אנשי הקש – הדור הבא.

המתנחל שהפך את עורו.

יש בחור אחד, יואב גוטרייך שמו. שוטר לשעבר. למד בישיבת ההסדר הר עציון, לאחר מכן התגורר במספר התנחלויות באזור הגוש, ביניהן נווה דניאל ואפרת. באפרת הוא כנראה נתקל בשבילי הישוב, מדי פעם, בנאמבר-טו הבלתי נלאה של אם תרצו, גנב התחמושת הצה"לית ארז תדמור שהתגורר שם גם הוא באותו הזמן. לאחר מכן הוא עבר, לפי מקור אחד, לירושלים ולאחר מכן לאזור ת"א.

יואב גוטרייך הפציע בשמי חיינו ביוני האחרון, שמונה ימים לאחר תחילת מחאת האוהלים, בתור יו"ר של תנועת שמאל בשם "החופש לבחור – החופש להיבחר" שנלחמת למען הצדק החברתי, הדמוקרטיה, השלום וכל שאר הדברים ששמאלנים אוהבים להתהדר בהם, וכמי שמסתחבק במופגן דווקא עם ח"כ חנין זועבי, מכולם.

ב-21 לאוגוסט, נקנה דומיין על שם "יואב גוט" והוקם אתר אינטרנט, מושקע אך שומם, שבו אין זכר לשום חבר בתנועה חוץ מיואב גוטרייך עצמו שמצולם לבדו ליד אוהלי מחאה ולצד ח"כ חנין זועבי. בדף הפייסבוק של התנועה יש 32 לייקים ובערוץ היו-טיוב צפו כעשרה אנשים בלבד.

אבל החלק המרשים של האתר הוא האייטמים על התנועה בתקשורת, שכולל לא פחות מתשעה אייטמים, אזכורים וראיונות בעיתונים מרכזיים. לזה צריך להוסיף עוד מספר אייטמים במקומונים וראיונות בתחנות רדיו. לא רע בשביל חודשים ספורים. למעשה, זהו הספק תקשורתי שגם ארגון וותיק ומבוסס יתגאה בו, לא כל שכן ארגון שאף אחד לא שמע עליו קודם ושעד כמה שאני ואחרים הצלחנו לברר, אפילו לא נרשם כחברה או כעמותה.

בנוסף, הארגון פרסם לפחות שתי מודעות גדולות ב"הארץ", אחת בעמוד הראשון והשנייה בגיליון סוף השבוע – תענוג יקר שרוב ארגוני החברה האזרחית מרשים לעצמם לעיתים נדירות. ובנוסף, התנועה הציעה לקנות את הזכויות לשם המפלגה "צדק חברתי", שרשומה ברשם המפלגות עוד מאז שארקדי גאידמק הריץ מפלגה בשם זה, תמורת חצי מיליון שקלים! הם סירבו לחשוף מיהם "אנשי הציבור" שעומדים מאחורי המפלגה החדשה, או את מקורות המימון מעבר לנוסח הלאקוני "אנשי עסקים מישראל ומחו"ל" שאותו כבר שמענו. מהקואליציה נמסר בתגובה שזוהי ההוכחה לכך שגורמי שמאל עומדים מאחורי המחאה.

בנוסף, פעילותה הציבורית של התנועה כללה החתמה של אנשי ציבור למיניהם על עצומות "תמיכה" בחנין זועבי ובאריה דרעי (שאלו אותם האם הם יתנגדו לחוק שיאסור על הנ"ל לרוץ לכנסת, והם ענו בחיוב). האייטם התקשורתי הראשון של התנועה, אגב, הופיע בעיתון הימין "מקור ראשון" דווקא, תחת הכותרת "עוד אנשי שמאל תומכים בדרעי".

אז מה קורה פה?

בואו נניח שאכן יש אפשרות שצעיר אלמוני, ועוד מתנחל לשעבר, מרים מהיום למחר תנועת שמאל בעלת מנגנון יחסי ציבור משומן, ש"אנשי עסקים מישראל ומחו"ל" עומדים בתור לזרוק לה מאות אלפי שקלים וש"אנשי ציבור" עלומי שם רוצים להפכה למפלגה ולרוץ באמצעותה לכנסת. ועכשיו כשהנחנו, הבה נשחק, לצורך הויכוח, בתיאוריה נוספת:

דוקטרינת התעמולה של הימין בשנים האחרונות מבוססת על זניחת הרטוריקה המסורתית של "גאולה", "משיח", "ארץ ישראל השלמה" וכו' מתוך הבנה שמחוץ למגזר הדתי-לאומי, היא מעוררת לא מעט אנטגוניזם. או במילותיו של אחד מאדריכלי הדוקטרינה, אחד מ-300 הצעירים המשפיעים בישראל לפי מגזין "פורבס", היועץ האסטרטגי המוכשר וחביב הבלוג, משה קלוגהפט:

"כדי שהציונות הדתית והימין בכלל יצליחו לחדור לציבור הם צריכים לעבור לרטוריקה הצבעונית, החילונית, של המגרש בו הם נמצאים."

וגם: "אתה רוצה לשמור על ארץ ישראל? תעיף את זה מהמפה שלך! אם זה חשוב, תסתום את הפה ואל תדבר על זה".

פתאום, הופיעו בזירה הציבורית שלל ארגונים חדשים. רובם הונהגו ע"י צעירים אלמונים, כולם הריצו קמפיינים יקרים ומושקעים שסימנו את אותן המטרות – ארגוני השמאל – שאותם הציגו כבוגדים ומשת"פים של האויב, ומאופיינים בהכפשה, השמצה ומניפולציה.

למרות שהארגונים היו חדשים, הם התאפיינו, לרוב, בפרופיל תקשורתי גבוה מרגע הקמתם, במשאבים רבים, בחיבוק צמוד של חברי כנסת אנשי ציבור מהימין. רובם נטו לטשטש או להכחיש את היותם ארגוני ימין, טשטשו או הכחישו קשרים ביניהם וכך גם את התמיכה לה זכו מגופי ימין חזקים, מוכרים ומקושרים לשלטון. גופים כמו מועצת יש"ע, המכון לאסטרטגיה ציונית, מרכז שלם ועוד ועוד.

הארגונים הללו יצרו מצג של פעילות ציבורית ענפה, שברובה הייתה חסרת כיסוי. אם תרצו, הארגון היחיד, כנראה, שהיה לו פרופיל ציבורי כלשהו ולא רק פרופיל תקשורתי ויחצ"ני מעולם לא איגד "אלפי פעילים" אלא גרעין קשה קטן בלבד. אולי כדי להימנע מחשיפת הבלוף, הארגון שהתהייר שבדעתו "לכבוש את הקמפוסים" החליט שלא לרוץ לבחירות לאגודת הסטודנטים. "ישראל שלי", ארגון בת של מועצת יש"ע, מתגאה ב"58,000 חברים" (לייקים בפייסבוק). אך כששני הארגונים הנ"ל ארגנו צעדה במאהל רוטשילד, יחד עם ארגוני חזית נוספים הם הצליחו לגרד פחות ממאתיים איש, ועוד עם חיזוק של בני עקיבא.

הדור הבא.

החופש לבחור – החופש להיבחר מצטייר כדומה מאוד לארגוני הקש של הימין, רק שהוא מוצג כארגון שמאל. ואכן, לפי כל הסימנים, מדובר בארגון קש פיקטיבי שמתחזה לארגון שמאל. הרטוריקה שלו היא בליל של קלישאות שמאל – חיקוי מסורבל למדי, אלא אם כן אתם מכירים הרבה ארגוני שמאל שתומכים בו זמנית בדב חנין, חנין זועבי, בוז'י הרצוג, עמיר פרץ, אלדד יניב ואריה דרעי ותוקפים דווקא את שלי יחימוביץ'.

וכך, בשיטת "הפוך על הפוך", הארגון נצמד לכל מי שרוצים "להכתים" אותו בשמאלנות ותוקף את מי שאת מעמדו רוצים לחזק ע"י הצגתו כמי שהשמאל מתנגד לו. במילים אחרות: למחאה החברתית, למאבק נגד הפרטת הגנים הלאומיים ולאריה דרעי מדביקים את חנין זועבי – לשלי יחימוביץ' ולמנואל טרכטנברג עושים בידול מחנין זועבי. את החשבון הפוליטי תעשו בעצמכם. לי, זה עושה היגיון.

זהו אינו הארגון או האיש הראשונים שחשודים כארגוני ואנשי קש שמתחזים לשמאלנים ע"מ לייחס להם עמדות שהם לא מביעים בעצמם. ראינו את הבלוג של אלברט שני, אנרכיסטים ללא גבולות, מזרחיים נגד ישראל, סלון דבורה וכו'. אגב, כשפרסמתי את הפוסט הראשון בסדרת אנשי הקש של הימין, הופץ ברשת שאני עצמי פעיל בסלון דבורה שצל צילה של שמועה על קיומו לא הגיעה אלי לפני כן. כמובן שהמקרה בו אנו דנים עומד בליגה אחרת מהקריקטורות העילגות הנ"ל, אבל רק ככל הנוגע לרמה הטכנית. העיקרון הוא אותו עיקרון.

אז הסיפור של הזכות לבחור – הזכות להיבחר דורש מחקר מעמיק יותר והוכחה ברורה יותר. עד אז, מדובר בהשערה. אני מציע לכם להיכנס לדף הפייסבוק שלהם ולשאול אותם כמה שאלות קשות על הקיר שלהם, וגם להפיץ את דבר קיומו של הארגון עם ההערות המתאימות כדי שאנשים נוספים יוכלו לדון ולהביע את דעתם על העניין.

This entry was posted in כללי and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

88 Responses to אנשי הקש – הדור הבא.

  1. אייל says:

    תודה רבה. חשוב ומעניין.

    עשית עבודה עיתונאית מהמדרגה הראשונה, ולא בפעם הראשונה. תחקיר מעניין וכתוב היטב. אולי היה צריך לנסות ולהשיג גם תגובה שלהם, הן מבחינה אתית, והן בגלל שזה בטח יעלה עוד הפתעות.

    נקווה גם שכשעיתונאים יעלו על זה בזכותך, אם יציינו את הבלוג ויתנו לך קרדיט.

    חשוב לציין שאם מופצת עליך שמועה, אתה יכול לתבוע לשון הרע.

    ולסיום, אתה אולי לא הכתובת, אבל סתם מעניין לדעת אם זה בכלל חוקי להתשמש בכספי ארגון בלי לרשום עמותה (או חברה לתועלת הציבור/מלכ"ר/בע"מ וכד').

  2. אייל says:

    אגב, האייטמים באתרי החינם שהם הקימו, במיוחד "האנרכיסטים" הם משעשעים מאוד. מיהודה סעדו, דרך סגידות לשטן, ועד הכתיבה המגוכחת על העמוד הראשי, שהיא שיקוף של איך שהם מתארים לעצמם את האנרכיסטים.

  3. אייל says:

    ועוד דבר אחרון: באתר התנועה, לא מצוין מי התומכים, המממנים, ואפילו לא מי בנה את האתר (שנראה יקר למדי).

  4. פנינה כץ says:

    מטריד מאוד מי אלה המממנים את הקמפיינים האלה. האם מדובר במיליונר הזוי מאוסטרליה או פעילים המתוקצבים בסכומי עתק ומטיבים להסתתר מאחורי הגבעות שלהם ביו"ש.

    • שלום בוגוסלבסקי says:

      האפשרויות שאני חושב עליהן מטרידות הרבה יותר.

      • Quercus says:

        תוכל לפרט? אני תוהה כבר הרבה זמן לגבי זה (עמדתי לשאול אותך בפאנל שעשית עם איתמר ויוסי באוניברסיטת ת"א, אבל לא קיבלתי הזדמנות).

      • רוזנברג says:

        ולא לגמרי פרטיות?

  5. אביב says:

    וואו..
    בזמן שקראתי את הפוסט ולחצתי על הלינקים עוד הספקתי לראות את עמוד הפייסבוק שלהם ואפילו תגובה על השאלה "איך עמוד עם 32 לייקים יכול לממן מודעה בעמוד הראשון של הארץ?", כמו גם לינק שמישהו שם לפוסט הזה כאן.
    מתישהו ב-10 דקות האחרונות העמוד הספיק להימחק. קשה לי להאמין שאין לזה קשר לזמן עליית הפוסט הזה…

    "על הפלנטה של הנסיך הקטן, היו, כמו על כל הפלנטות, עשבים טובים, ועשבים רעים. ובהתאמה, היו זרעים טובים של עשבים טובים, וזרעים רעים של עשבים רעים. אבל הזרעים הם בלתי נראים. הם ישנים בהיחבא בתוך האדמה עד שאחד מהם מתחיל לחשוב על להתעורר. אז הוא מתמתח וגדל, ובהתחלה צומח לו בביישנות לכיוון השמש, נבט קטן ובלתי מזיק. אם הזרע מתגלה כנבט של צנון או ורד, אפשר לתתו לו לצמוח ככל שירצה. אבל אם יתגלה כצמח רע, חייבים לעקור אותו תיכף ומיד ברגע שמזהים אותו.
    "על הפלנטה של הנסיך הקטן היו זרעים נוראיים… היו אלה זרעי הבאובב. האדמה שם היתה נגועה בהם. אם תופסים את הבאובב מאוחר מדי, אי אפשר עוד להיפטר מהם. הם מכסים את כל הפלנטה. הם ינקבו אותה עם שורשיהם. ואם הפלנטה קטנה מדי, ואם הבאובבים מרובים מדי, הם יחסלו אותה."

  6. אייל says:

    אכן, עמוד הפ"ב שלהם נמחק בשעה האחרונה. אל חשש, יא שלום, יש לי צילומי מסך המעידים על קיומו. ומחיקתו.

  7. אפילו עמית מנדלסון לא כתב מאומה על כך במגזין צ'יף

  8. יוסי says:

    והנה הזדמנות לקחת ביטוי נחמד ולהפוך אותו כדי שיתאים: זה שרודפים אחריך לא אומר שאתה לא פרנואיד.

    אין לי מושג מי עומד מאחורי התנועה-ארגון הזה.
    אני רק יודע שמה שכתבו כאן על העבודה העיתואנית שעשית מעורר בי גיחוך. אני מקווה שגם בך.
    העלאת שאלות ואפשרויות הן דבר חשוב והכרחי לעבודת תחקיר, אבל נדרשת גם מידה מסויימת של אובייקטיביות.
    יכולת – למשל – לא לצאת מנקודת מוצא קשיחה מדי ואז התחקיר שלך היה מקבל אוריינטציה של "חיפוש אמת" ולא של "שאלות והשערות שנועדו להציג את הדעה האישית שלך, כאפשרות היחידה".
    די מזכיר לי שוטרים-חוקרים מסרטי אקשן סוג ד.

    וכמובן – הסיום שלך הזכיר לי את זה
    http://www.southparkstudios.com/clips/255335/book-signing

    • נו, אז תעשה בדיקה משלך ותגיע למסקנות משלך. אף אחד לא חייב לקבל את שלי.

    • רון says:

      השם של יו"ר התנועה ידוע לכל וכן הפרטים אודות הביוגרפיה שלו נכונים עובדתית. עצם העובדה שבאורח פלא נמחק עמוד הפייסבוק של ה"תנועה" וכך גם פרטים מסוימים שהופיעו באתר שלהם מעידים על כך שיש דברים בגו.

      כמובן שיש אנשים שנוח להם להתכחש למידע שמובא כאן ולפקפק בהם, אך כדי שיוכלו לעשות זאת מוטב אם היו מביאים עובדות שיסתרו/יפריחו את המידע הנ"ל.

      • אסףר says:

        ברור שאין הרבה מחלוקת על העובדות המובאות. אבל המסקנה של שלום בוודאי אינה חד-משמעית ומבוססת על הרבה ספקולציות והשלמת פערים. מי שמפקפק בזה לא בהכרח מנסה "להתכחש למידע".

      • אייל says:

        מצאתי היום עוד פרטים נוספים, על האיש, על סביבתו ועל "התנועה" של איש אחד. אם הוא יכחיש, תמיד אפשר יהיה לחשוף אותם. בינתיים התנהגותו מחשידה עוד יותר.

        אם הוא טוען שהוא תנועה ציבורית, אז חובת ההוכחה עליו: נראה אותו חושף את האנשים האחרים ב"תנועה", ואת המממנים.

    • איתי says:

      זה הזמן להפסיק להתנהג בקוליות, להתחיל להתלכלך בעבודה עיתונאית אמיתית… ולהוכיח לשלום ולכולנו כאן מה אתה שווה. יאללה טייגר, רוץ על זה.

  9. היה שווה לחכות את כל הזמן הזה.
    מעניין במיוחד החשש העצום של הקבוצות הללו מדרעי. כל זה מסריח מ"איתמר בן גביר", "מיכאל-בן ארי" ושותפיהם, שניסו אינספור פרובוקציות כנגדו בזמן האחרון. זה לא היה מטריד במיוחד, אילולא הידיעה שנראה שיש להם גם הרבה כסף ותומכים, ועכשיו נשאלת השאלה: מאין?

    כל הכבוד על עבודת התחקיר המצויינת.

    יצוין שאני למשל תוקף את יחימוביץ' לא כאיש קש (אני מקווה, לפחות. הקוסם מארץ עוץ הבטיח לי להיות אמיתי), כך שאינני יודע אם זו כשלעצמה מהווה הוכחה מספקת (:
    אבל התמיכה בבוז'י הרצוג היא המחשידה מכולן.

    • שלום בוגוסלבסקי says:

      אני לא חושב שזה בן גביר ובן ארי. מקווה שנצליח לבסס מי זה באמת, כרגע יש לי רק ניחושים.

  10. אוהד says:

    נראה שדף הפייסבוק נמחק…

  11. אדר says:

    התחלתי לגלוש באתר האנרכיסטים הזה ונקרעתי מצחוק. ככה הם רואים אותנו: יהווה בן זונה, שבחו את השטן והתנגדות למשטר הדיקטטורי של יהודה סעדו. דורה אומרת שכל מה שהם יודעים על אנרכיסטים הם למדו מביווס ובטהד.

    • איתי says:

      אני חושב שהם לקחו השראה מ-'מחלקת חניקת שוטרים', להקת פאנק חיפאית, והלבישו על זה כל מיני דברים. למרבית מיזמי הדמה של הימין יש בסיס ('הגדה השמאלית', 'קדמה',…) עליו מולבשות כלמיני פנטזיות אינפנטיליות על אנרכיסטים\סוציאליסטים\דמוקרטים וכו'.

      • אדר says:

        כן, והם שילבו גם שמות של אירגוני שמאל אמיתיים ליצירת שם פיקטיבי שנשמע כמעט אמיתי. סלון דבורה זה על משקל מוסד תל-אביבי ותיק: סלון מזל, אני חושבת. אנרכיסטים ללא גבולות זה שילוב של אנרכיסטים נגד הגדר ועיתונאים ללא גבולות.

    • ג'ו says:

      מי זה יהודה סעדו ומה הוא קשור?

  12. עמירם says:

    התחזות
    האבולוציה יצרה בעלי חיים שלצורך שרידותם הם מתחזים לאחרים. מסתבר שלא רק בעלי חיים מתחזים אלא גם אתרים ימניים המתחזים לאתרי שמאל, ומנסים לפזר דה-אינפורמציה. על מנת לדעת יותר כדאי להיכנס לאתר שחשף אותם , למאמר: 'אנשי הקש- הדור הבא'. (במקור המילה 'אותם' מקשרת לאתר של שלום).
    http://www.monitin.org.il

    www.

  13. האמת היא שהקשבתי עכשיו למספר ראיונות עמו,
    ואני כבר לא כל כך בטוח. בוא נגיד שבניגוד למשל ל"אלברט שני" זה פחות מובהק.
    נראה ברור שיש מישהו שעומד מאחורי האיש הזה ונותן לו כסף, אחרת הוא לא היה
    מקבל את כל תשומת הלב התקשורתית הזו. צריך לגלות מי זה.
    אבל השאלה היא מה מוכיח שהוא באמת "איש קש", רק זה שהוא היה מתנחל בעבר?
    לא יודע. אולי הצליחו לעבוד עלי.

  14. עמיר says:

    במבט ראשון הוא דווקא נראה כמו בובה של זועבי יותר מכל דבר אחר

  15. יוסי says:

    משעשע שאישרת תגובות רבות, אך לא את שלי.
    מוכיח במידה רבה את סוג הדיאלוג שאתה מאמין בו…

    • אסףר says:

      בתגובה שלך היה קישור במקרה?

    • אם כבר אנחנו בעניני פרנואידים, למה לחשוב שבעל הבלוג עושה עוד כמה דברים בחיים ולא יושב מהבוקר עד הלילה ומאשר תגובות אם אפשר לחשוב שהתגובה שלך פשוט גדולה עליו? בפעם הבאה, תוריד W אחד מהקישור או תודיע לי שיש תגובה מחכה. אין כאן סינון תגובות בכלל, אבל תגובות עם קישורים דורשות אישור ידני עקב התקפות ספאם רבות.

  16. אריה says:

    היה דף פייסבוק?

    מצוין. כה לחי על מעקב עיקש, יסודי ומחכים.

    • אדר says:

      אפשר לראות באתר הארגון שהייתה בו בוקסה מקושרת לפייסבוק הרשמי, אלא שכעת הבוקסה מניבה שגיאה במקום את כפתור הלייק או whatnot שהיה מקודם.

  17. מני ל says:

    חלק מהתוכן שאתה מקשר אליו כבר הוסר מהאתר שלהם…

  18. ג'ו says:

    מתוך אלברט השני:

    אך הסעיף היותר מרכזי ועיקרי, בגינו הישראלים ידעו יפה מאוד לנתק את עצמם מגוש קטיף וכל רצועת עזה, ובעבר היותר רחוק גם מחצי האי סיני, היה אך ורק דבר אחד: סיום הסכסוך! זוכרים את הימים של אינתיפאדת אל-אקצה? הדם אשר נשפך בערי ורחובות ישראל? אוי, אלו היו ימים.

  19. אהוד says:

    שאפו ענק!

    אך מכיוון שאני נותן הרבה קרדיט מקצועי לא/נשים שמאחורי קמפיינים שכאלה, אני משער שהפוסט שלך היה צפוי בעיניהם, והם בקרוב יעלו עם קמפיין "הסיפור האמיתי של השמאל" או משהו דומה, ויספרו איך הם שיטו בכל האנשים שהם יצרו איתם קשר, ואיך כל השמאלנים הללו הם נגד המולדת ואנטי-ציונים.

    או שיש להם תכנית אחרת לשימוש בכל הפרויקטים והחשיפה והמידע והשיחות וההטעיות שהם ערכו בחודשים האחרונים…

    בקיצור – הניחוש שלי הוא שאתה ועוד רבים וטובים תמיד צעד אחד אחריהם…

  20. אלכס ז. says:

    פוסט מעולה! אכן היה שווה לחכות.

    אני לא אתפלא אם מטרת הארגון היא לפגוע אך ורק בדרעי. כל השאר הם פירושים מפגרים למה שהשמאל חושב: זועבי וחנין כדי ליצור מראית עין של שמאל אנטי ציוני, או שלדעתם כל שמאל הוא אנטי ציוני. פרץ ויחימוביץ' שם כי הם יודעים שפעם השמאל תמך בפרץ והם יודעים שהשמאל הפסיק לאהוב את יחימוביץ' אחרי התמיכה אחרי הראיון להארץ – הימין לא מסוגל למחשבות יותר מורכבות. אלדד יניב שם כי מצד אחד הוא קשור למאבק האוהלים ולכן אקטואלי, אבל בניגוד לדפני ליף יש לו מספיק קשרים בצמרת כדי שהמממנים שלהם יראו בו מטרד.
    דרעי הוא יוצא מן הכלל. לא מדובר בפוליטקאי פעיל, אלא באחד שרוצה לחזור לפעילות ואין לו קשר אמיתי לשמאל (למרות שיש שמאלנים ידועים שתומכים בו, כמו חיים ברעם). אבל הוא היחיד מכל החבורה שיכול לערער על הסטטוס קוו בימין – לא, חלילה, כי הוא שמאלן גדול, אלא כי חזרתו לפוליטיקה צפוייה לקחת קולות מהליכוד וש"ס.
    מכאן שאני מנחש שהליכוד עומד מאחורי הקבוצה זאת כי הוא חושש שדרעי יקח לו כמה מנדטים וגם כי הוא עמוד מאחורי "אם תרצו" שהופיעו בנסיבות דומות. הפעם השמאל היא מטרה משנית, ואילו העיקר כאן הוא מאבק פוליטי בתוך הימין. נראה לי שזה סימן לבאות: הימין מתחיל להשתמש נגד עצמו באותם כלים שבהם הוא נלחם בשמאל.

  21. אורי says:

    זה עושה לך היגיון?
    יופי לך. בשבילי לקרוא "עושה לי היגיון", זה מסיע אותי אגוזים.

    סליחה שאני נטפל לשטויות.

  22. וואלה שלום, אין עלייך. שאפו.
    ואני באמת תהיתי מה זה הדבר המוזר הזה. אבל לא הלכתי כל כך רחוק כי מודה שחזותו התמימה של העלם הוליכה אותי שולל.
    אתה רואה איך עובדים עלי הסטריאוטיפים?

  23. טלי says:

    מעולה.
    אפשר לבקש תחקירון על הבלוף הקרוי "ערבות הדדית" ["לא ימין ולא שמאל – ערבות מעל הכל"] שצץ כמו ספחת עם תחילת המחאה? נתקע בכל הפגנה ומאהל, מחלק חוברות, מלא טי-שירטס, הופעות מוזיקה, בקיצור, עתיר תקציב?
    חיפוש קליל העלה קשרים לאיזו תנועה קבליסטית שתומכת בליברמן.

    • לא מכיר. יש לך חומר לשלוח לי?

    • מחשב על says:

      ttp://tomerpersico.com/2011/08/22/bnei_baruch_arvut

    • ג'ו says:

      הם לא ממש מסתירים את זה שהם אנשי תנועת קבלה לעם, אבל קשר לליברמן?

      המעניין הוא מאיפה יש לכת הזו כל כך הרבה כסף, אמנם היא מרוקנת את מאמיניה מרכושם כמקובל בכתות כאלו אבל קשה להאמין שזה מסביר את הסכומים שיש להם.

      • אנה says:

        הם בוודאות שייכים לקבלה לעם ופעילי קבלה לעם מאוד גאים בזה. הראתי לפעילה את החוברת והיא סיפרה לי בגאווה שזה משהו שהם עושים והם מפיצים.

  24. טלי says:

    ג'ו, הם בפירוש מסתירים שהם תנועה קבליסטית. הפרונט שלהם מוסווה כתנועה על-מפלגתית ועל-דתית שמסווה את עצמה כחלק מתנועת המחאה – וחודרת אליה כגיס חמישי. הם כובשים שטחים גדולים בהפגנות [יצא לי כמה פעמים לעמוד על ידם] בקבוצות מאורגנות, עם טי-שירטס, שלטי ענק וצועקי סלוגנים ללא ספק בשכר.
    התקציב שלהם בהחלט מסתורי ומטריד, הוא חייב להיות עצום: בין השאר נקלעתי במקרה להופעה של זמר – לא מוכר, אבל הופעה 'חילונית' 'עכשווית' 'תל אביבית' לכל דבר – מין רוק רך בלי שום סממנים או רמז שיסגירו שמאחוריו מסתתרת תנועה קבליסטית. עם ציוד הגברה משוכלל וכמו תמיד, הפעילים בטי-שירטס הכחולות שעומדים ומחלקים חוברות.
    ברגע שנכנסים לאתר קל מאוד לאתר את ההקשר הקבליסטי, אבל מהפעילות הציבורית שלהם הם מקפידים למחוק אותו.

    שלום, אפשר להתחיל מכאן, עם סטס מיסז'ניקוב:
    http://laitman.co.il/%D7%A9%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%AA/

    וכאן, דיון שכולו ממש "לא ימין ולא שמאל":
    "אתמול השתתפנו ב"שולחן העגול" ונתקלנו בשמאלנים קיצוניים, שכּל רצונם היה להתחבר לעולם הערבי. מה אנחנו יכולים לומר להם?"
    http://laitman.co.il/%D7%94%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%90-%D7%9C%D7%90-%D7%91%D7%A9%D7%95%D7%AA%D7%A3-%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%94-%D7%90%D7%9C%D7%90-%D7%91%D7%92%D7%99%D7%A9%D7%94/

    • טלי says:

      * לא ציינתי: ההופעה של הזמר היתה ברחבת הסינמטק, לפני כחודש.

      • טוב, אלו החבר'ה של לייטמן. יודע עליהם באופן שטחי והם באמת עשו עלי רושם של מין כת של זומבים. מזכירים את הסיינטולוגים וכל מני כתות נוצריות בארה"ב. תודה על התזכורת.

    • אסףר says:

      בלינק אצל פרסיקו יש דיון ארוך שבו יש גם אנשים מ"קבלה" על עניין הסתרת הקשר לארגון.

      למשל כותב חנן כהן:
      "נאמר לי שאתמול בבוקר בשיעור שלו הרב לייטמן נזף בפעילי מעורבות לא להסתיר את הקשר בינם ובין תנועת בני ברוך. לא היתה לי סבלנות לחפור ולמצוא את הקטע בוידאו"

      אם כי ראיתי את העיתון (המושקע) של "תנועת הערבות" ומרפרוף שטחי לא ראיתי אזכור לליטמן , קבלה, או התנועה.

    • גיל says:

      לא מכיר יותר מדי את התנועה הספציפית, אבל על פניו זו לא ההסתרה ששלום כותב עליה. "קבלה לעם" עונה לרוב ההגדרות של כת, וכתות בכל העולם מסתירות את עצמן ומשתמשות בארגוני חזית שונים ומשונים. אם הן מתעסקות בפוליטיקה זה בדר"כ כעוד מסווה לפעילות שלהן ככת ולהשפעה ההרסנית שלהן על החברים בכת.

      • שלום בוגוסלבסקי says:

        צורת העבודה יכולה להיות דומה.

        השיטה של הימין לא שונה מזאת של הסיינטולוגים. אם כי, עוד לא שמעתי שהסיינטולוגים הקימו ארגון פסיכיאטרים מזוייף שאומר "ביושר" את מה שפסיכיאטרים "באמת" חושבים. קרי – לסמם את הילדים שלכם ולהשתלט על העולם, או מה שלא יהיה.

  25. אני מתביישת – האמנתי וחתמתי על המודעה התומכת בעיר עמים כביכול, אך עושה להם חיבוק דוב. דרשתי שיסירו את חתימתי ממודעות עתידיות אבל השד כבר מחוץ לבקבוק. לפעמים יש מחיר גבוה לרצון טוב ותמימות. מקווה שלא יזיק לעיר עמים במאבקים שלהם. סליחה, חברים!

  26. זה שתקוע בפיפטיז says:

    באמת פוסט מאוד מעניין, יישר כח!

    לגבי שאלת ירושלים/תל-אביב, אני חושב שיש לו דירה בירושלים או משהו:
    h ttp://jerusalem.craigslist.org/apa/2616198228.html

    ע"ב כתובת המייל שעליה רשום הדומיין של אתר התנועה.

  27. שולי says:

    אסף, העקבות של לייטמן בעתון ברורים מעצם מה שאין בו. אין בו כלום חוץ מסנטימנטים והטפה לריכוך האגו. גם הדיבור החוזר על דימוי המשפחה כולו מבית היוצר המושגי של לייטמן (שימו לב – משפחה ולא דמוקרטיה אזרחית, מילים שלא תמצאו אצלם). הם גם נורא אוהבים להגיד 'גלובאלי' ו'אינטגראלי'.
    אפילו הכלכלן גיא יצחקוב מציע לכל היותר להעביר את עודפי המזון לעניים. זה האופק שלהם. והוא גם אומר, מעט מתון יותר, את מה שליטמן אומר בבלוג שלמעלה – שאפילו פירורי טרכנברג אינם אפשריים – זה יהיה "מבוי סתום".
    מי שמציל את הגיליון זה יוסי יונה שנקלע לשם שלא בטובתו , ואמנם משלם את המחיר בשתיקתו בענין תביעת צוות ספיבק-יונה לשינוי סטרוקטורלי, אך לפחות מעלה על נס את מושג האזרחות – ה"פרשנות" שלו למשפחתיות הלייטמנית.

  28. Quercus says:

    "וכך, בשיטת "הפוך על הפוך", הארגון נצמד לכל מי שרוצים "להכתים" אותו בשמאלנות ותוקף את מי שאת מעמדו רוצים לחזק ע"י הצגתו כמי שהשמאל מתנגד לו. במילים אחרות: למחאה החברתית, למאבק נגד הפרטת הגנים הלאומיים ולאריה דרעי מדביקים את חנין זועבי – לשלי יחימוביץ' ולמנואל טרכטנברג עושים בידול מחנין זועבי. את החשבון הפוליטי תעשו בעצמכם. לי, זה עושה היגיון." – אני יוע לעשות רק חשבונות של אינטגרלים או חבורות גלואה. תוכל לעזור לי בבקשה לעשות את החשבון הפוליטי? כי זה לא עושה לי הגיון… חשבתי שיחימוביץ' היא אשת שמאל, ושמתנחלים לא יחפצו ביקרה.

    • Alon Levy says:

      Maybe they just figure that Yachimovich is not a real threat because she's going to struggle to get more than 12 seats. In contrast, Derei could steal a large number of votes from Shas and Likud and has left-wing views of foreign policy (he was Shas's representative in the talks with Peres that created the Dirty Trick).

  29. עדו says:

    הדבר היחיד שאני לא מסכים איתו הוא ששווה לחכות. אם לא גורביץ שמשחרר פוסטים בקצב כבר הייתי נכנס לקריז.

  30. ערן says:

    אולי יעניין/ישעשע אתכם לדעת במסגרת הדיון בארגוני קש ורמזים למעורבות ממשלתית בהפעלתם, שמשרדים ממשלתיים לא נמנעים בשנים האחרונות לפחות לשכור חברות יח"צ בניסיון להתחזות לארגוני מחאה. למשל משרד החקלאות שניסה להתחזות לארגון להגנת תרנגולות המריץ קמפיין המפציר בממשלה שהן ימשיכו להידחס בכלובים…
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3981444,00.html
    (בניסיון פתטי משהו לנטרל את הקמפיין של אנונימוס נגד הרפורמה בתעשיית הביצים:
    http://www.eggs.co.il )

  31. רותם says:

    באמת ברוטשילד היו על העצים שלטי "רק דרעי יכול" עם איקונוגרפיה של דרעי. לא היה ברור מי תלה אותם וזה עורר מהומה לא קטנה- יש סיכוי שזה ידידינו האופנתי יואבי.
    ttp://news.walla.co.il/?w=%2F1%2F1848949

  32. הריב"ס says:

    הערה מנהלתית: תעשה משהו עם הפיד רסס. עכשיו קיבלתי את הפוסט הזה, באיחור של חודש וחצי.