משחקי הקץ: סיכום פרקים לגיטימי לחלוטין – מדור אורחת חדש.סופי.סופי.להדפסה(מתוקן)

מדי שבוע לאורך העונה המסכמת של משחקי הכס יעלה כאן סיכום הפרק, שזור בביקורת פוליטית-כלכלית נוקבת, דיאלוג סוקרטי, שירה בהשראה ועירום מיותר. 
אם תעשו לי משלוחי יין הביתה אשקול להעלות גם על עונות קודמות בשביל הכיף.


מה אומרים לגילויי אהבה פטריארכליים? נוט טודיי.

עונה 8 פרק 4, בסימן ״אמת או חובה״


בקצרה, בפרק 4 נזכרו שיש גם תסריטאים טובים בצוות הסדרה, אבל נתנו להם לעבוד רק כל דקה רביעית. אז מה היה לנו? התחלנו מטקס יזכור עם ישראל את אחיו ואחיותיו שנפלו בשדה הקרב על הר הרצל, ואמירת קדיש מפי הבן הבכור לבית טארגריאן, שלא שם כיפה כי הוא גוי. משם התקדמנו לטקס הדלקת המשואות, כל משיא משואה שרף את החבר הכי קרוב שלו בקאסט. דברים יפים וקונסיסטנטיים כמו לכולם יש שריטה או חבלה יחידה על הפנים, וזה הזכר היחיד לקרב חייהם שקרה עד לפני כמה שעות, וכן יעני שכחנו שכל אהובינו שהפכו למתים מהלכים (כמו שירן מלכת הדובים ואד) בעצם התפצלחו לאלפי רסיסים עם מותו של פייגלין, ופתאום עכשיו הם חזרו להיות גופות אנוש רגילות, משל היו עולמה הסודי של אלכס מק שיכולה פשוט להפוך לכספית ולחזור לתחרות קריוקי רגע אחר כך. קיצר העלינו באש את ג׳ורה והמתים המעטים שנשארו ולא התפצלחו מסיבה לא מוסברת, כולם היו עצובים נורא כי זה טקס על במותינו חלל, ואז במעבר חד עוברים לחגיגות יום העצמאות.

אנא הישארו עומדים לשירת התקווה.

אמת או חובה

קנדריק מת להיכנס שוב לתחתונים של אריה שעכשיו היא גם גיבורת העולם, וחיים צינוביץ׳ קולט את המוח המלוכלך שלו ויורד עליו, אבל הוא לא מגיע אליה לפני שהוא מקבל תואר לורד. ווע ווע דאני איך היא אוהבת לחלק פרסיםםםםם תנו לה להנחות את ביצת הזהב דחוף. סאנסה בתגובה עושה לה וואחד עין הרע כי קולטת בשניה שההיא אוספת נאמנויות. כל שאר האנשים באולמי קריסטל עושים תחרויות שתייה כסושיאל לובריקנט לסקס ״ניצחנו את המוות״ שיאפיין את המשך הערב. ג׳יימי משקה את בריאה עוד ועוד ואם הוא לא יירגע נצטרך להתחיל לקרוא לו ״איש צבא וחיי לילה מוכר בסצינה, להיזהר״.

״להקיא זה לא לחגוג״

ג׳ון טובע לנו סיסמת חיים חדשה ודאני הולכת ומאבדת ביטחון שלמישהו אכפת מהטקסים והפרסים שלה. טיריון עושה את הווינגמן האולטימטיבי לאחיו ומעלה באלגנטיות מופתית את הנושא ״מין״ למשחק המטומטם שהוא המציא כדי שג׳יימי ייכנס לתחתונים של בריאה. יהודה גליק מנסה במקביל להשכיב אותה באמצעות דיבור על שלשול, ונכשל. סאנסה מזכירה לנו שהתסריטאים הם גברים ולכן צריך להגיד תודה לכל האנסים שלנו כי בלעדיהם לא היינו הופכות לנשים חזקות וחכמות שיודעות איך לנהל. אז באמת, מכל הלב, אנחנו מעריכות את השירות הטוב שדושבאגז עשו למאבק.

קנדריק שעכשיו הוא לורד קנדריק יורד על ברך ומציע נישואין לאריאנה מלכת העולמות בדרך הכי ליים ולא רומנטית שאפשר, כי מי לא רוצה להיות עקרת בית אחרי שהצילה את האנושות?). הוא לא הבין את הודו.

ג׳יימי מגיע למרכז בריאות האישה, מקבל שיעור על טמפרטורות והישרדות בחורף וקוטף את הדובדבן של אהובתנו. אי אפשר בלי בדיחת גייז קטנה ״מעולם לא שכבתי עם אביר״. וואלה מעניין אם עשה שימוש נבון ביד הזהב שהוא מחזיק שם.

גם פותריק מתהולל הלילה. בכל זאת, חיוך כובש.

בשמלה אדומה ואלף צמות

דאני נכנסת לצ׳יימברס של ג׳ון עם בגד אדום דרמטי ומנסה את כל טקטיקות השכנוע שהיא מכירה. ״אני אוהבת אותך, אז אל תספר שאתה אחיין, טוב אחי?״. ״אממ, אבל, אה?״. אח״כ פאסיב אגרסיב ״הלוואי לא היית אומר לי, למה עשית את זה״. אח״כ מנסה להתחנף אליו, ואז לצעוק עליו ולהשפיל אותו, ואז לבכות קצת, ואז להתחנן. הוא יעני משתכנע אבל מצליב אצבעות מאחורי הגב ״לא אמרת סטופ כדור הארץץץץ״.

בחזרה לחדר המצב, משחקים בבדידים ודאני מנסה לבסס סמכות אבל סאנסה דופקת לה משחקי כח שהיא לא רגילה, דווקא במגרש הנשי של ״איך את מתייחסת לעובדים שלך יא חרא מעסיקה תני להם ימי הבראה כבר״. דאני משוכנעת שזה רעיון מעולה לקחת ניצולי שואה שהרגע ירדו מהספינה ולשים להם נשק ביד שיילחמו במלחמת העצמאות. טוב.

בחורשת האקליפטוס עושים כנס משפחת סטארק לדורותיה (יש דור אחד). כל מילה שניה היא ״משפחה״ אז ג׳ון נזכר בשבועת השקר שלו לדאני ומגלה לאחיות שלו את הסוד הגדול. גם אותן הוא משביע אבל סודות, טיבם להתגלות, כי בכל זאת, אם משחקים אמת או חובה אז חייבים לספר את האמת.

הלוק האדום לוהט, התחינה המזוייפת פחות.

שיערה בלונדינית משק האשכים של ג׳ימי

ז׳ראר דפרדייה מגיע לביקור עם תוכנית אישית שמסתמכת על הימור חלוקת ג׳ובים למקרה שמפלגת כחולבן תנצח. הוא מוציא מטיריון הבטחה לקבל תחנת דלק פז בזכרון במקום התחנת דלק בצומת קסטינה שיש לו עכשיו.

משם אנחנו רואים את אריה מצטרפת לרכיבה איטית דרומה עם חיים צינוביץ׳ ומודיעה לנו ששלום היא נוסעת, סרסי לא מחכה לה, גם שם היא תהיה לבד. כל מה שהיה צריך כדי שהיא תיפרד מבית הילדות שלה זו הצעת נישואין פטריארכלית מפגרת אחת. להתראות ותודה על סלי השום הירוק.

סצינות חיבוקים נישוקים ומסירת כלבלבים, בשעה טובה ומוצלחת גילי שלנו בהריון בדיוק באותו היום שהדוכסית מססקס מייגן מרקל יולדת בן. כמה מצער שבסוף הפרק עורפים למייגן את הראש. אולי היה שווה לה ללמוד משהו מגיסתה ולהסתרק קצת אחרי הלידה.

דביר בנדק מודאג שדאני מתחרפנת, וטיריון רק חושב על מה ילבש לחתונה שלה ושל ג׳ון כל היום.

הדרקונים משתחררים מפנימית א׳, אבל אבוי יורון בן פייסי הבנזונה אורב לנו מאחורי הסלע ודופק לנו את כל יחידת מור״ן. לכל מי שהתלוננו שלא מספיק דמויות מתו בקרב על ווינטרפל, הנה לכם, איבדנו עוד דרקון ואיתן.ם את התקווה שהסוף יהיה נעים ומספק. אם שכחנו אגב מה קורה תמיד לטיריון בקרבות, אז הוא מקבל מכות בראש ולא מת.

היום משתחררות.ים מאיכילוב בהתרגשות. מחר מגיעות.ים לאבו כביר :(

האריה והקראקן

מסתבר שקראקן זה סוג של קלמארי פריך (תודה ליטל!). מה שבטוח הוא שבילי ג׳ין כצפוי לא סתם התבוללה עם פירות ים, אלא זה היה חלק מהתכנית הגדולה שלה לגייס את פייסי להילחם איתה (ואולי עוד התפתחויות), אבל בפועל דה קיד איז נוט יורון׳ז סאן. סרסיי מופיעה לנו עם לוק של חליפה מרהיבה בבורדו רצחני כתמונת מראה ללוק שדאני הביאה לנו בתחילת הפרק, יוצרת מגן אנושי מתושבי מעלה המלך כדי לחייב את דאני, אם הדרקון הבודד, להפוך לרוצחת המונים אם היא רוצה איזשהו סיכוי לשבת על כס הפאלוסים. דאני בקטע של ״אנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ולכן אין ברירה אלא לרצוח מלא חפים מפשע״. מה שהיא כן מסכימה בעקבות לחץ מהמקורבים זה לעשות קטע של ״אין פרטנר״ כדי להעביר את המסר לאלפי האזרחים שהיא הולכת לטבוח שזו אשמת סרסי ולא אשמתה אבל זה לא באמת ישנה כי היא במילא תהרוג את כולם.

״זין זה דבר חשוב״

דביר בנדק מודיע לנו שהוא במחנה יונה הנביא (עוד אחד שלא רצה את התפקיד שהוטל עליו) ולא במחנה של כריסטינה אגילרה. טיריון, כמו אחיו ג׳ימי, דווקא יותר מתחרמן מנשים חזקות.

פייסי גוהר על בילי ג׳ין שמביאה אותה בלוק אייטיז כתפיות וקטיפה בורדו. רצחת.

שבתות וחגים

ג׳יימי שומע את החדשות שאחותו בסכנה ותוקע את האביר.ה שלו בקטע הכי מסריח של גוסטינג. קלאסי דפק וזרק, כמו שצפינו אחרי שהזמין לה דרינקים אחד אחרי השני כמו איש הצבא וחיי הלילה ממשפחה עשירה שקלטנו שהוא. היא תופסת אותו רגע לפני שהוא עולה על המונית בחזרה לאשתו (הם אף פעם לא עוזבים את אשתם בשבילך, לבד על הגג שבתות וחגים). הוא מודיע לה שהוא בעצם חרא בנאדם, זה לא את זה אני, אני בנזונה ענק לא מבין מה את רואה בי. ביוש.

שתי ידיים ימניות

יד ימין של המלכה סרסי יוצא מהחומות, יד ימין של המלכה דאני מדדה לעברו. אחרי שטיריון מבין שהוא לא מדבר עם נתן אשל נציג הקואליציה, אלא עם דוד אמסלם עם דף המסרים, הוא מדלג הלאה ישר ללשכת רוה״מ. אנחנו לשניה במתח לראות אם היא תעז לרצוח את אחיה הקט במטח חצי אהבה מהחומה, אבל היא עושה לו ״היי״ עם היד ואז רק מעבירה מסר חריף באמצעות הרג דמות משנה מאוד לא חשובה (אוהבים אותך מייגן). פייסי לא שואל את עצמו איך טיריון מודע להריון שקרה בזמן שהוא ממש לא היה יכול לדעת, וזה רק מחזק את עמדתנו שגברים גרועים במתמטיקה ככל שזה נוגע לגוף האישה.
בפרק הבא – קרב האימהות האבלות. נראה מה ניתן להשיג עם דרקון אחד צולע, האם סאנסה תתגייס לסטנד וויד׳ אס, והאם ג׳ימי בעצם בעדנו או נגדנו.
ואלר מרגוליס.
****

דראקאריס מאדרפאקרס.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *