החברים של ג'ורג'

ד"ר דוד ומיסטר גוליית

כמדי שנה, החלה לאחרונה עונת הפוגרומים בגדה המערבית. הסיפור מוכר ומדכא: פלסטינים יוצאים למסוק את זיתיהם, ונתקלים תוך זמן קצר בעדת חוליגנים חובשי כיפות ורעולי פנים. במקרה טוב, זה נגמר בנזק לרכוש; במקרה הרע, בנזק לגוף.

המסיק, שהוא הכרחי לקיומה של החקלאות הפלסטינית, לווה תמיד באלימות מצד מתנחלים. צה"ל מצא את עצמו, בניגוד לרצונו, נאלץ לאבטח את הפלסטינים. המשימה היתה כל כך לא אהודה על צה"ל, שבשנת 2004 הוא הכריז שהמסיק יימשך רק יום אחד בכפרים מסוימים, ובכפרים אחרים – לשלושה ימים. הסיבה לכך היתה פציעת פלסטיני מירי של מתנחל.

המתנחלים מנצלים את המצב גם לגזל. אל דאגה: מדובר בגזל עם אישור הלכתי. מרדכי אליהו התיר למתנחלים לבזוז את רכושם של הפלסטינים ב-2002. כמובן שהוא לא הועמד לדין בשל ההסתה הזו לביצוע פשע; הוא היה יהודי, אחרי הכל.

לפני כעשרה ימים התלוננו פלסטינים על ביזה מצד מתנחלים, ותיעדו את המעשה. הם הזעיקו את כוחות צה"ל, אך הללו הגיעו בעצלתיים כעבור שעה, כאשר המתנחבלים כבר לא היו באזור. הביזה מתמקדת באזור "חוות גלעד", קן צרעות מבאיש אפילו מהמקובל.

אתמול (ו') הציתו מתנחבלי חוות גלעד מטעי זיתים של תושבי הכפרים פרעטא, ולאחר מכן טענו שהאדמות שהוצתו היו אדמותיהם-שלהם. צה"ל מיהר להודיע שמדובר ב"שטח פלסטיני שמעובד בקביעות על ידי מתנחלים". או, במילים אחרות, אדמה שהמתנחלים מ"חוות גלעד" גזלו.

שימו לב לטון אנשי האו"ם של צה"ל: הוא מודע לכך שמדובר בשטח גזול, שבוזזים עושים בו כרצונם למרות שהוא שייך לאנשים אחרים, ואין לו שום בעיה עם זה. עכשיו, נסו רק לתאר מה היה קורה במקרה הפוך: אם פלסטינים היו מנסים לגזול שדות של מתנחלים. צה"ל היה מתייצב במקום בכוחות גדולים, וכנראה מפיל בהם חללים. האנרכיסטים הדגימו את זה פעם בבילעין: הם הקימו במקום מאחז בלתי חוקי, ובניגוד לאלה של המתנחלים, שמחזיקים מעמד שנים, צה"ל פירק את זה שלהם בתוך שעות ובלי היסוס. "חוות גלעד", נזכיר, היא מאחז בלתי חוקי ששורץ במקומו כבר שבע שנים.

המסיק מוכיח שוב, אם היה צורך בהוכחות נוספות, שצה"ל מפר את חובותיו ככוח כובש. הוא אמור להגן על כל האוכלוסיה שבשטח הכבוש. ההגנה שהוא מספק היא סלקטיבית. כלפי הפלסטינים הוא גוליית; כלפי המתנחלים, הוא לעיתים דוד, במקרים רבים לא פחות הוא שותף פעיל במעשי הגזל שלהם. הפורעים של "חוות גלעד" הרי לא היו שורדים זמן רב במקום אם לא היו חוסים תחת הגנתו של צה"ל. רק כך הם יכולים להרשות לעצמם לבזוז את כבשת הרש של שכניהם מבלי להסתכן מיד בנקמה.

מערכות החוק של ישראל כבר הוכיחה את אזלת ידה בטיפול בבעיה: חלק ניכר מפסקי הדין שלה אינם מקוימים על ידי הרשות המבצעת. לצה"ל יש היסטוריה ארוכה, מימי בירעם ואיקרית, של צפצוף על בתי המשפט. מה שבג"צ טרם הפנים הוא שבשתיקתו מול הפרת פסקי הדין שלו – שתיקה שמתבטאת בכך שהוא לא עצר את שר הבטחון, את הרמטכ"ל ואת עלובי הפיקוד בשל בזיון בית הדין – הוא מערער את עצם מעמדה של מערכת המשפט הישראלית בעולם.

ובמידה רבה של צדק, יש לומר. ואם קציני צה"ל לא נרתעים משופטים ישראלים, הרי שמשופטים בינלאומיים הם דווקא נוטים לשקשק. אולי הפתרון הוא החלטה של בית המשפט העליון שהוא נסוג מהפסיקה הידועה של שמגר, שקבעה שלבג"צ יש סמכות על השטחים הכבושים, משום שבעליל אין לו יכולת יישום של פסיקתו שם. בעשור האחרון – הדוגמא הבולטת היא הפסיקה של בית המשפט הבינלאומי בנושא גדר ההפרדה – שימש בג"צ בעיקר כעלה התאנה של ישראל: תראו, יש לנו משפטנים שאמרו שזה דווקא לא כל כך נוראץ הגיע הזמן לחשוף את ערוותה של ישראל, ולהשאיר את הקצינים להתמודד לבד עם המשפטנים הבינלאומיים. במצב הנוכחי, הוא שותף לגזל הזיתים שמבצעים המתנחלים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

7 תגובות על ”ד"ר דוד ומיסטר גוליית“

  1. יובל ב. הגיב:

    מרדכי אליהו התיר למתנחלים לבזוז את רכושם של המתנחלים – מצריך תיקון

  2. עדו הגיב:

    הם מ-פ-ח-ד-י-ם, היה פעם מקרה של חייל שעמד במחסום וראה רכב מתקרב במהירות, לפי כל הנהלים הוא פתח באש אזהרה ואז הסתבר שאלו היו מתנחלים. היה צריך התערבות של קצין בכיר מאד שאיים לשים את הדרגות על השולחן כדי שהחייל לא יעמוד למשפט למרות שאם היה מדובר ברכב של ערבים אף אחד לא היה שוקל את זה אפילו.

  3. אלי הגיב:

    איינשטיין אמר – כאשר התיאוריה לא מתאימה לעובדות – משנים את העובדות…
    כמה חבל שאינכם לומדים היסטוריה. שלנו.
    הכובשים – הם הערבים.כמה חבל שמוחמד נולד כמה מאות שנים אחרי שהכובש הרומי ניצח אותנו…
    אך כאשר אנו נכבשים ומוגלים – זה בסדר.
    כאשר הערבים מנוצחים עקב מלחמה שהם פתחו בה – אתם צועקים.
    צדק היסטורי? לא אצלכם…

    • יריב הגיב:

      אני לא יודע למה אתה קורא היסטוריה, אבל האתוס הלאומי היהודי כולל את כיבוש הארץ, אז גם לפיו אין היהודים יליד הארץ.

      אבל לא זו הנקודה, הנקודה היא שאתה מייחס חשיבות מוסרית לעם ולפועלו, ולא ליחיד. אם תשאל אותי אומר לך שהארץ נכבשה פעמים רבות, בכל אחת מהן בוודאי תוך כמות עצומה של מעשי זוועה שונים. עם זאת, לצאצאי הכובשים אין אחריות כלפי מעשי אבותיהם, אז מה חשיבותם של אותם כיבושים? אפס. אנחנו מתעסקים בקורה היום, פושעי העבר מעניינים אותי רק בשני מובנים, אם הם עוד חיים אפשר להענישם, אם לא כדאי ללמוד את סיפורם כדי למנוע מקרים דומים. הבלוג הזה, אגב, עדיין לא נפתח במאה השנייה לספירה (עת הגלות), אם היה קיים אולי היה מוחה.

      אגב, הערבים עליהם מגונן הבלוג הזה הינם כאלו שלא פתחו במלחמה, ברובם הגדול לכל הפחות.

    • far and away הגיב:

      hey Eli,
      i am not sure about how willing you are to see the other side.
      it is not your fault, it wasnt mine as well but i am changing my mind from day to day from confusion to being damn sure that
      something realy wrong in the way we got the history fact…or the way they want us to know the facts.
      i think you should read the link attached and decide for your self, try to come to it with no previous thoughts about the theme..

      have a great day!

      http://zope.gush-shalom.org/home/he/channels/downloads/truth/Truth_Heb.pdf

    • עדו הגיב:

      מה בדיוק בעובדות לא מתאים כאן? נניח שה'ערבים' נוצחו ובצדק (כבר בעיה, כי לא הפלאחים הפלשתינאים פתחו במלחמת ששת הימים אלא הלגיון הירדני וכשנוח לנו אז הסיפוח של הגדה המערבית לירדן לא היה חוקי בכלל) עכשיו צה"ל הוא הריבון בשטחים והבלוג כאן טוען (יותר נכון מוכיח) שהוא משתמט מחובתו להגן על האוכלוסיה הכבושה, אז מה בדיוק בכל מה שכתבת סותר את העובדות?

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention ד"ר דוד ומיסטר גוליית | החברים של ג'ורג' -- Topsy.com