החברים של ג'ורג'

משמרות הצניעות של הציונות

ארגון להב"ה ("למניעת התבוללות בארץ הקודש") פרץ לכותרות בחודשים האחרונים, הרבה בזכותה של ח"כ ציפי חוטובלי (מנהיגות יהודית). הוא עוסק בנסיונות קדחתניים למנוע אפשרות של "נישואי תערובת", ולמנוע מבנות ישראל הזכות לטמא את עצמן במגע עם לא יהודים. הארגון גם ממהר להביע תמיכה במעשי לינץ' בלא יהודים, גם כאשר אין להם שום קשר לנושא. בסוף השבוע חשפו אורי בלאו ושי גרינברג כי להב"ה, שהיא ארגון כהניסטי מובהק ומוצהר, מקבלת מימון עקיף ממדינת ישראל – הם ממומנים על ידי עמותת "חמלה", שבתורה מקבלת כספים ממשרד הרווחה.

במקורה, "חמלה" אכן היתה עמותת רווחה, אבל החל מ-2002 היא הוסיפה למטרותיה שני סעיפים נוספים: "סיוע לנערות מבתים הרוסים הנתונות בסכנת שמד (כלומר התבוללות; א"ב וש"ג) והידרדרות לפשע, על ידי שיקומן בדירה וטיפול סוציולוגי ונפשי והשתלבותן בחברה היהודית", כמו גם "עזרה לאנשי הגבעות ביש"ע". בכירי "חמלה" הם אנשי כהנא, שאחד מהם ריצה עונש חמור יחסית – שישה חודשי מאסר – בשל חלקו בפיגוע ירי לעבר אוטובוס פלסטיני שבו נפצעו שישה. אחרים מחברי ההנהלה נעצרו במעצר מנהלי, צעד נדיר יחסית כלפי יהודים. מנהלת המעון לנשים של "חמלה", רחל ברנס, היא אחת החותמות על מכתב הרבניות. להב"ה מפעילה גם "מלשינון", שבאמצעותו אפשר לדווח על אנשים המעוניינים להשכיר דירות ללא יהודים, כמו גם מחלקת "תעודות כשרות" לעסקים שאינם מעסיקים לא יהודים. כל זה, מעבר להסתה הקבועה, שהורגלנו בה, לפגיעה בלא יהודים שמתרועעים עם יהודיות. מדינת ישראל, באמצעות משרד הרווחה, מממנת כמחצית מתקציבה של "חמלה", ומעבירה לה כ-600 עד 700 אלף שקלים מדי שנה.

כאן המקום לעמוד שוב על הגזענות שאיננה ניתנת להסתרה של פעולות כאלו: הלכתית, היהדות עוברת מאם לילדיה. ילדיהם של יהודיה שממירה את דתה, או סתם קושרת את גורלה בגורלו של מי שאינו יהודי, נותרים יהודים. לכל היותר הם תינוקות שנשבו. מצד שני, גבר יהודי שבוחר כזוגתו לא יהודיה מוציא את צאצאיו לצמיתות מהדת היהודית. איכשהו, זה לא הגבר שהולך לאיבוד דרך מרפסת שנמצא במוקד הקמפיינים; זו הנערה זהובת השיער, שחשופה לשיקויים של מכשפות פלסטיניות, כלומר סימן ההיכר של כל קמפיין גזעני, שמשלב היטב שנאת זרים עם מיזוגניה.

להב"ה איננה הארגון היחיד העוסק בנושא. קודם לה הארגון החרדי יד לאחים, שעוסק גם בפעילויות "נגד המיסיון". גם יד לאחים זוכה לסיוע מצד הרשויות: עיריית אשקלון מעמידה מבנה לרשותו, והארגון מקבל סיוע שיטתי מעובדי משרד הפנים – וגם מסייע לו למסד את ההגמוניה היהודית באמצעות מעקב ומאגרי מידע שאין עליהם ערעור. שלא במקרה, שר הפנים הוא אלי ישי, איש ש"ס.

חוטובלי נימקה את תמיכתה באנשי כהנא בכך ש"יש תפיסה של הציונות שאומרת שיהודים צריכים להנשא ליהודים", ובזה היא ודאי צודקת. האויבים הגדולים של הציונות לא היו האנטישמים – הם היו לעיתים בעלי ברית נלהבים, שכן מטרותיהם ומטרותיה של הציונות חפפו במידה ניכרת; שני הצדדים חשבו שלא צריכים להיות יהודים באירופה – אלא המתבוללים והבונדיסטים. הראשונים כפרו בתפיסת הגורל היהודי, והאחרונים התנערו מתפיסת ה"עם לבדד ישכון שלה", ובחרו לקשור את גורלם בזה של העמים האחרים ביורה הרותחת של מזרח אירופה. להוציא חריגים בולטים כמו ז'בוטינסקי, שכתב בעד התבוללות הפוכה – קליטתם של ערבים מתבוללים – הציונים היו עוינים כנגד יהודים שהחליטו לבחור בן עם אחר כבן זוג בדיוק כמו היהודים הרבניים. אידיאית, אפשר לטעון, הציונות יכלה להתקיים מבלי להיות גזענית. פרקטית, קשה להעלות על הדעת צורה של הציונות – הלאומנות של היהודים – שיכלה להיות שוויונית. גם הציונים שיצאו כנגד האיוולת והעוולות שבהלכה היהודית נבלמו בפני הפחד הקמאי שבחילול הדם.

עכשיו אנחנו למדים שמתחת לפני השטח, מדינת ישראל משתפת פעולה עם קיצוני הגזענים, כדי לנצל אותם לצרכי המאבק בזכותם של יהודים להפסיק להיות יהודים. משרד החינוך, מן הראוי להזכיר, כבר הודיע שגם הוא יירתם למאבק על ידי "הגברת הזהות היהודית", שמתבטאת בינתיים בחיסול לימודי האזרחות שאין כמוהם מסוכנים לזהות היהודית, ו"חינוך לחיי משפחה". אבל יש דברים שמשרד החינוך, אפילו משרד החינוך שאוסר על תלמידיו לקרוא את הצהרת זכויות האדם משום שהיא מכירה בזכות להמיר דת, לא יכול לעשות רשמית. הוא יחטוף מבג"צ. יהיה זעם בינלאומי. זו תהיה מכה למלחמת ה-Hasbara. בשביל זה יש ארגונים כמו להב"ה ויד לאחים, משמרות הצניעות הבלתי רשמיות של המדינה הציונית, שפועלות במקום שבו הטאבו החברתי כנגד נישואי תערובת – שחזק משמעותית יותר מהטאבו נגד "חילול הדם הגרמני" בחברה הגרמנית קודם לעליית הנאצים, למשל – לא מספיק.

הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, כן?

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלה תרומה גדולה בקרן הטבק והאלכוהול. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

58 תגובות על ”משמרות הצניעות של הציונות“

  1. shai the grapes הגיב:

    מדיניות צללים של ממשלת צצלים?
    או סתם שחיטות וגזענות לא מאורגנת?

  2. משנה לשנה התעמולה האנטי יהודית שלכם משתכללת הגיב:

    גבלס היה גאה בכם.
    התלמידים עולים על רבם.

    • עדו הגיב:

      וג'ורג' שבכותרת קורא אותך ונאנח.

    • yankel הגיב:

      נהפוך הוא.

      אתה ושותפיך טורחים לספק לו וליורשיו את הצידוק האולטימטיווי: "אמת דיברתי!"

    • שמואל הגיב:

      אם גבלס היה חי, הוא מזמן היה ממהר להאשים את כל מי שמבקר אותו בהסטה נאצית.

  3. עמית הגיב:

    לפי הכתבה, משרד הפנים העביר תקציב לארגון צדקה דתי שדואג ליתומים וכו'. התמיכה הזו בארגוני צדקה דתיים היא לא ממש לטעמי, אבל כשאלי ישי שר הפנים – ניחא. ארגון הצדקה הדתי בשלב מסוים הוסיף למטרותיו עוד מטרה דתית – "עזרה לנשים במצוקה בעקבות התבוללות", ומתברר שזה לא גרם למשרד הפנים להפסיק את המימון. אין ספק, פשע חמור. מפה לקונספירציה הציונית שנכנסת אליה – far-fetched.

    כמו כן אתה דיי מתבלבל בין כל מיני מושגים..לאומיות..לאומנות..דתיות.. וכו'. הציונות היא לא דת, ולכן לא ממש מעניין אותה מה כל אחד מהפרטים היהודים עושים. אכפת לה שכעם הם לא יתבוללו, ושכעם הם לא יהיו בגלות, לכן היא הייתה נגד כל מיני ארגונים כמו בונדס וכו'. מזה להשליך שהיא חושבת שאף יהודי לא צריך להתבולל או שאף יהודי לא צריך לחיות בגולה – אין בזה ממש.

    • נירה הגיב:

      גזענות עם הצדקה דתית היא באיזו שהיא צורה יותר לגיטימית מסתם גזענות? אם ארגון צדקה גרמני היה מוסיף לעצמו כמטרה "סיוע לנערות מבתים הרוסים הנתונות בסכנת זיהום הגזע הארי והידרדרות לפשע, על ידי שיקומן בדירה וטיפול סוציולוגי ונפשי והשתלבותן בחברה הגרמנית", לא היית מוצא טעם לפגם בהמשך מימון הארגון הזה מכספי משלם המיסים הגרמני?
      ועד כמה שידוע לי, עם מורכב מפרטים. להגיד שאתה לא רוצה שעם יתבולל אבל לא אכפת לך אם כל אחד מהפרטים המרכיבים את העם הזה יתבולל – זה דבר והיפוכו. מה אתה מציע, להכנס רק לתחתונים של חלק מהפרטים המרכיבים את העם?

      • עמית הגיב:

        כשכתבתי שמדובר בפשע חמור לא כתבתי בציניות, כלומר, כתבתי בציניות, אבל הציניות לא מופנת כלפי ההאשמת הארגון בגזענות. אין ספק שהארגון גזעני, ואין ספק שמשרד הפנים צריך להפסיק לממן אותו. הציניות שלי היא כלפי הטענה שמדיניות הארגון זו מדיניות של משרד הפנים\מדינת ישראל\הציונות. משרד הפנים החל במימון ארגון צדקה דתי שעוסק במטרות ראויות, הארגון הפסיק להיות תמים, אך המימון המשיך. האם המימון המשיך בגלל מדיניות סדורה, או סתם כי הבירוקרטיה לא עקבה אחרי פעילות הארגון שהיא מממנת? בהתחשב בכך שנוצר ארגון-קש שהרגיש את הצורך להסתיר את מטרותיו בהתחלה, ושגם עכשיו נציגי הארגונים מרגישים את הצורך להכחיש את הפעילות הזו, כנראה שהאפשרות השנייה היא הנכונה.

        אני לא רואה סתירה בין הרצון שעם שלם לא יתבולל, לבין האדישות כלפי התבוללות של כמה מפרטיו. עם שלם שמתבולל זו זהות, תרבות וקולקטיב שנמחקים, ומין הסתים שאלה ששייכים אליו לא ירצו שזה יקרה. מה בין זה לבין אובססיביות חודרנית לחייו של כל פרט ופרט? זה כבר עניינם של דתות.

        • נירה הגיב:

          בהתחשב בזה ש"יד לאחים" משמש כיועץ לא רשמי של משרד הפנים – אני מתקשה לחלוק את השלווה שלך בנוגע למימון ארגונים גזעניים.
          ואיך בדיוק יכול לבוא לידי ביטוי "רצון שעם שלם לא יתבולל" בלי להכנס לחיים הפרטיים של הפרטים המרכיבים אותו ובלי הסתה לגזענות? זה נשמע נורא סטרילי בתאוריה, אבל אני לא רואה איך זה אפשרי מבחינה מעשית.

          • עמית הגיב:

            מה יותר אפשרי ופשוט מלמנוע שאומה תתבולל? תחזירי אותה למולדתה ובכלל לא תהיה קיימת שאלה של התבוללות של עם שלם. ברור שעדיין תהיה התבוללות של פרטים, אבל למי (מלבד כל מיני דתיים למיניהם) אכפת?

            יד לאחים מהווה יועץ לא רשמי למשרד הפנים? אם כך הוא דיי חוטא למטרתו.. הרי משרד הפנים זה המקום שבו מאות יהודים-קדושים-טהורים שממירים באופן רשמי את דתם כל שנה עושים זאת.

            • נירה הגיב:

              קודם כל יש לי בעיה עם ההגדרות שלך. היהודים הם אומה? יהודי מצד האב שהוא אתאיסט, שייך לאומה היהודית?
              והבעיה השניה היא שאותם דתיים (ואולי לא רק הם?) שאכפת להם מהתבוללות של פרטים הם אלה שקובעים את המדיניות. עובדה שכסף ציבורי מושקע בקמפיינים נגד התבוללות ובתוכניות לימודים גזעניות ובעמותות לשמירה על הואגינה היהודית כדוגמת להב"ה, ונישואין אזרחיים (שירות ציבורי מובן מאליו ברוב הדמוקרטיות) הם עדיין בגדר חלום.
              ו"יד לאחים" בהחלט מייעץ למשרד הפנים בשאלות של מתן תעודת תושב והארכת אשרות שהייה וכן הלאה, וזאת בניגוד לחוק האוסר על משרד הפנים לקבל החלטות לפי מידע שנמסר מגורם לא רשמי. היו על זה כמה תחקירים לא מזמן.

              • עמית הגיב:

                לשאלות שלך – כן וכן.

                לשאר – הדתיים לא קובעים את המדיניות. כלומר, פה ושם הם מצליחים לסחוט וויתורים מצד רוב חילוני אדיש (נישואים אזרחיים, למשל) אבל זה לא המצב בנושא ה"התבוללות". הדתיים משתגעים על הנושא בעוד ששאר הציבור והמדינה אפאטים לחלוטין לגביו. למעשה, "מתבוללים" למיניהם (בר רפאלי, לדוגמא) הם גיבורי תרבות. ציפי חוטובלי יכולה לכנס דיון בוועדה של הכנסת (גם אחמד טיבי יכול) אך הדיון הזה חסר כל השלכות מעשיות.

                אם יש פקידים במשרד הפנים שלפי טענתך פועלים בניגוד לחוק של המדינה עצמה ומתייעצים בגורמים שאסור להם להתייעץ, אז איך את יכולה לקרוא לזה מדיניות של המדינה?

                • שרלוק הגיב:

                  ראשית, עניין הנישואין הוא לא "עוד ויתור"- אנחנו מדברים כאן על שליטה מוחלטת בחיי האישות של כל אזרחי ותושבי מדינת ישראל (החל מלאחרונה- למעט חסרי הדת, אבל רק חלקם). כל מוסד הנישואין ומוסד הגירושין נשלטים לחלוטין על-ידי כהני הדת של הדתות ("עדות", בלשון החוק) השונות. זה לא "עוד ויתור". גם המצב בו פלח אוכלוסיה ענקי לא עובד וחי על חשבון המס שמשלם פלח האוכלוסיה היותר גדול זה לא "עוד ויתור". אחת הסיבות (לא היחידה, אני יודע) שהמסים לא יורדים היא שאין מי שישלם את ההפרש. הגיון כלכלי פשוט. זה משפיע על החיים של די הרבה אנשים.

                  לגבי ההתבוללות- שאר הציבור והמדינה אפאתיים לא אפאתיים לגבי הנושא. תעשה חיפוש בווינט לכתבות על ההפגנות הגזעניות שהתקיימו לפני כמה חודשים ("מה היית עושה אם ערבי היה מתחיל עם אחותך?").

                  לגבי הפקידים במשרד הפנים- הצחקת. אין שום קשר בין החוק במדינה לבין המדיניות של פקידיה או של הרשות המבצעת. לפי החוק המדינה חייבת לכבד פסקי דין של בג"צ, אבל היא מתעלמת מהפסיקות כבר שנים – כמדיניות. השאלה "מה אומר החוק" ו"מה עושים בפועל" הן שאלות שונות. מדיניות היא מה שהמדינה עושה בפועל.

                  • עמית הגיב:

                    לגבי החלק הראשון – מי אמר שאני חולק עליך?

                    לגבי התבוללות – לא הבנתי איך קיומן של הפגנות דתיים נגד התבוללות סותרות את שכתבתי.

                    לגבי הפקידים במשרד הפנים – יש קשר הדוק בין החוק במדינה לבין המדיניות של הרשות המבצעת, ואם אתה טוען שהקשר ההדוק הזה הופר – יש לך שלל גורמי פיקוח לפנות אליהם. החוקים והתקנות הם ההמדיניות הממוסדת, ואם יש לך תלונות שהרשות המבצעת הפרה אותן, אנא דווח במהרה. אין שום מדיניות של התעלמות מפסקי דין של בג"צ, יש מריחה של הוצאה לפעול של פסקי דין ספציפים תחת שלל אמתלות, עד ליום שבו אכן מוציאים אותם לפועל.

                    • נירה הגיב:

                      ובינתיים, בזמן ש"מורחים הוצאה לפעול של פסקי דין ספציפים תחת שלל אמתלות" – המדיניות בפועל היא גזענית. זה שהמצב הקיים לא מעוגן בחוק לא ממש משנה למי שנפגע ממנו יום יום. המריחה והתרוצים וההתממות ותליית המחדלים ב"עשבים שוטים" וב"טעויות מצערות" הם בדיוק עלה התאנה שהפוסט מדבר עליו. מה שאי אפשר לעגן כמדיניות רשמית עושים בעצימת עין. ככה זה בנוגע לפליטים שמגיעים לישראל, ככה זה בנוגע לאפליית ערבים בעבודה ובאישורי בנייה, וככה זה בנוגע למשמרות הצניעות.

    • אור הגיב:

      יוסי לא מציע קונספירציה. הטענה שמועלית היא שה"ציונות" וישראל הרשמית יוצאות נשכרות מארגונים שכאלה, נקודה שאתה די חיזקת במה שכתבת.
      אחת היא אם זה מחדל בירוקרטי שבזכותו מלאכת צדיקים נעשית בידי אחרים, סתם אדישות להוספת המטרות הנוספות, או ממש כוונת מכוון זדונית.

      • עמית הגיב:

        אחת היא אם מדובר במדיניות סדורה או בחוסר תשומת-לב\עניין של פקידים?
        ם גורביץ מבין שיש הבדל משמעותי, ולכן הוא טוען שמדובר במדיניות.

        • אלכס ז. הגיב:

          זה נוהג, סוג של מדיניות אבל בלתי סדורה ובלתי רשמית. ממש כמו שאין למשטרה מדיניות של הטרדת (וגרוע מכך) זונות, אבל כל שוטר שמפטרל באזורים עם זונות יודע בדיוק מה לעשות.

          גורביץ לא אומר שיש מדיניות, הוא אומר שיש תרבות שמובילה לכך. יש אנשים שרואים את התמונה הגדולה (הגזענים הדתיים מצטיינים בכך) ויש שמסתפקים בעוול קטן, אבל כולם משתפים פעולה כך או אחרת כדי להפוך את ישראל לספרטה קטנה ומצחינה.
          מה שגורביץ כן אומר זה שלא מדובר במקרה או סטייה אידאולוגית. לדידו כל מה שמוקם על היסודות הרקובים של היהדות האורתודוקסית והלאומנות הציונית בהכרח מסתיים בגזענות יוקדת.
          אישית, הייתי לוקח את זה הלאה ואומר שכל מדינה שתרבות היסוד שלה איננה חילונית ושיוויונית (בתרגום לישראלית זה הפרדת דת מהמדינה ומדינת כל אזרחיה) תוביל כך או אחרת לגזענות מסוכנת. השאלה היא רק כמה לחץ חיצוני ופנימי המדינה תוכל לסבול לפני שהיא תיפול לאותה תהום.
          ישראל, למשל, נמצאת תחת לחץ מתמיד וכפי שהפוסט הזה מדגים, הפנים היפות שלה מתחילות להסדק.

    • עדו הגיב:

      אירגון צדקה דתי שתומך ביתומים..
      אה, התירוץ הזה תופס גם כשתורמים כסף לסניף של החמאס שמודיע שכל פעילותו היא עזרה ליתומי עזה?

  4. אריק הגיב:

    בסופו של דבר הציונות היא הזכות להקים מדינה גזענית משל עצמנו. חברי הימני מוסיף "וטוב שכך" כי הוא רואה בציונות כלי כדי לשמר את הדת היהודית. כל עוד השמאל לא יביא מטרה יותר "סקסית" מהקמת בית יהודי למען הדוקרטיה והשויון או מה שלא תהיה מטרת השמאל, זה לא ידבר לעם שמנסה לשבור שיא בהשרדות כדור הארץ עונה 3000

    • Rasul הגיב:

      סתם להיטפל להודעה המצחיקה הזאת, היהודים באמת חושבים שאנחנו העם העתיק ביותר והמוצלח ביותר? גם האתאיסטים כביכול. המצב קשה.

      מה כבר הקשר שלך, או של הרבנים התלמודיים, לחבורה של בדואים מלפני 3000 שנה שזבחו לאל הרי-הגעש יהוה?

  5. שונרא הגיב:

    ובסוף הכתבה ב"הארץ" – המסר החזק: "לחשוב שוב". ההמלצה המובאת בשמו של זוג "מעורב" להימנע מעשיית השגיאה שלהם.
    כי אחרי הוקעת הדתיים הגזענים, גם "הארץ" חייב לשמור על טוהר הגזע היהודי ולהמליץ על הימנעות מערבוב דם שכזה.
    גם אם אי אפשר להביא דברים בשם אומרם וממציאים שמות בדויים.

    אין כמו הצביעות.

    • ערן ר הגיב:

      סליחה, אבל אני הבנתי את זה אחרת. אני הבנתי שישנה זוגיות נפלאה בין בני הזוג המעורב, אלא שהסביבה – בעיקר היהודית – עשתה להם חיים קשים, ולכן ההמלצה להימנע. אם הם היו בורחים וחיים לבד באוסטרליה, יכול להיות שהיה להם טוב יותר. מה שיותר הגיוני הוא שהסביבה תקבל אותם כמו שהם ותתמוך בהם, ואז יהיה הרבה יותר קל.

  6. רווית הגיב:

    הסיבה לשיקום שאתם מתעלמים ממנה היא מנסיון של מספר לא מבוטל של נשים שהלכו לחיות בזוגיות עם ערבי שכלא אותם היכה אותם התעלל בהם במשך שנים וסחט אותן נפשית. עד שלא תשמעו סיפורים של אמאהות שהיו צריכות להסתכו ללכת אל תוך הכפר ולהוציאת את ביתן בכוח כנראה שלא תבינו.

    • ארנון הגיב:

      ואת, רווית, מתעלמת מנסיון של מספר לא מבוטל של נשים שהלכו לחיות בזוגיות עם יהודי שהתעלל בהם במשך שנים וסחט אותן נפשית. אני ממליץ לכל אישה לבחור בן זוג שיהיה בן אדם טוב, בעל טוב ואבא טוב. אחרי זה אפשר לברר מה המוצא שלו ומה הוא אוהב לאכול.

  7. סתם אחד/האחד הגיב:

    עוד פוסט שמוכיח שאתה לא איש שמאל ומעולם לא היית כזה , הצלת נשים במצוקה מידי גברים מכים היא בהחלט (גם)תפקידם של ארגוני רווחה , אין בעיה של התבוללות גברית וזאת בגלל השובניזם הברברי בקרב חלק מן הערבים (רצח על כבוד המשפחה-לבת שלא תלך בתלם).

    • אסףר הגיב:

      אידיוט. מה הקשר בין "שוביניזם" ערבי או בין המסורת של רצח כבוד המשפחה, לבין התבוללות גברית שהוא בעיה של היהודים לפי הגדרתם את היהדות?

      • סתם אחד/האחד הגיב:

        תרבות היא דבר שלא מקובל אצל רדיקלים ?
        קרא שוב

      • ש.ב הגיב:

        הסיבה שה"התבוללות" מהצד היהודי היא בעיקר של נשים ובצד הערבי בעיקר של גברים קשורה להשתלבות של מבני כוח פטריאכליים ולאומיים.

        גברים חזקים מהקבוצה המוחלשת הם אפשרות פוטנציאלית לנשים מוחלשות מהקבוצה החזקה. מבחינת הגברים, זה סוג של "עליית מדרגה" אם לא עניין של "לדפוק ת'מערכת". תחשבו על הפנטזיות של הטירון על המ"כית, אותו עיקרון. זאת דינמיקה נפוצה ומוכרת שפועלת באותו האופן גם בין מגזרים בחברה היהודית ובכל מקום בכלל.

    • אלכס ז. הגיב:

      אם לארגון כלשהו היה באמת אכפת מנשים אז הם היו דואגים גם לנשים ערביות (רמז: יש קצת יותר ערביות נשואות לערבים אלימים מאשר יהודיות) ולנשים יהודיות שנשואות ליהודים אלימים. איכשהו זה לא קורה. יש לי הרגשה שהאידאולוגיה של אותם ארגונים מעדיפה את "בת מלך פנימה" על פני רווחה אמיתית.

      • גלעד ב. הגיב:

        זה גורם לי לחשוב.

        אם לדוגמא היה ארגון שמנסה לסייע לנשים מוכות במגזר הערבי (נקודה, בלי קשר אם הן ערביות או לא), ארגון כזה היה לגיטימי בעינך?

        כי בעיני כן, ולגטימי שהמדינה תתמוך בארגון כזה בכספים.

        בנוסף, ארגון שעוזר רק ליהודיות מוכות? לוקח? אם לא, מה ההבדל מהמקרה הקודם, אם כן אז למה החיתוך של הארגונים לא?

        אני באמת שואל, לא מקנטרנות.

        • עדו הגיב:

          אם יש אירגון שדואג לנשים מוכות זה לא אמור לעניין אותו אם הן יהודיות או ערביות, אם הן נשואות ליהודי או לערבי.
          פעם בחורה שהתאהבה בערבי הלכה איתו לכפר, אימא שלה התלוננה שהבחורה נחטפה והיא סיפרה איך השוטרים היו בבית של אהובה הערבי בכפר במשך שעות וניסו לשכנע אותה לחזור הביתה.
          אתה מבין? שום עבירה לא בוצעה, החטיפה לא הייתה ולא נבראה ובמקום להאשים את האימא בתלונת שווא המשטרה הרחומה דואגת לתומתה של הבת.
          הייתי יכול לבלוע את זה אם הייתי רואה כזאת דאגה לנשים מוכות שנשואות ליהודים אבל לא. כמה פעמים שמענו על אישה שנרצחה שהגישה תלונות במשטרה והמשטרה לא עשתה כלום? כמובן רק אלו שנרצחות מגיעות לכותרות אז לך תדע כמה יש באמת.

          • גלעד ב. הגיב:

            למשפט הראשון שלך – למה לא? אלימות במגזר הערבי זו תופעה שונה קצת מאלימות "רגילה" נגד נשים מוכות, ואני בהחלט אבין ארגון מתמחה שפונה לנשים ערביות מוכות בשפה הערבית על ידי ערביות ותחזקנה ידיהן של המתנדבות (התיאורטיות לצערי).

            לדעתי ההצלחה של ארגון כזה בלחלץ נשים ממעגל האלימות במגזר הערבי תהיה גדולה יותר משל ויצ"ו או נעמ"ת למשל.

            זה כמו לטעון שארגון לתכנון המשפחה צריך להיות עיוור צבעים ולפעול בצורה דומה מול הכושים באפריקה והלבנים בפינלנד.

        • אלכס ז. הגיב:

          אין בעיה שארגון יתמקד באוכלוסיה זו או אחרת כל עוד הוא פועל באזור בו יש ריכוז גדול של האוכלוסיה הזאת (האמת שיש בעיה כי זה מקרה לשרות הרווחה, אבל זה ויכוח ליום אחר). כלומר, ארגון מאום אל-פחם יעזור לנשים ערביות וארגון מירוחם יעזור לנשים יהודיות כי עניי עירך קודמים וזה מה שארגונים אלו יודעים לעשות וכד' וכיוצ"ב.
          אם הארגון פועל בעיר מעורבת נוצרת אי נוחות מסוימת אם הוא מונחה ע"י עקרונות אתניים, ולו בגלל שעם כל הכבוד להבדלים אתניים, גורמים סוציואקונומיים יותר קריטיים לנגע האלימות. על אחת כמה וכמה אם הארגון מתמקד באוכלוסיה אפסית, כמו זוגות מעורבים, שאין לו שום קשר אליה (עד כמה שאני מבין רוב הנשים היהודיות שמתחתנות עם ערבים הן רוסיות חילוניות. כמה יש רוסים חילונים ב"יד לאחים"?).

          כל זה מבלי להתייחס לכך שהארגון בכלל פועל מבלי שהוא יודע על נפגעים או מצוקה כלשהי, מה דומה בצורה מחשידה להטרדה.

  8. גלעד ב. הגיב:

    רגע, אבל איזו לאומנות *כן* יכולה להיות שוויונית? הרי מהות הלאומנות היא העדפת בני לאום אחד (שלך) על פני האחר.

    זה לא משהו שמיוחד לציונות.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      לפי ההגיון של הלא-באמת-שמאל, הלאומנות הפלסטינית היא לגיטימית ואמיתית, וכל העולם הוא גרדום ראוי למתנגדי הצדק הערבי.

    • רועי.. הגיב:

      עיקרון המידתיות. כאשר אתה מיעוט מדוכא, לאומנות זה משהו נסבל..כאשר אתה הרוב במדינה, ואתה אמון על ההגנה של מיעוטים אחרים – לאומנות זה דבר לא מקובל.

      כאשר רובין הוד גונב מעשירים – זה נסבל. כאשר אתה אוליגרך וגונב מהעם – פחות מקובל.

      סוג של "אפליה מתקנת", לדעתי.

  9. נונו הגיב:

    לפחות אותם ארגונים גזעניים (ואני לא מפקפק שהם כאלה), עושים משהו לטובתם של מישהו אחר שבאמת במצוקה.
    הפלספנים מהאתר הזה, מלבד לעשן ולשתות אלכוהול, ובכך לקצר את תוחלת חייהם ועול הביטוח הלאומי עליהם בזקנתם, אינם עושים דבר.

    איזה יופי שאנשים "מוסריים" רואים לנכון לקטגר על אחרים שתורמים לזולתם, ולו לפי sהשיקול שזולתם הקרובה עדיפה. אני מניח שארגון מקביל שמתעדף ערבים לא היה נתקל בהתנגדות כזאת, כמובן על טהרת ההעדפה המתקנת.

    מה גם שבניגוד למושא ההשוואה, משמרות הצניעות של איראן ושל העדה החרדית, גופים אלה עוסקים בעזרה לנזקקים ולא בהלקאתם על לבוש לא צנוע.

    • עדו הגיב:

      כלומר אתה לא מפקפק שהם גזעניים אבל העיקר שהם עוזרים למישהי במצוקה. אז זהו שלא בטוח שעזרה לנשים במצוקה היא באמת המטרה פה. גם ברוך מרזל פתאום נזעק לעזור במיגור הפשיעה בדרום תל אביב, האיזור הזה היה מוכה פשיעה במשך שנים אבל עכשיו, כשפליטים מציפים את האיזור פתאום מרזל בא לעשות סדר.
      מתי תבין שכך עובדים כל כוחות השחור, כתבתי קודם שיש גם אירגוני עזרה ותמיכה של החמאס, אתה באמת חושב שהם פועלים כי ליבם נכמר על סבלו של הפלשתינאי המסכן בעזה או שזו הדרך שלהם לגייס תומכים?

    • עדו הגיב:

      אוי, מתי תבינו כבר? כל כוחות השחור מתחילים תמיד באיזו מטרה טובה שנראית הכי טוב שבעולם ומשם ממשיכים הלאה. גם מחזירים בתשובה לא מספרים לך במשפט הראשון שביהדות אסור להציל בשבת גוי ממוות, אלא דוחפים לך איזו מעשייה על הרבי הצדיק.
      גם אירגוני הסיוע שהחמאס מפעיל בעזה באמת עוזרים לנזקקים, אתה חושב שסבל העם נוגע לליבו של החמאס או שהוא עושה את זה כדי לגייס תומכים?
      מה שהכי מקומם בתגובה שלך הוא הטענה על אנשים שתורמים ל'זולתם הקרובה'. אישה מוכה יהודיה בעיר יהודית 'קרובה' פיזית (ואולי גם בעולמה הפנימי) לאנשי להב"ה הרבה יותר מאשר אישה יהודיה שבחרה לגור הרחק בכפר ערבי.
      אגב, לגבי 'הלקאה על לבוש לא צנוע' קראת את הקישור השני מהתחלת הפוסט ?

      • עדו הגיב:

        אה, בסוף התגובה הראשונה שלי כן נקלטה!

      • נונו הגיב:

        איני רוצה שישתמע מדברי שאני תומך באלימות, אני לא. גם תמיכה באלימות של אותם גופים ראויה לגנאי, אך אין בכך מכדי לגרוע על הברכה שמגיעה להם על הצלת חיים פשוטו כמשמעו.

        אני מעוניין לעשות קצת סדר לגבי נושא הגזענות. נדמה לי שליברלים כמו חלק מהמגיבים כאן רואים בגזענות את הגרועה שברעות החולות של החברה. מצד שני עולה מהטענות שרק בחברה אוטופית יכולה לשרור הרמוניה ללא כל גזענות ("בתרגום לישראלית": מדינת כל אזרחיה). לפי דעתי זו טענה חזקה ובלתי מוכחת שאין תכונות יותר גרועות מגזענות. אני אישית מחשיב את האיוולת כתכונה גרועה הרבה יותר, משום שאוויל פועל תמיד נגד האינטרסים של עצמו, בעוד גזען עושה זאת רק חלק מהזמן.

        נראה שאתה משייך את להב"ה ודומיו ל"כוחות השחור" על סמך הטענה שהם גזענים (קרי מעדיפים במוצהר יהודים על ערבים). בעולם המכיל יישויות לאומיות, רוב מוחלט של האנשים הם גזענים באופן זה או אחר, פרט ל"יחידי סגולה" ליברלים שיכולים להרשות לעצמם להיות לא גזענים תוך ניצול המסגרת הלאומית שלהם להגנה. מכאן היחידים שלא שייכים לכוחות השחור הם הליברלים. מ.ש.ל

        נקודה אחרונה לגבי נושא הזולת הקרובה: קיימים גופים מתוקצבים ע"י המדינה שתפקידם לסייע לנשים בסיכון, ולנשים מוכות. נשים אלה לרוב חופשיות לעזוב את ביתן ולהגיע למעון מסודר, אפילו שהדבר מצער מאוד. בניגוד אליהן, נשים במגזר הערבי לעתים קרובות כלואות ולא יכולות לעזוב מרצונן, ועל כן צריך לחלצן. אני סבור שארגון שלוקח על עצמו את עבודת החילוץ עושה עבודה חשובה, גם אם החילוץ היה מתבצע אצל יהודי הכולא את אשתו. תחת הנחות אלה הטיעון שלך על "זולתם הקרובה" מאבד מעוקצו.

        • עדו הגיב:

          כן, כמובן, רק שלא צריך 'לחלץ' אישה יהודיה שבעלה מכה אותה, מה שצריך הוא שהמשטרה תתייחס ברצינות לתלונות שלה. בזמן האחרון, אחרי שעשרות נשים נרצחו על ידי בעלים אלימים המשטרה מתחילה להראות סימני התעוררות וזה כמובן דבר חיובי גם אם באיחור.
          במשך כל הזמן הזה אותם אירגונים עסקו בחילוץ ההירואי של נשים אומללות אבל לא עניין אותם גורלן של נשים אחרות כאן לידם. מה שנכון, זה אופייני בגדול למדינה שלנו, אנחנו עושים מאמצים לשחרר איזה ישראלי שנתפס על סמים בתאילנד אבל כשפה בכלא יושבים אנשים על לא עוול בכפם זה לא מזיז לאף אחד במיוחד – אם הם ערבים.

  10. הפנקס הגיב:

    אני סבור שהפחד הזה מפני התבוללות, הוא חלק מחרדה קיומית עמוקה ומדאיגה, עליה דיברתי בפוסט האחרון בבלוג החדש שלי –
    http://thepinkas.wordpress.com/

  11. עוז הגיב:

    התגובות כאן נהיו ממש משעשעות