים? יש לך נתונים? הוכחות? או שזו אחת מאותן קלישאות שהימין מפציץ בהן בלי שום קשר למציאות? בינתיים במה שקשור ל'מקבלים' הם ממש לא כמו היהודים, מזרחיים או לא.

          • אמיר הגיב:

            אין פטור מתשלום מיסים, יש מרד מיסים ברשויות המקומיות במגזר. מציע לך להסתכל קצת על אחוזי הגביה, להבין שחלק גדול מהגביה מופנה לרווחת האזרח, ואחרי זה להסתכל על "האפליה" כלפי המגזר.

            • אריק הגיב:

              למה להרוס לו את הפנטזיה עם המציאות? לא בטוח שהוא יוכל להתמודד עם זה?

    • ארז הוכמן הגיב:

      למה מוכרחים לבחור מטרה אחת ? הרי אותם אנשים שתומכים בשלום עכשיו תומכים גם במחאה החברתית ובד"כ בעוד 10 מטרות. דע לך שהשמאל הישראלי זה כמה מאות אנשים וכמה מאות קבוצות ואני שוב ושוב רואה את אותם פרצופים במאה פעילויות שונות.
      ובוא לא נשכח את התרומה של "אם תרצו" למאבק החברתי למען העניים, אאל"ט הם הבטיחו עשרות אלפי חברים והביאו שניים.

    • א.ב. הגיב:

      אני יודע שאני לא אינטליגנט מי יודע מה. מעט למטה מהממוצע. בטוח. אני מספיק מבוגר כדי להודות בזה, ולא ממש לסבול מזה.
      ובכול זאת, מזל שיש טוקבקיסטים ימניים, ומזל שאפשר לקרוא אותם בכול מיני מקומות. מחמם את הלב. אני כל פעם מגלה מחדש שיש אנשים שהם הרבה פחות, אבל בסדר גודל פחות, אינטליגנטים ממני…
      זה בכול זאת טוב לאגו…

  13. אפשר גם להבין את הביטוי ״קמפיין חינוכי״ כמסע פרסום שתכליתו חינוך הציבור, במילים אחרות – הסברה.
    ככה שאת הסתירה בין הסעיפים שציינת יחסית קל ליישב.

    וחוץ מזה שכוייעח.

    • נירה הגיב:

      זה ש"אם תרצו" תגדיר את מה שהיא עושה כ"קמפיין חינוכי" – זה לא יפיל אותי מהכיסא. השאלה היא אם הרשויות בישראל מקבלות את ההגדרה הזו. יכול להיות שבישראל של היום "הסברה" זה סוג של "חינוך", כמו בכל המדינות הדיקטטוריות. אבל בדמוקרטיות מערביות המשמעות של שתי המילים האלה שונה לחלוטין.

  14. עיתונאי הגיב:

    מעניין מי ירים תחקיר על מה קיבלו בן כספית, בן דרור ימיני כדי לקדם "פעילות חינוכית".

  15. נתי הגיב:

    בקיצור, הם מוחקים בעמוד הפייס כל תגובה שקשורה לנושא ובנוסף חוסמים את המשתמשים שהגיבו.

    • ראסול הגיב:

      חחח, עכשיו יש שם סטייל חדש, קודם כל מגיבים לתגובה שלך עם הפולמוס הפוסט מודרניסטי שלהם ואז משנים את ההרשאות כדי לא תוכל להגיב בחזרה.

  16. אורי דויד הגיב:

    מעניין.
    אם כי בהתחשב בגודלה ובהשפעתה של תנועת "אם תרצו", לא בלתי סביר שכעשרה עד חמישה עשר אלף איש תרמו לה מאה שקלים. זה מכסה בקלות את הסכום.
    העובדה שאם תרצו היא עמותה מאוד ענייה ביחס לגודלה, ומורכבת ממעט מאוד מקבלי שכר צנוע (כפי שדוח מקבלי השכר מראה), עומדת לזכותה. הניהול הכספי הוא ממש לא המקום לנסות לתקוף אותה. המתקפה הזו רק מחריפה את הניגוד בין אם תרצו לבין שלום עכשיו.

    • עדו הגיב:

      'אם תרצו' פתחו את הנושא הזה כשהתחילו לדרוש חקירה בנוגע למקורות המימון של עמותות שמאל, זאת למרות שהעמותות האלו מדווחות דווקא בגלוי על כל התורמים שלהן. אז בין אם חמישה עשר אלף איש תרמו כל אחד מאה שקל ובין אם היה פה משהו אחר, עדיין זה מוזר שדווקא התנועה הזאת תוקפת את 'שלום עכשיו' על הנושא הזה של מימון.

  17. רחל הגיב:

    על מה מבוססת ההנחה של 64 אנשים עלומים שתרמו 19,999 שקלים כ"א? אלה יכולים להיות גם הרבה יותר אנשים שתרמו תרומות קטנות בהרבה. לצערי אני מכירה אישית לפחות שלושה אנשים מהיישוב שאינם מליונרים אמריקאים כלל, ושתרמו סכומים לא גדולים לאם תרצו.

    אפשר להגיד כל מיני דברים על הארגון הזה והתנהלותו, אבל הוא לא נטול תומכים.

  18. ליאה הגיב:

    מדוע לא ביקשת את תגובת אם תרצו לנתונים? טעם מר מאוד של פופוליזם זול עולה מהכתבה הזו.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      התגובה של אם תרצו היא בדרך כלל "אבא של רונני יתבע אותך, ארז תדמור יביא עליך את ג'ק טייטל, ועמית ברק יקרצף אותך בזקנו אם תעז לפרסם".

    • ygurvitz הגיב:

      כי בארבע הפעמים הקודמות שביקשתי מהם תגובה הם לא רצו להגיב, בתואנה שאני לא מספיק ישר בשבילם.

  19. אביב הגיב:

    ניסיתי כבר בעבר ועכשיו שוב להבין את ה"הוכחות" לאנטישמיות של הייגי. הקריאה "היטלר עשה את רצון האל" היא לא אנטישמית והיא יושבת ממש ליד "ואני אקשה את לב פרעה". זוהי אמירה דתית והיא חלק מתפיסת העולם של רוב הדתיים המונותיאיסטים לפיה אין כזה דבר משהו שקרה בניגוד לרצון האל.
    אותו דבר אפשר לןמר גם על השאיפה שלו למלחמת גוג ומגוג ולביאת המשיח.
    הוכחה להיותו "חובב היטלר" לא הצלחתי למצוא (ואם יש כזו אז אדרבא, פרסם אותה ואני חוזר בי מיד), ולדעתי כל אזכור שכזה הוא בבחינת "כל המוסיף גורע" שכן הוא נותן ל"אם תרצו" ותומכיהם נשק בשביל לפגוע באמיתותן של שאר הדברים הנאמרים, בצדק, נגדם.

    • עדו הגיב:

      http://www.youtube.com/watch?v=2Ec-kZGKnQ8
      א. היטלר היה ה'צייד של אלוהים' שצד את היהודים שנשארו באירופה בניגוד לתוכנית האלוהית.
      ב. חוץ משאר הדברים שבקישור, הוא גם טוען שיהודים בישראל חיים אמנם באופן פיזי אבל לא באופן רוחני.
      ג. אבל אתה יודע מה? גם הרבה יהודים דתיים טוענים דברים דומים אז כן.. הוא לא אנטישמי יותר מאשר החרדים, הדתיים הלאומיים וכל אלו שטוענים שאני כיהודי אגיע לגיהנום או משהו בגלל שאני לא מקדש את השטחים או את ההלכה או מה שלא יהיה.

      • Alex הגיב:

        הוא סתם פונדטמנטליסט קחצוני כמו מיליונים אחרים מכל הדתות…

        וזה ממש לא הופך אותו לאנטישמי אוהד היטלר

  20. אמיר הגיב:

    ספינת הדגל של עמותות השמאל, היא הקרן לישראל החדשה. אולי כדאי שאני אתנסח מחדש כיוון ששיטוט קצרצר באתר רשם העמותות יגלה שהעמותה הנ"ל ביטלה את רישומה במדינת ישראל לפני אי אלו שנים.
    לקרן שלוש עמותות, הבמה למנהיגות שמספרה 580065944 נמחקה כעמותה בשנת 1984, הקרן החדשה שמספרה 580127926 נמחקה בשנת 1988, ומפעלות החינוך שמספרה 580127926 שנמצאת בהליכי פירוק מרצון.
    ודאי שהכול בוצע מרצון, כי למה להם להיות חשופים לביקורת ?
    כיוון שאני רואה שחוש הצדק גורם לך לפשפש במקורותיה של אם תרצו אני תוהה מדוע אותו חוש צדק -מתת האל לעם היהודי – לא מאפשר לך לכתוב מילת ביקורת על כלל העמותות.

    המידע ומספרי העמותות זמינים באתר רשם העמותות.
    http://www.justice.gov.il/MOJHeb/RasutHataagidim/RashamAmutot/BatzaBaatar/amuttview.htm

    • איתמר הגיב:

      לא שזה רלוונטי למשהו, אמיר, אבל הקרן החדשה רשומה בארה"ב. היא לא לא מדווחת, אלא רק לא מדווחת בישראל. ומדווחת בארה"ב. ובאתרה. בפירוט רב הרבה יותר מהסטנדרט הישראלי. http://www.nif.org/about/financial-information

      • אמיר הגיב:

        הטיעון שלך זה הטיעון הכי מטומטם ששמעתי הרבה זמן.
        לא יודע אם מישהו גילה לך את זה, ישראל היא עדיין לא כוכב בדגל האמריקאי, ועדיין מדינה ריבונית ככל הידוע לי.

        • מני זהבי הגיב:

          מה הפאקינג קשר?
          עמותה אמריקאית מעבירה כסף לכל מיני פרוייקטים בישראל. טוב לך? סבבה.
          לא טוב לך? תצטרך לסגור באותה הזדמנות את הברז לתרומות מהמגבית היהודית המאוחדת, מ"הקרן לידידות" ומעוד כמה ארגונים מן הסוג הזה. אלוהים יודע בשביל מה.

          • אמיר הגיב:

            ואללה. אתה צודק. בשביל מה לבחור לכנסת ? יש את אובאמה הוא נבחר בארה"ב.
            רישום של עמותה במדינת ישראל נועד בין השאר להסדיר את עניין חבות המס של מנהליה.
            יכול להיות שמנהלי הקרן בישראל, נעמי חזן ורחל ליעל לא משלמות מס על שכר המשולם להן בארץ ? מה עם כל שאר עובדי הקרן ? איך משולם המס על המשכורות ?
            שווה לבדוק.

            • ygurvitz הגיב:

              יש לך הוכחה כלשהי לטענה הזו? כי אם לא, ההודעה שלך דיבתית ושאר ההודעות שלך יימחקו מעתה.

              • אמיר הגיב:

                איזה הוכחה אתה רוצה ? אמרתי ששוה לבדוק מכאן נובע – אני לא יודע.
                אם אתה רוצה לצנזר אותי כמיטב המסורת הבולשביקית, תהיה בריא

                • ygurvitz הגיב:

                  נמאס לי מהטיעון הזה. הבולשביקים לא צנזרו אנשים, הם רצחו אותם. ובקשר לשטות שלך – אני לא יודע אם אתה אנס סדרתי, אין לי שום ראיות לכך, אבל אולי שווה לבדוק. זה שווה ערך לטיעון שלך.

                  • אמיר הגיב:

                    יוסי מה המייל שלך ? אני כותב מייל לקרן החדשה בנושא, ורוצה לכתב גם אותך.

                    • ygurvitz הגיב:

                      אתה רוצה להתבזות, לך על זה. תשאיר את השם שלי מחוץ למשחקים המטומטמים שלך.

                    • אמיר הגיב:

                      ממתי שאלת שאלה היא דבר מבזה ?

                    • אריאל שונמי הגיב:

                      יוסי משתתף (וגם מציין זאת כגילוי נאות) בכנסי בלוגרים של הקרן החדשה.
                      לאור זאת, איני סבור כי הוא ישתף פעולה במישור האמור לגרום לה נזק… כלכלי ו/או תדמיתי.

                    • אמיר הגיב:

                      מעניין אבל עברו יומים שלמים, והמייל שלי לקרן לא זכה אפילו לתגובה.
                      מי מתבזה פה גורביץ ? שואל השאלה או זה שלא מגיב ?

          • אמיר הגיב:

            דרך אגב מני, המגבית היהודית קרן הידידות ועוד מעבירות את כל התרומות שלהם ללא יוצא מן הכלל דרך הסוכנות היהודית, שהוא גוף הרשום בארץ ונוהל לפי כל הכללים.
            ניסית לא הלך.

            • מני זהבי הגיב:

              לא יודע לגבי המגבית. הקרן לידידות בפירוש מעבירה כספים באופן עצמאי לכל מיני גופים בישראל (כולל משרד הרווחה, רשויות מקומיות, ואפילו צה"ל). לא שיש משהו רע עם זה.
              איך מוסדר עניין המשכורות של עובדי הקרנות הרלוונטיות – אם זו הקרן לידידות ואם זו הקרן החדשה – זו שאלה שצריך לברר כנראה דרך רשות המסים במשרד האוצר. אני מניח שבשני המקרים הסדרי התשלום הם חוקיים לגמרי. אם אתה טוען אחרת, הבא ראיות.

      • איתמר הגיב:

        הטיעון שלך היה שהעמותות הישראליות נסגרו ועכשיו הקרן החדשה לא חשופה לביקורת. השבתי שזה שטויות, ואז אתה החלפת טיעון, אם אפשר לקרוא להאשמות המצוצות מהאצבע הללו טיעון.

        • אמיר הגיב:

          הטיעון שלי היה שהקרן לא חשופה לביקורת בארץ. ומה לעשות הם לא.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            לא, הטיעון שלך היה שהם לא חשופים לביקורת, מה שהתברר כלא נכון בעליל. כשגילית זאת מיהרת "לעדכן" את הטיעון בהתאם לנסיבות.

טראקבקים/פינגבקים

  1. מי מממן את "אם תרצו"? | החברים של ג'ורג'