קנו תוצרת ישראל.

אף פעם לא החרמתי התנחלויות. לא שיש משהו לא בסדר בלהחרים התנחלויות. זה לגיטימי, ואולי אפילו רעיון טוב. אבל זה תמיד נראה לי כמו אחד מאותם טקסי סימון טריטוריה של עדת השמאלנים בארה"ק, מהסוג שאני לא אוהב ליטול בהם חלק, כי אני לא מאמין גדול בחרמות אלא אם כן הם ממוקדים מאוד, ובעיקר מפני שאני אדם מונע רגשית ועצם הידיעה שמשהו מיוצר מהצד הלא נכון של הקו הירוק אף פעם לא העלתה בי רגשות מיוחדים. נכון, אם לקחתי איזו גבינה ליד וראיתי שהיא מיוצרת ע"י איזה אברי רן, הייתי מחזיר אותה למדף, אבל לרוב אני מחזיר גבינות למדף כי נדיר שאני יכול להרשות לעצמי גבינה טובה עם המחירים המוטרפים של הארץ, למרות שאני אוהב גבינה.

אני עצמי העברתי 25 שנה מחיי בצד הלא נכון של הקו הירוק, בירושלים, חלק נכבד מהמשפחה שלי עדיין שם כך שאני יודע שיש שם גם אנשים בסדר (אני מדבר על עצמי, כמובן, המשפחה שלי די מוזרה). מה גם שאני לא שותף לפולחן הקו הירוק שהתפתח בשמאל וחושב שלדבר על המצב כאילו שכולו מסתובב סביב ההתנחלויות מרדד את השיח ואת ההבנה שלנו את המצב לרמת הסיסמאות והקלישאות.

ואז, הגיעו כל מני חוקים, ופתאום נשטפתי בגל של גאווה לאומית. קשה להגיד שיש לי הרבה הזדמנויות לכך, קורים פה כל מני דברים שמפריעים לכל אדם הגון לחוש את הגאווה הפשוטה והבסיסית במולדתו והופכים אותה למין פרויקט אינטלקטואלי שעיקרו להסביר לאחדים למה הוא לא בוגד ולאחרים למה הוא לא פשיסט. אבל החוקים האלה, פשוט הפכו אותי לישראלי גאה עד העצם כהרף עין. רק להסתכל על חברי הכנסת החכמים שלנו ממלא את לבי בגאווה גדולה להיות חלק מהדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. למעשה, אם אותם חברי הכנסת ימשיכו בפעילותם הפרלמנטארית, יהיו עוד כמה משטרים באזורינו שיהיו דמוקרטים כמו שישראל דמוקרטית.

לא יכול להיות, אמרתי לעצמי, שאקנה ככה סתם מכל הבא ליד. רשימת הקניות שלי, קצרה ודלה ככל שתהיה, חייבת לשקף את ההערכה שלי לכנסת ישראל ופועלה ולכן, החלטתי אפילו להגדיל לעשות ולהשתדל מאוד לקנות אך ורק דברים מתוצרת ישראל. ואני מדבר על תוצרת ישראל פרופר. דברים שאשכרה מיוצרים בישראל. לא שום "זיקה לישראל" או "שטחים בשליטת ישראל" אלא בשטחה הריבוני של מדינת ישראל, במקום שבו חלים חוקי מדינת ישראל ותושביהם אזרחי ישראל, בלי "אולי", בלי "אבל" ובלי "בערך". שום דבר אחר פשוט לא יהיה מספיק טוב.

אני מפציר בקוראים לעשות כמוני. אם הם לא בטוחים מה נכלל בשטחה הריבוני של ישראל ומה לא כל כך, תמיד כדאי ללמוד. אתם לא רוצים לקנות מוצר שמיצר מחוץ לשטחה הריבוני של מדינת ישראל ושרק נשלט ע"י ישראל זמנית – לפחות לפי חוקיה שלה – או שסתם יש לו "זיקה" לישראל, ואני מתכוון בכך, כמובן, לפעם הבאה שתרצו לשכור את שירותיה של כנופיית שכירי חרב של ברון סמים קולומביאני כלשהו, רק בתור דוגמא. לקנות מוצרים שעל היותם ממדינת ישראל מרחף סימן שאלה זה פשוט לא פטריוטי והיום, כידוע, מתחיל להיות מסוכן להיחשד בחוסר פטריוטיות.

אני גם חושב שכדאי להפיץ את הבשורה ולקרוא לכמה שיותר אנשים להשתדל לרכוש מוצרים ושירותים רק משטחה הריבוני של ישראל כדי שחברי הכנסת שלנו יראו שפעילותם נושאת פרי.

מנהלי: התקבלה תרומה לתחזוקת הבלוג. אני מודה לתורם ומבטיח לו שבלוג זה מיוצר בישראל ואין בתרומה שלו כדי לסבך אותו משפטית. עדיין.

This entry was posted in כללי and tagged . Bookmark the permalink.

34 Responses to קנו תוצרת ישראל.

  1. Heli says:

    Fantastic!!!!!!!

  2. רע says:

    גם לי יש משפחה בצד הלא נכון של הקו הירוק. יש לי גם חברים שגרים שם, וגם חברים שגרו שם בעבר. כמוך, אף פעם לא החרמתי התנחלויות. יותר חשוב בעיני, לא החרמתי מתנחלים.
    כן החרמתי (או לפחות השתדלתי להחרים) תוצרת של אנשים אלימים ומטורפים, ללא קשר למקום מגוריהם.
    בוקר אחד גיליתי שלרשימת המגבלות הקבועות בחוק על חופש הביטוי התווספה גם הקריאה לחרם על מוצרי ההתנחלויות. אני מודה שנחרדתי מחלקלקותו של המדרון האנטי-דמוקרטי שאנחנו נמצאים עליו (ואולי זו כבר נפילה חופשית?).
    עדיין, אני לא מבין מדוע העובדה שחברי הכנסת שלנו שכחו שחופש ביטוי הכרחי לקיום הדמוקרטיה, מחייבת אותי להתחיל בחרם שכזה.

  3. טובה says:

    ערב טוב, אני מתנצלת …חייבת לך תגובה בפוסט קודם, אלא שאני ממש באטרף בימים הללו וחשבתי שעבר זמן רב מדי ואפילו שמרתי דראפט של תגובה אבל לא השלמתי אותו אז ויתרתי …מין עבר זמנו כזה.

    לענייננו. זה יופי שאתה מתאמן בלאומיות, להבדיל מלאומנות …נניח שאני הולכת בדרכך המחשבתית – לא לקנות מוצרים שמיוצרים במקום שמבחינתך במחלוקת וזו דרכך למחות – דומה שזה בסדר גמור.והחוקים ? פתטיים. כמו כל חוק. חוק בא כשהשכל הישר לא עובד. היינו רוצים שאנשים יחושו כיצד לנהוג באופן טבעי ומשוחרר. מרגע שזה לא קורה -מחוקקים חוקים. חלקם הזויים לגמרי.
    הבעיה היא, שהיות ובארץ רוב האזרחים תומכים ביישובים שמעבר לקו הירוק, וגם אם הם לא תומכים בפועל – הם וודאי לא מוקיעים אותם, לכן השמאל פונה לא לאזרחי הארץ שבה הם מהווים מיעוט מביך – אלא – לכל תושבי העולם. כאן אנחנו בבעיה. בפשטות – משום שתושבי העולם לא ממש מעוניינים לעשות הבדל בין "ישראל הריבונית" וזו שפחות. הם לא יקנו תוצרת ישראל כלל, והם יחליטו שלישראל אין זכות להיות ריבונית. והגם שזה משרת נהדר את השמאל – אני סבורה שלא זו בלבד שזה מסוכן לנו, אלא שזה לא אתי, לא מוסרי ואפילו לא דמוקרטי. מחאה כזו שמתוכננת לגבי העולם כמוה כמתן נשק לאויב , והפיכת כל העולם לזירה אחת שמתנגדת לנו. ולא. המטרה לא מקדשת את האמצעים…ולא ניגרר להביא דוגמאות מן הצד השני.

    • הי טובה.

      אני גם לא מאמין גדול בלאומיות – אם כי יכול להבין ולהזדהות עם הרגש הלאומי -, אבל כן פטריוט של המקום בו אני חי. גם אני לא בעד עידוד חרם בחו"ל. אם הייתי אזרח אמריקאי, הייתי מחרים את ישראל כאמריקאי, כי לא הייתי רוצה שממשלתי תתמוך במה שישראל עושה כרגע. כישראלי, זה לא נראה לי במקום.

      מה שכן נראה לי במקום זה לספר בכל העולם מה קורה פה באמת. הדיון הציבורי הוא עולמי, גם כי זו המציאות היום וגם כי הימין הישראלי הופך אותו לעולמי הרבה יותר מהשמאל, עם ה- HASBARA שלו, הלובי שלו בארה"ב וכל הדיפלומטיה שאמורה לאפשר לישראל להמשיך לעשות את מה שהיא עושה.

      יותר מזה, לדעתי אחד הדברים המבישים ביותר זה להינות מהערכה שלא מגיעה לך ולא הרווחת בזכות. אני רוצה שישראל תהיה חברה ב-OECD ובעלת מעמד מועדף באיחוד האירופי, כי הערכים שהנ"ל מתיימרים להתנהל לפיהם הם גם הערכים שהייתי רוצה שישראל תפעל לפיהם.

      זה גם מעוגן בהסכמים בינ"ל, וישראל נהנית כלכלית ודיפלומטית מההסכמים הנ"ל, למרות שהיא בכלל לא עומדת בהם לדעתי. אני רוצה שאם ישראל טוענת לערכים מסוימים – שתפעל לפיהם. אם לא – שתעזוב את המועדון שאלה כללי המשחק בו ותסתדר בעצמה. המצב הנוכחי מביך ומבייש אותי כישראלי.

      ובאופן כללי יותר, אני בעד אמירת אמת. קודם כל, זה מועיל. אני חושב שייצרתי יותר הבנה ואהדה לישראל בחו"ל כשדיברתי באופן הכי חופשי על הפשעים שישראל מבצעת. כך, כשדיברתי על הדברים בהם ישראל נאשמת שלא בצדק, נלקחתי ברצינות. כשהעמדה שלך אמיתית ולא אוסף של פרופוגנדה, תירוצים והצטדקויות בנוסח הגנון, זה עובד.

      אבל חוץ מזה שזה מועיל, זה גם הדבר הנכון לעשות. את לא יכולה לצפות ממני לשבת ולהסתכל על הממשלה מפיצה שקרי פרופוגנדה בכל העולם כדי לגייס תמיכה בינ"ל במדיניות שלדעתי הרסנית לחלוטין למדינה שלי, ופשוט לשבת בשקט. מה האזרחים בחו"ל יעשו עם הידע הזה, זה עסק שלהם. אני יודע שאני לא רוצה להציל את הפוליטיקאים מהתמודדות עם תוצאות מעשיהם באמצעות שיתוף פעולה עם שקר, ולו בשתיקה.

      • אה, איך שכחתי.

        צי שעשו, ועושים יותר מכולם כדי לטשטש את הבדל בין ישראל הריבונים ולשטחים שבשליטתה הם ממשלות ישראל והימין. ההתנחלויות עצמן הם שיא הטשטוש בין הדברים והטשטוש הזה הוא לא פחות מפרויקט לאומי. השמאל הוא היחיד שמתעקש לציין את ההבדל, וחוטף על זה על הראש. אני חושב שהתלונה שלך על זה שבחו"ל לא עושים את ההפרדה זו צביעות שאין כדוגמתה.

      • Shunra says:

        "אם הייתי אזרח אמריקאי, הייתי מחרים את ישראל כאמריקאי, כי לא הייתי רוצה שממשלתי תתמוך במה שישראל עושה כרגע."

        תודה.

      • טובה says:

        היי שלום,
        הנה ציטוט מתוך הפוסט שלך:
        מה גם שאני לא שותף לפולחן הקו הירוק שהתפתח בשמאל וחושב שלדבר על המצב כאילו שכולו מסתובב סביב ההתנחלויות מרדד את השיח ואת ההבנה שלנו את המצב לרמת הסיסמאות והקלישאות.
        דומה שבלהט הדברים קצת שכחת את המינון וכעסך משתלט על השיח באופן שלא רק שהוא מרדד אותו אלא שהוא מתעוות, לטעמי.
        ישראל נמצאת במקום בלתי אפשרי. לגמרי לא ברור שברגע שהיא תכה על חטא הדברים אכן יסתדרו. הקשב, ואני באמת מקווה שתקשיב היטב. אני לא באה לסנגר על מפעל ההתנחלויות כולו ועל מעשה בת היענה של ממשלות ישראל לדורותיהן כאילו אם לא נגיד לא יקרה. ברם, מרביתם הגדול של ההתנחלויות לא פגעו ולו בפלשתיני אחד. מצבם של הפלשתינים היה גרוע עשרת מונים אלמלא היינו שולטים בהם (וזה לא אומר שאני מרשה לעצמי להיות פטרנלית לגביהם, אבל זו המציאות וצריך להכיר בה) , ולעניין הצביעות – אני מציעה שתיקח איזשהו מקדם ביטחון כשאתה מרצה שישראל מערימה על כל העולם, כי הנה מה שבאמת קורה. הנה תרגום חופשי של דברים של פעיל שלום מרכזי, אדם שפירו, שמסביר (בכנות ראויה לציון, יש לומר) מה המטרה של הפרובוקציות המתמשכות שמכונות בכותרת מכוונת היטב: "שחרור עזה":

        "מה שעשינו במהלך עשר השנים האחרונות ב- International Solidarity Movement, Free Gaza, וכל הארגונים והתנועות שצמחו מהם הוא…לעבוד עם החברה הפלשתינית כדי להסלים את ההתנגדות. זאת באמת תנועה בינלאומית…רק לפלשתין, המטרה הזאת, שקיימת כבר למעלה מ-60 שנה, מושכת פעילות כזאת, התנגדות הזאת…
        המשטים לעזה הם רק טקטיקה אחת מתוך אסטרטגיה גדולה יותר, להפוך את הסכסוך הזה מסכסוך בין ישראל והפלשתינים, או בין ישראל והעולם הערבי…לסכסוך בין ישראל לשאר העולם…(מחיאות כפיים)
        זה לא רק הסכסוך, זה לא רק המצור, זה לא רק הריסת הבתים, זו לא רק החומה בגדה המערבית, זה לא רק הניסיון להמשיך לנשול פלשתינים מהאדמה שלהם…זה גם הניסיון לנסות להגדיר מקום בו 20 אחוז מהאוכלוסייה פלשתינית, להגדיר את האדמה מתחת לרגליהם כיהודית, להמשיך לנשול אותם ולתת להם יחס קבוע של אזרחים סוג ב', ג' או ד'…
        המשטים הם טקטיקה…הכל חלק מאסטרטגיה להפוך את הסכסוך לבינלאומי ולפעול נגד ישראל היכן שהיא מקבלת את מרבית התמיכה שלה…
        הזירה שלנו היא כל העולם. ושם ההתנגדות שלנו צריכה להיות. בכל העולם…כבר יש לנו אינתיפאדה שלישית. היא מתקיימת כבר עכשיו. היא מתקיימת בכל העולם".
        והנ"ל מסתדר נהדר עם הגישה של העולם הערבי כולו – שמתאחד כמעט אך ורק בארגון נשק נגד ישראל, ומתכוון לנשל את ישראל מהלגיטימציה שלה להיות, ושהעובדה שהם לא מכירים בזכותה של ישראל איננה טקטיקה – היא האמת המרה שהם לא צריכים להסתיר – משום שהיא משרתת את האמת בעולם ששנא אותנו מאז ומעולם. אז אם לזה אתה מצטרף וקורא למי שחושש מההשלכות של חרם לא מבוקר – צבוע – אני לא חושבת שיש לנו בסיס משותף לדיון מעמיק ושואף לאמת. ותזכור טוב שכל המדינות האלה שאתה מהלל ומשבח יש להן מוסר כפול ומכופל – תראה רק איך הם התעלמו ממרד האזרחים באיראן, כשהם חששו שמקורות הנפט שלהם ייפגעו – כל המדינות של ה OECD הנאור…אז אנחנו לא נקיים יותר בגלל זה – אבל לא חייבים להיות טיפשים.

        • סלבה, הכומר הטרולוסלבי says:

          בסדר טובל'ה בואי נראה מה היה לנו פה, *מוציא פנקס*
          היה לנו אחהאד "לערבים אף-פעם לא היה כל כך טוב, וזה בזכותנו" וראיתי שגם הוספת ככה קצת "אנחנו עושים להם טובה שאנחנו שולטים עליהם בכלל."
          היה גם "ובכלל ההתנחלויות לא *כזה* מפריעות לערבים שם, רובם אף פעם לא תקפו ערבי בכלל!"
          אחרי זה יש לנו "כולם אנטישמיים ששונאים אותנו" ועוד אחד "כולם נגדנו בכלל." את יודעת, קראתי עכשיו בעיתון שזה נהיה משהו ממש פופולארי, הולך חזק עכשיו עם החמורים הבינלאומים האלה שמארגנים לנו.
          ובסוף לקחת גם "אבל גם הם עושים, אז מי הם בכלל שיגידו לנו ותפסיק לנסות להיות כזה מוסרי עם האנטישמים האלה."
          טוב בסדר, רשמתי. יאללה, נתראה מחר.

          אני יכול עכשיו להיות באמת "מתחכם" וללכת מכות עם טיעוני הקש שהצגתי, אבל תגידי לי את, עד כמה זה באמת שונה מהטיעונים שאת מנסה להציג כאן?

          הייתי שמח אם לא היינו מנסים בכלל להגיד לעולם מה לחשוב עלינו ונותנים למעשים שלנו לשפוט אותנו. מה גם שרוב התעמולה הזאת היא חצי-אמיתות במקרה הטוב ופשוט מבצעים מתוחכמים של הכפשה וזריעת שנאה במקרה הרע. לדעתי יש צד אחד בויכוח הזה שיסתמן כמוביל חזק אם ניתן רק למעשים שלנו לדבר, כשכולם מתסכלים עליינו. זה שהעולם לא מסכים עם מה שהיהודים עושים, זה לא בהכרח בגלל שישראל היא מדינה יהודית, עובדה שכן שכרו איתנו וממשיכים לשכור איתנו, זה שפתאום הם רוצים לשבת לחשוב על זה, זה לא בהכרח בגלל שאנחנו יהודים וקשה להם להתגבר על השנאה האנטישמית שלהם, כי בסה"כ לכסף אין ריח. עם זאת, כנראה שלהפוך לתאוקרטיה יהודית לא יעזור לנו להראות שפויים ורציניים יותר בעיני העולם, וגם שם אפשר לטעון שבצדק (וכן אני יודע "אבל גם הם, תראה! תראה אך גם הם!).

          • טובה says:

            אכן, לכסף אין באמת ריח, ולכן כל העולם הצבוע ממשיך ללקק לעולם הערבי גם כשאלה מתעמרים בלי סוף בנתינים שלהם – אבל נהיים סופר דמוקרטיים כשזה מגיע לזכויות הפלשתינים. אותם פלשתינים שהם גירשו מארצותיהם תדיר, ואם הללו לא הבינו בדיוק אז ירו בהם…למה אנחנו לא אומרים ביושר שהיהודים, בדיוק כמו האמריקאים או הבלגים – עושים הרבה דברים טובים, וחלק מהדברים פחות מוצלחים – לא תמיד באשמתם. אני מאמינה בכל לב שראשי מדינה לאורך העשורים האחרונים רצו ללכת לקראת הפלשתינים, אפילו במחיר של אי הסכמה בשדרות הציבור הרחב – אבל זה לא מסתייע – והשאלה שצריך השמאל לשאול את עצמו כיום ביושר היא האם ההתלהמות שלהם ב"ימין" באוזני העולם כולו מקדמת את הישיבה לשולחן או מסיגה אותה. אני סבורה שככל שמחיאות הכפיים שהערבים מקבלים רבות יותר – כך הם מתבצרים בעמדותיהם, וחבל.

            • להיות דמוקרטיים זה לא "בשביל הפלסטינים". זאת לא טובה למישהו, לא פשרה, לא ויתור ולא קורבן. זה מה שאני רוצה בשבילי כי זה מה שטוב בשבילי.

        • ישראל נמצאת בדיוק בפינה אליה היא הכניסה את עצמה, ואין שום דבר "בלתי אפשרי" בה, אם רק מבינים שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אבל היות שהפוליטיקאים יודעים שברגע שהמצב ייראה כ"בלתי אפשרי", כל דבר שהם יעשו יוצדק ע"י רוב הציבור (או, כמו במקרה הרעפת כל טוב על בעלי ההון על חשבון הציבור, יעבור מתחת לרדאר), טוב להם עם הפינה הזאת. אני מניח שיש גם אנשים שלהיות במצב "בלתי אפשרי" ש"כל העולם שונא אותנו" מרגיש להם חמים ונוח, כמו מתחת לשמיכת פוך בשטעטל כשהקוזאקים בחוץ.

          בעולם האמיתי, אנחנו נהנים מתמיכה דיפלומטית וצבאית וממעמד מועדף כשותף לסחר ע"י רוב המדינות החזקות והעשירות בעולם.

          כל ההתנחלויות פגעו בכל הפלסטינים. אם את לא יודעת אפילו למה נטען שהן פוגעות בפלסטינים, כמו שאני מבין מהטענה הפנטסטית לגמרי שלך, אני לא מבין למה את מגיבה בבלוגים במקום לשבת ולקרוא את החומר.

          לא ברור לי מה אני אמור להבין מהציטוט הנ"ל.

          אני רואה שנגמרו לך הטיעונים ועברת לאנשי קש וקלישאות כמיטב מסורת הטוקבקיסטים ב-YNET. הדיון התרבותי, מסתבר, לא החזיק מעמד הרבה זמן אצלך. אני לא "מהלל ומשבח" את המדינות הנ"ל. לכן גם כתבתי על אותם ערכים שהן "מתיימרות" לפעול לפיהם. ההבדל הוא ששם, יש איזה ניסיון לפעול לפי הערכים הנ"ל. כאן, כל מה שיש זה חיפוש המקרים בהם הן לא עושות זאת, כדי להשתמש בהם כתירוץ והצדקה לזה שאנחנו לא פועלים לפיהם ולא רוצים לפעול לפיהם.

          • אייל says:

            קצת מפחיד להכניס את הראש (לראשונה, אגב) בין קרבות הענקים כאן, אבל יש לי רק הערה טכנית אחת קטנה וחשובה:
            טובה (תקני אותי אם אני טועה) לא עושה אבחנה בין תוצר ישראלי לתוצר שמקורו מן השטחים. היא סבורה שחרם בינלאומי על תוצרת השטחים יפגע גם בתוצרת הארץ ושהתועלת אינה שווה את הנזק.
            מה לעשות, והעולם לא לגמרי דביל. אם לצטט את חיים אורון מאתמול (לא מילה במילה), כבר היום, האיחוד האירופאי מטיל מכס שונה על מוצרים מישראל פרופר ועל מוצרים ישראליים מהשטחים: תמר מהבקעה "נקנס" בכניסתו לאירופה ביחס לתמר מיוטבתה שמקבל מיד את המסלול המהיר והזול.
            מדינת ישראל, באמצעות כספי המסים שלנו מסבסדת את ההפרש לחקלאי מהבקעה כדי שיעמוד בשורה אחת עם חקלאי מישראל.
            הנה עוד דרך לזרוק כסף לפח.
            דווקא "חוק החרם" המטופש מנסה לעשות לשטחים מה שאף ממשלה בישראל (לרבות הנוכחית) לא העיזו לעשות: לגזור גזירה שווה בין השטחים ובין ישראל. סוג של סיפוח צדדי.
            החוק הזה כולל בהגדרת "חרם על מדינת ישראל" המנעות מקשר כלכלי או אחר מחמת זיקתו לאזור הנמצא בשליטתה של מדינת ישראל. בלי ששמנו לב – אזור הנמצא בשליטתה של מדינת ישראל הפך להיות מדינת ישראל. לא פחות.
            דווקא החוק הזה – הוא הוא שידחוף את העולם השפוי להטלת חרם גורף על תוצרת ישראלית, שהרי ממה נפשך – אם ישראל גוזרת גזירה שווה בין השטחים שמחוץ לקו הירוק ובין השטחים שבתוך הקו הירוק – למה שנדרוש מן הגויים להיות יותר צדיקים מן האפיפיור?
            אולי כשגם התמר מיוטבתה יתחיל לעלות באירופה פי שלוש יתחיל הימין האיוול להבין איזה נזק כלכלי (שלא לדבר על הנזק ההסברתי) שהוא גרם למדינה.

            • דנה says:

              איזה כף שהעולם לא דביל.
              שלום, אייל וסלבה הכומר, תודה על מה ואיך שאתם כותבים. אני חייה בלוס אנג'לס ויש פה עוד אנשים כמוני שרוצים להעביר את המסר לאחרים (ישראלים, יהודים, ושאר ירקות) שלא ממש מעורבים. שלא ממש מקדישים מחשבה או קוראים, ואין להם מושג. חשוב לי לקרוא מה שאתה כותבים כדי לקבל קצת מילים ולא להרגיש עילגת ובורה לגמרי בשיח הזה.

    • ערן says:

      "תושבי העולם לא ממש מעוניינים לעשות הבדל בין "ישראל הריבונית" וזו שפחות. הם לא יקנו תוצרת ישראל כלל, והם יחליטו שלישראל אין זכות להיות ריבונית."
      זה פשוט לא נכון. הפרוייקט של הימין המתנחל (ושל תנועת ה BDS) הוא vbxhui למחוק את הקו הירוק מתודעת הישראלים ושאר העולם, כך שמדינת ישראל לא תהיה לגיטימית יותר מהסיפוח דה פקטו וההתנחלויות הלא חוקיות, אבל לא חסרים אנשים בעולם (בארה"ב ובאירופה, בכל אופן) שמודעים לכיבוש ומעוניינים לקנות מוצרים מישראל, אבל לא מעוניינים לקנות מוצרים שייצרו בהתנחלויות. בינתיים, לפחות.

  4. איתי says:

    שלום שלום,
    ציפיתי באמת לראות מה תכתוב בנושא, ובסופו של דבר כתבת דבר פשוט מאוד שאני יכול להזדהות איתו. וגם מעל במה זו (כמו מעל כמה אחרות שהתבטאתי בהן) חשוב לי לקרוא: החרימו בבקשה מוצרי התנחלויות. לא עשיתי את זה עד כה. אבל אם על זה יתבעו אותי, אני אשמח להתייצב למשפט הזה.

    החוק הזה כל כך מטורף וכל כך סותם פיות שאני ממש אשמח לעמוד מולו בגאון. זו גאווה גדולה להיות ממשיכי דרכה של רוזה פארקס, אתם מוזמנים להצטרף.
    http://www.youtube.com/watch?v=IyLnwCYFG8I&feature=youtu.be

    • סלבה, הכומר הטרולוסלבי says:

      בואנה איתי זה מבאס תחת שאין אף אחד שמקשיב לו מדבר. אני מקווה שזה לא משקף את יחסי הכוחות בין האידאולוגיות השונות בממשלה שלנו. תודה על הקישור.

  5. אורה says:

    לאחר העברת החוק בכנסת, החלטתי להפסיק לחלוטין לקנות מוצרים שמיוצרים מעבר לקו הירוק. בדיוק כמו שח"כ פאינה קירשנבאום רצתה – החוק משפיע עלי.

  6. רות says:

    :)
    אפשר לומר שכפי שצרכנים חרדים לא מסתפקים בכל הכשר שהוא אלא רוצים, ומתהדרים, במהדרין שבמהדרין, כך גם בעניין לאומיות המוצר אפשר להקפיד, ולהתהדר, על קניה של המוצר הישראלי שבישראלי.. :)

  7. דור says:

    קלאסיקה מיידית.

    • עדו says:

      אולי תשחרר את התגובה שלי? יש בה שני קישורים לאתר של עידן לנדו בשביל טובה.

  8. תומסו says:

    אני מסרב לקנות רק מוצרים שנוסו על בעלי חיים. החוק החדש לא קידם אותי לקראת חרם על ההתנחלויות, על אף שממש מגרד לי לעשות דווקא.

  9. יתכן שאנחנו צריכים להודות לימין. תאוות החקיקה ושיכרון הכוח מעבירים אותו על דעתו ובמו ידיו הוא מספק לנו, המרכז והשמאל, את ניצוץ ההתנעה שלא הצלחנו לייצר בעצמנו. אולי אפילו תצמח מכל הנאו-פשיזם הזה ברית המרכז-שמאל הגדולה.

    הגיע כבר הזמן שנתבע את הלאומיות חזרה לידינו. הגיע כבר הזמן שהנפת דגל ישראל על המכונית ומרפסת הבית ועל הטי-שירט שאנחנו לובשים תאמר, "ישראל זה אנחנו, וישראל זה כאן."

    הפוסט צוטט גם בפורום תקשורת ועיתונות בתפוז.

  10. ברק says:

    פעם טיילתי באיסלנד (ממולץ בחום, אבל קר שם מאד) והייתה לי הזדמנות לטעום בשר לוויתן (הערת שוליים, הם צדים שם באופן שלא מכחיד את המין, ורק לאוכל ולתצרוכת עצמית). התחבטתי שבוע שלם בנושא, האם זה לגיטימי שאטעם שיפוד אחד.

    אמר לי ישראלי אחר שהיה שם, מישהו קצת יותר מבוגר ועם שכל. אתה (אני) חלק מחברה שקיבלה על עצמה שלאכול ולצוד לוויתנים זה לא לגיטימי, אם אתה מקבל על עצמך את הנורמות של החברה הזו אז אל תאכל. אם אתה רוצה למרוד בהם או להגדיר עצמך כשייך לקבוצה אחרת, חופשי.

    כנ"ל פה, מי שההגדרה הפרטנית של איפה הוא בתוך החברה הישראלית המודרנית חשובה לו יותר מההגדרת החברה הישראלית הכללית (עם כל ספיחיה), שיחרים. מי שרואה אותנו כסוג של עם אחד עם המון בעיות, אז יש עוד דרכים להשפיע ולשכנע בלי להחרים.

    ולגבי החוק, קשה לי להאמין שהוא יחזיק מים. כולנו יודעים שחוקים שווים בדיוק מה שאפשר לאכוף אותם, ומרגשים צד אחד בחברה שלנו יותר מאת השני (רמז, הצד המחוקק).

    • נושא האכיפה לא רלוונטי שכן לא מדובר בעניין פלילי אלא ב"עוולה" אזרחית. החוק הזה פשוט מאפשר הטרדה משפטית. אם כל אחד יכול לגרור אותי לבית משפט מתי שבא לו אם רק אקרא לחרם ולדרוש ממני עשרות אלפי שקלים, זה מספיק כדי להשתיק אותי גם אם אנצח במשפט וזה כל הקטע.

      כאמור, גם אני נגד חרמות, באופן כללי. הפעם מדובר בתגובה שלי לטמטום של המחוקק. על כנופיית הח"כים של הימין, להבדיל מהציבור, אין לי שום עניין "להשפיע".

      • ברק says:

        הבעיה הזו (משפטזיציה בכלל, ואיום במשפט בפרט) לא מוגבלת רק לנושא הזה, זה נכון בכל מה שקשור לזכויות יוצרים \ לשון הרע \ פטנטים ומי יודע מה עוד. החוק הזה (אולי כי אני לא אושיה ציבורית שכותב בפומבי… רגע, אולי כדאי לעבוד על שם בדוי ולהתחבר מIP סמוי..) סתם מטמטם בעיני. ולצערי עצוב שנותנים לו כזה יחס, היה עדיף להרים גבות ולהתעלם.

        סה"כ יש פה כמעט 10 מליון אנשים בעבר הירדן המערבי ושום חוק, מגוחך ככל שיהיה, ישפיע על הבלתי נמנע שנובע ממציאות זו.