החברים של ג'ורג'

שתי הערות מנהליות

בלוגים תחת התקפה: אמש, כשעה וחצי לאחר פרסום הפוסט על דורון זהבי ("קפטן ג'ורג'), החלה התקפת DoS כנגד הבלוג, והצליחה להוריד אותו מהאוויר לשעתיים בערך. בסביבות השעה 21:00 החלה התקפה גם כנגד השכן, "מדרון חלקלק", והוא ירד מהאוויר במשך כשעה. עוד קודם לכן התחילה התקפה על הבלוג של ריצ'רד סילברסטין, שהצליב קודם לכן את זהותו של זהבי עם הידיעה על "קפטן ג'ורג'" שמשמש כיע"ע במשטרת ירושלים.

איתר שאלתיאל, מיטל שרון ויאיר מהללאל עבדו שעות נוספות והצליחו להחזיר את הבלוגים לפעולה, כמו גם לבצע כמה עדכוני אבטחה חשובים. יאיר זיהה את כתובת ה-IP של התוקף, וביום ראשון בכוונתי ליצור קשר עם עורך דין, כדי לברר איך לחשוף את זהותו ואיך לתבוע כל שקל שיש לו. כתוצאה מהעדכונים לא הכל עובד כשורה – למשל, אין כרגע תגובות משורשרות – ואני מקווה שהדברים ייפתרו במהרה.

ההתקפה עוררה התייחסות ערה לפרשה בבלוגוספירה ובטוויטר – זכורים לטוב הפוסטים של דובי, של חנן כהן ושל עידו קינן. ווינט התייחסו לפרשה כאן, נרג' התייחסו לפרשה באופן פחדני למדי – הם נמנעו אפילו מלציין את זהות הבלוגים שהותקפו – כאן. התגובות משעשעות למדי.

עקב כל הבלגאן הנלווה אני עשוי שלא לכתוב היום ולדחות את סיום פרויקט 300 ביום, בתואנה של כוח תחתון.

תודה: הרבה מאד אנשים הציעו את סיועם, ולמרבה השמחה לא היה בו צורך. כמו כן, תרומות גדולות במיוחד הגיעו לקרן הטבק והאלכוהול בעקבות ההתקפה. אני רוצה להודות בזאת לכל התורמים, במעשה, בעצה ובמצלצלים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

5 תגובות על ”שתי הערות מנהליות“

  1. גלינה הגיב:

    כנראה שהוא לא שמע שאתה חבר שלו

  2. ליאור הגיב:

    מעניין מה חבריו של גורג חושבים

  3. ג'ו הגיב:

    הפוסט המקורי, כתבת שעשרת האזרחים הלבנוניים שהוחזקו כקלפי משחק על ידי השב"כ שוחררו עם דיראני ועובייד.

    הם לא, הם שוחררו זמן מה לפני הנסיגה מלבנון, השניים שוחררו מספר שנים אחר כך בעסקת טננבאום.

  4. עדו הגיב:

    חוצפה! אתה מודה שאין לך מושג מיהו האחראי להתקפה אבל כבר החלטת שזו התקפה של דוס.

  5. משה הגיב:

    יצא מכל זה משהו טוב – ה theme החדש מוצלח במיוחד!