החברים של ג'ורג'

מאיר כהנא, אחינו אתה, אחינו אתה

לפני כ-27 שנים, כשנבחר מאיר מרטין כהנא לכנסת, הוא היה מוקצה מחמת מיאוס. הנשיא הרצוג סירב לזמן אותו להתייעצות הטקסית ערב הקמת הקואליציה, שבה מודיעים ראשי הסיעות על מי ימליצו לראשות הממשלה; הכנסת היתה מתרוקנת כשהיה מעלה הצעות לסדר; מיכאל איתן ערך השוואה ארוכה ומדויקת בין הצעת חוק שלו לחוקי נירנברג. בבחירות 1988 הוא כבר נפסל מהתמודדות. חשבו אז שזה נגמר.

איפה. במקום כהנא אחד, יש בכנסת כמה וכמה, ולא רק בכנסת: כהנא הוא הבונטון הישראלי. היום ערכה חברת הכנסת מהליכוד ציפי חוטובלי דיון בנושא התבוללות בוועדה לקידום האשה. איך לעזאזל הפך הנושא המיתולוגי הזה – חוטובלי טוענת שיש מאה אלף "משפחות מעורבות" של יהודים ולא יהודים בישראל; אני אתפלא אם יש יותר מאלף, בהנחה שחוטובולי לא סופרת מהגרים מחבר העמים – לעניין לוועדה לקידום האשה? אה, פשוט: "אחת המטרות החשובות של הוועדה לקידום מעמד האישה היא הזהות היהודית. לצערי, התופעה של נישואי תערובת מתרחשת בעיקר מהצד הנשי, כשיהודיות נישאות למוסלמים", אמרה חוטובלי. הבנתם? בשם הפמיניזם, מקדמים בישראל יודו-נאציזם.

kahane memorial rally ad

לישיבה, הזמינה חוטובלי גם את אנשי ארגון להב"ה, החבר'ה שמקדמים את תעודת העסק "הכשר מערבים", שאחראים לכמה הפגנות שטנה ושהנם לכל דבר ועניין ארגון חזית כהניסטי (כפי שאפשר לראות מעמוד הפייסבוק של ראש הארגון, בנצי גופשטיין, ומהעובדה שהארגון היה חלק מהאזכרה לכהנא שנערכה לפני כמה חודשים). אין ספק שאין כמוהם להבין בנושא הזה, בהתחשב בכך שהנושא עמד על ראש סדר יומו של כהנא עצמו.

פרט להם זימנה חוטובלי את ד"ר צבי צמרת, המוח של גדעון סער, מנהל המרכז הפדגוגי של משרד החינוך, שהודיע שגם משרדו מתייצב בחזית ההגנה על תומתה של הנערה היהודיה מפני שחור השיער האורב לה, על ידי "הגברת הזהות היהודית" ו"חינוך לחיי משפחה" בשיעורי המחנך. אם יש את נפשכם לדעת את המעיין הדלוח ממנו שאבו צעירי ישראל את דעותיהם הגזעניות, פנו (גם) אל משרד החינוך.

האב הקדמון של הליכוד, זאב ז'בוטינסקי, כתב בשעתו מאמר בזכות ההתבוללות – כלומר, התבוללותם של הערבים ביהודים. הוא הניח שהיהודים יהיו רוב בפלסטינה, והוא ידע שהמיעוט מתבולל ברוב. התבוללות לא הפחידה אותו; להיפך, הוא התנגד לחסמים הדתיים היהודיים בפני התבוללות. לא במקרה, הוא היה אחד הלוחמים הנחושים ביותר באמונה התפלה היהודית, ולא במקרה עמד בנו, ערי ז'בוטינסקי, בראש האגודה הישראלית למלחמה בכפיה דתית, עם הקמת המדינה.

איך עומדת כעת אחת מיורשותיו של ז'בוטינסקי בכנסת, ודורשת – בשם הפמיניזם, לא פחות – לבדוק מי שוכבת עם מי, והאם היא קיבלה רשות לכך? התשובה הפשוטה היא שחוטובלי היא אחת מהסוסים הטרוייאניים של סיעת "מנהיגות יהודית" בליכוד, זו שמונהגת על ידי משה פייגלין ומכונה לעיתים קרובות "הפייגלינים". הפייגלינים הם כהניסטים תחת שם אחר, שמטרתם היא השתלטות עוינת על הליכוד והפנייתו לכיוון "אמוני".

וכשזה הכיוון של מפלגת השלטון, אז טאלב א סאנע "מעורר סערה" כשהוא אומר שמדובר בדיון גזעני. ממתי שמירה על טוהר דמם של יהודים כשרים היא גזענות? ראוי לציין גם את הופעתו של נציג רבני צהר, שמשתדלים להציג יהדות עם פני אדם, אורי סמט; הלז התייסר וגלגל עיניים השמיימה, בסוגיה הקשה של "איך מורה בבית הספר אמורה לחנך לכבד את הלא יהודים ולהסביר את העובדה שהם חלק מהחברה – אבל לא צריך להתחתן איתם?" אכן, שאלה קשה: איך מסבירים בו זמנית שאדם הוא אדם אבל בעצם פסול.

סמט הוא נשמה עדינה, שלא מוכנה להביט ישירות בתוצאות של מדיניותה. מפלה ובוכה. לחוטובלי ועדר הכהניסטים שלה אין בעיה כזו.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

52 תגובות על ”מאיר כהנא, אחינו אתה, אחינו אתה“

  1. מני זהבי הגיב:

    "איך מורה בבית הספר אמורה לחנך לכבד את הלא יהודים ולהסביר את העובדה שהם חלק מהחברה – אבל לא צריך להתחתן איתם?"

    נו, זה דווקא לא נראה לי בעייתי במיוחד. הנה, למשל, ציפי חוטובלי. לכבד אותה? בהחלט. חלק מהחברה? אכן. להתחתן אתה? בעעעע…

    • אור הגיב:

      אני לא חושב שזה חל במקרה שלה. היות שהיא יהודיה הרי אין שום חובה לכבד אותה. איתרע מזלה ולנו מותר לשפוט אותה כאדם. פסק הדין: אינה זכאית לכל כבוד שהוא.

    • עמר הגיב:

      מתחתן לא, אבל עושה אותה, הייתי עושה ללא ספק

    • ygurvitz הגיב:

      לא הבנתי, בלשון המעטה, את הצורך שבסיפא של התגובה שלך.

  2. סמילי הגיב:

    קשה להגיד על מאמר שכולל את המשפט: "למרות כל הזכויות וקיומן הקפדני ביותר, יתחיל המיעוט – ויעיד על כך היושב בשמיים שאין אנו רוצים בזאת כלל – להתבולל במידת-מה" שהוא "מאמר בזכות ההתבוללות".

  3. א.ה. הגיב:

    עצם הדיון על זה בועדה למעמד האישה מבזה את הועדה. ספציפית במקרה של הועדה הזאת.

    וזה מכיוון שדווקא הועדה למעמד האישה היא זאת שצריכה להתעקש על זכותה של כל אישה לצאת ולהתחתן עם מי שתבחר לצאת עמו.

    הכנסת הזאת באמת מגלה שיאי שפל חדשים בכל פעם מחדש.

  4. ויקי הגיב:

    לדעתי – נישואי תערובת (=התבוללות) זה הדבר שיציל (אולי) בסופו של דבר את העולם שלנו. ילדי-תערובת גזעים וילדי-תערובת דתות – רק כך יש סיכוי לסובלנות, ולפתיחות. רק כך נפסיק לפחד כל כך מהזר.

    • ראסול יהוה הגיב:

      איזו תמימות!

      גזענות אף פעם לא באמת סבבה סביב "גזעים" או מאפיינים גנטיים מסויימים, גם אם העולם היה הומוגני לחלוטין מבחינה גנטית-גזעית עדיין היו לך קבוצות שהיו מגדירות את עצמם באמצעות מאפיינים תרבותיים שרירותיים שהיו מפתחות שנאה כלפי קבוצות אחרות. לאומנות היא דוגמא קלאסית ל"מחנאות" שלא סובבת סביב מאפיינים גנטיים.

      והנושא של "התבוללות דתית" הוא בגדול אשליה, הרי הדתות נבדלות זו-מזו מבחינה טקסית ומסורתית, ילד של הורה יהודי והורה מוסלמי צריך לבחור אם הוא מוסלמי או יהודי (או אתאיסט…) הוא לא יכול להיות מוסלמי-יהודי אלא אם הוא ימציא לעצמו דת חדשה.

      שנאת ה"אחר" היא אינטרס מובהק של האליטות בכל מקום, ההבדלים הגנטיים והדתיים הם בד"כ בגדר casus belli של הממסד ולא באמת גורם בפני עצמם.

      אפילו בישראל הגזענית (או בגרמניה הנאצית) הגזענות והאפליה הגזעית משרתת מטרות כלכליות-פוליטיות של האליטות, אפילו הגזענות הדתית המשיחית היא בגדר רטוריקה, הציונות שאפה להגשמת מדינת לאום סטרילית עוד הרבה לפני שקפצו להם בחורי הישיבות והחליטו שאם הם יגרשו את הערבים יבוא המשיח.

      מה שאני אומר הוא, אם תקח את הגזעים והדתות, עדיין יהיו מלחמות כל עוד מישהו ירוויח מהם.

      ולקינוח http://www.marxists.org/archive/bordiga/works/1960/auschwitz.htm

      • Space Monkey הגיב:

        מלחמות יהיו, אני מסכים, אבל אלו לא יהיו המלחמות האלו. הם יהיו מלחמות שונות מהותית. זה שתמיד יש מי שמרוויח מהמלחמות לא אומר שהגורם היסודי שעומד מאחוריהן אינו גורם אמיתי – והגורם הזה הוא גזע. גזע, גזע, גזע. איך אמר הנרי לואיס גייטס (פרופסור לספרות אמריקנית בהרווארד):
        Race is the ultimate trope of difference

        והתכוון בכך שלא משנה על איזה הבדל מדובר, כשמדברים על הבדלים בין בני אדם; זה יכול להיות הבדל מעמדי-כלכלי, מגדרי, גיאוגרפי, תרבותי וכו' – ההבדל הזה ינוסח ויובן במונחים של גזע. היודונאצים של פייגלין ששואפים להקים "מדינה יהודית" לא כדי שאליטות כאלו או אחרות ירוויחו ממנה. כלומר, בהחלט יהיו אליטות שירוויחו ממנה, אבל לא זה המניע. המניע הוא להרחיק ולטהר את גבולות מדינת הלאום מגורמים "זרים" או "עוינים" כלשהם, כאשר העוינות הזו תתפס תמיד במונחים של גזע.

        • ראסול יהוה הגיב:

          אני לא בטוח שהמלחמות יהיו שונות באופן מהותי, והפיסקה השניה שלך לדעתי מחזקת את הטענה הזאת.

          המילה "גזע" כשלעצמה היא בעייתית, מבחינה טקסונומית אנחנו לא משתמשים במילה "גזע" כשאנחנו ממיינים זנים אחרים של חיות, לדוגמא כלב וזאב, מוגדרים כמינים שונים, לא כגזעים שונים. לדעתי המילה "גזע" כשלעצמה לא מוגדרת באופן מספק, אם אתה בוחר להגדיר "גזע" כהבדלים תרבותיים סוציו-אקונומיים אז הרי ש"התבוללות עדתית" לא תוביל לשוויון סוציו-אקונומי ולכן באופן קצת אבסורדי לא תשפיע על ה'הרכב הגזעי'.

          אם אתה מגדיר "גזע" כ"אסופה של מאפיינים שרירותיים המשמשים להבדלה בין קבוצות דמוגרפיות שונות" אז ברור שאם 'תעלים' את התופעה הזאת יהיו פחות מלחמות.

          מבחינתי המילה גזע ביא בעלת קונוטציות טקסונומיות, ואני לא חושב שההבדלים הגנטיים הם באמת הגורם לסכסוך או האיבה. ולכן, "ההתבוללות" אינה הישואה. לצורך העניין ככל שהיהודים (מבחינה אתנית) יתבוללו יותר כך תתחזק תחושת הזהות היהודית ה'דתית', הרי כבר היום יהודים אורתודוקסים ומסורתיים מסתכלים על "השמאלנים" והחילוניים כאל מתיוונים שאינם יהודים, וכו וכו.

          בנוגע לאליטות, נערי הגבעות אולי חושבים שהם פועלים מתוך "אהבת המולדת" (או בהקשר של הדיון 'גזענות') אך המניעים של הפעילים בשטח הם כמעט אף פעם לא הגורם הראשוני, הרי במשך הגלות אף יהודי לא הלך ובנה בתים על גבעות, פתאום מגיעים הציוניים והברון רוטשילד ומאה שנה אחרי זה המפעל הציוני החילוני הוא אינסטרומנטלי לביאת המשיח, בניגוד למסורת היהודית בגולה. אם נערי הגבעות הם באמת ובתמים גזענים אז הרי שהאליטות הגדירו מי הוא "הזר העוין" אותו צריך להגדיר כגזע אחר.

          • יואל הגיב:

            מבחינה היסטורית הרב קוק (שבעיקרון הוא אבי הציונית הדתית, לפחות הקו של נערי הגבעות) טען עוד מתחילת התנועה הציונית (החילונית – מתבוללת בעצמה אגב) שהחילונים הללו פשוט אינם מבינים את תפקידם המשיחי, אך למעשה צריך לתמוך בהם כי הם עוזרים לקיים את ביאת המשיח (והיו עליו לא מעט חולקים דתיים אבל זה לא מעניין כרגע).
            כך שלפי הציונות הדתית (חרד"לית) הציונות החילונית תמיד הייתה מכשיר להבאת המשיח, זה לא עניין חדש (ולא מאה שנה אחרי זה), ככל שהזמן עובר (ויש סיכוי לנסיגות) הם כמובן מקצינים (ויש מהם חלק מהם שרואים את מדינת ישראל כבוגדת בתפקיד של הבאת המשיח ולכן יש להקים תחתיה או במקביל אליה מדינה או יישות אחרת).

            • Rasul YHWH הגיב:

              הציונות הדתית הייתה אנקדוטה שולית עד תחילת מפעל ההתנחלות (לפחות מבחינת השפעתה על המדיניות הפוליטית בישראל), זה שהוגי דעות מסויימים עשו את הקשר ה"ציוני-משיחי" עוד לפני שהמדינה החלה במפעל ההתנחלות המפואר לא מעיד על קשר קוזאלי בין ההגות ה"דתית ציונית" לבין מפעל ההתנחלות.

              ה"ציונות החילונית" היא משיחית בפני עצמה באופנים מסויימים, חוקרים רבים מדברים על הקשר בין הנצרות המשיחית של המאה ה19 להקמת התנועה הציונית, אולי הכרונולוגיה שלי לא מדוייקת, אבל בכל מקרה התנועה הציונית המוקדמת הייתה כביכול חילונית (או לפחות לא קשורה לממסד האורתודוכסי הגלותי) והזרמים האורתודוכסים התנגדו לתנועה הציונית מבחינה תאולוגית, כאשר היום האורתודוכסיה היהודית בישראל (ברובה) טוענת שהמפעל הציוני הוא "מצווה" וכו.

              theology in the service of politics, not the other way around, it's never the other way around.

              • יואל הגיב:

                צר לי אם כן, המשפט שלך שעורר את תגובתי "ציונות שאפה להגשמת מדינת לאום סטרילית עוד הרבה לפני שקפצו להם בחורי הישיבות והחליטו שאם הם יגרשו את הערבים יבוא המשיח" פשוט לא הגיוני יותר. אם אתה מסכים איתי שהיו הוגי דעות שטענו שביאת המשיח קשורה ישירות לבניית מדינה יהודית כתוצאה מהתנועה הציונית החילונית הרי ברור שהם לא "קפצו" לפתע.
                גם הטענה שהציונות שאפה למודל שכזה אינו נכון, יש אמנם כאלו שכן אבל רבים שלא (אפילו ז'בוטינסקי המוזכר כאן, בובר לדוגמא ועוד).
                וגם המשפט שלך "פתאום מגיעים הציוניים והברון רוטשילד ומאה שנה אחרי זה המפעל הציוני החילוני הוא אינסטרומנטלי לביאת המשיח" כמובן שאינו נכון, מכיוון שמתחילת התנועה הציונית כולה הרב קוק דיבר על כך, ואפילו אתה מכיר בזה. אולי ניתן לדון כיצד התנועה הציונית דתית "השתלטה" על המרחב הציוני בכללותו (בהנחה שזה נכון, ואילו השפעות יש לזה, שינוי התפיסה של מהי ציונות לאורך הזמן, מעמדה ההיסטורי והאם היא סיימה את תפקידה ויש להחליפה) אבל להניח שהמשיחיות היא עניין חדש היא טעות יסודית בהבנת הציונות הדתית (בניגוד לציונות החילונית)

                אחרון, הרב קוק *אינו* הוגה דעות מסוים בציונות הדתית, הוא אחד החשובים שבהם, אולי החשוב ביותר. אם אתה רוצה להבין את תפיסת המתנחלים אני ממליץ שתנסה להבין את הרב קוק (אברהם הכהן ואחריו את בנו, שהיה מקור ראשי לבניית תנועת גוש אמונים)

                • ראסול יהוה הגיב:

                  אוקיי.

                  1. "הציונות ומדינת הלאום האתני הסטרילי" – יש הרבה ספרים ומחקרים בנושא, והרבה ציטוטים שמעידים על כך שראשי התנועה הציונות ובעיקר דוד בן-גוריון שאפו לקיום מדינה עם רוב דמוגרפי יהודי ברור וראו באוכלוסיה הפלסטנית הערבית מכשול בדרך להקמת מדינת לאום יהודית. נכון שאומנם היו חברים בתנועה הציונית שהחזיקו בדעות יותר פלורליסטיות (וז'בוטינסקי לא ביניהם) אך אפשר להגיד בפה מלא שבמהלך כהונתו של דוד בן-גוריון אז כל האירגונים הציוניים פעלו לקיום מדינת לאום אתנית סטרילית ושאפו לגירוש רוב האוכלוסיה הפלסינטאית.
                  אני ממליץ על ספרו של אילן פפה The Ethnic Cleansing of Palestine

                  2. "הציונות הדתית וחשיבותה לתנועה הציונות" – כמו שאמרתי, בימים המוקדמים של התנועה הציונית היא לא נהנתה מתמיכתה של האורתודוכסיה הרבנית בגלות, ועובדה שכל העליות המוקדמות היו 'חילוניות', העליות האלו לא נשענו על קביעות תאולוגיות מסויימות של רבנים 'ציוניים'. הזרמים הדתיים הציוניים לא היו חלק מרכזי לא מהתנועה הציונית ולא מהתרבות הדתית אורתודכסית של אירופה. יותר משהציונות נהייתה אורתודוכסית, האורתודוכסיה נהייתה ציונית.

                • אסףר הגיב:

                  ראסול:
                  ""הציונות ומדינת הלאום האתני הסטרילי" – יש הרבה ספרים ומחקרים בנושא, והרבה ציטוטים שמעידים על כך שראשי התנועה הציונות ובעיקר דוד בן-גוריון שאפו לקיום מדינה עם רוב דמוגרפי יהודי ברור וראו באוכלוסיה הפלסטנית הערבית מכשול בדרך להקמת מדינת לאום יהודית."

                  סליחה, זה נשמע ממש כמו סילוף. המרחק בין רוב לבין "סטריליות " הוא עצום.

                • ראסול יהוה הגיב:

                  לא הוא לא. כאשר מדובר על גירוש של מאות אלפי תושבים כדי ליצור מאזן דמוגרפי רצוי זה לא כל כך משנה אם גירשת את כל האוכלוסיה הלא רצויה או השארת אחוזים בודדים מתוכה.

                • אסףר הגיב:

                  ראסול: אתה מדבר על מעשים או על כוונות? נכון שהתוצאה המעשית דומה למדיי, אבל התחלנו פה מדיון על אידאולוגיה. "סטריליות" היא הרבה יותר מ"רוב" וחוסר הסבלנות המובנה בה חמור הרבה יותר. להחליף מושגים כדי להגיע לשיפוט חמור יותר זה מוטעה אם לא על גבול מסולף.

                • Rasul YHWH הגיב:

                  אם אתה שואף לגרש כמה מאות אלפי אנשים, מה זה משנה אם מדובר ב90% מקבוצה דמוגרפית מסויימת או 100%?

                  בסופו של דבר אם אתה מנסה לכפות הרכב דמוגרפי אתני מסויים ובדרך אתה מגרש כמה מאות אלפי אנשים מדובר באירוע חמור מספיק, שלדעתי גם מצדיק את האמירה "מדינת לאום סטרילית", איפה בדיוק עובר הקו בכל מקרה?

        • גיל ב' הגיב:

          תקח לדוגמא את יוגוסלביה. אין "גזע" קרואטי, סרבי ובוסני. מדובר בדיוק באותו עם, עם אותה שפה, שעקב ההיסטוריה הופרד לקבוצות שונות. חלק היו תחת כיבוש טוקי והתאסלמו, חלק היו תחת כיבוש אוסטרי והם קתלוים וחלק אורתודוקסים. זה לא הפריע להם להילחם עד זוב דם נגד "האחר".

          • קורא כלשהו הגיב:

            מזכיר לי את זה שברואנדה ההבדלים הגזעיים\היסוטריים\תרבותיים בין ההוטו לטוטסי גם כן היו אפסיים, ויתכן שבכלל הבלגים הם אלו שחילקו אותם לגזעים לצרכי משילות… וקצת אח"כ זה הספיק לרצח עם.
            טוב, אולי האנושות אבודה בכל זאת.

          • דודי הגיב:

            היו שם גם נישואי תערובת בשיעור עצום, בין קרואטים קתולים, סרבים אורתודוקסים ובוסנים-מוסלמים.

            רוב הציבור הרי היה חילוני ביוגוסלביה הקומוניסטית והדת לא היוותה מכשול. השפה היא אותה שפה, בהבדלים קלים, התרבות דומה וכל המערכות (כגון חינוך) היו משולבות. כך יצא שנישואי תערובת בהיקף נרחב היו התפתחות טבעית, לפחות באזורים העירוניים.

            למרבה הצער זה לא בלם את הטירוף האלים של מלחמת האזרחים. נאמר לי שהנוהג המקובל היה, שאנשים נלחמו לטובת הצד של אביהם – למשל, בן לאב סרבי ואם בוסנית (נניח) נלחם עבור הסרבים, גם נגד בני דודו המוסלמים.

      • קורא כלשהו הגיב:

        ערבוב אידיאלי דווקא כן יכול לעבוד (אך לא סביר שיקרה פה בזמן הקרוב).
        עם אבא יהודי,אמא מוסלמית, דוד מאמין בקריסטלים שנשוי לנוצריה, שכנים בהאהיים, מורה מכשפה, גיבורי תרבות סיינטולוגים (נראה לי שזה הדבר הכי נורא בערבוב הזה) וחברים לכיתה מכל מגוון אפשרי, הילד יצטרך לגדול להיות סובלני.

        • ראסול יהוה הגיב:

          ברור שפלוראליזם הוא אידיאל שצריך לשאוף אליו, אבל אתה מדבר פה על ה"מטרה" ולא על "הדרך".

          Imagine there's no heaven 🙂

          זוגות 'מתבוללים' שמאלנים שמאמינים בפלוראליזם הם לא הבעיה, אבל הם גם לא באמת תורמים לפתרון הבעיה.

          הרי תחושת ה"בדלנות היהודית" תמיד הייתה אבן פינה חשובה בשיטת הפעולה של ה"מפעל הציוני", ה"התעוררות הלאומית\לאומנית" שאנחנו חווים עכשיו בישראל היא תוצאה ישירה של האינדוקטרינציה היהודית המתקרבנת שאנחנו חווים במעכרת החינוך השואתית-מיליטריסטית שלנו, "באו עלינו לכלותינו" בכל דור ודור, וכו. כשכל הגויים הם סוג של אויב פוטנציאלי אז ברור שכל יהודי טוב קודם כל ידאג ליהודים לפני שהוא דואג לערבים ושכל מי שמתבולל הוא "מתיוון".

          • עמר הגיב:

            הדיון במלואו באתר של ערוץ 7-

            http://www.inn.co.il/News/News.aspx/215214

            תענוג לראות… תהליך התחרפנותה של ישראל.

            בועדה לקידום מעמד האשה, נכחו עשרות חרדים חרד"לים וגברים דתיים. ו-2 נשים בלבד. חוץ מחוטובלי נכחה גם ציפי לבני. שמוכיחה שוב שהיא חייה על פלנטה אחרצת, והסיבה היחידה שהיא עוד כאן, זה כי עומדת נגדה תביעה אזרחית בלונדון

            • אור שחר הגיב:

              תשמע, זה פשוט לא יאומן כמה שזה פסיכי. לכתוב נאצים אני כבר רגיל,
              אבל לראות את זה בפעולה גורם לי לרצות לקרוע מעלי את העור או להשתולל בקריזה.
              איך, איך, איך לעזאזל זה קורה כאן? איך יכול להיות שיש כזה דיון בכנסת?
              איך אנשים כאלו קיימים בכלל? האם זה מחזה אבסורד של בקט? והחוצפה, החוצפה הבלתי נתפסת לדבר על קידום מעמד האשה בשובניזם וגזענות כל כך גסים, כל כך מכוערים..

              תשמע, יוסי, כבר מחקת לי תגובה פעם על קריאה לאלימות, אבל אני באמת לא יודע איך לעזאזל אנחנו אמורים להגיב לדברים הללו שמתחוללים בכנסת. לא אצל כמה הזויים בהתנחלויות, לא בקרב אוסף כהניסטים. בכנסת. יושבים שם מחוקקים, 40 איש, ומנהלים דיון מעונב בדברים הללו.

              מתחשק לי לבכות או לקבור את עצמי בפינה נידחת, או לחלופין ללכת לתפוס את הבני זונות הללו, ו.. לא יודע. אני פשוט לא רוצה לראות אותם מול העיניים יותר.

              סלחו לי על התגובה הנרגשת, הסרטון הזה פשוט זעזע אותי. לגמרי.

              • עדו הגיב:

                את/ה די צעיר/ה שחר נכון?
                אני עוד זוכר את ההאשמות של ליכודניקים על כך ששמעון "פרץ" שילם כאלו פיצויים גדולים למפוני ימית (הוא היה באופוזיציה אז, זה לא שינה להם) ואת המודעות שהבטיחו להאיר את רמת גן באור של נר אחד. ההמשך כאן הוא טבעי מאד.

                • ידידיה הגיב:

                  אתה יכול להרחיב בקשר למודעות שהבטיחו להאיר את רמת גן באור של נר אחד? נגיד, מי פירסם אותן?
                  חיפשתי פה ולא מצאתי
                  http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A9%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%A8_%D7%90%D7%AA_%D7%9B%D7%9C_%D7%A8%D7%9E%D7%AA_%D7%92%D7%9F

                  באשר ללגלוג שלך על המבטאים "פרץ", אולי אתה תוכל לסייע בתשובה לשאלתי:
                  http://www.haayal.co.il/thread?rep=534296
                  נדמה לי שזה אבשלום קור מצטט את מאיר עוזיאל שמבקר את עוז. אבל אין לי איך לבדוק.

                • עדו הגיב:

                  את המודעות האלו פירסם שר האנרגיה דאז יעקב מרידור לפני מערכת הבחירות, אני זוכר אותן היטב (לא, לא שמרתי עותק) כולל התוספות השחצניות בנוסח 'הערבים יוכלו לשתות את הנפט שלהם'.
                  לגבי שמעון 'פרץ' הוא קורא לעצמו 'פרס' ולכן זה שמו אבל לא על זה הלעג אלא על העובדה שאנשים ממציאים שקרים וגם מאמינים בהם כשזה נוח להם. תופעה שאני נתקל בה שוב ושוב ואני מודה שהיא לא קיימת רק אצל אנשי ימין עילגים למרבה הצער.

                • אור שחר הגיב:

                  אני מכיר את סיפור "הנורה שתאיר את רמת-גן".

                  טמטום תמיד היה קיים בקרב פוליטיקאים. אך כשהטמטום הזה הופך לנחלת הכלל, לקונצנזוס, והוא משולב יחד עם גזענות בלתי נסבלת, זה לא אותו הדבר.

                  מרידור אגב הפך לבדיחה מהלכת בעקבות הסיפור הזה עד היום. אני לא רואה שחוטבלי ושות' נתפסים כמגוחכים. יש להם תמיכה גדולה למדי. כפי שיוסי ציין, אין מדובר באותן השנים בהן כהנא נחשב מוקצה מחמת מיאוס ושבא-גד היה בגדר אנקדוטה משעשעת.

                • yedidya הגיב:

                  מרידור לא הבטיח להאיר את רמת גן באור של נר אחד (הוא כן טען שבידו המצאה שמאפשרת ליצור אנרגיה באופן שלמעשה אינו מציאותי). קרא את המאמר בויקיפדיה ותראה. אני מנחש שהזיכרון שלך לא טוב כל כך.

                  לעגת למבטאם (לטס פייס איט, עדתם) של האנשים הללו. ממש כעוז (?) בזמנו, לא היית לועג למי שהיה מבטא "שמאון", או את שמו של הרב יוסף, נניח, "אובדיה".

                • גיל ב' הגיב:

                  אני זוכר את מרידור מופיע בטלוויזיה ומדבר על ההמצאה החדשה שתאפשר להאיר את כל רמת-גן באותה כמות חשמל שדרושה להדלקת נורה אחת.

                  ואם כבר שמעון פרס, איך אפשר בלי האמא הערביה שלו? וכמובן מניות תדיראן שהוא מחזיק!

                • yedidya הגיב:

                  כשאתה אומר שממציאים שקרים ואחר כך מאמינים להם, אתה מתכוון לשקרים בנוסח "המסמכים שחשפה קם מוכיחים שצה"ל הפר את החלטות בג"ץ"?

            • אור שחר הגיב:

              ולא די בכך. אני קורא עכשיו את זה:

              http://news.walla.co.il/?w=/1/1791281&m=1&mid=109197

              שימו לב למשפט:

              "לאחר שגרסתו נבדקה הגיעה מח"ש למסקנה ששיבוש החקירה ע"י כל השוטרים המעורבים בפרשה זו לא מאפשר את המשך ההליכים פליליים נגדו ולכן מח"ש, המחויבת לבחון את מצב הראיות בכל שלב של ניהול התיק, החליטה לחזור בה מכתב האישום".

              כלומר, השוטרים שיקרו בפה מלא ולכן אנו מבטלים נגדם את החקירה.

              אני מקווה שכל זה זה פשוט סיוט נורא שמתעוררים ממנו.

              אז מה, מה לעזאזל? נמשיך לכתוב בלוגים? עד מתי? עד שהמשטרה תשתין גם על בלוגרים שהם כידוע, בוגדים?
              עד שמיכאל בן ארי יציע הצעת חוק להשמדת עם ולחיסול מתנגדי משטר שתעבור ברוב גדול בכנסת?

              אני שואל אתכם: איך אנו מגיבים לתרחישים כאלו. מה היינו עושים. מהו הגבול שאנו מותחים. מתי אנחנו אומרים: די!
              ?

            • דוד הגיב:

              עמר,

              אתה צריך בדיקת עיניים. ציפי לבני לא נמצאת בדיון שקישרת אליו, ומספיק לראות את הדקה הראשונה כדי לראות שהיו שם הרבה יותר משתי נשים. אתה הסתכלת בוידאו לפני שכתבת את ההודעה?

        • עדו הגיב:

          סיינטולוגים? הממ.. אולי סובלנות זה לא דבר כל כך טוב אחרי הכל..

    • ש.ב הגיב:

      אהה. כל העולם מתבולל אחד עם השני מאז תקופת האבן. לא עבד.

  5. עדו הגיב:

    כהנא הוא בהחלט אחינו ולא רק מבחינה לאומית וגנטית. ישעיהו ליבוביץ' בכבודו ובעצמו אמר שהוא וכהנא שואבים את האידאולוגיה שלהם מאותו מעיין עצמו ואין טעם להתכחש לזה. כל מה שציפי חוטובלי אומרת בא בעקבות מכתב הרבניות שבא בעקבות מכתב הרבנים שמתבסס בעצמו על הלכות בדת היהודית ולכן קצת צבוע להסתייג מכהנא אבל להתמוגג מליל סדר מסורתי שבו יושבים ומשבחים את אלוהים על שהרג את בכורי מצריים (לא כהכרח בל יגונה אלא בנפרד מ'עשה בהם שפטים')
    או מסיפור כיבוש הארץ על ידי יהושוע שהיה סיפור של ג'נוסייד לכל דבר.

  6. חושחש הנחש הגיב:

    חוטבלי היא קצה הקרחון.
    מה עם כצלה? ומה עם ראש הקנוניה מיכאל בן ארי שמשפריץ גזענות ושנאה כמו מורו ורבו כהנא ימח שמו?
    מחריד לחשוב לאילו כיוונים המדינה שלנו הולכת

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ממקורות מוסמכים, ידוע כי כשציפי חוטובלי עשתה "שירות לאומי" בחו"ל (אם היא לא הייתה ליכודניקית כנראה שהיו קוראים לזה השתמטות) [שאר התגובה נמחקה מחשש לתביעת דיבה – יצ"ג]

  8. יונתן הגיב:

    לא קשור לנושא אבל:
    אפשרות ההרשמה לעדכוני דוא"ל על פוסטים חדשים לא עובדת.

  9. אנונימי – אולי היא היתה בשליחות המוסד. יש פסק הלכה שמתיר, אתה יודע…

  10. גוגול הגיב:

    יוסי, יש מצב שדרוקר קורא כאן פוסטים ואץ לעשות תוכנית?
    התלונות כלפי אוזלת ידה של העיתונות עשויות לקבל מענה עם תנופת התחקירים של ערוץ 10. גם על ישראל ביתנו צפוי אחד בקרוב..

  11. אריק הגיב:

    מעניין מה יקרה אם תנועה כלשהי תנפיק תעודות "חופשי מיהודים". בטח יקפצו כולם ויאשימו אותם בחיקוי הנאצים שמנעו מיהודים וכלבים כניבה לבתי עסק.

  12. א.ה. הגיב:

    אגב כהנא – 70 רבנים: צו המעצר לרב ליאור – ביזיון.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4026945,00.html

  13. refael . k . הגיב:

    יוסי היקר
    א. שמח אני שנותרו כמה אנשי שמאל
    ב. מילא להשמיץ את הדמוקרטיה שהיא לדעתי מניחה את הדעת ואף יותר.אבל מה יש לכם נגד הליברל?
    ג.כל כך קשה למצוא אחר מיז'בוטינסקי?. שמח שמצוטטים מתורתו של ימני זה
    ד.להזכיר לך הימין סלד מכהנא.גם אני. וניראה לי שכהנא שירת רק את היתלהמות אנשים שכמותך
    מימני רפאל- שאוהב אנשים וגם אותך

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention מאיר כהנא, אחינו אתה, אחינו אתה | החברים של ג'ורג' -- Topsy.com
  2. ירווה דם טמא את תלמינו | עיוורונה של תמיס