החברים של ג'ורג'

שמעו, קציני סדום; האזינו, עם עמורה

"ועת נער נמלט אל גבול-שוֶדיה מציד,-

היא איננה פונה לעַיֵּן בַּמפות.

היא פשוט מוליכה אותו פנימה לַבַּית,

בלי לדעת כי זו שאלה של טרַנְסְפורט.

מדינות בעולם יש גדולות שבעתים

ומקום בהן רב למַחְסֶה וּמָלון,

אך לפני הצילן איש-טובע ממים

אוהבות הן תמיד להביט בַּמִלון.

יען שפת מִלּוֹנָן ססגונית כַּפּרפר היא –

יש "קצה-גבול-של-יכולת", או "כושר קליטה".

רק בשוֶדיה עוד חי המנהג הברברי

להציע לַהֵלֶך כוס תה וּמִטָּה.

ולכן הגדרות היא איננה בוררת

ואיננה מרבה דקדוקי מנגָנון,

היא כותבת פשוט: "הַכְּנִיסָה מֻתֶּרֶת"…

ויסלח לה האל על דלוּת הסגנון." (נתן אלתרמן, "הלשון השודית", 1943)

אחד האנשים המסוכנים ביותר והמאוסים ביותר בימין הישראלי הוא גדעון סער. לא רואים עליו שהוא כזה. מדובר באחד האנשים האפורים ביותר שתפגשו, עם קול קלוש ומעט צפצפני, מה גם שהחבר של שלי יחימוביץ' התפרסם בכך שהוא הולך למועדונים בתל אביב ושלעתים הוא גם מתקלט. במסווה של אחד מהחבר'ה, לא אחד ממזילי הריר מעוצמה לישראל, הפך סער לשר החינוך הימני ביותר. הוא השתמש בתנועה הפולקיסטית "אם תרצו" ככלבי התקיפה שלו: שובל ושאר הליצנים היו, בהזמנתו של סער, מציגים איזה "דו"ח" מופרך – בדרך כלל טקסט מדולל של המכון לאסטרטגיה ציונית או נג"ו מוניטור, שום דבר חדש – לכנסת, ואז שר החינוך היה מכריז שנושא חמור הועלה על סדר היום, והיה משליך מאחוריו את כל המשקל של משרד החינוך.

עכשיו מחזיק סער באחד התפקידים החזקים בישראל, שר הפנים. האחרון לא דומה למקבילו הבריטי או האמריקאי; הוא דומה יותר למקבילו הצרפתי או הסובייטי/רוסי. הוא היורש בתחומי ישראל של הנציב העליון, ומחזיק בכוחות שיונקים את שורשיהם מהפחה הטורקי. הוא יכול לסגור עיתונים ולבטל את אזרחותם של ישראלים. אלה כוחות שנעשה בהם שימוש נדיר, אבל הם מעולם לא בוטלו. בכוח אחר, ביטול תושבות, נעשה שימוש תדיר הרבה יותר, במיוחד כלפי תושבי ירושלים המזרחית.

אמש (א') העלה סער את הצעת החוק הראשונה שלו כשר פנים לוועדת השרים לענייני חקיקה, שבשנים האחרונות היא זו שקובעת בפועל אם חוקים יעברו או לא. הסכמה של הוועדה משמעה שהצעת החוק זוכה לרוב כמעט אוטומטי בכנסת. הצעת החוק של סער, שעברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, תעבור כעת לכנסת לקריאה שניה ושלישית. היא אוסרת על פליטים ("מסתננים", בלשון החוק) להוציא כספים מישראל, בכל צורה שהיא. הפליט יוכל להוציא כסף מישראל רק כאשר הוא עוזב אותה, וייאסר עליו להוציא יותר מאשר שכר המינימום כפול מספר החודשים ששהה בישראל. גדעון סער, יוני 2012 (יוסי גורביץ)

רשמית, המטרה של הצעת החוק היא למנוע מפליטים להוציא כסף מישראל עבור פליטים אחרים. הסיבה לכך, טוען סער, היא שהוצאת הכספים מישראל היא הסיבה העיקרית להגעת הפליטים לישראל. זה קצת משונה: ממשלת נתניהו כבר הכריזה נצחון על ה"מסתננים." בדצמבר האחרון, טען נתניהו שאפילו לא פליט אחד לא הצליח להגיע לישראל; בתחילת החודש, אמר סער עצמו שרק שלושה "מסתננים" נכנסו לישראל בחודש מארס 2013, ונמסר שבפברואר היה מספרם עשרה. שותפות האינטרסים בין ישראל ובין הסאדיסטים הבדואים בסיני כבר השיגה את מטרתה. אז מה בדיוק אמורה הצעת החוק הזו להשיג?

את שוד הפליטים, כמובן. גם כך חלק ניכר מהם לא מקבלים שכר בצורה מסודרת, וכאשר הם מגורשים חלאות האדם שהעבידו אותם עושים כמיטב יכולתם לא לשלם להם את המשכורת האחרונה, ביודעם שכאשר הם כבר יהיו באפריקה ומשם הם לא יוכלו לקבל את הכסף. מדינת ישראל לא העמידה לדין אפילו לא אחד מהעלוקות בדמות אדם האלה. הם יהודים בחלקם הגדול, אחרי הכל, וגם הם בדרכם עושים את רצון המשטר.

עכשיו כל פליט שיגורש מישראל, אם יסתבר שיש עליו סכום כסף שגדול מדי לדעת שר הפנים, יצטרך לוותר על כסף שהורווח בעמל וזה יוחרם על ידי המדינה. סער חושב שמדובר בכסף ששייך למישהו אחר ולא לאותו הפליט? נהדר. יואיל ויציג ראיות לחשד הזה, ייקח את האיש לבית משפט, ושם יציג ראיות שאומרות שהכסף לא שייך לו. כך עובדת מדינת חוק. האגודה לזכויות האזרח ציינה כי במהלך הדיונים בוועדת הפנים, הוסף לחוק סעיף שאוסר על הוצאת רכוש של פליטים מישראל – כדי להמנע מהמצב המביך, שבו ישראל מגרשת אנשים אל מותם אבל מחזיקה במחסנים את הרכוש שלהם ולא שולחת אותם אחריו. לעתים הרכוש הזה כולל את התרופות שיכלו להציל את המגורשים, אבל אל דאגה – אלה לא יהודים. מעכשיו, הבעיה הזו לא תתקיים. הרכוש הזה, כבשת הרש, יולאם ויימכר.

האם המדינה תרוויח הרבה מהשוד הזה? לא סביר. מדובר בסכומים זעומים. יש להניח שהפליטים ממילא מרוויחים הרבה פחות משכר המינימום. גם מכירת הרכוש שלהם לא תכניס כסף רב. אז למה כל זה? למה הצעת החוק הזו?

קשה שלא להגיע למסקנה שמדובר באחת משתיים: או נסיון הפללה של הפליט, מה שיאפשר לישראל לכלוא אותו ללא משפט לשלוש שנים לפחות באחד ממחנות הריכוז שנבנו לשם כך; או בסאדיזם נקי, כרכור נצחון סביב אנשים שכבר הובסו על ידי החיים, רבים מהם ניצולי מחנות העינויים בסיני, שילמדו עכשיו את הלקח שעם שמתקרבן סביב עברו כפליט מסוגל להתנהג כבריון משולח רסן, שהילד המוכה הופך בקלות לגבר מכה. מילולית, לעתים. כליאתו של הפליט תעלה למדינה יותר מהשלל שהיא תגבה ממנו, כך שיש להניח שהסיבה האמיתית היא סאדיזם.

כשהפכה גרמניה הנאצית למקום שיהודים שוב אינם יכולים לחיות בו, אחרי חוקי נירנברג ובמיוחד אחרי ליל הבדולח של הרייך, כל מי שיכול היה להמלט, נמלט. דווקא אז, הידקו הנאצים את חוקי הרכוש ויצרו כמה חוקי עוול חדשים, כדי למנוע מיהודים להוציא את רכושם. הביזה הלאומית הזו, שבאה אחרי גל הביזה של "אריאניזציה" של הרכוש היהודי – כלומר, העברתו בפרוטות לידיים גרמניות – חולקה ביד רחבה על ידי הנאצים למעמד הבינוני והבינוני התחתון. כך הפכו את כלל האוכלוסיה לשותפה בפשע. סביר להניח שהמעמד הבינוני או הבינוני הנמוך הישראלי לא יראה ולו מטבע משומש של עשר אגורות מביזת הפליטים האפריקאים, ועדיין המהלך הזה יתקבל כאן בצהלה, השתתפות מרצון בפשע, יריקה על מי שכבר הוכה.

ילדים מוכים, כבר אמרתי? אנחנו תלמידים שקדנים, שקדנים מאד.

ועוד דבר אחד: ביום חמישי הקרוב, בשעה 17:00, ייערך יום זכרון לקורבנות רצח העם בדארפור בכיכר רבין בתל אביב. מטבע הדברים, הוא יעסוק גם במצבם של הפליטים בישראל. פרטים כאן.

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

59 תגובות על ”שמעו, קציני סדום; האזינו, עם עמורה“

  1. אלעד הגיב:

    "החבר של שלי יחימוביץ'"? אני חושב שאתה אולי מתכוון לגאולה אבן…

  2. אחד הגיב:

    לא יעבור בג"צ.

    חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו סעיף 3:
    אין פוגעים בקנינו של אדם.

  3. interspem הגיב:

    כאן – http://www.o139.org/2012/10/blog-post_13.html יש הסבר (קצת ארוך, אבל מעניין מאוד), שמציע רציונל אחר –
    "כל מטרת הצעת החוק הזו היא הכנסת עבירת מקור נוספת תחת החוק להלבנת הון, זה שמאפשר למדינה חופש רב הרבה יותר על חשבון הפרטיות של אזרחיה. איך תדע הרשות להלבנת הון שמדובר בכספי מסתננים? הרי אפילו הגדרה של אלה אינה בנמצא. פשוט מאוד – היא תעביר כל פעילות פיננסית של העברות כספים מהארץ, אלה שלא נמצאות היום תחת חסותה, לגורמי ממשלה אחרים, והכל באדיבות מר וגברת פליט שהצליחו להפחיד כל כך את שרי הממשלה. המסלול שבחר משרד המשפטים ו"משרד ראש הממשלה" להעביר את המהלך הזה וטקטיקות ההטעייה, ההסתה, וההפחדה בהן בחרו להשתמש מעידות יותר מהכל על כוונתם האמיתית: שימוש במסתננים כדי להגדיל את כח מנגנוני הפיקוח הממשלתיים."

  4. דני הגיב:

    זה חוק חרטא…יש בו וואחד פירצה – מותר להוציא מהארץ סכום כסף עבור מימון לטיפול רפואי לקרוב משפחה של המסתנן(מדרגה ראשונה).מה הבעיה להמציא טופס המלצה מאיזה "רופא" מאריתריאה/סודן שאביו של המסתנן "לקה במחלה" ועלויות הטיפול גבוהות ולכן דרוש לשלוח לו כסף . מי יתחיל עכשיו לבדוק כל בקשה ובקשה ??
    בקיצור – חוק חרטא.

  5. אילן הגיב:

    בקטנה, יוסי –

    פליטים מרוויחים לרוב מעל שכר מינימום, בטח בשעות הרבות שהם עובדים. הולכים לגנוב מהם סכומי כסף לא קטנים, שכמובן זכותם הטבעית לצבור, להחזיק ולהעביר. לא משנה את הפואנטה המדויקת שלך, אבל כן לציין שרווח זעום לא צריך להיכנס לשיחה משום כיוון. זה אחד מהמקרים בהם העיקרון כה נבזי, שלחבר אליו שאריות של רציונליזציה רק ישרת אותו ואת מי שמחזיק בו.

  6. ראובן שביט הגיב:

    מאמר למופת כהרגלך.
    רק תיקון קטן: עשר אגורות ולא עשרה אגורות.

  7. אבי ג'י הגיב:

    לופהול רלוונטי: ע"פ החוק,

    "כספים מעבר לסכום האמור, יוכל מסתנן להוציא בעת יציאתו מישראל אם יוכיח כי הכספים שייכים לו כדין, ובכלל זה לא ניתנו לו לצורך הוצאתם מישראל בעבור מסתנן אחר. כך למשל, מסתנן יוכל להציג אישור כי כספים אלה התקבלו כשכר בעד עבודתו, כי הם כספי פיצויים ששולמו לו כדין או תשלום שקיבל מהמדינה"

    מה שאומר שאם נשים רגע בצד את הציניות (הרי אפשר להניח שרוב השכר שהם מקבלים הוא "שחור" ואז לך תוכיח מאיפה קיבלת את זה ולמה), אם מי שאמון על זכויות אדם ידחוף לאכיפת המדינה על כך שגם מסתננים יועסקו באופן מסודר – עם תלושים והכל – אזי לפחות הם יוכלו לקחת איתם את חסכונותיהם החוקיים.

    כמה שזה דרקוני, קשה לי שלא להודות שאני יכול לראות את ההגיון הטקטי שבחוק, שגם קונסיסטנטי עם המטרה המוצהרת של עצירת התופעה. זה וואחד הרתעה עבור מהגר עבודה שקיימת אפשרות שלא יוכל לעשות עם הכסף את מה שרובם מנסים (לפרנס את משפחותיהם שנשארו מאחור), בעוד הפליט המסכן רק מנסה לשרוד ואין לו מה להפסיד (או בית בכלל כרגע, תכל'ס) אז זה לא מה שימנע ממנו לברוח לעבר הצד הישראלי של הגדר כשהכנופיות הבדואיות באות מימין וחיילי גבול מצריים משועממים יורים משמאל.

    • אמת מארץ הגיב:

      תתבייש.
      הנה על מה מדובר (באדיבות ר'. "הגיון" אלק:

      "סיפרתי עליה כאן לאחרונה. היא בת 11 וחצי. כמעט שנתיים וחצי בארץ. אימה ברחה עמה ועם אחיה באישון ליל מאריתריאה לאחר שסייעה לקרובת משפחה שנמלטה מהצבא. בעודם עושים את דרכם לעתיד לא ידוע, נחטפו על ידי כנופיית חוטפים והם מצאו עצמם במחנה עינויים בסיני. לא כולם. אחיה הגדול הצליח להסתתר מהחוטפים. הוא היה בן 14 לפני חודש. היא התקשרה אליו ושוחחה עמו ביום הולדתו. היום הוא בסודן, לבדו. ילד בן 14, לבדו. פעם בחודש אמא שלו שולחת לו כסף בעזרתו הוא קונה אוכל. לפחות כך חי עד עכשיו.

      גם עליה סיפרתי. יש לה ילדים כאן ואמא בדרפור. בחודשים האחרונים, הייתי עד לשיחות טלפון עם אימה בדרפור, על הכפר שהותקף שוב ושוב ושוב ושוב נשרפו בו ביקתות, כפר מולדתם. לפני כחודשיים נהרג בן משפחה, באחת ההתקפות הללו. שוב. הרי ממילא, רוב בני המשפחה נהרגו מתישהו בתחילת שנות ה 2000, בהתקפה גדולה, ממנה ברחו רוב בני המשפחה הניצולים במסע שהוביל אותה, בסופו של דבר, ארצה. אימה נסה מהכפר לפני כחודש. היא מיסתתרת, חוששת מכנופיות הרוצחים הערבים. היא שולחת לה כסף.

      ועליה, ש לה שלושה ילדים בפנימיה באוגנדה. היא נמצאת בארץ באישור ורישיון. את כל כספה מקדישה לתשלום שכר הלימוד של ילדיה החיים במדינה בה אחוז הילדות המסיימות כיתה ו' עומד על פחות משבעה. רצתה שילדיה יעברו לפנימיה אליה רשמנו את ילדי המגורשים אבל זה לא יצא. היא מאמינה שתצליח לעמוד בתשלום עד שיסימו את לימודיהם. כך, היא קונה להם חיים ועתיד, להם ולכל בני משפחתם, בהם יוכלו לתמוך.

      כל אזרח אריתריאה החי במולדתו שמישהו מבני משפחתו ברח משילטון האימה באריתריאה חייב לשלם כופר כל חודש שעשוי להגיע לסכומים גבוהים מהשכר השנתי הממוצע. מי שלא משלם, צפוי לעונש. עונש באריתריאה, ידידתה הקרובה של מדינת ישראל, כולל עינויים קשים בכלא, הרעבה וכדור בכל רגל שאחריו זורקים אותך למידבר.

      איסור הוצאת כספים מהארץ ימנע מפליטים להציל את חיי קרוביהם. לרוב הפליטים משפחה שחייה בסכנה. מי שנרגע מהסעיף המדבר על "טעמים הומניטריים" שיתעורר. המדינה לא מכירה בסכנות המרחפות על פליטי רצח העם בדרפור ובנובה. איסור הוצאת כספים מהארץ על ידי פליטים יוביל לדבר נוסף: הזרמת כספים ברשתות עברייניות, שמממנות, בסופו של דבר, אירעוני טרור עולמיים. סער מוביל את הפליטים, שיעשו הכל להציל את חיי בני משפחותיהם, להעביר כספים בערוצים שמדינת ישראל לא תוכל לפקח עליהם. אם תחילתו של המעגל הוא בפגיעה בפליטים, בסופו יפגע גם בחייהם של ישראלים רבים. לתפארת.

      • אבי ג'י הגיב:

        נכון, בשביל זה צריך ללחוץ על בניית המנגנון להכרה בפליטים האלו בתור שכך, ומאליה תתנדף החלת החוק עליהם. זה שהמדינה מסרבת לעשות דבר בעניין מכאן או מכאן, היא היא קרימינלית ממש.

        • מני זהבי הגיב:

          בדיוק. סער אינו מעונין לפתור את הבעיה באיזשהו אופן מהותי. כל מה שהוא רוצה זה "להיכנס בהם" כדי לגרוף קצת הון פוליטי.
          אילו זה היה רק סער, הייתה לנו בעיה קטנה. הבעיה הגדולה היא שכל הפוליטיקה הישראלית נראית כך.

      • אריק הגיב:

        לגבי הכופר שאריתראים צריכים לשלוח למדינה.
        נראה לי שזאת יותר סיבה לטובת החוק:
        אם יצליחו לאכוף את זה ולמנוע מאריתראים לשלוח כסף ממילא אריתריאה לא תהרוג אנשים על אי תשלום בכופר (כי הוא בלתי אפשרי לתשלום והם לא ירויחו מזה כלום) מצד שני אולי אז הם יהרגו אותם כנקמה על עצם היציאה.
        בנוסף השלטון באריתריאה ייחלש מאובדן חלק מהכנסתו

        • עמית הגיב:

          אריתראים גולים לא נדרשים לשלם "כופר" לאריתראה עבור בני משפחתם. יש מס של 2 אחוז על אריתראים גולים, ואם רוצים לקבל שירותים מהשגרירות של המדינה (הוצאת דרכון ומסמכים וכדו') אז כדאי מאוד לשלם אותו.

          • חנן הגיב:

            "מס של 2 אחוז" שמתורגם ל 100 דולר בחודש. כלומר, הממשלה האריתראית מניחה שהאריתראים מרויחים 5000 דולר בחודש. ואם הם לא משלמים את ה 100 דולר בחודש, בני משפחתם שנותרו באריתריאה מושלכים לכלא. אכן עמית, לא כופר, אלא סיבה לאייכמנים לדבר על "קבלת שירותים מהשגרירות של המדינה").

    • An Cat Dubh הגיב:

      "שחור"? That’s racist!

  8. הערה טכנית הגיב:

    יש לך הרבה מעריצים, חלקם הגדול רהוטים. אולי תבקש ממי מהם טיפה עזרה בהגהה או עריכה אם אין לך זמן?

  9. אדם הגיב:

    למיטב הבנתי העובדים הזולים (או ה"זרים") שולחים את פרנסתם למשפחותיהם בכל חודש, האם החוק מונע גם את זה? אם כן, זו פגיעה משמעותית, הרי המשפחות אינן יכולות להמתין חודשים ארוכים לכספים היחידים שמקיימים אותן במדינותיהן (הקולוניות של המערב לשעבר).

  10. ליברטריאן הגיב:

    הבעיה מתחילה מזה שמגדירים "פליט" או "מהגר" או סתם "זר" כבעיה. ומהרגע שזו ההגדרה, ורוב חברי הכנסת (ואולי גם הציבור?) שותפים להגדרה הזו, אז עכשיו נשאר רק לדון בפתרון, ואם אי אפשר לעשות את זה, אז דנים באיך להבהיר לכולם שמדובר בבעיה. כולל חוקים מטומטמים ודרקוניים כמו החוק הנ"ל.

  11. זבולון הגיב:

    הצעת החוק אומרת מחצית משכר המינימום לחודש.

    >> מוצע להגביל את הסכום שרשאי מסתנן להוציא מישראל
    בעת יציאתו ממנה, לסכום השווה למכפלת חצי משכר
    המינימום לחודש במספר חודשי שהיית המסתנן בישראל >>

    יש גם הסבר:
    סכום זה מבטא את ההערכה לגבי המצב הקיים ולפיה, על
    פי רוב, הכנסת מסתנן מעבודה היא בגובה שכר המינימום,
    וסכום החיסכון החודשי שלו הוא כמחצית מסכום זה

    http://www.knesset.gov.il/Laws/Data/BillGoverment/718/718.pdf

  12. סמולן הגיב:

    אני לא חובב גדול של בקשות המקלט הללו, אבל זה כבר מוגזם. מה עם ביטקוינים?

  13. סוס הגיב:

    אני רק שאלה ליוסי ולמגיבים – אם היה מותר להוציא סכום גבוה (נניח X3 משכר המינימום כפו מס' החודשים), אבל רק בעת היציאה מהארץ – קרי אסורה הוצאת כספים בעת השהייה בארץ – זה היה בסדר לדעתכם?

    • נאמן להווה הגיב:

      לקחת כסף ממישהו נקרא גניבה, ללא מגבלה על גובה הסכום.

      זה הכסף שלהם, הם הרוויחו אותו, הם יכולים להשתמש בו כראות עיניהם. זה ממש לא עניין של המדינה.

      • אריק הגיב:

        לא מדובר כאן על לקיחת כסף אלא על כך שלא יתאפשר להם להוציא אותו בחו"ל כל עוד הם גרים בארץ

        • אלכס ז. הגיב:

          אבל אם עוזבים את ישראל ומשום מה (קריצה, קריצה) הכסף מעוכב איך הם יתבעו את כספם חזרה? או שאתה חושב שזאת לא תחבולה נפוצה כלפי זרים?

  14. nachum הגיב:

    מדובר בסכומים זעומים you admit just some where in the text that all the story is not about the money.

    • נאמן להווה הגיב:

      החשיבות של 1,0000 ש"ח לפליט לא זהה בחשיבותם עבור התקציב של מדינת ישראל.

      ברור שהמניע לחוק הזה הוא לא כלכלי. המניע הוא כנראה לגיטימציה למשטרה להתערב בהעברות כספים לחו"ל. הפליטים הם פשוט תירוץ נוח.

  15. Humble Luke הגיב:

    "המדינה שודדת" – נשמע כמו טרוניה של גופי ימין מלוקקים כמו התל"ח. בעיית הפליטים/מסתננים יותר מורכבת מזה. קודם כל צריך להחליט, הם מהגרי עבודה או פליטים?
    פליטים – צריך לדאוג להם, לא רק ברמה הישראלית, אלא ברמה בינלאומית, ישראל לבדה לא יכולה להתמודד איתם. אם הם פליטים, אני לא באמת רואה סיבה שיישלחו את ה-גם ככה כלום – כסף שהם מרוויחים, זה לא שיש להם כוונות שיבה הביתה. אם הם מהגרי עבודה, שיישלחו את הכסף, אבל שיהיו מוכנים לביורוקרטיות וגירושים.
    ככה או ככה, אולי הכסף שנלקח מהם בכמות מוגזמת ובאחוזים לא הגיוניים, אבל עדיין, צריך לשלם מס כלשהו.

    • אמת מארץ הגיב:

      "להחליט"?
      האריתראים והסודנים נהנים מהגנה קבוצתית. ברי שרובם פליטים, ואילו המדינה הייתה בודקת זאת כיאות היו זוכים למעמד פליט.
      ודווקא ישראל כן יכולה להתמודד עם הפליטים "לבד" במספרים הנוכחיים ועוד. צא ולמד כמה פליטים מוכרים במדינות אחרות.

    • אלכס ז. הגיב:

      זה אולי יפתיע אותך אבל גם לפליטים יש רגשות וגם לפליטים יש בני משפחה בבית. צריך להיות סדיסט גמור כדי לאסור על אנשים לדאוג לקרוביהם.

      ההערה שלך לגבי תשלום מס היא איש קש גמור. כולם משלמים מסים. אם הפליטים עובדים בשחור הבעיה היא במעסיקים שמעדיפים פועל שמקבל שבריר משכר מינימום ובמדינת ישראל שלא רק מאפשרת למעסיקים לנצל כך עובדים והתחמק מתשלום מסים, אלא אף מעודדת את זה.

      • Humble Luke הגיב:

        לא בטוח שכולם נרדפים מחפשי מקלט, אחרת אני לא חושב שהיו משאירים את כל המשפחה מאחור. אתה רוצה להגיש שאותם דפו אבל המשפחה נשארה בחיים? (אני מתכוון ב'משפחה' לילדים שלהם)
        לדעתי בין כל פליטים האלה מסתתרת כמות יפה של מהגרי עבודה. כמובן ששוב נכנסות שנות האוננות של אלי ישי כשר הפנים במקרה הזה.

        • אמת מארץ הגיב:

          אתה לא בטוח? באמת?
          א. תבדוק
          ב. לרבים מהם סיפורים שהיו מונעים ממך לישון שנה אח"כ.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            כדאי מאוד לקרוא: דני אדינו אבבה התחזה לאריתראי וחי איתם שבוע. אכן, רבים הסיפורים.

            http://article.yedioth.co.il/default.aspx?articleid=5932

            • עמית הגיב:

              LOL
              "למזלי אני פוגש את ג'ירמה, שלוש שנים בישראל, במקור גם הוא, "כמוני‭,"‬ מאריתריאה. "מה אני אומר למי ששואל אותי איך הגעתי לישראל‭"?‬ אני שואל אותו.

              "תשקר‭,"‬ הוא אומר. "אל תספר את כל הסיפור. הישראלים, בעיקר העמותות שפועלות בקרב המסתננים פה, אוהבים שמשקרים להם‭."‬ "

              • אמת מארץ הגיב:

                אין לך מושג על מה אתה מדבר. וגם לו לא דרך אגב.

                וזה לא כי האמת אינה זמינה, אלא כי את מתעקש להכחיש.

                • אמת מארץ הגיב:

                  ויש משהו לא-תמים וממש מטונף בהכחשה שלכם. מדובר במבקשי מקלט ממינות שאחוז ההכרה במבקשי המקלט מהן כפליטים מגיע לאזור ה 80% בעולם (שאינו מתלהב לקלוט בידוק), ושהפרות זכויות האדם והזוועות ששליטיהם מחוללים מתועדים היטב.

                • עמית הגיב:

                  אתה מדבר על הכחשה? מה שמצוטט זה דברים שאריתראי אחד אמר למי שהוא החשיב כאריתראי אחר. תשקר הוא אמר לו. תמציא לעצמך סיפור טרגי של פליט שחצה ברגל מדבריות בעוד שבעצם המסע מתבצע בטויוטות ארבע על ארבע של מבריחים. הישראלים, בעיקר עמותות הסיוע שעובדות כאן, אוהבים שמשקרים להם.

                  במקום לתקוף את מי שמצטט את הדברים, אולי כדאי שתתמודד איתם ישירותם?
                  אנשים שיש להם אינטרס בסיסי מאוד לשקר, ויש מי שרוצים לשמוע מהם את השקרים האלה, כנראה שישקרו. לא כי הם אנשים רעים אלא כי במצב שנוצר יש להם אינטרס בסיסי לשקר. זה נכון לפלסטינים שמתראיינים על ידי איזה גדעון לוי אחד, מסתננים שמתראיינים על ידי עמותות סיוע ומייעצים אחד לשני לשקר כדי להציג את עצמם כפליטים, ומתנחלים שמתראיינים על ידי ערוץ 7 ומלינים על פעולות של פלסטינים.

              • חיליק הגיב:

                LOL, עמית

                המשפט הבא בכתבה: "הוא בן ‭,38‬ עטור צלקות בכל גופו, סימני הדרך הקשה שעברה עליו עד שהגיע, ואולי גם של כמה מאבקים בישראל עצמה".

                • חיליק הגיב:

                  וגם:
                  "הלכתי לשאול את אנאבסה, מסתנן אריתריאי שנמצא בארץ כבר לא מעט שנים. הוא סיפר שגם הוא בתחילה סירב לשלם את שני האחוזים, אבל אז עצרו את אמו ושלחו אותה לכלא. תמורת שחרורה נדרש לשלם ‭1,500‬ דולר. "לא הייתה לי ברירה, הייתי חייב לשלם, אחרת אמא שלי הייתה נרקבת בכלא. שילמתי את החוב וכמה ימים אחר כך אמא השתחררה. אבל לא רק זה, אחרי כמה חודשים שוב לא באתי לשלם, והפעם עצרו את אבא שלי. רוב האנשים פה משלמים בלית ברירה‭,‬ מאיימים עליהם ומפחידים אותם שהמשפחות שלהם ילכו לכלא".

  16. ליאורה הגיב:

    גדעון סער דחף את החוק להארכת חופשת הלידה לנשים מ12 ל14 שבועות ואני ועוד הרבה נשים מאוד מודות לו על כך.
    גם החוק הנוכחי הוא צודק ביותר כי כך יהיה פחות רצון לכל האפריקנים להגיע הנה וליהנות מהכלכלה הישראלית.
    וחוץ מזה אם יש פה מדינת אפרטהייד\חוקי נירנברג\גרמניה הנאצית\1938 אז למה כולם רוצים לבוא לפה ולמה ארגוני השמאל מתעקשים שהם יכנסו?
    על המסתנן שתקף את ח"כ אלעזר שטרן שמעת? יש לך מה להגיד ?

  17. עמית הגיב:

    מאחורי החוק יש מחשבה נכונה; צריך שיהיה אינטרס כלכלי למסתננים והפליטים בסופו של דבר לעזוב את ישראל, מכיוון שבינתיים האינטרס הכלכלי שלהם הוא אך ורק להשאר. אם מישהו יכול לשלוח את הכסף בחזרה למשפחתו רק כשהוא עוזב את הארץ אז כנראה – אם יש לו יכולת לחזור לארצו – הוא יעשה את זה אחרי שיחסוך כאן מספיק כסף. נכון להיום אין לו סיבה לעשות את זה.

    כל העניינים שהמאמר עוסק בהם הם משניים; המנגנונים הטכנים לאכיפת חוק מתעצבים לאורך הליך החקיקה. יכול להיות שזה לא יהיה (שכר מינימום*מספר החודשים) אלא נוסחא אחרת פחות מגבילה (למרות שתראה לי את המסתנן – תראה לי את המשפחה הישראלית ממעמד הביניים – שחוסכים 4000 שקל בחודש כל חודש).

    כמו כן צריך שיהיה מנגנון נרחבי למדי כדי לאפשר "יוצאי דופן". שליחת כסף מצד אנשים שבאמת לא יכולים לחזור למולדתם או לעזוב את הארץ באופן כללי.

    • עמוס הגיב:

      כלומר, צריך לברר מי באמת פליט ומי לא. גאוני. איך אף אחד לא אמר את זה קודם. אה… אופס.

      • עמית הגיב:

        הם כולם מהגרים כלכליים. ללא קשר למה קרה להם בארצות מוצאם, מי שנמצא כאן יכל להשאר במצרים גופא – קהיר ופרבריה – והבחירה לעבור לכאן ממצרים נעשתה ממניעים כלכליים נטו.

        בכל אופן הם כבר כאן, אז בהחלט צריך לראות מי לא יכול לחזור לארץ מולדתו כי זה ישים אותו תחת סכנת חיים. לא טענתי שזה רעיון מקורי אז לא ברורה ההתפלצות שלך.

    • חנן הגיב:

      באמת תהיתי מתי היודונאצים יתחילו לצאת מהחורים. תמשיך לדבר, עמית, על "המנגנונים הטכניים" ועל חישובי "שכר מינימום*מספר החודשים", או נוסחאות אחרות, תמשיך לדבר על "מנגנון נרחב למדי כדי לאפשר 'יוצאי דופן'". אתה, ופלוגות הגדעון סער של החברים שלך.

      גועל נפש.

  18. דורון הגיב:

    גדעון סער הוא אדם נכלולי ומסוכן. אחד הגזענים ומשולחי הרסן שהיו בזירה הפוליטית. מקווה מאוד שלציבור ימאס ממנו.

    • מודי תולשששש הגיב:

      כמו שנמאס לציבור מדני דנון, מירי רגב, זאב אלקין, ביביווט, …

      לא הייתי סומך על הציבור.

  19. Zak הגיב:

    מילא השאלה אם החוק הזה מוסרי או לא – פרקטית מדובר בחוק גרוע שלא יועיל דבר אלא רק יחריף את הבעיה

    http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1783990

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אתים מזמנים ביום זכורון לקורבנות רצך העם בדארפור

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אתים מזמנים ביום זכורון לקורבנות רצך העם בדארפור ביום חמשי מי שעה 17:00 את 20:00 כיכר רבין ת"א

  22. ראש לשועלים הגיב:

    שיני זהב הם יקחו גם ?

  23. אבי הגיב:

    מאמר מגמתי מופרך ולא רציני ההשוואה לשואה היא די אנפנטילית ומקורה בבורות מגמתית. פלוגות גדעון סער…. אתה ממש צריך להיבדק ע"י רופא מוסמך… זה ממש חולני אבל ממש לא מפתיע.
    א. לא מדובר בפליטים – אלה במסתננים או מהגרי עבודה.
    ב. הם באים לכאן לא כי רודפים אותם כמו שרדפו את היהודים אלה בגלל שהם רוצים לשפר את מצבם הכלכלי.