החברים של ג'ורג'

לקראת מלחמת אזרחים: בתי קברות חוללו ביפו

בריונים שיהדותם גאוותם פרעו אמש – על פי העדויות, ככל הנראה כשלשת רבעי שעה לפני כניסת החג – בשני בתי קברות ביפו: בית קברות מוסלמי ובית קברות נוצרי אורתודוקסי סמוך. בין השאר, חוללו מצבות ונכתב עליהן "תג מחיר" ו"מוות לערבים".לא מצאתי על כך כל דיווח בתקשורת הישראלית, מה שסביר בהתחשב בכך שאנחנו באמצע יום הכיפורים, אך ח"כ אחמד טיבי מאשר את הפרטים, ותמונות אפשר לראות כאן. מלשכת טיבי נמסר עוד כי "מדובר בגל גואה של מעשי טרור ע׳י קיצונים יהודים הפועלים כמעט באין מפריע בשטחים הכבושים, ולאחרונה עברו לתוך הקו הירוק כדי לפגוע במקומות קדושים למוסלמים ונוצרים במטרה להצית מלחמת דת. האחריות כולה מוטלת על הממשלה וזרועותיה." משמרת מחאה תיערך הערב ביפו; פרטים כאן.

ודאי יהיה מי שיצקצק ויאמר שמדובר במעשה נתעב במיוחד ערב יום הכיפורים. אני אשאיר את זה למי שעדיין חושב שיש ערך למוסר היהודי. מבחינתי, חילול בית קברות חמור באותה מידה בכל יום.

צריך לשים לב: שורת הפיגועים שבוצעו על ידי יהודים לאחרונה מגיעה על רקע של שקט בטחוני חסר תקדים, והעובדה שהם גולשים לתוך הקו הירוק איננה מקרית. האנשים האלה, אחרי הכל, הם חניכיו של ברוך גולדשטיין – אם אפשר היה להאמין שיש אופק רחב יותר, אפשר היה לומר שהם גם חניכיו של זרקאווי – והם מעוניינים להפר את השקט הזה. הם רוצים דם, אש ותמרות עשן. כשיהיו כאלה, הם יוכלו להתרווח אחורה ולומר "אמרנו לכם." נקודה ששווה להתעכב עליה היא חילול בית הקברות הנוצרי: עוד הוכחה ששנאת המין האנושי של היהדות האורתודוקסית מעולם לא נבעה מהסכסוך הנוכחי עם הפלסטינים, עוד חוליה בשרשרת של תקיפת מבני דת נוצריים שכמעט איננה זוכה לאזכור.

מותר גם לתהות אם "עליית המדרגה" הזו – כמה מדרגות עוד נותרו עד לשערי גיהנום? – היא לא תגובה, בין השאר, גם על מעצרו של חשוד בהצתת המסגד בצפון. ארגוני טרור תמיד נטו להגיב גם על פגיעה בחבריהם, וכל ההגיון של גל הפוגרומים היהודי הוא הענשה של פלסטינים על מעשי כוחות הבטחון.

האשמה, כפי שציין טיבי היטב, היא ממשלת ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו טוב בגינוי הפוגרומים האלה מן השפה ולחוץ, אבל אין לו שום בעיה באותה נשימה לשבת על אותה הבמה עם דב ליאור. רב העיר של צפת, שמואל אליהו, ממשיך למשוך את משכורתו למרות שחתם על כרוזים הקוראים לאי השכרת דירות לפלסטינים ישראלים – בתחומי ישראל ובניגוד לחוק, יש לציין – וזאת לאחר שעשה את אותו הדבר עצמו לפני כחמש שנים. מדובר באותו אליהו שסירב לגנות את פוגרומי תג מחיר. הוא עדיין בתפקידו. הרב הראשי שלמה עמאר – ההוא מהחטיפה והתקיפה, לא ההוא מקבלת טובות ההנאה והחשד במעשים מגונים – אמר השבוע שיכול להיות שהצתת המסגד בטובא זנגריה עשויה היתה להיות עלילת דם. קל לשער מה היה קורה אם איזה בישוף פולני היה אומר שהוא מתנגד להצתת בתי כנסת, אבל בהחלט יתכן שמדובר בעלילת דם על פולנים טובים. עמאר ממשיך בתפקידו כאילו כלום, אפילו לא היתה סערה ציבורית. בקיצור, ממשלת ישראל נראית, במאבקה בטרור היהודי, כמו ממשלת סעודיה בתחילת העשור הקודם במאבקה בטרור הסלפיסטי: היא המממנת העיקרית של הטרוריסטים והם מתקיימים משום שכוחות הבטחון שלה מקיימים אותם.

הפוגרומצ'יקים בגדה הצליחו להפוך לבדיחה גרועה את מחויבותו החוקית של צה"ל, ככובש הריבון, להגן על התושבים מפניהם. עכשיו הם מנסים להבהיר לאזרחים הפלסטינים של ישראל שגם עליהם המשטר הציוני לא מסוגל להגן – והללו יודעים היטב שאין לא יכול, יש בעיקר לא רוצה.

זאת צריך לזכור: הפוגרומצ'יקים, כמו יגאל עמיר וכמו כמעט כל הטרוריסטים היהודים, הם שלוחי ציבור. הם פועלים מתוך קהילות מתוך ידיעה שאיש לא יסגיר אותם. רוב המתנחלים וחובשי הכיפות, כמובן, לא יעזו לעשות מעשים כאלה בעצמם. הם יסתפקו בתמיכה שקטה מרחוק. אחרי הכל, כשהציבור הזה רוצה להוקיע מישהו, הוא יודע איך לעשות את זה – תשאלו את יואל בן נון מה עבר עליו כשהעז לחשוף את הרבנים שעמדו מאחורי פסק ההלכה לרצח רבין, והעז לדבר על ההסתה שרווחה אז בישיבות. אם המתנחלים היו באמת מוקיעים את הפוגרומצ'יקים, ולא רק כמס שפתיים, דב ליאור ושמואל אליהו היו מוצאים את עצמם תחת נידוי. אלא שבקרב אחינו בני עדות העוזי והדובון, אם אתה מחלל שבת בפומבי אתה צפוי לנידוי, אבל הצתת מסגד זה בקטנה. על הקו קלוקס קלאן אחרי מלחמת האזרחים נאמר שהוא היה הזרוע הצבאית של המפלגה הדמוקרטית; הפוגרומצ'יקים הם הזרוע הצבאית של מועצת יש"ע. והם עושים כמיטב יכולתם כדי להוכיח שיש"ע זה כאן.

יש מה לעשות. אפשר להתחיל בסגירת הישיבה ביצהר והוצאת צווי הרחקה לכל המורים והתלמידים שלה. אפשר להודיע שעל כל פוגרום תג מחיר, תסגר ישיבת הסדר. אפשר לפטר את שמואל אליהו ואת כל הרבנים שחתמו על קריאה למניעת השכרת דירות ללא יהודים. אפשר, בקצרה, להעמיד חומת ברזל בפני האחים היהודים, ולהודיע להם שעל תג מחיר, יהיה תג מחיר כואב הרבה יותר.

אלא שזה דורש רצון פוליטי נחוש ויכולת קבלת החלטות היסטוריות. אי אפשר לצפות שממשלת בנימין נתניהו, שרובה המכריע ממילא תומך בפוגרומצ'יקים, תהיה מסוגלת לכך. כמו הפוגרומצ'יקים המקוריים, אלה של ימי משטרת הצאר, נוער הזוועות יודע שהממשלה מאחוריו וששום דבר לא יקרה לו. וזה לא הולך להשתנות.

אז בפעם הבאה שערביי ישראל יפנו למוסדות הבינלאומיים בדרישה להגנה, משום שממשלת ישראל איננה עושה זאת, אל תאשימו אותם. במעשיה, או ליתר דיוק במחדליה, ממשלת נתניהו מוותרת על חלק מריבונותה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

50 תגובות על ”לקראת מלחמת אזרחים: בתי קברות חוללו ביפו“

  1. Alex הגיב:

    יוסי
    האם אתה ממליץ על ענישה קולקטיבית???
    סגירת ישיבת יצהר וזה עוד רק בשלב שאחד מתלמידיה עדיין רק בגדר חשוד?

    נסחפת!

    פשוט יש לקבל החלטה ממשלתית שמגייסים משאבים מקסימלים על מנת להילחם בתופעה הבזוייה ע"י המשטרה והשב"כ.

    • ygurvitz הגיב:

      זכותך להיות מנותקת מהמציאןת, אבל למה את מתעקשת להפגין את זה כל פעם חחדש? זה לא משהו שיש להתגאות בו.

      • א.ב. הגיב:

        כן, אבל להציע שעל כל תג מחיר תיסגר ישיבה- זו ענישה קולקטיבית שלא לדבר על חוק משפט וכל זה…

      • ALEX הגיב:

        יוסי
        יותר מאשמח לדעת מימך מדוע אני מנותקת מהמציאות.

        אשמח לדעת מדוע סגירת ישיבה גם אם הוכח שנשמעו בה דברי הסתה הינה מעשה קביל וחוקי? מה גם שלא זכור לי שסגרו אי פעם מסגד בישראל על הסתה לטרור.

        בכל אופן הבנתי שלאחרונה העבירו את ריכוז חקירות "הטרור היהודי" ליחידת היחבא"ל שזו סוג של יחידת עלית משטרתית…זה מעיד על רצינות ונקוה לתוצאות!

        הארץ נרעשת ונרגשת ובצדק,התרגלנו למאות מקרים של כלב נושך אדם ופתאום מסתבר שגם אדם מסוגל לנשוך את הכלב…

        • רוזנברג הגיב:

          כי את חשובת שיש שם שיבה, ובמקרה נאמרים בה או נעשים בה מעשים פסולים. המציאות היא שזהו מרכז הסתה למעשים פסולים, במקרה נקרא "ישיבה". דה.

    • נירה הגיב:

      אלכס, הפונדמנטליסטים היהודים משתמשים במוסדות הדת שלהם למטרת הסתה לאלימות ושטיפת מוח לא פחות מהפונדמנטליסטים המוסלמים. אלה ואלה הם חממות לגידול טרוריסטים וצריכים להסגר, או לכל הפחות לא לקבל שקל מכספי הציבור.

      • פטריוט הגיב:

        נכון. אבל לא קשור להעמדת סגירת ישיבה מול כל פוגרום

      • עמית הגיב:

        ומי סוגר מדרסה אחרי כל פיגוע?

        • נירה הגיב:

          אתקן את עצמי: לא צריך לממן שום מוסד דתי מכספי ציבור באופן כללי. בלי קשר לפיגועים.
          לסגור – אני לא בטוחה. אני לא מאמינה שסתימת פיות היא פתרון להסתה. לדעתי הפסקה של תקציבים ואכיפה של ליב"ה לכל תלמיד יהפכו את המדרסות והישיבות למיניהן (וממילא את הטרוריסטים שיוצאים מהם) לתופעה זניחה.

          • Alex הגיב:

            +1
            ובנוסף רבנים גזענים(כמו הרב של צפת) שהינם עובדי מדינה מפטרת כפוף לשימוע בלבד.
            זכות חופש הדיבור אינה עומדת לזכולם במקרה זה!

          • עמית הגיב:

            חותם על כל מילה, רק בואי נשכנע את גורביץ בזה.

    • רני הגיב:

      שלום
      לא צריך ענישה קולקטיבית. צריך לשמור על החוק ולבדוק את שמירתו. פושעים רגילים לפשוע ובכל הארצות שומרות חוק כשיש קבוצה שחושבת שהיא מעל החוק ומסכנת במעשיה את כלל הציבור ושלומו נציגי החוק מקפידים עמם יותר. מאחורי המשחקים
      של החרדים בירושלים ההפגנות, הפרדת נשים, התחסדויות למיניהן, הצגות שמירת מצווה זו ואחרת קיימת מערכת אדירה של הון שחור ופשעים אחרים כזיהום סביבה, אי תשלום מיסים, סחיטה, הונאה, הלבנת כספים וכ"ו. חילול קדשי לא יהודיים זה אינדיקציה לאוכלוסיה פורעת חוק, כל חוק. הגיע הזמן שגם כל היחידים באוכלוסיה זו ימלאו את החוקים כולם והחוטאים יענשו לאחר פעילות חוקית מסודרת.

    • יניב הגיב:

      באופן סטיגמטי ונמהר הכרזת כי דתיים קנאיים הם אלו האחראים. אך עד מהרבה מתבררת התמונה כי הם אלו נערים אוהדי כדורגל חסרי אחריות. אך כמה קל להאשים את הדת… עצוב מאוד… ורדוד מאוד… כרגיל יוסי!

  2. סאם הגיב:

    מיותר לציין כי כתיבתך מדהימה, אך חשוב לציין כי צורת חשיבתך מדהימה כפליים.

    צדקת בכל מילה, אך חוששני כי ערבי ישראל לא יפנו למוסדות הבינלאומיים עוד הרבה פעמים. אלא יתחילו להזיז דברים בעצמם, ואז, כמו שציינת, יגידו עלינו "אמרנו לכם- הם אלימים".

    • איציק הגיב:

      נקווה שתתבדה. הדבר החכם ביותר מבחינתם היה לתת חממשלת ישראל אולטימטום שקט שחבוי בו איום לבקש הגנה מגורמים חיצוניים. להתחיל בפניה ישירה עם פרסום בניו יורק טיימס, לנשיא אובמה להתערב ולהגם על מוסדות הדת ובתי הקברות המוסלמיים והנוצריים (דגש על הנוצריים).

      • א.ה. הגיב:

        פניה לנשיא אובמה… וואו… אין ספק שבנימין נתניהו משקשק במגפיו.

        • מני זהבי הגיב:

          הנשיא אובמה אולי אינו הכתובת המתאימה, אבל האפיפיור, למשל, כן — לפחות ככל שמדובר בפגיעה באתרי קודש נוצריים.
          הממסד הישראלי יגלה מהר מאוד שעם הכנסייה הקתולית לא כדאי להסתבך, ושאין בה לובי יהודי שיוכל לעזור.

          • אלכס ז. הגיב:

            מדובר בבית קברות אורתודוקסי, ככה שלא נראה לי שהם יפנו אי פעם לאפיפיור (כן, למרות ההתקרבות של הזרמים). הם כן יכולים לפנות לרוסיה למרבה ההפתעה, כי היא רואה בעצמה כמגינה על האורתודוקסים.
            יהיה מעניין לראות איך ליברמן יגיב אז.

  3. עדו הגיב:

    נוער הזוועות…
    מצחיק ומדוייק

  4. שונרא הגיב:

    זו לא רק "הענשת פלסטינים על מעשי כוחות הביטחון" – זה ניסיון לתקוע טריז בין יהודים ולא-יהודים.

    המסר של הצתת מקום הקדוש למוסלמים או לנוצרים הוא: "תהיו יהודים ותשתקו – ואז שום דבר לא יקרה לכם." זה הוא מסר שטני בתבונתו: רוב האנשים ישתקו, כי הם לא רוצים שישרפו להם את העצים, המכוניות, ובתי הקברות.

    השלב הראשוני של הדרת הלא-יהודי מכלל החברה (שלא לומר, מכלל אנושיות) כבר בוצע, ככל הנראה. לאחר הדרה כזו, לא יישאר מי שיגן על השכן הערבי שלו, על המורה הערבי או על הרופא הערבי – כי ברוב ישראל פשוט כבר אין כאלה.

    ומשום כך יהיה קל לצקצק ולהעביר הלאה.

    מלחמת אזרחים, שמטרתה צריבת התודעה של היהודים אזרחי ישראל.

    יש מצב שכבר הפסדתם.

    • שי ל הגיב:

      אכן דיווחים.
      גם פה
      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4132605,00.html
      אבל שים לב לתזמון שלהם, כמעט 24 שעות אחרי בקישור שנתת, ורק בצאת יום כיפור בויינט, למעשה בדיוק בסוף יום כיפור מה שמראה שהם לא העלו ידיעות קודם בכוונה, לאו דווקא את זאת ידיעות בכלל.

      אם היה קורה משהו הפוך אני תוהה מתי היו מדווחים

  5. א.ה. הגיב:

    " ודאי יהיה מי שיצקצק ויאמר שמדובר במעשה נתעב במיוחד ערב יום הכיפורים. אני אשאיר את זה למי שעדיין חושב שיש ערך למוסר היהודי. מבחינתי, חילול בית קברות חמור באותה מידה בכל יום. "

    גם מבחינתי מעשה כזה חמור באותה המידה בכל יום. ועדיין המועד משמעותי.

    למה? כי כנראה שליום כיפור יש משמעות בשביל מי שעשו את הפעולה הזאת. והעובדה שכך הם בחרו להעביר אותו מעוררת צקצוק (לכל הפחות).

  6. אריאל הגיב:

    כדאי להוסיף שבתי הקברות שחוללו צמודים למרכז פרס לשלום ביפו. אם כבר סמליות אז עד הסוף.

    • זוהמה הגיב:

      כדאי להוסיף שמרכז פרס לשלום בירושלים מחלל בעצמו בית קברות מוסלמי.
      בקטע סמלי, כן?

  7. האישה מהרחוב הגיב:

    להגיד שאהבתי? זה יהיה נורא/ השפה שלנו כל כך חמקמקה/ פעם "תג מחיר" ו"נוער הזוועות"/ ומחר נראה את זה בעיתונים/ בלי מירכאות//

  8. עמית הגיב:

    אממ, האירוע הוא הכותרת הראשית בכל כלי התקשורת, ועם זה נפתחה מהדורת שבת של ערוץ 2 לאחר יום כיפור. ישיבת ממשלה מיוחדת תתכנס כדי לדון בנושא (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4132666,00.html). גינויים חזקים מהנשיא ומראש הממשלה. השב"כ עצר את מצית המסגד והוארך מעצרו על ידי בית המשפט.

    אז נכון, לא סוגרים מוסדות לימוד דת באופן אקראי. אבל פחות או יותר עושים מה שמצופה מכל מדינה מתוקנת לעשות.

  9. נאב הגיב:

    כרגיל. העובדות נכונות אבל זו התממות או טפשות: חילול קברים זו נורמה מקובלת מאוד בישראל, והסיטורית זו אפילו מסורת. לך להר הזיתים ותעשה סיבוב, או לך חמש מאות מטר לבית הקרבות הסמבוסי ותספור כמה מצבות נשארו שם ולא הושלכו לגיא בן הינום. על בית כנסת מלא במתפללים של יום כיפור הושלך היום בקבוק תבערה. אין שום דיווח או רושם מהמקרים האלה, משום שאלימות מתרחשת כל הזמן מצד אחד לצד השני. רוצה להפסיק את האלימות? להתרפס להתנצל לפצות וללקק זו שיטה שהוכיחה את עצמה בתור השיטה הגרועה ביותר נגד ערביי המקום הזה. תמשיך ככה, ותהיה לך מלחמת אזרחים נחמדה מאוד, שבה אפילו ההבדל הדק בין יהודי כמוך ובין יהודי מתנחל מיצהר – שכרגע נראה לך הבדל תהומי – לא יתקים יותר. הפיגועים בישראל והקסאמים מעולם לא הבחינו בין מוסרי ללא מוסרי, מתנחל או שמאלני, קו ירוק או לא. תמשיך להתרפס, יגיע גם אליך. פיתרון אחר? זו כבר שאלה אחרת. אבל בנתיים עזוב את הדרך הכי מטופשת שנוסתה בישראל. בהצלחה, נאיבי.

    • עדו הגיב:

      כרגיל כמה עובדות נכונות מעורבבות בתוך תערובת דביקה של צביעות ו/או היתממות ו/או טיפשות.
      א. נכון, גם בצד השני יש מנוולים שמחללים קברים ועושים פרובוקציות, אף אחד לא טען אחרת. השאלה היא (בהנחה שזו לא פרובוקציה ערבית) גרם ליהודים דווקא כששקט יחסית לעשות את מה שעשו?
      ב. להתרפס, להתנצל , לפצות וללקק זה מה שאתה אולי חושב שכתוב פה, אני אישית לא קראתי שום דבר כזה. מה שקראתי הוא ההיפך הגמור – להיכנס בכל הכוח (וחלק מהמגיבים כאן טוענים שהוא מגזים לגמרי) בציבור שמוציא מתוכו את הפירומנים האלו שמציתים פה שריפות. את זה אף אחד עוד לא ניסה פה – להיפך, כל הזמן מנסים 'להתרפס, להתנצל , לפצות וללקק' את הציבור הזה ואתה צודק – זה באמת לא עובד.
      ג. " והקסאמים מעולם לא הבחינו בין מוסרי ללא מוסרי, מתנחל או שמאלני, קו ירוק או לא." בראבו, אנחנו בשמאל מנסים להגיד לכם את זה כבר שנים. אז אם אין לי חסינות מפיגועים ולא מקסאמים אז אולי אפשר להסכים שאני לא מנסה להציל את נפשי על חשבון אנשי הימין אלא למצוא דרך שתציל כמה שיותר יהודים? כמובן שאם נקבל את הדעה הזאת יש לנו בעיה, אם הדרך של השמאל נכונה בטעות אז מי שגורם פה למותם של יהודים זה לא השמאל והמסקנות כאן פשוט קשות מדי לעיכול.

  10. גלעד ב. הגיב:

    אממ, טיבי אומר ש"האחריות כולה מוטלת על הממשלה וזרועותיה", ואתה אומר שטיבי צודק.

    בזה שניכם חוטאים בדיוק באותו חטא הכללתי שבדרך כלל מופנה נגד פלסטינים – פטור מאחריות אישית, משל הם העקרב שאין לו ברירה אלא להתנהג כפי טבעו.

    האחריות למעשי אלימות ו-וונדליזם היא בראש ובראשונה וקודם כל על מבצע המעשה, אחר כך על שולחיו ותומכיו בגלוי ובסתר, ולבסוף על מי שיכול היה למנוע ובמחדל לא מנע.

    קודם העושה, אחר כך המסייע, ולבסוף הרשלן, ולא ראשית ובלבדית הרשלן כעמדתך ועמדתו של ה"ה טיבי.

    עמדה כזו צפויה מצד טיבי שישתמש בכל מה שיוכל כדי לנגח את הממשלה, אבל ממך אני מצפה ליותר.

    (כמובן אגב שעם המסקנה שאסור לממן שירותי דת ומוסדות שמסרבים לאפשר לתלמידהם להפוך לאזרחים מועילים, קרי ללמדם אנגלית ושאר לימודי ליבה, אני מסכים וזו עמדתי מימים ימימה. הבעיה שלנו היא שאנו מיישמים את עקרון הone man one vote, שמשום מה, לא בציניות, נתפס כעקרון טוב וצודק, בעוד בעיני הוא סתם עקרון המעודד ילודה וטפילות).

    • עדו הגיב:

      גלעד ב.
      בכל מקום נהוג להטיל את האחריות העיקרית על המנהיגות. בשביל זה ה'מנהיגות', זאת שמתווה את הדרך וזאת שמעבירה מסרים לאלו שכפופים לה.
      מנחם בגין היה במובנים מסויימים דמוקרט יותר מאשר ראשי הממשלה של המערך שהיו לפניו (ואחריו) אבל הוא היה סכסכן לא קטן שאהב לשחק באש וממש השתומם כשהאשימו אותו באחריות לטבח סברא ושתילא או למותו של אמיל גרינצוויג.
      גם ההפגנות של נתניהו עם ארון מתים, חבל תלייה וקריאות נאצה נגד שמאלנים שילהבו את האווירה לא מעט אבל כמובן שיגאל עמיר לא הסתכל על נתניהו לפני שהלך לרצוח את רבין – היו לו המנהיגים שלו.
      בכל אופן זה דווקא מוסבר פה בפוסט מאד בבירור, אם נתניהו חולק את אותה במה עם הרב ליאור ואם הרב עמאר מזדרז לדבר על 'עלילת דם' אז יש פה מסר לאלו שמתחתיהם. נכון, מדובר במנוולים והם אחראים למעשיהם (באותה מידה, גם אלו שזרקו בקבוק תבערה על בית כנסת בתגובה אחראים) אבל מהם אני לא דורש מה שאני דורש ממנהיגים שחיים מכספי המיסים שלי. אם המשטרה תתפוס אחד מהונדלים – ערבי או יהודי – היא תוכל להביא אותו למשפט. אף אחד עדיין לא הביא למשפט מישהו שהסביר באילו נסיבות מותר לרצוח תינוקות של גויים.

    • אור שחר הגיב:

      הממפ. אז מה שאתה רוצה להגיד, הוא שמלחמת העולם השנייה היא בכלל אשמתו של גברילו פרינציפ, רוצחו של פרנץ פרדיננד, ולא של אינספור אינטרסים אימפריאליים. או, למשל, הפוגרמים ברוסיה התרחשו רק בשל התפרצות ספונטנית עממית, וחו"ח הצאר הטוב לא קשור אליהן. או, למשל, שהאחריות לפיגועי הטרור הם קודם כל על בני ה16 שנשלחים להתאבד, ורק לבסוף ל"חכמי הדת" והמנהיגים הצבאיים.

      הפוך, גוטה, הפוך. מבצע המעשה הוא בדרך כלל רק זה אשר מופעל: מנוצל על ידי בורותו, גילו, חוסר בטחונו, תמימותו. אני מוכן להתערב אתך שמרססי תג המחיר הם חבורה של ילדים טיפשים.

      השאלה היא מה גורם לאותם ילדים טיפשים ללכת ולרסס כתובות גזעניות או להשחית מסגדים, במקום, נניח, לזרוק נפצים בחצר של השכן. ואז אתה רואה את כל התמונה: "הפלג הקיצוני" של מועצת יש"ע, נוער הגבעות, אנשי דב ליאור ושות', שהוא למעשה הזרוע הצבאית אשר קל "לגנות" מן השפה ולחוץ ולהסכים עם המעשה בשתיקה.

      ה"הסכמה בשתיקה" היא מטעם מועצת יש"ע ומטעם השלטון. נתניהו, דמגוג מסוכן ואיש נטול עקרונות או מוסר כלשהו, תומך באלימות העממית ומעודד אותה, כפי שעודד אותה לפני רצח רבין. האמן לי שכאשר הוא רוצה להפעיל את כוחו כנגד תופעה, קל לו מאוד לעשות זאת, דרך ארגוני הקש שלו ישראל שלי, ישראל היום ואם תרצו. כמו נגד המחאה החברתית או בפרוייקט השטנה וההסתה נגד הקרן החדשה.

      במקרה זה, הוא קורץ בעין אחת ומגנה בעין השנייה. נו, נו, נו, ילדים, למה להוציא את הכביסה המלוכלכת לפני כולם?

      מעניין אותי לראות אם הוא אומר משהו על הפוגרום בענתות. אפעס, שם הוא נשאר שקט, שכן אז הוא צריך להתעסק עם בסיס התמיכה הרציני שלו.

      • גלעד ב. הגיב:

        לא, מה שאתה טוען זה שהאינטרסים האימפריאליים הם האחראים להרצחו של פרנץ פ., בעוד אני אומר שכדאי לתת משקל נאה לאחריות של הבחור עם האקדח חלק הקדח.

        כשאתה מסתכל על דברים גדולים, כמו מלחמה, אז האחראי הוא גוף גדול, כמו ממשלה. אם נסתכל על דברים בינוניים כמו מתקפת טרור מתואמת (נאמר על שני מגדלים ומבנה מחומש אחד), אז האחריות אצל הגוף הבינוני שארגן ותיאם יותר מאשר אצל המוציא לפועל.

        בכל מקרה, להאשים את הממשל האמריקני שלא מנע, או את הCIA או הNSA או הFBI או הNBA שלא התריעו (ובNBA יכלו לראות את זה מגיע לפני כולם – כי הם הכי גבוהים), ושבאשמתם קרו הפיגועים רק בגלל שהם תומכים בסעודיה, זה בערך המקבילה למקרה כאן.

  11. גיל ב' הגיב:

    שמעתי ברדיו שכעת כיוון החקירה של המשטרה הוא לא לאומני אלא נערים אוהדי קבוצת כדורגל (שלא צויינה). מישהו יודע משהו?