ההמונים יוצאים להפגנה ספונטאנית לתמיכה במשטר!

איילת שקד, מנהלת לשכתו של נתניהו לשעבר ומי שעומדת היום בראש "ישראל שלי" – הזרוע האינטרנטית של מועצת יש"ע, הוציאה מייל (תודה לעופר נ.) תחת הכותרת "תנו לנתניהו לעבוד". הטקסט מורכב ממה שראיתם אצל הטוקבקיסטים של ביבי: אנשי המחאה הם אנרכיסטים ואנטי-ציונים, הם לא עושים צבא ומטרתם היא בסך הכול להפיל את הממשלה. זה לא מפתיע כי הטוקבקיסטים של ביבי הם כנראה הטוקבקיסטים של "ישראל שלי".

אנשי "ישראל שלי", יחד עם "ארגונים טובים", בלשון המייל, אחרים כגון "אם תרצו" ו"רעננים" הם ארגוני GONGO (ראשי תיבות של ארגונים לא ממשלתיים שמאורגנים ע"י הממשלה). אלו ארגוני חברה אזרחית שמתקיימים ופועלים בחסות הממשלה ומטעמה, כאלו שמקדמים מטרות ממשלתיות באצטלה של פעילות ציבורית אזרחית. לדוגמא: הממשלה מוגבלת ביכולתה להריץ בגלוי מסע הכפשה, השמצה, דיס-אנפורמציה ודה-לגיטימציה למשתתפים במחאה – בכל זאת, היא צריכה לשמור על ארשת ממלכתית כלשהי – אבל ארגוני GONGO יכולים, ועושים זאת במרץ רב.

הממשלה כנראה מפנה תקציבי HASBARA לארגונים הנ"ל או לחלקם. ידוע לנו בבירור שהיא מממנת פרסים כספיים וגביע שיוענק ע"י שר ההסברה לתחרות סרטי תעמולה של "ישראל שלי". אנחנו יודעים ששורה של פוליטיקאים בכירים פרשו את חסותם על "אם תרצו", החל מראש הממשלה עצמו – שאנשי לשכתו ניתבו אליהם כספי תרומות עוד בימי "מאבק המילואימניקים" – דרך סגן ראש הממשלה בוגי יעלון שקיבל ממייסד "אם תרצו" ואביו של היו"ר תרומה לפריימריז, דרך קומיסר החינוך שמופיע באירועים שלהם ומאפשר להם גישה לבתי הספר, ואחרים. אנחנו גם יודעים שמשרד החוץ עושה שימוש בחומרי תעמולה שמפיקה מועצת יש"ע\"ישראל שלי". וכמובן שמועצת יש"ע עצמה היא גוף שלטוני רשמי, אם כי הוא ממש לא מתנהג כמו ששלטון מוניציפאלי אמור להתנהג.

אז מדובר בשורה של ארגונים, שרובם קשורים עד כדי כך שאפשר לקרוא להם פרצופים שונים של אותו ארגון, שמורכב ממועצת יש"ע ומתומכי נתניהו (או שמא הבוסים שלו?) בשורות הניאו-שמרנות המקומית. הארגונים האלה ניזונים מהממשלה ולמעשה, מהווים זרוע מבצעת שלה.

מה הם רוצים?

ביום רביעי, בשעה 18:00, הם מתכוונים להגיע לכיכר הבימה כדי לעשות את מה ש"אם תרצו" ניסו לעשות בימי המאבק הראשונים, בתקווה שהפעם זה יצליח. "אם תרצו" כנראה ציפו שכוחות האופל ה"אנטי-ציונים" יזרקו אותם מהמאהל כמו שעשו לח"כ (ולא גיברת!) מירי רגב כשבאה להצטלם שם וכך "ייחשף פרצופם האמיתי". במקום זה, הם זכו לחיבוקים חמים מחבורה של היפים שזיהו שמדובר בעצם באנשים מסכנים שרק זקוקים לקצת אהבה. למעשה, היחידים שאני שמעתי שנזרקו מהמאהל הם פעילי שמאל רדיקאלי מ"סולידאריות". אבל גם הם מצאו את מקומם בפנים שכן כזה הוא המאבק – הוא מכיל את כל מי שמוכן להכיל את כל שאר המשתתפים בו.

האצטלה של ארגוני ה-GONGO היא של הצטרפות למאבק על יוקר המחייה, אבל המסר הוא שביבי יעשה מה שצריך – בואו לא נפריע לו. במילים אחרות, בואו פשוט נפסיק את המאבק ונעבור לקריאות עידוד קצובות: בי-בי, בי-בי, בי-בי. מי שזוכר את אחד הספינים הראשונים של ביבי במאבק הזה, כשהוא ניסה לצייר אותו כ"רוח גבית" לעצמו והזמין את המוחים לסייע לו לשכנע את הכנסת להעביר את חוק הווד"לים – מכיר את הטריק.

כדי לרכב על המחסור בדרישות הקונקרטיות שמיוחס למפגינים (חלקית בצדק היות שהמחאה היא רבת פנים ומכילה ציבורים שונים שלא רוצים בדיוק את אותו הדבר, וחלקית לא שכן נוסחו דרישות קונקרטיות), הם מציעים "ת'כלס": הורדת יוקר המחייה  באמצעות הוזלה של 20% אחוזים (איך? על חשבון מה?) של כמה מוצרי יסוד. אני מקווה שאתם יושבים – הנה הציטוט:

"אבקת כביסה, אגרת הטלוויזיה, אורז, ביצים, גבינה לבנה, גז בישול, דגני בוקר, דלק, חלב, חשמל, טיטולים, ירקות, לחם, מים, מלח, נייר טואלט, נס קפה, סבון, סוכר, ספרי לימוד, עוף, פירות, פסטות, קוטג', קמח, רישיון רכב, שוקולד למריחה, שמן, תחבורה ציבורית, תחליפי חלב."

טוב, לי זה יחסוך איזה 50 שקל בחודש. אשתדל לא לבזבז את הכול בפעם אחת. זה יכול אפילו לחסוך כמה מאות שקלים למשפחה בת כמה נפשות. זה לא מבוטל, אבל לא בדיוק בשביל זה 150,000 איש יצאו לרחובות.

כמו שהודגם בספין האחרון – בו "ישראל שלי", במקום להגיע להפגנה ופשוט לשיר "התקווה" כמו שקרה בכמה הפגנות, התחייבה בשם 58,000 "חבריה" (אנשים שעשו "לייק" בפייסבוק) להצטרף להפגנות במוצ"ש האחרון בתנאי שהמארגנים יפקדו על ההמונים לשיר את ההמנון הלאומי – השיטה היא מניפולציה פשוטה.

ארגוני ה-GONGO בעצם מציבים ברירה: או שתתנו לנו לעצב את המאבק בצלמינו ובדמותנו באופן שנוח לשלטון, או שנעזוב בטריקת דלת ונציג אתכם כבוגדים ועוכרי ישראל. זוהי שיטה רגילה אצלם. כשאורגן "יום דמוקרטיה" באוניברסיטת באר שבע, כמדומני, "אם תרצו" פנו למארגנים בדרישה להשתתף בניהול האירוע. המארגנים הציעו להם להעמיד דוכן של "אם תרצו" לצד דוכני הארגונים האחרים, אבל זה לא התאים להם. או שתתנו לנו להיות הבוסים, או שנחסל אתכם. המטרה היא חיסול האופוזיציה בכל מקרה, והאפשרויות הן לגרום לה "ליישר קו", או לעשות לה דה-לגיטימציה.

תצטרפו או תתנגדו, אל תשחקו משחקים.

גם היום ביקרתי במאהלים בירושלים. לא אטען שזה "מאבק של כולם" ובטח לא שהוא "לא פוליטי". כמאבק חברתי הוא מושך אליו יותר אנשי שמאל מאנשי ימין, מן הסתם. כמאבק שמופנה נגד השלטון – כמו כל מאבק (איזה מין רעיון משונה זה לנהל מאבק בעד השלטון?) – הוא מושך אליו גורמי אופוזיציה. ארגוני סטודנטים, שחלק לא מבוטל מהם (לפחות בירושלים) מקושרים דרך ניר ברקת למילייה הפוליטי של ביבי, תופסים נתח מרכזי ותנועת הבוגרים של הנוער העובד, "דרור ישראל" בולטים מאוד בשטח.

וראיתי שם בנות אולפנא מההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי, לא מעט דתיים וחרדים, האחרונים אף הצטרפו לכמה הפגנות כגוש מאורגן. ב"מאהל אין ברירה" בגן העצמאות ראיתי את קורבנות מדיניות הדיור הציבורי מקטמון ושכונות קשות אחרות יחד עם פעילי "סולידאריות שייח ג'ראח", "רבנים לזכויות אדם" ופעילי חד"ש. במקומות אחרים בארץ נמצא מאהלים של פעילי ליכוד, של ערבים, של ערבים ויהודים, של תושבי שכונות דרום ת"א יחד עם עובדים זרים ומבקשי מקלט ועוד מכל הבא ליד.

החיבורים האלה אינם פשוטים, הסכסוכים והחיכוכים בין כל האנשים האלה – שבימים כתיקונים די לא סובלים אחד את השני – רבים. לאוהד בית"ר מקטמון קשה לשבת עם איזה מפגין בילעין מקצועי לא פחות מאשר לאחד מילדי "אם תרצו" יהיה קשה לשבת עם איזה "אנטי-ציוני מודחק במשתמע". אבל הם משתדלים. הם חורקים שיניים, מתווכחים אל תוך הלילה ואז הולכים לישון אוהל ליד אוהל.  הם עושים זאת כי יש להם מטרה משותפת.

לאיילת שקד וארגוני ה- GONGO שהקהילה אין מטרה משותפת עם המפגינים, אלא רק עם הממשלה. לכן, הם לא מוכנים לעשות את המאמץ ולהשתתף במחאה באותם התנאים כמו כל השאר: אל תדרכו על המשתתפים האחרים – והם לא ידרכו עליכם.

בשבועיים האחרונים התפשט בישראל דיבור חדש. לא מאוד ממוקד, בהחלט לא מעוצב, אבל ישיר, עממי, מעמיק ומכבד. וזה כך משום שאנשים מדברים אחד עם השני במקום שכנופיה של מומחים, רועצים אסטרטגיים, ספינולוגים, טוקבקיסטים בתשלום, יחצ"נים ודוברים מטעם ידברו – לא עם אלא אל הציבור האדיש. ודווקא כשזה קורה, מועצת יש"ע ובנותיה, במקום להצטרף, מפיקה לנו מופע אימים של עוד מאותו הדבר. אנחנו כבר לא שם – תניחו לנו.

This entry was posted in כללי and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

107 Responses to ההמונים יוצאים להפגנה ספונטאנית לתמיכה במשטר!

  1. דניאל רובינשטיין says:

    מצוין!!
    תודה

  2. אייל says:

    תנו לביבי לעבוד – עלינו.

    גם ימנים צריכים לדעת שהבלוק הניאוליברלי (ליברמן-ליכוד-קדימה) תומך במוצהר במצע שלו בשוק חופשי, בהפרטה והכי חשוב – בלי התערבות ממשלתית, ללא פיקוח והתערבות מכול סוג. מה שיקרה יקרה. זה לא אני המצאתי, זה האמונה הכלכלית האליטיסטית שלהם. לכן קוראים להם מח"ל – מפלגת חירות ליברלים. מי שנאבק למען פועלים ושוויון חברתי הן מפלגות הפועלים. זאת אידיאולוגיה פוליטית הפוכה. תנו לנתניהו לעבוד ותקבלו בדיוק את מה שהוא יודע לעשות – מור אוף דה סיים. הוא אפילו אומר את זה.

    • נועם says:

      רק לפרוטוקול. "שוק חופשי" ומה שיש פה עכשיו רחוקים כמו שרק אפשר להיות רחוק. מה שיש עכשיו, למעשה, זה רגולציה ממשלתית הדוקה. אף יזם לא יכול לבנות פה שום דבר ללא אישור הממשלה, ואחרי שהממשלה החליטה למכור לו קרקע, הוא צריך לגרור את רגליו למועצה המקומית, כדי שיואילו בטובם לאשר לו לבנות, ולא את מה שהוא רוצה לבנות אלא את מה שהם רוצים שהוא יבנה.

      לטענת הכלכלנים, זו הסיבה למחסור בדירות בישראל. לטענת ההמון מהרחוב, הסיבה היא בעלי ההון הרשעים שהחליטו להעלות מחירים סתם ככה בלי שום סיבה. אני רואה שאתה כבר החלטת. שקול שנית

      • Space Monkey says:

        אין ספק שישנה בירוקרטיה נוראית בכל מה שקשור לקרקע ובניה בישראל. מכאן ועד התוכנית של ביבי פשוט לחלק ליזמים קרקעות בחינםן (במילים אחרות: לתת להם המון כסף במתנה) בשביל שיבנו ואז ימכרו את הדירות בערך המלא שלהם בשוק בלתי-מבוקר (די כבר עם האופמיזם של שוק "חופשי") – מכאן ועד אז, המרחק גדול ורב.

        בעלי ההון לא "רשעים" בלי שום סיבה. הם עושים את זה כי הם יכולים. כי הממשלה התנערה מתפקידה לפקח עליהם, על הכוח האדיר שהם מחזיקים בידיהם, ומחובתה לדאוג שהציבור יהנה ממשאביו-שלו בצורה פחות-או-יותר הוגנת ושיווניות.

        • נועם says:

          אבל כמובן, אם אף אחד לא נהנה מהמשאבים, המחיר מאוד מאוד גבוה. לא אני אמרתי שחסרות עשרות אלפי דירות פה.

      • אתה בעצם צודק, למה לא חשבנו על זה קודם? צריך לאפשר לכל אחד לבנות איפה שרק בא לו, ומה שמתחשק לו. ושהסביבה תלך לחפש את החברים הסמולנים שלה.

        • נועם says:

          לא לכך כיוונתי, כמובן. רק לכך שאנשים משום מה לא מודעים לכך שמה שביבי רוצה ו-"מור אוף דה סיים" כפי שנכתב לעיל, זה בערך ההיפך המוחלט. ולכן לא ניתן להאשים אותו או את הקפיטליזם במה שהולך פה, האשמה היא כולה בממשלה.

          סתם חורה לי לשמוע אנשים מאשימים את השוק החופשי בדברים שהוא לא שחקן בהם בכלל.

          • חומי החום says:

            אתה כנראה צודק כשאתה טוען שאם ביבי היה מעצב את המדינה כיד הדמיון הטובה עליו היא היתה שונה מאוד מכפי שהיא כעת.

            אבל אתה טועה כשאתה מדבר על כך שהפער בין המציאות הנוכחית למצב הרצוי אליבא דביבי הוא "היפך מוחלט". שכן, אם המציאות והרצוי לביבי הם קצוות של איזהשהו ספקרום, אז איפה ממוקמת עליו חברת רווחה אזרחית וסוציאל-דמוקרטית?

      • גל says:

        שוק חופשי זו פיקציה, זה רצון להחזיר את גלגלי ההיסטוריה לאחור. השוק ריכוזי יותר ממאה שנה והשאלה הרלווונטית היא האם התאגידים הגדולים ומשאבי הטבע יהיו בידי הציבור או בידי אנשים פרטיים.

  3. דניאל says:

    כתבת:
    היחידים שאני שמעתי שנזרקו מהמאהל הם פעילי שמאל רדיקאלי מ"סולידאריות".

    זה באמת נכון?

  4. פנינה says:

    נשמע לתפיסתי – "הגלדיאטורים המודרנים." אפשר יהיה להשוות את זה לאירועים "המשעשעים" באימפריה הרומית. האיש מסוכן ולא ייתכן שייתנו לו לבצע את זה.

  5. עלמה says:

    פוסט משובח, חבר. נהניתי מאוד לקרוא

  6. דורצח says:

    רשימת המוצרים שישראל שלי מציעה להוזיל הזכירה לי קצת את קריאותיו של האלטעזאכן. מקווה שגם הם והשפה שהם משתמשים בה ימצאו את עצמם על אותו סוס.

  7. גדי says:

    קצת מביך אותי לשאול, אבל, חוץ מהמאהל שבגן הסוס איפה ממוקמים שאר המאהלים?
    רק עכשיו אני יכול להתפנות להצטרף למהפכה… אני מקווה שהרכבת עוד לא נסעה לי.

    • עמרי says:

      גן העצמאות וגן סאקר. אתמול או שלשום קם אחד חדש בקרית יובל ועובדים עכשיו על עוד אחד בגילה

      • גדי says:

        איפה בגן סאקר? ביום ראשון ניסיתי לאתר אותו ואז אמרו לי שזה בגן הוורדים וגם שם לא הצלחתי למצוא. אולי אפשר לקבל נ.צ ;-)?

  8. אילן says:

    אפרופו אתמול באמצע היום חסמו פעילי ימין/ מתחנלים/ דניאלה וייס וחבריה את צומת גלילות ולאחר מכן את הכפר הירוק וגם את מורשה ניסו.
    לפחות בצומת גלילות השוטרים עמדו בצד והסתכלו לשמיים בזמן שכולם תקועים בפקק.
    זה פשוט מזכיר לי את החסימה של אבן גבירול ב-1 לפנטת בוקר שהמשטרה הייתה חייבת לפנות כדי לא להפריע לתנועה הרבה שעוברת באבן גבירול בשעות הללו.

  9. Pingback: ההמונים יוצאים להפגנה ספונטאנית לתמיכה במשטר! | תניח את המספריים ובוא נדבר על זה

  10. יובל ד.ש. says:

    לגבי הימנים במאהל בירושלים: במהאל בירושלים מראשיתו יש קבוצה לא קטנה של ימנים. חוץ מהם, הגיע אתמול ברוך מרזל למאהל ביחד עם קבוצת ילדי האיחוד הלאומי עם חולצות של "רוצים את הקב"ה בבית", והם התמקמו בקצה המאהל, ליד השירותים. כלומר גם ילדי האיחוד הלאומי בירושלים עושים את אותו התרגיל שעשו אם תרצו בתל-אביב, ועד כמה שרעדו לי הידיים, אני שמח ששכנעו אותי לא לגרש אותם. הם יבינו בסוף שהפרובוקציה לא עבדה וילכו. בינתיים המליאה אסרה עליהם להציב שלטים בנושא הגדה המערבית על האוהל, כפי שאנשי השמאל במאהל נמנעים מכך.

    • א.ב. says:

      ראיתי את נערי המתנחלים בגן הסוס אתמול, מתווכחים עם אחד ג'ינג'י (שנראה לי לפחות כמו מתנחל לשעבר), ומאד נהניתי. מי שצריך לדאוג אלה הרבנים, שצריכים לשמור על הנוער שלהם שעוד עלול לצאת משוכנע. אסור לשלוח אותם לבד לגן.

  11. אלון says:

    מעולה תודה!

  12. סלבה says:

    אם כבר אנחנו מדברים על התקווה, אז דווקא בהפגנה בשבת יצא לי לראות אנשים יוצאים מהבית עם דגל ענק של ישראל ולהרגיש גאה בהם וטוב עם הדגל. זה הרגיש כאילו זה היה בדיוק המקום והזמן לבוא עם דגל ענק של המדינה, הוא נהיה לרגע סמל של החברה והאנשים שחיים פה ולא סמל של המדינה נטו, אם מישהו מצליח להבין מה אני מנסה להגיד.

    חוץ מזה, זאת גם היית הפעם הראשונה ששמעתי אנשים שרים את התקווה בגרון מלא ועם קצת כוונה, ולא כמו ילד קטן שהביאו אותו לשיר בטקס באותו בוקר שמכונית דרסה לו את הכלבלב.

    מיותר להגיד שאם "אם תרצו" היו פשוט באים להפגין ומתחילים לשיר את התקווה אף אחד לא היה נעלב מהם וכנראה שיותר אנשים היו מצטרפים אליהם מאשר אם הם ישחקו אותה כמו ילד כאפות שנעלב וכאילו עושות טובה שהוא מחליט לבוא.

    וכמו עם כל דבר צריך לזכור שהעניין עכשיו הוא לא להלחם ב-GONGO-ים האלה, לעשות דווקא ולהתווכח עם אנשים שלא מסכימים איתך. צריך לשמור את העיניים על הפרס ולזכור שאת הציבור אתה לא משכנע בזה שאתה תוקף אותו.

  13. גיל ב' says:

    ראיתי אתמול בטלוויזיה את נציג "לאטמה" מתארח אצל רוגל אלפר. הוא נשמע לי פתטי בהאשמות שלו והשיר שהם הפיקו נראה לי דבילי. לפי השיר שלהם, המוחים בשדרה הם האחראים למצוקת העניים. כמה דמגוג אפשר להיות? אפשר לטעון במידה רבה של צדק לחוסר סולידריות של המעמד הבינוני למעמדות הנמוכים. אבל להאשים אותם במצוקה כשביבי (וחלק נכבד מקודמיו) יוצא נקי? כנראה ששיטות הפעולה של הימין גרמו להם להאמין שאין חיה כזו "מחאה ספונטנית". הוא היה עסוק בחיפוש "המושכים בחוטים" שארגנו את הכל.

    • אכן. הם משליכים את שיטות הפעולה שלהם על אחרים. ולפני שאיזה מישהו יקפוץ פה עם הקרן החדשה, אני מציע לו ללכת לאתר שלהם ולקרוא את פירוט הסיוע שהם נותנים למאהלים, ואח"כ לקפוץ לאתרי הימין ולנסות לברר שם מי במיטה עם מי.

      • אחד שיודע says:

        לפי הגיידסטאר, את המכון לאסטרטגיה ציונית מממן מכון הדסון.

  14. אור ב says:

    והנה גם בנט וגם שקד, בצעד מתואם (הפתעה?), מודיעים על הצטרפות למחאה משום ש"לא ניתן לעמוד מהצד".
    הלנו הם אם לצרינו?

    • אם הם יתנו כתף כמו כל גורם אחר שממשתתף במחאה, באותם התנאים, ולא יתנהגו כמו פיל בחנות חרסינה שחושב שהוא עושה טובה לעולם בכך שהוא החליט להצטרף סוף סוף, אחרי שבועות בהן הוא הכפיש את המחאה בכל דרך שהוא יודע ושיש לו זכות מיוחדת להעמיד תנאים, אני אומר ברוכים הבאים, אהלן וסהלן.

      להגיד שאני מצפה מהם לגדולות ונצורות בענייני דרך ארץ? לצערי לא.

      • חומי החום says:

        איך אתה יכול לומר את זה? איך "אהלן וסהלן" כשהם מייצגים את הציבור השבע ביותר והמשופע ביותר בהטבות ממשלתיות? הציבור שמסמל יותר מכל ציבור אחר חוסר שוויון אזרחי? הרי הם גרים על אדמות מסובסדות (ושדודות), בבתים מסובסדים, נוסעים בתחבורה מסובסדת, עובדים לרוב בעבודות ממשלתיות פיקטיביות, וכו' וכו'.

        זה הרי כמו בריון השכונה שמטיף נגד פתרון בעיות באמצעות אלימות!

    • ג'ו says:

      צרינו, צרינו

  15. ג'ו says:

    בהקשר הזה ראוי לציין לטובה את רשימת הדרישות שפורסמו. רשימה תמציתית ומדויקת, קשה היה לנסח את זה יותר טוב. מה שמעלה את השאלה מי האנשים בצוות המנסח?

    והעניין הזה מאד הטריד. במיוחד אחרי שראיתי בלונדונקירשנבאום את אחד ממנהיגי המאהל שלא היה רחוק מלהגיד ללונדון שהבעיות במדינה נובעות מזה שיש יותר מדי סחים.

    • אני לא בטוח שיש דבר כזה "מנהיגי המאבק", מעבר לכמה אנשים שהתקשורת שולפת פה ושם מהצד היותר קרוב להבימה של המאהל התל-אביבי ומכתירה אותם ככאלה. מה שיש זה אנשים שנמצאים שם יותר, עושים יותר ולכן משפיעים יותר על הדרך. מי שלא נמצא שם הרבה (כמוני למשל), לא משפיע.

      אני יודע שהרבה אנשים עשו הרבה עבודה ועברו הרבה הרבה שעות של דיונים במליאה ובקבוצות דיון כדי להגיע לזה. אני מניח שהיו מומחים שעזרו, אבל ראיתי גם חבר'ה צעירים שאולי לא מבינים מהחיים שלהם באופן כללי, אבל בקיאים בענייני חוקים, תקציבים, מודלים חברתיים והשוואות עם מדינות אחרות ברמה שלי לא תהיה גם עוד מאה שנה. כך שלא הייתי מזלזל בהם.

      • ג'ו says:

        כלומר הדרישה (למשל) לחזור למתווה ועדת רבינוביץ בתחום המיסוי הישיר היא דרישה שהועלתה בישיבות באוהלים?

        מרשים(?).

  16. אבי says:

    אני לא מבין את התגובות הפבלוביות של הימין לאתרג את ביבי בכל מחיר. שביתת הסטודנטים האחרונה הונהגה ע"י אגודת הסטודנטים מת"א שנשלטה ע"י נציגי מפלגת העבודה, זאת למרות שבזמן השביתה שרת החינוך הייתה יולי תמיר ממפלגת העבודה. האגודה לא עשתה לה שום הנחות, על אף שתמיר והם היו מאותה מפלגה.

  17. ערן טרבלסי says:

    טוב לשמוע שזה לא עובד להם.

  18. ערן טרבלסי says:

    פוסט מצויין ומאיר עיניים. ובכל זאת תהייה קטנה:

    "ארגוני סטודנטים, שחלק לא מבוטל מהם (לפחות בירושלים) מקושרים דרך ניר ברקת למילייה הפוליטי של ביבי" מה???????

    הארגון היחיד שאני מכיר שהיה קשור לברקת הוא "רוח חדשה", אבל גם הם כבר מזמן לא קשורים אליו ישירות, ואף יצאו נגדו בהזדמנות או שתיים. שאר הארגונים שבמאהל (המשמרת הצעירה, התעוררות, ירושלמים, אגודת הסטודנטים, דרור ישראל וסליחה עם מי שלא ציינתי) לא קשורים כלל לברקת. עניין נוסף – בין ברקת לביבי זורם די הרבה דם רע, ונכתב על-כך רבות (השיא היה בקמפיין של ברקת נגד הממשלה בעניין כלשהו הקשור לירושלים), כך שהם לא ממש באותו מילייה פוליטי.

  19. ערן טרבלסי says:

    תגובתי הראשונה הייתה מיועדת ליובל.

  20. ערן טרבלסי says:

    ומה לגבי החלק היותר חשוב של מה שכתבתי?

      • ערן טרבלסי says:

        הטענה בדבר חוסר הקשר בין הארגונים לבין ברקת.

        • תראה, אני לא מצוי בפוליטיקה הפנימית, אבל את עניין רוח חדשה קשה להכחיש, וגם אחרים שמסתובבים בעירייה. ובשורה התחתונה, ראיתי איזה כבוד כל הנ"ל עשו לו כשהגיע לדבר במאהל. גם הוא התגאה, באותה הזדמנות, בקשרים שלו עם העסקונה הסטודנטיאלית.

          • ערן טרבלסי says:

            אל תשכח שהוא בכל זאת הקים את הארגון הזה. עד כמה שידוע לי הם כבר לא קשורים אליו ובטח לא נתונים לפקודתו. אבל אפילו אם אני טועה בעניין זה, כל שאר הארגונים שמניתי בטח ובטח שלא קשורים לברקת. לגבי מה שהוא התגאה – נו, נשמע לי יותר כמו Wishful thinking.

          • ערן טרבלסי says:

            אה, לגבי הסתובבות בעירייה – ברור שאם אתה רוצה להשפיע אתה מסתובב שם, הרי שם נמצאים חברי המועצה (לא רק ראש העיר) ושם גם מתקבלות ההחלטות.

  21. שחר says:

    מישהו יכול להפנות אותי להוכחה שביבי מממן טוקבקים או שזו סתם השמצה ללא בסיס?

    • אייל says:

      איפה כתוב שביבי מימן אותם

      • שחר says:

        בסוף. חפש "טוקבקיסטים בתשלום". מי משלם להם ומיהם הטוקבקים האלו?

        • אייל says:

          שוב,
          איפה הוא כתב שביבי ממן אותם?

          • שחר says:

            אוקיי. את זה הבנתי מהסאבטקסט. בכל מקרה, מי מממן טוקבקים? מי אלו הטוקבקים בתשלום? מי משלם לטוקבקים נגד המחאה?

            • רועי.. says:

              אני לא יכול למצוא לך לינק ספציפי, אבל השימוש בטוקבקים בתשלום אכן נפוץ בארץ (פשוט תחפש בגוגל "טוקבקים בתשלום" ותמצא כתבות בנושא), אבל אני כן זוכר שבתכנית של לונדון את קירשנבאום לפני שבוע-שבועיים ראיינו נציג של חברה שמנתחת באתרי חדשות ופורומים, ובין היתר גם טוקבקים, והנציג אמר בוודאות גמורה כי ישנם טוקבקים ממומנים (הוא אמר שעל ידי הממשלה) שהיו נגד המחאה.. הוא הציג כמה דוגמאות אפילו..

              אני מניח שהוא לא מנפיץ מהתחת, מה גם שזה נשמע לי מאוד הגיוני לעשות דבר כזה.

            • Shunra says:

              הביטוי "חמ"ל טוקבקים" הופיע בתוכנית הפעולה של נתניהו – זו שנחשפה לפני שבוע וחצי בערך, להפלת אולמרט.

              שם הכתבה: "מסמך מקיף חושף את תוכנית הפעולה להדחת אולמרט מהשלטון" וצילום המסמך מציין את המלים "הקמת חמ"ל טוקבקים החל ב-6/1 – באחריות רונן".

              אני לא מצרפת לינק, כי זה יעלים את התגובה הזו.

              ייתכן שמאז נתניהו והרעים שלו (בקמץ) שינו את דרכי פעולתם. מצד שני, ראו טוקבקים.

            • אגב, הרבה מהדברים עליהם נכתב בבלוג זה ומעללי ארגוני הימין בשנים האחרונות בכלל, כולל "אם תרצו" ושות', התגבשו והתמסדו בעקבות הסיפור הזה.

  22. שחר says:

    אכן, אתה לא יכול למצוא לינק ספציפי. אתה כמובן מעדיף לחשוב שיש אבל מי אני שאנפץ לך את הבועה.

  23. שחר says:

    ממה שרשום שם זה גם מרץ וארגוני שמאל חגגו. עדיין לא ראיתי שמכנים פה בבלוג טוקבקים בעד המחאה כטוקבקיסטים של דפני ליף. לאמור, אין הוכחה קונקרטית למימון טוקבקים נגד המחאה ולכן חבל שאתם נכנסים להכפשות ללא תימוכין. זה קצת ילדותי ולא נוגע לעניין רוצה לומר מונע מתוך שנאה ולא מתוך היגיון. מאד בוגר

    • רועי.. says:

      להדביק לך שוב את התגובה שלי?

      גורם מקצועי שמבין קצת בתחום, עשה ניתוח של טוקבקים (בא לידי ביטוי בתכנית לונדון את קירשנבאום) והוא עצמו הגיע למסקנה שמדובר בטוקבקים מתשלום (עקב תדירותם, הרפטטיביות שלהן, השמות המשתנים וכו' וכו' וכו') ואף הסיק כי מדובר בגורמים מטעם הממשלה – לשלב את זה ביחד עם העובדה שידוע כי ביבי השתמש בפרקטיקה זו בעבר, לדעתי זה מספיק כדי להגיע לחשד סביר ביותר שגורמים מטעמו אחראים על הטוקבקים בתשלום.

      טוקבקים בתשלום מטעם דפני ליף? פעם אחרונה שבדקתי היו עשרות אלפים ברחובות (למעלה מ-100 אלף)..לדעתי זה מדד די טוב לתמיכה ציבורית.

      • שחר says:

        פעם שעברה שבדקתי הצביעו לימין יותר משני מיליון בני אדם. אתה לא חושב שיש שם כמה טוקבקיסטים, הא? זאת ועוד, אשמח אם תשלח לי את הלינק למאמר של "המומחה המקצועי" ואז אוכל להתרשם מהראיון. בינתיים טענותיך נטענות בעלמא. מצטער.

      • Quercus says:

        אל-נא תאכיל את הטרול, זהו בזבוז זמן משווע.

  24. שחר says:

    למה את לא מוכנה לקבל את העובדה שהרבה מאד מהציבור מאמין בדברים האלו ומביע דעתו בטוקבקים? האם יש גם חמ"ל בקלפי אשר בוחר את הימין פעם אחר פעם לשלטון? העובדה היא שרוב הציבור ימני ורואים את זה יופי בטוקבקים. חופש הביטוי במיטבו.

    • ג'ו says:

      שלא לדבר על כל המתים שמצביעים לימין בכל בחירות.

      • שחר says:

        יש גם מתים שמתפקדים למפלגת העבודה. חבר'ה השחיתות והקומבינות היא נחלת כולם. אין לכם מה לדאוג. במקום להתכתש ב"מי יותר מושחת" ו"מי יותר מניפולטור". בואו ננסה לעסוק בדברים לגופם. למה לשקר שביבי מממן טוקבקים. האם זה מסייע להעביר את הנקודה שאתם אינכם מסכימים עם משנתו של ראש הממשלה (שמצייג את משנתו של רוב הציבור בישראל)?

        • ג'ו says:

          ביבי מימן טוקבקים במאבק נגד אולמרט, את זה אנחנו יודעים כעובדה, ראית את המסמכים.

          האם הוא מממן גם עכשיו? אנחנו לא נדע לבטח, לפחות לא בקרוב, אבל סביר להניח שכן.

          אף אחד לא טוען שכל הטקבקים ממומנים, אם מישהו מממן את שלך הוא עושה עבודה מאד לא מקצועית.

          • שחר says:

            אני מבין למה אתה מנסה להעליב "אם מישהו ממן את שלך הוא עושה עבודה מאד לא מקצועית". זה מתאים להתנשאות השמאלנית הרגילה. חבל שתמיד מגיעים לשם. בכל מקרה, מי שמימן טוקבקים נגד אולמרט לפי המסמכים זה גם מרצ. חבל שאתה לא מתנגד לזה. יתרה מכך, אנחנו גם לא יודעים האם הקרן החדשה לחמאס\לישראל מממנת טוקבקים או אם דב חנין רוכש טוקבקים באי-ביי. מה שבטוח, כל עוד אנחנו לא יודעים, כדאי שלא נמציא דברים. אין מה לעשות, אתם צריכים להמציא הכפשות על ביבי כי הוא ראש ממשלה טוב שנבחר ברוב דמוקרטי. כאשר אין כלום – ממציאים. דרכו של השמאל מאז ומעולם.

            • ג'ו says:

              אבל אנחנו כן יודעים שביבי מימן טוקבקים.

            • סלבה says:

              שחר, אני לא חושב שאישתו של ביבי היית מגינה עליו בכזאת נחישות עיקשת. הבן אדם צריך למצוא אותך ולתת לך נשיקה.

            • שחר says:

              לא רק אני ידידי, גם עוד מיליונים של אזרחים שהצביעו עבורו. בניגוד לשמאל, שם יש רק כמה רבבות, הא ותו לא. לצערנו, הם שולטים בתקשורת המכתיבה את השיח הציבורי.

  25. יובל says:

    מי שרוצה באמת להביא לפתרון המצב, לא יקדיש את מירב המאמצים שלו להתנגח בממשלה. הוא ינסה למצוא פתרונות. העובדה שכל "מנהיגי המאבק" (מי החליט שהם המנהיגים? איך הם הכתירו את עצמם? הם פשוט אלו שהשתלטו על המסרים התקשורתיים בעזרת הקשרים לתקשורת והכסף שהקרן החדשה סיפקה להם) הם פעילי שמאל קיצוניים, פלוס הנסיון שלהם לבצע זובור פוליטי לביבי (מו"מ לעיני מצלמות, אלק), מוכיח את כוונותיהם האמיתיות: לנסות להוריד את ביבי. הם לא באמת מעוניינים בפתרון. המטרה שלהם היא להחליף את הממשלה.

    מה שמרגיז הוא שכל אלפי האנשים שיצאו מהבית לא יצאו כי הם נגד ביבי, אלא כי הם באמת רוצים למצוא פתרון. "מנהיגי המחאה" הללו, שהכתירו את עצמם, גונבים את קולותיהם של המון האנשים שיצאו ומשתמשים בהם בצורה צינית כדי להשיג נקודות פוליטיות. אני לא רוצה להביע במילים את התחושה שמעשה מביש שכזה מעורר בי, כי אני לא חושב שהמלים לתיאור הזה ראויות להכתב כאן, על הדף החשמלי.

    דרך אגב, זה שפעם אחת מועצת יש"ע שיתפה פעולה עם ישראל שלי, לא הופך את ישראל שלי ל"זרוע האינטרנטית של מועצת יש"ע".

    • זה מאוד פשוט: יש מפגינים שרוצים להעיף את ביבי, יש כאלה שלא. המחאה לא עשוייה מעור אחד והיא מכילה ומתנהלת עם חילוקי דעות בנושא זה ובנושאים אחרים. בגלל זה, באף רשימת דרישות שגובשה אין דרישה להתפטרות הממשלה, אבל מפגינים שתומכים בזה יכולים להגיד את זה.

      אין שם שום "מנהיגים". יש אנשים מתוקשרים ומוכרים, שכן הם היו הראשונים בסביבה. יש כאלה שנמצאים שם הרבה ולכן משפיעים, או קשורים לארגונים שתומכים בענייני תשתית וכסף. מי שמקבל את ההחלטות זה לא דפני ליף וחבריה אלא מליאות פתוחות שמתקיימות במאהלים. היומרה שלך לדעת מה מתרחש מאחורי הקלעים יותר טוב מהמפגינים שנמצאים שם בפועל ומשתתפים במאבק, מגוחכת מאין כמוה.

      לא פגשתי מפגינים שחושבים שהאלטרנטיבות לביבי יותר טובות (נראה לך שלשמאלנים קיצוניים, ספציפית, אכפת עם זה ביבי או ציפי? תעשה לי טובה) אבל עמדה רווחת היא שהפוליטיקאים צריכים ללמוד שהם הם מפשלים – הם עפים. לקח לממשלות הבאות. אגב, מהסיבה הזאת בדיוק אני תמכתי בלהט בזמנו בהעפת אולמרט למרות שהיה ברור שביבי יחליף אותו, ולמרות שתנועת המחאה נגדו אחרי לבנון2 הייתה מניפולציה שקרית אחת גדולה, בדיוק כל מה שהימין מאשים בו את המחאה הנוכחית, שלא בצדק.

      וכן, מי שרוצה פיתרון וחושב שהממשלה לא יכולה ולא מוכנה לספק אותו, בהחלט יתעסק בהפלתה. ולהתנגח בממשלה זה מה שכל מאבק ציבורי יעשה, המאבק הוא נגד הממשלה בין אם אתה רוצה להחליף אותה ובין אם לא. מאבק ציבורי זה לא איזה בקשת טובה מהממשלה, זאת דרישה, ואם הממשלה הייתה נענית לדרישה לא היה על מה להיאבק. להגיד ש"מי שרוצה פיתרון לא מתעסק בלהתנגח בממשלה" זה טיעון מוזר ומתחסד. קשה לי להאמין שמישהו היה טוען אותו במאבק נגד ההתנתקות, למשל.

      וישראל שלי היא לגמרי הזרוע האינטרנטית של מועצת יש"ע, תעשה לי טובה.

      • ואגב, יש בתגובה שלך עילה לתביעת דיבה. הקרן החדשה מסייעת למאהלים (את פירוט הסיוע אתה יכול למצוא באתר שלה, זה גלוי לגמרי וכל הכבוד לה גם על הסיוע וגם על השקיפות). אני יודע, למשל, שהיא תרמה כמה אלפי שקלים למאהל מחוסרי הדיור בירושלים, שבהם קנו בעיקר אוכל ולא נשאר ממנו הרבה. אם אתה טוען שהקרן נותנת כסף לאנשים פרטיים כדי להטות את המאבק, חובת ההוכחה היא עליך. אתה לא יכול סתם לזרוק דברים לאוויר.

        • אוריה מאיר says:

          עד הרגע סתמתי את הפה ורתחתי בשקט. עכשיו שלום הגזמת. עילה לתביעת דיבה? בקריאת הפוסט שלך חשתי דחף לתביעת דיבה 8 פעמים לפחות. על אי אמת במפגיע והאשמות חסרות שחר. הקונספירציה של ארגוני הימין כתת ממשלתיים מגוחכת. העובדה שמשרד החוץ משתמש בחומרים שמייצרת ישראל שלי מעידה רק שישראל שלי מוכיחה עצמה כגוף הסברתי במושגים בינלאומיים שפשוט עושה עבודה טובה יותר ממשרד החוץ ולכן המשרד פונה אליו. אתם פתטיים, אתם מלטפים פה אחד לשני את האגו ונהנים לשחות יחד בביצה של דעות שמאל עלובות המנתחות את המציאות דרך משקפיים בצבע המתאים לתפיסת עולמכם. המצוקה לא שלכם ולא שלי. היא גם שלכם וגם שלי. אתם הוצאתם עשרות אלפי אנשים לרחובות(מעל מאה, גיחיגיחי), שרבים בהם מאמינים בתפיסת ארגוני הימין לפתרון הרבה יותר מבתפיסה שלכם. זה שיש לשני מיליון בוחרי הימין את הרצון להביע את דרכם לפתרון במחאה הזו זה לגיטימי ולא יעזרו הקונספירציות העלובות שלך שלום. אני חבר ישראל שלי פעיל, השתתפתי בכמה וכמה מעשים ציוניים ראויים ומעולם לא עשיתי זאת בעד תמורה כלשהי או בגלל תמרון ממשלתי כזה או אחר. אני פשוט אוהב את המדינה הזו ואת אזרחיה וחש אחריות כלכלית רחבה על הציבור ואין לי שום חלק לשבירת כל הכלים בסיפור הזה ולהפוך לאיזו מדינה סוציאליסטית אדומה כושלת ומכשילה(ספרד פורטוגל יוון- עוד דוגמאות לכלכלה כושלת?). תמשיכו להתבשל לכם במיץ החברתי האנרכיסטי שפגשתי בתקשורת. ולא, אני לא מוכן לכלל הזה של כל מי שמוכן לסבול את נוכחות השאר מוזמן. כשאני מוחה על הכאב הציבורי אני בא מאחריות לאומית, לא מבילעין…

          • אם אתה לא מוכן לתת כתף יחד עם כל האחרים במחאה, שנתנו כתף כבר שלושה שבועות בזמן שאתה עסקת בלהשמיץ אותם, אל תתפלא אם גם הם לא ירצו אותך שם.

            מצד שני, לפלג את המחאה ולפורר אותה זה מה שאתה כנראה רוצה.

            חשת דחף לתבוע אותי תביעת דיבה? זה ישמח אותי מאוד. יודע למה? מפני שאם תעשה זאת בשם "ישראל שלי", היא תקבל שאלון ארוך, מפורט וחודרני שייאלץ אותם לחשוף את כל הקשרים, מקורות המימון, גילוי העריות הבין ארגוני ועם הממשלה והמונקי ביזנס באופן כללי, שהם לא בדיוק נוטים לפרסם מיוזמתם. אז בבקשה, לך על זה.

            • שמוליק שופ-מאריאל עיר השומרון says:

              וואללה שלום פעם ראשונה אני בבלוג שלך,ואני מבטיח לצרף אותך "למועדפים שלי" כדי ללמוד עוד עליכם אחי מהשמאל הישראלי.
              לעצם העניין "למי יש יותר גדול"-תורמים הכוונה כן, אז אני חושב שכאן ארגוני השמאל מ"שלום עכשיו" וצפונה לוקחים בגדול את הימין,אנחנו רק בתחילת הדרך בלימוד השיטה כדוגמת איך עובדים עם ובתוך התקשורת הישראלית, איך מקבלים דקות יקרות בפריים טיים ועוד.
              הנסיון שלך ליצור מציאות מקבילה הוא די פתטי ידידי.
              "ישראל שלי" "ואם תרצו" זוכות ללינק באתר מועצת יש"ע אז מה?
              להזכיר לך עימותים של תנועת "ישראל שלי" מול ח"כים מהליכוד-ראה וועדת הכספים בנושא כספי חסויות לגל"צ,שם איילת שקד התעמתה עם יו"ר הוועדה כרמל שמה.
              וחוץ מזה תנועות הימין שמספרם בטל בשישים מול תנועות השמאל, לא ממומנות ע"י מדינות-ראה "שלום עכשיו",מקסימום אנשים פרטים,ותאמין לי לצערי עם המימון הזה בקושי מחזיקים אתר אינטרנט וסטיקרים.
              ןלעצם העניין המחאה "צדק חברתי",אף אחד לא יקח לכם את הבכורה במאבק,זאת ועוד שכל זמן שהמאבק יהיה בעד חלוקת "עושר" צודקת יותר ונגד ריכוזיות יתר של מעט משפחות שמחזיקות מקסימום נכסים ריאלים ופיננסים,אזי לי כאיש ימין אין שום בעיה להצטרף אליכם-ופיזית הייתי במאהל ברוטשילד, ולנו באריאל יש כבר מעל 25 אוהלים.
              לעומת זאת מחאה שכל תפקידה הוא "למחות כנגד הוודלים של ביבי" היא כבר מחאה שכל מטרתה להחליף שלטון בישראל בלי בחירות.
              ומדוע?
              מכיוון שכאן אתה וחבריך נכנסים "לאיך עושים" במקום ל" מה עושים".
              תפקיד השלטון לשלוט ,להחליט,ולקבל החלטות.
              עם ההחלטות של ממשלת הימין יהיו מחורבנות ברמת "הצדק החברתי",בעוד פחות משנתים תוכל להחליף ממשלה בקלפי.
              עד אז תנו למחאה להציב מול הממשלה שלט גדול עם "המה יש לעשות" בנוגע למעמד הביניים, את האיך תשאירו לפוליטיקאים.
              ואז אין ספק שאנחנו "ארגוני הימין" ניהיה אתכם בשדרה עד שנקבל מענה ראוי מהשלטון.

            • אין לי בעיה עם קיומם של ארגוני ימין. להיפך, חברה אזרחית ופעילה זה דבר טוב. אני מניח שהימין, מעצם העובדה שהוא נוכח יותר בשלטון, פיתח פחות ארגונים כאלה וחלק מהארגונים שפיתח הם בחסות השלטון.

              כל זמן שהכול שקוף ועל השולחן, זה בסדר גמור. הדרישות שלי לשקיפות ואחריות מארגונים זהות לגמרי לארגוני ימין ושמאל, רק שבשמאל מתנהגים, לרוב, באופן ראוי יותר. אולי גם זה אחד מהדברים שהימין צריך ללמוד על התנהלות ארגונית..

              חוק הוונדלים הוא חלק מהבעיה ולא חלק מהפיתרון. בין אם רוצים להעיף את הממשלה ובין אם לא, יש סיבה טובה למה תנועת המחאה מתנגדת לו. אם כי אין לי מושג מאיפה הבאת את הרעיון שזה הדבר היחיד או אפילו המרכזי על סדר היום שלה.

              אף אחד לא הולך להקיף את הכנסת בטנקים, תנוח דעתך. אבל זה שגורמי אופוזיציה רוצים להפיל את הממשלה המכהנת זה טבעי, נכון ומובנה לתוך השיטה הדמוקרטית. בשבל זה, למשל, יש דברים כמו הצעות אי אמון וכו'. אין שום הגיון, ויש יותר מקורטוב של צביעות, לצייר רצון בהפלת ממשלה כבלתי לגיטימי, במיוחד שחלק גדול מהממשלות מאז היווסדה של ישראל לא השלימו קדנציה שלמה.

              בסופו של דבר, אלו שטוענים שהממשלה צריכה ללכת עושים זאת מטעמים עקרוניים. בקונסטלציה הנוכחית, גם אם הממשלה תיפול לא תחליף אותה ממשלת שמאל אלא לכל היותר ממשלת אחדות שההבדל בינה לבין הנוכחית יסתכם בקוסמטיקה. האנשים לא יוצאים לרחובות כדי להשיג כיסא לציפי לבני ושאול מופז, תאמין לי.

  26. שחר says:

    הקרן החדשה מממנת את המחאה וזאת בכוונה להפיל את הממשלה. אין ספק בכך. ליאל וחזן יושבות ומחככות ידיים בהנאה משום שהן צופות את הפלת הממשלה הקרובה ונתינת המדינה לערבים. לדאבונן, העם לא מטומטם והציבור יודע להפריד בין מחאה חברתית לצדק פוליטי. בסופו של היום, הבחירות רק עוד שנתיים והימין ינצח שוב כי הוא הרוב.

    • רועי.. says:

      זה מדהים אותי כל פעם מחדש..

      אתה מסרב להאמין לאפשרות הסבירה ביותר שהממשלה מממנת טוקבקים (למרות שהראנו לך שביבי עשה זאת בעבר, וגם פריט המידע שאני הבאתי מלונדון את קירשנבאום [חפש בעצמך, מה אני עובד שלך?]- או שהמהימנות שלי כך נמוכה בעיניך), אבל אתה בתורך מפזר שטויות לאוויר בקצב מסחרר וקובע אותן כעובדות ידועות לכל.

      הקרן החדשה מנסה להפיל את הממשלה באמצעות התמיכה במחאה? באמת? היא ניסתה לעשות זאת גם כשתמכה במאבק בחוף פלמחים?? ואולי כשהיא תמכה במאבק הגז??? ומה עם תמיכה בארגוני נשים?? ואולי גם בתמיכה בחינוך בפריפריה???

      די עם הדמגוגיה שלך.. נאה דורש, נאה מקיים. אני מבקש תימוכין לטענות שלך..

    • "ליאל וחזן יושבות ומחככות ידיים בהנאה משום שהן צופות את הפלת הממשלה הקרובה ונתינת המדינה לערבים."

      תגיד, אתה אמיתי?

      • מעניין אם הן גם עושות "ממממואה אה אה אה אה!"

        • שחר says:

          שמע. מה אפשר לצפות מארגון שמימן את הארגונים ששיקרו לגולדסטון בקשר לחיילי צה"ל? ברור שהוא לא בעד מדינת ישראל.

        • בהתחלה חשבתי שאתה מתאר אותן מתנשקות או משהו, ואני חושב לעצמי – זה מה שהוא מתאר? אקט לסבי מול מסירת המדינה לערבים? זה לא קצת חריף?
          ואז הבנתי שאתה מתכוון למין צחוק מרושע…
          קשה באינטרנטים.

  27. אבי says:

    שחר אתה לא רלוונטי יותר. 90% מהציבור תומך במאבק. אפילו רוב מצביעי הליכוד לא חושבים שהמאבק הוא פוליטי. הקרן מממנת? מדוע הימין אף פעם לא נאבק במאבקים חברתיים? אולי כי לא אכפת לימין ולנציגיו מאזרחי המדינה, אלא הם עסוקים רק בשנאת ערבים. לא ראיתי שמפלגות וארגוני ימין תמכו בהמוניהם בשביתת הסטודנטים או בשביתת המורים שהיו בזמן שאולמרט היה רה"מ ויולי תמיר שרת חינוך. להיפך, בעוד וארגוני השמאל תמכו רשמית ואקטיבית בשביתות, ואגודת הסטודנטים השמאלנית של ת"א התחילה והנהיגה את השביתה, ארגוני הימין ותאים ימניים באוניברסיטאות היו עוינים למאבק (או מקסימום לא פצו פיהם).

    • שחר says:

      אני דווקא הייתי בהפגנות הסטונדטים לפני כמה שנים. למרות שהצבעתי ליכוד. היו שם עוד הרבה מאד חברה מהפקולטה שגם הם הצביעו ליכוד. הבעיה היא שהתקשורת רוצה להשמיע רק את השמאלנים. חוצמזה, כשהימין נאבק מאבקים חברתיים אז התקשורת מפתחת כלפיו אנטיגוניזם (ראה ערך המסתננים האלימים בדרום תל אביב או תוכנית הגירוש מגוש קטיף). 90% מהציבור תומך במאבק וגם עבדך הנאמן. זה לא אומר שהם יצביעו לשמאל. אל תטעה. הציבור, כאמור, יודע לעשות את ההפרדה בין רעיונות אנרכיסטים מטופשים וילדותיים לבין מחאה צודקת הנוגעת ליוקר המחייה.

      • Alon Levy says:

        "ראה ערך המסתננים האלימים בדרום תל אביב"

        Think of it in terms of the following Psychometric analogy:

        Baruch Marzel : South Tel Aviv :: Yossi Beilin : Ofakim

  28. אבי says:

    הייתי אתמול בי"ם וראיתי את אוהל המאבק ואני חייב להגיד שהוא הרבה פחות מרשים מזה בת"א. המיקום שלו כל כך גרוע. אין מה להשוות בינו לבין המאהל בת"א שנמצא באמצע שדרות רוטשילד ולכן אי אפשר להתעלם ממנו או לא לעבור בתוכו, בניגוד למאהל בי"ם שבקלות אפשר להתעלם ממנו בגלל מיקומו.

  29. ג'ו says:

    טוב שלום, אני לא יודע אם שחר הוא טוקבק ממומן, הייתי מנחש שאף אחד לא היה טורח לממן טוקבק בשביל הבלוג שלך (נו אופנס….) אבל טרול הוא כן, ואין מאכילין את הטרול.

    • בלוג צריך טרול כמו שעיר צריכה ביוב. חלק מהחיים. אני לא מגיב לו.

      • שחר says:

        הבעיה היא שאתם חושבים שכל מי שלא חושב כמוכם הוא ממומן. חבל שאתם לא מוכנים להתמודד עם ביקורת. כמו כל שמאלנים, אתם פשוטים מטאטאים את הביקורת כ"לא רלבנטית". הגישה הזו הביאה את השמאל, לצערנו הרב, למחוזות הקיצוניים של הפוליטיקה.

        • אילן says:

          או למשל להאשים כל ביקורת בכך שהיא משרתת אינטרסים של ממשלות זרות.

      • שיר פלד says:

        אני מאחל לך פתילי דיון חסרי שחר

      • ג'ו says:

        בהחלט, הלכות שמיטה ויובל פרק ה

        פירות המיוחדין למאכל אדם, אין מאכילין אותן לבהמה

        • שחר says:

          שוב. התנשאות שמאלנית טיפוסית. עוברים להעלבות במקום לענות בהיגיון. צר לי שדרדרתם את הוויכוח. אבל זהו מעשה של אדם אשר אין ביכולתו להתמודד עם הטענות. חבל.

  30. אדם says:

    אני לא רגיל לכאלה רמות של אופטימיות כמו שנשפכות כאן ואצל יוסיגורביץ לאחרונה.
    האם אני הפסימי האחרון?

    איך אתה רואה את ההשלכות של המחאה הזאת, נאמר בעוד חמש שנים? 

  31. דפנה says:

    שכחת לציין שמי שמוביל את ישראל שלי וגם את "אם תרצו" וגם הוביל את קמפיין המילואמיניקים אחרי מלחמת לבנון השניה זהו משה קלוגהפט – יועץ הקמפיינים שנשכר פעם אחר פעם נגד ארגוני זכויות האדם. רלוונטי מאד