חבר את הנקודות – הצל את המולדת.

ח"כ אקוניס ואחרים, בישיבת וועדת הכלכלה שדנה בהעלאת תמלוגי הגז (לא ברור על סמך מה, שכן ההחלטה איננה בסמכותה), פשוט הקריאו, כך נראה, דף מסרים שקיבלו מהלוביסטים והיח"צנים של תשובה, שמילאו את החדר. אפילו יצחק תשובה, בכבודו ובעצמו, הגיע להשתתף בישיבת הוועדה.

מי שלא היו שם הם נציגי הארגונים שתומכים בהעלאת התמלוגים לטובת אזרחי ישראל, רבים מהם נתמכים ע"י הקרן החדשה לישראל, שעל פי המסרים אותם הקריאו הח"כים, רוצה להעלות את תמלוגי הגז כדי, נו, להשמיד את המדינה וכיוצא באלו. אותו ספין נוסף ושלישי במספר של  משה קלוגהאפט על הקרן החדשה (קמפיין הגז הערבי), מסתבר, היא העמדה הרשמית של יצחק תשובה וח"כי המחמד שלו.

אמנם הקמפיין ההוא זה החדשות של אתמול, אבל אחת הבעיות של התקשורת הפורמאלית היא הימנעותה מכל עניין ה"חבר את הנקודות", דבר שהופך את החדשות ממשהו שאמור לעזור לך להבין את המציאות לעוד צורה של בידור מטמטם.

אז כדאי להזכיר שתשובה הכחיש קשר לקמפיין, אבל תמך בתוכן שלו כ"שווה בדיקה". צריך להזכיר גם שאף עיתונאי לא לקח על עצמו לחשוף את מקורות המימון של הקמפיין. תשובה עצמו, כמובן, הוא החשוד המרכזי. רנן שוורצמן, יו"ר הארגון הקיקיוני ששימש כ"פרונט" לקמפיין המיליונים הזה טען שתשובה לא מימן את הקמפיין ישירות, ו"לא ידוע לו" על מימון כזה בעקיפין. נראה לי שהתמונה ברורה.

הסיבה שכל זה חשוב היא שכשהימין בשלטון, גם אורח המחשבה הימני שולט בכיפה, ועליו אפשר להגיד שני דברים: הימין אף פעם לא עשה הפרדה בין "המדיניות שאתה מקדם תפגע, לדעתי, במדינה" (דבר שכל צד חושב על מתנגדיו) ל"אתה רוצה לפגוע במדינה", דבר שהופך אוטומטית כל מי שלא מסכים אתם לחתרן, משת"פ ובוגד ושולל את הלגיטימיות מעצם קיומו.

הדבר השני שהוא שה"שמאל" אשם, גם כשהימין בשלטון. הרי מי שמנהל את המדינה הם לא, חלילה, 18 המשפחות הפיאודליות, הפוליטיקאים שמקבלים מהם תרומות והפקידים הבכירים שמקבלים אצלם משרות מכניסות אחרי שעבדו בשבילם בשירות המדינה, אלא פרופסורים לסוציולוגיה, עיתונאים תל-אביבים ודורית בייניש.

בשורת הקמפיינים נגד הקרן החדשה, משה קלוגהאפט מיתג מחדש וארז יפה את שני המרכיבים הנ"ל, והח"כים שלנו בלעו את זה. לא יודע להגיד האם זה כך בגלל שהם מטומטמים או מפני שהם מבינים על איזה צד מרוחה החמאה ואיזה הון פוליטי אפשר לעשות כשיש שעיר נוח לעזאזל. הניחוש שלי הוא שכמו רוב האנשים, הם פשוט מאמינים בבולשיט האינטרסנטי של עצמם.

וכך, בנושא שהוא חשוב אמנם, אבל שייך במובהק לתחום הכלכלי, טען יו"ר וועדת הכלכלה שמי שמתנגד להתעשרותו (עוד הרבה יותר) של תשובה על חשבון האזרחים הוא "אויב המדינה", לא פחות. ח"כ אנסטסיה מיכאלי הגדילה לעשות ודרשה לשסות את השב"כ בארגונים שתומכים בהעלאת תמלוגי הגז כדי לבדוק "את הקשר בינם לפעילות חתרנית".

העניין הוא לא בכך שחברי כנסת מדברים שטויות, וגם לא בכך שהם מנסים לרצות את הבוסים התאגידיים שלהם. אפילו השאלה מה יעשו עם תמלוגי הגז היא שולית כאן. האמת המחרידה שנחשפת כשמחברים את הנקודות היא שהשימוש הגובר שעושים החכ"ים, ולא רק הם, במטבע "הכה בשמאלנים-הצל את המולדת" מצביע על הפיכתו למקור עיקרי של הון פוליטי במדינה הזאת.

כשקל כל כך ורווחי כל כך להשתמש במטבע ה"חתרנות" של הקרן החדשה וה"שמאלנים" בכל נושא, השימוש בו צפוי לגדול ולחלחל גם לחלקים אחרים במערכת. רק לאחרונה השתמשו במטבע ה"חתרנות" נגד המאבק למניעת גירוש ילדי העובדים הזרים, צעדת משפחת שליט (מסתבר שכבר אין צורך לספק הוכחה) ואפילו כדי להגן בבית משפט על מניעת הצגתה של תערוכת צילום פוליטית במבנה ציבורי. כבר נתקלתי במטבע החתרנות של הקרן החדשה כטיעון בנושאי זכויות האישה ואיכות הסביבה. בקרוב, יגידו את זה על כל דבר.

ובמידה לא מבוטלת של הגיון. בעיני מי שמכונים "השמאל", כל המאבקים קשורים זה לזה ונובעים מעקרונות משותפים. קו ישר אכן מחבר בין דמוקרטיה למאבק בכיבוש, לזכויות נשים, זכויות עובדים לאיכות הסביבה ונושאים רבים אחרים. שיוכם של כל המאבקים האלה ל"חתרנות" הוא פשוט מהלך של דה-לגיטימציה כללית כלפי השמאל, יהיו מעשיו אשר יהיו. ועכשיו תחברו את הנקודה הזאת עם הנקודה של חוק הטרור החדש, שיאפשר לפוליטיקאים להוציא את הדיבורים שלהם אל הפועל בקלות יתרה.

שיטת "חבר את הנקודות", להבדיל מהדיווח לאחר מעשה של התקשורת הפורמאלית, מאפשרת להבין לאן הרוח נושבת. פשוט תארו לכם את אקוניס, מיכאלי ושכמותם בעוד חמש שנים, נניח, אחרי שהתקדמו בשרשרת המזון הפוליטית לתפקידים בכירים, ואולי את גדעון סער כראש ממשלה (הוא רואה את עצמו כמועמד, כנראה), עם חוק הטרור שמאפשר, עם מעט מניפולציה, לשים כל אזרח שירצו על מסלול הרשעה מינהלי ששולל את חזקת החפות וזכויות החשוד ומאפשר לשר הביטחון להקים יחידות "לא קיימות" שלא שייכות לשום גוף ביטחון ומקבלות ממנו או מראש הממשלה הוראות ישירות בלי ביקורת ציבורית או שיפוטית.

ועכשיו תארו לכם אינתיפאדה שלישית, שבוא תבוא כמו שברור לכולם, ותכפילו את החרמות, המחאה והדה-לגיטימציה של ישראל בעולם פי שלושה, על כל מה שכרוך בזה מבחינת הפרנויה המקומית, ותוסיפו לזה, נניח, התקוממות של הפלסטינים אזרחי ישראל, שבוא תבוא גם היא עם התמשכות מצעד חוקי הפרובוקציה מבית היוצר של ליברמן. זה לא עתיד הכרחי, אבל עושה רושם שזה בהחלט הכיוון אליו המדינה צועדת, צעד ברווז אחד כל פעם.

This entry was posted in כללי and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

20 Responses to חבר את הנקודות – הצל את המולדת.

  1. Pingback: Tweets that mention חבר את הנקודות – הצל את המולדת. | תניח את המספריים ובוא נדבר על זה -- Topsy.com

  2. אמדאוס says:

    מפחיד לחשוב ששולטים במדינה הזאת אנשים פגועי מוח (כמו ח"כ מיכאלי), והממשלה עובדת לפי דינמיקה של צעקות מוכרים בשוק. אני מתחיל כבר לתהות שמה אפלטון צדק, ועדיפה דיקטטורה של פילוסופים על פני שלטון האספסוף הפופוליסטי נבוב המוח. אבסורדי לתת כוח לאנשים כ"כ מטומטמים.

  3. עדו says:

    ובפינת הציור השבועי לילד 'לאן נעלם בוגוסלבסקי' ?

  4. קורא כלשהו says:

    אולי הגיע הזמן למצוא מטרה חדשה וריאליסטית – להבין עד מתי יש לנו לברוח, ואילו מדינות יקבלו את אלו מאיתנו שאין להם דרכון זר כפליטים פוליטיים.

    חלופה: אולי כל ההון של השמאל הישראלי יכול לרכוש איזה אי יווני\פסיפי?

    • המחשה חולפת לי בראש יותר יותר. האופציה הראשונה אני מתכוון, שום דבר לא יכול להיות יותר גרוע מלהיות תקוע על אי בודד מלא במליאנים שמאלנים.

      • עוז says:

        תבוסתנים! נפולת של נמושות!
        אה.. זה כבר לא באופנה לצעוק את זה.
        אפילו לא בימין.

      • עדו says:

        יוסי שריד מספר שפעם כשעשה מילואים בלבנון הוא הגיע בשלג למוצב ונתקע בו כמה ימים עם חיילי ישיבת הסדר, הוא בהחלט שאל את עצמו ברגע הראשון אם לא עדיף היה ליפול כבר בשבי הסורי אבל בסוף יצא מזה בשלום

  5. אוהד says:

    הטיעונים של אקוניס, מיכאלי ושות' הם כל כך מופרכים ואבסורדים, עד שאני מתחיל לחשוד שמדובר בטקטיקה חדשה וגאונית: העאלאתם של טיעונם שמפאת מופרכותם הבלתי תיאמן לא ניתן באמת להגיב עליהם ולתקוף חזרה באופן ענייני.כלומר, מצד אחד יש את המשתפ"ים של תשובה וחבריהם מהימין, באמצע יש את ה"עם" ,שייקנה כל דבר שמקפל בתוכו את ההנחה בדבר 'הסמול הבוגדני שתוקע ,פעם נוספת, סכין בגב האומה', ומן העבר השני יש את אלה, כלומר אנחנו, שנאלמים דום אל מול מחזה האבסורד הנרקם לנגד עיניהם.

  6. ועכשיו לך תוכיח שאין לך אחות שפתחה בית זונות על הירח.

  7. פטריוט says:

    עושה רושם שקוראים אותך בחלונות הגבוהים (יחסית) http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1192790.html

  8. תומסו says:

    נשמע מפחיד או פראנואידי

  9. Pingback: סוכן זוטר, מקסימום לבלר » צונאמי ציוני