מרתק לר×ות כיצד חמקה ×ž×¢×™× ×™×” של ×חת ×”×ž×©×¤×˜× ×™×•×ª הבכירות בישר×ל, רות גביזון, פסיקתו המופרסמת של בית המשפט העליון ×”×מריק××™ ×ž×©× ×•×ª ×”-50 שקבע ×›×™ ×”"×ž×•×¤×¨×“×™× ×œ×¢×•×œ× ×œ× ×™×•×›×œ×• להיות שווי×". ×ילו הייתה מודעת לעקרון ×–×” סביר ×”×™×” ×œ×”× ×™×— ×›×™ ×œ× ×”×™×™×ª×” × ×•×§×˜×ª במ×מרה ×”×חרון, שדן בדרכי ההתמודדות ×¢× ×”×ž×›×ª×‘ ×”×¨×‘× ×™×, בגישה ש××ž× × ×§×•×¨×ת ×œ×‘×•× ×œ×™×“×™ "חשבון × ×¤×©" ×ך ×’× "לבחון ביושר" ×ת השלכותיו של ×ותו כתב ×©× ××” על דפוסי המגורי×.
כר×וי למעמדה, × ×™×ª×Ÿ ו××£ מן המתבקש ×”×•× ×œ×”× ×™×— שגביזון תר××” ברעיון השיוויון כדבר-מה ×©× ×ž× ×” ×¢× ×¡×•×’ ×”×“×‘×¨×™× ×”×—×™×•×‘×™×™×, ×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על כך ×©×”×•× ×ž×Ÿ ×”×ž×¨×›×™×‘×™× ×”×”×›×¨×—×™×™× ×œ×§×™×•×ž×” של דמוקרטיה – ×חד ×”×¦×“×“×™× ×‘×ž×©×•×•×ת "היהודית והדמוקרטית" ×©× ×™×¡×•×—×” והצדקתה ×”×™× ×”×§×“×™×©×” ×ת מפעל ×—×™×™×”.
× ×¨××” ×›×™ גביזון הופתעה לגלות שהצירוף הקדוש, "יהודית ודמוקרטית", יכול להיות מ×ותגר ×“×•×•×§× ×ž×›×™×•×•×Ÿ הממסד ×”×¨×‘× ×™, ×•×œ× ×¨×§ מצדן של קבוצות פוסט-×¦×™×•× ×™×•×ª ×ו ל×-×¦×™×•× ×™×•×ª, ×©×ž×”× ×›×” קל ×œ×”×ª×¢×œ× ×‘×©×œ ×©×•×œ×™×•×ª× ×”×™×—×¡×™×ª. כתגובה, ×”×™× ×‘×—×¨×” ×œ× ×§×•×˜ ברטוריקה ×©×”×™× ×›×‘×™×›×•×œ יותר ×ž×ž×ª×•× ×”, יותר ממ××•×–× ×ª: ×”×™× ×§×¨××” ×œ×”×™×ž× ×¢ מהתלהמות, ×œ×”×™×ž× ×¢ מביצוע מעשה שיציג ×ת ×”×¨×‘× ×™× ×›×§×•×¨×‘×Ÿ של פגיעה בחופש הדת, ולבחון ×ת ×”×¢×“×¤×ª× ×©×œ "×”×¡×“×¨×™× ×—×‘×¨×ª×™×™× ×ž×’×•×•× ×™× ×™×•×ª×¨".
××•×œ× ×œ×• הייתה לוקחת גביזון ×חריות על ×”×’×•×œ× ×©×¡×™×™×¢×” לטפח, ושעכשיו חדל ×œ×”×ª× ×”×’ יפה כפי שרצתה, הייתה קור×ת ×œ× ×¨×§ לפתיחת ×”×œ×™×›×™× × ×’×“ ××•×ª× ×¨×‘× ×™×, ××œ× ×’× ×œ×ª×™×§×•×Ÿ המעוות על ידי עידוד ××™× ×˜×’×¨×¦×™×” מל××” וגורפת של ×œ× ×™×”×•×“×™× ×•×™×”×•×“×™× ×™×—×“×™×•, למשל. ×‘×ž×§×•× ×œ×”×‘×™×Ÿ ×›×™ ×ת הדיון בהסדרי ×”×ž×’×•×¨×™× ×™×© להותיר בידי המיעוט ×•×œ× ×‘×™×“×™ הרוב, הרי שגביזון ביקשה ליצור "דיון ציבורי", לתת "×ž×§×•× ×œ×•×•×™×›×•×— ×¤× ×™×-דתי" ודי מרחב שי×פשר "×œ× ×œ×לץ ×’× ×ת מי ×©×ž×ª× ×’×“×™×… להתייצב ×œ×”×’× ×ª חופש הדת". על ×ותו משקל יש להבין שהטיעון ש"היהודיות של ×”×ž×“×™× ×” מכירה ברצון של ×™×”×•×“×™× ×œ×”×™×•×ª רוב ב××¨×¦× ×•×œ×©×ž×¨ ×ת ×™×™×—×•×“× ×”×œ×ומי והתרבותי" מתיישב רק ×¢× ×ª×ž×•× ×ª יהדות צרה ×•× ×“×™×¨×” ×‘×ž×—×•×–×•×ª×™× ×•, סותר בחריפות כל חזון ×זרחי ומותיר פתח מסוכן למדרון ×”×פליה התלול שלו ×× ×• ×¢×“×™× ×›×‘×¨ זמן מה.
בעידן שבו × ×¨××” ×›×™ יחסי הכוחות בין ×”×ליטה התרבותית שעמה גביזון × ×ž× ×™×ª ובין ×”×ליטה הדתית ×”×•×œ×›×™× ×•×ž×©×ª× ×™× ×‘×™×©×¨×ל, ×ולי מוטב למחות ×ת דמעות ×”×ª× ×™×Ÿ ולהבין ×›×™ ×œ× ×¨×§ שגישתה של גביזון, מי שהייתה מועמדת לשיפוט בבג"×¥, ××™× ×” מרככת ×ת ×”×ווירה הציבורית, ××œ× ×©×”×™× ×œ×ž×¢×©×” מהווה עוד ×œ×‘× ×” ×‘×‘× ×™×™×Ÿ הסגרגטיבי, ×”×œ× ×“×ž×•×§×¨×˜×™ המובהק של ×ž×“×™× ×ª ישר×ל.
(סתוית ×¡×™× ×™ ×”×™× ×ª×œ×ž×™×“×ª מחקר בחוג להיסטוריה כללית ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ª תל ×ביב.)
×× ×™×© משהו ×©×©×™×©×™× ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª לימדו ××•×ª× ×•, ×–×” שהרצון ל××™× ×˜×’×¨×¦×™×” בין ×™×”×•×“×™× ×œ×¢×¨×‘×™× ×‘×רץ ×”×•× ×§×¨×•×‘ ל×פסי בקרב שתי ×”×וכלוסיות.
מהפוסט × ×•×“×¤×ª למרחוק העמדה ×”×¤×˜×¨× ×œ×™×¡×˜×™×ª ×ותה הכותבת מקפידה ×œ× ×œ×‘×˜× ×‘×ž×™×©×¨×™×Ÿ.
התגובה שלך by גלעד ב. — 22 בדצמבר 2010 @ 8:49
××– מה הבעיה? ×¢×¨×‘×™× ×œ× ×¨×•×¦×™× ×œ×’×•×¨ ליד ×™×”×•×“×™× ×•×™×”×•×“×™× ×œ× ×¨×•×¦×™× ×œ×’×•×¨ ליד יהודי×, ×”×ž×¡×§× ×” היחידה ×”×™× ×©×¢×¨×‘×™× ×¢×•×‘×¨×™× ×œ×’×•×¨ ליד ×™×”×•×“×™× ×›×™ ×ין ×œ×”× ×‘×¨×™×¨×”. יקומו ×”×¨×‘× ×™× ×•×™×¤×¦×™×¨×• במכתב × ×¨×’×© בממשלה ×œ×‘× ×•×ª עוד ×™×©×•×‘×™× ×•×¢×¨×™× ×œ×¢×¨×‘×™× ×•×‘× ×œ×¦×™×•×Ÿ הגו×ל.
התגובה שלך by עדו — 22 בדצמבר 2010 @ 10:58
×”×ª×›×•×•× ×ª×™ כמובן '×™×”×•×“×™× ×œ× ×¨×•×¦×™× ×œ×’×•×¨ ליד ערבי×' ×בל ×”×מת? ×’× ×”×ž×©×¤×˜ שכתוב ×”×•× ×“×™ × ×›×•×Ÿ.
התגובה שלך by עדו — 22 בדצמבר 2010 @ 10:59
גביזון ××™× ×” מ××ž×™× ×” ב××™× ×˜×’×¨×¦×™×”, ×”×™× ×—×•×©×‘×ª שזה בלתי ×פשרי במצי×ות הישר×לית. ×”×™× ×‘×¤×™×¨×•×© מקדמת ×ž×•×“×œ×™× ×©×œ הפרדה.
התגובה שלך by הכחש××™ — 22 בדצמבר 2010 @ 9:35
תיקון קל ב
"היהודית והדמוקרטית" ×©× ×™×¡×•×—×” והצדקתה ×”×™× ×”×§×“×™×©×” ×ת מפעל ×—×™×™×”."
חסר "ל".
התגובה שלך by ×ורן — 22 בדצמבר 2010 @ 13:14
×–×” שהמצב ×œ× ×˜×•×‘, ×–×” × ×›×•×Ÿ. ×בל למה ×ת חושבת שמדובר ×‘×’×•×œ× ×©×œ גביזון? ×× ×™ רחוק מלהעריץ ×ותה, ×בל ×× ×™ יכול לומר בביטחון ש×ילו רוב יהודי ישר×ל החזיקו בדעותיה, ×ž×¦×‘× ×• ×”×™×” טוב הרבה יותר.
×ž×©×•× ×ž×”, ×—×•×’×™× ×¨×‘×™× ×‘×™×©×¨×ל, ×ž×¦×“×“×™× ×©×•× ×™× ×©×œ המפה הפוליטית, ×¡×‘×•×¨×™× ×©×× ×”×ž×“×™× ×” תצווה על ×זרחיה, ×ו ×פילו על פקידיה, ל×מץ השקפת ×¢×•×œ× ×ž×¡×•×™×ž×ª, הללו ×™×מצו ×ותה. מצטער, ×בל ×”×ž×“×™× ×” ××™× × ×” כל-יכולה, ולתת בידיה סמכויות שי×פשרו לה ×œ×”×‘×™× ×œ×©×™× ×•×™ ×™×–×•× ×•×ž×”×™×¨ בתפיסת ×”×¢×•×œ× ×©×œ תושביה ×–×” דבר מסוכן למדי. השיח הציבורי, ×¢× ×›×œ ×”×מורפיות ×”×ž×¢×¦×‘× ×ª של ×”×ž×•× ×— ×”×–×”, ×”×•× ×”×–×™×¨×” המת×ימה ×œ×ª×”×œ×™×›×™× ×©× ×•×’×¢×™× ×œ×‘×™×˜×•×™ השקפות ×¢×•×œ× ×•×œ×©×™× ×•×™×™×Ÿ.
××– מה ×”×ž×“×™× ×” כן יכולה לעשות? להבטיח לכל ×זרחיה שזכויות היסוד ×©×œ×”× ×™×™×©×ž×¨×•, בכל ×ª× ××™, ×’× ×× ×—×œ×§ גדול מה××–×¨×—×™× ×¨×•×¦×” לפגוע בזכויות של קבוצה מסוימת. לתת "גב" כלכלי לשכבות החלשות בחברה, ×•×œ× ×œ×”×•×ª×™×¨ ×ותן להתמודד לבד ×¢× ×ª×œ×ות ×”×—×™×™×, כולל ×¡×›×¡×•×›×™× ×‘×™×Ÿ-××ª× ×™×™× ×©×ž×›×™× ×‘×“×¨×š כלל ×“×•×•×§× ×‘×©×›×‘×•×ª החלשות. וכן, להפסיק לטפח ×ת הדימוי של ×¢×¨×‘×™× (×ו ×¤×œ×™×˜×™× ×פריק××™×, ×ו חרדי×) ב×שר ×”× ×›×ויבי×. ×ž×“×™× ×” יהודית ×œ× × ×•×¢×“×” לתת ×œ×™×”×•×“×™× ×ª×—×•×©×” של ×¢× ××“×•× ×™×. ×”×™× × ×•×¢×“×” להבטיח ×ת ×§×™×•×ž× ×©×œ ×”×™×”×•×“×™× ×›×¢× ×‘×¢×œ מורשת ותרבות ייחודית, ×•×”×™× ×ª×¢×©×” ×–×ת ×’× ×× ×”×™× ×œ× ×ª×©×œ×•×˜ על כל ×”×©×˜×—×™× ×©×™×© ×œ×”× ×ž×©×ž×¢×•×ª היסטורית עבור ×”×¢× ×”×™×”×•×“×™ ×•×’× ×× ×œ×-×™×”×•×“×™× ×™×•×›×œ×• לחיות בה ×›××–×¨×—×™× ×©×•×•×™ זכויות. למה יוון, למשל, יכולות לעשות ×–×ת, ו×× ×—× ×• ל×?
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 22 בדצמבר 2010 @ 17:49
שוויון פרושו:ש×ותן זכויות שיש ×œ×™×©×•×‘×™× ×ž×‘×•×¡×¡×™× ×›×ž×• ועדת קבלה יהיו ×–×›××™× ×’× ×ª×•×©×‘×™ ×“×¨×•× ×ª"×.
התגובה שלך by ×¡×ª× ×חד /×”×חד — 22 בדצמבר 2010 @ 18:48
מדהימה ×ותי × ×™×ž×ª הזלזול של "תלמידת מחקר" (×’× ×× ×™ הייתי כותב כך ×›×©×œ× ×¨×¦×™×ª×™ לציין ש×× ×™ כולה ×¡×˜×•×“× ×˜ ×©× ×” ×' ל××. ××™×™) כלפי ×חת ממקימות ×”×גודה לזכויות ×”×זרח. ×בל ×–×” ×œ× ×—×“×© שגביזון ×”×™× ×©×§ החבטות של ×× ×©×™× ×©×œ×ו ×“×•×•×§× ×ž×ª×¢× ×™×™× ×™× ×‘×ž×©× ×ª×”, ××œ× ×ž×‘×§×©×™× ×œ×”×œ×—× ×“×¨×›×” ×‘×¨×¢×™×•× ×•×ª ×©×”× ×ª×•×¤×¡×™× ×›×ž×יימי×:
http://2nd-ops.com/orit/?p=14923
×œ× × ×¨××” לי שהכותבת קר××” ×פילו מ×מר ×חד של גביזון, מלבד הטור הקטן ×”×–×” בעיתון, ובכמה הקשות על המקלדת ×”×™× ×”×•×¤×›×ª ×ותה לספרטיסטית. בושה.
התגובה שלך by ×זרח — 22 בדצמבר 2010 @ 18:58
יכול רק לחזק ולהגיד שבלי קשר לזה ש×× ×™ ×œ× ×ž×¡×›×™× ×¢× ×’×‘×™×–×•×Ÿ, מגוחך לפתוח ×ת דברי הביקורת כלפיה כך.
ו×גב – מה הקשר לפסיקה מ×רה"ב, מלבד דמגוגיה? ו×פילו ×× ×”×™×” קשר ישיר לחלוטין של 100%, ×”×× ×”×ª×œ×ž×™×“×” ב×מת חושבת שגביזון ×œ× ×©×ž×¢×” עליה? ב××™×–×” צורה הפסיקה ×”×–×ת מהווה ×ª×§×“×™× ×ž×—×™×™×‘ בישר×ל (×ולי כד××™ לתלמיד המחקר לפתוח ×טלס ולגלות ×©×”×™× ×œ× ×’×¨×” ב×רה"ב)?
התגובה שלך by ×.×”. — 22 בדצמבר 2010 @ 21:38
××– ×ולי ×‘×ž×§×•× ×œ×”×ª×œ×”× ×ª×ª×¨×•× ×œ×“×™×•×Ÿ ותסביר מה ×’×•×¨× ×œ×š לחשוב, × ×•×›×— המ×מר ×”×–×” וש×ר הכתיבה של גביזון ×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª, ×©×”×™× ××™× ×” ספרטיסטית?
התגובה שלך by ערן — 24 בדצמבר 2010 @ 7:10
×‘×›× ×•×ª? ×× ×™ מצפה ממי שמגדיר עצמו תלמיד (וקל וחומר "תלמידת מחקר") להפגין רמה גבוהה יותר של ×”×‘× ×ª ×”× ×§×¨×.
מצד ×©× ×™, יכול להיות שפשוט צריך ×œ×§×¨×•× ×ת הטקסט בשביל להבין ×ותו, ×•×œ× ×œ×”×¡×ª×¤×§ בכמה מילות מפתח ×•×”× ×—×•×ª מוקדמות.
במ×מר של גביזון ×”×™× ×œ× ×ž× ×¡×” להתמודד ×¢× ×ž×›×ª×‘ ×”×¨×‘× ×™× ×•×œ× ×§×•×¨×ת "לבחון ביושר" ×ת השפעותיו של ×ותו סמרטוט. ×”×™× ×ž× ×¡×” לטעון (ולדעתי, במידה רבה של צדק) שהמכתב ×”×–×” הציף ×ל ×¤× ×™ השטח בעיה ותיקה, ו×ולי הוסיף לה עוד מימד. הבעיה בה שו×פת גביזון שיטפלו ×”×™× ×‘×¢×™×” קיומית ש×פשר ×œ×¡×›× ×›"כל ×חד ×œ× ×¨×•×¦×” ש××—×¨×™× ×™×’×•×¨×• לידו".
מעבר לזה, בחלק של "מה ×”×ž×“×™× ×” צריכה לעשות?" גביזון די ברורה – תפקיד ×”×ž×“×™× ×” ×›×ן ×”×•× ×œ×ž× ×•×¢ ×”×ª× ×›×œ×•×ª למשכירי דירות ולשוכרי דירות. מעבר לכך, ×”×™× ×ž×¦×™×™× ×ª ש×ין ×˜×¢× ×œ×¨×“×•×£ ×ת ×”×¨×‘× ×™× ×ž×©×ª×™ סיבות –
1) ×”× ×œ× ×”×‘×¢×™×”. ×”× ×¨×§ עוד סממן שלה.
2) כרגע, התגובה ×‘×¢×•×œ× ×”×“×ª×™ ×”×™× ×œ× ×חידה, יש ×œ× ×ž×¢×˜ ×”×ž×ª× ×’×“×™× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ למכתב ההו×, ×‘×™× ×™×”× ×’× ×¨×‘× ×™× ×חרי×. גל ×ž×¢×¦×¨×™× ×™×¡×™×˜ ×ת הדיון הערכי ×œ×”×’× ×” על ×”×¨×‘× ×™× ×”×¢×¦×•×¨×™× ×©×™×”×¤×›×• בן לילה ×œ×§×¨×‘× ×•×ª ולסמל של דיכוי דתי. ×œ× ×œ×¢×¦×•×¨ ××•×ª× ×–×” ×ולי ×œ× × ×¨××” צודק, ×בל, ×˜×•×¢× ×ª גביזון, ×–×” המעשה ×”×—×›× (×× ×¨×•×¦×™× ×œ×ª×ª ליהדות צ'×× ×¡ להוקיע ×ת הדעות הללו).
עד ×›×ן השגותי לגבי ×”×‘× ×ª ×”× ×§×¨×. עכשיו לכמה תהיות בקשר למה שכתוב ×›×ן למעלה:
1) "×ž×•×¤×¨×“×™× ×œ×¢×•×œ× ×œ× ×™×•×›×œ×• להיות שווי×". ×¢× ×›×œ הכבוד לבית המשפט ×”×מריק××™, דבריו ××™× × ×ª×ž×™×“ ×מת מקודשת. מותר (בטח ×œ×ž×©×¤×˜× ×™×ª כגביזון) לחלוק עליו. מעבר לכך, ×× ×™ חושב שר×וי לציין ש×ין ×›×ן שוויון – עיוורון ×”×¦×‘×¢×™× ×”×’×–×¢×™ ×”×•× × ×—×ž×“ בתי×וריה, ×בל בפועל ×œ×”×ª×¢×œ× ×ž×”×”×‘×“×œ×™× ×”×ª×¨×‘×•×ª×™×™× ×•×”×—×‘×¨×ª×™×™× ×‘×™×Ÿ קבוצות ×וכלוסיה ×–×” מעשה ×יוולת. ×”× ×™×¡×™×•×Ÿ לכפות "שוויון" מבלי לבחון ×ת המצב ×§×•×“× ×–×” מ×וד ×œ× ×–×”×™×¨, ×× ×œ× ×§×•×˜ בלשון המעטה.
חוץ מזה, ×”×™×” משהו שהטריד ×ותי מ×וד –
"×‘×ž×§×•× ×œ×”×‘×™×Ÿ ×›×™ ×ת הדיון בהסדרי ×”×ž×’×•×¨×™× ×™×© להותיר בידי המיעוט ×•×œ× ×‘×™×“×™ הרוב"
×× ×™ תוהה – על ××™×–×” מיעוט מדובר, ומה × ×•×ª×Ÿ לו ×ת הזכות להטיל חתיתו על ×¤× ×™ ×”×חרי×?
התגובה שלך by עמית ו — 22 בדצמבר 2010 @ 23:48
קו בחול.
זה מה שחסר.
×”×”×–×“×ž× ×•×ª לחוקה היתה וחלפה, ×œ×ž×–×œ× ×• יש עדיין כמה חוקי×.
×× ×™ סבור שיש למצות ×ת הדין ×¢× ×”×¨×‘× ×™× ×¢×“ כמה ×©× ×™×ª×Ÿ.
×ת×, המגיבי×, ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ מצב בעייתי ×©× ×•×¦×¨, שיש להתמודד ×יתו.
× ×›×•×Ÿ, והדרך להתמודד ×יתו ×”×™× ×‘×מצעות ×¦×ž×¦×•× ×”×¤×—×“ ×©×œ× ×• מזרי×.
×× ×™ עובד, גר וחי ×¢× ×× ×©×™×.
×יך ×ž×‘×“×™×œ×™× ×‘×™× ×™×”×?
התגובה שלך by עומר — 23 בדצמבר 2010 @ 18:31
לפי ×ž×‘× ×” ×”×¤× ×™×? יש לך ×ž×¢×’×œ×™× ×ž×™×•×—×“×™× ×œ×–×” במוח ×תה יודע.
יש לך עוד משהו ×ž×’× ×™×‘ במוח – × ×˜×™×” בילט ×ין ×œ×©× ×•× ×–×¨×™×. כן כן, חלק מהביולוגיה ×”×× ×•×©×™×ª.
×יך ×× ×—× ×• ×™×•×“×¢×™× ×ת ×–×”? כמו ×©×™×•×“×¢×™× ×›×ž×¢×˜ כל דבר שקשור במוח – ×”× ×˜×™×” הזו יכולה ×œ×”×¢×œ× ×¢×œ ידי ×¤×’× ×’× ×˜×™ (וקפד Williams syndrome).
הביולוגיה ×œ× ×ª×©×ª× ×” בכמה זמן הקרוב, ××– ×‘×ž×§×•× ×œ×”×œ×—× ×‘×” כד××™ ללמוד לעבוד עימה – ×–"× ×œ×”×›×¨×™×— ×ת ×”×וכלוסיה לתת יחס שווה על ידי ×—×•×§×™× ×•×כיפת×, ×œ× ×¢×œ ידי ×©×™× ×•×™ הטבע ×”×× ×•×©×™.
התגובה שלך by גלעד ב. — 24 בדצמבר 2010 @ 19:01
×ין לי ויכוח ×יתך לגבי ההתמודדות, ×בל ×‘× ×•×¡×£ ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ ש×× ×—× ×• ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×™×›× ×¢ ×œ×ž×¢×’×œ×™× ×‘×ž×•×—. ×—×œ×§× ××•×ž×¨×™× ×œ× ×• להרוג, ×—×œ×§× ××•×ž×¨×™× ×œ×§×‘×œ ×ת ×”×©×•× ×”.
זו בדיוק הסיבה שחוקה היתה יכולה לעזור, ×¢"×™ קביעת בסיס ×ž×¨×¢×™×•× ×•×ª של ×× ×©×™× ×©×”×ª×¢×•×¨×¨×• על הצד ×”× ×›×•×Ÿ ב×ותו יו×, ×œ× ×›×לו ששעו ×œ×ž×¢×’×œ×™× ×‘×ž×•×—× ×©×מרו ×œ×”× ×œ×©× ×•× ×ת ×”×©×•× ×”.
×בל ×’× ×‘×œ×™ חוקה, ×פשר להשתמש ×‘×—×•×§×™× ×”×§×™×™×ž×™×.
התגובה שלך by עומר — 24 בדצמבר 2010 @ 22:00
קרי××” זהירה של הפסיקה המפורסמת עצמה (קצרה מ×ד, ×גב) היתה מלמדת ×ותך ×©×”×™× × ×¡×ž×›×ª על מחקרי שטח ×מפיריי×. כלומר, עוצמתה ×”×™× ×œ×›×œ היותר כמידת דיוק×. והיו×, ×”×ž×—×§×¨×™× ×”×”× – ×©× ×¢×©×• ×‘×©× ×•×ª ×”×©×œ×•×©×™× ×•×”××¨×‘×¢×™× ×•×œ×§×• בכל חוליי מדעי החברה של התקופה, ×ž×’×–×¢× ×•×ª ועד ×©×•×‘×™× ×™×–× ×•××•×¨×™× ×˜×œ×™×–× – ×œ× × ×—×©×‘×™× ×ž×“×•×™×§×™×.
התגובה שלך by סמולן — 23 בדצמבר 2010 @ 21:17
×תה יכול להדגי×?
וה×× ×תה מ×מין שפסק הדין ×”×™×” מוטעה, ×•×©×œ× ×”×™×” × ×›×•×Ÿ לבטל ×ת ההפרדה ×‘×ž×“×™× ×•×ª הדרו×, ×•×©×”×›×•×©×™× ×”×™×• ×¦×¨×™×›×™× ×œ×–×›×•×¨ ×ת ×ž×§×•×ž× ×•×œ×”×©×ר בו (× ×™×—×•×© פרוע על סמך ×”×›×™× ×•×™ שלך – התשובה חיובית)?
התגובה שלך by ערן — 24 בדצמבר 2010 @ 7:13
המממ… ×יכשהו החלק ×”×©× ×™ של התגובה שכתבת פוגע במוטיבציה שלי להעשיר ×ת ההשכלה שלך.
התגובה שלך by סמולן — 24 בדצמבר 2010 @ 10:14