החברים של ג'ורג'

משטרת פח

מי בעצם צריך את משטרת ישראל?

נתחיל מסיפור אישי קצת מביך. הלכתי היום ברחוב, שקוע בספר דיגיטלי. עצרה לידי מונית. הנהג קרא לי. אמר שהנוסע שלו בבעיה: הוא חייב לפרוט שטרות של 200, אולי אני יכול לעזור. הייתי אידיוט והמרתי 400 ש”ח בשני שטרות של 200 שנתן לי הנוסע. בנדיבותם, הם הציעו לי טרמפ; אמרתי שלא צריך. הם התעקשו. הייתי צריך להגיע למקום יחסית קרוב, אז הסכמתי.

סיימתי את ענייני והלכתי לאכול משהו. בעל השיפודיה הסתכל על ה-200 ש”ח שמסרתי לו והכריז מיד שמדובר בזיוף, וזיוף גרוע. משם הלכתי אל נקודת המשטרה הסמוכה.

עכשיו, שוב: אין ויכוח שיצאתי אידיוט בסיפור הזה, ואם זה היה כל הסיפור אז לא היה על מה לכתוב פה. עקצו אותי, אני אחיה. שיהיה להם לתרופות, שבתקווה יהיו גם הן מזויפות.

אבל חשבתי שאולי אפשר להציל כאן משהו, או לפחות שהמשטרה תדע שיש צמד נוכלים שמסתובב ומחלק שטרות מזויפים. וכך יצאתי אידיוט פעמיים בתוך שעה.

השוטר לא התלהב במיוחד לקבל את התלונה שלי. בעליל לא ידע מה לעשות איתה. הוא החל למלא את התלונה בחוסר עניין, ואז זה התחיל. מה בעצם עשית ברחוב ההוא, הוא שאל. עניתי. המשכנו. האם תוכל לזהות את השניים, אם נראה לך תמונות. אמרתי שכנראה שלא. האם אתה כבד ראיה. כן.

האם יש לך אישורים לכך שאתה כבד ראיה?

בהיתי בו. אמרתי לו שלא, אין לי אישורים כאלה. הוא לא נראה מרוצה. אז אמרתי שאין לי רשיון נהיגה ושזה נובע מבעיות הראיה שלי. עדיין לא היה מרוצה. האם היו לך אישורים בעבר שאתה כבד ראיה, שאל.

ופה כבר הייתי בחצי הדרך לומר לו שאם הוא חושב שאני חשוד במשהו, אז שיקריא לי את האזהרה המזורגגת.

העדות נקטעה בצרחות רמות שהגיעו מבחוץ. “אתה חצוף! אתה חוצפן!” צעק מי שהסתבר כעבור דקות ספורות כשוטר, “איך אתה מעז לומר שאני לא נותן לך שירות ראוי! אני מקבל אותך במשרד שלי וזה הדבר הראשון שאתה אומר!” קול אחר, נמוך ופגוע, התגונן שהוא לא אמר את זה, הוא בסך הכל אמר שמשטרת ישראל לא יודעת לתת שירות. “אני משטרת ישראל!” צווח הקול הראשון. הגבר האחר אמר שנמאס לו, והוא מצלם אותו ויגיש נגדו תביעה אישית על כך שקרא לו חצוף ושהוא עורך דין, ושלא יכול להיות שהמשטרה לא תתייחס ברצינות לתלונה על פריצה ולא תחקור אותה. כאן הודיע השוטר חגיגית שהצילומים הם ראיה ושהוא מחרים אותם.

זה השלב שבו קמתי מהכסא והתחלתי לפסוע לכיוון החדר הסמוך, כי אין לי מושג אם לקרוא למישהו חצוף זו עילה לתביעה אזרחית אבל די ברור לי ששוטר שמחרים צילומים שלו מבצע סוג כלשהו של עבירה. החוקר שלי קרא לי לשוב למקום. כעבור כמה דקות, טריקת דלת בחוץ (המתלונן הזועם עזב?) ולחדר החקירה פרץ שוטר מתנשף. “אתה שמעת את זה? איזה חוצפן.”

אני כנראה לא הוגן כלפי החוקר שלי, אבל שמתי לב שכתיבת העדות הקצרה שלי דרשה ממנו בערך 45 דקות ושהאצבע שלו היתה מספר פעמים חריג על כפתור ה-backspace. הוא כנראה מחק יותר משכתב. התנשאות מצד מי שמחייתו בכתיבה? יכול להיות, אבל הייתי מצפה ממי שתפקיד עיקרי שלו הוא הפעלת מקלדת שיידע להפעיל אותה.

לסיכום, בהה בי החוקר ושאל אותי אם יש לי רעיונות. שנינו הסכמנו שאני עד לא מי יודע מה מועיל, כי לא סביר שאזהה את שני האנשים האלה שוב (ראיתי אותם לדקה בערך ואני גרוע בפרצופים. זכרתי שהם לא היו מגולחים, אבל זהו.) הוא שאל אותי אם יש לי רעיונות. אמרתי לו שאולי שווה לבדוק את מצלמות האבטחה בצומת הסמוך – כי את הזמן שבו זה קרה ידעתי בדיוק: בין 13:25 ל-13:30. הוא הרהר ברעיון, ואז אמר שכדאי שאלך לאזור ואברר עם בעלי העסקים במקום, אולי יש להם מצלמות אבטחה.

עכשיו הגיע תורי לבהות בו, ושקלתי לשאול אותו אם זה לא בעצם התפקיד שלהם, ואז התאפסתי על עצמי. אתה הרי מכיר את הסיפור הזה; פשוט, עכשיו אתה חווה אותו על בשרך. אני עובד בארגון זכויות אדם. אנחנו מעבירים למשטרה ראיות כל הזמן. היא לא הולכת לבדוק מצלמות אפילו במקרה של חטיפת ילד. פלסטיני, אמנם, אבל ילד. ופתאום נזכרתי שהחוויה של קורבן שמגלה שהוא חצי חשוד היא חוויה נפוצה אצל פלסטינים שהולכים להתלונן במשטרת ישראל. הסתכלתי על השעון. שרפתי על התרגיל חסר התוחלת הזה כבר שעה. הכסף הלך; למה שיילך הזמן? ביקשתי בנימוס אישור תלונה והלכתי משם.

לא שיש לי מושג מה אעשה באישור. די ברור שאם שלחו אותי לאסוף את הראיות, הם לא מתכוונים לחקור. לא באמת.

שוב, הכסף הלך. אני אחראי לכך. שיהיה לנוכלים לתרופות. אבל השוטר כתב בתיעוד התלונה שמסר לי שמדובר בעוון של קבלת דבר במרמה. זה אולי נכון ביחס אלי, כקורבן – אבל הקורבן הראשון הוא המדינה. סעיף 462 לחוק העונשין קובע שזיוף שטר כסף הוא פשע, ושעונשו שבע שנות מאסר. כל מדינה מתייחסת בחומרה למצב שבו עבריינים מזייפים את המטבע שלה; עד המאה ה-19 זה היה פשע שיכול לגרור עונש מוות. המדובר בערעור הבסיסי ביותר על סמכותה.

כנראה שאת משטרת ישראל זה לא כל כך מעניין.

[…]

לפני מספר ימים התפרסמה ידיעה על כך ש-80% (!) מהשוטרים בתפקידים רגישים השתמשו במידע פנימי לצורך אישי. אלה, אגב, הנתונים של המשטרה. זה אומר שרוב מוחלט של השוטרים שהופקד בידיהם מידע רגיש, לא ראויים להחזיק בו.

המפכ”ל, התחוור לנו, מונה לתפקידו כחלק מדיל שבמסגרתו הוא ימונה אחר כך לתפקיד ראש השב”כ. מעבר לעובדה שאם השב”כ הצליח לשווק לנו את החולד הסקלורטי הזה על תקן שועל, צריך לתהות מה הקליבר האמיתי של המשרתים בו, יש כאן שתי השחתות של התפקיד: המפכ”ל יודע שהוא בסך הכל מחמם כסא עד התפקיד הבא, ושאם הוא רוצה להגיע אליו, כדאי שהוא יהיה נחמד לראש הממשלה. ראש ממשלה, אגב, שיש לו היסטוריה פלילית ארוכה יחסית. וראה זה פלא, לא מזמן המפכ”ל הורה לא לפרסם את ההמלצה להעמיד לדין את אשת ראש הממשלה.

טוב, לפחות הוא לא הטריד מינית. כמו חצי מהניצבים שלו וכמו הניצב שהוא אישית מינה לראש יחידת 433, ה”FBI” של ישראל לכאורה. ולא ערך מסמך שנראה באופן חשוד כמו מסמך סחיטה מהסוג שאדגר הובר אהב כל כך, שמפרט את כל החשדות לכאורה נגד כל חברי הכנסת, כפי שעשה ראש אגף חקירות לפני שנתיים. אותו ראש אגף חקירות שכפי שפרסם השבוע רביב דרוקר, התקשר בוקר אחרי מינויו של גל הירש למפכ”ל והורה לקצינה בדרגת רב פקד לשלוף מיד את כל החומר שיש על הירש.

את זה שצריך לפרק את משטרת ישראל, אני כותב פה כבר שנים. ברור לי שיש לכך סיבות מבניות: ממשלת ישראל רוצה את משטרת ישראל חלשה וכנועה, כי ממשלת ישראל תמיד הכילה מושחתים. השחיתות היתה דו כיוונית: המפכ”ל הראשון של המשטרה, יחזקאל סהר, הורשע בעדות שקר כדי להגן על עמוס בן גוריון, בנו של ראש הממשלה הראשון. אבל משטרת ישראל היא מזמן גוף שאם פרצו אליך הביתה, אתה יודע שמגישים תלונה רק בשביל הביטוח; שנשים כבר למדו שאם הן יגיעו להתלונן על הטרדה מינית, הן עשויות להיות מוטרדות מינית; שמחצית מהניצבים שלו נאלצו לפרוש תחת המפכ”ל הקודם בשל שחיתות או עבירות מין; שכעת אנחנו לומדים שרוב עובדיו לא ראויים לאמון הציבור.

והבעיה היא שהעובדה הזו לא מדהימה אותנו – כי ידענו אותה גם בלי גיבוי סטטיסטי. No shit, Sherlcok! שוטרי ישראל מושחתים! תיכף תגיד שהאפיפיור קתולי ושדובים מחרבנים ביערות.

אפשר אחרת. שלום בוגוסלבסקי מרבה לציין את הדוגמא של המשטרה בקייב, שנבנתה מחדש אחרי המהפכה שם. יש המון בעיות, כמובן, אבל המשטרה הזו זוכה לשבחים של ארגוני זכויות אדם והיא מצליחה למשוך אליה כוח אדם איכותי.

אבל זה אומר שאנחנו צריכים לשבור את הכלי הקיים, כדי שהכלי החדש לא יהיה דומה בדבר לקודמו.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

43 תגובות על ”משטרת פח“

  1. אורי ברייטמן הגיב:

    המשטרה בישראל סובלת משתי בעיות מרכזיות:
    א) כוח אדם מחורבן
    ב) כוח אדם ממש מחורבן

    ועד שזה לא ייפתר, שום דבר לא ייפתר.

    • עדו הגיב:

      מאיזה מאגר אנושי המשטרה תגייס שוטרים? היא תגייס שוטרים מהעם. אם העם היה איכותי היה אפשר לשאול אם משכורת טובה תמשוך אנשים טובים למשטרה. היות והעם הוא כפי שהוא אני לא מבין מה רוצים מהמשטרה.
      הנה משהו לאיזון הסיפור של גורביץ. הייתי פעם באירוע פלילי של פיצוץ מטען. לא יכולתי להסתלק כי אני חובש וטיפלתי בפצוע. מצד שני לא היה ברור אם זה אירוע פלילי או לאומני ובכל מקרה יכלו להיות עוד מטענים בסביבה. בעוד אני לוחץ על הפצע המדמם של הפצוע יכולתי לראות שוטרים הודפים בכוח ממש אנשים שהיו חייבים לבוא ולהסתכל למרות שמסבירים להם שמסוכן פה ושהם מפריעים לכוחות ההצלה ולאיסוף הראיות של המשטרה.
      כלומר יכול להיות עוד פיצוץ אבל האזרח הישראלי חייב פשוט לבוא ולהתקרב (ועל הדרך להפריע להצלה ולחקירה) כי ההגיון הפשוט שעדיף לו לא לסכן את חייו בשביל לראות מקרוב פצוע שוכב על המדרכה פשוט לא עובד אצלו.

      • מודי תולששש הגיב:

        אתה טוען שאין אנשים איכותיים בעם?

        יותר נכון שהמדינה החליטה לא להשקיע באיכות של שום דבר.

      • אמציה ברם הגיב:

        בתקופת המפכ"ל שאול רוזוליו, בשנות ה-70, פצחה המשטרה ב-גר"ש — "גיוס רב-שכבתי" — שמשמעותו המעשית הייתה גיוסם של קציני צבא זוטרים (בדרגות סגן או סרן בעיקר) ובוגרי אוניברסיטאות – כדי להעלות את רמת השוטרים, בייחוד ביחידות העוסקות בחקירות. למתפתים להתגייס ניתנו דרגות קצונה. ואולם רמת המשטרה לא עלתה. אנשי גר"ש היו ברובם טיפוסים נפוחים מחשיבות עצמית בגלל ה"תיחכום" שהם ייחסו לעצמם, וזילזולם בשוטרים הוותיקים. לא הם ולא פיקוד המשטרה הבינו ששיטור זה מקצוע שיש ללמוד, ושבעיקרו אינו פיענוח תעלומות מסובכות אלא פירושו בראש ובראשונה "לרוץ אחרי גנבים". מפכ"ל כמו אהרון אל-שיח', שמבין היטב בעינויים של פלסטינים, הוא כישלון ידוע מראש כשוטר מס' 1 (וזה כבר נחשף לעיני כל). עם זאת, אין הצדקה להעסקת אידיוטים במשטרה בתפקידי חקירה (כדוגמת הדביל שגבה את תלונתו של גורביץ). כמי שהזדמן לו להכיר מקרוב את עבודת המשטרה בניו יורק אני יכול להעיד כי השוטרים שם אינם מדענים בדימוס או בעלי תואר שני בפילוסופיה. אבל הם מקצוענים משום ש- (1) יש סף התאמה שמתגייס למשטרת נ"י חייב לעבור, ו-(2) המתגייסים למשטרה שם מקבלים הדרכה יסודית רצינית וממושכת, ורק מי שעומדים בבחינות מתקבלים.

  2. עדו הגיב:

    מצטער לשמוע על התקרית מהיום. שתי התקריות כלומר

  3. ערן הגיב:

    לא מובן לי למה התעקשו להקפיץ אותך אחרי? לא יעדיפו לנתק מגע כמה שיותר מהר?

  4. גבריאל הגיב:

    הכישלון של משטרת ישראל הוא עוד יותר בולט לנוכח העובדה שבמדינה קטנה יחסית כמו ישראל, עם גבולות די סגורים, כאשר אין פה ממש גטאות נוסח הערים הגדולות באמריקות שמהוות את כר הפריחה של רוב אירגוני הפשיעה המסתמכים על סחר בסמים ושבדרך כלל המשטרה בכלל נמנעת מלהיכנס לתוכם. בהינתן כל זה, די היה במאמץ בינוי, ובתקציבים בינוניים על מנת למגר את רובה המכריע של הפשיעה. ממשלה שמחויבת לעניין היתה מורידה את שיעורי הפשיעה בסידרי גודל ללא מאמץ מיוחד.

  5. רז הגיב:

    אין לי יותר מדי ויכוח איתך בנוגע לאימפוטנציה של המשטרה – שתי תלונות שהגשתי, אחת על פריצה לדירה, שניה על איזה נבלה שהתנגש ברכב שלי וסירב למסור פרטים (במשטרה ידעו מי זה; נתתי להם את מספר הרכב שלו) – נסגרו מחוסר עניין לציבור. אבל הערה לגבי המקרה שאתה מתאר – סלחנות בכל הנוגע לזייפנות היא כנראה לא ייחודית לישראל בימינו, למרבה הצער. פרנק אביגנייל, אחד מגדולי הזייפנים שפעלו בארה"ב במאה הקודמת (ספילברג עשה עליו סרט) ויועץ אבטחה מוביל בהווה ציין בהקדמה לאחד הספרים שלו שלשופטים בארה"ב, גם המחמירים שבהם, יש לרוב אפס סבלנות כלפי תובעים שגוררים זייפנים לבתי המשפט שלהם. לשיטתם גם ככה אין מספיק מקום בבתי הכלא לפושעים מסוכנים באמת. אביגנייל עצמו נשפט בשנות ה70 על התעלולים שלו שהסתכמו בנזק של מאות מיליוני דולרים ביחד עם שתי בריחות ממעצר; הוא קיבל 12 שנים בכלא עם אבטחה מינימלית ושוחרר אחרי ריצוי של רבע מהתקופה הזו. לטענתו, מי שמגיע היום לבית משפט על עבירות מהסוג שהוא ביצע מקבל חצי שנה בפועל ועוד חצי על תנאי.
    זה לא קורה רק בארה"ב; אביגנייל תיאר גם איך הוא עבד בתור יועץ למארגני אולימפיאדת סידני והזהיר אותם שהעסקים בעיר עומדים להיות מוצפים בגל של כסף זר מזויף. המארגנים צחקו לו בפרצוף ואמרו לו שבאוסטרליה אין דבר כזה, עסקים יודעים שאסור להם לקבל כסף זר. הבדיחה, אם להאמין לו, היתה בעיקר על חשבונם.

  6. נתן הגיב:

    לפני כמה שנים במהלך ריצה באזור עמק חפר הבחנתי בשועל שנדרס ושכב פצוע ליד הדרך כל הטלפונים לארגוני "אוהבי החיות" למיניהם התגלו כברכה לבטלה .חלק לא רוצים לבוא , לחלק אין כסף או שרוצים ממך כסף ורובם כלל לא זמינים בשבת בבוקר.

    בלית ברירה כמוצא אחרון פניתי למוקד 100 של המשטרה והנה למרבה התדהמה דווקא הגוף המושמץ הזה היה גם היחיד שהסכים להתייחס אליי , שני שוטרי סיור היגיעו אלי כעבור 5 דקות ודיווחו מיד למוקד שישלחו אמבולנס בעלי חיים שהגיע כעבור חצי שעה.

    השועל אמנם יהיה כנראה נכה לכל החיים (חוט השדרה שלו נשבר) אבל לפחות ניצל ממוות בייסורים.

    קצת לאזן את התמונה, שלא יגידו ששמאלנים רואים הכל שחור

    • FN הגיב:

      חוט השדרה נשבר ולא הרדימו?

      • נתן הגיב:

        כשראיתי אותו בכביש הוא היה מסוגל להתקדם עם שתי הרגליים הקידמיות כשהוא גורר את חלק הגוף האחורי.
        הוא נלקח לבית החולים הוטרינרי בספארי ושם אמרו שינסו לתת אותו לפינת – חי שיטפלו בו , על האלטרנטיבה האחרת לא רציתי לשמוע והעדפתי לא להתקשר אליהם לאחר מכן.

  7. רונן הגיב:

    נדמה לי שבארה"ב כל חשד לכסף מזויף זאת חקירה של הFBI.
    תכלס אוצר המדינה מפסיד מזה ומוזר שהמדינה מתייחסת לזה בכזאת סלחנות.

    • אמציה ברם הגיב:

      לא האף-בי-איי חוקר זיופי כסף בארה"ב אלא השירות החשאי – הגוף ששייך למשרד האוצר וידוע בעיקר בהיותו מופקד על שמירת ביטחונו של הנשיא

    • גיל ב' הגיב:

      אני מניח שהמוטיבציה לזייף שקלים שניתן לשלם בהם רק בישראל קטנה משמעותית מהמוטיבציה לזייף דולרים.

  8. סמולן הגיב:

    אני מציע שתתנדב קצת במשטרה. כי היא מה שעומד בינך ובין מאה נוכלים אחרים.
    היא הסיבה שאתה כל כך מופתע כשמרמים אותך. כמו שצה"ל, ולא טוב הלב האנטי ציוני, הוא הסיבה שאתה ואנחנו בחיים. אז תתנדב. אתה כנרטה מלקליד ממש מהר, ויודע לעשות תחקירים. סביר שתעלים עין במקרה של אקטיביסטים אנטי ציונים, אבל אפילו אני לא חושב שתעמוד מהצד במקרה של פיגוע.תתנדב שנה, ואז אפשר יהיה לדבר על המשטרה. אולי תקרא לה" הבהמה הכחולה", ותכתוב עליה דהרי נאצה מהירים, אבל לפחות מתוך היכרות מחויבת.

    • אמציה ברם הגיב:

      "סמולן" מתחזה יקר, מיליציות הקוזקים שאתה מכנה "צה"ל" אינן הסיבה שאתה וכל השאר בחיים. בדיוק להפך: הם הסיבה שהורגים בנו מדי פעם: בגלל ההתעמרות היומיומית הנמשכת והבלתי פוסקת, גסות הרוח, הברוטליות, הפלישה לפרטיות, הזילזול, הלעג, האלימות, החזירות, הסיוע הנרצע למתנחבלים הפושעים, האכזריות, היד הקלה על ההדק — כל אלה מהווים תמריצים (מוצדקים) לשנאת ישראל ולרצון של אחדים בקרב הפלסטינים להחזיר לקולקטיב הישראלי כגמולו. אני איתם.

    • אופיר בלוז הגיב:

      על פי ההגיון הזה אסור לך לבקר את כותב הבלוג כי אינך כותב בלוג בעצמך. אני מציע שתתנסה מתוך היכרות מחויבת

  9. מעין הגיב:

    הביקורת על המשטרה – מוצדקת.
    הקיצוניות שבתקווה למהפכה, פירוק ובניה מחדש – לא מוצדקת.
    פה זה לא קייב, עובדים עם מה שיש ומנסים לשפר. רמת הבטחון האישי כאן טובה בסך הכל.
    במקומך הייתי פונה לפניות הציבור של המשטרה עם העתק התלונה.
    ולסמולן – תתנדב אתה שנה בכל גוף שיש לך מה להגיד עליו, ואולי בגיל פנסיה גם תגיע להגיד את מה שרצית.

  10. צור שפי הגיב:

    פוסט קשה לקריאה אבל משקף מציאות. תיקון לשוני – נשים עלולות להיות מוטרדות, לא עשויות.

  11. אמציה ברם הגיב:

    TYPO
    "הסקלרוטי"
    (כתבת: "הסקלורטי").

  12. תום אלקיים הגיב:

    הייתי מספר לך את סיפור המעצר המגוחך שלי, ומתלונן על המשטרה. אבל אני טס ללונדון לחגוג את ברקסיט עם חברים. סופש בריטי, עם גינס, פודינג שחור, ארוחות בוקר מושחתות ופיש אנד צ'יפס. איזה יום נפלא. סופש נעים

    • אביבית הגיב:

      אתם אוספים בדרך את מארי לה פן ?א

      • תום אלקיים הגיב:

        אולי את מרין. אהבתי את ההנחה המובלעת לפיה סוברנות בריטית היא גזענות. ג׳ון קליז שתמך ביציאה הוא לורד האו האו. סוג הטיעונים הזה הוא בדיוק הסיבה לברקסיט. המשיכי בכל הכח.

        • נתן הגיב:

          אני שמח שאתה שמח.
          אבל למה בעצם אתה שמח?

          • תום אלקיים הגיב:

            אני תמיד שמח שהרוב הדומם, העני, הלא מחובר והמושתק קם ומכה את אדוניו ה״קוסמופוליטיים״.

            מסתובבים כאן אנשים שקיבלו השכמה למצב של הבריטי שלא גר בלונדון, המובטל, שהעיר שלו מוצפת במהגרים, חלקם אלימים והתגובה היחידה שהעיתונות מציגה למחאה שלו היא שהוא נאצי, גזען, פשיסט, אתה מכירים את זה, אתם כאלו בדיוק.

            לי קראו נאצי אתמול בפאב שהצעתי למישהו שטען שלונדון צריכה להפרד מהממלכה המאוחדת להעביר את עצמו לסקוטלנד. כלכך דומים כל התלאביבים המאוהבים בעצמם בכל העולם.

            בדרך לקאלה. אנגליה כלכך יפה. הולכים לראות את המחנות בגבול הצרפתי, הבוקר שמענו שהצרפתים דורשים להעביר את ה״ג׳ונגל״ לבריטניה כעונש על ברקסיט, אני מניח שהמחנות יפונו לתוך צרפת.

            זו אולי ההזדמנות האחרונה לראות, נו, נזכרתי בבריטי אחר, מצחיק עד דמעות, שאם היה חי בוודאי היה במחנה ה״לעזוב״.

            • נתן הגיב:

              לי זה נראה שמי שנידפק פה חזק ופעמיים הם דווקא המדוכאים שעליהם אתה מדבר.

              ראשית כל התוצרת הבריטית שהיום נכנסת לאירופה יוטל עלייה מכס וכנראה שהוא יהיה גם גבוה על מנת ללמד לקח.
              המשמעות שכל התעשיה מוטת היצוא שמטבע הדברים ממוקמת בפריפריה תיפגע , מפעלים יסגרו ופועלים יפוטרו מצד שני כל הסחורה האירופית שנכנסת לבריטניה יוטל גם עלייה מכס שיעלה מחירים וייקר מאד את רמת החיים דבר שמניסיון העבר פוגע בראש ובראשונה בשכבות החלשות.

              בכלל תהיה פה הזדמנות לבדוק את כל השטויות של מתנגדי הגלובליזציה למינהם שרוצים לחזור למשקים סגורים שמנסים לייצר את הכל בעצמם , לדעתי זה הולך להיות כואב ומעניין.

              בכל מקרה ברכות שחזית נכון את תוצאות המשאל ונערכת בהתאם .

              • גיל ב' הגיב:

                קשה לי להאמין שבריטניה תזכה לתנאים פחות טובים מאשר ישראל שמוצריה פטורים ממכס באיחוד האירופי. אני מניח שבסופו של דבר בריטניה תהיה במעמד דומה לשוויץ או נורבגיה.

                • מני זהבי הגיב:

                  בסופו של דבר לא תהיה בריטניה לא תהיה. סקוטלנד תפרוש, צפון אירלנד תתאחד עם הרפובליקה (תמיד העדפתי את האירים על-פני ההונים). סוברנות בריטית, מיי אס.

                  • גיל ב' הגיב:

                    צפון אירלמד היא לא חלק מבריטניה אלא מהממלכה המאוחדת. בריטניה זה רק אנגליה, סקוטלנד וווילס.

                • נתן הגיב:

                  אם בריטניה תקבל תנאים טובים לאחר פרישתה מהאיחוד מה ימנע ממדינות אחרות לפרוש ממנו?

        • מני זהבי הגיב:

          אתה חוגג את התרסקות קרן הפנסיה שלך? כי זו, כמו של כולנו, הולכת לחטוף קשה בחודשים הקרובים.
          אם תפגוש את קמרון, תמסור לו שהוא אידיוט, אבל הוא כנראה כבר הבין.

          • תום אלקיים הגיב:

            כמי שהשקיע החל משבוע שעבר בשורטים על הפאונד, וקנה לא מעט זהב. בהנחה שהברקסיט יעבור, עשיתי תשואות מטורפות אתמול, חגגנו עם דום פי שנשתה בקשים ארוכים מקופסת אוצר עם קבוצת אירים ואיריות מקסימות ששרו שירים גסים וחגגו את, ואני מצטט – ״יום העצמאות״.

            לא יודע מה איתך, קרנות הפנסיה מבחינתי הן שוד של הציבור, לא בונה עליהן לשום דבר. אם מנהלי הקרנות לא גידרו למצב של ברקסיט הם מטומטמים.

            • אביבית הגיב:

              מזל שלא סיפרתם שם לאירים השובבים שאתם חוגגים מזהב שעשיתם על חשבונם

            • מני זהבי הגיב:

              קרנות פנסיה זה מה שיש לרוב הדומם, העני, וגו'. אין להם זהב, ויש להם מושג קלוש מה זה שורטים. הדאגה שלך להם נוגעת ללב.
              מצד שני, אם הרוב הדומם של הבריטים מוטמטם, שיהיה לו לבריאות.
              מצד שלישי, הם אולי מטומטמים, אבל יש סיכוי שהם גררו לא רק את עצמם אלא את כל העולם למשבר חדש בסגנון 2008. את שמם של מנהלי ליהמן בראדרס ב-2008 איש כנראה לא זוכר. את שמו של קמרון יזכרו היטב, והסיפור הזה יירשם בעיקר על שמו.

              • תום אלקיים הגיב:

                נו, משעשע שמחד אתה מניח שמנהלי הקרנות הם אידיוטים גמורים ומאידך אתה מניח על שולחנם את חסכונות הציבור.

                זכותם של הבריטים לפרוש מהאיחוד וחסכונותיהם של ישראלים אינם מעינינם כלל וכלל.

                הרב הדומם של הבריטים מטומטם בערך כמו האמריקאים שפרשו מאותה בריטניה לפני מאתיים שנה מכמעט בדיוק אותן סיבות. גם אז אמרו שהם יקרסו, שהם יתחננו לחזור, גם אז היו מלוכנים שהיו מאוהבים במשטר מרכזי אריסטוקרטי, בעיקר כי הם נהנו ממנו.

                • אביבית הגיב:

                  כן גם כמו שאליאור עזריה נפל בשבי הפרקליטות וצריך לחלצו

                • מני זהבי הגיב:

                  זה לא משנה מיהם מנהלי הקרנות. כשבורסה מתרסקת, קרנות הפנסיה חוטפות ראשונות. זה בגלל כללי הפעילות שלהם, וגם הנטייה השמרנית של מי שהולך לנהל אותן (הנטייה הזאת מצדיקה את עצמה, בדרך כלל, לטווח הארוך). בכל מקרה, אין שום דבר טוב בלרסק את הבורסות אם אפשר לא לרסק את הבורסות.
                  הבריטים מהרוב הדומם, העני, וגו', פגעו קודם כל בחסכונות שלהם (וגם בעו"ש שלהם, בגלל צניחת ערך הפאונד). הם גם פגעו בחסכונות של אנשים ברחבי העולם — לא, לא רק בישראל; אנחנו בכלל פסיק קטן במפה הפיננסית העולמית. לבריטים יהיו גם דאגות אחרות בקרוב; העולם יזכור את קרמון היטב, ולא לטובה.
                  כאשר שלוש-עשרה המושבות פרשו מבריטניה, הייתה להם יבשת שלמה ליישב ולנצל את משאביה, תוך הכחדת תושביה המקוריים, דרך אגב. גם מיליוני העבדים השחורים נפגעו מהעצמאות של ארה"ב לטווח הארוך (ובהמשך גם מאות אלפי לבנים שנהרגו במלחמת האזרחים, כי ארה"ב בחרה לסיים את העבדות אצלה בצורה הגרועה ביותר האפשרית).
                  אבל כל זה נשאר במאות ה-19-18. לבריטים אין יבשת חדשה ליישב, אין משאבים חדשים שיפלו פתאום לידיהם, ואפילו המהגרים המוסלמים אינם הולכים להיעלם לשום מקום. (כעת המוסלמים בבריטניה הם כ-5% מכלל האוכלוסיה; הוא כבר לא יקטן, ועם הישארות באיחוד הוא לא היה גדל באופן מהותי.)
                  זכותם של הבריטים לירות לעצמם ברגל. צריך להיות אידיוט (כלומר, קמרון) כדי לתת להם אקדח לשם כך, ולא ברור מה יש לחגוג בזה.

  13. סמולן הגיב:

    אני ממש לא פועל לריסוק הבלוג הזה.