הוצא מהקשרו. הערות.

1. הרצל אמר שמקומם של הרבנים בבתי הכנסת, ושל אנשי הצבא בקסרקטינים. אז לא מספיק שאף אחד מהם לא נשאר במקומו הראוי, עכשיו הרבנים גם יוצאים מבתי הכנסת והולכים לקסרקטינים. אם היינו מדינה נורמאלית, זה לא היה עניין גדול. אבל אנחנו לא מדינה נורמאלית, והרב מצגר הוא לא איזה צ'אפמן טאפמן חביב . נראה שהרבנים הראשיים, מצגר ועמאר, החליטו ליצוק תוכן חדש ותוסס למוסד המאובן שבראשו הם עומדים, בדומה למהפכה שתא"ל רונצקי הנהיג לפניהם ברבנות הצבאית. עמאר כבר הספיק לאחרונה להתערב בענייני חקיקה ולהתגולל על הרפורמים והליברלים באשר הם, ועכשיו בן זוגו האשכנזי נחת בבסיס הקומנדו הימי והצהיר שתי הצהרות שאומרות דרשני: הוא העניק הכשר הלכתי לפעולה האומללה לעצירת המשט, והצהיר שהמשטרה לא צריכה לחקור את הרבנים שתמכו בפרסום הספר "תורת המלך".

מדובר כאן ביותר מהבעת דעה גרידא. הרי רבני הימין אומרים בריש גלי שצה"ל הוא "צבא יהודי" שאמור לפעול לפי מה שהם מכנים "התורה". רונצקי כבר העז לספר לחיילי צה"ל ב"עופרת יצוקה" שהם נלחמים במלחמת קודש על שלמות ארץ ישראל, ובעשותם זאת, אל להם לרחם גם על נשים וילדים. דב ליאור, הרב של קריית ארבע, שחתום על תמיכה ב"תורת מלך" ומסרב לבוא לחקירה, כבר קבע שאין דבר כזה כמו פלסטינים חפים מפשע (הימין הדתי מקבל ברובו את התפיסה שהמלחמה היא בין עמים, ולכן כל הפרטים בעם האויב הם מטרות לגיטימיות), ושמו נקשר כמעט בכל מעשה של טרור יהודי בעשרים השנים האחרונות. כשעמאר מרשה לעצמו לקבוע האם פעולה צבאית תואמת או לא תואמת את ההלכה, הוא מתייצב לצד אותם רבנים שנמאס להם להחזיק את המקל בשני קצותיו ונוקטים לאחרונה בעמדה ברורה לפיה "התורה", כלומר, הם עצמם והשקפותיהם הפוליטיות, נעלים על חוקי המדינה ועל הממשלה הנבחרת.

העניין בצבא מצד אדם שמרבית צאן מרעיתו (תרתי משמע) לא ממש מתגייס, איננו מקרי. רבני הימין מזהים לאן הרוח נושבת, ויודעים שמספיק להיות "בעד צה"ל" כדי להיכנס ללב לקונצנזוס ולסמן את מתנגדיהם כ"נגד צה"ל" ולכן בוגדים. בפרשת המשט, ראינו איך כל הפוליטיקאים והגנרלים מתחבאים מאחורי כתפיהם החסונות של לוחמי השייטת ומצווחים שאסור לבוא בטענות ללוחמים, וזאת למרות שאף אחד לא בא בטענות אל הלוחמים אלא אליהם. ראינו את "אם תרצו" יוצאים "להגן" על החיילים מפני השמאלנים המרושעים למרות ששוב, מקבלי ההחלטות היו מי שספגו ביקורת ולא החיילים. ראינו גם את הרב יוסף ג'וניור (הבן של עובדיה) ואחד המבוקשים לחקירה בעקבות התמיכה בספר ההסתה המדובר, טוען שהאישור ההלכתי לחסל גויים, כולל תינוקות וחסידי אומות עולם (במידה והיהודי המחסל חושב שהם עלולים לסכן איכשהו יהודים, או שסתם ממש אכפת לו מקיום שבע מצוות בני נוח) הוא בסך הכול "תמיכה בצה"ל". מסתמן שצדיקי הימין הפונדמנטליסטי יודעים היטב את נפש בהמותיהם, ועכשיו הם הופכים את צה"ל למסלול ההשתלטות שלהם על המדינה. הנובלה "הדרך לעין חרוד" של עמוס קינן,  שמספרת על ישראל כמדינת משטרה שנשלטת ע"י חונטה של אנשי צבא ואנשי דת, שמתכננים לפצוח במלחמת נקמה גרעינית נגד כל הצוררים מההיסטוריה היהודית, כבר לא נראית כמו ספר מדע בדיוני.

2. מפרקים את חומת הבטון שהוקמה ב-2000 בשכונת גילה בירושלים, עקב הירי עליה מבית ג'אלה. גילה (גילוי נאות: גרתי שם עד 2005) היא שכונה חלוצה. היא חלוצת הבנייה הפוליטית המאסיבית ליהודים בשטחי הגדה שסופחו, בהחלטה תמוהה ועקב ספין של נציג צה"ל שפעל על דעת עצמו בשם רחבעם זאבי, לירושלים ב-67. היא גם חלוצת הפשיעה הארכיטקטונית הישראלית. כשגולדה הורתה לבנות את השכונה (ואחרות כמוה) כתגובה ציונית הולמת לתכנית רוג'רס ב-70, מיטב הארכיטקטים סירבו לשתף פעולה עם הפשע התכנוני הזה, ומי שקיבל את החוזים השמנים היו, כנראה, הארכיטקטים הגרועים.

שכונת גילה היא מעין מוזיאון טבע שבו אפשר לראות את אבותיהם הקדמונים של המפלצות האורבאניות שחולשות על נופי ארצנו. מי שרוצה לראות מאיפה הגיעו העיר מודיעין ופרויקט הולילנד, למשל, מוזמן לעשות שם סיבוב. גילה היא גם אחד המקומות הראשונים בהם הוקמה חומה, שלא באמת הגנה על השכונה מכדורים. על החומה ציירו, בהתחלה, את הנוף של בית ג'אלה שנשקף ממנה, כאילו כדי להצהיר שזאת בסך הכול פאזה זמנית, ואחר כך ציירו עליה ציורים דקורטיביים שמחים, וכך החומה הפכה לא רק למכשיר מסתיר מציאות, אלא גם את החומה עצמה הסתירו.

מי שנוסע בכביש 443 יכול לראות גם שם את אותה התופעה. החומה, שלא מונעת מפלסטינים לירות על הכביש בלי לקום מהכורסא בסלון, אם ירצו, מסתירה אותם מהנוסעים הישראלים, ועל החומה, מצויר נוף של שדות ירוקים. ועכשיו, גילה היא הראשונה שמפרקת חומה. זה מעניין כי צעדים "ביטחוניים" נוטים להיות חד סטריים. לפני עשר שנים, גל-השבלול-הירש, אז מפקד גזרה, הורה לסגור את 433 לתנועת פלסטינים (לגמרי על דעת עצמו, אגב) ומאז לאף אחד לא היו ביצים לפתוח אותו מחדש, חוץ מבג"ץ שנאלץ לעשות זאת רק מפני שהתיר בזמנו את בניית הכביש בניגוד לאמנת ז'נבה בקבלו את השקר הממשלתי לפיו הכביש נבנה לרווחת הפלסטינים. הרשויות הצליחו למכור לציבור את הקשקוש לפיו החומות והמחסומים הם אלה שאחראים להפסקת פיגועי ההתאבדות, וכך גם חישקו את עצמם כך שאין כמעט אפשרות ציבורית לבטל אותם, גם אם ירצו.

3. שופטת מת"א הוציאה בזול, מאוד בזול, סוחר נשים ואשתו. מעצרו עד תום ההליכים יהיה כל העונש שלו, וזאת למרות שכבר הורשע בעבר פעמיים על אותו הפשע, ולמרות שעסק בסחר בנשים גם בזמן שהותו בכלא. האיש, אדוארד קונין, שמתגורר בישוב הקהילתי חריש (מסתבר שסוחרי נשים, אנסים ואנשי פשע מאורגן, להבדיל מערבים, דווקא רצויים שם) קיבל עונש קל כל כך כי, תקשיבו לזה, הפרקליטות לא הצליחה להוכיח שהוא קיבל כסף תמורת עיסוקו. מסתבר שלמדינת ישראל אין בעיה מיוחדת שמישהו יסחר בשפחות מין בתור תחביב.

This entry was posted in כללי and tagged , , , . Bookmark the permalink.

17 Responses to הוצא מהקשרו. הערות.

  1. Pingback: Tweets that mention הוצא מהקשרו. הערות. | תניח את המספריים ובוא נדבר על זה -- Topsy.com

  2. vandersister says:

    אפרופו סעיף 3, שחורה לי במיוחד: דמן של נשים, בפרט נשים זרות, מותר במדינה הזו. לכן כואב במיוחד שאת פסק הדין הבזוי הזה נתנה דווקא אישה. פעם עוד האמנתי שיש איזשהו גרעין של אמת בקונספט של "סולידריות נשית" או "אחוות נשים", כפי שקיוו אחיותינו בשנות השבעים של המאה הקודמת; היום אני כבר לא בטוחה.

  3. רון says:

    אתה טוען שהקשר בין הפסקת הטרור לבין הגדר הוא שקר, אבל זה ענין של השקפה, והסמיכות בין בנית הגדר לעצירת הטרור על ציר הזמן מראים את ההיפך.

    ישנם שיטענו שהפלסתינים בגדה איבדו את המוטיווציה, הפת"ח החל לאכוף וכו' – אבל אם זה קרה במקביל לבנית הגדר אז הגדר יכולה להיות סיבה מדינית לשינויים הנ"ל. בכל מקרה שלילה מוחלטת של קשר בין הגדר להפסקת הטרור נראית לי לא מציאותית (בלתי קשורה להתפתחות הכרונולוגית כפי שהיתה במציאות).

    זאת מבלי לתמוך בתוואי הגדר, שהוא נפשע לכל הדעות (הדמוקרטיות).

    • בהתחשב בזה שהגדר רק חצי גמורה, ושלפחות בירושלים אפשר לעבור אותה עם קצת מאמץ, תסלח לי אם אני לא חושב שטרוריסטים מתאבדים נתקלים בגדר וחוזרים על עקבותיהם במפח נפש.

      • עוז says:

        אם שב"חים מג'נין צריכים להגיע לאזור ליד ירושלים שבו אין גדר כדי להסתנן, אני מניח שגם למחבלים היא עושה בעיות.
        יש אזורים בהם הגדר ממש אפקטיבית, ואז צה"ל יכול לרכז מאמץ איפה שכן עוברים.
        בתור מי שתפס קו גדר, אני חושב שאם היא לא הייתה, הצבא היה צריך לעשות הרבה יותר מחסומים ולהסתובב לפלסטינים בכפרים ובין הרגליים.

        • שלום בוגוסלבסקי says:

          ועל סמך מה בדיוק אתה מניח שמה שמונע ממישהו ללכת לעבודה יומית בסבלות, נניח, ימנע ממישהו ללכת ולהתפוצץ?

          זאת מחשבה לא נעימה גם לי, אולי במיוחד לי כי אני גר באזור מועד לפורענות, אבל אין מתאבדים כי הפלסטינים לא רוצים להוציא מתאבדים כרגע. כשהם ירצו, יהיו. אולי יצטרכו לעבוד יותר קשה כדי להעביר אותם, אבל זה יקרה.

          • עוז says:

            אני טוען שאם הגדר אפקטיבית כשהיא שלמה, היא אפקטיבית גם כשהיא חלקית.
            לגבי האם היא אפקטיבית כנגד מחבלים, אני רק יודע שהיא נותנת לצבא הרבה מידע כי היא אינדיקטיבית עם שביל טשטוש, שאני אישית לא יודע איך לעבור אותה בלי להתגלות, ושאם אני זוכר נכון, הפיגועים ונסיונות הפיגוע האחרונים היו באזורים בלי גדר.

            כרגע אם איזה אלוף אמר שהגדר עובדת אז מבחינת רוב העם זה דיון ציבורי מספיק, אבל זה עוד לא אומר שההפך הוא הנכון.

            • שלום בוגוסלבסקי says:

              זה בערך כמו להגיד שאם דלת סגורה מונעת מאנשים להיכנס, היא בטח עושה את זה גם כשהחלון פתוח.

            • עוז says:

              זה כמו להגיד שיותר בטוח לגור בבית עם דלת וחלון פתוחים מבבית בלי קירות.
              כבר אמרתי קודם שזה מקל על ריכוז המאמץ.

            • וואלה. כי לי נראה שמי שבא במיוחד כדי להרוג אותך, יכנס כך או כך.

            • עוז says:

              בוא נציג את זה ככה- גדר ההפרדה האמיתית היא צה"ל ומג"ב שיושבים על הקו הירוק והם מכסים את כולו.
              כל העמודים הקירות והתילים זה בסה"כ כלי.
              אתה לא מציב בבית שלך שומרים חמושים ביום ובלילה, אז הקירות באמת לא יעזרו.

  4. קורא כלשהו says:

    לגבי החומה, לא ממש הבנתי מה ניסית להגיד… שאפשר לפרק אם רוצים? שהיא נועדה להסתיר ערבים?

  5. שושי says:

    רציתי לקרוא את פסה"ד בעניין סוחר הנשים. לא מצאתי אותו באתר בתיהמ"ש. אולי מחר.