החברים של ג'ורג'

אפלה בצהרים

מה קרה ליד גדר הגבול, כשבג"צ רחץ בנקיון כפיו

ביום חמישי האחרון, אומר עורך דין עומר שץ מ"אנו פליטים" בשיחת טלפון, הוא התייצב בבית המשפט העליון יחד עם עמיתו, עו"ד יפתח כהן, כדי לבקש צו ביניים להכנסת 21 הפליטים ששהו מחוץ לגדר לישראל. הדיון, להפתעתו, התנהל באופן חיובי: השופטים היקשו על נציגת המדינה בשאלות, ובשלב מסוים הם שאלו אותה אם היא מסכימה שהם יוציאו צו ביניים. הנימוס המקובל אומר שכאשר השופטים מציעים דבר כזה, אתה מקבל את ההצעה. המדינה, באופן חריג, סירבה לקבל אותה – וביקשה דיון במעמד צד אחד, לטענתה משום שיש לה "מידע סודי" בנושא הפליטים. הדיון התקיים, ובסופו הודיעו השופטים, כזכור, שהם דוחים את הדיון ליום ראשון. כמה שעות לאחר ההחלטה של בג"צ, הודיע ראש הממשלה ש"הושג פתרון," במסגרתו שתי נשים ונער נכנסו לישראל, והשאר "שבו על עקבותיהם."

זה היה שקר מתחילתו ועד סופו. המדינה, כפי שציינתי לפני שבוע, שיקרה כשאמרה שהיא מעבירה מזון לפליטים. היא העבירה להם רק מים – ומעט מאד מים: עו"ד שץ תחקר את שלושת הפליטים שנכנסו לישראל – הוא תחקר כל אחד מהם בנפרד – והם דיברו שמדי יום העבירו להם שלושה בקבוקים של ליטר וחצי. אני אחזור על זה: 4.5 ליטר של מים ליום – ל-21 בני אדם. בחום של המדבר. זה יוצא 214 מיליליטרים לאדם ליום. פחות מבקבוק שתיה של 220 מ"ל.

הפליטות ציינו שפעמיים, הושלך לעברם לחם: שקית לחם פרוסה. בפעם הראשונה, השקית נתקעה בגדר, והם הביטו בה בעיניים כלות. בפעם השניה, היא חצתה את הגדר – והם היו צריכים להחליט איך לחלק אותה ל-21 איש. גם הציליה, שלכאורה ניתנה לפליטים על ידי צה"ל, לא נמסרה לטענת הניצולות על ידי הצבא: היא היתה "מתנת אלוהים," אמרה אחת הפליטות לעו"ד שץ, והסבירה שהיא עפה אליהם עם הרוח. מדי פעם, בנסיון להרחיק את הפליטים מן הגדרות, ירו החמושים לעברם באוויר, ומספר פעמים אף ירו רימוני גז מדמיע.

אף אחד מן הפליטים לא רצה לשוב למצרים; הם ידעו שהם צפויים להתעללות ולמוות. כיומיים או שלושה לפני הגירוש שלהם, חמישה מהם, שהיו חזקים יותר, גררו את עצמם לעבר הגדרות בצד המצרי ושאלו את החמושים המצרים מה צפוי להם. הם אמרו להם שאם הם יחזרו, החמושים יהרגו אותם – אבל אם הם כבר חוזרים, שיביאו איתם את הנשים, כי הם רוצים לאנוס אותן.

ואז הגיעה החלטת בג"צ לדחות את הדיון ליום ראשון. זמן קצר לאחר מכן, חתכו חמושי צה"ל את הגדר, עברו לצד השני, הכניסו פנימה את שתי הנשים והילד, וגררה את שאר הפליטים על הציליה המפורסמת לעבר הגדר המצרית. הפליטים צרחו והתחננו שיירו בהם, כי הם מעדיפים את זה על מעבר למצרים. חמושי הצבא המוסרי יותר מהחמאס התעלמו מהתחינות, המשיכו לגרור אותם לעבר הגדר המצרית, הרימו את הגדר ודחפו אותם פנימה. גורלם לא ידוע. אולי הם נרצחו, אולי הם במרתף עינויים כלשהו, אולי הם נמכרו לשבטי הבדואים של סיני. אף אחד לא יודע.

לכל זה מתייחסת הודעת ראש הממשלה באמירה שהפליטים "שבו על עקבותיהם." הלשון הנקיה, הזהירה של נתניהו נותנת מקום למחשבה שהיתה הסכמה כלשהי עם המצרים, ועל כל פנים שכוחות צה"ל לא היו מעורבים אקטיבית בגירוש. זה היה שקר, עוד שקר. לא שציפינו למשהו אחר מנתניהו.

ביום ראשון שבו שץ וכהן לבית המשפט העליון. המדינה הודיעה שמאחר והפליטים כבר לא על הגדר, אין טעם לדיון בעתירה. היא הציגה טקסט קצר מאד שהיה דומה מאד להודעת ראש הממשלה. שץ וכהן ניסו לומר לבית המשפט שמצב שבו אנשים שהיו תחת דיון מולו פשוט נעלמים; שלא יתכן שבית המשפט פסק בעבר נגד החזרה חמה, וזה בדיוק מה שקרה; שלא יתכן ש… אבל לא היה עם מי לדבר. בג"צ פסק שאם הם רוצים חקירה באשר לגורלם של האנשים שעליהם הוא נמנע מלהגן, הם צריכים להתחיל את כל ההליך בחזרה. להתווכח עם הממשלה איזו שנה-שנתיים, וכשזו לא תעשה את תפקידה, לעתור לבג"צ.

העיוורון הסלקטיבי שבג"צ התפרסם בו עבד הפעם שעות נוספות. לא ידוע מה קרה בדיון במעמד צד אחד בין המדינה לבג"צ, זה שבו התיימרה הראשונה לחשוף "חומר סודי." אבל אני אעלה ניחוש: המדינה רמזה לבג"צ שאם הוא רק יתן לה קצת זמן, ולא יוציא צו ביניים עכשיו, הוא לא יצטרך להתעסק בנושא הזה יותר. ובג"צ הבין את הרמז, והסכים.

אז מה היה לנו: חמושים שמספקים 214 מיליליטרים ליום לאדם לפליטים; שיורים עליהם רימוני גז כשהם מתקרבים לגדר; שמשליכים לעברם שני כיכרות לחם במהלך שמונה ימים; צבא שמוציא צו שטח צבאי סגור כדי למנוע מעיתונאים וארגוני זכויות אדם להגיע למקום; פרקליטות מדינה שמשקרת לבית המשפט העליון; בית משפט ששובר שיאים בעצימת עיניים, ומפקיר 18 אנשים לגורלם בעודו רוחץ בנקיון כפיו הפרוצדורלי, ואפילו לא מנסה לשמור על כבודו בחקירת השקרים שנמסרו לו; ראש ממשלה שמוציא הודעה שקרית לציבור ולבית המשפט; וחייל שאומר ל"ידיעות אחרונות" לפני שבוע ש"נכון שלפעמים לא כל כך נעים לראות אנשים עם חתכים ורזים כמו שלדים, אבל הם עלולים לסכן את בטחון המדינה, ומה שאנחנו עושים חשוב מאד בעינינו."

איזו מדינה של גיבורים, שרועדת מפחד מ-21 "אנשים עם חתכים ורזים כמו שלדים", שבטחונה לא עומד ביחס אנושי לפליטים. האחריות, כמובן, נמצאת בראש ובראשונה על מנהיגי המדינה, והפעם נראה שהפקודה הגיעה ישירות מלשכת נתניהו; אבל האשמה נמצאת על החמושים, שעינם עיוורת וליבם אטום ומושחת, שצייתו לפקודה.

ומדוע שלא יצייתו? הם כבר התרגלו לראות במפגינים בלתי חמושים, שמוחים על גזל אדמתם, "סכנה לבטחון המדינה", ולבם כבר גס בגז שירו עליהם. במשך השנה האחרונה, הם היו חשופים למסע הסתה שיטתי של ראש הממשלה ושר הפנים, שדיברו על הפליטים כעל "סכנה למדינה הציונית." החמוש היהודי המצוי לא מבין ש"סכנה למדינה הציונית" פירושה בפועל "סכנה למשטר הפריבילגיות היהודי," והוא מתרגם בקלות – כפי שציפו ממנו – את "סכנה למדינה הציונית" ל"סכנה לבטחון המדינה." ואז "לא כל כך נעים לו," כי בכל זאת הוא לא מסוגל שלא לעשות את ההשוואה (אסור להשוות! אסור להשוות!), אבל הוא מקשה את לבו, וגורר שלדי אדם צורחים אל עבר מותם. ומתנחם בכך ש"מה שאנחנו עושים חשוב מאד."

במקרה של ישראל, ההיסטוריה חוזרת על עצמה לא כטרגדיה ולא כפארסה, אלא כגרוטסקה.

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה התקבלו שתי תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

46 תגובות על ”אפלה בצהרים“

  1. ש.ע. הגיב:

    הכל נכון ונוקב ומעלה דמעות בעיניים.
    אבל איך עונים לבעלי הטיעון המנצח:
    "הרי אי אפשר לעזור לכולם"?

    כלומר, חוץ מ"לכו תזדיינו, תעזרו לאלה שכבר על הגדר".

    • יותם הגיב:

      עונים שאפשר לעזור להרבה מאוד, אבל לא כשמתעקשים לשמור על "מאזן דמוגרפי" בין יהודים ללא-
      יהודים.

    • כליל הגיב:

      לדרוש שיצמצמו את הלימודים בביה"ס על השואה והפוגרומים שעשו ביהודים ל:"הגיע להם, אי אפשר לעזור לכולם, ובכלל זה היה חלק ממזימה קומוניסטית של הבנקאים היהודים העשירים."

    • מיכאל הגיב:

      ש.ע. עונים את מה שענו השוויצרים ב 1939…

    • אמיתי ס. הגיב:

      עונים שאין שום בעיה לעזור להם, התנועה הקיבוצית הציעה לקלוט אותם לעבודה בחקלאות, ואפשר לתת להם לעבוד בחקלאות במקום לייבא עובדים עוד תאילנדים. הבעיה היא שאז החברים של אלי ישי לא ירוויחו עליהם כסף, ולכן זה לא נעשה.

    • עדיגי הגיב:

      "לא, אבל אפשר להיות אנושי".

    • סמולן הגיב:

      עונים שזה לא קשור. אין שום קשר בין גירוש הגון שמגיע לרוב-רובם של האנשים שמגיעים הנה בהתבסס על שקר כלשהו, לבין גירוש בחזרה למדבר סיני, הקטלני כל כך עבורם.

      השאלה היחידה היא מידת העובדתיות של התיאור (נא לראות את האמירה הזו כמנגנון פסיכולוגי שלי, תקווה שמדובר בבולשיט). צריך לתקף אותו. ואז, צריך להכנס באמ-אמא של האנשים שהשליכו פיסות לחם, ולא דאגו למים וצל. לשם התחלה, מה שמות החיילים המעורבים ?

      זו פעולה שיש מעליה דגל שחור.

  2. ש.ב הגיב:

    נראה לי שזה קטע של שופטים, להיכנס בשלטון כשהם יודעים שהם יפסקו בעדו.

  3. סתם אחד הגיב:

    א. נו, ירו באלה שחזרו למצרים? חוץ מהבכי, הנהי והסיפורים, שגם אתה היית מספר במקומם, הנבואות השחורות התאמתו? לא נדע, כמו שלא נדע אם הם שיקרו או לא שיקרו לאורך כל הדרך לגבי המים, הלחם, וכל השאר. גם לא נדע מאיפה הם באמת, הרי מדריכים אותם להפטר מהתעודות השונות כדי שלא יהיה אפשר לאמת את הפרטים האישיים וארץ המוצא.

    ב. צריך להבהיר שאלו לא אנשים שנדדו במדבר והגיעו במקרה לגבול עם ישראל בשארית כוחם. אף אחד לא עושה דרך כזאת במדבר בלי הכוונה ובלי הדרכה. זה אנשים ששילמו אלפי דולרים כדי לנסות ולגנוב את הגבול. שלא תהיה טעות, אלפי דולרים, שהמבריחים הבדואים מקבלים או סוחטים מהם. בסכומים האלה, גם בבית, היו יכולים לפרנס את עצמם במשך זמן רב. ככל שיתנו ליותר מהם להכנס, העסק של הבדואים ישגשג יותר ויהיה אינטרס להביא עוד "מבקשי מקלט". נכון, לא נעים להחזיק כמה חבר'ה מותשים בצד השני של הגדר. מצד שני, שבירת המנגנון הכלכלי שמניע את הגלגל תפסיק גם את זה.

    • אמיר מלנקי הגיב:

      כן בינתיים השיטה הזו עובדת יופי. רק עוד כמה לא נעימים כאלו ואנחנו מסודרים.

    • ygurvitz הגיב:

      לא יודע. זו המשמעות של "גורלם לא ידוע." וההיסטוריה מלמדת אותנו להאמין לפליטים. תמיד אומרים שהם מגזימים, מרוב שדבריהם לא נתפסים. ברוב המקרים הם אומרים אמת. לממשלת ישראל וחמושיה ודאי לא הייתי מאמין.

    • מיכאל הגיב:

      גם על הפליטים מגרמניה ופולין אמר שהם "מגזימים" אנשי המנגנון הציוני בארץ ישראל סרבו גם אז להאמין שזה ייתכן ולקח להם המון זמן לשלוח כמה פרטיזנים שיצנחו אבל אפס השפעה על ארה"ב שתפציץ את מסילות הרכבת הרלוונטיות…
      סכנה מוחשית נשקפת ללא ספר לאריתריאים גם בסיני וגם באריתריאה.
      זה נוח מאוד ל"סתם אחד" לחנטרש שאין בעיה, הרי הם לא בני הגזע והצבע שלו…

    • עדו הגיב:

      לגבי סעיף ב' שלך. על אילו מקורות אתה מסתמך בדיוק? כלומר אתה מכיר אישית או יודע על מישהו שמכיר אישית את אנשי הקבוצה המסויימת הזאת שאתה קובע שהם שילמו אלפי דולרים וכן הלאה? שים לב, אני לא אומר שאתה בהכרח טועה, רק רוצה לדעת מהיכן הקביעות הנחרצות הללו.

  4. עומר כץ הגיב:

    אז מה? את מי משכנעים כדי ללכת להאג?
    כמו כן האם ידוע לך מתי הועבר להם הלחם? האם זה היה לאחר הוראת בג"ץ או שאחד\כמה חיילים הפר\ו פקודה?

  5. עדו הגיב:

    אדון סתם אחד. אם נקלוט אותם בארץ. נסרר מי פליט ומי מהגר עבודה ונעלה על מטוס אתבאלו שאינם פליטים זה ישבור את המנגנון הרבה יותר מהר. כמה מטוסים עם אנשים שיספרו איך הם עשו את כל הדרך רק בשביל לחזור לנקודת המוצא ישכנעו את אלו שבסודאן שחבל על המאמץ.

  6. עדו הגיב:

    אדון סתם אחד. אם נקלוט אותם בארץ. נברר מי פליט ומי מהגר עבודה ונעלה על מטוס את אלו שאינם פליטים זה ישבור את המנגנון הרבה יותר מהר. כמה מטוסים עם אנשים שיספרו איך הם עשו את כל הדרך רק בשביל לחזור לנקודת המוצא ישכנעו את אלו שבסודאן שחבל על המאמץ.

  7. אלעד יאיר הגיב:

    אולי אפשר יהיה לגלות על מה דנו בדיון הסודי כאשר ישחררו את הלמו: http://www.haaretz.co.il/news/law/1.1821124
    יש לו ניסיון בהשגת חומר חסוי מבית המשפט. לכאורה כמובן.

    בכל מקרה, ממשלת ישראל רואה עצמה כנציגת הרוב בישראל, שהיא מדמה כגזען בכלל ושונא ערבים ופליטים אפריקאים בפרט. הרי לא הממשלה עצמה מארגנת הפגנות נגד זרים ש"תופסים מקומות עבודה" ו"אונסים את בנותינו", אלא אלו רחשי לב של רבים בציבור המנותבים ומתועלים על ידי הימין הלאומני. הממשלה רואה את זה ורוכבת על הגל, על מנת לרצות את ציבור המצביעים הפוטנציאלים.
    ובית המשפט העליון, מנסה לשמר במשהו את כוחו ולוותר במאבקים שנראים לו אבודים או כאלו שיחלישו את עוצמתו (משהו כמו מעדיפים לאבד את הראש מאשר את כל הגוף).

  8. האיש ברחוב הגיב:

    צ'מע…
    אני לא יודע בקשר לכושים האלה… אני שמעתי שיש להם אלפי דולרים והם בכלל לא יהודים. אם הם לא יהודים אז הם גם כנראה אנטישמים ואם הם עברו דרך סיני אז הם כנראה גם בלדרי סמים ולך תדע איזה מהנשים האלה שמה רוצה להכנס לארץ עם תינוק האונס של איזה ערבי בדואי ככה שאנחנו נטפל בו. וכל המיליוני דולרים שהם מביאים לבדואים אתה יכול להיות בטוח שהוא ילך לנשק ותחמושת כדי לירות על חיילי צה"ל אח"כ, אז חדל כל הקשקשת הזו על מסכנים.

    מאיפה שאני עומד זה דיי מוסרי שמישהו נתן להם בכלל לחם. העולם אפילו את זה לא עשה בשבילנו. יש מלא סיפורים על אך אף אחד לא רצה לקלוט את ניצולי השואה היהודים בגלל שכולם אנטישמים אז מי הם בכלל שיבואו אלינו בטענות עכשיו? ואלה היו עוד יהודים אמיתיים שעברו שואה אמיתית לא סתם כמה שחורים שלא רוצים להשאר במדינה שלהם. לנו אפילו לא היית מדינה!
    חחח… אונס מבדואים עלאק, כל הכושיות האלה בטח רצו את זה. זה ברור כשמסתכלים על אך שהן לבושות. סחבות קרועות, אה? מה אפילו חוט ומחט אין בכל אפריקה?

    • דניאל ר הגיב:

      חוק פו קובע: "ללא סמיילי קורץ או סימן בולט אחר של הומור, לא ניתן ליצור פרודיה על קיצוניות מבלי שמישהו יטעה ויחשוב שמדובר בדבר אמיתי."

      • עדו הגיב:

        חוק שוק הכרמל קובע: כל דבר אירוניה וסאטירה קיצוני ככל שיהיה, יהיה חיקוי עלוב ומתון של המציאות במדינת ישראל.

        • סלבה הגיב:

          זה היה בהשראת המגיב "סתם אחד" בגלל שלא היה משהו בעל משמעות לכתוב.
          אבל האמת העצובה היא שכנראה ויש יותר מבן אדם אחד שבאמת רואים ככה את העולם ויש להם גם זכות להצביע בשביל מנהיגים עם השקפות עולם דומות.

  9. אריק האדום הגיב:

    אפשר לינק ישיר לעדויות שרשם עו"ד שץ?

    אני רוצה לשלוח קישורים לאנשים ולא רוצה לקשר לכאן כי זה קצת hearsay

  10. אחד שקורא הגיב:

    אני רוצה לשאול אותך ברצינות: אם כל כך רע לך, ואתה כל כך מתעב את המדינה, מה אתה עושה כאן? קח את עצמך וטוס לחו"ל, שם הייאוש יהיה יותר נוח. כנראה, אין לך מה לעשות כאן.

    • נטליה הגיב:

      נכון, כי מדינות זה ערוצים בשלט. וחוץ מזה, למה שנשאיר את המדינה לאנשי-בסדר כמוך? אנחנו פה בשביל לשנות, לפעול, לעצבן אנשי קדימה שכמותך.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        לא רק זה. אנחנו כאן כדי שיהיו עדים לספר עליך ועל כמוך וכמו הפוליטיקאים. כמו שהיום מספרים בגרמניה על כול אותם משתפי פעולה ואנשי "אם לא טוב לך, לך, שהיו בגרמניה הנאצית.

    • עדו הגיב:

      אני מניח שאת מנחם בגין שאלו את אותה שאלה לא פעם במהלך שלושים השנים שלו באופוזיציה.

  11. בעז שדמות הגיב:

    מה החלופה? להכניס לארץ כל גנב ומשיג גבול? או. אם נתייחס למהגרי עבודה. הרימשנצטרך לקלוט את כל חלכאי אםריקה המוסלמים…

  12. עמית הגיב:

    ולמה, שוב, אין שום התייחסות לעובדה שהמהגרי עבודה הם אלה שהעמידו את חייהם בסכנה, ולא אף אחד אחר?

    המקום היחידי שבאמת מסוכן לפליטים במצרים הוא סיני. שאר מצרים, בא חיים יותר מ3 מיליון פליטים ממדינות כמו סודן ואריתראה, לא מסוכנת לפליטים. לפני כמה שנים היה אירוע בודד שבו נהרגו כמה סודנים בהפגנה מול מוסדות האו"ם, והם גם נתקלים בהרבה גזענות ברחובות שם (אבל גם פה זה ככה, לא?), אבל בשורה התחתונה הם לא בסכנת חיים. יש שם מיליונים מהם.

    אותם פליטים שהגיעו למצרים ואז בחרו לנסות להסתנן לישראל הם לא פליטים. ההפך, הם אנשים שהעמידו את חייהם בסכנה רצינית למען עבודה טובה יותר, וניסו להסתנן ממקום אחד שהם לא בסכנת חיים (מצרים) למקום אחר שהם לא בסכנת חיים (ישראל) דרך מקום אחד שהם דווקא כן בסכנת חיים (סיני).

    אין לישראל כל סיבה מוסרית לתת לאנשים האלה להכנס באופן כללי. היה צריך לעזור לקבוצה הזו על הגבול, אבל הגיע הזמן להפסיק לתחמן ולדבר כאילו מצרים לא קיימת בדרך שבין אריתראה או סודן לישראל.

  13. פלי ^^ הגיב:

    T________T

  14. מיכל הגיב:

    היום אנחנו בצד החזק, כמה נוח, מעדיפים לשכוח את הזמן שבו יהודים בבריחה נזקקו לרחמים. ולא נותר אלא לקוות שבעתיד לא נמצא את עצמנו שוב במצב של מבקשי מקלט הזקוקים ללחם מים ולב נכמר.

  15. Sagi הגיב:

    כמה שכולם צודקים
    לכל אחד יש את האמת שלו
    על בסיס עקרון שפע אמונות

    אני מכבד כל אחד מכם ומאמין
    שצרור אמונותיו עוצב ע״י סיפור חיים
    כזה או אחר

    אני בכל אופן משתף אותכם בתחושה אישית שלי
    המצפון שלי לא שקט כשאני יודע על גורלם העגום של באי ארצנו

    אין משמעות מבחינתי כיצד הגיעו למצבם
    ועל פי אילו שיקולים
    אם מדוחק

  16. Sagi הגיב:

    המשך: או בחמדנות
    בשורה התחתונה אנשים במצוקה. אמיתית
    וכולי רחמים
    ובלי להכנס לפוליטיקה
    הלוואי והמציאות תשתנה עבורם לטובה

    לפחות לאלה שכבר כאן אני מציע שנסביר פנים
    ונשמור על דרך ארץ
    ולא כדי לספק שום אינטרס פוליטי
    אלה מתוך חמלה צרופה ואהבת אדם תגלו חמלה לאחרים ולבכם יתמלא באור ו

  17. מילואימניק הגיב:

    כל כך קל להיות ״מוסרי״ ללא אחריות למעשים ה״מוסריים״ הללו…
    אני חושב שמאוד קל לשחק אותה מוסרי בלי לקבל אחריות על כך – לא שמעתי התייחסות אחת רצינית , מוסרית וחוקית לכך ש:
    1. האנשים הללו ניסו להגר ממצרים ששם אין סכנת חיים , לישראל (שבה החיים יותר טובים), דרך סיני שהיא מסוכנת ללא ספק – אבל למה המיסים שלי צריכים לממן את זה ולמה אני ומשפחתי צריכים להיות חשופים למחלות בסגנון שחפת שבסך הכל הלכנו ללדת באיכילוב..
    2. איפה שמים את הגבול? בפליט המיליון? השני מיליון? אני חושב שבפליט ה 100,000 עבור מדינה של 7 מיליון נראה לי די והותר בכל קנה מידה של פרופורציות (וכאמור יש הרבה יותר מ 100,000 בארץ כתוצאה ממדיניות הגבול הפתוח משנת 2005..

  18. noambr הגיב:

    אין ספק מספר 17 צודק, קל לאלה שמסתובבים במדינת תל אביב להגיע עם ריכבם כשהם ביום חופשי מהעבודה, ולעשות רוח שהם יעזרו. מה קורה עם המאה אלף סודנים ואריתראים שנצמאים בישראל, זה לא הוגן שתמיד מזכירים את תקופת השואה, שגם היהודים סבלו, מדוע בכלל לעשות את ההשוואה הזאת. לדעתי שיש מצב כזה, חייבים להכריז על איזור צבאי ולא לתת לאף אזרח להגיע למקום. גיחכתי שאחד המגיבים סיפר שהוא שאל את היושבים מעבר לגדר מה נתנו להם לאכול. מה אתה רוצה שהם יספרו שהתייחסו אליהם בסדר? הלוא הם יעשו הכול כדי להאיש את שמנו בעולם. ולצערי אותם שמאלנים שעושים זאת, רק מבחינה פוליטית. מצד שני אין ספק ההנהגה שלנו שהיא די אימפוטנטית לא מסוגלת להחליט על משהו פרודוקטיבי.

  19. זוהר הגיב:

    בשנתיים האחרונות י חי– וגר באירופה
    בשוויץ ה"נייטרלית" יצא חוק לפני בשנה וחצי- שכל זר שמבצע או יוצא נגד המדינה- יסלק עם כל בני משפחתו והקרובים אליון- מחוץ למדינה— ולה אין אוייבים–

    לגבי המסתננים–אני מקורב מאוד לאישיות (שפרש בנתיים) והנושא היה בתחומו– הוא התריע רבות על ה"מסתננים" שקיללו את מדינת ישראל ו מוות ליהודים–בשעה שהוא וחביריו דאגו למזונם ולרווחתם– שלא יבוא הצדיק הכותב וחברו מיכאל שידוע כי הוא מתחזה–כיהודי—נראה אותכם כותבים על עוולות וןכאב יהודי–??!!מעולם לא יהיה כדברהזה– לאותם מסיגי גבול במקרה הטוב- האלטר

  20. זוהר הגיב:

    בשנתיים האחרונות י חי– וגר באירופה
    בשוויץ ה"נייטרלית" יצא חוק לפני בשנה וחצי- שכל זר שמבצע או יוצא נגד המדינה- יסלק עם כל בני משפחתו והקרובים אליון- מחוץ למדינה— ולה אין אוייבים–

    לגבי המסתננים–אני מקורב מאוד לאישיות (שפרש בנתיים) והנושא היה בתחומו– הוא התריע רבות על ה"מסתננים" שקיללו את מדינת ישראל ו מוות ליהודים–בשעה שהוא וחביריו דאגו למזונם ולרווחתם– שלא יבוא הצדיק הכותב וחברו מיכאל שידוע כי הוא מתחזה–כיהודי—נראה אותכם כותבים על עוולות וןכאב יהודי–??!!מעולם לא יהיה כדברהזה– לאותם מסיגי גבול במקרה הטוב- האלטרנטיבות -הינןן מדינות איסלמיות- הדוברות שפתן – ודתיהם–טבעי -לא-?? אלא שבכוונה הם מגיעים להרוס את ארצנו- מניעיהם אינם כשרים- כפי שרואים- לפחות רובם– וגם לאחר שהם מקבלים שירותינו גם ובעיקר הרפואיים- עדיין אנחנו תחת ביקורת- ו מלעיזים למינהם– תראו בטורקיה הפליטים באמת שבאו מסוריה- שוכנו וממונים על ידי האו"ם- בשטח טורקיה–אותו כנל פליטי לוב- שוכנו באיטיליה ובמימון והשגחה או"ם–רק אלינו באים בדרישות מפליגות- למרות שרובם אוייבנו בעבר ובהווה- ומי שמכנה אותם פליטי חרב- שיפנה אותם או לאו"ם או למדינות שכנות ואחיות שלהם –להגיע עד אלינו- כנראה שהסיבה לא בדיוק ידידותית– וזה מוכח–

    ה"צדיק" הכותב וחביריו ביקשו פירסומת- וייתכן גם מימון ותשומי של משטיננו–אז שיפנו למצרים ודומיהם–דיי נמאסתם

  21. אלכס הגיב:

    גם לאור ההתקפה של 21לספטמבר לא תתנצל לפני הפרקלטים, לפני השופטים, וקודם כל לפני החיילים?

    • מני זהבי הגיב:

      מה הקשר להתקפת ה-21 לספטמבר?
      אילו מבקשי המקלט היו מורשים להיכנס באופן מסודר לשטח ישראל, ונבדקים שם בתנאים טופוגרפיים נוחים עבור החיילים, למחבלים לא היה היכן להסתתר כדי לתקוף את החיילים.
      כשרוצים להחזיק מבקשי מקלט על הגדר — ובכן, יש לזה מחיר.
      דרך אגב, אני הייתי רוצה לראות את המעשה של נתנאל יהלומי ז"ל נכנס להדרכות בנושא טוהר הנשק. בשיא הרצינות.

    • ygurvitz הגיב:

      חס וחלילה. להתנצל? הפוך, אלכס, הפוך. http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=3098

טראקבקים/פינגבקים

  1. מה עומד מאחורי ההסתה המבולבלת של צה"ל | החברים של ג'ורג'