החברים של ג'ורג'

בלי פייגלינים משמאל, תודה

בימים האחרונים יש הרבה מאד רעש סביב היוזמה של גיל קדרון, שמטרתה היא לפקוד עשרת אלפים אנשי שמאל לליכוד כדי להשפיע עליו מבפנים. עד כה הוא הצליח לשכנע, לדבריו, כ-400 אנשי שמאל להתפקד לליכוד. קדרון, שלא מסתיר את העובדה שהיוזמה שלו מושפעת מהפעילות ארוכת השנים של משה פייגלין, ניסה לשכנע אותי להצטרף. הוא לא הצליח, ואני רוצה להסביר למה.

קודם כל וחשוב מכל, משום שזו גניבת דעת. קדרון מקפיד לומר שהוא לא מסתיר את כוונתו, אבל הרעיון של השתלטות על מפלגה מצד פעילים שמתנגדים להשקפת העולם של מפלגה כדי לשנות את המדיניות שלה הוא בכל זאת גניבת דעת. כזו שמתבצעת לפי הכללים והיא חוקית לגמרי, כן, ועדיין זו הונאה. יש מספיק אי אמת בפוליטיקה הישראלית מבלי שנוסיף עליה.

שנית, יש כאן התייאשות מהפוליטיקה ונסיון ציני לעקוף אותה. אין למחנה שלנו, אומר בעצם קדרון, סיכוי להגיע לשלטון, אז במקום לעבוד קשה, לנשוך את השפתיים ולחכות שהמטוטלת תפנה שמאלה – מה שעדיין יכול לקרות – ננהג כקוקיות ונטיל את הביצים שלנו בקיניהם של אחרים. אין ספק, זה יקנה את אמונם של מצביעי ליכוד שיופתעו לגלות את אחד הנציגים שבחרו נושא נאום נלהב בעד הפסקת הבניה בהתנחלויות.

קדרון יעלה בתגובה את הטיעון שאם יפעת "שרמוטה" אלקובי, מחברי "תורת המלך", הרוצח יורם שקולניק, מנהיג נוער הגבעות מאיר ברטלר וקוקיות ימניות אחרות מצטרפים לליכוד, ודוחפים לשם אנשי ימין פסיכי מובהקים כמו ציפי חוטובלי (שמופיעה בעקביות בכנסים של אנשי כהנא, ומנצלת לרעה את תפקידה כדי לקדם את הרעיונות שלהם) וטיפוסים כמו אופיר "מק'ארתי" אקוניס, דני דנון ואחרים, אז אין להם על מה להתלונן על כמה קוקיות משמאל.

זה לא המצב. פעם זו היתה מפלגה ליברלית, או לפחות כזו שנאבקה בין האלמנטים הליברליים והלאומניים שלה. אבל זה היה מזמן, לפני שלושים שנה ויותר. היום יש עדיין שיירים ליברליים בליכוד – שלושת הקבועים רובי ריבלין, בני בגין ודן מרידור – אבל הם לא משמשים כיותר מאשר עלי תאנה. הימין הישראלי וליברליות כבר לא יכולים לחרוש יחדיו. בני בגין הבהיר את זה היטב כשפרש, אחרי בחירות 1999: הוא אמר שהוא האמין שאפשר לרבע את המעגל, גם לשלוט בארץ ישראל השלמה וגם להאמין בזכויות אדם, אבל הבוחר לא מאמין בכך, ובעט אותו. מאז הנאום ההוא של בגין חלף יותר מעשור, והתהום בין הימין הישראלי – שהוא ימין פולקיסטי, שמתבסס על תפיסה של עליונות גזעית – ובין ליברליות התרחבה עוד יותר, עד שאי אפשר עוד לגשר עליה. כמו הרבה דברים טובים בישראל, הימין הליברלי נפל קורבן לכיבוש. אי אפשר להיות ליברלי ולשלוט על עם אחר. זכויות אדם אינן נחלקות. מצביעי הליכוד היום הם מצביעי ימין מובהקים, כאלה שמריעים לדני דנון כשהוא מגדיר את רובי ריבלין כ"סייען של השמאל."

טוב, יאמרו לי כמה מתומכי קדרון, אז זה לא מוסרי. שיישרף המוסר. אנחנו נלחמים על המדינה שלנו. כל האמצעים כשרים. אני מבין את הטיעון, אבל הוא לא עובד. נתחיל מהנימוק הכספי. כדי שהשיטה של קדרון תעבוד, אפילו לשיטתו, 10,000 מצביעי שמאל צריכים להקיא לליכוד כל אחד 64 ₪ במשך שנתיים. אנחנו מדברים על 1,280,000 ₪ שילכו מהשמאל, שסובל ממחסור חמור בכספים, לליכוד. אם האנשים הטובים האלה יתחייבו לתת את הכסף למטרות שהם באמת מאמינים בהן, הוא ישיג תוצאות טובות הרבה יותר.

הלאה. שיטת הבחירות בליכוד מאפשרת למועמדים לחלק את "רשימות החיסול" המפורסמות, שמטרתן לוודא שהמתפקדים שלהם לא מצביעים לאיש הלא נכון. במקרה של רשימת-קוקיה משמאל, אפשר להניח בוודאות שכל המועמדים יורו לאנשיהם להצביע נגדה. כך שהסיכויים שהיא אכן תצליח להכניס מישהו לרשימה קלושים, וגם אם כן – תמיד יש את בית הדין של התנועה, שיכול לפסול מועמדים.

ואם כבר פרקטיקה, אז בואו נדבר על הנזק שייגרם לשמאל מכך שהליכוד יוכל לנפנף בנסיון החדירה הזה לשורותיו כהוכחה לכך ש"הם מ פ ח ד י ם" ממנו עד כדי כך שהם נגררים לפעולות הונאה. דמגוג מוצלח ירוץ עם המהלך הזה למרחקים ארוכים. המהלך של קדרון צפוי להכשל, אבל לשמש ככלי ניגוח רטורי כנגד השמאל במשך שנים ארוכות. הנזק יהיה, אירונית, חמור יותר אם קדרון אכן יצליח.

בקיצור, קדרון ותומכיו מבקשים מאיתנו לוותר על העקרונות שלנו כדי לבצע פעולה פוליטית שסיכוייה קלושים עד אפסיים ושהנזק שצפוי ממנה עולה משמעותית על התועלת הזניחה האפשרית. אמרו לו לא. את הפוליטיקה באמצעות הונאה הבה נשאיר למי שהתמחו בה בפוליטיקה הישראלית – המתנחלים.

ועוד דבר אחד: חמוש צה"ל ירה אתמול (ו') במוצטפא תמימי בנאבי סלאח רימון גז מטווח קצר – פחות מעשרה מטרים – ופצע אותו אנושות. חגי מטר כותב כל מה שצריך לכתוב בנושא. הבוקר נפטר תמימי מפצעיו. בצה"ל טוענים, בלי ראיות עד כה, שתמימי השליך אבן על הרכב הצבאי הממוגן שהתרחק ממנו. יכול להיות. האם הנוהל של צה"ל במקרה של השלכת אבנים על רכב הוא ירי בכינון ישיר של רימון גז על מפגין? אם לא, האם הוא יעמיד את החייל לדין באשמת הריגה, אם לא רצח? כמובן שלא. מדובר רק בפלסטיני.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

68 תגובות על ”בלי פייגלינים משמאל, תודה“

  1. ראסול הגיב:

    אני אומר בערך פחות מ3 מטר – http://i.imgur.com/3arMM.jpg

    המקור מMondoweiss

  2. חן הגיב:

    מה עם היאוש? האם אתה לא מרגיש אותו? המין מצב החולני הזה שהדבר היחיד שבן אדם קצת מפוכח בארץ הזאת יכול לצפות לו זה אולי אופוזיציה חזקה, וגם זה בחלומות הכי ורודים שלו. האם לא הגיע הזמן לפעולות קיצוניות, יצירתיות? רק הרעיון הזה בתור רעיון הוא מבורך בגלל שהוא שונה ומתוכו אולי יצמח רעיון אחר. מה עדיף לעשות, לשבת ולחכות שמטוטלות יתנודדו?

    • daniel r הגיב:

      When governing is not even a dream, it means your positions are unpopular and there´s no reason you should govern.

      Then you can either change you positions to something more popular or keep them in the opposition – where they belong in a Democracy.

      • ראסול הגיב:

        לך תגיד את זה לדזמונד טוטו ונלסון מנדלה.

        Tyranny of the majority does not a democracy make.

  3. MuyaMan הגיב:

    לדובי קננגיסר היה בזמנו פוסט די מוצלח לגבי למה כל הרעיון של פריימריז בכלל הוא בעייתי: http://dubikan.com/archives/691

  4. zivp הגיב:

    מצטער, אבל אתה מזכיר לי טובע שלא מוכן להיאחז בקרש, רק בגלל שמישהו כרת בשבילו עץ וזה לא מוסרי.

    חוסר הפרגמטיות של הביקורת הזו (ודומות לה שקראתי) יכולות להילמד במסגרת המכון הפתולוגי של גופת השמאל הישן

    • ניב הגיב:

      ואם אתה שמאלני, אתה מזכיר לי טובע שמוכן להטביע את הבת שלו רק כדי לעלות על סירת ההצלה.

      אמא שלך אף פעם לא אמרה לך "לא לרדת לרמה שלהם?"

      הרי הסטראוטיפ של השמאל הוא "יפה נפש", אנשים מוסריים מדי. זה כמו לקרוא לשלטון סטאלין בברה"מ "שמאלני" רק כי קומוניזם מזוהה עם השמאל. במידה ואנחנו מאמינים שהשמאל הוא "מוסרי" – אז כמו ששלטון סטאלין לא היה שמאלני. כך גם הפעולה הזאת.

  5. אסף סוף, דמגוג מוצלח הגיב:

    תודה על הטיפ!

    דמ

  6. רועי הגיב:

    ככל שיותר כותבים על הרעיון הזה הוא נשמע לי יותר ויותר מוצלח (אם כי אני לא יודע אם הוא בכלל יהיה פרקטי לגבי הבחירות הקרובות אם הפריימריז יוקדמו). גניבת דעת: לא נכון, הכל מפורסם, גלוי וברור לכל המצביעים והמתפקדים. כסף: אם תהיה סיבה לתרום לשמאל, ייתרמו. כרגע מדובר על כ-17 אגורות ליום למי שבוחר להתפקד. והכי חשוב, שיטת הבחירות: אני חושב שקידרון בעצמו אומר שישמח אם לא יוכל להיבחר. מה שהקמפיין הזה צריך לעשות, זה לגרום לתנועות להיות ברורות יותר לגבי הקשר בין המצע שלהן והדעות של נבחריהן. אם ייצאו הפייגלינים מהליכוד, דיינו. הנזק לשמאל: השמאל כבר עשה את כל הנזק שאפשר, תודה. הליכוד יוכל לכעוס רק על עצמו.
    וכמו שכבר כתבו כאן – העיקר שזה מעלה את הרעיון הזה לשיח הפוליטי, איך כל אזרח יכול למנף את השפעתו.

  7. אוהד הגיב:

    בתור אחד ש"הצטרף" לליכוד ולא ממש שלם עם ההחלטה הזאת, אני לא מסכים את טענת "אי המוסריות" של המהלך. זה אפילו לא ה"מותר לשקר בשביל ארץ ישראל" של הימין. זה פשוט שימוש בכלים הפוליטיים הלגיטימיים כדי להשיג מטרה.
    גם עם טענת התבוסתנות אני לא מסכים. המהלך של התפקדות לליכוד הוא חלק ממהלך של התפקדות ל"קדימה", "עבודה" ו"ליכוד", במטרה למזער את ההשפעה של קבוצות לחץ קיצוניות וקבלני קולות, אבל חייבים להודות שגם העבודה וגם קדימה לא הוכיחו שהן מהוות אלטרנטיבה של ממש – ההבדל בין הנגבי, דיכטר, מופז ושטרית ובין לוין וחוטובלי הוא קוסמטי.

  8. סהר הגיב:

    כשהפייגליניזם יעבוד, אנחנו צריכים בסיס סוציולוגי. לליכוד יש בסיס כזה רק לפייגליניסט מימין מכיוון שהליכוד, מימי בגין הפסיק להישען על המיעוט הבורגני-ליברלי, ועבר להישען על ההמון הנבער והמסורתי מהפריפריה. הליברליזם החילוני הוחלף בפופוליזם ימני ובברית עם כוחות אופל דתיים. הליברלים בליכוד שתקו, כי זה הבטיח לליכוד ניצחונות ועכשיו הם, וכולנו, משלמים את המחיר.

    אגב, המונח המדעי למה שפייגלין וקידרון עושים הוא אנטריזם ומי שהמציא אותו היה לא אחר מוולאדימיר לנין.

  9. עדו הגיב:

    אבל יש כאן עניין קצת יותר רחב.
    אנחנו עדים לעידן שבו אולמרט הרוויזיוניסט מודיע שנלחם 35 שנים על הרעיון הלא נכון, ששרון – הסמרטוט האדום של השמאל – מפנה את גוש קטיף כפי שרבין לא היה מעז לעשות. ביבי נתניהו מדבר על 2 מדינות ל2 עמים. על מלחמת לבנון הI כבר מיותר לדבר, כולם כולל אנשי ימין מובהקים כמו מוטק'ה ציפורי מודים שהשמאל צדק אז.
    ובמקום שנראה משלחות של אנשי ימין עולות לקבר של רבין ו/או של גרינצוויג, במקום שנשמע מהם 'חטאנו, עווינו פשענו' אנחנו שומעים דווקא דרישה תקיפה להתנצלות מצד השמאלנים על הסכמי אוסלו.
    הכי מעניין זה לשמוע אנשים אומרים שכן, הכיבוש הוא דבר רע, אבל .. הסכמי אוסלו??? איזה הימור מטורף על גורל העם, איזו הפקרות, איזה חוסר אחריות!
    זה קצת כמו להסתובב לילה שלם בבגדים קצרים בגשם ובקור ואז לכעוס על הרופא שרשם תרופה לא נכונה להצטננות (שלא לדבר על זה שלא ממש נתנו לרופא לעבוד).
    אז אם כולם מודים שהשמאל צדק וממשיכים להצביע לליכוד אז אפשר להבין את הפייגלינים משמאל, למעשה אפשר להבין גם את אלו מימין, כווולם מצביעים ליכוד, למה? ככה, אז בואו נהיה גם אנחנו ליכודניקים וממש לא משנה במה אנחנו באמת מאמינים.

    • נמרוד הגיב:

      היחיד מבין שלושת האישים שבאמת הודה שטעה זה אולמרט. שרון עשה מהלך חד צדי וכוחני בניגוד לרוח הסכמי אוסלו, ונתניהו בינתיים סתם מדבר. אבל גם נתניהו הפסיק להתייחס לאוסלו כ"הפקרות", הוא פשוט מתעלם ממנו. מי שדורש מהשמאל להתנצל הם לא אותם אנשים שמדברים על מדינה פלסטינאית (גם אם הם שייכים לעיתים לאותה מפלגה).

      השאלה היא לא מי מוכן לקבל את עמדת השמאל בת עשרים השנה, אלא מי מוכן לקבל את מתווה קלינטון/ז'נבה/יוזמה סעודית, שהוא כנראה המתווה ההגיוני היחיד. ולכך, למען האמת, יש כמעט רוב בכנסת (אפילו מופז פחות או יותר מקבל את העקרונות הללו, למרות שלא הייתי מעמיד אותו בראש הפרמידה במבחן כזה).

      ואוסלו הוא באמת הסכם אומלל, שהתחמק מהשאלות האמיתיות ויצר מצב ביניים שכמעט לא סייע לפלסטינאים, והקשה לשכנע את דעת הקהל משני הצדדים לעשות את הצעד הבא. אני מניח שהסיבה לשיטת השלבים הזו היא שדעת הקהל הישראלית עוד לא קיבלה את המושג "מדינה פלסטינאית" ואילו עראפת לא היה מסוגל להסכים באמת לסיום הסכסוך.

      יש עדיין סיבה לאופטימיות, כיוון שהיום דעת הקהל משני הצדדים פחות או יותר מוכנה למתווה הזה. וגם אבו-מאזן וגם אולמרט מסכימים ששניהם היו קרובים להסכם קבע. אם תקופת החושך הנוכחית תסתיים כשאבו מאזן עוד בשלטון, יש סיכוי להשלים את המהלך.

  10. אני חושב שאתה צודק בכך שלא יהיה שינוי דרמטי בליכוד בעקבות המהלך הזה. עם זאת, שים לב מי חברי הכנסת מהליכוד שעושים הכי הרבה רעש ו/או נזק: מקומות 18 (חוטובלי), 20 (אלקין), 21 (לוין), ו-24-27 (דנון, שאמה, אקוניס ורגב). אלה האנשים שזכו במספר הקולות הנמוך ביותר בקרב מתפקדי הליכוד בפריימריז האחרונים. עם כ-30-40 אלף מצביעים, זה אומר שסביר להניח שמאות עד אלפים בודדים הם אלה שגרמו לכניסתם של הרבה מהח"כים האלה במקום אחרים שהיו ברשימה. אם עשרת אלפים מצביעים מהצד השמאלי של המפה יכנסו לליכוד, לא סביר שיהיה שינוי בעשירייה הפותחת של הליכוד (כלומר, אולי בסדר האנשים בה, אבל לא בהרכבה). אבל אפשרי לחלוטין שכמה מהח"כים היותר מעיקים של הכנסת הזו לא ימצאו את עצמם בכנסת הבאה. למען האמת, יכול להיות ש-400 המתפקדים שכבר נכנסו יכולים ליצור את ההבדל הזה, עם הצבעות אסטרטגיות נכונות ומספיק מידע סטטיסטי על מה שקורה עכשיו.

    או, כמו שאומרים – אם דוב רודף אחריך, אתה לא צריך לרוץ יותר מהר ממנו; אתה צריך לרוץ יותר מהר מהאדם האיטי ביותר.

    • א.ה. הגיב:

      אחרי הרעש שהם עשו, הם יכולים לסמוך על הרבה, הרבה, קולות של מתפקדי ליכוד מהצד הימני יותר בסיבוב הבא. תצטרך הרבה, הרבה יותר מ-400 מתפקדים בשביל לשנות משהו.

  11. שימי הגיב:

    ואם הדוב סלקטיביובא לו דווקא עליך ?
    וחוץ מזה אני דווקא מאוד בעד כניסת חברי כנסת מהימין ההזוי לליכוד, הם לא משפיעים יותר מידי על המדיניות (כאילו שביבי לא ימין קיצוני מספיק)
    אבל הם מבאישים יותר ויותר את המפלגה
    הזאת ובעצם הופכים לנשק הטוב ביותר של השמאל.
    עדיף מהחבירה המחליאה של ברק ו"העבודה" לקואליציה להכשרת נבלות.

  12. שונרא הגיב:

    זה מזכיר לי את היעד של קארל רוב, האסטרטג המנוול של הרפובליקנים. רוב מרגיש שהוא רוצה "רוב רפובליקני קבוע" – a permanent Republican majority – שמשמעותה למעשה הדרת כל מי שאינו רפובליקני מהשיח הפוליטי.

    דברים כאלה נעשו בעולם, וגם בישראל: הדרת כל דוברי הערבית שאינם יהודים מתוך השיח הפוליטי בישראל, על פי חרב ואז באמצעות הדרה חקיקתית. כיום אי אפשר אפילו להעלות על הדעת קואליציה שכוללת "מפלגות ערביות" – בוחריהן הודרו מתוך השיח הפוליטי.

    הרעיון המופרך של הצטרפות ל"עם הנבחר" של הליכוד מהווה הסכמה מובלעת של התפיסה הזו, שמדירה מהשתתפות בשלטון מספר הולך וגדל של הנשלטים.

  13. רוזנברג הגיב:

    מדובר במעשה לא-מוסרי ואנטי-דמוקרטי. אין שום דרך להצדיקו אלא באמצעות ההנחה שהמטרה מקדשת את האמצעים – כלומר ויתור גמור על כל מחויבות לכללי המשחק שעוד נותרו. מבחינה מוסרית זה קצת מתחת ללקנות קולות ולזייף תעודות זהות.

    זה גם מגוחך, כמובן כך שהונאה מהטיפוס הזה בשם איזו "פרגמטיות" מעט מצחיקה. אבל לא בכך העניין.

    • עומר הגיב:

      תמשיך להקפיד על כללי המשחק ולהתעלם מזה שהצד השני כבר העלה עוד 7 שחקנים למגרש, שילם לשופט ובנה חומה מסביב לשער שלו. אולי נמות אבל לפחות לא נתלכלך חלילה אה?

      • רוזנברג הגיב:

        אתה לא מבין שלא מדובר בקצת ללכלך את הידיים, אלא במשהו שונה לחלוטין. לא מוצאת חן ביעניך החקיקה החדשה? אדרבא, יש אינספור אפשרויות: מרי אזרחי, אי-ציות, לא להתגייס, תמיכה ב BDS…
        אבל זה סתם להתחכם, לרמות, לחבור לאלו שהורסים את הדמוקרטיה למעשה, ואפילו לא יעזור…
        יש משהו שאינך מוכן לעשות?

      • רוזנברג הגיב:

        נ.ב.
        הלעג המתנשא של מי שמתבסמים מהרעיונות של עצמם תמיד מרשים. הרי הרעיון שלכם כה "מעשי" ו"פרגמטי", ולא "יפה נפש" כמו של אקטיביסטים סתם. לך תפגין בנבי סלאח במקום להתרשם כ"כ מהערמומיות של עצמך.

      • yankel הגיב:

        אפשר להגיד על הליכודניקים, בצדק, שהם בבונים השורצים מדרום ל-IQ הממוצע, אבל זה בכלל לא אומר שעשו אותם באצבע.

        שנו רבנן "זונה לא מפחידים עם זין", והרי הליכודניקים מתמחים בשינוי חוקים, כללים ונורמות בחוסר בושה גם כשאין לכך כל בסיס מוסרי. מישהו מעלה בדעתו שינוחו כשייפלשו למצודתם?

  14. רועי הגיב:

    "בצה"ל טוענים, בלי ראיות עד כה, שתמימי השליך אבן על הרכב הצבאי הממוגן שהתרחק ממנו. יכול להיות."

    את "הראיות" ניתן לראות בתמונה.

    • Alex הגיב:

      http://www.flickr.com/photos/activestills/6487418063/in/photostream

      רואים בבירור את שני רעולי הפנים רודפים אחרי הג'יפ הצבאי.
      בתמונה הגדולה הצלם תפס אבן גדולה במעופה ליד החלון הימני.

      • נירה הגיב:

        וגם רואים בבירור שלחייל לא היתה שום סיבה לירות במשליכי האבנים. אבל איך אומרים? למה כלב מלקק את הביצים שלו? כי הוא יכול.

      • מני זהבי הגיב:

        ואללה. רעולי פנים רודפים אחרי ג'יפ. אני מניח שכל אחד מהם היה חמוש מינימום ברפ"ג', אחרת לא ברור איך הם יכלו לסכן את יושבי הג'יפ…

      • ygurvitz הגיב:

        מה שגרם, כמובן, לחייל לירות שמאלה. אין גבול להצדקת הבהמה הירוקה שלך?

        • Alex הגיב:

          בשום מקום לא הצדקתי את הירי!
          בזכות התמונות אנו יודעים שהמחאה העממית הלא אלימה…היתה אלימה ועוד איך.

          • נירה הגיב:

            אלימה כמו הפגנות החרדים ששורפים פחים ומשליכים אבנים? מעניין ששם זה אף פעם לא נגמר ברימון גז לפרצוף של איזה אברך נלהב יתר על המידה.

            • ראסול הגיב:

              nice anti-semitism.

              😀

            • Alex הגיב:

              לנירה-צודקת וחבל שלא…
              מי שמסכן חיי חיילים/שוטרים יהודי/ערבי/דרוזי זכאי מיידית ל"נוהל עצירת חשוד" בטח ובטח אם הוא רעול פנים

              • מני זהבי הגיב:

                איך לעזאזל אדם שזורק אבן על כלי רכב ממוגן מסכן חיים של מישהו?
                ואיך העובדה שאדם מכסה את פניו הופכת אותו לבן מוות?

              • נירה הגיב:

                נראה לי שכוונתי התפספסה. אני ממש לא מצטערת שההפגנות בישראל לא נגמרות כמו ההפגנות בסוריה או בלוב. זה שמפגינים זורקים אבנים לא מצדיק טבח שלהם. יש כמה וכמה אמצעים לא קטלניים שאמורים לאפשר לשוטר להשתלט על מפגין מתפרע בלי לחסל אותו, וזה באמת מה שנעשה בהפגנות של יהודים. אבל דם היהודים סמוק יותר, כידוע.

                • Alex הגיב:

                  וזה בדיוק מה שעושים…משתמשים באמצעים לא קטלניים. המקרה המצער הנ"ל נופל בגדר תקלה,תאונה,לחץ וכדומה. זה קרה בעבר וזה גם יקרה לצערינו בעתיד…אגב זה קורה גם במדינות דמוקרטיות כמו איטליה או יוון.

                  אין כאן בישראל/בשטחים מדיניות של טבח מפגינים/מתפרעים פלסטינים.המציאות מספיק עגומה ואין צורך להקצין אותה.

                  • נירה הגיב:

                    אה, כן? אז זה לגמרי מקרי שבשנה האחרונה היו 20 מקרי מוות של מפגינים פלסטינים ואף לא אחד של מפגינים יהודים?
                    ירי בכינון ישיר של רימון גז מטווח של מטרים ספורים זה קטלני. כך גם מכה חזקה בראש עם אלה או ירי של כדור גומי מטווח קצר. זה שהנשק לא אמור להיות קטלני לא אומר שהוא לא קטלני כשמשתמשים בו בצורה קטלנית, והחיילים שטובחים במפגינים פלסטינים או פוצעים אותם קשות יודעים את זה טוב מאוד. פשוט לא אכפת להם כי זה כולה ערבים.
                    זילות של חיי פלסטינים בישראל היא המציאות. המציאות היא קיצונית, אני לא מקצינה אותה.

                    • Alex הגיב:

                      "אז זה לגמרי מקרי שבשנה האחרונה היו 20 מקרי מוות של מפגינים פלסטינים ואף לא אחד של מפגינים יהודים?"

                      את בטוחה לגבי המספר הזה?

    • ygurvitz הגיב:

      באמת? איפה?

  15. אבו אלמוג הגיב:

    שאפו על פוסט חכם וחשוב.

  16. יעל הגיב:

    יוסי, אני חושבת שיש למלים השפעה רבה, ולכן אני מצרה על ההחלטה שלך ושל חגי (שכתב בסערת רגשות) להניח כמובן מאליו שהרוצח במדים לא יועמד לדין.

    עמדה צינית כזאת כמוה כקבלת הדין, וזה ממש לא ממנהגך. מעתה אמור: יועמד הרוצח לדין לאלתר, במהרה בימינו, מחר בבוקר.

    • שונרא הגיב:

      בסוף שבוע זה פורסמו בהארץ נתוני התחקירים שעושה מצ"ח.

      לאור פרסום זה, אין ספק בכלל שהרוצח לא יועמד לדין. לא "אולי" לא יועמד – לא יועמד, כי הנושא לא ייחקר.

    • ygurvitz הגיב:

      זו לא עמדה צינית, זו המציאות.

    • ראסול הגיב:

      זה כל כך ציני מצדכם! איך אתם יכולים להניח שמה שתמיד קורה יקרה גם הפעם?

  17. תשובה לפוסט: "בלי פייגלינים משמאל" בבלוג "החברים של ג'ורג'"
    מאת ליאור מאירי – "הליכודניקים החדשים".
    לאחרונה עלה פוסט בבלוג הפופלארי בקרב עדות התל אביבים "החברים של ג'ורג'" שיוצא נגד תופעת ההתפקדות לליכוד ההולכת ומתפשטת. חברים ביקשו ממני לענות לטענותיו "החזקות" לדבריהם, ואני עושה זאת באהבה ורצון, למרות שהייתי מעדיף להיות בדיסנילנד.
    טענה א' – להתפקד לליכוד זאת "גניבת דעת" מצד אנשים שלא בהכרח מצביעים לליכוד.
    תשובה – אין שום גניבת דעת בהבנה שהפוליטיקה הפכה לאישית יותר מתמיד. הצבעת עבודה? קיבלת עצמאות. הצבעת קדימה? קיבלת נסיונות לפצל את המפלגה ושביעיה שיושבת על הגדר. הצבעת ליכוד? קיבלת קדימה. גניבת הדעת היא הטענה שהפוליטיקה נשארה כפי שהיתה, ושיש לנו "שליחי ציבור" שדואגים לאנטרסים שלנו (לא משנה באיזה צד של המפה). חברי הכנסת, ואת זה צריך להבין כל אדם שעתידו במדינה חשוב לו, דואגים לאינטרסים של חברי המפלגה שמצביעים עבורם בפריימריז, (ולהם בלבד!) לא לציבור הכללי שבוחר במפלגה כזו או אחרת. בגלל זה אנחנו רואים שהמאחזים ובית המשפט העליון לא יורדים מהכותרות (בזמן שחברי הכנסת מנסים לרצות את אדוניהם שמחזיקים במפתח לעתידם הפוליטי והאישי*, בעוד שחינוך, שיוויון בנטל, רווחה, רפואה ויוקר המחייה מטואטאים במהרה אל מתחת לשטיח.
    הנה עוד כמה עניינים באותו עניין: בפריימריז האחרונים לראשות הליכוד הצביעו 37,000 איש. מתוכם כעשרת אלפים מתנחלים מ"מנהיגות יהודית" וכעשרת אלפים חברי וועד "התעשייה האווירית". בנוסף הצביעו כמה אלפי מתפקדים שעושים מה שכל מיני קבלני קולות אינטרסנטיים אומרים להם לעשות. תהיו בטוחים שהאינטרסים שלהם לא חופפים את האינטרסים של הציבור הרחב. גם לא ציבור מצביעי הליכוד המסורתי. אני מעדיף להיות "גונב דעת" מאשר לתת למפלגת השלטון במדינה להגנב הלכה למעשה.
    ועוד באותו עניין: הנה סעיף ה' מתוך פרק ב' של חוקת הליכוד: ה. קיום משטר ממלכתי-דמוקרטי במדינה: הבטחת עליונות החוק, זכויות האדם והאזרח, חופש המצפון, חרות הפרט, שוויון זכויות והזדמנות כל אזרחי המדינה ומניעת כל אפליה על רקע מין, גזע, עדה, דת, מעמד או השקפה.
    אני לא מכיר הרבה "שמאלנים" שלא היו חותמים על הסעיף הזה (ועל תשעים אחוז מחוקת הליכוד) בשתי ידיים. ואל תפנו אותי לסעיף שנוגע לארץ ישראל השלמה – ברגע שנתניהו נאם את נאום שתי המדינות, הוא הפך ללא רלוונטי.
    לסיכום המענה לטענה הראשונה – אני לא גונב דעת. אני קרוב לליכוד האמיתי ולחוקתו הרבה יותר מהאנשים ששולטים בו כרגע, ביניהם מחברי "תורת המלך", כהניסטים קטנים ומטפחי קברו של ברוך גולדשטיין.
    טענה ב' – "יש כאן התייאשות מהפוליטיקה ונסיון ציני לעקוף אותה".
    תשובה – הטענה שהפוליטיקה מתחילה ונגמרת בבחירות הכלליות היא בעיניי גניבת הדעת האמיתית, וחבל שגורו כמו "ג'ורג'" נפל בה. המשחק הפוליטי בישראל מתחיל בבחירות לרשימת המפלגות לכנסת. בישראל יש רק שלוש מפלגות דמוקרטיות שמקיימות פריימריז לרשימה (מר"צ, לצערנו, עורכת פריימריז לבחירת חברי מרכז, שאחר כך קובעים בלי לשאול אף אחד את הרשימה. דמוקרטיה ייצוגית מדי, הייתי אומר) המפלגות הן – ליכוד, עבודה וקדימה. בבחירות לשלושת המפלגות האלה השתתפו בפריימריז האחרונים כ116,000 אלף איש. פחות משני אחוז מהאנשים להם יש זכות בחירה בבחירות הכלליות. זאת אומרת, שלאדם שבוחר בפריימריז (לא משנה באיזו מפלגה) יש פי חמישים (!!!) כוח השפעה על דמותה של המדינה. הבחירות הכלליות הן השאריות העבשות שמשאירים לכם האנשים שבאמת הבינו איך הדברים עובדים.
    כשאתם מביטים על הכנסת ולא מבינים מדוע מתוך 68 חברי כנסת במפלגות הדמוקרטיות אין אפילו אחד שמייצג אתכם ודואג לאינטרסים שלכם, לכו למראה ותנו לעצמכם סטירה שתעיר אתכם. זאת לא הכלכלה, טמבלים. אלה הפריימריז!
    טענה ג – פעם הליכוד היתה מפלגה ליברלית. היום כבר לא.
    תשובה – התשובה לטענה נמצאת בטענה עצמה. הליכוד הוא תנועה מפוארת עם חוקה ליברלית ופלורליסטית שנחטפה על ידי קבוצות לחץ קיצוניות. הליכוד אחראי להסכם השלום עם מצרים, ליכודניקים לשעבר יצאו מרצועת עזה, וחזון הליכוד הוא נפלא. ז'בוטינסקי ובגין היו דמוקרטים אמיתיים, לא פחות מזהבה גלאון. עלינו לפקוד 50,000 איש לליכוד כדי להחזיר את המפלגה המפוארת הזאת לעצמה, ולהחזיר לחברי הכנסת המתונים שלה את היכולת לפעול לטובת כלל הציבור הציוני, המשרת, התורם והמשלם.
    טענה ד – "זה לא מוסרי" וגם… "הכסף שאתם תורמים לליכוד יכול לעזור יותר במקום אחר."
    תשובה – בעיניי אין דבר פחות מוסרי מלרחוץ בנקיון הכפיים של עצמך בזמן שהמדינה כבר מסתחררת בדרך לחור הביוב. זה לא רק לא מוסרי, זה דוחה. הלכתי בשדות מוקשים בארצות אויב כדי להגן על המדינה שלי. אז להתפקד לליכוד, מפלגה מפוארת ודמוקרטית, זה מה שירתיע אותי מלהציל אותה?
    תשובה לעניין הכסף – כן. ביבי ממש יושב ופוכר אצבעות, שואל את עצמו ואת עוזריו אם 64 השקלים שלכם כבר נכנסו לחשבון המפלגה. אם מישהו פספס את הנימה הסרקסטית הדקה – לביבי יש בכיס מילאירדרים שתורמים לו ולמטרותיו (שלדון אדלסון, שמעתם עליו?) המיליון ₪ שייכנסו לליכוד אם נצליח לפקוד חמישים אלף אנשים שפויים ומתונים לליכוד ישמחו אותו הרבה פחות מהיכולת להשתחרר מחיבוק הדב של הכהניסטים שמחזיקים את אשכיו.
    טענה ה – הליכודניקים ישימו את נציגי "הליכודניקים החדשים" ברשימות חיסול וינפנפו בהם ככלי לגיוס מתפקדים קיצוניים.
    תשובה – הטענה הזאת מראה כמה מעט מבין "ג'ורג'" בפוליטיקה. רשימות חיסול הן רשימות של אנשים להם לא מצביעים, אין דבר כזה "רשימות של אנשים שמצביעים נגדם". האמת האמיתית היא שאם נפקוד חמישים אלף אנשים מתונים ושפויים, ציוניים, תורמים ומשלמים לליכוד, לא נצטרך טובות מאף אחד. הם יצטרכו לחשוש מרשימות החיסול שלנו, לא להיפך. לגבי הנפנוף בהתפקדות "הליכודניקים החדשים" כדי לפקוד קיצוניים לליכוד, הרשו לי לנחור בבוז. הכהניסטים לא מחכים ל"ליכודניקים החדשים" כדי לפקוד. הם עושים את זה במלוא המרץ כבר חמש שנים, ואנחנו ממש בפיגור לעומתם.
    לכן, התפקדו עוד היום. פקדו את כל מי שאתם מכירים, ואולי, אולי, לא נחזה בהתרסקות המדינה, אלא בבנייתה המחודשת בימינו, אמן.

    • ראסול הגיב:

      וואו "תגובה" "יפה" "מאוד" "כתבת".

      • "תודה" ראסול. אתה השנינות הצינית בהתגלמותה והלוואי והיינו חברים.

        • ראסול הגיב:

          שנינות צינית הא, אתה באת לפה לבלוג של יוסי והשתמשת במרכאות כפולות כדי להטיל ביקורת אלעק סמויה על דבריו של יוסי. ע"ע 'טענות "חזקות"', שלא נזכיר עוד אמירות מטופשות כגון "בקרב עדות התל-אביבים" וכו וכו.

          ד"א הטענות שלך אפילו לא מהוות תגובה לטענות של יוסי כי הוא דיבר על כל הדברים האלה בפוסט המקורי שלו.

      • עומר הגיב:

        בנאדם משקיע וכותב בצורה הכי עניינית במטרה לקדם משהו שהוא מאמין בו ומשרת בסופו של דבר את המטרות של כולנו, בין אם תסכים אם דרכו ובין אם לא. התגובה שלך היא ההמחשה המושלמת ללמה טוקבקים זה חרא ואיך אנשים מרשים לעצמם להתנהג כמו חלאות מאחורי אנונימיות ומערכת תגובות של בלוג.

        • ראסול הגיב:

          שישקיע כמה שהוא רוצה, הפוסט שלו בכלל לא היה מכבד וגם לא מכובד. אם היה מתנצל על הציניות והלגלוג שהוא הביע בפוסט שלו אני גם הייתי מתנצל על זה שהתנהגתי כמו "חלאה" (איזה אובר-דרמטיזציה).

        • רוזנברג הגיב:

          אוי באמת. מדובר על נכלוליות מתחכמת. ניחא אם היה מדובר רק במחאה על ה"פייגליניזם", אבל אשכרה החברים הללו סבורים שזה נקרא "לעשות משהו", "להיות רציני", וגם בסה"כ "בסדר".

          • Alex הגיב:

            אני סבורה שאין לפסול את ההצעה הזו על הסף.
            אמנם כשר ומסריח אבל חוקי המשחק משתנים כל הזמן.
            כיוון שביבי הוכיח שהוא זגזגן חסר חוליות לא יקרה שום דבר אם הוא יחושק משמאל כמו שהוא מחושק מימין.
            ת'אכלס אין לו שום אידיאולוגיה מוגדרת למעט כיסאו המרופד!
            אין קשר להתפקדות לליכוד (ברררר…) לבין ההצבעה בקלפי בפועל.

    • ygurvitz הגיב:

      1. אתה אומר: גניבת דעת? כולם עושים את זה. יכול להיות; זו עדיין גניבת דעת. אתה רק יורד למדרגה שלהם.

      2. תשמע, אם תצליח להחליף את כל בסיס החברים של הליכוד (לפי הנתונים שלך, הוא מונה כ-50 אלף), אתה אשכרה תשתלט עליו. מזל טוב. מה ישאר לך מזה? שלד של מפלגה, סרחון של התרגיל המסריח ביותר בהיסטוריה הפוליטית הישראלית, או בעצם של כל מדינה דמוקרטית – ואת הליכודניקים האמיתיים תמצא ברשימת "הליכוד החדש" או משהו. שיהיה לך בהצלחה בהרצת רשימה שמאלנית תחת הלוגו של הליכוד. אתה באמת חושב שתצליח לרמות מישהו? שהם עד כדי כך מטומטמים?

      • שימי הגיב:

        יוסי, לא נראה לי שזו כוונתו.
        הוא מדבר על יצירת בסיס תמיכה רחב
        לליכודניקים הליברלים הותיקים שמזוהים עם הליכוד, ועל יצירת משקל נגד ודחיקת המתפקדים הקיצונים שהשתלטו על המפלגה.
        לטענתו (שאני לא שותף לה)
        ביבי הוא מתון שבעל כורחו מוחזק באשכיו ע"י הימין הקיצוני, ואם רק יתפקדו לליכוד מספיק מתונים שפויים, הוא ישתחרר מאחיזתם ויבצע
        מהלך היסטורי, בוא נניח שזה אפשרי
        אלו בדיוק ישויות פוליטיות בליכוד
        יסכימו ליוזמת השלום הסעודית ?
        ועד כמה ניתן לסמוך עליהן לאחר הבחירות ?
        מצד שני לשחזר את מקרה "קדימה" ניתן בקלות.

      • סרגיי הגיב:

        לגבי ל"ליכוד החדש" – אמנם לא עשיתי סקר, אבל לדעתי יש הרבה יותר מצביעי ליכוד מסורתיים, שמצביעים "ליכוד" אך ורק מכוח האנרציה, ממה שנדמה לך.
        או במילים אחרות, כאלה שלא ממש מודעים או לא ממש איכפת להם שהוא נחטף ע"י שמאלנים או נערי גבעות משוגעים.
        לכן אותו ליכוד חדש, אם יקום, לא יקבל יותר קולות ממפלגת מתנחלים שולית.

        • נירה הגיב:

          גם אם זה נכון – לדעתי זו תהיה טעות להשיג מטרה מוצדקת ככל שתהיה באמצעים שאינם דמוקרטיים במהותם. נכון שהימין פועל בדיוק באמצעים האלה ובהצלחה רבה, אבל אני לא חושבת שהפתרון לפוליטיקה מושחתת הוא עוד פוליטיקה מושחתת.

          • סרגיי הגיב:

            האמצעים הם לא "לא דמוקרטיים", הם יותר בסגנון "כשר אבל מסריח". הרי אף אחד לא עושה פה משהו לא חוקי.
            לתקן (חלקית או באופן מלא) את המציאות הפוליטית באמצעים צחים וטהורים זה כמו לחכות למשיח.

          • עומר הגיב:

            אני לא חושב שהמטרה כאן היא להכניס באמת את קדרון לכנסת, אלא רק להגכיח את השיטה כך שהם יהיו חייבים לתקן אותה. בסופו של דבר זה האינטרס של כולנו שהליכוד יחסום איכשהו את ההשתלטות מימין.

            • נירה הגיב:

              גם חלק מהחוקים הפאשיסטיים שהימין מעביר או מנסה להעביר הם בתחום ה"כשר אבל מסריח". וגם עוד דברים לא דמוקרטיים כמו חוק ההסדרים. זה שאפשר למצוא פרצות בחוק לא הופך את המעשה החוקי-לכאורה לדמוקרטי.
              אנחנו חיים בעידן האינטרנט, יש אמצעים דמוקרטיים להלחם על דעת הקהל. אם המטרה שלך היא לעורר דיון ציבורי בנושא המחטף של הימין הקיצוני בליכוד, אתה יכול למשל לשכנע כמה מאות בלוגרים\יו-טיוברים\משתמשי-פייסבוק לכתוב על הנושא או להעלות סרטונים. אני אשתתף בשמחה.

              • סרגיי הגיב:

                סליחה שאני גולש קצת מהנושא, אבל חייב להתייחס

                לבלוגים-יוטיוברים יש חלק כ"כ…אבל כ"כ שולי בעיצוב דעת הקהל שזה עצוב שאנשים מאמינים בזה.

                הסיכוי היחיד שלהם לפרוץ לדעת קהל אמיתית של יותר ממעגל כמה האלפים הבודדים של קוראים קבועים, זה אם התקשורת המיינסטרימית תחליט שזה מעניין…

    • רוזנברג הגיב:

      הטענה שאין כאן "גניבת דעת" היא טענה עלובה במיוחד. מה זאת אומרת אין? מי שלא מתכוון להצביע ליכוד, שלא יתפקד לליכוד. נקודה. אם אתם רוצים למחות על התפקדות ,בלוף", יופי. אבל לחשוב שזו שיטה, ושניתן כך לנהל משהו שדומה בכלל לדמוקרטיה זה, במחילה, אידיוטי.

  18. שימי הגיב:

    "מה הקטע עם המרכאות הכפולות ?"

  19. אורן הגיב:

    קצת מוזר שאף אחד לא מתייחס לזה שהרבה יותר ימנים יכולים לעשות את הטריק גם בכיוון ההפוך ולסנדל סופית את כל מה שנשאר ממפלגות הכאילו-שמאל. או שזה מלוכלך מדי בשבילם. לא חושב.

  20. זה שתקוע בפיפטיז הגיב:

    אני מצביע ליכוד ליברלי.

  21. איש קטן וחתולים בו מעט הגיב:

    הדיון פה מתעלם מנקודה מאוד חשובה ולדעתי בסיסית: פייגלין, בכל זאת, הרבה יותר קרוב לעולמם הרעיוני של אנשי הזרם המרכזי של הליכוד, מאשר הללו שהחליטו לנהוג "כמוהו", ולהצטרף לליכוד משמאל. לכן האפקט של ההצטרפות שלהם יהיה קטן יותר משלו (יהיה קשה למשוך ליכודניקים אותנטיים לזרועות מחנה השמאל הליכודניקי הזה) ואילו המחיר שלה, ההתפשרות על אופן ההתנהלות הפוליטית – יהיה גדול יותר, שכן השמאל יהמר במטבע שהוא נכסו הגדול ביותר – דבקותו המוסרית.

טראקבקים/פינגבקים

  1. פוסט אורח: צאו מהמרפסת, המדינה קורסת | החברים של ג'ורג'