החברים של ג'ורג'

פרוייקט 300: עוד יום, עוד מניפולציה במודיעין

השב”כ מאשים את התנועה האיסלמית בשיתוף פעולה עם החמאס – אבל עושה את זה בתקשורת, לא בבית המשפט, ובאופן שנראה מוזמן פוליטית

טוב, היה יכול להיות גרוע יותר. לפחות הפעם הם לא ארגנו פשיטה של אלף שוטרים על אום אל פאחם בטענה של ריגול עבור איראן.

זוכרים את האירוע ההוא? את הפשיטה חסרת התקדים, בשיא האינתיפאדה השניה, על ביתו של ראאד סלאח, שנגמרה בכך שבית המשפט פסל את הרוב המוחלט של הראיות והרשיע את סלאח בעבירה מינורית של צדקה לעמותת חמאס? אז השב”כ מנסה לרכב על הסוס הזה שוב.

השב”כ הודיע בקול תרועה וחצוצרות שהוא עצר בכיר כלשהו של החמאס, אחד מחמוד טועמה, והוא טוען שהוא, כך טמקא, “פיצח את הקשר בין החמאס והתנועה האיסלמית.” לכאורה, אמר טועמה בחקירתו שהוא העביר כספים לתנועה האיסלמית מהחמאס, ששימשו ל”קצבה חודשית” לצעירים שאמורים למנוע מיהודים לעלות על הר הבית; עוד נטען כי טועמה “העריך” שיש קשר סודי בין השייח’ ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, ובין החמאס. שניה, לא הבנתי. מה זאת אומרת, “העריך”? האיש, לדבריכם, אחראי על העברת הכספים בין חמאס והתנועה האיסלמית. הוא לא יודע אם יש קשר בין ראאד סלאח ובין החמאס? אם הוא לא יודע, מי יידע?

ואז קלטתי למה הידיעה הזו נשמעת לי מוכרת. ביום ראשון האחרון, דפק ראש ממשלתנו על השולחן והודיע שהוא לא מבין למה לא מוציאים את התנועה האיסלמית אל מחוץ לחוק. שר התחבורה, ישראל כץ – מה לעזאזל? – החרה החזיק אחריו, ואמר שהתנועה האחות של התנועה האיסלמית, האחים המוסלמים, הוצאה אל מחוץ לחוק בכל המדינות השכנות. וואלה. טוב לדעת שאימצנו את הכללים של הדמוקרטיות הידועות של מצרים וסוריה.

לנתניהו היה אפילו נימוק: אם הכריזו על כ”ך וכהנא חי כארגוני טרור, הוא רטן, אין סיבה לא לעשות את זה לתנועה האיסלמית. ובכן, למרות שאני חושב שהצעד ההוא היה שגיאה קשה – אפשר לקרוא שיחה מעניינת בנושא עם היועמ”ש דאז, מיכאל בן יאיר, כאן – כהנא חי וכ”ך אכן תמכו בטרור והימים היו הימים שלאחר הטבח במערת המכפלה שבוצע, יש להזכיר, על ידי נציג נבחר של כ”ך. אגב, לא כל כך מזמן נתניהו התנגד להכרזה על פעילי “תג מחיר” כארגון טרור (וטוב שעשה זאת); מסתבר שכשזה מגיע לתנועה האיסלמית, הוא נדיב יותר. אם לנתניהו יש איזושהי הוכחה שהתנועה האיסלמית מעורבת במשהו שדומה לטבח במערת המכפלה, יואיל להציג את הראיות.

וזו הבעיה העיקרית בהצהרה של השב”כ. אם אתם באמת סבורים שהתנועה האיסלמית מעורבת בטרור, או במימון של טרור, או מקבלת מימון מארגון טרור, אתם לא צריכים להוציא הודעות לעיתונות – אתם צריכים להוציא כתבי אישום. אה, אתם אומרים לי, אין לכם ראיות לכתבי אישום? בעסה.

אם ככה, סתמו בבקשה את הפה. אין לכם זכות, במדינה דמוקרטית, לטפול האשמות כאלה, שאי אפשר להתגונן נגדן, על תנועה ציבורית. לא משנה איזו תנועה ציבורית. אני רחוק מלהיות מחסידיו של ראאד סלאח; אני חושב שהוא המקבילה המוסלמית של שמואל אליהו. אבל, בניגוד לשמואל אליהו, סלאח מועמד לדין פעם אחר פעם.

התפקיד של השב”כ הוא לא לספק מטריה מודיעינית למאווים הפוליטיים של ראש הממשלה. התפקיד שלו הוא לסכל טרור וריגול. שוב: אם יש לו ראיות כנגד התנועה האיסלמית; אם יש לו ראיות ל”קשר סודי” בין סלאח ובין החמאס, יואיל ויפרוש אותן בבית המשפט, שם אפשר לפרק אותן ולהתגונן כלפיהן.

אלא שלשב”כ אין רקורד של הצלחה כנגד התנועה האיסלמית בבתי המשפט, אז הוא מעדיף ללכת לתקשורת. לזה קוראים הפצת שנאה ומדנים, וזה לא אמור להיות תפקידו של שירות מודיעין במדינה חופשית.

עד שזוכרים, כמובן, שהשב”כ לא רואה בעצמו שירות מודיעין של מדינה חופשית; הוא רואה בעצמו שירות מודיעין של המדינה היהודית. ראש השירות לשעבר והתקווה הלבנה הגדולה בהווה של השמאל הציוני, יובל דיסקין, כבר הצהיר בעבר שהשירות שלו יסכל גם פעילות חוקית של בל”ד, אם הוא ימצא שהיא “חותרת” תחת רעיון המדינה הציונית.

המילה “חתרנות” צריכה לצאת מהמילון של השב”כ. היא חמקמקה מדי, מעורפלת מדי, מזמינה שימוש לרעה. הוא צריך להתעסק בעבריינות. בוצעה עבירה? יוצגו נא הראיות. לא בוצעה עבירה? סתמו את הפה. גם חברי התנועה האיסלמית משלמים את המשכורת שלכם.

ובינתיים, אם אפשר, השתדלו להיראות פחות כמי שאצים לרצות את הממונה הפוליטי עליכם, ראש הממשלה. אתם אמורים לגלות מידה של עמוד שדרה, לעזאזל.

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

6 תגובות על ”פרוייקט 300: עוד יום, עוד מניפולציה במודיעין“

  1. יואב הגיב:

    הוא דווקא הצביע על קשר מסויים בין התנועה האסלאמית לחמאס- העברת כספים לצעירים שימנעו מיהודים לעלות להר הבית…אז אולי קשר ישיר לראאד סלאח אין אבל לתנועה (לפחות לפי הבחור הזה) יש…

  2. עדו הגיב:

    אולי המטרה היא אחרת לגמרי. כל זיכוי כזה בבית המשפט מנציח את המיתוס של בתי המשפט השמאלנים שלא נותנים לעבוד. אולי מי שכאן על הכוונת היא המערכת המשפטית.

  3. נועם הגיב:

    כפי שחומסקי קורא בצדק לאפ בי איי המשטרה הפוליטית של ארה"ב, יש לקרוא לשב"כ באותו אופן.

  4. נשומה הגיב:

    זה צריך להיות ישראל כ"ץ – החרא (ולא החרה) החזיק אחריו… 🙂

  5. הדס הגיב:

    הצרפתים עצרו חשוד בביצוע הרצח במוזיאון היהודי בבריסל וברשותו הרובה והאקדח שבאמצעותם בוצע הרצח והבגדים שאותם לבש הרוצח.
    ההתנהלות החובבנית הזו לא ממש מעידה על תחכום וגם הטענה שהעצור היה בחברת הכוחות הג׳יהאדיסטים בסוריה בשנה שעברה חותרת תחת ההנחה שהוא פעל בשירות חיזבאללה או איראן.