יום הפחדנות הבינלאומי יצויין ברחבי העולם

כבכל שנה, מיליוני פחדנים מניפים דגל לבן ומציינים את יום שני השני בפברואר (החודש השני בשנה) כיום הפחדנות הבינלאומי, הידוע גם כ Shitless Monday.

רבים חוגגים ביום זה את הפחדנות האישית המתבטאת באיפוק כשדורכים עליהם, מטאפורית וקונקרטית, בעבודה ובתור לכספומט. אחרים מעדיפים לציין דווקא את הפחדנות הקולקטיבית: השמאלנים יציינו את זו שמעכבת את הסכמי השלום עם הפלסטינים, ומנגד הימנים יציינו את הרתיעה מלכתוש את כל אויבי ישראל לעיסה מדממת שתודה שצה”ל הוא הצבא הכי מוסרי שהיה להם הכבוד שיהרוג אותם. הסוציאליסטים יחגגו את התקפלות הרשויות בפני כל נבלה שמוכן להקים אגף במוזיאון על חשבונו, ומולם יציינו הקפיטליסטים שזה בכלל לא נקרא קפיטליזם מה שיש עכשיו כי עובדה שמס הכנסה.

הקנדים תושבי קולומביה הבריטית יציינו היום את יום המשפחה, אבל פחדנים ברחבי העולם יעדיפו לזכור דווקא קנדי ממוצא רוסי אוקראיני, הלא הוא טוראי דימיטרו סיניצקי, שהתיישב על האדמה וסירב להמשיך לקחת חלק בפסיכוזה הקולקטיבית ששמה מלחמת העולם הראשונה. סיניצקי נשפט והורשע והוצא להורג בעוון פחדנות אל מול פני האויב, והוא, כרבים אחרים, אחד מגיבוריה של הפחדנות באשר היא.

לקראת הערב יאיר לפיד צפוי לצטט בדף הפייסבוק שלו את פרנקלין רוזוולט שאמר שאין לנו ממה לפחד אלא מהפחד עצמו וגם אותו אוכלים, משפט שאותו לפיד ייחס לתאודור רוזוולט, ועל כך יקבל לייקים מאלפי אנשים שמפחדים לגבש דעה.

חג שמח.

בתמונה: בוז’י הרצוג חוגג את זה שהצליח לטפס על סולם נמוך

2 תגובות בנושא “יום הפחדנות הבינלאומי יצויין ברחבי העולם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *