אטד.

וַיֹּאמֶר הָאָטָד, אֶל-הָעֵצִים, אִם בֶּאֱמֶת אַתֶּם מֹשְׁחִים אֹתִי לְמֶלֶךְ עֲלֵיכֶם, בֹּאוּ חֲסוּ בְצִלִּי; וְאִם-אַיִןתֵּצֵא אֵשׁ מִן-הָאָטָד, וְתֹאכַל אֶת-אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן. שופטים ט'.


הוא ראש ממשלה מהחזקים שהיו לנו. הקואליציה שלו יציבה וממושמעת, הרוב שלו מוצק והכהונה הבאה – כך אומרים כולם – אצלו בכיס. ולמרות זאת, כשנתניהו רוצה להרגיש בבית, כשהוא רוצה קצת אהדה, כשביבי צריך חיבוק, הוא הולך לאמריקה. ל-BASE שלו. כי שם נמצא בסיס התמיכה שלו, הבוחרים האמיתיים שלו. בקרב אותם עשרים אחוזים מיהודי ארה"ב שמצביעים בשביל המפלגה הרפובליקנית.


הוא לא הולך לאזרחי ישראל, אלא לאותה חבורה שמחזיקה אותו כלכלית, מוסדית, פוליטית ואידיאולוגית. החבורה שמשלמת על התעמולה שלו, על ארגוני הגונגו שמשרתים אותו, על האינטלקטואלים ואנשי הדרג המקצועי שמקיפים אותו, על העיתון שלו. האנשים שהפכו את ישראל למעבדה ואת אזרחיה לשפני ניסויים של הפיתוחים העדכניים ביותר בתיאוריה הניאו-שמרנית בזמן שהם שוכנים לבטח בבית אבות בפלורידה. האנשים שנתניהו עובד בשבילם, במקום שיעבוד בשבילינו.


ולא סתם הוא הולך לאמריקה. מקצה הארץ עד קצה, לא יימצאו המקום והקהל שיקשיב לנאום כזה של נתניהו בלי להפריע, בלי לפרוץ בצחוק או בלי להשתעמם למוות. אפילו לא בקרב תומכיו המסורתיים ביותר. אלו שיש להם פורטרט של בגין על הקיר, שמעידים על עצמם ש"נולדו ליכודניקים". אלו שעכשיו צועדים ברגל לירושלים לדרוש את חמשת המ"מים של ז'בוטינסקי: מזון, מעון, מלבוש, מורה, מרפא. ז'בו-מי? היה אומר נתניהו אם היה טורח לדבר אתם? איזה חמש מ"מים? אין כאלה אצל מילטון פרידמן ולא אצל קארל שמיט.


נתניהו סובל ממקרה חמור במיוחד של מחלת הריבונות הישראלית. אנחנו הישראלים, אוהבים את החלקים הכייפים של הריבונות. “להניף את הדגל, לשיר את ההימנון", להביא תלמידים ולספר להם שחזרנו אחרי אלפיים שנת גלות, להנציח גבורה והקרבה, להתגאות בלוחמינו המסוקסים ומטוסינו החוזרים בשלום לבסיסם. אבל הלחם והחמאה של הריבונות? אתם יודעים, כל העניינים האפרוריים והמשעממים האלה של אוטובוסים שמגיעים בזמן, המורה שמקבלת משכורת שאפשר לחיות ממנה, הזקנה שאשכרה יש לה חדר בבית החולים ולא תקועה במסדרון כדי לעשות מקום לתייר הרפואי ממוסקבה. בזה, אף אחד לא רוצה להתעסק. ולכן הוא הולך לאמריקה, שם קלישאות שואה שאנחנו עייפנו מהן עוד לפני שסיימנו את בית הספר היסודי זוכות למחיאות כפיים בעמידה. שם, במקום להיות נבחר ציבור כושל, הוא מנהיג יהודי במימדים תנ"כיים שעומד בין "עמו", כפי שהוא מכנה אותנו – כאילו היה משה רבנו המזויין – להשמדה.


כתבני החצר שלו יפצחו בטקס הקבוע: לא יודעים לפרגן הישראלים האלה. והתקשורת? שונאת את נתניהו שנאת מוות – למרות שברובה הוא מיוצג בכבדות אם לא שולט ממש.


ראש הממשלה שלכם הולך להרביץ תורה בגויים, לא יכולים לסתום ת'פה ולזרום איתו? אז מה שאתם יודעים שכל מילה שלו זה שקר? אז מה שגם אם אתם מבסוטים מהנאום, אתם יודעים, עמוק בפנים, שזה קשקוש? הרי כולנו נתקלנו באמריקאים כאלה, מהסוג שמתמסטל מהנאה מהנאומים של ביבי. פגשנו אותם כאן, הם אמרו לנו כל מני דברים על ישראל, לנו היה נעים לשמוע שמישהו רואה אותנו באור יפה כל כך ולא כל כך נעים להביך את האורח הנלהב באמצעות העמדת דברים על דיוקם. בסופו של דבר, אנחנו הישראלים מתייחסים לאמריקאים האלה בערך כמו שהקובנים מתייחסים לתייר הגרינגו שלובש חולצת צ'ה גווארה ומשבח באוזניהם את המהפיכה שלהם.


אנחנו, להבדיל מאמריקאים, חיים תחת שלטונו של האיש הזה. אנחנו לא רוצים לשמוע אותו נואם, אנחנו לא רוצים להיות חברים שלו בפייסבוק ואנחנו בטח לא צריכים ממנו שיעורים בהיסטוריה יהודית. אנחנו צריכים שיעשה את העבודה שלו. הבעיה היא, שלעשות את העבודה שלו זה קטן עליו. הוא רוצה לעשות היסטוריה. לעשות? סליחה. האיש רוצה להיות היסטוריה. ולא אכפת לו לקחת אותנו אתו.


אני לא באמת יודע עד כמה איראן מסוכנת, עד כמה המנהיגים שלה רציונליים, עד כמה היא קרובה לנשק גרעיני, האם היא בכלל רוצה נשק גרעיני והאם היא תשגר את הפצצה הראשונה לתל אביב ברגע שתרד מפס ההרכבה, כמו שאומרים לנו. אישית, ברשימת הדברים שמפחידים אותי, איראן נמצאת כמה קילומטרים טובים מתחת למצב מערכת החינוך ובולמוס ההפרטה של הממשלה הזאת. אבל זה רק מה שאני חושב.


מה שאני יודע, מעל כל צל של ספק, זה שנתניהו מבצע לי מעשים מגונים במוח. אני יודע מספיק על דוברות בשביל לדעת שפסטיבל הסכנה האיראנית נפל עלינו בזמן זה לא בגלל עלייה פתאומית בסל"ד הצנטריפוגות בנתאנז אלא בגלל פורים. כן, פורים. כמו שעמותת אלע"ד משחחררת מידע על חרב רומאית שנמצאה בתעלת ביוב בדיוק לפני תשעה באב, רגע לפני שאותה תעלה עומדת להיפתח לקהל ברוב עם בתור מנהרת מסתור של מורדים יהודים בעת שריפת בית המקדש. בדיוק כמו שהוועד נגד עינויים משחרר את המידע שלו על השפלת נשים פלסטיניות בחדרי החקירות ביום האישה הבינ"ל.


כך, בדיוק, נתניהו פוצח בפסטיבל המנסים להשמיד אותנו אבל אנחנו נתהפך עליהם ונכניס להם באבי אביהם בחג הניסו להשמיד אותנו אבל התהפכנו עליהם והכנסנו להם באבי אביהם. חג שההתרחשות הפסאודו-היסטורית שמאחוריו היא בפרס, חג שהגיבור הרע שלו הוא צאצא לעמלק – שהוא איראן לפי הפרשנות של מועצת גדולי התורה שבחצרו של נתניה, חצר שלידה המסדרונות משופעי התככים בארמון המלך אחשוורוש נראים כמו מסדרונות משרד החינוך של פינלנד. כל אותן ההתייחסויות לא חמקו, כמובן, מנאום נתניהו ולא ממאמרי הכלבלבים שלו בתקשורת שגם דחקו בנו "להתאחד". אני אוהב את האנשים האלה שקוראים ל"אחדות”. הם תמיד מטיפים לאחרים להתאחד סביבם, אך לעולם לא יתאחדו בעצמם סביב מישהו אחר.


גם לא נעלם מעיניי תהליך היעלמותו של ההיטלר המעודכן מטהרן – מחמוד אחמדינג'אד – מה-HASBARA הישראלית. עד לא מזמן, כול כולה נשענה על דמותו הססגונית וההתנהגות הפרובוקטיבית. עם היחלשותו בפוליטיקה הפנימית, הוא נשכח עד שנעלם ממש. עכשיו, כשכל ישראלי יודע שאחמדינג'אד בדרך למטה, העיתונות התמלאה בפרשנות מרגיעה: אל תדאגו, הסכנה לא חלפה, זה לא אחמדינג'אד זה האייטולות, אין הבדל ביניהם, בטח לא בנושאי מדיניות חוץ, כל האיראנים אותו דבר. האמנם זה עד כדי כך פשוט?


אני גם לא יודע על שום התבטאות של שום אישיות איראנית לפיה הם ישתמשו בנשק גרעיני, או בכל סוג אחר של תקיפה, כדי "להשמיד את ישראל". מה שאחמדינג'אד אמר תמיד היה שהישות הציונית תתמוטט מעצמה ואת זה יגיד לכם כל נהג מונית בישראל. מצד שני, חומייני עצמו אמר, ומצוטט ע"י אייטולות בכירים בעולם, שנשק גרעיני אסור על פי הדת. לא שאני מחשיב את האמירה הזאת, אבל לא יכול להיות שישגעו אותנו שנים בדברים שאף אחד לא אמר, וישכחו להודיע לנו על משהו שמישהו כן אמר.


אז מה אם האיראנים לא אמרו שהם מתכוונים להשיג נשק גרעיני כדי להשמיד את ישראל? זה לא אומר שהם לא מתכוונים לעשות את זה. ואת זה אנחנו יודעים כיבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו ואיראן עושה רושם טוב במיונים המוקדמים לתפקיד המועמד לדור זה. אני, לפחות, לא שמעתי הסבר יותר אינטלגנטי מזה.


אני גם יודע שהממשלה הזאת, כל הזרם הפוליטי הזה למעשה, מחפש באובססיביות סכנה קיומית. אתם מבינים, יש לנו בעיה. כי גם עם הקסאמים ועם מעשי האלימות פה ושם, אנחנו מדברים על אחת התקופות השקטות והבטוחות ביותר במהלך הסכסוך הישראלי-ערבי.


אז האפשרות להתעורר עם טור של טנקים סוריים או מצריים מתחת לבית היא היסטוריה רחוקה, ובשביל הדור שמתגייס לצבא היום הפיגועים הגדולים הם זיכרונות ילדות. תקופה מסוימת ניסו לשכנע אותנו גאוני הממשלה ש"הדה-לגיטימציה" של ישראל היא סכנה חמורה אפילו יותר. אבל איכשהולא בלענו את הרעיון שאיזה שבדי שמלכלך עלינו זה משהו גרוע יותר מאשר שזק"א יגרדו את שרידינו המפוחמים מהמדרכה בעזרת כפית. לאחרונה מנסים לשכנע אותנו גם שמבקשי המקלט מאפריקה הם הסכנה הקיומית החדשה וביחד עם כל זה, מפמפמים לנו את איראן, ואני עדיין לא רואה את האנשים מורטים את שערותיהם מרוב אימה. טוב, אולי אם האנשים האלה הם יהודים אמריקאים תומכי ביבי.


אמנם זה רעיון רחוק מאוד מאזור הנוחות המסורתי של השטעטל היהודי, אבל אנחנו לא בסכנת השמדה. טיל אטומי איראני אולי יחדור את כל מערכות ההגנה וימחוק איזה שכונה בתל-אביב, אולי יותר משכונה. מטריד? בהחלט. מטריד יותר מרעידת האדמה הגדולה הצפויה שאנחנו לא מוכנים לה בכלל? יותר ממיכל האמוניה במפרץ חיפה? יותר מכור הווינטג' הדולף והמתוחזק במיטב מסורת ה"סמוך" הישראלית בדימונה? יותר מכל הדברים האלו בצירוף תשתיות קיום החיים המופרטות שקורסות לנו בכל פעם שיש גשם חזק? אם לשפוט לפי מספר הקורבנות הצפוי – לא ממש. יש רק הבדל אחד בין כל הדברים הנ”ל. על הכפתור האדום האיראני עומד איזה רשע זר. על מה שיחסל אותנו באמת אחראית ממשלת ישראל. אני יודע ממי אני פחד יותר.


מנהלי: התקבלו שתי תרומות לתחזוקת הבלוג. אני מודה לתורמים ומאחל להם ביטוח נגד שרפות.

This entry was posted in כללי and tagged , , . Bookmark the permalink.

47 Responses to אטד.

  1. פנינה כץ says:

    מעולה. גם אני פוחדת מהפרנואיד שבחלקו אכן מבוהל ובחלקו האחר קיומו תלוי באויבים שהוא מטפח-:)

  2. Kipod says:

    ועדיין, מעל שלושים מנדטים. בסקרים.

  3. עירא says:

    "…ולכן הוא הולך לאמריקה, שם קלישאות שואה שאנחנו עייפנו מהן עוד לפני שסיימנו את בית הספר היסודי זוכות למחיאות כפיים בעמידה"?
    הלוואי. צר לי. לדעתי הרטוריקה הזו מיושמת חדשות לבקרים גם כאן ממש, ובהצלחה יתרה. האילוזיה של ביבי מטופטפת בהדרגה לקהל מאזיניו, וזהו קהל לא מבוטל בגודלו. והוא צמא. זה קהל של 30 וכמה מנדטים בבחירות הבאות. זה קהל שמבין מעט מאוד, אבל הוא מבין שאוטובוסים, חינוך ובריאות הם זוטות נוכח סכנת הכליה המתמדת. ביבי מבין את הקהל שלו, קהל מעט פחות ביקורתי ממך, מעט יותר נוח לפחד, והוא מעצב אותו בכשרון לא מבוטל, אם גם ציני, מבהיל ומחליא.
    נושבת מדבריך – הנכונים מאוד כשלעצמם – איזו רוח כאילו הם מובאים בשם איזשהו רוב, או לפחות נתח ניכר מאוכלוסיית המדינה; אלו לא פני הדברים. לו היו, היה נתניהו נעלם לבלי שוב לאחר הבחירות הבאות, אותן – הסכמת גם אתה – הוא הולך לעבור ב"צבעים מעופפים", כמו שאומרים בלעז.

    • שלום בוגוסלבסקי says:

      אני יודע שאני שובר פה טופוס ספרותי שמאלני ישן כשאני מדבר במונחים של "אנחנו" כשמדובר על הישראלים ולא במונחים של קומץ צודק וקטן שמוקף בברברים. אבל אני חושב שהדברים נכונים לפחות בחלקם לחתיכה מספיק גדולה מהציבור כדי להרשות את זה לעצמי. זה לא אומר שכל האנשים האלה מצביעים מרצ, כמו שזה לא נכון שכל שלושים ומשהו המנדטים שמצביעים ליכוד שותים בצמא את הבולשיט של ביבי.

  4. זיו says:

    דמגוגיה זולה.
    ראשית, עם פצצה טובה מספיק, ניתן יהיה למחוק יותר מאיזה שכונה בת"א (עיר לא גדולה במיוחד במונחים בינלאומיים). שנית מרגע שישיגו פצצה אחת, הבאה בתור תבנה בפחות זמן. כך או כך, הנזק הסביבתי והכלכלי, של פיצוץ גרעיני אחד בישראל, בעיקר באחד מהעורקים הראשיים שלה (ובוא נודה בזה, ת"א היא אחת העורקים הללו), עלול להוביל להתמוטטות. ישראל כמדינה תתקשה להתאושש מפיגוע גרעיני שכזה.
    לגבי ביבי והסיבות שלו לדבר בחו"ל, שם הכתבה מעורה בתוקפנות אישית כלפיו ואינה מחוברת למציאות. ביבי נסע לשם, כדי להפעיל לחץ, בזכות הבחירות הקרובות בארה"ב, על מנת להוציא מאובמה התחייבות לכך שארה"ב תתקוף את איראן, אם זו תגיע קרוב לשלב הפצצה. הפצצה נבנית כסוג של ביטוח לכך שמשטר האייטולות לא ייפול. לאחר בנייתה, לא יעזו להתקיף את איראן, בדיוק כמו שלא יעזו לעולם להתקיף את צפון קוריאה (בה ההססנות האמריקאית והנסיון לפעילות דיפלומטית הוכיחו את חוסר היכולת של צעדים שכאלו. גם לוב הפסיקה את פרוייקט הגרעין רק לאחר איום ממשי ולא איזה "אנחנו ממממש רוצים לפתור את זה דיפלומטית ולא הגיעה השעה לתקיפה. אז בבקשה תדברו איתנו ובוא ננסה להסתדר… אוקיי? אחרת…. כל הקלפים עדיין על השולחן", נוסח אובמה).
    הנסיון לדרוש הוכחה בדמות התחייבות איראנית לשימוש בפצצה, גובל בעיוורון. הרי הם גם ממשיכים לחייך ולטעון שמדובר בגרעין למטרות שלום אזרחיות. זאת למרות שכבר שנים ישראל מתריעה, וכיום גם שאר העולם מבין שמדובר בבדיחה חולנית של המשטר שמשמשת תירוץ למשוך זמן עד לפצצה.
    צא מזה, הם לעולם לא יהיו ישירים מספיק כדי לעורר עליהם סנקציות על ידי הצהרה נוסח "אנחנו בונים פצצת אטום על מנת לחסל את ישראל". מעט יכולת הסקת מסקנות בסיסית אומרת שמי שמוציא מרץ והון לא קטן על מנת לטבוח את האוכלוסיה שלך וקורא שוב ושוב להשמדתך (גם אם לא אומר במפורש שהוא מתכוון לרצוח אותך בעצמו), ועובד בוודאות על נשק יום הדין (זה שמחק את הירושימה ונגסאקי בלחיצת כפתור), הוא מישהו שאתה לא רוצה שישיג את הנשק הזה. בדיוק כי אתה לא סגור על אם וכאשר הוא יחליט להשתמש בו (ובו נודה בזה, אם הנשק יהיה בשימוש, זה לא יהיה נגד שוויץ או הולנד).
    נראה שהכתבה כולה באה להיכנס בביבי בלי קשר לאם הדברים נכונים, שקריים, ממוקדים, מפוזרים או סתם הזויים. הייתי יכול לסכם את כולה ב"ביבי הרשע רוצה חיבוק אמריקאי כי ממני הוא לא יקבל אחד".

    אני רואה אותך חוזר הרבה על המילים "אני לא יודע" וזה הדבר הכי נבון בכתבה…

    • גיל ל says:

      איך בו זמנית הם ״קוראים שוב ושוב להשמדתך״ וגם לא אומרים את זה ישירות בשל תחכומם הפרסי? טכנית ממש, איך בדיוק קוראים שוב ושוב להשמדת עם בצורה לא ישירה? כי אני חייב לומר שאתה נשמע בדיוק כמו האנשים שעליהם כתוב בפוסט הזה – שמסוגלים לחזור, ״שוב ושוב״ אם תרצה, על אדים של תעמולה ללא ביסוס.

      דרך אגב, גם מטר של טילים כימיים וביולוגיים על מרכז ישראל עלול להביא להתמוטטות, בהתחשב בעובדה שנדרשה לנו עזרה מבחוץ על מנת להתמודד עם שריפת יער. למעשה, הם יכולים לייצר פגיעה שלא נופלת מזו של פצצה גרעינית בנסיבות הנכונות (זיהום מקורות המים שלנו לעשרות השנים הבאות, נניח). את אלו כבר יש לאיראנים, ולפי דבריך גם מוטיבציה. מה עוצר אותם בעצם?
       

    • Alon Levy says:

      צפון קוריאה, משטר משוגע בהרבה מאיראן, פיתחה נשק גרעיני. היא לא משתמשת בו – הוא נועד כדי להיות יכולים לאיים על ארה"ב במכה שניה אם היא תפלוש. מאו, שהרעיב עשרות מיליונים מבני עמו ובמלחמה בקוריאה טען שמלחמה גרעינית עולמית תהיה דבר טוב כיוון שהמעצמות ייהרסו וסין כל-כך גדולה שתשרוד ותשליט את הקומוניזם, פיתח נשק גרעיני ואז התחייב שלא לשתמש ראשון, מה שאף מעצמה גרעינית אחרת עוד לא התחייבה. להודו, בה הרבה קיצוניים חושבים שפקיסטן שייכת להם, יש. לפקיסטן גם יש. אז למה שאני אפחד דווקא מזה שלאיראנים יש, חוץ מזה שהפחד הזה משרת את הקריירה הפוליטית של ביבי, ברק, ושאר חולירות?

    • עוז says:

      שאר העולם מבין ? כמו שהוא הבין את ההונאה הישראלית שגרמה לפלישת אמריקה לעירק?
      העולם לא מבין כלום. ישראל דוחפת שקרים ביד גסה, והמין האמריקאי מדקלם אחריה.

      >"מי שמוציא מרץ והון לא קטן על מנת לטבוח את האוכלוסיה שלך" ומדינת ישראל היא יותר טובה בגלל ש…?
      אה, אני יודע, בישראל לא טובחים ביהודים, אבל לירות באנשים בשנתם, או להרעיבם, ולהטיל עליהם סגר, ולגזול את אדמותיהן החוקיות זה בסדר כי …
      אה, שוב יצאתי אהבל, בגלל שהם ערבים !!! כמובן, שזה בסדר.
      אבל רגע, משטר האייטוללות לא בסדר בכלל … הם לא טובחים בערבים! הם טובחים בפרסים, מישהו, רגע, תעצרו אותם. היום זה פרסים, מחר זה יהודים, זה ממש לא בסדר הקטע הזה.

      תודה לך זיו, שגרמת לי להצחיק את עצמי. עכשיו אני יכול לחזור לעבודה מחויך.

      • בבה says:

        א-יש סגר אין רעב, לפחות תדייק אם אתה ציני. ואדמה חוקית? איזה חוק? כי לפי כמה חוקים בשייח' ג'ראח יש בתים יהודיים חוקית, אבל להפגנות שם הלכתם בכיף…
        ב- הפרסים החביבים מקיימים כנס שנתי בשם "העולם ללא ישראל/ציונות " (תלוי במתרגם), עכשיו הקוראים פה כבר חיים בעולם ללא ציונות, אז אולי הם פשוט חושבים שהפרסים הם ג'וקים מסוממים בבקבוק שלא ממש יודעים למה הם מתכוונים.
        ג-לא יורים גם באנשים בשנתם. צה"ל גם לא הורג הומוסקסואלים ערבים ונשים ערביות שהחליטו לנהל רומן. הפרסים דווקא כן יהרגו על העברות האלו ערבים שיבצעו אותן בשטחה.
        ד (ועיקרי)-תראו, אפשר לא להסכים אם הימין ולהיות הגוש הכי גדול בשלטון הבלוגים במדינה, אבל כרגע זה לא ממש משפר את המצב שלכם, לא אלקטוראלית ועקב כך אתם מנצחים באליפות העולם למרמור לגובה (אתם-במובן שכמו שאתם הייתם מדברים על ימני כמוני כהם).המפלגה הגדולה בכנסת היא לא ישראל ביתנו ולא הליכוד אלא קדימה, שהתמודדה בראשות אישה תל אביבית, צפון תל אביבית. אז במבט מבחוץ אתם לא נשמעים משכנעים, אתם נשמעים כאילו הדמוקרטיה היא בסדר, אבל צריך להחליף את העם כי הם חבורה של בריונים לאומנים מפגרים בעלי תודעת מצור, לא כמוכם נאורים שמבינים שמסביבנו יש חבר,ה על הכיפק שפשוט מבועתים מהבהמה היהודית שהשתלטה להם על 20,770 קמ"ר +6220 קמ"ר של רש"פ באמצע החיים.
        האופציה השניה זה להתחיל להיות רלבנטיים ולצאת מתודעת התבוסה שאתם חיים בה, עצוב לי לראות את השמאל הישראלי מתבוסס בחוסר המנדטים שלו וצועק שגנבו לו את המדינה וכשהוא מנהל שיחה זה מלמעלה בהתנשאות אדירה כלפי מי שהוא לא הוא, אבל משתף פעולה עם אנשים שהימין הישראלי (ברובו) הוא דוגמא לעידון ואהבת הזולת. לכתוב בפסקה על הקסאמים בדרום ולבטל אותם בצורה כה מזלזלת, ואז להציג את עצמכם כאלטרנטיבה שלטונית? אתם בדיחה חסרת השפעה אמיתית על אופי המדינה. אתם לא משפיעים אתם מתלוננים ולא מציעים אלטרנטיבה, או לפחות לא בקול.
        עוז יכול ללכת לעבודה. גם ביבי, הייתי רוצה לראות שמאלן שיצליח להתקבל למשרה הזניחה הזאת בממשלה.

  5. גרייף says:

    הקישור ב"ארגוני הגונגו" אמור להוביל ל-http://www.hahem.co.il/scissors/?p=794, אבל חסרה המילה באמצע. כרגע הוא מוביל לעמוד הבית של "ההם".

  6. ג'ו כלום says:

    אני לא רוצה להוריד גשם על פוסט מוצלח, אבל הפחד מגרעין איראני הוא לא פחד מהשימוש בו, אלא פחד ממלחמה קרה נוספת.

    היום אנחנו יכולים לא לפחד מטורי שריון סוריים בדיוק בגלל שיש מעצמה אחת בעולם, ולמעצמה הזאת יש נשק גרעיני ופיוז קצר, ולא מתעסקים איתה יותר מידי, כי התעסקות איתה אומרת גייסות מארינס במקרה הטוב והשמדה מוחלטת במקרה הרע.

    אנחנו חיים בעולם שבו מעולם לא היו רעים אמיתיים, שהם זיכרון מחוק כזה. אנחנו חיים בעולם שבו ברור לכולם שיש דבר כזה זכויות אדם, ומזדעזעים כשהאו"ם לא עושה שום דבר בקשר להפרות שלהן. אנחנו חיים בעולם שבו ברור שהטובים מנצחים, כי בסוף יש להם את הנשק הכי חזק וכשהדיפה הופכת לדחיפה [או בעברית, כשצ'פחאה הופכת לסטירה] הם ישתמשו בו אם צריך. אבל העולם אחרי הפצצה האיראנית הוא לא עולם כזה יותר – זה עולם שבו אי אפשר יותר לדבר על לפלוש לסוריה ולסייע למורדים, זה עולם שבו אין דבר כזה להיכנס לסודן, זה עולם שבו ללוב ולמצריים אין שום בעיה לדכא אביבים פורחים באלימות מאסיבית ואין לרודנים יותר ממי לחשוש.

    גרעין איראני זה רע, וזה יותר רע לעולם כולו מאשר לישראל. זה שישראל מתעסקת בזה זה אחלה חמודה ואפשר לצחוק על זה כמה שרוצים, אבל בסופו של דבר *מישהו* צריך לדאוג שזה לא יקרה.

    • לא הייתי מגזים.
      המלחמה הקרה היתה בין שתי מעצמות-על שכביכול היו שוות בחוזקן, והתבססה על איזורי השפעה של כל מעצמה. השגת אזורי השפעה לא נעשתה בחסות הגרעין בלבד, אלא בחסות כוח צבאי והסכמים צבאיים ומדיניים שכללו סיוע חוץ נדיב של המעצמה. (ברה"מ למעשה שימרה איכות חיים גבוהה יותר במזרח אירופה מאשר היתה לאזרחיה).

      איראן גרעינית לא ממש תביא למצב הזה. העולם בדרך להיות רב קוטבי (ללא מעצמת-על אחת או שתיים שולטות), אבל ארה"ב עדיין חזקה מאוד, הרבה יותר מאיראן. נוכחותה של ארה"ב במזרח התיכון, באמצעות נושאות מטוסים במפרץ וסיוע צבאי וכלכלי אדיר למדינות מפתח (מצרים, סעודיה, ישראל ועוד) לא תשתנה, אלא אם אחת מהן תסבור שעדיף להן במחנה של איראן – סברה מאוד לא רציונלית משום בחינה שהיא.

      הדבר היחיד בוודאות שאיראן תשיג באמצעות גרעין הוא חסינות למשטר שלה מפני כיבוש כפי שארה"ב עשתה לעיראק ולאפגניסטן.

      • שלום בוגוסלבסקי says:

        המשטר שלה ייפול, אלא אם כן נפריע לו ליפול – כמו שנראה שאנחנו מתכוונים לעשות.

    • עוז says:

      @שלום,
      מחזק את דבריך. המשטר האירני אינו חסין. נשק גרעיני אינו יכול להיות חיסון מפני מהפכה פנימית. בריה"מ התפרקה על אף שהיה לה נשק גרעיני.

      @ג'ו כלום.
      רגע אני לא מבין, למה גרעין איראני זה רע יותר מגרעין פקיסטני ? כי איראן תפתח במתקפה גרעינית על מי שיתקוף את סודן? מה שבוודאות יביא גם להשמדתה עצמה.
      ולמה גרעין איראני – להזכירך איראן היא ספק דמוקרטיה , שבה מועצה של חכמי דת שולטת בצבא, ולא קוף מצ'וקמק בשם אחמדינג'ד – יותר טוב מגרעין ישראלי ?
      להזכירך ישראל היא גם כן ספק דמוקרטיה שבה הממשלה שאינה מתפקדת צריך לקבל החלטה על שימוש בכוח צבאי.
      רגע, שוב יצאתי אהבל… לישראל מותר שיהיה נשק גרעיני כי …איך לא חשבתי על זה קודם ! כי אנחנו יהודים!
      פפף… יאללא, יצאתי אהבל פעמים היום. אולי עדיף שאני אתחיל לכתוב תגובות בגרמנית.
      Also… ab jetzt Kommentare nur auf Deutsch, bloode …

  7. חיים ו. says:

    חבל שבמסגרת קמפיין "אסור לתקוף את איראן" שמנהל השמאל הישראלי מסיבותיו שלו, גם אתה נסחף למאמר מתלהם. פצצה גרעינית בידי האיראנים היא סיוט לישראל ולמזה"ת כולו, אם אתה לא מבין למה, אני יכול להסביר.

    • שלום בוגוסלבסקי says:

      חיים, פצצה בידי איראן לא משמחת אותי בכלל, אבל לא על זה הפוסט. ואפילו לא על תקיפה באיראן כן או לא.

  8. אורן29 says:

    1) "האטד המקורי" הוא אריאל שרון, איש הדם והמדון, המושחת שבפוליטיקאים והפוליטיקאי שבמושחתים. כשבוע לפני הבחירות לראשות הממשלה, ב 2001, אמר לי המכונאי שתיקן לי את הגרוטאה שלי דאז "בשבת הזו פרשת השבוע היא פרשת שיר"ה- שרון יהיה ראש הממשלה". העיניים שלו, כמו של כל הימין, נצצו מהתרגשות. התאפקתי לא לצטט לו מהזיכרון את משל האטד. ושרון, כמו שרון, לא איכזב- אחרי כארבע שנות מלחמה עם כאלף הרוגים ישראליים ודרדור הצבא לרמה שראינו במלחמת לבנון השניה, הוא פנה עורף לאידיאולוגיה של בוחריו ומוקיריו, ובאומץ ובנחישות ברח מעזה כל עוד נפשו בו. על רבין נכתב, לאחר שנרצח, ש"מורשתו- שלום". על שרון אפשר להגיד ש"מורשתו- חמאס". (ואף מילה על השחיתות שגאתה, הכלכלה המדורדרת, והזילזול הבוטה בדמוקרטיה).

    2) במשך שנים מספר השמאל-מרכז הישראלי לעצמו, בהתנשאות לא מעטה, שהדרך שלו משלבת הרמוניה מדינית עם העולם המערבי, בעוד שהימין שבוי בהזיות משיחיות ולא מבין את "העולם". כבר שמעתי לא פעם כיצד הסדר ישראלי פלסטיני יושג דרך כיפוף זרועה של ישראל ע"י "אמריקה והעולם" או לכל הפחות כיצד הסדר כזה יעלה את קרנה של ישראל בעולם. אז הנה, נתניהו מנפץ את השטויות האלה לחתיכות. מרחף כמו פרפר ועוקץ כמו דבורה (או להיפך), חודר בקלות דרך הסדקים בדיפלומטיה הרופסת של האיחוד האירופאי, שמצידו טרוד עכשיו בזוטות כמו כלכלה מתמוטטת, ומלהטט במגרש האמריקני כבשלו, תוך שהוא מזכיר לנשיא האמריקני את מגבלות כוחו. גם הכלכלה, אגב, לא סובלת ממדיניות החוץ של נתניהו. הבעיות הכלכליות/חברתיות שלנו מקורן במדיניות הפנים נטו. לא חרמות ולא גינויים. רציתם התערבות של העולם שמאלנים? אז ככה זה נראה כשהימין משחק את המשחק.

    ואין בדברים האלה משום תמיכה במדיניותו של נתניהו, לא במדיניות חוץ ולא במדיניות הפנים. רק רצון להסביר שהמרכז/שמאל הישראלי צריך להפסיק לסמוך על אלים דיפלומטיים שיצאו מן המכונה, להפשיל שרוולים, ולהתחיל לעבוד קשה בתוך מדינת ישראל ולמענה.

    שזה, בערך, מה שאתה אומר בבלוג הזה, ולא מאתמול.

    • טוב, אם זה מה שאני אומר אז זה כנראה נכון:)

    • אורי דויד says:

      אורן,
      זכית ל"תגובת החודש". כל מילה.

    • גיל ז says:

      תגובה חשובה שמבטאת את מה שאני חושב על תנועת בי די אס.
      אם יהיה חרם על ישראל זה באמת מאוד ישפיע על ישראל. אבל הם קיימים כבר עשר שנים ואין שום חרם משמעותי על ישראל כך שיכול להיות שמה שהם בעיקר הצליחו זה למצוא משמעות בחיים שלהם.

      • Alon Levy says:

        אני נוטה לכיוון של גדעון לוי בנושא: BDS אומר לישראלים שאין להם מה לעשות, במקום לשתף אותם במאבק – כלומר, הבעיה היא לא שזה לא מצליח (למרות שזה באמת לא מצליח) אלא שאם זה יצליח, התוצאות יהיו רעות. ההיסטוריה של דרא"פ גורמת לאנשים לחשוב שחרם וסנקציות עובדים, והם לא. בדרא"פ, במקביל לחרם, היה גל של שביתות של שחורים, וזה מה שהתחיל לכרסם באפרטהייד. במקומות בהם היה חרם בינלאומי ללא פעילות פנימית מקבילה, כגון עירק תחת סדאם ורצועת עזה תחת חמאס, הסנקציות רק חיזקו את המשטר נגד אויביו הפנימיים. ישראל בעולם של BDS היא ישראל בה לממשיכיו של ליברמן יש כוח מוחלט והפלסטינים נטבחים בכמויות סוריות.

  9. Fafner says:

    איך, איך אחרי המחאה החברתית יבחרו שוב ביבי?? זה בלתי נתפס, עד כמה אנשים יכולים להיות מטומטמים. חשבתי, מילא הכיבוש שלא מעניין אך אחד, אבל לפחות המחירים וקשיי המחייה מפריעים, לא..?

    • אנטי says:

      למה האינטרס של העם בישראל(אני מתכוון לאזרחים היהודים) הוא לתמוך במחנה פוליטי שרוצה להטביע אותו בים של אפריקאים וערבים ומגלה סימפטיה הולכת וגוברת לטרור האיסלמי?

      מחאה חברתית זה מאוד נחמד אבל לרוב האנשים(וגם לשמאל!!!) סדרי עדיפויות אחרים.

      גילוי נאות: אני לא תומך בביבי או בליכוד

  10. גל א says:

    זה חלק מהעניין, אפשר כבר לדמיין את תעמולת הבחירות. למי תצביעו? לנחנחים של המחאה החברתית שעד היום לא הצליחו אפילו להוזיל את הדלק? לפייגעלך של השמאל שרוצים למכור אותנו לערבים? עזבו יוקר המחיה, לאיראנים יש פצצה גרעינית! ואת מי אתם רוצים שיוביל אותנו, רכובים בחיל החלוץ של המערב על כנפי f35 אל מול לגיונות האורקים האיראניים? הנשים של קדימה והעבודה? או ה"קוסם" בכבודו ובעצמו? האיש ששולט באמריקאים ואפילו כופף את נשיא ארה"ב, הכושון העלוב אובמה לרצונו, האיש שמונע לבדו כמעט את השואה השנייה?

  11. ניר מלצקי says:

    שלום לכם חברים, להזכירכם בוחרי הליכוד הם גם חכמים, נבונים ויודעים את התורה, לא רק אתם

    שלום היקר, אתה מודאג (יותר) בגלל ההפרטה, מצוין, זו אחת הסיבות העיקריות שבגללן בחרתי בנתניהו, אני תומך בהפרטה וליברליזציה מוחלטת של הכלכלה הישראלית ואני נגד חמש המ"מ של ז'בוטינסקי, שהוא אגב, לא משה רבנו ואפילו לא יהושוע בן נון מבחינתי (זכויותיו הרבות לא הופכות כל מילה שלו לאמת).

    אני לא טיפש, ואף אחד לא מטפטף לי 'אילוזיות' או כל מיני חומרים בכוס התה כמו שאדון עירא הביקורתי והמתוחכם הוזה בליבו.

    הדיון לגבי מלחמה נגד איראן צריך להיות ענייני ולא עוד דיון פוליטי חסר שכל, "אני ימני ובעד להפציץ", "אני שמאלני ובעד לשבת באפס מעשה", אם בכלל יש לנו את הכלים לנהל אותו, ובזה יש לי ספק גדול

    • נו, אז כנראה שההפרטה הייתה חשובה לך מספיק כדי לבחור במישהו ש"ענייני" זה הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו. כל אחד וסדר העדיפויות שלו.

    • Alon Levy says:

      אתה אמנם בעד הפרטה כללית, אבל אני עומד לנחש שרוב מצביעי הקואליציה, אפילו אולי רוב מצביעי הליכוד וקדימה, לא. מפלגות נאו-ליברליות יכולות להצליח בבחירות דמוקרטיות, אבל זה כרוך בקומפטנטיות ומחויבות לדאוג שהצמיחה תגיע לכולם וניסיון אמיתי להשליט שוק חופשי ולא רק להיטיב עם טייקונים. בשווייץ או בהולנד, בהן השכר של כולם בעליה, זה מצליח. בישראל, בה השכר החציוני נשחק, זה לא – ביבי לא רץ על מצע כלכלי-חברתי קפיטליסטי שאותו הוא אחר-כך מיישם כפי שהבטיח, אלא על אותן קלישאות שחוקות שאותן אתה תוקף.

      למשל, במדינות עם קפיטליזם דמוקרטי, אתה פשוט לא תראה את חברת הרכבות מנוהלת על-ידי אנשים ללא ניסיון ברכבות, אלא רק בהפרטה. אם מפריטים אז זה בתהליך קונצנזואלי ומתמשך ומוליכים אותו אנשים מבתוך החברה. למשל, ההפרטה המוצלחת של הרכבות ביפן היתה תהליך של בערך עשרים שנה מהצהרת הכוונות בתחילת שנות ה-80 עד למכירה הסופית של רוב חברות הבת לשוק הפרטי בסוף שנות ה-90, והשחקנים הראשיים היו אנשים שהתריעו על הבעיות הכלכליות של חברת הרכבות שבגללן היה צריך אחר-כך להפריט. כשהמטרה היא לשפר את השירותים לאזרח בעזרת תהליכי שוק, דברים נראים אחרת מכפי שהם נראים כשהמטרה היא להפגין הזדהות אידיאולוגית ולתת מתנות לטייקונים מקורבים.

  12. ניר מלצקי says:

    שלום אלון, אני לא יודע מה אזרחי ישראל חושבים, אני יודע מה הם רוצים, הם רוצים חיים טובים יותר, ולמיטב הבנתי כלכלה חופשית תעשה זאת הכי טוב, לצערי הידע הכלכלי בארץ שואף לאפס מלמטה, וזה כולל בוגרי תואר לכלכלה שטוענים בתוקף שאינם מבינים בנושא לכן מעטים חושבים(שלא לדבר על מבינים) בכך.

    אני לא יודע מה זה ניאו ליברליזם, אני לא ניאו, אני פשוט ליברל, אם הכוונה בניאו היא לג'ורג' בוש ודומיו, אז אני רחוק מכך מאוד.

    אני גם לא יודע מה זה קומפטנטיות(תחרותיות?) ומה זה ניסיון אמיתי "להשליט שוק חופשי ולא לעזור לטייקונים", נראה לך שאני מסתלבט עלייך כשאני אומר שוק חופשי ובעצם אני רוצה לעזור לאיזה מליין?

    אז תירגע כי אני לא, אני באמת רוצה שוק חופשי, שזה אומר פגיעה בטייקונים, שחיים כל כך טוב בעיקר בזכות הממשלה שמגבילה מתחרים ויבוא, וכדוגמה יחידה אביא את מפעל נשר למלט שמוכר לנו ביוקר וחוסם יבוא בזכות ממשלה מעורבת…(אם תרצה עוד דוגמאות)

    לגבי קפיטליזם דמוקרטי, שוב אני מצטער אבל אני לא מכיר את המושג, אתה שוב חוזר על עניין המתנות לטייקונים וכו', ואני שוב אחזור ואומר, אני לא מתכוון ולא תומך במשלוח מנות לאותם טייקונים אלא בשוק חופשי ממעורבות ממשלתית

    • אורי דויד says:

      ניר,
      אני לא רוצה להדביק עליך תוויות אלא רק להבין מה הכיוון.
      האם מדובר בליברליזם נוסח "קו ישר"?

    • Alon Levy says:

      קומפטנטיות זה היכולת לנהל משהו. ממשלה שלא יודעת לספק שירות ציבורי בעצמה באופן לפחות סביר לא תדע איך להפריט אותו באופן שישפר ולא יהרוס אותו. הרבה שירותים ציבוריים – מים, חשמל, תחבורה ציבורית, חינוך – הם חשובים מספיק שאם החברה הפרטית תפשוט רגל הממשלה תסכים להזרים סובסידות, ובגלל זה חברות לא מצפוניות ינסו לסחוט סובסידות אם החוקים לפיהם ההפרטה פועלת לא ימנעו מהם לעשות זאת. אין מנוס מלדרוש שהממשלה תהיה יותר נקייה ותבין במה היא עוסקת גם כשלא דובר בנושאי צבא.

      הבעיה היא שזו בדיוק לא הגישה של הליכוד וקדימה (ואיך שיאיר לפיד לא יקרא למפלגה שלו). שתיהן מפלגות מושחתות, שבשבילן הפרטה זה אך ורק בשביל הטייקונים. כמובן שלא כל המצביעים שלהם תומכים בזה – כמו שיש מלא מצביעי מרצ שנמאס להם מהאליטיזם, ומלא מצביעי חד"ש שמתנגדים לקומוניזם ולאסד. אבל לדעתי היכולת של חד"ש להנהיג קומוניזם או לספק תמיכה מהותית לדיקטטורים אנטי-אמריקאים היא אפסית, בעוד שלליכוד ולקדימה יש כוח רב להפריט את שירותי המדינה לטייקונים.

      בשבילי, נאו-ליברליזם כלכלי זה רשימת 10 העקרונות של ג'ון וויליאמסון, שהגדיר את קונצנזוס וושינגטון. אני לא זוכר את כל העקרונות, אבל הם כוללים אי-התערבות ממשלתית בתעשייה, מדיניות מוניטרית ופיסקלית שמרניות בזמן צמיחה, הקלה על הקמת עסק (הכוונה היא לחוקים בירוקרטים, ולא לתקנות כגון שכר מינימום), מכרזים תחרותיים לשירותים ציבוריים, מיסים הנופלים על כלל האוכלוסיה ולא רק על העשירים, וסחר חופשי. הרבה מהנאו-ליברלים האלה דווקא מצביעים למרכז-שמאל. נאו-ליברליזם פוליטי היא תפיסה שמבוססת על שוק חופשי וטכנוקרטיה בתור שיטת ממשל המחליפה את הדיון הדמוקרטי – אני לא יכול בדיוק להגדיר את זה, אבל הנציג הכי טוב לתפיסה הזאת הוא תומס פרידמן, שכבר שנים מפנטז על זה שמייקל בלומברג יקים את המקבילה האמריקאית לקדימה וירוץ לנשיאות. באירופה, זו האידיאולוגיה שלפיה גרמניה דורשת מיוון, איטליה, ומדינות אחרות עם משבר חוב להקים משטר טכנוקרטי שיישם מדיניות צנע. רוב האנשים שמתנגדים לגלובליזציה ולקפיטליזם העולמי תוקפים את הנאו-ליברליזם הפוליטי, ולא רק הכלכלי.

      לגבי קפיטליזם דמוקרטי, הכוונה היא להעברת רפורמות קפיטליסטיות בשיטה דמוקרטית, לעומת בשיטה לא דמוקרטית. צו IMF או סעיף שאף אחד לא שמע עליו בהסכם סחר בינלאומי זה דוגמה לרפורמה בשיטה לא דמוקרטית. משאל עם זה דוגמה לרפורמה בשיטה דמוקרטית (למשל, בשווייץ, ארגוני העובדים והשמאל עשו משאל עם על חוק שמחייב מעביד לתת לעובד 6 שבועות חופשה בתשלום; הבוחרים הצביעו נגד, ברוב של שני שליש). בחירות רגילות יכולות להיות או זה או זה, תלוי ברמת השקיפות בממשל, היכולת לבחור בין כמה אופציות, וכו'. רמת הממשל בישראל מאוד נמוכה בנושא הזה. הדבר הכי קרוב למפלגה ליברל דמוקרטית בשנים האחרונות, שינוי של טומי, היתה מפלגה מגזרית שרצה על מצע של להיכנס בחרדים, ומכרה את נשמתה עבור סכום מאוד קטן של כסף לסטודנטים (וכשפריצקי ניסה להנהיג מכרז תחרותי על אספקת הגז, תומכי הגז המצרי הרסו לו את הקריירה). יאיר לפיד בטח שלא יעשה את זה. הסוציאל דמוקרטיה היא לא האידיאולוגיה היחידה בישראל שאין לה ממש מפלגה שאינה מגזרית.

  13. ניר מלצקי says:

    שלום אלון, לפני שאני אענה על התגובה המושקעת שלך, אני חוזר ומדגיש את הנקודה שלי.
    אני תומך בנתניהו, לא כי הוא בעלה של שרה/תותח על/נואם דגול/שקר כלשהו, אלא כי המצע הכלכלי מדיני אזרחי של נתניהו קרוב לדעותיי שלי, ולא, לא נולדתי ליכודניק ואבא לא תלה פוסטרים של בגין כשנולדתי.

    לדברייך, 'שירותים ציבוריים', מבחינתי חשמל מים וחינוך אינם שירות ציבורי אלא שירות מולאם, שכן הוא יכול להיות פרטי אבל איננו מסיבות פוליטיות, צבא למשל איננו יכול להיות שירות פרטי כיוון שאין אפשרות לחייב את ה'לקוחות' שלו על פי שימוש, אותו הדבר בנוגע לשימור הסביבה ושמירה על החוק והסדר.
    שכן אתה יכול לקנות חשמל, לשלם בתחבורה ציבורית(ואכן עושה) ויכול ללמוד בבי"ס פרטי…

    הטענה שלך שאם הממשלה לא יודעת לנהל זאת, ידפקו אותנו בהפרטה איננה ברורה לי, המטרה בהפרטה(מבחינתי) איננה הפיכת מונופול ממשלתי למונופול פרטי, אלא פתיחת שוק סגור לתחרות וצימצום מעורבות ממשלתית בחיינו.

    לגבי פשיטת רגל, כאשר חברה פרטית פושטת רגל יש חברות אחרות שיכולות להחליף אותה, אך כאשר ממשלה פושטת רגל, יוון ארגנטינה, גרמניה20', ישראל85 אין מי שיחלץ(ואם יש הרי שעלול להעמיד דרישות, ראה יוון).

    לגבי סובסידיות, אני חושב שהעמדה שלי, 'שוק חופשי ממעורבות ממשלתית', עונה מצוין על השאלה, הממשלה לא צריכה ל'סבסד' אף אחד, אף פעם.

    לגבי ליכוד וקדימה המושחתות, אני לא בטוח שאני מסכים איתך, אבל גם לא שולל את דעתך, אני בעד יציאת הממשלה מהשוק ולא ניהול השוק ע"י טייקונים.

    בנוגע לניאוליברליזם, אני מסכים עם חלק מה'עקרונות' שהצגת, חלק אני לא מבין, וחלק לא. את תומס פרידמן אני לא מכיר, כך שקשה לי לומר משהו עליו.
    לגבי הדרישה של גרמניה מיוון ואיטליה, אתה קורא לזה 'ניאוליברליות', אני קורא לזה, 'בעל המאה הוא בעל הדעה', גרמניה משלמת הרבה כסף למדינות המרוששות הללו, מן הסתם היא יכולה להציב איזה תנאי שמתחשק לה, איטליה ויוון הם דמוקרטיות והצבא הגרמני עדיין אינו עומד בשעריהן, לכן הם יכולים לומר לגרמנים לכו לעזאזל, ולהתקיים על מה שיש, נראה שהיוונים עצמם לא חושבים כמוך, והם בהחלט מעוניינים בכסף גרמני.

    אחרון, לגבי קפיטליזם דמוקרטי, אני לא מתכוון ולא רוצה להשתלט על המדינה ולכונן פה דיקטטורה של שוק חופשי, אם כך הרי שגם אני קפיטליסט דמוקרטי. לגבי הדוגמה של מכרז תחרותי, אני לא מבין איך זה מייצג סוציאל דמוקרטיה, הרי זוהי מהותו של השוק החופשי

    ולסיום, אני תומך בממשלה קטנה וחלשה, שאין לה סמכות בכלל להתערב בעניינם של אזרחיה, מלבד מקרים יוצאי דופן(של אלימות הונאה וכו') ויחסי עבודה למיטב ידיעתי הם עניין וולנטרי שנתון לשיקול דעתם המלא של האזרחים הבוגרים במדינה, כך שאני לא רואה איך לך, או למישהו יש זכות לומר לי כמה שעות לעבוד, ובאיזו משכורת ועם מי…

    לאורי, אם נוח לך להדביק תוויות, לך על זה, אישית אני תומך במרבית הרעיונות שמועלים בקו ישר, אם כי אני לא מתחייב להגן על כל אמירה שמועלית שם

    • Space Monkey says:

      חבר, מההצהרה שלך שאין כזה דבר "שירות ציבורי" אלא רק "שירות מולאם" משתמע שאתה לא חושב שיש כזה דבר "אזרחים" אלא רק "לקוחות." זה באמת משהו שהיית רוצה להתחייב אליו? אתה באמת לא רואה כמה ראייה כזו היא לא רק אכזרית אלא גם אנטי-דמוקרטית?

  14. ניר מלצקי says:

    טוב שלא שאלת אותי, מתי הפסקתי להרביץ לאישתי

    ב.לא אמרתי שאין דבר כזה שירות ציבורי…כדאי לקרוא לפני שמגיבים

    ג.אני לא רוצה להיכנס לדיון כלכלי-חברתי, ועשיתי טעות כשנכנסתי אליו בכלל, הנקודה שלי, שכוונה לשלום(ולעוד מגיב אחד או שניים), שבד"כ מוציא פוסטים טובים מאוד, היא שאנשי הימין אינם המון מוסת, אלא אנשים חושבים, בדיוק כמוכם, אם חלק גדול יותר מה'שמאל', יבין את זה, אולי תיפתר מאליה התעלומה המיסתורית שבה מנהיגי הליכוד מצליחים להכות את העם בסנוורים פעם אחר פעם ואילו אף מנהיגי השמאל נכשלים בכך שוב ושוב

    • Space Monkey says:

      מסכים איתך לגבי ג'. חלקם אנשים חושבים, חלקם פשוט הולכים עם ההמון. הרבה יותר קל להתמודד עם אנשים חושבים, כי הם גם מסוגלים להקשיב לצד השני. אין ספק, עם זאת, שהשמאל צריך לצאת ממשבצת המטיף המיוסר ולהתחיל להקשיב באותם רגעים בהם הצד השני אומר משהו עם תוכן (מה שקורה פחות ממה שהייתי רוצה).

      ואגב, אני מכיר כמה ליברטאנים שחוץ מהעניין השולי הזה של כלכלה וחברה אנחנו רואים עין בעין על כל דבר – זכויות אדם ואזרח, מדיניות חוץ וכו'. בוא נאמר, שבליכוד אני לא אמצא אותם.

      • ניר מלצקי says:

        בימין בדיוק כמו בשמאל, יש אחוז מסוים שהוא חזק בעניינים ואחוז גדול שמגבש דעתו על סמך תפיסה אינטואטיבית, הרעיון שבימין יש המון מוסת ו'קומץ' של מבינים ואילו השמאל רובו אם לא כולו ממלכת כוהנים וגוי קדוש…רעיון גרוע

        לגבי ליברלים וליכוד, אני אדם ליברלי ומצביע ליכוד, אני חייב לציין, שאני לא רואה איתך עין בעין את מדיניות חוץ של ישראל, והעניין הכלכלי חברתי הוא עניין משמעותי בשבילי וקשור קשר עמוק עם זכויות האזרח שלנו, ששם אני באמת רואה מקום לשיתוף פעולה עם אנשי שמאל

        וחבל שאנחנו מבזבזים את הזמן להתכתש על השטחים במקום לפעול יחד להשיג את המטרות האזרחיות שעליהן אנחנו -כן- מסכימים, ולשוב להאבק במועד מאוחר יותר על הנושאים שבמחלוקת

        • Space Monkey says:

          לא חושב שבשמאל כולם פרופסורים, בניגוד לדימוי המקובל. כן חושב שצריך הרבה יותר אומץ – וגם יותר מקמצוץ יכולת מחשבה עצמאית – להיות באופן עקבי במיעוט, ועוד מיעוט שונא ונרדף כל-כך כמו "השמאל" (או מה שנחשב "שמאל") בארץ. ומסכים לגבי השטחים: מבלי להמעיט מחשיבות מה שהולך שם, אני אישית כבר העברתי את מרבית תשומת הלב שלי למה שקורה בספרה החברתית-כלכלית.

    • שלום בוגוסלבסקי says:

      זאת נקודה שמכוונת אלי? זה כמו להתפרץ לדלת פתוחה ולהתלונן שאין שטיח אדום. באמת.

  15. ניר מלצקי says:

    "שם, באמריקה, נמצא הבסיס, הבייס שלו, ה-בוחרים האמיתיים- שלו…האנשים שהופכים את ישראל למעבדה ואת הישראלים לשפני ניסוי"

    ואני חשבתי, שאני ועוד מאות אלפי ישראלים הם ה-בוחרים האמיתיים של נתניהו, אני חשבתי שאני תומך במדיניות בנתניהו כי היא הברירה הטובה ביותר ל-דעתי, והנה נביא האמת והזעם שלום ב', מגלה לי, לא דובים ולא יער, הקולות שלי ושל כמעט מיליון ישראלים אינם נספרים כלל, אלא קולם 20% מהיהודים בארה"ב, ודעתי כלל איננה דעתי אלא בלון ניסוי ארכי שמרן/ניאו קונס (או כל מושג אחר שעשית לו קופי פייסט מאנגלית), בלון ניסוי שהכניסו לראשי בלי ידעתי…

    אתה חזק במטאפורות, בתחום הזה אני בטח לא יכול עלייך, ובלי קשר לדלתות פתוחות או שטיחים אדומים, רציתי לדעת, אחרי ששפטת את נתניהו כ'לא ענייני', האם תוכל למצוא לי מנהיג אחר שהוא כן ענייני בנושאי ביטחון ולהסביר לי איך בדיוק הגעת למסקנה הזאת.

    לקוף בחלל, אם אתה דבק בכך שיש איזשהו יתרון מוסרי/מעשי/אחר לאנשי שמאל מי אני שיאמר אחרת…בנוגע לנושא הכלכלי אכן יש על מה לדבר בנושא הזה, אם כי לדעתי, אישית אנו קרובים יותר בעניין השטחים מאשר בנושא הכלכלי

    • כמו שכתבת יפה בעצמך, אתה בוחר בנתניהו כסוג של ברירת מחדל. "כי אין מישהו אחר" (מי אני מציע במקומו? תחזור לציטוט הפותח, התשובה שם). ואולי יותר מזה, מה אני יודע? אבל העובדה היא שספק אם יש מישהו בישראל, אפילו בין תומכיו השרופים ביותר, שמעריץ את נתניהו חצי ממה שמעריצים אותו הפונדמנטליסטים הנוצרים המטורללים והיהודים הזקנים שחושבים שישראל זה הקיבוץ שהם התנדבו בו בשנות השבעים. תחפש את אחד הסרטונים שמציגים את נתניהו בכינוסים שלהם ותגיד לי שזה לא כך. אה כן, וכמעט כל הכסף לריצה שלו, כמו גם רוב הכסף של הארגונים שמקיפים אותו ובכיריהם מאיישים (לגמרי במקרה) את לשכתו ואת צמרת משרדי הממשלה, מגיע מאותם מעריצים. אז אם אתה חושב שהוא שם עליך יותר משהוא שם עליהם, אין לי אלא לאחל לך רק בריאות..

  16. ניר מלצקי says:

    אני מודה שאני לא מבין אצלך כמה דברים, אם תואיל להסביר בשפה פשוטה אני בטוח שאצליח לתפוס את כוונתך

    א-הפנית אותי לציטוט הפותח בשביל להבין את מי אתה מעדיף על ביבי…קראתי את הציטוט הפותח, חלק ממשל יותם בן ירובעל שמתנגד לכל שלטון באשר הוא ובמיוחד לאחיו אבימלך…אז הבנתי, ביבי זה אבימלך, אבל מי עדיף עליו?

    ב.כואב לך שכל מיני שמרנים אמריקאיים(ניאו קונס אתה אוהב לקרוא להם), אוהבים את ביבי, אני מודה שזה גם לא נראה לי הכי טוב בעין, אז…? מה אני אמור לעשות, להחרים כל מי שנתמך ע"י אוונגליסטים? אולי אני אחרים גם את ישראל כי גם אותה הם אוהבים…נשמע לי תירוץ דחוק

    ג.ביבי לא שם עלינו, שמע, זו לא הפעם הראשונה שאני מצביע לליכוד בראשות נתניהו, אישית, בהבנת המגבלות אני מרוצה מנתניהו, לא יותר מידי כמובן, אבל מרוצה, האחרון שלא שם עליי היה דווקא אריאל שרון שקיבל את הקול שלי ושל מצביעי ימין רבים נוספים והלך איתו לנסיגה ללא הסכם מעזה, בניגוד גמור להבטחות של ערב הבחירות ובכלל בניגוד לכל מצע או הגיון מדיני…מזה אני דואג, ובינתיים נתניהו לא עושה דברים כאלה

    • שלום בוגוסלבסקי says:

      אבימלך אומר לשבט שלו, למה לכם שישלטו עליכם 70 מנהיגים אם יכול להיות רק אחד (פחות בירוקרטיה, אתם יודעים)? כשהוא מקבל את השלטון, הוא מקיף את עצמו בכנופיית ריקים ופוחזים ומחסל את האופוזיציה. יותם אומר 2 דברים: 1. הוא מבקר את אלו שיכולים היו להעמיד אלטרנטיבה אבל לא עושים זאת. 2. הוא אומר שהיות שאתם ידעתם עם מי יש לכם עסק ובחרת בו בכל זאת, אז אין לכם מה להתבכיין כשהוא יחסל גם אתכם.

      עד כאן שיעור תנ"ך.

      לא מזיז לי שניאו-קונס אוהבים את ביבי. זה שהוא הסוכן שלהם כאן, תלוי בהם לגמרי ולא שם זין על האזרחים שהוא אמור לייצג זה מה שמזיז לי.

      אתה מרוצה מנתניהו? שיהיה לך לבריאות. מה אני אמור להגיד לך על זה?

      • ניר מלצקי says:

        שלום היקר, קודם כל תודה על ההעשרה בנושא התנ"ך, יש לך את זה.

        בנוגע למה שדיברנו, אני רואה שאתה לא רוצה לספר לי מי לדעתך הוא האלטרנטיבה לביבי, למרות ששאלתי כמה פעמים. כאדם פשוט אני מבין מזה שאפילו לך, אבוי, אין חלופה הגיונית לנתניהו(מימין כמובן) בשלטון, אם יש לך, וזה לא סוד, למה אתה לא מספר?

        לגבי סוכן כפול נתניהו, אתה אומר שביבי לא משרת את האזרחים, וזה למה? כי הוא מפריט את המשק, הוא עושה קולות על האיראנים, בונה בשטחים…ואלה עיקר הטענות שלך ושל רבים כמוך. . אבל בעצם אתה אומר "ביבי לא משרת את מצביעי השמאל", אזרחים בשבילך הם 'מצביעי שמאל'

        אני, עם כל התפיסה הליברלית שלך, על שוויון זכויות, ועל זה שלא אכפת לך שיהיה רוב דתי, ערבי, חרדי, מזרחי וכו' וכו'(היו לך פוסטים טובים) אני לא אזרח מבחינתך, כי אם אני אזרח, ויש עוד הרבה אזרחים שהצביעו -ביבי-, אם אנחנו אזרחים, ולקול שלנו יש משמעות, הרי שביבי בהחלט משרת את האזרחים, כמוני, שרוצים בהפרטה, שמוכנים לצאת למלחמה נגד איראן וגרורותיה, וחלק גדול ממה שרשמת בפוסט שאליו אנחנו מגיבים הוא תעמולה מהסוג הזול שאתה כל כך אוהב לתקוף

        כי הבעיה שלך היא עם ההפרטה והמדיניות בשטחים, לא ביבי ולא אוונגלים ולא בטיח, אתה רוצה מדינה סוציאל דמוקרטית, ואני לא, קבל את זה, אל תצייר את הנציג שלי כמו סוכן זר או את תומכי הליכוד בארה"ב כעובדי השטן, תתמודד עם דעות המחנה השני כמו שהן, ולא כמו שאתה רוצה שיהיו, כי לי יש סיבות טובות מאוד להחזיק בעמדות הללו, ואם אתה לא מבין את זה, או חושב שביבי 'עובד' עליי או עושה ההפך ממה שאני רוצה, אז בן אדם, הגיע הזמן לבדוק את עצמך

        • ניר, כל מה שבחירתו של נתניהו אומרת היא שהוא נבחר. לא שהוא צודק, חכם, יפה או כל דבר אחר. גם לא שהוא משרת את הבוחרים ואני זכאי לחשוב ולטעון כך גם אם מר ניר מלצקי מרגיש שהוא מקבל שירת אל"ף אל"ף. באמת שאין לי מושג איך הגעת לרעיון המיוחד שמשמעות של קיום אופוזיציה שמרשה לעצמה, הכצעקתה, ללכלך על ראש הממשלה הנבחר היא אי הכרה באזרחותם של אותה שישית מבעלי זכות הבחירה שהצביעו למפלגה שהנ"ל עומד בראשה. נראה לי שאי הכרה באזרחותם של אזרחים עקב דעותיהם קיימת כאן מכיוונים אחרים לגמרי.

          כמו כן, הזדהותך עם ביבי נוגעת ללב, אבל אם תפרסם איפה שהוא את הדעות שלך, אולי אתמודד איתן כמו שהן. בפוסט הזה, אני מתמודד עם ביבי כמו שהוא למיטב הבנתי שגם עליה אפשר להתווכח. האם זה רלוונטי גם אליך או לא, זה לגמרי עניינך.

  17. ניר מלצקי says:

    שמע, אם כל מה שיש לך להגיד עליי מסתכם בזה שאני טוקבקיסט' של ביבי, אין לי הרבה איך לעזור לך

    לגבי ההצעה שלך להעלות את דעתי באיזשהו מקום…אם לא שמת לב, וברור עקב תגובתך שלא, הסברתי את דעתי טוב מאוד בשרשור הנ"ל, אתה העדפת להתנגח איתי על כלום ושום דבר, אני מקווה שנהנת